Nawet w sporo droższych regulatorach informacja o stanie naładowania baterii często słabo odzwierciedla rzeczywisty stan rzeczy. Więc jeśli po odłączeniu akumulatora od ładowania i obciążenia pomiar napięcia wskazuje na pełen akumulator to chyba nie ma się czym martwić. Ale jakbyś napisał więcej o parametrach panelu, przez jaki czas na dobę jest oświetlony...
czy 8A ładowarka może naładować akumulator 300Ah Zalecane prądy ładowania akumulatorów kwasowych to 1/10 ich pojemności. Czyli dla aku 300 Ah to jest 30 A. Posiadasz ładowarkę o max prądzie 8A. Czyli zamiast pełnego naładowania w 10 godzin, musisz poczekać prawie 2 doby. Coś podobnie do[url=https://energiaimy.pl/2014/10/kro...
Jak się akumulator naładuje, to tak. Tylko naładowanie do pełna zajmie więcej czasu.
Miałem identyczny problem i obecnie mam panel 300W i sterownik MPPT. Przez cały sezon miałem naładowane do pełna lecz mam mniejszą pojemność akumulatora ok 75Ah.Jednak często ładowanie było zero bo akumulator był pełny i kontroler odłączał ładowanie..Według wskazań sterownika mój panel oddaje do 10,5A max. Mam coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=KMQsL0IY...
Jak już akumulator jest rozładowany tak, że nie da się uruchomić motocykla, to wypada wziąć go do mieszkania i tam naładować. A jak się da, to może uruchomić silnik i naładować prądnicą? Inna możliwość, to kupić używanego UPS-a (na Allegro widzę jakiś od firmy, z nowym akumulatorem, z polskimi gniazdami, za 151zł). Geconsklep na Allegro oferuje UPS-y...
Bo masz masę odbiorników elektrycznych na pokładzie, każdy rozruch to mnóstwo energii pobranej z akumulatora, i malejący prąd ładowania, gdy akumulator jest pełny.
Podłączyć amperomierz szeregowo z akumulatorami i sprawdzić rzeczywisty prąd ładowania . Pojemność akumulatorów podzielić przez prąd ładowania i wyjdzie czas do naładowania wyczerpanych akumulatorów do pełna (można dodać dodatkowo około 15% czasu ładowania).
Ja bym nie ładował do więcej niż 14,7V Takie napięcie nie naładuje akumulatora do pełna.
Chińczyk jak inne modele tego pokroju. Przy ładowaniu wyładowanego akumulatora 300A będzie trwać conajmiej dobę. Zalecam do 190A prostownik 20A. Ładuje się stałym napięciem, i jak dobry akumulator to będzie z początku ładował pełną mocą.
Po prostu ładowarką 7V nie naładujesz tego akumulatora do pełna i tyle.
Może ktoś poleci pełny automat
Więc wystarczy. W czym problem? Przecież to tylko czas. Więc całkowicie wyładowany akumulator i oczywiście w pełni sprawny. Co nigdy razem nie idzie w parze musisz ładować do pełna w około 28h-30h.
Fabryczny prostownik ma parametry 36 V / 40 A. Tak na nim pisze, lecz w rzeczywistości ma wyższe napięcie wyjściowe z racji tego, że akumulator naładowany do "pełna", to około: 42,6 V. Pozdrawiam.
Chyba że źle liczę Ano źle. Moc potrzebna do zasilenia dwóch ładowarek to około 3x18 x2 , czyli dołączając straty potrzebujesz agregatu 120 W . Rozważ użycie paneli fotovoltaicznych do ładowania tych baterii.
50A, to prawie za 2 godziny akumulator będzie naładowany. Jak Ci się nie spieszy, to możesz ustawić mniej. Szczególnie gdy akumulator jest już "prawie pełny" ładowałbym mniejszym prądem. PozdrawiaM.
A jaką wydajność prądową ma ładowarka? A w zasadzie jakim prądem jest ładowany akumulator? On się może ładować od 0 do pełna dobrych kilkanaście godzin nawet.
Regulator pobiera 25A tylko gdy ładuje z pełną mocą, gdy rośnie napięcie na akumulatorach prąd ładowania spada. Myślę, że dobrym rozwiązaniem będzie układ mierzący napięcie na akumulatorach, gdy będą naładowane, układ przełączy na grzałkę.
Na Rw odkłada się napięcie i ono powoduje straty ciepła (przemnożone przez prąd) ale zmian w naładowaniu to nie wprowadza bo ilość ładunków jest taka sama (połączenie szeregowe) Nie zgadzam się z Tobą. Jeśli przez 1h dostarczamy do akumulatora energię E1 to zmagazynowana zostanie energia E2, która jest różnicą między E1 i E3 (energia wypromieniowana...
Jaka kamera, jaki akumulator - mamy zgadywać? Ogólnie zaleca się za pierwszym razem przeprowadzić pełny cykl: ładowanie do pełna - rozładowanie do końca - ładowanie do pełna.
Witam posiadam prostownik o maksymalnym prądzie ładowania 8A (12V) Oraz posiadam trzy akumulatory 7Ah 26Ah 33Ah. (12V) Połączone równolegle, razem 66Ah. Czy ten prostownik zdoła naładować te akumulatory do pełna ?
Pewnie ze względu na wykorzystane materiały do budowy ogniw. Różne metale choć nie tylko dają różne napięcia znamionowe.
Dopiszę jeszcze, jeżeli sprawdzasz prostownik na padniętym akumulatorze to prostownik może się nigdy nie wyłączyć. W tym prostowniku nie ma jak to nazwałeś "planowanych 10 godzin", on się wyłączy jak akumulator się naładuje. Czyli akumulator musi być sprawny i musi mieć możliwość naładowania do "pełna".
A do ile V ładujesz te akumulatory do pełna ?
Akumulator ładuje się prądem, ładunek Q =I*t [Ah]. Napięcie na ogniwo podczas ładowania przyjmuje się 2,35V. Jeśli przez trzy kolejne godziny prąd ładowania nie zmienia się przyjmuje się, że akumulator jest naładowany. Akumulator jest sprawny jeśli zachowuje 0.8Qn (80% pojemności nominalnej). Najlepiej sprawdzić zdolność gromadzenia ładunku w akumulatorze...
Ogniwa li-on nie lubią być naładowane do pełna. Częste ładowanie im służy, ale jeśli pozostają w zakresie 20-80% naładowania. Np. do przechowywania ich przez dłuższy czas optymalny poziom naładowania to 50-60%. Dlatego ciągłe pilnowanie, żeby akumulator był pełen raczej niepotrzebnie skróci ich życie, choć przeładowanie nie będzie problemem, bo nie...
pełne ładowanie powinno się robić niezbyt często bo przeładowanie (o co nietrudno przy braku nadzoru ) jest szkodliwe dla akumulatora Co da niezbyt częste np. dwa razy w roku ładowanie akumulatora do pełna, skoro po kilku tygodniach eksploatacji w samochodzie, wróci do stanu poprzedniego?
Gaz jest niezależnym źródłem energii i jego dostawa nie zależy od awarii prądu w twojej okolicy. Zasilacz awaryjny nie ładuje akumulatora do pełna i nie rozładowujesz ich po naładowaniu. Mają być naładowane i gotowe do użycia w razie potrzeby. Wbudowana ładowarka zadba by były naładowane do bezpiecznego poziomu (nie ładuje ich do pełna jak ładowarki...
Pewnie, cały pokój pełen akumulatorów od autobusu, i inverter fotowoltaiczny, a wszystko ładowane prostownikiem 40A w czasie gdy jest prąd :).
:D Pełny schemat
Ma być ładowany z alternatora na wolnych obrotach. Zakładam ładowanie do "pełna" bo to rozwiązanie awaryjne.
Jako, że autor jest z Krakowa to ja bym mu radził ładować tym prostownikiem w trybie zimowym, akumulator po naładowaniu do pełna powinien jeszcze pochodzić.
Polecam przeczytać datasheets tego scalaka. Jakiego scalaka? Oczywiście , możesz śmiało ładować i naładujesz. 3,7V jest nominalnym napięciem ogniw Li-ion, napięcie 4,2V to maksymalne napięcie na koniec ładowania tego typu akumulatorów. Pojemność akumulatora nie jest szczególnie duża, więc ładowanie ,,do pełna" nie powinno trwać dłużej jak 3-4 godziny.
a czy faktycznie prawdą jest, że ładowanie akumulatorów do pełna skraca ich mimo wszystko żywotność?
Jako że z tych 3 to klasyczne kwasowe akumulatory z płynnym elektrolitem są najbardziej odporne na przeładowanie nie narobiłbyś sobie kłopotów, tylko wydłużyłbyś proces ładowania i potencjalnie nie naładowałbyś akumulatora "do pełna".
Zazwyczaj w takich ładowarkach kontrola prądu odbywa się za pośrednictwem tego samego transoptora, który pilnuje napięcia. Jeśli więc strona wtórna miałaby być zasilana przetwornicą step_up to należałoby w niej ustawić ograniczenie prądu. Jednak ten sposób ogranicza pełną funkcjonalność ładowarki. Autor pisze, że ładuje akumulatory 2 i 4A. Ta informacja...
Zgadzam się. Trzeba naładować akumulator do pełna, podłączyć do auta i sprawdzić do ilu volt spada podczas kręcenia rozrusznikiem.
(at)60jarek Chcesz ładować akumulator bez rozłączania od samochodu? Czy klasycznie, ładować po odłączeniu od auta?
Po prostu akumulator jest ladowany napieciem 0,1v wyzszym np kiedy akumulator ma napiecie 11,6v po podlaczeniu panelu laduje sie napieciem 11,7v. Takie same napiecie jest od strony panela z regulatorem i od strony regulatora z akumulatorem. Tym sposobem laduje maksymalnie do 12.1v. Podlaczajac miernik do samego panelu bez podlacznia niczego jest napiecie...
Co ma gubić napięcie? Napięcie nie gubi się tylko spada. Jeżeli odnosisz się do tego że napięcie nie spada po włączeniu falownika, to już wszyscy ci napisali. OBCIĄŻ UPS solidnym obciążeniem po naładowaniu do pełna. Jeżeli przy obciążeniu np. 300W UPS po wymianie złącza będzie podtrzymywał np. godzinę to można myśleć o kasowaniu kalibracji i kalibrowanie...
A do jakiego napięcia ładuje się taki akumulator do pełna?
A jak zachowanie się ma do instrukcji obsługi? Było czytane? Czym ładowałeś i ile czasu? Dlaczego nie naładowałeś do pełna?
Przy napięciu 3,6V akumulator Li-Ion będzie miał około 30-40% swojej pojemności (czyli jak pisałeś, że akumulator normalnie ma 540mAh to tak będzie miał ok. 200mAh. Jeżeli ten nadajnik max napięcie może mieć 3,6V to nie ograniczaj tego napięciem akumulatora, tylko np. jakaś przetwornicą DC-DC, a akumulator ładuj do pełna.
Akumulatory podmieniłem na takie jak pisałem powyżej. Po kilku tygodniach intensywnych testów, rozładowań, ładowań, sprzęt działa na pewno sprawniej niż na starych wysłużonych akumulatorach. Oryginalna ładowarka ładuje bezproblemowo do pełna.
Rozładowany akumulator, jeśli to sprawa przypadkowa a nie norma, można szybko naładować i to prądami 20A - 200A! Nie ryzykowałbym prądu większego niż 1C. Aby odpalić silnik przy sprawnym a przypadkowo rozładowanym akumulatorze nie trzeba ładować go do pełna. Wystarczy 25-30% pojemności.
Akumulator 2100 w miejscu 1300 będzie się ładował dwa razy dłużej. Ładowarka określa prąd jakim aku będzie się ładował, pewnie nie ma żadnych zabezpieczeń, więc aku będzie się ładował aż się przeładuje. No chyba że się wyłącza po tych 7 godzinach automatycznie. Wtedy 2100 trzeba będzie 2 razy ładować, żeby był pełny.
(at)60jarek Pisałeś o tym, że w baterii w samochodzie dość szybko siada napięcie. Jeżeli tak jest, a a instalacja ma standardowy upływ 30 mA to oznacza, że akumulator jest zasiarczony. Nie da się już takie baterii dobrze przywrócić poza hutą. Baterię można orientacyjne sprawdzić tak. Naładować do pełna i po 3-4 dniach odstania zmierzyć napięcie. Jak...
A taki akumulator trzeba ładować od razu do pełna czy mogę go odłączyć w połowie naładowania
No chyba, że chcesz przywozić energię z pracy - to rozumiem. Wyjeżdżasz z domu "pusty" a wracasz pełen. Jeżeli ładowanie w pracy jest gratis to niektórzy mogą się połakomić. Załóżmy, że na dojazd do pracy i z powrotem zużywamy maksymalnie 40% dostępnej pojemności akumulatora. W pracy ładujemy do pełna. Po powrocie do domu, wykorzystujemy 50% a 10%...
Muszę poszukać :) Nie dopuszczam do głębokiego rozładowania i ładuję do pełna.
Ładuj z mocą wodospadu... Ładowarka wykrywa spadek napięcia akumulator? Chodzi o tzw. minus delta V. Jeśli tak to ustaw większy prąd ładowania czyli 1A. 100mA to za mało.
Powiem z własnego doświadczenia, że zawsze akumulatory do UPS wymienia się wszystkie będące w jednym szeregu. Wiem, że to kosztowne. Są one zwykle łączone szeregowo i traktowane jako całość. Zatem jeśli jeden jest bardziej zużyty(np. przegrzany) rośnie na nim napięcie i przekracza wartość max., wówczas może ulec uszkodzeniu, przegrzaniu, eksplozji,...
Akumulator ładuje codziennie do pełna.
Według dokumentacji to ACC. Ale w dobie samochodów opartych na sieciach informatycznych masz pełną dowolność.
W pełni naładowany akumulator ołowiowy ma napięcie 15,6V - 16,2V przy podłączonym prostowniku. Ten z Lidla zapewne tyle nie podaje, więc nie ładuje "do pełna". Jednak nie ma to większego znaczenia, bo alternator też nie ładuje akumulatora do 100%.
Wpisz sobie na YT autonomis usterka ładowania tam jest pełna diagnostyka układu ładowania akumulatora dodatkowego i całą procedure diagnostyki i naprawy. Polecam bo Pan zna się na rzeczy.
Jeżeli urządzenia nie potrzebują specjalnej ładowarki do akumulatora (mają wejście tylko + i -) to w zasadzie można ładować dowolnego zasilacza o kreślonym napięciu. Wg moich informacji to jednak każde urządzenie potrzebuje ładowarki automatycznej która kontroluje prąd ładowania i przerywa ładowanie po osiągnięciu pełnego naładowania akumulatora. Zwykły...
AVE... Robi się to mierząc pojemność akumulatora i charakterystyki ładowania i rozładowania. Na wykresie przedstawia się napięcia i prąd ładowania względem czasu i tak się widzi, czy akumulator był cyklicznie ładowany. Mierzy się też napięcia na ogniwach. Jeśli akumulator ma jakiś układ zabezpieczający, to ten układ też odlicza cykle ładowania. Po naładowaniu...
Ciekawe ... dało mi to pewien pomysł, do zastosowania w mojej instalacji. Widzę również na obrazku SOC akumulatora 50% i tylko ładowanie 25W, dlaczego sieć nie ładuje akumulatora do pełna jak ma możliwość. Jak długo masz akumulator/y i w jakiej kondycji?
(at)^ToM^ Dzięki, pójdę w coś budżetowego. Pozdrawiam! Jedyne o czym należy pamiętać, że tym zwykle nie naładujesz akumulatora do 100% a jedynie gdzieś do 80%. Żeby naładować do pełna trzeba ładować akumulator poza pojazdem jakimś mocniejszym urządzeniem. Natomiast jak chcesz ładować bez odłączania od pojazdu, to tylko takie ładowarki wchodzą w grę,...
Wolałbym jednak odłączyć po jakimś czasie W takim razie akumulator może nie zostać "do końca" naładowany. Twój akumulator ma 72Ah, więc zgodnie ze "starą szkołą" należy go ładować przez 10h prądem (1/10 pojemności) 7,2A Twoja ładowarka z Lidla była dostępna w dwóch wersjach - może mieć oznaczenie ULGD 3.8 A1 lub ULGD 5.0 A1 Różnią się wydajnością prądową...
elektronika akumulatora jest sprawna. Dlaczego niby miałaby ulec uszkodzeniu>? Procesor spisuje do pamięci ilość ładowań oraz napięcia ogniw. Jeśli wykrył spadek napięcia poniżej normy to wyłączył całą baterie. Nie pobiera prądu z ładowarki więc ta wyświetla stan naładowany. Jeśli max. ilość ładowań została osiągnięta to scalak wyłącza baterie mimo...
A skąd ma to wiedzieć ktoś, kto nie ma takiego sprzętu jak Ty masz? Weź miernik, zmierz napięcie akumulatorów gdy są rozładowane. Pomiar pojemności - powinien odbyć się prądem 10 godzinnym lub 20 godzinnym od stanu pełnego naładowania do całkowitego rozładowania akumulatora (akumulator to ogniwo elektrochemiczne wtórne). Pomiar podczas ładowania nie...
Początkowo ładowałem go prostownikiem z pełną automatyka i zielone oczko się nie pojawiało. Ale jak zrobiłem sobie nowy prostownik bez żadnej automatyki (trafo - 2 toroidy 60VA/11.6V + mostek) i nim zacząłem ładować akumulator do napięcia 15.0-15.2V, to zielone oczko zaczęło się pojawiać i co ciekawe, po 12 godzinach po zakończeniu ładowania, napięcie...
Zasada działania ma być taka. Ładuję zewnętrzny akumulator do pełna i ładuję do plecaka na wyjazd. W momencie rozładowywania sie smartfona, a braku w pobliżu gniazdka, poprzez micro USB podpinam zewnętrzny akumulator, który ładuje do pełna baterię w smartfonie. Co do układu dbającego o odpowiednie natężenie ładowania - czy znaczy to, że mógłbym ładować...
Regulator przy 12V będzie pracował z mocą maksymalna 360W. Więc więcej jak dwa panele to zbytek. Akumulatory to prawie 10kWh to mówimy realnie o 30h ładowania z pełną mocą. Czyli o tej porze roku raczej będzie to miesiąc jak poświęci trochę to 2 tygodnie.
Faktycznie przy 10A są ograniczenia. U mnie falownik max 120A, magazyn 28KW-LFP, może przyjąć 280A, jest zapas. Przy tej aurze do pełna ładuje się 2 tygodnie.
Jeżeli ten 1A to sumaryczny prąd rozkładający się na 2 ogniwa, to od 0 do pełna powinny się ładować około 12-13 godzin, więc 25% w 3 godziny to normalny czas.
Co jest w tej ładowarce między mostkiem, a wyjściem? Proszę zmierzyć napięcie na mostku z dołączonym pakietem akumulatorów oraz na wyjściu/pakiecie podczas ładowania. Nie jestem fachowcem o miernictwa, rada może była dosadna ale szczera, nie złośliwa. Po prostu jeśli się coś mierzy to warto wiedzieć co mierzy dany przyrząd i co jest mierzone...
Szybkie ładowanie się akumulatorów to pewny znak ze nastąpiła agonia, innymi słowy czym dłużej się ładuje do pełna akumulator to tym dłużej będzie oddawał prąd i odwrotnie, szybko się naładuje szybko się rozładuje. Cały wic rozchodzi się o masy czynne i ich utraty, przez ładowania lub rozładowanie. Inna sytuacja jest gdy masy czynne są uwiezione np....
Pierwsze i najszybsze sprawdzenie tego co wyżej. Jeżeli akumulator masz kilka dni i nie ładowałeś przez co najmniej dobę, sprawdź napięcie na nim. Jeżeli wynosi więcej od 3,8V( jeżeli wcześniej był naładowany,,do pełna") to możesz spokojnie przyjąć, że nic złego w jego wnętrzu się nie stało. Dłuższa sprawa to sprawdzenie pojemności i trochę bardziej...
Ta super inteligentna bestia ocenia ile procent jest akumulator naładowany, następnie ładuje do pełna i wymyśla jaka jest pojemność. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Prawdopodobnie panel słoneczny nie jest na tyle wydajny aby móc ładować akumulator z pełną mocą konwertera. Potrzebujesz albo dodatkowe panele albo słabszy konwerter.
Aklumulator "odżył" po włożeniu go do toyoty i 10-minuttowej pracy silnika. Po tym naładował się prostownikiem do pełna. dziękuję za porady
Nie masz w pełni naładowanych przy 49,4V! Na jakiej podstawie to stwierdzasz ? Jakaś byle jaka skala czy miernik w procentach czy Voltach ? Zwykle ładowanie akumulatorów przebiega szybko do ok 50-51V i ładuje często tylko do 1/3 albo najgorzej do 1/4 całkowitej pojemności akumulatora! By naładować go do pełna należy przeznaczyć przynajmniej jeszcze...
Mam zupełnie inna propozycję - wymiana akumulatorka NiMH na LiIon lub LiPoly (można kupić akumulatorek wielkosci CR123) i zastosowanie ładowarki zasilanej z 5V, opartej na układzie LTC4054. Opis tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... - układ ma pełna automatykę ładowania, przestaje ładować kiedy akumulator jest pełny, doładowuje, gdy...
OK. Czyli masz tam jednorazówkę - urządzenie. Jeśli jest w niej akumulator, to spokojnie możesz go ładować prądem 250 mA. Teraz trzeba sprawdzić, jak ustawić taki prąd. Na 3 stronie dokumentacji jest tabela z opornikami. Dla prądu 250 mA potrzebny jest opornik o oporze 5 kiloomów. Dla prądu o wartości 500 mA potrzebny jest opornik o wartości pomiędzy...
Głównie chodzi mi o to, że w moim urządzeniu jest wbudowana ładowarka do akumulatora AGM, i nie wiem, czy wstawić pakiet 3s4p, czy 4s3p, tak aby korzystać z oryginalnej ładowarki. Z tego, co zrozumiałem, lepiej wstawić pakiet 4s3p, który nie będzie ładowany do końca? Czyli jeśli bym chciał, aby akumulator był ładowany do końca, musiałbym wstawić przetwornicę...
Panowie, nie przesadzajcie z tymi padami akumulatorów po całkowitym rozładowaniu. Mnie to w ciągu prawie 45 lat parę razy się zdarzyło, czasem na prawie nowym akumulatorze, a czasem na kilku letnim. Po ponownym naładowaniu do pełna, akumulatory jeszcze długo służyły, z reguły ponad 6 lat. Jak samochód nie jest intensywnie używany, to żeby akumulator...
Witam, Czy wie ktoś z was ile procent anergii traci akumulator stojąc nieużywany? Mianowicie co ile trzeba by go ładować, żeby zawsze był pełny i ile np po tygodniu stania straci swojej mocy? Dziękuję Straci około 10-30% na miesiąc. Zależy to od temperatury przechowywania i ew. innych okoliczności. Dotyczy to jedynie baterii odłączonej od wszelkich...
Mam golarkę Philips RQ1250 kupiona w 2014 kilka razy używana potem trafiła do kartonika i przeleżała do wczoraj nie używana. Wczoraj wstawiłem na ładowarkę po ponad godzinie nie działa, żadnych oznak "życia" dodam, że ładowarka jest sprawna miernik wskazuje ok 16V. Jak sądzicie co może być przyczyną? Posiadam maszynkę Philips PT 727 i miałem podobny...
Witajcie, zakupiłem ostatnio nowy akumulator i ładowarkę do silnika elektrycznego od łódki. Akumulator to Volt LiFePO4 12V 100Ah (100A) BMS, a ładowarka to Victron Blue Smart IP22 Charger 12/30. Podpowiedzcie teraz proszę na jakich ustawieniach ładować akumulator, aby ładował się do pełna, ale żeby jednocześnie posłużył jak najdłużej, bo jednak swoje...
Czyli jak kupię dwa jednakowe akumulatory i naładuje je do pełna to mogę je łączyć równolegle?
Coś słyszałem że akumulator ładuje się prądem 10 godzinnym (1/10 pojemności) przez 15 godzin i to dotyczy akumulatorów ołowiowych (ja stosuję też to dla akumulatorków tylko mam różny prąd) Więc T=1,5*C/I (1,5 to o ile trzeba wydłużyć czas ładowania (sprawność ładowania)) wstawiam C=2400mAh i I=800mA do wzoru: T=1,5*C/I [mAh/mA=h] (czyli wynik w godzinach)...
Ładowałem też akumulator do pełna większym prostownikiem i napięcie też pozostało bez zmian. Czyli w Twingo wychodzi, że ładowaniem steruje komputer? Dziwi mnie jeszcze, że przy maksymalnym obciążeniu czyli włączaniu wszystkiego to napięcie dalej nie spada o więcej niż 0,1V
Ileś lat temu miałem Fiestę w której akumulatora przez cztery lata ani razu nie ładowałem prostownikiem Aby silnik odpalał bez problemu, akumulator nie musi być naładowany do pełna a nie naładowany do pełna nie oznacza dla mnie ''naładowany w stopniu niewystarczającym'' Chyba Ty i kolega irekw nie zrozumieliście mojej wypowiedzi albo niefortunnie się...
Grabarz ! Sam możesz sobie to policzyć, to nic trudnego! Akumulator 12V/50Ah (samochodowy) ma zgromadzoną ENERGIĘ E=U x Q = 12V x 50Ah =600Wh (watogodzin), czyli 0,6kWh (kilowatogodziny). Gdyby sprawność akumulatora i przetwornicy były 100%, to z takiego akumulatora mógłbyś "ciągnąć" 1000W przez 0,6 godziny (36 minut). W rzeczywistości sprawność większa...
Sprzedawca przyjął akumulator na reklamację dopiero po długiej i emocjonalnej dyskusji. Dopiero w domu, po zdjęciu plastikowych kapturków, zauważyłem że na bolcu minusowym była jakaś taka szadź lub szron.... co to mogło być??? Na plusowym bolcu takich zmian nie było. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację - zawsze. Jak reklamowałeś na rękojmię,...
Trzymaj się biednej nazwy pakiet, jest to bateria 4 równolegle połączonych akumulatorów. Z zasady akumulatory łączone w baterie powinny mieć jednakowe parametry. Jeżeli parametry pozostałych 3 nie różnią się istotnie od parametrów nowego akumulatora, to wymiana 1 sztuki pomoże. Akumulatory litowo jonowe są o tyle wygodne, że nie mają efektu pamięci,...
Napięcie na akumulatorze w samochodzie bardzo szybko podnosi się do 14V (lub trochę więcej) gdyż alternator jest źródłem prądu stałonapięciowym i w pierwszych sekundach (minutach) potrafi ładować pełną swoją mocą to może być 50A i więcej. Przez to napięcie szybko wzrasta, a prąd maleje proporcjonalnie do szybkości naładowania się akumulatora. Jak akumulator...
To białe złącze to złącze balansera - korzystając z dedykowanej ładowarki przy jego pomocy naładujemy wszystkie ogniwa "do pełna" - pakiet posłuży dłużej.
Tak, naładujesz, ale to wymaga trochę cierpliwości. Samorozładowanie akumulatora to ok. 1% pojemności na dobę, co dla pojemności 55Ah oznacza utratę 0,55Ah/24 godziny, więc każdy prąd wiekszy, niż 23mA będzie zwiększał ładunek w akumulatorze. Twój miernik nie jest wyskalowany w mAh, tylko albo w A albo w mA (raczej w A). Ze wzgledu na to, że normalnie...
napięcie 14,7V może być ale nie naładujesz w ten sposób akumulatora do pełna. Akumulator ładuje się do ok 14,4-7V czyli źródło napięcia musi dawać o conajmniej 1,5-2V więcej. Najlepiej tak je ustawić aby przy osiągnięciu tych ok 14,4V na akumulatorze prostownik ładował jakimś małym prądem np. 0,5A
A on nie ma klemy masowej IBS? jak jest walnięta to nie pomogą cudo wianki. Pełna diagnostyka DME, plus jakość akumulatora.
Osobiście uważam, że takie zasilanie świateł to nieporozumienie aczkolwiek popularne rozwiązanie w konstrukcjach tanich lub wiekowych. Jeśli pojazd posiada akumulator lepiej moim zdaniem przerobić całą instalację tak, żeby wykorzystać pełną moc magneta na ładowanie akumulatora i zasilanie zeń wszystkich odbiorników. Jeśli natomiast autor chce załatwić...
Rozruch silnika jest prosty. Jego pilnowanie też. Tyle że musisz mu podkręcić trochę obroty silnika dać większy alternator i zmienić przekładnie. Alternator potrzebuje około 6000 obr/min by osiągnąć pełną moc.
Na zimę kupiłem prostownik impulsowy który ładuje akumulator do pełna i się wyłacza :)
Cześć! Jak to w końcu jest z tą pracą akumulatorów LiFePO4? Ładować do pełna - odłączenia przez BMS - i pobierać do 0%? Ta odpowiedź Szkodliwa porada i głupia, LifePO4 powinny pracować w pełnych cyklach z uwagi na piki anodowe i przemiany fazowe oliwinu. nie została nigdzie dalej skomentowana, a między ogólnymi przekazami, nieco się wyróżnia.
14.3V to książkowe. Teraz weź swój stary akumulator, naładuj do pełna, zmierz mu napięcie, odstaw na 24 godziny i zmierz ponownie. I podaj wyniki.
(at)Piter3040 Zdecydowanie twój prostownik jest lepszy, większe napięcie nie zaszkodzi akumulatorowi kwasowo ołowiowemu, a wręcz poprawi jego parametry. Pożyczony prostownik to pewnie taki uniwersalny do każdego typu akumulatora, nie naładuje do pełna kwasowego ale nie zaszkodzi akumulatorowi AGM. Jeśli ty masz kwasowego (a tak mówiłeś) to ładuj go...
Pierwsze ten niebieski to też PWM. Mppt 30A do tego panelu kosztuje 500zł. Nie widac instalacji ale jakiej średnicy kable dałeś miedzy regulatorem a akumulatorami ( wyglada to jak spadek napiecia na kablu i regulator odcina wczesniej.
pełny naładować akumulator ładować akumulator trakcyjny ładować akumulator romet
regulacja silniczków pendrive zniknął oświetlenie przez bluetooth
Brak obrazu z GoPro HERO 9, HERO 11, HERO 4 Silver Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w Mercedesie Atego?