Możesz również na postoju zaciągnąć hamulec ręczny, co skasuje luz między szczękami a bębnami. Wtedy naciśnij pedał hamulca. Jeśli sytuacja radykalnie się poprawi to tak jak piszą poprzednicy problem tkwi w samoregulacji tylnych szczęk. Ustawia zbyt duży luz pomiędzy szczękami a bębnami. A poza tym to rzeczywiście najlepiej było by udać się do jakiegoś...
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
Problem jak w opisie. Zakupiłem już z tym, dodam ze silniki hamulca są nowe, zaciski zregenerowane. Hamulec postojowy działa bez problemu, tylko ta świecąca inokna . Po podpięciu pod VCDS w 53 Parking Breake mam błąd 01382 008 nieprawidłowy sygnał, czyli G476 czujnik pedału sprzęgła. Ale w blokach pomiarowych naciskając na pedal sprzęgła, mam odzew...
Koledzy z ciekawości czy VCDS prowadzi za rączkę, uruchomiłem tą procedurę i przeleciałem całą do końca i pedał od razu jedt lepszy. Oczywiście zrobię to ponownie już z odkręcaniem odpowietrzników. Normalnie jakbym słyszał rozmowę radzieckich diesantników - "hura, dzisiaj będziemy skakać ze spadochronami". Odpowietrzanie hamulców bez odkręcania odpowietrzników,...
Sprawdź pompę podciśnieniową, w szczególności szczelność połączenie "wychodzącej" z niej rurki łączącej się z serwem pompy hamulcowej. Jest to miejsce, gdzie zwykle powstaje nieszczelność (od drgań silnika), w wyniku czego hamulec jest "twardy" i mniej skuteczny. Ponadto utrata podciśnienia ma również wpływ na działanie turbiny ze zmienną geometrią....
Na oko i bez diagnostyki ciężko zgadywać, może np. pompa podciśnieniowa zdychać.
Witam Czy regulował ktoś wysokość pedał hamulca w VW Passat 2002 r 1.9 TDI. Po wymianie serwa hamulec jest nieco wyżej niż wcześniej co jest utrudnieniem podczas jazdy ponieważ nie jest on w jednej lini ze sprzęgłem i daleko wyżej niż pedał hamulca. Zmiana nogi z gazu na hamulec jest utrudnieniem ponieważ jest długi i nie komfortowy ruch nogi podczas...
Czy w tej chwili jak wciśniesz hamulec na zgaszonym silniku i odpalisz silnik to pedał zejdzie niżej? Podczas normalnej jazdy grzeją Ci się tarcze?
no właśnie i tu jest problem bo nie ma tam żadnego z dioda a i do tej poru hamulec działał ale bez abesu i na desce tez sie lampka nie paliła, auto nabyłem niedawno i dopiero je poznaje, i nie wiem co to może być najpierw chce zrobić żeby działał hamulec a potem zajem sie nie działającym abesem w końcu zbliża sie zima :)
Witam, to mój pierwszy post- Dzień dobry. Samochód Passat b5 1.9t AEB, tylko ABS. Samochód ma tragiczny nieskuteczny hamulec nożny. Pedał wpada w podłogę, po zablokowaniu przewodów od przednich zacisków pedał się robi sztywny ale po zablokowaniu tłoczków ( włożenie czegoś miedzy zacisk a tłoczek) pedał jest dalej miekki. Co zostało wymienione: zestawy...
Oooo a to ciekawa informacja dla mnie. tylko np jak stoję na luzie i nacisnę parę razy hamulec to też się robi na chwile twardy. A jeśli nie będzie to? Sprawdzić pompę ?
Witam po wymianie oleju praktycznie znikł hamulec nozny, tzn jak jest silnik zimny to hamulec jest po czasie ale tylko raz powtórne naciśnięcie pedału brak praktycznie hamulca, pedał jest twardy, gdy sie silnik zagrzeje to nie ma problemu.
Auto hold masz pod górkę To zależy od samochodu i jego wersji, różnie z tym bywa. Auto Hold działa tak:jak się zatrzymasz i wciśniesz na moment pedał hamulca to hamulce się zaciągają, nawet na równej drodze. W b6 tak jest że bez zapiętych pasów musisz ręczny zwolnić przyciskiem. Jak ostatnio byłem swoim b8 na przeglądzie to przy włączonym Auto Hold...
Jakie masz opony? I który rocznik? Bo wygląda że wszystko ok, po prostu działają systemy antypoślizgowe.
Witam A więc mam taki "mały" problem. Posiadam Passata (1.9 tdi 101 km). Podczas jazdy jest ok póki nie zacznie się hamować. Hamulec zaczyna trzymać coraz bardziej aż w końcu samochód stanie. Pedał robi się coraz twardszy i blokuje koło. Wymieniłem przewody łączące pompę abs z tłoczkiem jednak nic to nie dało. Tłoczek chodzi lekko (wszystko jest ok)...
Problem pojawił sie po wymianie peknietego wężyka hamulcowego w przednim kole. Samochód dojechał prawie bez hamulców. Po wymianie uszkodzonych przewodów oraz odpowietrzeniu pedał jest twardy, lecz po zapaleniu auta zaczyna powoli schodzić do podłogi. Nigdzie nie widać wykieków płynu. W dodatku podczas jazdy zachowanie jest następujące- przy pierwszym...
EGR nie zaślepiłem. Nie dałem rady. Jedna śruba chyba prędzej się urwie niż ją ruszę. Narazie to pominąłem i szukam dalej no i znalazłem ... Rura na wejściu do IC jest luźna na tyle, że wydziela się z niej olej. Jeżeli leci olej to tym bardziej powietrze więc pewnie wpływ na osiągi jest ale to było na długo przed opisywanym problemem bo jest tam maź...
Sprawdź, czy przewód powietrzny serwa nie jest luźny, który może być też luźny przy pompie wacum. Czy masz "dobry" hamulec nożny (np. twardy pedał i kiepski efekt hamowania). Ponadto jak pracuje silnik tj. czy sterowanie turbiną nie odbiega od normy. To, że cichnie szum przy ruszaniu kierownicą tłumaczyłbym właśnie jakimś pośrednim naciskiem na ścianę...
Wspomaganie hamulca działa prawidłowo, pedał nie jest twardy? Czasami gdy włączam auto z rana i stoi na górce to hamulec nie działa i zjeżdża dopiero jak włączę silnik do robi się miękki.
a i dodam że w czasie jazdy jak nacisnę na hamulec kilka razy to pedał jest twardy
Kolego działanie ABS-u, to jedna kwestia a brak skuteczności hamulców, czyli "twardego" pedału hamulca, to kolejna sprawa. Jeśli chodzi o ABS, to na początek sprawdź działanie czujników przy każdym kole oraz pierścieni współpracujących z czujnikami ABS-u (nie mogą być uszkodzone, skorodowane itd.). Na forach znajdziesz stosowne informacje. Odnośnie...
Problem polega na tym iż po wymianie klocków na tylnich kołach pedał hamulca zrobił się bardzo miękki tzn. trzeba go sporo głąbiej wcisnąć niż przed wymianą. Możliwe jest że w układzie hamulcowym jest powietrze??? Dodam jeszcze że jest to Passat B4 94r. z systemem ABS. Wielkie dzięki za każdą radę!!
Niestety ale masz do regeneracji sprzęgło hydrokinetyczne, nie trzyma już lock-up. A możesz podać w przybliżeniu mniej więcej koszt takiej usługi? EDIT: Łatwo sprawdzisz jak to mechanicznie wygląda. Zwróć uwagę jak przełącza na drugi bieg, jak startuje z miejsca i zaparkuj pod górkę , rusz z miejsca i zobacz jak wygląda pełzanie (czy się nie cofa)....
Problem dość złożony. Było tak, że w trakcie jazdy, coraz mocniej łapał hamulec na koła przednie lewe i tylne prawe. W parametrach widać było rosnące ciśnienie w układzie. Właściciel powymieniał chyba wszystko co mógł: zregenerował wszystkie zaciski, wymienił płyn, pompę hamulcową, pompę i sterownik abs. Potem wymieniłem mu serwo, razem zresztą z pompą,...
Witam wszystkich. Problem z b6 średnio co 2 miesiące pedał hamulca wpada w podłogę za każdym razem powietrze znajduje się w najdalszym zacisku tj tylny prawy. Po odpowietrzeniu tylko tego jednego zacisku hamulec jest ok. Wycieków brak,klocków zostało ponad 50%,stan płynu pod max. Zastanawiam się czy to czasem nie wina zacisku. Miał ktoś podobny problem...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Witam wszystkich mam problem z hamulcami w vw passat a dokladnie chodzi o to ze okolo 3 dni temu odczułem ze cos nie tak na pedale hamulca ale bylo to bardzo delikatne i i hamulce dzialaly normalnie chodzilo o to ze troszke miekszy był pedal hamulca za to wczoraj jade i odczulem to troche bardziej az do momentu gdzie podczas postoju na właczonym silnkiu...
Gdyby pompa nie pracowała, pedał wbijałby się jak na zgaszonym silniku, tak mi się wydaje z resztą, ale głowy uciąć nie dam. Pozaciskaj gumowe przewody i sprawdzaj każde koło po kolei naciskając hamulec albo kolega niech pomoże i będziesz wiedział.
A ja mam Mercedesa 124 300D 1990r i taki sam problem z ABS-em jak koledzy. Jak jadę wolno i przyciskam hamulec to ABS lekko podnosi mi pedał. Przy szybszej jeździe i wiekszej sile hamowania jest OK. Bardzo rzadko zapala sie kontrolka ABS, ale gdy wyłączę zapłon i ponownie zapalę auto to już się ponownie nie zapala. Moż ktoś miał ze 124 taki sam problem...
przewody podciśnienia powiadasz. hmmmm może coś w tym jest bo ostatnio zauważyłem róznież że hamulec działa mi 2 skokowo. Wciskam i pedał robi się twardy i potem nagle wpada o jakiś 1-2 cm i znowu jest twardy. Popatrzę w weekend na te przewody. Tego elementu jeszcze na dobre nie sprawdziłem
Trzymasz wciśnięty hamulec i wybierasz 1,2,3,D bądz R w zależności od potrzeby .Puszczasz pedał ham auto zaczyna się toczyć przyspieszsz dodając gazu. Im lepsza skrzynia tym zmiana przełożeń mniej wyczuwalna. Nie ma hamowania silnikem, puszczając gaz zachowuje się jak manual na luzie. Zatrzymujesz się , stojąc na światłach itp trzymasz na hamulcu (...
Tak powinno być.
Udało się wszystko odpowietrzyć, praktycznie powietrza nie było, i dalej na samym dole łapie pedał hamulca. Co może być przyczyną, bo już ręce opadają?
Wyglada na to jakby brakowało sprężyny odpowiadającej za odbijanie i powrót pedału . Może jakaś sprężyna która była przymocowana do samego mechanizmu pedału hamulca.
zdejmij zawór z serwa, włóż do serwa jeden koniec wężyka, a do drugiego końca podepnij strzykawkę. Zassaj i zabacz co wyssiesz. Ja już wiem :-)
Witaj, jeśli masz odrobine pojęcia o mechanice napewno dasz sobie radę, odkręcasz pompe ham. od serwa odchylasz uważając na przewody ham. Serwo jest przykręcone bodajże 4 śrubami od wewnętrznej strony nad pedałami, oczywiście musisz wypiąć z pedału hamulca i finito, sprawdz wcześniej oring pomiędzy pompą a serwem w komorze śilnika :) http://images45.fotosik.pl/236/f52014f51...
Tak ma się obracać ale właśnie z pewnym oporem, bo gdyby lekko się obracał to byłby problem z wkręceniem tłoczka.
Jeżeli to kombi-sprawdź przewody w tzw. przelotce klapy bagażnika. Lubią się łamać i dzieją się cuda, no i sam czujnik przy pedale hamulca.
Pompę można zregenerować we własnym zakresie. Komplet uszczelek to wydatek paru złotych. Poza tym wymiana płynu(można ustalić jego stan za pomocą testera) i odpowietrzenie całości.
Pamiętaj że czujnik ma być wciśnięty gdy nie naciskamy na pedał. Gdy wciskasz hamulec, czujnik wysuwa się. Sprawdź czy tak jest u Ciebie
wyglada na awarie zasobnika cisnienia pompa usiluje uzupelnic cisnienie ale ma z tym problemy poczytaj troche jak to funkcjonuje to podobny system raczej nie obejdzie sie bez wymiany zasobnika http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Jak żarówki ok, bezpieczniki ok to do wymiany czujnik pedału hamulca.
A czemu zabrakło tych informacji w pierwszym poście? Za chwilę się okaże że masz założone sprzęgło od zupełnie czegoś innego, i stąd całe zamieszanie. Pedał stawia oór od samej góry i w stanie spoczynku jest równo z pedałem hamulca?
dostaje sygnał światła stop Dostaje cyfrowo siecią CAN. Pod pedałem hamulca nie ma typowego włącznika, jest czujnik hall położenia pedału hamulca
Ten wyłącznik działa tak, że przy naciśnięciu pedału hamulca zwiera grubsze piny co powoduje zapalenie lamp stop, jednocześnie rozwiera normalnie zwarte, cienkie piny, co daje informację do sterownika o naciśniętym hamulcu
Miałem dokładnie to samo, pojechałem do elektryka. Podpinał pompę i sterownik ABS, posprawdzał pomierzył stwierdził że nic nie znalazł, popodpinał wszystko z powrotem i zadziałał. Sterownik ABS pod tylną kanapą.
Bezpiecznik nr 7, 10A, kolor czarno-niebieski (+12V po przekręceniu kluczyka), idzie na: -sterownik ABS (w tym roczniku pin 23 na kostce ABS) -włącznik stop przy pedale hamulca, -przycisk do wyłączania ESP, -czujnik kąta skrętu G85 pod kierownicą.
Po prostu trzymaj mocno wciśnięty pedał hamulca i spróbuj kilka razy włączyć/wyłączyć postojowy. Chyba że w ogóle nie reaguje, to wtedy może być coś w wiązką.
Witam. Mam problem ze światłami stop. Co pewien czas pali się bezpiecznik. Czujnik wymieniony i problem dalej jest taki sam. Zauważyłem że po wciśnięciu pedału hamulca bezpiecznik się pali. Jakieś sugestie?
Witam. Choć na HP napisali że to obraźliwe słowo. A czasem nie jest winowajcą krzywa albo za bardzo zużyta już tacza? Przerabiałem podobny motyw w Mondeo MK II. Tam jeszcze dodatkowo pulsował pedał hamulca. Pozdrawiam.
Witam. Czytałem już wiele na temat nie odbijającego pedału hamulca w Passatach b3 z elektrycznym wspomaganiem układu hamulcowego, ale nikt nie opisał co konkretnie zrobił, żeby rozwiązać ten problem? Walczę już dwa dni z takim PASKIEM i już brakuje mi pomysłów. Pomoże ktoś?
Zacząłbym od sprawdzenia bezpieczników, żarówek,sprawdź włącznik od stopu jest nad pedałem hamulca co do świateł cofania to tak na 80% pad ci włącznik przy skrzyni biegów
passat pedał hamulec czujnik pedał hamulec passat twardy pedał hamulec passat
obciążalność wyjście temperatura zasilania podlogowki zalana klawiatura laptopa samsung
przerobienie instalacji dzwonkowej powerbank diagnoza
Pilarka Vander VPD778 wyłącza się po puszczeniu przycisku Brak dźwięku w kolumnach Sherwood AL1110 - diagnostyka i rozwiązania