Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
Sprawdź pompę podciśnieniową, w szczególności szczelność połączenie "wychodzącej" z niej rurki łączącej się z serwem pompy hamulcowej. Jest to miejsce, gdzie zwykle powstaje nieszczelność (od drgań silnika), w wyniku czego hamulec jest "twardy" i mniej skuteczny. Ponadto utrata podciśnienia ma również wpływ na działanie turbiny ze zmienną geometrią....
Na oko i bez diagnostyki ciężko zgadywać, może np. pompa podciśnieniowa zdychać.
no właśnie i tu jest problem bo nie ma tam żadnego z dioda a i do tej poru hamulec działał ale bez abesu i na desce tez sie lampka nie paliła, auto nabyłem niedawno i dopiero je poznaje, i nie wiem co to może być najpierw chce zrobić żeby działał hamulec a potem zajem sie nie działającym abesem w końcu zbliża sie zima :)
Oooo a to ciekawa informacja dla mnie. tylko np jak stoję na luzie i nacisnę parę razy hamulec to też się robi na chwile twardy. A jeśli nie będzie to? Sprawdzić pompę ?
Witam A więc mam taki "mały" problem. Posiadam Passata (1.9 tdi 101 km). Podczas jazdy jest ok póki nie zacznie się hamować. Hamulec zaczyna trzymać coraz bardziej aż w końcu samochód stanie. Pedał robi się coraz twardszy i blokuje koło. Wymieniłem przewody łączące pompę abs z tłoczkiem jednak nic to nie dało. Tłoczek chodzi lekko (wszystko jest ok)...
Kolego działanie ABS-u, to jedna kwestia a brak skuteczności hamulców, czyli "twardego" pedału hamulca, to kolejna sprawa. Jeśli chodzi o ABS, to na początek sprawdź działanie czujników przy każdym kole oraz pierścieni współpracujących z czujnikami ABS-u (nie mogą być uszkodzone, skorodowane itd.). Na forach znajdziesz stosowne informacje. Odnośnie...
Sprawdź, czy przewód powietrzny serwa nie jest luźny, który może być też luźny przy pompie wacum. Czy masz "dobry" hamulec nożny (np. twardy pedał i kiepski efekt hamowania). Ponadto jak pracuje silnik tj. czy sterowanie turbiną nie odbiega od normy. To, że cichnie szum przy ruszaniu kierownicą tłumaczyłbym właśnie jakimś pośrednim naciskiem na ścianę...
a i dodam że w czasie jazdy jak nacisnę na hamulec kilka razy to pedał jest twardy
Problem dość złożony. Było tak, że w trakcie jazdy, coraz mocniej łapał hamulec na koła przednie lewe i tylne prawe. W parametrach widać było rosnące ciśnienie w układzie. Właściciel powymieniał chyba wszystko co mógł: zregenerował wszystkie zaciski, wymienił płyn, pompę hamulcową, pompę i sterownik abs. Potem wymieniłem mu serwo, razem zresztą z pompą,...
przewody podciśnienia powiadasz. hmmmm może coś w tym jest bo ostatnio zauważyłem róznież że hamulec działa mi 2 skokowo. Wciskam i pedał robi się twardy i potem nagle wpada o jakiś 1-2 cm i znowu jest twardy. Popatrzę w weekend na te przewody. Tego elementu jeszcze na dobre nie sprawdziłem
Tak powinno być.
zdejmij zawór z serwa, włóż do serwa jeden koniec wężyka, a do drugiego końca podepnij strzykawkę. Zassaj i zabacz co wyssiesz. Ja już wiem :-)
wyglada na awarie zasobnika cisnienia pompa usiluje uzupelnic cisnienie ale ma z tym problemy poczytaj troche jak to funkcjonuje to podobny system raczej nie obejdzie sie bez wymiany zasobnika http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Witaj, jeśli masz odrobine pojęcia o mechanice napewno dasz sobie radę, odkręcasz pompe ham. od serwa odchylasz uważając na przewody ham. Serwo jest przykręcone bodajże 4 śrubami od wewnętrznej strony nad pedałami, oczywiście musisz wypiąć z pedału hamulca i finito, sprawdz wcześniej oring pomiędzy pompą a serwem w komorze śilnika :) http://images45.fotosik.pl/236/f52014f51...
Miałem dokładnie to samo, pojechałem do elektryka. Podpinał pompę i sterownik ABS, posprawdzał pomierzył stwierdził że nic nie znalazł, popodpinał wszystko z powrotem i zadziałał. Sterownik ABS pod tylną kanapą.
Jak odpalony silnik to pedał miękkim jest? Tylko na wyłączonym jest twardy?
Sprawdź pompę podciśnienia, to częsta przyczyna, po sprawdzaj przewody często się luzują, ewentualnie będzie problem z serwem.
Ja miałem tak,że po wcisnieciu hamulca pedal był bardzo miękki i nie hamował rewelacyjnie a im więcej go wciskałem to twardniał i prawie wcale nie hamował musiałem wymienić vakum pompe i teraz jest lepiej,ale chyba jeszcze potrzeba go odpowietrzyć bo jak się wcisnie z 3 razy hamulec na postoju przy odpalonym silniku to robi się twardy i jak go przytrzymasz...
dzieki
Witam po wymianie oleju praktycznie znikł hamulec nozny, tzn jak jest silnik zimny to hamulec jest po czasie ale tylko raz powtórne naciśnięcie pedału brak praktycznie hamulca, pedał jest twardy, gdy sie silnik zagrzeje to nie ma problemu.
Wspomaganie hamulca działa prawidłowo, pedał nie jest twardy?
Pompa może się też "kończyć". Zwróć uwagę, czy nie traci podciśnienia tj. na króćcu wychodzącym z niej oraz na wejściu do wspomagania. Sprawdź działanie wspomagania - wciśnij hamulec i uruchom silnik i jeśli odczujesz "wpadnięcie" pedału, to ok.
Zauwazylem także że po dłuższym postoju mam bardzo twardy pedal hamulca który prawie nie działa. Dopiero po zakreceniu silnikiem wraca do normy
Więc tak...gdyby pompa vacum była słaba to odczułbyś to na hamulcach, gdyby była nieszczelność na pompie czy wężykach to rano wsiadając do samochodu przed odpaleniem byś miał twardy pedał hamulca, więc zapewne też byś zauważył. Jego pompa może być wydajniejsza, natomiast wystarcza podciśnienie- 0,7bar do poprawnej pracy.
Jadąc z pracy zauważyłem dziwny objaw. Chcąc przegonić auto na każdym biegu (oprócz pierwszego) tak do 3800 obr na 4 biegu było ok. Po wrzuceniu 5 biegu auto nie miało reakcji na gaz. Po puszczeniu całkowicie pedału gazu i znowu wciśnięcie auto odzyskalo podciśnienie i przyspieszało dalej. Drugi objaw stojąc na światłach jak wcisnąłem pedał hamulca...
Witam wszystkich, mam problem z moim passatem mianowicie slabo dzialaja hamulce. Po przetoczeniu tarcz i wymianie klockow problem znikl jednak nie na dlugo, stwierdzilem zeby wymienic zarowna tarcze jak i klocki, zakupilem caly komplet boscha i zamontowalem po przejechaniu paru tysiecy km problem powrocil. hamulce zachowuja sie jakby byly nasmarowane...
Witam wszystkich i prosze o pomoc zaslepialem egr i zaslepilem wężyk od spalin przy egr a klapę gasząca zostawiłem dzis chciałem zalozyc ten wężyk tak jak potrzeba a tu nie ma podciśnienia na żadnym z nich po odpaleniu czy przy gaszeniu auta na jednym z wezykow jest podciśnienie ale bardzo słabe jak wciskam pedał hamulca kilka razy szybko to robi się...
ok rozumiem, mechanik twierdzi że wszystko sprawdził min tłoczki, klocki i wszystko chodzi jak powinno. Tłoczki zresztą zostały wymienione. Poza tym tego nie dodałem jak hamulce zablokuje już porządnie to pedał hamulca jest twardy i wysoki - gorące są wtedy przeważnie wszystkie 4 felgi i towarzyszy temu zapalenie się kontrolek ABS i ASP. Ale to nie...
Od tego zacznę, zobaczymy co się będzie działo. Dodano po 19 Usunąłem nieszczelności, trochę ich było: - Zsunięta rura dolotowa z przepustnicy, - Pęknięta rurka od odmy olejowej, - Nieszczelność zaznaczona na zdjęciu powyżej. Wydaje mi się, że już jest dobrze, silnik ma niższe obroty i pracuje znacznie ciszej. Niewiem czemu, ale pedał hamulca stał się...
Wymieniłem klocki hamulcowe przy Volkswagenie B-5 2003r po wymianie klocków blokują kola i świeci się cały czas stop i pedał hamulca jest niski i twardy tak jakby utrzymywało się ciśnienie w układzie hamulcowym . Z góry dziękuje . Pilnie.
Czytam jeszcze o odpowietrzaniu układu. jest napisane, że w automacie odpowietrza się tak jak w manualu, ok. Jednak z abs jest już inaczej. znalazłem taki oto opis. dpowietrzanie układu hamulcowego dla kół przednich Wyłączamy zapłon i wciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS. Napełniamy zbiornik...
Witam. Mam problem z tylnymi hamulcami - słabo hamują. Prowadnice pracują swobodnie klocki nowe tłoczki są w porządku. Pedał hamulca jest lekko miękki. Jak się napompuje to jest twardszy. Układ jest odpowietrzony. Proszę o rady, gdzie szukać przyczyny? Jest też Abs ale nie sprawny to raczej chyba nie ma wpływu?
Z tego co wyczytałem jeśli byłaby popa vacum to miałbym twardy pedał hamulca lub inne problemy hamulcowe. A umnie nie ma takich objawów. Jutro jeszcze zobaczę zawór n75 lub wężyk podciśnienia na gruszce do podnoszenia sztangi turbiny i na akumulatorze podciśnienia czy jest podciśnienie. Wszędzie wymieniałem wężyki , ale na akumulatorze podciśnienia...
A to znowu ja ;-) Nie lepiej jest pisać w tamtym temacie, aniżeli otwierać nowy? Jeśli Ci chodzi o wspomaganie hamulców to po załączeniu stacyjki pedał robi się "miękki", co mniej więcej oznacza, ze zadziałała hydraulika wspomagania. Jeśli jest dalej "twardy" to masz problem z hydrauliczną pompą wspomagania hamulca/ABS.
Witam, w piątek postanowiłem wymienić zbiornik płynu hamulcowego i wymienić stare przewody w Passacie, w związku z czym odkręciłem korek zbiorniczka i przez poluzowany odpowietrznik zacisku prawego tylnego pompką odessałem cały płyn z układu, po czym przystąpiłem do dalszych prac. Po wszystkich wymianach nalałem płynu i postanowiłem odpowietrzyć układ....
Witam. Mam taki problem z hamulcami, że podczas jechania na biegu hamuje się nawet nieźle ale, gdy wybije na luz i nacisnę 3 razy pedał hamulca, to tak, jak bym hamował bez zapalonego silnika. Pedał twardy, hamulców praktycznie brak. Dodam, że świeci się lamka ABS, ASP i mruga kontrolka z wykrzyknikiem . Dodam, że płyn hamulcowy jest.
pompa jest przy hamulcu przy wlaczeniu nie dostaje napiecia i nie pracuje gdy ja podlaczylem do akumulatora to dziala , pedal jest twardy ok 40 % sprawnosci i nie schodzi przy naciskaniu :(
Witam wszystkich mam od dluższego czasu problem... teraz boję sie nawet autem wyjezdzać. jakiś czas temu zdazyło mi sie to po raz piewrwszy minowicie po przejechaniu pareset metrów po nacisnieciu hamulca auto zaczęlo same hamować, zatrzymalem sie wylączyłem silniki pare miunut odczekałem było wszystko ok. Parę dni pozniej podobny problem ale już nie...
Moim zdaniem zacznij od sprawdzenia pompy podciśnieniowej vacum. Ja miałem przypadek że auto łapało tryb awaryjny i słabo jechało. Okazało się że króciec wyjściowy zasysania powietrza był obluzowany i pompa nie uzyskiwała wymaganego podciśnienia przez co sztanga nie wychylała się w całym swoim zakresie. Ściągnij górna osłonę silnika i zobacz czy króciec...
Witam serdecznie. Mam nadzieje, ze ktoś pomoże w moim problemie. Chodzi mi o to ze kilka dni temu zamarzła w moim passacie woda w serwie ( zdarza sie ), po wykręceniu serwa okazało sie ze wody było sporo, a poza tym serwo było nieszczelne. Kupiłem na allegro uzywane (ten sam typ : 105 J). Po wymianie serwa pedał hamulca na wyłączonym silniku twardy,...
po 1 czy założone serwo nie było zardzewiałe w środku jeżeli tak to jest uwalone na 100% miałem kilka przypadków... PASSAT B5 POLO 6n i GOLF II po 2 zaciski czy na prowadnicach chodzą lekko po 3 cylinderki sprawdzić mało prawdopodobne ale zawsze jeżeli to wszystko hula to pompa jest uwalona na 99%
Pisano o abs'ach już wiele razy ale nie znalazłem stosownej odp. a więc... Przez jakis czas miałem problem z hamulcami: 1. kontrolka ABS migała co jakiś czas 2. Hamulce przednie co jakiś czas blokowały przy ruszaniu i czasami przy jeździe 3. pedał hamulca czasami był twardy jak kamień i tzw. "cykał" przy naciskaniu i pomału opadał cykając wczoraj jechałem...
Witam. Posiadam już prawie 10 lat mojego Passata B6 1.9 BLS i od 6 lat nie mam DPF-a oraz jest zaślepiony EGR wraz z chłodniczką recyrkulacji spalin od czasu, gdy DPF zaczął się cyklicznie zapychać. Po "operacji" obawiałem się smrodu spalin, lecz o dziwo, było prawie niewyczuwalne względem wcześniejszych zapachów. Ostatnio niestety pojawił się problem,...
Witam wszystkich;] Czy ktoś jest w stanie mi pomóc w odczytaniu logów? Passat B5FL 1.9TDI PD AVF. Pasek ma jakieś zagrania, jakby tracił moc, raz ciągnie fajnie ale tylko do 2 tys obrotow potem straszny muł, potem znowu przyspiesza i znowu się zastanawia i tak cały czas, jak się mu uzna;/ Wywala błędy na przemian 17964 lub 17965 ale nie zawsze. Dodam,...
Pomocy założyłem zawieszenie gwintowane do Passat B6 kombi 2009 rok po przekroczeniu 30km/h zapaliły mi się kontrolki czujnika ABS / prędkości obrotowej koła , ESP i znaczek kierownicy dodam że czujnik przy wymianie zawieszenia został tak samo wymieniony na nowy oryginał. Czy trzeba robić jakaś adaptacje czujnika ? a dodam jeszcze że do prędkość 30km/h...
Jest kilka drobnych zasad operowania dźwignią zmiany biegów, o holowaniu i innych, o których dowie się Kolega, czytając instrukcje czy książkę, po zapoznaniu się z materiałem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic40... Kilka nawyków z "manuala" też należy się oduczyć (np silne naciskanie lewą nogą pedału - dotąd było twarde sprzęgło, teraz będzie...
twardy pedał twardy pedał hamulec pedał hamulec twardy hamulec twardy pedał
konto allegro grundfos naprawa tryby serwisowe blaupunkt
tester wirnikow tester akumulatorów
Demontaż prawej lampy Audi A6 1998: krok po kroku Światła awaryjne nie działają w Citroen C4 Picasso 2007