Wymieniłem płyn chłodzący, olej, wszystkie filtry A termostat w obiegu płynu chłodzącego?
Bierzesz pod uwagę skraplanie pary wodnej w zimnym wydechu rano? Ubywa czegos z płynów?
Kolejno (3 kontrolki z pierwszego zdjęcia): niski poziom płynu do spryskiwaczy szyby, niski poziom płynu chłodzącego silnik, obecność wody w filtrze paliwa. Na przyszłość polecam lekturę instrukcji obsługi swojego samochodu :/
lub brak płynu w zbiorniczku systemu FAP
W większości wypadków to wina stycznika ręcznego, nawet gdy kontrolka pokazuje że stycznik jest sprawny. Jeśli kontrolka miga gdy poruszasz czujnikiem to może oznaczać że płyn hamulcowy masz do wymiany.
Witam, mam duży problem z autem - z dnia na dzień nie mogę wrzucić biegów i jest straszne miękkie sprzęgło, była próba odpowietrzenia ale nic nie pomogło, płyn hamulcowy jest.
jak dawno wymieniałeś płyn hamulcowy ?
Sprawdż poziom płynu chłodzącego na początek
Albo masz nieszczelną nagrzewnicę, albo coś z klapkami - ubywa płynu w hłodnicy? Pozdrawiam.
Nie wydaje mi się żeby była to uszczelka pod głowicą. Zazwyczaj jak jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to nie ma szans na utrzymanie płynu chłodniczego w układzie. Kwestia rozgrzania silnika i cały płyn wylatuje. Oczywiście można to sprawdzić za pomocą testu na CO2 w układzie. Koszt okolo 15 zł. Majonez pod korkiem to niedogrzany silnik, krótkie...
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego jak się zachowuje , też przekłamuje?
Czy przy próbie rozruchu kontrolki świecą pełnym światłem czy przygasają? Jak nie wiesz jak wyglada rozrusznik to poszukaj na allegro zdjęcia a później takiego czegoś u siebie w aucie - przypuszczam że gdzieś pod serwem. Ach, serwo to takie okrągłe czarne coś ze zbiornikiem płynu hamulcowego
rodzi sie pytanie co ze stanem oleju i płynu chłodniczego? na jaki kolor kopci?
Witam. Czy możecie poradzić, jaki interfejs/kabel diagnostyczny oraz oprogramowanie, które będzie współpracowało z peugeot 406 (2001 r.)? Mam problem z odpalaniem auta przy niskich temperaturach (rano). Po odpięciu czujnika temperatury płynu chłodzącego pali od strzała. Wymieniłem dzisiaj ten czujnik (czekam do rana, żeby silnik się wychłodził), ale...
Cześć , mam problem z autem Peugeot 406 1.8 16v 1999r. ,mianowicie chodzi o przegrzewanie sie płynu chłodzącego . Podejrzewałem termostat ale po wymianie nadal wystepuje ten problem . Podczas grzania silnika jak osiagnie 90 stopni mimo tego że włącza sie wiatrak to nadal rośnie a jeśli włącze jakąs elektryke np. wiatrak albo światła to temperatura rośnie...
Z tym słoneczkiem to chodzi o docisk.? Płyn wężykiem normalnie leci jak był odłączony od wysprzęglika
A wlałeś taki sam płyn jaki był w układzie czy pierwszy lepszy bo był czerwony ?
Jakbyś kolego nie zauważył celowo utrzymałem ironiczny ton wypowiedzi. Z resztą twojego postu się zgodzę, w tym aucie przeciętny Kowalski to sobie może olej sprawdzić i płyn w spryskiwaczach. Reszta to dobrze wyposażony warsztat
Witam. Miałem ten sam problem, że kupiłem Peugeota 406 Coupe z 2.2 HDI i okazało się że zbiorniczek płynu był pusty i wydałem 600 zeta na płyn jednak błąd palił się i palił nie można było go skasować a odpowiedz była bardzo prosta- w zbiorniczku z płynem znajduje się pąpka smarowana nim, a skoro płynu nie było to się zatarła i musiałem kupić zbiorniczek...
peugeot 406 2.0 16 V 1996r silnik xu10j4r vin modelu to VF38BRFV280000941 nr dam 6799 brak świateł cofania bezpiecznik nr 12 w kabinie pali się po włączeniu zapłonu doszedłem do tego że ten bezpiecznik zasila " Rezystor powrotny oleju, lampy cofania, jednostka temperatury płynu chłodzącego silnika" czy ktoś ma schemat ? proszę o pomoc
Pierwsze co posprawdzaj płyny.
Dzięki, kody są z listy Gutmanna (G), a co z poziomem płynu brak komunikatu Diesel Additive Minimum Level, a wg G to 45,0g
Przecież ten komunikat jasno mówi o zbyt wysokim poziomie płynu w układzie chłodzenia, a nie usterce w układzie klimatyzacji. [edit] Bzdurę napisałem, nie doczytałem posta.
Kolego, jeżeli nagrzewnica jest drożna, to po co ją wymieniać skoro przechodzi płyn. Może masz uszkodzony termostat i auto chodzi na dużym obiegu w skutek czego nie grzeje nagrzewnicy.
Witam, miałem opisywany przypadek. Peugeot 406 2.0 HDi, 110KM. 2002 rok Cyrk z płynem chłodniczym. Wymieniłem zawór w zbiorniku wyrównawczym, termostat, wymiana płynu i duuuuużo zabawy z odpowietrzaniem. Odpowietrzenie było dobre na jakiś czas... później okazało się, że jednak to uszczelka pod głowicą. Okazało się, że jest to początek najgorszego. Jeżeli...
Udało mi się rozwiązać problem. Wymieniłem olej, filtr, płyn w układzie chłodniczym, jeszcze raz go odpowietrzyłem, wyczyściłem czujnik poziomu i ciśnienia oleju. Samochód przepalił resztki płynu chłodniczego i dymienie ustało. Unormowały się obroty, temperatura oleju wskoczyła ma odpowiedni poziom. Dla pewności zrobiłem test uszczelki i nie wykazał...
Dzięki stary,spróbuje coś podziałać. Dodano po 4 A jeszcze chciałbym zapytać o temperaturę płynu chłodniczego,dokładnie przy jakiej temperaturze powinien otworzyć się termostat w moim peugeocie 2.1 TD?
Objaw wskazuje na uszczelkę, może być lekko "dmuchnięta" i przy większych obciążeniach ciśnienie minimalnie przeciska się do kanału wodnego wypychając płyn chłodzący z głowicy, trzeba by sprawdzić czy po "dynamicznej" jeździe węże chłodnicy nie robią się zbyt twarde.
Witam, Informacja ta nie jest przypadkiem zwiazana z zaciagnieciem hamulca recznego? Jesli tak, to jest to jakies przeklamanie w programie BSI spotykane czesto rowniez w peugeot 406. Na razie nie znalalem rozwiazania a klienci nie chca placic za poszukiwania i wola ignorowac problem. Pozdrawiam, Georges
Witam chciałbym zakupić Peugota 406, przez około 9 miesięcy nie było odpalany i stał na dworze czy może to w jakiś sposób wpłynąć na silnik i jego trwałość. Można go odpalić bez żadnego ryzyka uszkodzenia czegokolwiek ?? trzeba wymienić płyny ??
Witam! Samochód to Peugeot 406 TDI. Problem jest taki, że cała elektronika deski jest martwa - czyli zegary, wyświetlacz, wskaźniki od oleju i płynu chłodzącego. Wcześniej nie działał tylko czasami prędkościomierz i licznik kilometrów. Ktoś już wymieniał stabilizator LM2937, po tamtej naprawie nie działa już nic. Czy ktoś miał podobny przypadek, a przynajmniej...
Sprawny. Ładnie się otwiera. Po wykręceniu czujnika został wkręcany termometr w to gniazdo i temperatura płynu była taka sama jak na zegarze. Dodam że gdy podgrzeje czujnik mniej więcej przy wzroście oporu do 3.10 dopiero startują wentylatory.
Nie znam się na samochodach ale miałem podobne objawy w Punciaku. wiem, że Punciak to nie to samo co Peugeot ale być może naprowadzę Cię na jakąś usterkę. Zobacz czy nie ubyło Ci płynu chłodzącego ( to tak na marginesie ). U mnie uszkodzona była uszczelka pod głowicą do tego stanu, że nadpaliła głowicę i wymagała ona spawania.
bo taka jest procedura, wymienia sie filtr, uzupełnia płyn i programuje. przecież ten samochód zarobił na swoja obsługe (małe spalane) koszt sie zwrócił juz dawno, wiec zajeć do serwisu i zrób to co nalezy
Najlepiej podłączyć do tego jakiś dobry interfejs i sprawdzić błędy. Stawiałbym na czujnik temperatury ale może to być również lambda choć bardziej prawdopodobne, że z powodu wadliwego odczytu temperatury pojawiają się również skrajne wartości na odczycie z czujnika tlenu. Sprawdź miernikiem opór czujnika temperatury płynu powinien wynosić przy: 20°C...
Z twojego opisu wynika że kontrolka od chamulca ręcznego jest zarazem kontrolką układu przeciwblokującego abs. Z reguły jest tak że kontrolka układu abs występuje osobno na desce rożdzielczej natomiast kontrolka chamulca ręcznego jest połączona z czujnikiem poziomu płynu chamulcowego. I najprawdopodobniej masz zamały albo za duży poziom płynu hamulcowego....
porobione filtry, oleje, płyny, pompa paliwa, hamulce itp To już zrobione ale o paliwie nie napisał. Może rzeczywiście próbuje na trzyletniej benzynie.
W wielu francuzach, czujnik poziomu płynu hamulcowego połączony jest równolegle z czujnikiem hamulca ręcznego. Spotkałem się z przypadkami, że wilgoć na stykach krańcówki ręcznego powodowała komunikaty poziomu płynu. Ja miałem taki przypadek w peugeocie 406 po lifcie, dużo czasu straciłem zanim wpadłem na pomysł żeby podmienić czujnik dźwigni ręcznego....
Witam wszystkich użytkowników, kupiłem samochód posiadający to ogrzewanie. Nie mam do niego żadnych dokumentów ani instrukcji, odpalane jest ono guzikiem wewnątrz auta. Po naciśnięciu cały układ startuje, płyn jest podgrzewany, dmuchawa również lecz dmucha zimnym powietrzem. Doczytałem, że może być zamontowany jakiś czujnik temperatury. Czy może on...
Witam Posiadam od miesiąca samochód Peugeot 406 z silnikiem 2.0 HDI o ile wszystko jest idealnie o tyle mam problem ze sprzęgłem. silnik jest z dwumasą - nie hałasuje. Przebieg... teoretycznie 198 tyś... (w co raczej wierzyć mi się nie chce rocznik 2001) Sprzęgło bierze u samej góry ale nie ślizga. Dosłownie ciut przed puszczeniem pedału zaczyna brać....
Witam wszystkich. I jednocześnie prośba do tych znających się w temacie. Generalnie ja mam taki problem. Przedstawię po krótce o co chodzi. Pacjent Beugot 206, 1.6. Kupiłem go z uszkodzoną skrzynią, z objawami takimi, jak w załączniku. Po zaaplikowaniu mu dwóch nowych zaworów od regulacji ciśnienia i regulacyjnego, skrzynia przestała szarpać przy przełączaniu...
Trudność lub wręcz uniemożliwienie włączenia biegów przy pracującym silniku wynika z zastosowanych w nowoczesnych skrzyniach tzw. synchronizatorów bezwładnościowych, które uniemożliwiają zazębienie sprzęgieł kłowych przed wyrównaniem prędkości obu kół. W czasie jazdy można operując pedałem sprzęgła i gazu doprowadzić do wyrównania prędkości i bieg można...
Dzisiaj sczytałem błędy: P1435 org.5173- system zasilania additiv rząd 1 - nieprawidłowe działanie; (usterka sporadyczna) P2408 org. 9224- przełącznik klapki wlewu paliwa -zakłócenie funkcji obwodu prądowego; (usterka permanentna); Rozumiem że prawdopodobnie jest za mała ilość płynu do FAP-a, a błąd klapki czym może być spowodowany? Korek wlewu jest...
Niebieski dym to płyn chłodniczy, biały olej a czarny to za dużo ropy. Po co tu piszesz jak pojęcia nie masz? Niebieski to czasem jest płyn chłodzący, czasem różowy. Ale w dieslu to po nim dym jest jak dziura w głowicy na palec. I dym nie jest niebieski. Myślę że to może do turbiny olej się dostaje I pewnie dobrze myślisz. Warto zajrzeć do dolotu.
W peugeot 406 jest miarka na zbiorniczku chyba że był wymieniany, co do temperatury nie jest ona szkodliwa ale radził bym sprawdzić jeszcze czy nie ma powietrza w układzie chłodzenia i go odpowietrzyć. Jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie termostat się nie domyka. Co Do Tego Można wyjąć termostat i zobaczyć jak będzie się zachowywała temperatura....
Tyle głupot dawno nie czytałem. Kolego DIABLO1410 idź do samochodu, odpalaj i jedź do stacji paliwowej. Zatkanie filtra możliwe przy użytkowaniu prze kilkadziesiąt kilometrów przy temperaturze sporo poniżej - 10 st C. Wprawdzie nie wiem jak w P 406 ale ogólnie przy HDI masz przygotowanie paliwa także prze podgrzewanie w pompie oraz chłodzenie przy powrocie...
Witam. Od czasu gdy zaczęły sie mrozy moj 406 ciężko pali. Sprawdzone są wszystkie świece, wymieniony czujnik temp. płynu. Po włączeniu zapłonu w temperaturze około -10 kontrolka zaświeca się na niecałą sekundę. Po podłączeniu pod komputer pokazało tylko błąd czujnika doładowania. Co może być przyczyną złego odpalania ?
Witam. W moim 406 takie objawy były (gaśnięcie przy skręconych kołach), jak ciekło mi z maglownicy. Pomagało dolewanie płynu do zbiorniczka wyrównawczego ale ile można (płyn jest drogi). Wymieniłem na taką ze szrotu, która nie cieknie i jest spokój. Dodatkowe info: najpierw bawiłem się w regenerowanie - wywalone pieniądze w błoto. Jednak przy silniku...
Kolego troszkę jeszcze poobserwowałem i te bąbli paliwa są tylko na zimnym i przez 5 min po odpaleniu po nocy. Potem nawet po wcisnieciu mocno pedału gazu nic nie widać w przewodach. Sam juz nie wiem co to może być. Powiedz mi kolego Ratnaj które konkretnie odcinki przewodów i opaski wymieniłeś. Łapię się juz każdej opcji i pomysłu na wyeliminowanie...
Witam, moja pompa wspomagania zaczęła popiskiwać, wspomaganie jest, płyn się nie pieni. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć prawdopodobnie padło łożysko. Czy któryś z kolegów wymieniał łożysko. Jaki rozmiar ewentualnie nr łożyska i czy jest duży problem z rozebraniem pompy tak aby się do niego dostać i wyciągnąć z pompy?
Cześć samochód jak w temacie. Po przeglądzie okazało się, że poprzedni właściciel wyciągnął z zegarów żarówki z kontrolek ABS i ręcznego oczywiście z powodu ciągłego świecenia. Po komputerowej diagnostyce okazało się, że prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik w prawym kole, niestety wymiana nie przyniosła rezultatu. Czujnik płynu hamulcowego sprawdzony,...
Dzięki.Rozumiem ,że w każdym silniku ten"cudowny" wtryskiwacz jest na innym cylindrze tzn pierwszym lub drugim.A jeżeli chodzi o szum który mnie niepokoił,to teraz wydaje mi się,że bardziej słychać przy pompie wspomagania układu kierowniczego no i płynu jest za mało.Dzisiaj zauważyłem też ,że klima nie działa.Kontrolka świeci ale nie chłodzi.Sprawdziłem...
No nie bo muszę poszukać jakiegoś elektryka aby przyjechał i podłączył kompa ale dziwi mnie to że od środka normalnie zamyka a z pilota nie i czasami zapala się samochodzik z kluczykiem a przed tą awarią niekiedy też mi tak robił zapalił się płyn chłodnicy i nie zapalał ale po godzinie zapalił i kilka dni był spokój a teraz wcale nie odpala nie wiem...
Zdejmij jeszcze rurę łączącą filtr powietrza z przepustnicą, w gardzieli przepustnicy zobaczysz taki mały czujniczek, zobacz czy nie jest oblepiony syfem, jeżeli tak, to delikatnie oczyść, można użyć jakiegoś płynu. Dodano po 8 Acha, dobrze jest takie rzeczy robić na ciepłym silniku , nie ma wtedy problemu z osuszaniem elementów. Podzrawiam.
Jeżeli dym biały to może świadczyć o płynie z układu chłodzenia w cylindrach.
Witam :) Tak jak w temacie.Podczas jazdy samochodem temperatura dochodzi do 80-90 stopnia , podczas postoju np.światła temperatura już wzrasta już do ok 110 stopni podczas dalszej jazdy temp. s powrotem spada . Trochę ogarniam auta i tak : płyn wymieniony ,termostat ok, układ odpowietrzony. chłodnica sprawna węże prawidłowo grzeją . tylko nie wiem dlaczego...
Witam, Mój samochód to: Peugeot 406 kombi 1998 r. Silnik 1998 cm 16V XU10J4R benzynowy. wersja z klimatyzacją ręczną. Jest to wersja przed liftem. Problem: Po odpaleniu świeci się kontrolka STOP (tylko ona). Zapala się kilka chwil po odpaleniu, gdy silnik złapie trochę temperatury. Gdy się zapala STOP, to przestaje działać klimatyzacja (kontrolka się...
Witam Pilnie poszukuje dobrego elektryka w okolicach Leszno Poznań Śrem, ewentualnie też pomocy być może sam sobie z tym poradzę. Wentylatory nie wyłączają się. Cały czas, praktycznie zaraz po ruszeniu wentylatory chodzą na max. obrotów nawet w czasie jazdy. Płyn w chłodnicy uzupełniony. Być może jest to problem przekaźnika który się nie rozłącza zamontowanym...
Witam wszystkich mój peugeot dymi na biało-niebiesko jednak nie zawsze. Na wolnych obrotach nie puści ani grama dymu po wciśnięciu gazu na luzie 2000/3000 obrotów chmura dymu biało-niebieskiego aż szkoda pisać. Jednak przy jeździe dynamicznej i przyśpieszaniu nie dymi ani grama, jednak gdy chcem utrzymać 50km/h na 4tym biegu zaczyna delikatnie szarpać...
Witam, Peugeot 406;2004;2.0HDi;92kkm, problem jest następujący: latem wszystko działało OK, teraz przy pierwszych mrozach (-10stC) podczas uruchomienia pojawia się w okolicy silnika (m.in. paska wielorowkowego klinowego) rzężący dźwięk, po około 2-3sek ustaje i wszystko jest OK. Po ponownym uruchomieniu problemu nie ma, gdy silnik jest ciepły także...
Wracam z trasy. Jak dojadę to spróbuję to zrobić. Dodano po 35 Wałem można obrócić, ale tylko do pewnego momentu i napotykam na spory opór. Co to moze być? Dodano po 2 Wał został obrócony ( cofniety ) do momentu oporu i włączyłem zapłon. Rozrusznik obrócił silnikiem, ale tylko do pewnego momentu poczym znowu się zatrzymał. I efekt podobny. Pytanie czy...
Nie potrzeba fejsu do odpowietrzenia ABS-u Podłącz się do niego bezpośrednio, część odpowiedzialna za komunikację może być uszkodzona. Nie potrzeba fejsu ? to jak uruchomię zawory w pompie i zrobię procedure odpowietrzania/wymiany płynu ? wiem ze w oryginalnym testerze Opel/Chevrolet/Daewoo jest opcja takiej procedury... Nie wiem jak podłączyć się...
Witam jestem od roku nowym kierowcą, mam problem z Autem. Wskazówka od oleju pokazuje do 130C szybko olej się grzeje. Auto jedzie. ale po wyłączeniu silnika ma problem z odpaleniem, nie chce odpalić, kręci, dopóki olej nie ostygnie do 90 C. potem odpala i można dalej jechać. Byłem u Elektryka usunął błędy, stwierdził że wentylator 1 nie chce ruszyć,...
A czy mógłbym poprosić byś napisał mi jak powinna wyglądać wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie? Postaram się sam to zrobić. Mówisz i masz... Prawdopodobnie mamy auta PSA, czyli Peugeot , wobec tego układ hamulcowy może być podobny. W tym celu wklejam dwie fotki, na których pokazane są zaciski przygotowane do odpowietrzenia. http://obrazki.elektroda.pl/9272343600_1...
Mam problem! W mojej 406 2.0 2000r 120 tysięcy km wentylator potrafi się załączyć na wysokich obrotach i już się nie wyłącza! Dopiero zauważyłem, że jak wyciągnę 40A bezpiecznik ze skrzynki z bezpiecznikami i przekręcę klucz w stacyjce a następnie wsadzę zpowrotem bezpiecznik to przestaje się kręcić wentylator. Odłączałem tez jakiś podłużny sterownik...
Czym może to być spowodowane Jedno wiem napewno ,jest spowodowane nieszczelnością. czy to coś z silnikiem, czy przewodami) i ile może kosztować naprawa u mechanika? Skąd przyszło co do głowy że ktoś mógł by to wiedzieć bez sprawdzenia czegokolwiek?Zadałes obie chociaż troszeczkę trudu i sprawdziłeś mniej więcej skąd?
Wiem że przy PP2000 nie ale chcę zobaczyć jakie wyposażenie miałem przez fabrykę przewidzianą:) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Charakterystyki pojazdu Model406 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Data Początku Gwarancji01.01.1990 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
Odnośnie wypowiedzi nerwowych kolegów Mogę tylko powiedzieć że w rodzinie były 4 renówki i 3 peugeoty różnych generacji od Cilio I i peugeota 406 po przez megane i lagunę i we wszystkich uszczelki szły a efektem było chlanie płynu chłodniczego i ładny biały dymek z rury. ostatnio w 406 2.0 po 240 tyś poszła uszczelka :)
Jak jest w ciężarówce wiem, ale tutaj brak powietrza. Myślałem też o wykorzystaniu oleju ze wspomagania i jakimś małym siłowniku. Ruch nie jest pewnie większy niż 2-3 cm a siła 150-200 N, tylko ciągle pozostaje problem sprzężenia zwrotnego. Jak tym sterować, aby zachować płynną regulację. Musiał by to być układ nadążny o płynnej regulacji. Jak wyliczyć...
Sprawa wyjaśniona. Chodziło o regulację "wewnętrznego wybieraka" czy grzebienia. Zdjąłem miskę. Poprawnie założyłem, wycentrowałem i naprężyłem blaszkę zakładaną na grzebień wybieraka, skręciłem i jak ręką odjął. Dopiero po tym można regulować widoczny na zdjęciu w moim pierwszym poście pozycjoner. Teraz tylko podłączenie pod komputer w celu skasowania...
cześć, u mnie w peugeot 406 jest to samo , jak udeżę w deskę to ruszy czasami dmuchawa, a tak stoi, regulacja płynna na suwaku, 98rok 1.8 16v benz, a co u Ciebie Konrad było??
Witam ! Posiadam Peugeota 406 1.8 16 V z 96 roku. Mam go już rok ,ale do rzeczy .Wolne obroty w moim aucie gdy już się nagrzeje wynoszą 1000 ,na automatycznym ssaniu 1200 lub 1300. Samochód powinien mieć ok. 800 lub 900 na wolnych obrotach.Pytanie moje jest takie :Czy w peugeotach takie obroty to rzecz normalna ? Czy przyczyną może być silniczek krokowy...
napięcie warikap-owe powinno się płynnie zmieniać wraz ze wskazaniami na wyświetlaczu dolna częstotliwość pasma napięcie ok 1V jak górna to ok 6~8V w zależności od głowicy
Witam, jak w temacie mój problem polega na tym ze jak wcisnę pedał gazu do końca w aucie tak jakby nie działało turbo rozpędza się wolno i przy 3 tys obrotów słychać ze włącza się turbo(słychać pompujące powietrze) i wciska aż w siedzenie ;) Ale to nie koniec dzieje się tak czasem tylko i głównie w najmniej odpowiednim momencie... np. ostatnio wyprzedzam...
4 elementy do sprawdzenia Sonda lambda sprawdz czy pomiędzy masa a czarnym przewodem sondy zmienia sie napięcie na rozgrzanym silniku Potencjometr przepustnicy, sprawdz czy rezystancja zmienia sie płynnie bez skoków Czujnik temp silnika na zimnym powinien miec nie pamiętam dokładnie ale 2kohmy albo 22 kohmy Regulator cisnienia paliwa na listwie, jezeli...
Wiem że to brzmi dziwnie, ale biegi wchodzą tylko gdy silnik się rozgrzeje po jakichś 20 minutach, biegi wchodzą normalnie. Na zimnym silniku nie jestem w stanie wbić żadnego biegu. Sprzęgło jest dziwnie miękkie, ale gdy auto się rozgrzeje normalnie mogę się nim poruszać, biegi wchodzą płynnie, auto nie szarpie, nie dusi się itd. Ktoś ma jakiś pomysł?
Wymiana regulatora wysokiego ciśnienia przyniosła oczekiwany efekt. Przed wymianą silnik na wolnych obrotach biegu jałowego pracował nie równo - falowanie obrotów. Jedno naciśnięcie pedału gazu sprawiało że silnik zaczynał pracować równo, jednak jazda na wolnych obrotach przypominała na coś w stylu "krótkimi skokami naprzód" szarpanie. Po wymianie regulatora...
Witam kolegów. Mam problem, auto szarpie podczas jazdy i aby przestało muszę zwiększyć predkość albo zredukować bieg na mniejszy. Wcześniej tego nie było i na 5tym biegu jechałem 60km/h płynnie.
Kolego Kursor, w końcu ktoś poruszył ten temat :) W końcu, bo od 4 lat nie mogę wyprostować sprawy pracy przepustnicy w tym silniku. Mój sprzęt to 406 z 2003, ecu: IAW48P2309. Z ruszaniem akurat nie jest najgorzej, denerwuje mnie sprawa podczas jazdy z obrotami powiedzmy powyżej 1500 - przejściu z przyspieszania na hamowanie silnikiem (i odwrotnie)...
Te „górki” to 30m róznica wysokości !! Mieszkam w Wielkopolsce ! Jest jeszcze taki objaw. Jeśli przed zapaleniem silnika auto stało na nierówności przodem do góry to tez wystąpi ta sygnalizacja zaraz po ruszeniu. Pytanie ważne według mnie .Czy tak lampka ”sprawdź silnik” ma tylko coś wspólnego z sondą Lambda ???Czy nie reaguje...
Witam. Znajomemu wycieka płyn hamulcowy między pompą a serwem w Picnicu 2.0 benzyna z ABS. Czy jest możliwość jakiejś regeneracji pompy i serwa, tzn. jakiś uszczelniacz czy raczej czeka go wymiana całej pompy z serwem ? Jeszcze jedno pytanie, czy po spuszczeniu płynu hamulcowego nie będzie potem problemu z odpowietrzeniem ABS ? U mnie na przykład w...
Witam mam problem od kilku dni z moim autkiem 406 1.8 16V 95 rok. Obiawy sa takie ze swieca sie obie kontrolki zielona i czerwona przy klawiaturze, obrotomierz i predkosciomierz nie pracuje płynnie tylko skokowo czyli z 1,5 tys wskakuje na 2 tys i predkosc z 60 km do 70. Autko pali bez problem ale wczesniej musiałem stukac kod a teraz nic siadam przekrecam...
Bezpośredniej porady nikt tobie nie poda z racji choćby, że samochód po interwencjach usprawniania. Chyba masz ten emulator zamontowany i przy tym ingerencja instalacji gazowej w bliżej nieznany sposób. Generalnie to tablicy/desce jest umieszczony układ sterujący wskaźnikami i komunikujący się z resztą struktury samochodu. A sygnały biegają po magistrali...
Oj ma płynną regulacje także chyba będzie ta opornica na dwóch tranzystorach co w cytrynach jest. http://www.google.pl/imgres?imgurl=http:...
Witam Posiadam Peugeota 406 sprzed liftingu. Aktualnie przymierzam się do przełożenia wnętrza z 406 po liftingu. Po lekturze wielu tematów jestem w kropce. Konkretnie chodzi o sterowanie szybami. W wersji przed liftem silniczek szyby był sterowany bezpośrednio z przełącznika. Po lifcie z przełącznika sygnał idzie do komputera i dopiero płynie prąd do...
Witam mam 406 no i tempomat działa nastepująco zaznaczam ze działa dopiero od predkosci około 45 km/h jest taki "patyk" z lewej strony kierownicy w czasie jazdy pociągasz go 2 razy do siebie pozwalasz mu wrócic do neutralnej pozycji i wtedy do góry jesli poczujesz ze pedal gazu ucieka Ci z pod nogi to znaczy ze tempomat juz działa wtedy tylko ustawiasz...
Witam, Mam sinik 1.8 16V D9 (6FZ), sterowanie Sagem, 2001r. Mam instalację gazową. Po tym jak spaliły mi się dwie cewki, myślałem że to jest przypadek. W okazyjnej cenie kupiłem kolejne dwie, w tym jedną jako zapas woziłem w bagażniku. Dwa tygodnie temu, po tygodniu postoju na parkingu samochód nie odpalił. Silnik kręci, chwilami tak jakby chciał odpalić,...
Nie, za każdym razem odpalam normalnie ( bez nogi na gazie i na luzie).Potencjometr przepustnicy kupiłem w sobotę, jutro/pojutrze powinien być. Może przy pierwszym uruchomieniu komputer stwierdza, że podaje on błędne dane i przy kolejnym rozruchu postanawia nie brać ich pod uwagę, co by tłumaczyło delikatne dziury mocy podczas przyśpieszania? Jeżeli...
Witam, mam taki problem. Samochód to Peugeot 406 2,0 16V 96r., instalacja gazowa LoVato 2 gen. Samochód nie trzyma płynnnie wolnych obrotów na benzynie. Na LPG wolne obroty są stabilne, ale dopiero po zatrzymaniu się samochodu. Gdy samochód jedzie na luzie np. z górki, to utrzymują się obroty na poz. ok 2200, natomiast jak się zatrzyma (po zachamowaniu)...
Witam. Posiadam Peugeota 406 2.0i 16V, z 1999 roklu po lifcie, z silnikiem EW10J4. Komputer (OBDII Dominator) wykazuje błąd "przypadkowe wypadanie zapłonu na cylindrze 1". Objawy problemu: - obroty falują na biegu jałowym (+/- 50 rpm) oraz w zakresie do 3000 rpm, - nierówne przyspieszanie do 3000 rpm, - charakterystyczne, przypadkowe 'pryknięcie' z...
Ale taka prawda, że jak silnik jest zimny i piach dostał sie do przepustnicy to po dodaniu gazu i puszczeniu przepustnica może sie nie domykać. Najłatwiej sprawdzić czy przepustnica dobrze chodzi zwalniająć na 3 biegu. Należy sie rozpędzić na trzecim biegu tak by osiągnąć, co najmniej 2000 obrotów/minutę i puścić gaz. Następnie samochód powinien zwalniać....
Rozumiem, że jest to Twój pierwszy zakup tego typu? Tego samochodu nie znam w ogóle, natomiast mogę się podzielić doświadczeniami - sam kupiłem w grudniu swoje pierwsze auto. Budżet planowany 14 000 zł, pod uwagę brane P. 406, P. 307, O. Zafira A, Toyota Corolla E12 oraz BMW e46, w wersjach nadwozia sedan lub kombi, minimum 4 drzwiowe. 1. Przeglądanie...
.... Jeśli mi starczy cierpliwości .... Odwagi! Mnie, a i innych na pewno tez, interesuje pawdziwa przyczyna. Popatrz tez na czujnik temperatury plynu. W tych silnikach byly czujniki z "przeciekami wewnetrznymi". Plyn powodowal korozje przewodu az do ECU, co powodowalo nierowna prace i przejsciowe trudnosci z uruchomieniem. Rzuc okiem na PW.
ponad rok temu miałem podobny problem jak ty,brałem pod uwagę takie auta: Honda Civic, 1996r 4 furtki każdemu coś dolegało,przeważnie rdza.. Daewoo Lanos,te co oglądałem na giełdzie w Słomczynie były lakierowane. Peugeot 406 sedan,z firmy ale w opłakanym stanie zawieszenie i przebieg 450 tyś Opel Astra 1 generacja,fajna bryka ale..rdza,rdza,rdza ciężko...
A kolega rozważał może Saaby? Sam obmyślam, by za rok-dwa kupić coś fajnego, solidnego i ładnego do 10 tysięcy i poza Szwedami jakoś innych bym raczej nie chciał. :) Volvo nie polecę, bo części mogą raczej zniszczyć finansowo (chociaż 850 to dla mnie bardzo ciekawa propozycja, jakby się trafił rodzynek z małym przebiegiem, kto wie...). Może coś w deseń...
Nie szanuje ludzi którzy oceniają auta pod tym względem czy są Francuskie czy nie. Prawda jest taka że auta niemieckie były dobre w latach 70 i 80 potem sie już sypały. Xantia samochód z lat 90 jest jednym z najmniej awaryjnych samochodów. Wszyscy mówią "Francuskie są złe" a pewnie nawet nie jeżdzili bo Ci którzy jeżdzą to sobie chwalą. Wygoda, komfort,...
Witam! Mam problem z Peugeot 406 '98r 1,8 16V BG.Autko stoi pod chmurką i chyba ostatnie mrozy mu trochę zaszkodziły.Silnik odpala (na benzynie)pochodzi około 20sek na obrotach 3000 i próbując schodzić na niższe-gaśnie(czyżby się zanieczyścił krokowiec ?). Tak się dzieje dopóki się nie nagrzeje.Jeśli jest już cieplejszy i utrzymuje niskie obroty ,przy...
płyn chłodniczy peugeot peugeot partner płyn wymiana płyn peugeot
amplituner potencjometr grzałka zużyta parametr maszynowy
Kod E82 na programatorze Beretta - jak rozwiązać problem komunikacji? Jak wyczyścić zaschnięty tusz w drukarce Brother?