A co chcesz tam robić? Podniosłeś chociaż maskę? A niech będzie http://obrazki.elektroda.pl/5972029300_1...
czerwony. Są do kupienia na alledrogo dedykowane pod 307 nie czerwone, ale drogie i nie ma potrzeby przepłacać.
Sprawdź, czy nie brakuje mu prądu. Miałem identyczne objawy przy luźnej klemie w Boxerze i Ducato.
nigdy nie podnosiłem zbiorniczka :) , ale w większości wystarczy żeby był płyn. 1.odkręcasz wszystkie odpowieczniki (dodatkowo można naciskać gumowe węże przyśpieszy sprawę , nalewasz płyn do zbiorniczka gdy zaczyna lecieć płyn z odpowiecznika zakręcasz go następnie odpalasz samochód i grzejesz czekając aż włączy się wentylator
Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
Czy załącza się wentylator?
Całkowita pojemność 6 litrów
Czujnik o którym piszesz to czujnik obecności wody we filtrze paliwa.Czujnik temp.paliwa powinien być na powrocie paliwa z wtrysków,prznajmniej tak jest w 20 hdi.Niestety on nie decyduje o grzaniu świec,raczej czujnik temp.płynu chłodniczego
Wg podanych danych masz silnik o oznaczeniu TU1JP (HFX), więc ten schemat powinien pasować https://obrazki.elektroda.pl/3368534100_... https://obrazki.elektroda.pl/5203494800_... https://obrazki.elektroda.pl/2207985100_...
Masz kolego nieszczelny korek, wymień go i po problemie ;)
Witam. Myślę że spokojnie możesz nalać wody. Moim zdaniem to uszczelka pod głowicą , a ten biały dym to wydaje mi się że spalany olej niestety.
Jak to jest KTS,CDIF,LUNCH,itd-procedury wypalania każdy robi po swojemu czy jak zaleca producent.Podzielcie się wiedzą :wink: W PP2000 jest taka sama procedura, najpierw do 4000 potem schodzi 3000, raz w 307 2.0HDI, wywaliło mi odpowietrznikiem conajmniej z 3-4litry płynu chłodniczego. :)
Cienkim, zwykle na górze zbiorniczka. Nie wiem jak konkretnie w tym aucie, ale zwykle cienki wężyk na górze.
Sprawdziłem u siebie – niebieska wtyczka to czujnik położenia wału (jest poniżej obudowy termostatu). Zielona wtyczka to czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Witam potrzebuje podpowiedzi przymierzam się do wymiany płynu chodzącego i płukanie całego układu bo zbiorniczku jest taki syf,nie wiem czy jest korek spustowy w moim peugeot 807 2.2 bęzyna Wymiana płynu chłodzącego oraz płukanie układu w Peugeot 807 2.2 benzyna to ważne czynności serwisowe, które pomogą utrzymać silnik w dobrym stanie. Oto szczegółowy...
Cześć, jakoś 3 dni temu podczas trochę szybszej jazdy, samochód zaczął się grzać. Problem okazał się w dziurawym przewodzie płynu chłodniczego. Gdy wlewam np. wodę do zbiornika wyrównawczego od razu się wylewa przez dziurawy przewód. Problem w tym, że nie jestem w stanie zidentyfikować tej rury i kupić jej odpowiedni zamiennik. Rura: https://obrazki.elektroda.pl/2005183900_...
miałem też styczność z 1 ap w partnerze z silnikiem kfx też rwał i gasł ale nie świrował z obrotami wywalony był przekaźnik główny ten na nadkolu z lewej strony, kiedyś zresztą właściciel tego auta odpalił driver od krokówki - swoją drogą to tak jest jak się za dużo grzebie a pojęcia ni ma a na finisz zamraża silnik bo 20 zł na płyn chłodniczy szkoda...........
Za niski poziom płynu chłodniczego.
Mam partnera 2001 r. 1,9 d, w moim przypadku gdy pojawił się olej w zbiorniku chłodzenia odprowadziłem auto do mechanika z podejrzeniem uszkodzonej chłodniczki oleju.Mechanik na wstępie stwierdził że raczej nie będzie to uszczelka pod głowicą, zajął sie chłodniczka, po 3 godz zadzwonił do mnie z informacją że nie jest to chłodniczka bo sprawdziła pod...
to prawdopodobnie kostka od dogrzewacza płynu chłodniczego, kostka bardzo podobnego a ziomek miał takie coś w 206 1.9d
Sprawdzić czy jest i jakie jest ciśnienie w układzie chłodniczym.
A obudowa termostatu sprawdzona?
Witam, udalo sie namierzyc wyciek?
poziom płynu chłodniczego w naczyniu wyrównawczym.
Cześć, w Peugeocie 407 2.0 HDi 136KM 2010 rok. Płyn chłodniczy po wlaniu, kapie mi na ziemię. Czym może to być spowodowane (czy to coś z silnikiem, czy przewodami) i ile może kosztować naprawa u mechanika?
Jaki silnik?
Ile płynu wchodzi w układ chłodzenia peugeot 307.
Hmmm. W 2 autach miałem podobny przypadek. Powodem był wąż uszkodzony w ten sposób, że płyn "wylewał się" tylko w trakcie jazdy (drgania auta, dziury itp.) W pierwszym doszedłem do tego sam - wjazd do garażu miał "uskok". Tam były plamy płynu. Na postoju, po nocy - ani kropelki. W drugim aucie doszli do tego znajomi mechanicy (inni już się cieszyli...
Jak dla mnie wysokie ciśnienie zbyt niskie i niskie też zbyt niskie. Wszystko do sprawdzenia w notach serwisowych. Osobiście oczekiwałbym na niskim przynajmniej 4 barów.
Płyn do chłodnicy najlepiej stosować zgodny z zaleceniami producenta samochodu. Jest on zawsze podany w instrukcji użytkowania samochodu dołączanej do samochodu przy jego nabyciu. Moim zdaniem ważniejsze od marki stosowanego płynu jest jego okresowa regularna wymiana (min. co dwa lata). Poj. układu chłodzenia to 3,8 l.
Płyn chłodniczy nie ma szans wymieszać się z hamulcowym przecież.
Ja bym zaczął od korka zbiorniczka płynu chłodniczego
Na komputerze wyskoczyl błąd z katalizatorem a teraz dostalam info od elektyrka ze to może być coś z płynem chłodniczy
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Płynu nie ubywa, ale jest w nim olej.
Do wymiany uszczelka pod głowicą - spaliny dostają się do układu
No i jak ten problem został rozwiązany? Mam od kilku dni to samo w swoim aucie. Proszę o poradę.
Uszczelka pod głowicą lub chłodnica spalin EGR
Uszczelkę już zdiagnozowałem tester co2 i przelewający się płyn w zbiorniku wyrównawczym duże przedmuchy. Auto jeździ trochę zamulone i znika płyn chłodniczy.
Witam mam taki sam problem w peugeot 508 2,0 2021r skaczą mi wskazówki od temp oleju i temp płynu chłodniczego czy rozwiązaliście ten problem w waszym aucie Pozdrawiam Piotrek
Nie bierze płynu chłodniczego? Ten biały dymek jest wysoce niepokojący.
Witam. Wymieniłem płyn chłodniczy w Peugeot 308 HDi 2 0 i mam problem z ogrzewaniem tj bardzo słabo grzeje. Podobno jest jakiś odpowietrznik ale ja nie mogę go zlokalizować. Podpowie ktoś jak go zlokalizować i jak się do niego dostać ?
Brakowało czynnika chłodniczego.
Podczas jazdy wskaźnik na desce waha się od 80 - 90stna kompie 73 - 80st. pozdrawiam
Właśnie na odwrót, to jest wina zegarów. I można naprawić z powodzeniem. Kolego możesz bardziej rozwinąć temat naprawy zegarów mam ten przypadek w Boxer III 2013 3.0 HDI żarzące się kontrolki płynu chłodniczego i przeciwmgielnych.
i co to mi da?
Mam problem z peugeot 207 1.4 8V, a mianowicie wyrzuca płyn jak jest odkręcony korek od zbiorniczka. A może to żaden problem, tylko normalna rzecz, gdy temperatura silnika ma być powyżej 100°C. W peugeot 2008 córk,i temperatura silnika utrzymywana jest na poziomie 103°C i w tym przypadku, to normalna rzecz, że przy poluzowanym korku będzie wyrzucać...
Zacznij od termostatu. Uszczelka w drugiej kolejności. Nie uzupełniasz płynu do MAXa na zimnym silniku przypadkiem?
Na zdjeciu po prawej stronie,niebieski korek jak od wentylka do kół? https://i.imged.pl/citroen-berlingo-peug... Silnik zimny czy rozgrzany?
Potrzebuję informacji na temat Peugeot 307 2005 r wycieka mi płyn chłodniczy pod dywanik kierowcy. Podniosłem tą wykładzinę ale nie wiem jak rozkręcić tą osłonę plastikową koło dźwigni gazu aby dostać się tych przewodów łączących chyba nagrzewnicę. To chyba na razie tyle. Czekam na pomoc
Pod moim tekstem autor napisał. A co to wnosi do tematu ❓ napełniają produktami gazozo i działa ja mam obecnie te objawy i zawsze nie chłodzi nawet szczątkowo co mi się wydaje dziwne To nie jest dziwne. Układ został przeładowany prawdopodobnie bardzo mocno oraz przeciążony pozostałościami starego czynnika . O wykonaniu próżni już pisałem-zadaniem próżniowania...
Nie nie, dalszych opinii (czytaj lania wody) nie będzie, wszystko już zostało powiedziane. Temat zamykam, daj znać na PW o wynikach, wtedy temat odblokuję.
Kolego albo przeoczyłem, albo nie podałeś - czy za chłodnicą masz wentylatorek. Chłodnica zwykle chowana jest za ażurową przesłoną (atrapą), aby docierało do niej powietrze podczas jazdy. Przypuszczam, że Twój pojazd po przeróbce może mieć chłodnicę na "wierzchu" i bez wiatraczka. Sprawdź pompę cieczy, czy wirnik nie odpadł. Układ chłodzenia odpowietrzyć...
Brak ładowania, uszkodzony alternator lub kable
Zimą - zwłaszcza w przypadku silników wysokoprężnych - może pojawiać się w niewielkich ilościach biała maź ("majonez"), podczas eksploatacji auta na krótkich trasach, jednak z tego co widać na fotkach, jest jej dość sporo i nie do końca jest biała. Jaką barwę ma olej na bagnecie? Jeśli kawy z mlekiem, lub jasnej czekolady, to (nie chcę być złym prorokiem)...
zależy jaka pojemnosc silnika
Witam. Nagrzewnica zapowietrzona lub jest do wymiany płyn chłodniczy nie ma pełnego obiegu po całej nagrzewnicy.
Dzięki za porady. Mechanik powiedział że termostat się nie otwierał i dlatego wybijało płyn (para) i mówił że trzeba wymienić więc tak zrobiłem. Faktycznie po wymianie nie pojawia się już para. Zostało jeszcze tak jak mówisz zlokalizowanie wycieku.
Nie, nawet po pełnym rozgrzaniu, czyli 90 stopni, płyn chłodniczy zgaszę i odpalę ponownie, tak samo jak na zimnym, czyli ok. 10 s i rozłącza 3. cylinder.
Uszczelka pod głowicą = spaliny w zbiorniku na płyn chłodniczy. Raczej koniec uszczelniaczy zaworowych .
No i właśnie , tu pojawia się problem....Czy uważasz że sonda używana , bóg wie po jakim przebiegu rozwiąże problem twojej awarii?.....Ja bym nie ryzykował. Jeżeli mechanik zalecił Tobie kupno oryginału DENSO , a nie np. nowej z linii uniwersalnych sond firmy BOSCH która pewnie by kosztowała mniej, to znaczy że wie co mówi. Są auta do których nie da...
Zwykły wyciek. Co do wentylatora to niby po co miał by się włączać przy 90 stopniach? Przekroczy 110 to dopiero możesz się martwić. No i nigdy pod żadnym pozorem nie odkręcaj korka na gorącym silniku!
A płynu chłodniczego Ci nie ubywa? miałem kiedyś taki problem.
Czujnik temperatury przed katalizatorem pokazuje w Planecie 450 stopni na zgaszonym silniku (zimny silnik) czt to może być przyczyna mojej bolączki bo już naprawde kończą mi sie pomysły:) Dodano po 2 Brakuję też czujnika poziomu płynu chłodniczego ( jest w schematach) a w aucie nie ma a wtyczka jest oryginalnie zaślepiona pod zbiorniczkiem wyrównawczym...
rodzi sie pytanie co ze stanem oleju i płynu chłodniczego? na jaki kolor kopci?
Według mnie to należy sprawdzić, czy reduktor gazowy jest szczelny, bo jak nieszczelny to też będą takie objawy jak wyżej opisane. Nie kolego ! Nie jest możliwe aby gaz z LPG przedostawał się do płynu chłodzącego i powodował powstawanie poduszki gazowej w układzie chłodzenia . Podgrzewanie parownika jest oddzielone metalowa scianką od komory gazowej...
Witam Dzięki za porady, głowica ściągnięta, żarnik usunięty, uszczelka, planowanie głowicy, płyn chłodniczy, olej koszt 1000 zł. Narazie chodzi. Pozdrawiam
Rurka niskiego ciśnienia LP to ta grubsza co do tego zbiorniczka z zaworkiem to podczas napełniania raczej nie pełni on roli osuszacza lecz nigdy tego nie rozcinałem by zobaczyć czy wewnątrz jest sorbent ale i jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed zalaniem sprężarki czynnik chłodniczy wstępnie się w nim rozpręża i przechodzi w stan gazowy no bo...
witam byłem dziś u mechanika na diagnostyce komputerowej. Przyjechałęm do niego i podłączył mi puga pod sterownik bosha i program Bosh ESI Tronic. O dziwo program wykazał, że nie ma żadnych błędów. Ponieważ problemy z obrotami mam na zimnym silniku stwierdził, że podłączymy kompa jak silnik ostygnie. rezultat- bez zmian, zero błędów na kompie. Facet...
I jeszcze jedno pytanie , czy istnieje możliwość zastosowania w w/w zestawie innej sprężarki napędzanej z silnika w trakcie jazdy pojazdu. ( Auto to Citroen JUMPY -1,9D/DW8 oryginalna francuska zabudowa izotermiczna ) A mianowicie chodzi mi o pominięcie problemów z mechanicznymi niuansami pojawiającymi się przy mocowaniu sprężarki na kombinowanej łapie.Inna...
Co sprawdziłeś do tej pory? Iskra jest i jaka? Po kręceniu rozrusznikiem świeca sucha, czy mokra? Mieszanka, czy korzystasz z dozownika? Ciśnienie sprężania? W układzie chłodzenia woda, czy płyn chłodniczy?
Nr VIN VF3M45GFRKL014679 Czy można prosić o poradę. Jaki płyn chłodniczy na dolewkę? Z tego co widzę, jest różowy/żółty... Czytałem coś o normie G33, ale nie mam pojęcia, ile w tym prawdy... - Czy mogę normalnie dolać płyn, czy trzeba się bawić w jakieś odpowietrzanie? Aktualnie jest na kresce (minimum)
Witam.Uszkodzil mi się zawór odpowietrzający od płynu chłodniczego na gumowej rurze w Peugeot 407 proszę o radę czy teraz muszę wymienić całą gumową rurę ? Została tylko dziurka w tej chwili wsadziłem śrubkę aby płyn nie wyciekał. Proszę o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/1939659100_...
Peugeot 308 1,6 vti 2009 Dodano po 6 Termostat założony oryginal ale martwi mnie teraz to że dolny wąż jest zimny po rozgrzaniu chyba coś jest przypchane
Decybel91 prawdopodobnie masz rację . Pożyczyłem dzisiaj tester diagnostyczny i sprawdziłem korekty wtryskiwaczy. Na drugim i trzecim cylindrze korekta wynosiła około 2,6-2,8. Dużo nie myśląc zakupiłem preparat do czyszczenia układu paliwowego liquid Molly tak akurat się zdarzyło, że miałem dzisiaj wyjazd 200 km . Pomyślałem, że pojadę peugeotem najwyżej...
Witam Ostatnimi czasy w moim samochodzie zaczęło przybywać oleju. Wizyty u dwóch Mechaników i sprawdzanie usterek mechanicznych nie przyniosło rezultatu, wszystko wydaje się być ok. Jedyną dziwna rzeczą jest pracująca pompa paliwa po wyłączeniu zapłonu. Pracuje ona 4 razy bez względu czy samochód był uruchomiony czy tylko przekręcony kluczyk. Praca...
Witam. Co do wycieraczki to zapieczony właśnie ten trzpień przez mało używaną wycieraczke. Co do szyby to sprawdź przewody idące z karoseri do klapy. Są w gumowej przelotce. A kolega adamesce leje płyn chłodniczy do zbiornika płynu spryskiwaczy? :D
Jeśli po nagrzaniu do temperatury roboczej +/- 90st.C silnik w dalszym ciągu nadmiernie dymi na biało może to oznaczać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Może Pan sprawdzić czy po odkręceniu korka wlewu oleju silnikowego nie ma biało/żółtego nalotu jak również czy podczas pracy silnika w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie następuje bąblowanie.
To może jeszcze egzorcysta niech przyjedzie... To proste auto, widać nie byłeś po prostu w żadnym prawdziwym warsztacie skoro sobie z nim nie poradzili. Poziom płynu nie ma nic do odpalania.
A więc odpowiadam sam, może komuś się przyda… Kolektor trzeba odkręcić, ale nie ma z tym problemu. Całość operacji wymiany uszczelki, wraz ze spuszczeniem płynu chłodniczego i ponownym napełnieniem, wymiana filtra oleju przy okazji - wyniosła ok. 3 godziny…
Sekwencja. Możliwe że przez to że któryś kabelek był niedawno przerwany i lutowany .. płyn chłodniczy jest .. wychodzi na to tak jak by ciśnienia nie było i przez to się nie przełącza
Jeśli chodzi o poziom płynu chłodniczego to jest ok :D
Albo za niski stan płynu w układzie chłodniczym, układ zapowietrzony , problemy z pompą obiegu płynu w układzie chłodzenia , uszkodzony termostat.
Czy może Pan to zdiagnozować na podstawie załączonego zdjęcia ? https://obrazki.elektroda.pl/1255263200_... Dodano po 4 https://obrazki.elektroda.pl/1982218800_... [img-0] Przeczyściłem 1 pin czerwoną wtyczkę zakładaną na czujnik w bloku silnika oraz luźną zieloną zwisającą pod spodem i kontrolka od ciśnienia oleju...
Po problemie. Przyczyną nidomagań było jakieś mikropęknięcie w głowicy. Silnik podsysał płyn chłodniczy ( ubytek 1l na 10tyś km). To zaburzało proces spalania mieszanki. Wymiana głowicy na inną wyeliminowała problemy.
Jedynym zmienną tutaj jest temperatura, pozostałe okoliczności pozostają takie same. Ten czujnik temperatury gdzie się znajduje, czy to jego odczyt wyświetlany jest w komputerze pokładowym na wyświetlaczu? Jeśli tak, to po wymianie lusterek kilka lat temu wyświetlana temperatura jest przekłamana, albo za nisko albo za wysoko. Właśnie się dowiedziałem,...
Temperatura ponad 100°C nie jest groźna. Gdyby w układzie była sama woda to przy takiej temperaturze zaczęła by wrzeć ale na szczęście w układzie jest płyn chłodniczy, który między innymi ma wyższą temperaturę wrzenia.
Raczej nie możliwe, że przez reduktor, ale może gdzieś delikatnie poci się spod węża przy reduktorze, albo spływa na gorący element i odparowuje natychmiast. Taki wyciek trudno jest zlokalizować, czasem potrzeba dużo wytrwałości. Uciekający płyn chłodniczy zostawia białawy nalot, więc szukaj tym tropem.
Sprawdz płyn chłodniczy, może jednak uszczelka, albo pęknięty blok. W moim scenicu, miałem uszczelkę walniętą i też nie kopcił ani się nie grzał.
Auto ma klimatronika temp ustawiona na 20-24 w ciągu całego roku do tej pory wszystko działało wczesnie rano grzal w dzień chłodził utrzymując +20 . Moc oddawanego ciepła określam na 10% tego co było (mowa o temperaturze) Także coś tam przechodzi przez nagrzewnice jednak różnica temp. Pomiędzy jednym a drugim wężem jest ogromna . Zauważyłem że chyba...
Nie wydaje mi się żeby była to uszczelka pod głowicą. Zazwyczaj jak jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to nie ma szans na utrzymanie płynu chłodniczego w układzie. Kwestia rozgrzania silnika i cały płyn wylatuje. Oczywiście można to sprawdzić za pomocą testu na CO2 w układzie. Koszt okolo 15 zł. Majonez pod korkiem to niedogrzany silnik, krótkie...
wskazówka temperatury płynu chłodniczego jest powyżej 90 stopni kiedy jest nagrzany silnik. Jak to zmierzyłeś?
Płyn wymieniany zimowy, nigdy żadnych kłopotów nie było takich. Normalnie Nobla za to. Czy kiedykolwiek był inny płyn chłodniczy?? Nie ma rozróżnienia zimowy, letni. Płyn do spryskiwaczy to rozumiem. Sam zalewałeś płyń czy ktoś tobie robił, nie widziałeś tego?
Witam. 98r, 1.1 benzyna. Problem polega na tym, że temp silnika dosyć szybko się podnosi...znam swój samochód bardzo dobrze, mam go wyczutego, nawet tą temperaturę i po prostu za szybko zaczął się grzać i to mnie zaniepokoiło...Ostatnio w trasie jadąc przykładowo 90-100km/h przy 3000-3300obr/min, wskazówka podnosi się w oczach do PONAD 90 stopni. SZOK....
Wszystko zatem wskazuje na uszkodzony sam czujnik. A tak gwoli ścisłości - ta druga kontrolka "mała" jak to nazwałeś to kontrolka poziomu płynu chłodniczego a nie temperatury, czujnik jest w chłodnicy od góry
witam chłodnica raczej się nie grzeje wentylator się nie załancza układ chłodniczy był dobry wieć podojrzewam termostat tylko nie wiem gdzie go szukać.
Udało mi się rozwiązać problem. Wymieniłem olej, filtr, płyn w układzie chłodniczym, jeszcze raz go odpowietrzyłem, wyczyściłem czujnik poziomu i ciśnienia oleju. Samochód przepalił resztki płynu chłodniczego i dymienie ustało. Unormowały się obroty, temperatura oleju wskoczyła ma odpowiedni poziom. Dla pewności zrobiłem test uszczelki i nie wykazał...
Nie, to podobno dziecko Peugeota, łącznie z silnikiem. Na dzień dzisiejszy odczytałem kody błędów sterownika silnika, wyszło ich 10.. Po wykasowaniu zaczął lepiej odpalać, ale jeszcze nie jest tak jak powinno.. Po kilkukrotnym odpaleniu i rozgrzaniu nie złapał błędów. Skalibruje jeszcze TPS i zobaczę co wtedy, a w ogóle trafił do mnie na wymianę uszczelki...
Tak, z tym że, nagrzewnica znajduje się w kabinie i jest w niej cały czas obieg gorącego płynu chłodniczego co powoduje podwyższenie temperatury w kabinie. Szczególnie w sezonie letnim. Dlatego też, chce zrobić mostek z trójników z elektrozaworami albo ze zwykłymi ręcznymi zaworami.
Witam, potrzebuję porady skąd woda w aucie pod dywanikiem kierowcy. Jeździłem wcześniej, nic nie było, dywaniki suche. Sprawdzałem płyn chłodniczy, nie ubywa. Byłem na myjni samochodowej parę razy wcześniej, ale nie zauważyłem wody pod dywanikiem. Wygląda, że to z klimatyzacji, i tu nie wiem jak sprawdzić te odpływy, nawet nie wiem gdzie są te wężyki....
peugeot układ chłodniczy płyn chłodniczy peugeot lutować chłodniczy
komuter samochód wymiana pierścień tłokowy samsung model matrycy
kodowanie pilota bramy kodowanie pilota bramy
CAME HG 600 – gdzie podłączyć enkoder 119 PLR 025, lokalizacja gniazda ENC/HALL DEFRO Smart DCG błąd E99 – blokada sterownika, przyczyny, reset, serwis