Brak komunikacji miedzy COM2000 i BSI.
Podlaczyc PP2000 i zobaczyc, czy problem jest w COM2000, czy w BSI.
Będzie ale trzeba jeszcze go aktywować w BSI i kalkulatorze wtrysku. Nie wiem czy masz już tam czujnik na pedale sprzęgła.
Co to jest to COM2000?
Nie mozesz. Miedzy COM2000 (manetki) i PSF1 - siec VAN.
Chodzi Ci od BSI do COM2000?
Najpewniej było by przełożyć com2000.
To bez sensu, nawet nie napiszą który rocznik, czy ze zwykłą wajchą czy już z COM2000
Od naprawy com2000.
Oglądnij luty złącza w przełączniku com2000
napięcie na bezpieczniku 11 zmierzyłem i jest stałe 12,25v Bardzo dobrze, ze jest na bezpieczniku. Pytanie jednak podstawowe - czy jest na COM2000?
BSI, bezpiecznik F4. Zasilanie idzie na pin 7 w radiu i stamtad na pin 5 szarej kostki COM2000.
Chyba w BSI, ale nie jestem pewien. Zobacz tez w COM2000.
Wiem, że przyciskając klakson podajemy MINUS na cewkę przekaźnika, Wiec niewiele wiesz. Przekaznik jest uruchamiany przez elektronike BSM na "rozkaz", ktory przychodzi przez siec informatyczna. Przyciskajac wylacznik klaksonu informujesz tylko kalkulator kolumny (COM2000), ze chcesz wlaczyc klakson.
Ma ktos schemat blokowy lub dokladniejszy com2000?
Szukaj tematów pod tytułem COM2000.
W COM2000 poszukaj raczej
Odpowiadając bezpośrednio na pytanie to da się. Poczytaj sobie może coś o COM2000.
to głośniczek uszkodzowny, jest w COM2000
Sadzę, że coś w telekodowaniu. Albo po prostu zbieg okoliczności- uszkodził się COM2000
COM2000 lub COM2003 uszkodzony. Jeżeli wymienisz na odpowiedni po VIN, nie wymaga dodatkowych czynności. Oczywiście temat do potwierdzenia odpowiednim testerem (DIAGBOX)
Nie wiem jak to wygląda w COM2000, ale metodą na wytarte ścieżki jest też podgięcie "ślizgów" w taki sposób by przesunąć je na niewytartą część ścieżki.
Dwie pierwsze usterki to pierdoły którymi nie zawracałbym sobie głowy, a kolejnie tu zużycie przełcznika pod kierownicą. Zespolony com2000 lub podobny.
Temat rozwiązany: Kalkulator silnika wymieniony , zakodowany. Nowe BSI zakodowane oraz naprawiona instalacja / wymieniony COM2000 Pozdrawiam
Przełącznik nazywa się COM2000. Wszystko jest sprzęgnięte z BSI i BSM (moduł wykonawczy). Co otrzyma BSI wysyła do BSM i to wykonuje. Dobra naprawa COM2000 albo wymiana.
Tam sa dwa niezalezne przlaczniki, nie COM2000. Cos popieprzone w instalacji.
Przekaźnik podwójny lub przełącznik zespolony. 2003 rok tu już z com2000 masz na can nawet pętlę immo.
Nie tylko. Do sprawdzenia, czy BSM obsluguje przednie przeciwmgielne. Jesli nie, do wymiany. Gra nie warta swieczki.
Brak komputera pokładowego. Wyświetlacz służy tylko do radia i godziny. Jak bida wersja, to i komputera nie ma. 206 z komputerem pokładowym miało inne wyświetlacze. Ktoś wymieniał "pająka" moduł COM2000 i nie patrzył jaki wkłada.
Raczej poczytaj co to jest COM2000. Nie jest takie Hop Siup.
Znalazlem i zamówiłem taki sam przełacznik zespolony com2000 DAV po wymianie poduszka nadal świeci .
Antena od centralnego zamka jest w module COM2000, zapalanie świateł jak i kierunkowskazy są tak samo sterowane, a COM2000 łączy się z BSI komunikacją cyfrową.
Ale Ty nie miałeś Com2000...
Zasilanie z bsm jest ,czujnik ok, przewód leci potem w wiązkę silnika, w bsi nie widzę tego światła. Poratuje ktoś schematem? Lampy,żarówki itd ok. Z góry dziekuję. Auto z com2000 rok 2004 1,6hdi
Antena jest w zespole przełączników COM2000 /2003/2008 A cały sterownik jest w BSI - czyli główny kombajn od wszystkiego.
Niezbyt wiele można znaleźć w sieci informacji o tych systemach (Kivi), ale natrafiłem na montaż w corsie [url=https://www.icandrive.gr/?portfolio... Wygląda że ten moduł ma wyjścia na przekaźnikach, można...
BSI to główny moduł, on dostaje informacje z COM2000 (przełącznik przy kierownicy), do niego łączy się sterownik klimatyzacji. Więc sprawdzić połączenia wtyczek, ale możliwe że z BSI są problemy. Bo informacja z drzwi idzie do BSI.
W 306 rusza się całą manetką. Nie ważne czy na ISO czy na mniISO. Przed COM2000 w 206 powinna być klasyczna manetka co rusza się całością. 206 juz w COM2000 to już naciskanie na przyciski, scroll, itd.
" Co za diabeł siedzi w tym aucie? " Okresowy brak komunikacji miedzy COM2000 i BSI lub miedzy BSI i BSM.
Podłącz pod kompa, może tam znajdziesz, że masz uszkodzony COM2000, a nie manetka. Skrzynka bezpieczników pod maską to BSM, od "uruchamia" światła mijania. A BSI pod kierownicą wysyła rozkaz o ich zapaleniu. Więc albo BSI wysyła rozkaz stały, albo przekaźnik w BSM. Od kiedy w Partnerze było 1.9 HDI? Masz 2.0 albo 1.6.
Właśnie światła tez się włączają po przekreceniu kluczyka Brak komunikacji miedzy COM2000 i BSI lub BSI i BSM (raczej pierwsze, skoro nie pali).
Zatem jutro zawalczę jeszcze z tym com2000. Czy resety BSI opisywane w necie przynoszą jakiś efekt ? Czy to tylko pic na wodę?
No to masz albo kluczyk uwalony albo BSI A drugi klucz działa ? EDIT: Odbiornik roadiowy od pilotów jst w COM2000 czyli węźle CAN pod kierownicą a nie BSI jak błednie napisałem.
Witam ponownie, Toto na zdjeciu wyglada na BSI z wersji "full MUX", ktore przeszlo przez rece jakiegos "specjalisty". W tej wersji swiatla pozycyjne sa wlaczane przy pomocy przekaznikow statycznych i bez zadnego bezpiecznika. Prawdopodobnie BSI jest do wymiany. Trzeba by sprawdzic w COM2000, czy wylacznik dziala (PP2000 - odczyt parametrow). Podaj VIN,...
Witam, Duzo pytan, jak na jeden post. Wypiac BSI mozna po odlaczeniu akumulatora (poczekac ok. 5 min. po wylaczeniu zaplonu i zamknieciu drzwi z otwartym oknem, az sieci informatyczne zostana uspione i dopiero wtedy odlaczyc akumulator - bardzo wazne ). BSI ma w pamieci kod transpondera, wiec przy wymianie konieczne jest programowanie przy uzyciu DIAG-a...
Masz problem z komunikacja BSI z COM2000 i kalkulatorem poduch. Nie oznacza to, ze COM jest uszkodzony.
Witam, Nie prosciej podpiac PP2000 i sprawdzic dzialanie manetki? Po drugie, bezpieczniki i przekazniki sa w PSF pod maska, a nie w BSI. BSI tylko posredniczy w przekazaniu polecenia z COM2000 do PSF. Golax, Nie sadze, aby byl to "bug" informatyczny. W kazdym razie, nie spotkalem sie z tym w przypadku wycieraczek. Pozdrawiam, Georges
co do kierunkowskazów też miałem ten problem rozebrałem cały przełącznik i okazało się że starł się plastik na sprężynce koszt dorobienia u tokarza 5 zł. Wymiary to fi 6mm dł 20mm otwór w środku fi 4mm gł. otworu 12,5mm i kierunki zrobione. Różnica w cenie spora no i 2-3 godz. własnej pracy. Ale tu nie chodzi o przeskakiwanie kierunkowskazów jak to...
Prawdopodobnie brakuje zasilania +Bat na COM2000. Bez blizszych danych o samochodzie nie mozna nic wiecej powiedziec. Pozdarwiam, Georges
Jak masz COM2000 to swiatłami steruje BSI. Teraz trzeba zaaktywować w opcji klienta funkcję świateł dziennych, ale nie wszystkie modele.
Skoro przed rozebraniem COM2000 działały to nie ma opcji, po drugie skoro w parametrach nie widzisz działania gałki to masz odpowiedź.
Spróbuję jutro podmienić com2000...Zapytam jeszcze o błąd w bsi którego nie mogę zinterpretować : dioda led systemu zwarcie do masy?
Zobacz co widzi zespół przełączników podczas przełączania świateł oraz co widzi BSI. Jak podmieniłeś com2000 to sytuacja była taka sama czy nie działało Ci więcej rzeczy?
Witam. Problem leży pewnie w wyłączniku zespolonym pod kierownicą COM2000. W nim , oprócz sterowania świateł, znajduje sie również odbiornik wysokiej częstotliwości. Pozdrawiam.
Sterownik da się przeprogramować jeśli masz w samochodzie ABS ale będziesz musiał wymienić COM2000 czyli przełącznik pod kierownicą i przeprogramować BSI
Witam, Sygnal z pilota powinienes widziec w parametrach COM2000, nie w BSI. Powinienes sprawdzic odpowiednim testerem, czy pilot cokolwiek nadaje. Pozdrawiam, Georges
PP a raczej DB oczywiście był i błędów jest trochę, ja sadze ze jakaś nitka zasilania padła, raz tak miałem jak kostka pod stacyjka padła, bezpieczniki wszystkie sprawdzone wiec raczej to nie to. Potrzebne schematy a o której wtyczce myślisz ? Dodano po 1 Należałoby się podpiąć PP 1 - czy PP "widzi" naciśnięcie hamulca 2 - słychać sprzęgło sprężarki...
świecących non stop światłach mijania bez możliwości ich wyłączenia Brak komunikacji miedzy BSI i COM2000 lub miedzy BSI i BSM. Czegos nie podlaczyles w BSI, jesli nic innego nie bylo odlaczane.
Witam. Trafił do mnie taki woz z padnietym modułem pod kierownicą. Brak komunikacji. Oryginalnie siedział 96466656ZL firmy dav, miałem na podmianę podobny o numerze 96466658XT są one zamienne? Komunikacja z sterownikiem jest, ale moge migać tylko długimi. W com widzę w parametrach światła, wycieraczki, klakson, wszystko ładnie działa, a w parametrach...
Witam, czy ktoś ma może dodany do zakładek lub wie gdzie znajdę temat w którym były wymienione może nie wszystkie ale bardzo dużo nazw sterowników w różnych markach aut? Czytając kiedyś Elektrodę znalazłem taki temat w którym było napisane np. Peugeot/Citroen, dalej wymienione sterowniki np. BSI, BSM, COM2000 i opis co to jest za sterownik. Szukałem...
kierunkowskazy działają , dziękuję, nie działa mi jeszcze brzęczyk świateł przy wyłączonym zapłonie i włączonych światłach i klakson jest w momencie wyłączenia zapłonu i wyjęcia kluczyka ze stacyjki ( czyli na odwrót ) zaobserwowałem że com2000 jest z 2007r, a auto z 2004 r czy to może być powodem ? no i zaświeciła się poduszka jak ją wyłączyć ?
Tasma nie ma nic wspolnego z klaksonem. Com2000 (zespol przelacznikow), po zadzialaniu stykow pod poduszka, wysyla do BSM przez BSI polecenie wlaczenia klaksonu. Jesli w parametrach COM2000 widac dzialanie stykow i jest normalna komunikacja na szynie (CAN lub VAN - zaleznie od rocznika), to przyczyna moze byc w uszkodzonym BSM. Co do poduszek, to trzeba...
Jakiego sygnału nie masz? Zapewne dźwiękowego czyli klaksonu. A nie czasami BSI, COM2000 podaje sygnał cyfrowy do BSI a ten dopiero za pomocą przekażnika załącza klakson. Jak się mylę to mnie poprawcie.
do bsi idą dwa kable zalaczajace wszystkie funkcje całej manetki Tak, są to przewody odpowiedzialne za komunikacje.. Manetki to inaczej COM2000 możesz to traktować jako osobny moduł który wykonuje ileś tam operacji... Jak się nie boisz to go rozbierz i podoginaj ślizgi..
A możesz mi powiedzieć co to jest ten COM2000. Mam znajomego co ma dostęp do PPS-a i DIAG-a, ale jest trudno uchwytny. Dzięki za zainteresowanie i jakby co bedę pisał. Znasz kogoś od programowania ECU?
Wiec podlacz sprzet i zobacz, dlaczego nie dziala (pomiar parametrow COM2000, odczyt bledow BSI i ECU, test elementow wykonawczych). Luzne zlaczki sa normalne. Nikt z ich wygladu nie powie do czego i w jakiej wersji auta sluza.
Witam, Po pierwsze, auto nie jest zgodne z norma EOBD, wiec do diagnostyki - tylko PP2000. Po drugie, sprawdz przede wszystkim wszystkie zasilania. Nie pamietam, czy w 2002 roku206-tka byla juz "full MUX" (COM2000 pod kierownica). Jesli tak - bezpieczniki F1, F4 i F15 na BSM, jesli nie - przekaznik podwojny. Pozdrawiam, Georges
Wydaje mi sie, ze wiesz za malo, aby sam sobie z tym poradzic. Jesli oswietlenie zegarow dziala, to znaczy, ze polecenie wlaczenia pozycyjnych przychodzi do BSI z COM2000 (po szynie VAN), choc warto byloby to sprawdzic przez pomiar parametrow DIAG'iem. Problem jest wiec prawdopodobnie w BSI lub okablowaniu.
Peugeoty 206 do około 2000 roku miały zwykłe, mechaniczne przełaczniki ze stykami. w 2000 roku wprowadzono przełacznik zespolony COM2000, który komunikuje się z BSI i BSM po CANie, inne musiałbym sprawdzić.
Czujnik kata jest w module COM2000. Nie pamiętam jaki błąd był u mnie, ale wywalało mi ABS/ESP i nie działał tempomat. Błąd był taki że włącznik pedału hamulca był wyeksploatowany. Podłączając pod PP2000 można sprawdzić jaki kąt widzi komputer. Bo może jest przestawiony kąt i komputer myśli, że samochód skręca. A po ABSie widzi, że koła jadą na wprost...
Dziękuję bardzo za pomoc. Podaję link dla osób jak rozebrać COM2000 czyli cały kontroler przełączników świateł oraz wycieraczek. Spróbuję to sam naprawić, jak to nic nie da to można kupić używany za około 170 zł. https://www.youtube.com/watch?v=9udz8_kl...
Witam. Po odłączeni i podłączeniu przełącznika zespolonego auto nie reaguje na rozruch. Brak błędów. Proszę o pomoc Dodano po 9 Czy mogło coś się rozkodować, gdyż podłączyłem com2000, gdzie czarna wtyczka nie pasował. Następnie tego właściwego co odpalał i nagle brak reakcji. Dodano po 7 Na wyświetlaczu świeci economy mode active
Witam, kol piachu dobrze sugeruje z tym że narazie nic nie rozbieraj a w żadnym wypadku nic nie wymieniaj na pałę to bez sensu przykład sam podałeś żarówka popielniczki i problem regulacji świateł, moja sugestia podjedz do kogoś kto ma diagnoskop do peugeota odczyta ci błędy zrobi wysterowania poszczególnych podzespołów i temat się wyjaśni w przeciwnym...
Witam, Bez diagnostyki komputerowej sie nie obejdzie. Jesli z klucza dziala, to BSI i cala czesc elektryczna sa w porzadku. Sygnal pilota jest odbierany przez COM2000 i przekazywany przez szyne VAN do BSI. Przekaznik w BSI to zapewne zasilanie (+)VAN (budzenie sieci i BSI). Jestem przekonany, ze jest problem z rozpoznaniem kodu (jesli rzeczywiscie nadajnik...
auto na muxie? jak tak to szukaj w przelaczniku zespolonym, tak zwany com 2000 Nie do końca kolego bo autor pisze / brak zasilania na bezpieczniku świateł mijania / potrzebny będzie schemat lecz bardziej rok produkcji no i jaki motor wtedy można wyczajć skąd ono jdzie. bo po co wymieniać na pałę i brnąć w koszta, nie koniecznie niezbędny tu jest djagnoskop...
Witam! Sąsiadka ma problem z przełącznikiem COM2000 - a to kierunki nie odbijają a to światła przestały się włączać a jak właczy światła to kierunki nie działają - na razie cena dla niej zaporowa ok 890zł Włączyłem jej programowo światła mijania na stałe a z kierunkami sobie radzi...ale brak podświetlenia wskaźników i w nocy problem.... Czy podświetlenie...
Szkoda, że nie ma czegoś takiego jak test tempomatu w peugeot planet, że połączy się z kalkulatorem i uruchomi tempomat na postoju. Tempomat, to tylko funkcja (kawalek programu), wiec nie ma autodiagnostyki z zasady. Do sprawdzenia konfiguracja w BSI i ECU, test wesc (funcjonowanie manetki w COM2000) i dzialanie stycznikow na pedalach. Tempomat, z...
Sam nic nie zrobisz. Jego dzialanie jest wylacznie "programowe" w sensie informatycznym. Trzeba sprawdzic parametry w COM2000 oraz konfiguracje ECM i BSI. Pozdrawiam, Georges P.S. Sam mozesz sprawdzic tylko dzialanie wylacznikow na pedalach sprzegla i hamulca. Na pedale hamulca sa dwa wylaczniki, jeden zwiera styki a drugi rozwiera przy naciskaniu pedalu.
Witam.Moje starania niestety wzięły w łeb.Zgadzam się z przedmówcami apropos tego że immo blokuje kalkulator wtrysku i dlatego nie mogę się z nim połączyć.Problem polega na tym, że cała wiązka a w szczególności ten nieszczęsny przewód wybebeszona sprawdzona wszystko ok.Mam do dyspozycji 3 anteny na każdej ten sam problem.Błąd modułu analogowego .Gdzie...
Witajcie. Chciałem się poradzić albo ktoś ma pomysł co jeszcze może dolegać mojemu pacjentowi bo mnie już głowa boli 🙂 Chodzi o peugeota 206 1.4 16v 2004. W aucie padł aku, że po przekręceniu kluczyka nawet kontrolki się nie zapaliły, ale po naładowaniu normalnie palił. Pewnego dnia stwierdziłem, że pojadę nim na całodniową wycieczkę. Żadnych problemów....
Nie takie proste.... . Obstawiam że problem tkwi w przełączniku zespolonym. Jego rozbiórka ( po uprzednim zdemontowaniu z kolumny kierowniczej) może nie być prosta ... Trzeba się do tego przygotować taktycznie -ja poszczególne etapy jego rozbierania ( przełącznik com2000 w peugeocie 406 z 2003r ) dokumentowałem za pomocą aparatu fotograficznego.......
Pacjent j.w., pug 307 HDI RHY Bosch. Po zimie padł akumulator, praktycznie do zera. Po wymianie aku nie odpala. Objawy: -Kręci dobrze -Nie pali -Szybko mruga lampka przy przycisku zamykania z kluczykiem na konsoli środkowej -Nie działają światła, wycieraczki - ogólnie COM2000 -Nie łączy się z silnikiem, manetką ani BSI, zasilanie i masa w gnieździe...
Witam. Posiadam 307 hatchback 3 drzwiowy 1.6 benzyna rok 2004. Mam problem z czujnikiem światła i deszczu. Na wstępie dodam że auto posiada przełącznik zespolony DELPHI COM2000 oraz ESP. Teraz jak sytuacja wygląda, szyba była wymieniana jeszcze przez poprzedniego właściciela. Przytrzymując przycisk AUTO na manetce kierunkowskazów pojawia się na wyświetlaczu...
W sumie może to coś pomoże. Przełącznik jest to DAV2000/COM2000 Delphi, samochód Citroen Berlingo lift 2007r. 1.6 Hdi. Nr przełącznika 96605635XT, występował w wielu modelach citroena oraz peugeota.
Kolego, komputer silnika pracuje na szynie CAN i rezystancja jaką tam zmierzyłeś jest prawidłowa. To właśnie dlatego nie czepiam się już ECU , bo on nie śmiga po van. W nim mam tylko błędy dotyczące sterownika swiec zarowych. Zresztą podstawiany był i niczego to nie zmieniło. Rezystancje w sieci van tez są prawidłowe, więc ciągłość przewodów, rezystancje...
Czy przy wymianie trzeba odkrecać kierownice? Nie tylko trzeba odkrecic kierownice, ale i wymienic caly zespol (COM2000). Jesli zadajesz tego typu pytania, to lepiej tego nie tykaj. Tak bedzie bezpieczniej.
Więc jeżeli tester jest pewny to masz usterkę.
Nie znalazłem Twojego schematu w moim. Wrzucam to, co znalazłem. A na biurku mam podłączony COM2003bsi-S02 i moduł sterujący COM2003, zobaczę, czy jest możliwość skonfigurowania dwóch foteli z pamięcią.
Załamka. Jestem już na 90% pewien, że moduł- odbiornik pilota jest w module kierownicy COM2003. Niepotrzebnie wymieniłem całe BSI.
Pierwszy problem to COM200 czyli przełącznik zespolony pod kierownicą wraz z węzłem sieci stosownym. Drugi to wyglada na kablologię...
Taśma jest w przełączniku zespolonym COM. Jak wygląda COM i gdzie jest zamontowany to poszukaj sobie w google. U Ciebie powinien być COM2005.
Jak w temacie może komuś się przyda Dotyczy: "Zastosowanie w pojazdach PEUGEOTUsuwanie usterek związanych z objawami u klienta 206 (Od nr DAM 9076) 307 406 (Od nr DAM 9001) Partner (Między DAM 9457 i 9478 w przypadku COM2000) Wszystkie Partnery (Od nr DAM 9479) 807 Wszystkie objawy związane z funkcją zarządzaną przez BSI Poufny kod, zapamiętany w BSI,...
Można wklepać ręcznie do wsadu i wgrać ( jawny ) czyli tak czy siak trzeba otworzyc ECU? czy wystarczy dopisac PIN Jest jeszcze opcja dopisania pod ecu nowej pastylki immo i majac zestaw bsi+com2008+ecu +immo(pastylka) tez mozna kodowac na stole, ale tez trzeba znac pin(ecu) zeby zmienic w BSI i zakokowac pastylke (koszt pastylki ok 3,5zl)
w schowku pasażera też nie ma oświetlenia, F7 na BSI "evolution" i "transgamme" lub F10 na BSI "COM2003". Jaki masz BSI, tego nie moge wiedziec.
Witam. Wiec tak, Moje Berlingo ma VAN-CAN, przelacznik zespolony COM2000 z podpieta manetką radia, radio ktore teraz posiadam to RD3 i wyswietlacz alfanumeryczny (maly), chce wymienic radio na RT3 VAN-CAN - ale nie za bardzo wiem jak je rozrozniac :( bo wiadomo, ze sa CAN-CAN i VAN-CAN. Aby tego bylo malo to musze wymienic przelacznik zespolony na taki,...
W samochodzie był podłączony zegar razem z przewodami zasilającymi radio, I prawdopodobnie tutaj jest pies pogrzebany. Z wtyku radia jest zasilany COM200* i czesto majsterkowicze "gubia" ten przewod.
Jedrek, Nie zwrocilem uwagi na rok auta. To montaz z multiplexem (BSI i COM200). Procedura synchronizacji powinna dzialac. Jesli nie, to trzeba podlaczyc DIAG i sprawdzic, co sie dzieje. To juz jest informatyka, a nie elektronika. Grzebanie w kablach z multimetrem nie wystarczy. Pozdrawiam, Georges
Witam, Teraz rozumiem. M49 (2000 rok) nie mial ani przeciwmgienych, ani manetki radia. W M59 wszystko jest w sieci VAN, wiec nie trzeba zmieniac przelacznika lecz dolozyc manetke. Przeciwmgielne, jesli nie bylo ich na wyjsciu z fabryki, beda wymagac wymiany przelacznika pod kierownica (COM200) i BSM w komorze silnika. Pozdrawiam, Georges
Nic nie zrozumiales z tego, co wyzej napisane. Plus pojawia sie tylko, jesli BSI zdecyduje otworzyc zamek. Na kostce masz mase silnika. Sluzy ona rowniez do wyslania informacji do BSI o "rzadaniu otwarcia" (przycisk) i o stanie zamka (wylacznik w zamku - zwarty przy otwartym bagazniku). Powinienes sprawdzic, czy te dwie informacje dochodza do BSI (podejrzewam,...
com2000 berlingo com2000 citroen citroen com2000
szczotka bosch oryginalny samsung firmware update zamontowac silownik
phoenix contact lodówka turystyczna ogniwo peltiera
Zwarcie instalacji elektrycznej Ford Mondeo - diagnostyka i naprawa Tablet graficzny BOSTO BT-16HD nie reaguje na połączenie z komputerem