tak jak piszesz, com jest niezbedny do immo, centralnego
Jeśli tylko odkręcisz przełącznik zespolony (Com) i nie będziesz do niego zaglądał to czujnik skrętu się nie rozkalibruje. Postaraj się też przed odkręceniem kierownicy ustawić koła na wprost i zaznacz np. pisakiem ślad żeby zamontować kierownicę w takim samym położeniu.
Siedząc w tych papierkach i w necie czytam i myślę ze ten VAN to jakiś com2000 ? VAN to komunikacja między sterownikami. Niestety się nie przyjęła i od jesieni 2005 w autach VAN zastąpiono CAN. COM2000 - to moduł przełączników pod kierownicą.
Możliwości jest sporo. Może być od samej manetki, przez COM2000 do czujnika na hamulcu (są 2). Podłączyć komputer i sprawdzić czy widzi reakcję na przyciski.
Raczej nie szukaj, są zintegrowane z BSI i niekoniecznie są to przekaźniki (coś mi świta że były tam klucze tranzystorowe, ale w sumie to nie pamiętam ;) ) Jeżeli awaryjne działają, to elementy wykonawcze (niezależnie czy to są przekaźniki czy co) działają, bo są te same dla awaryjnych i dla kierynkowskazów -> to już nie te czasy żeby był osobny przerywacz...
Jak masz COM2000 w aucie (przełącznik zespolony), to w niej jest antena.
Wtyczka C pin 11 i 14 w BSM bezpośrednie zasilanie pompki, pompka dwukierunkowa na przód i tył. Odwrócenie polaryzacji zasilania powoduje zmianę kierunku przód lub tył. Sygnał z COM2000 leci cyfrowo do BSM. Chyba że szukasz jak wlutować się w COM2000. Pytanie dodatkowe bo widzę że są różne schematy to jest 2 czy 3 ? Podaj numer OPR.
Ale co jedno do drugiego skoro elementem wykonawczym jest przekaźnik? On nie sprawdza sterowania przekaźnika tylko wyjście z niego. Można podzielić to na dwa obwody. COM2000 BSI,BSM i w nim cewka przekaźnika. Drugi to bezpiecznik, styki robocze przekaźnika, kable i klakson. On ma problem w drugim obwodzie a nie w sterowaniu przekaźnika. Chyba prościej...
To się dowiedz czy to był COM2000 czy BSI. Bo najprawdopodobniej nie ma jakiegoś stałego plusa na BSI.
W X2 występowały dwa rodzaje przełącznika zespolonego pod kierownicą. Zapewne masz na COM2000 i on szwankuje...
Więc możesz mieć problem komunikacji BSI-BSM. Osobiście szukał bym w BSM, COM2000 widać zachowuje się poprawnie. Nie czytaj głupkowatych for fascynatów marki, tam zawsze piszą pierdoły.
BSI to nie jest skrzynka bezpieczników. Ponadto istnieje możliwość, że to COM2000 daje znać o sobie. A wilgoć to tylko zbieg okoliczności.
Cewka odbioru sygnału immo wpięta jest w com2000 kostką brązową, poduszki po bokach i kostka szara leci do bsi. Antena odbioru centralnego zamka również znajduje się w com2000 lub kożysta z zewnętrznej tej od immo. Jestem w kropce. Jeżeli chodzi o lexie to nie zabardzo wiem jak tym ugryść temat.
wycieraczki zasuwają ,światła świecą -mijania Brak komunikacji miedzy COM2000 i BSI lub BSI i BSM.
Czy właściwego COM2000 można poznać po tym że ma 2 piktogramy halogenów ?
Niestety kolego ale to noe ta przyczyna. Sprawdzalem juz zwarcia tez niema. Auto jest wyposażone w modul BSI oraz przelacznik zespolony przy kierownicy com2000 obawiam sie ze to moze byc jedna z tych dwoch rzeczy w tygodniu rozbiore bsi i postaram sie zlokalizowac problem.
Trzeba by sprawdzic, czy COM2000 wysyla rzadanie wlaczenia swiatel (diagnoskop, parametry, test elementow wykonawczych). Pozdrawiam, Georges Zaczac trzeba od poczatku . Uklad jest "zinformatyzowany". Na nic zda sie rozbieranie wszystkiego.
jestem z Wałbrzycha alarmu nie ma także to odpada podstawiałem inny przełącznik zespolony com2000 i objaw jest podobny lecz zdarza się to rzadziej może kolega posiada schemat połączeń BSI i COM2000 to posprawdzał bym przejścia między nimi , bo bez schematu to szukanie igły w stogu siana. autko miało kiedyś stłuczkę może to jest przyczyną tych usterek...
Za czteroliterowy kod zapłaciłem 100 zł. i na podstawie tego kodu gość z dorabiania kluczy zaprogramował mi immobiliser ale pilota chyba nie umiał. w ASO za kluczyk chcą 560 zł plus 120 za kodowanie Dodano po 14 Aha i facet to programował na systemie COM2000
Jako że samochód ma BSI to jest możliwość aktywacji żeby po kluczyku zapalały się światła mijania. Co do rozbierania "przełącznika" to wielu próbowało i poległo na tym zadaniu. Nie jest to zwykła manetka jak była w Xsarze 1, tylko jest zastosowany COM2000. Więc zanim rozbierzesz COM2000 zobacz jak w środku wygląda, w internecie jest pełno zdjęć.
A może ktoś rzuci okiem na ten wsad z BSI i powie czy jest prawidłowy. Może ktoś policzy z tego PIN i zrobi go na VIRGIN, bo gdy będę zmuszony zakupić nowe używane BSI chciałbym być przygotowany :). Może ma ktoś dostęp do danych jaki Powinien tu być BSI i licznik bo wiadomo jak to bywa z autami używanymi, tym bardziej że zakupiłem go z taką usterką....
COM2000 do wymiany. W "poduszkach" nie radze grzebac, jesli nie masz wiedzy i PP2000. Pozdrawiam, Georges
Tak, klakson jak i pompka działa na krótko, przy podaniu sygnału na odłączonej wtyczce BSM na piny o których wspomniałem. Dla pompki, po podaniu na pin 14 i 11 wtyczki, "+" i "-", w zależności od tego jak podamy sygnały, spryskiwacz działa z przodu lub z tyłu. Dla klaksonu (Pin 15 jest zmostkowany w BSM z pinem 7), po podaniu sygnału "+", na odłączonej...
Witam Szukam przelacznika zespolonego i naprawde trudno jest znalezc odpowiedni wiec mam dodatkowe pytanie. Czy nie ma znaczenia ile i w jakich miejscach sa gniazda w przelaczniku zespolonym, czy nie ma znaczenia producent (DAV, Delphi) aby tylko byl COM2000 i gniazdo brazowe, szare, do ktorych mam wrtyczki ??? czarnego w ogole nie mam ale tak jak napisales...
hej panowie a gdzie szukac błędu poziomu 2 dotyczącego poduszki kierwocy w citroenia xsara II 2003, może ktos już się spotkal z takim blędem, dodam ze tym razem błędu nie można wykasować. Niczego nie szukaj pod fotelami. Jaki to blad? Jesli masz czym odczytac, to posluguj sie tym urzadzeniem do znalezienia awarii. W calym obwodzie tego zapalnika sa...
W telekodowaniu idzie wyłączyć czujnik deszczu. Możliwe że rozwiąże to problem. Nr przełącznika powinien być ten sam. To że wygląda identycznie nie oznacza że będzie pasował. Może to być COM2000 lub COM2002 one nie są kompatybilne, Możesz mieć inną liczbę wtyczek do poduszki w kierownicy, inne kolory gniazd do wtyczek instalacji w aucie lub brak niektórych...
W BSI jest sterownie centralem. W COM2000 czyli tzw. "pajak" pod kierownica jest sam odbiornik. Lepiej kupić nowy klucz na alledrogo (ale nowy, nie używany bo używki nie wkodujesz) za jakieś 150 zeta i wkodować. Dokładanie osobnego sterownika centralnego w tym aucie to raczej druciarstwo.
Ano ma związek! Dodano po 1 Nie chasa can między bsi a com2000 nie odpali auta cuda będą się działy z funkcjami z coma. Dodano po 2 PS.A miałem taki przypadek.
Skoro kontrolka też się nie zapala to trzeba podłączć pod diagboxa aby sprawdzić czy przychodzi sterowanie z manetki do BSI - może być uszkodzona taśma manetki albo problem z modułem na kierownicy (COM2000).
pilota sprawdzałem tylko lexia kalkulatorem com2000 i on go nie widzi widzi tylko rozpoznany kluczyk jak jest w stacyjce a jakiejkolwiek reakcji na naciskanie przycisków na pilocie nie ma. Czyli przyuczenie raczej w tej sytuacji nic nie da? A w chodzi w grę kupno pilota używki?? Bateria jest oczywiście ok
Witam. Auto j.w. Potrzebuję pomocy. Wycieraczki zatrzymały się w połowie szyby i nie dają znaku życia, spryskiwacz też martwy. Diagnostyka komputerowa niestety nie wiele wskazuje. Żadnych błędów. Natomiast w elementach wykonawczych BSI można wycieraczkę i spryskiwacz normalnie włączyć . W module przełączania, w parametrach widać jak na dłoni że przełącznik...
Czyli ten co się zepsuł to delphi czy com2000 ?? , dav-a nie spotkałem.Podejrzewam że jak sciągałeś kierownicę to coś naruszyłeś przy module immo co jest przy stacyjce. Spotkałem się już z tym że po takiej wymianie był problem z poduszką powietrzną, ale żeby nie chciał odpalić??. Trochę się dziwię że założyłeś przełącznik innego producenta i że kostki...
Witam, w ww comie nie mam kierunków i szaleją światła postojowe i mijania - raz są raz nie ma. Nie jest to usterka mechaniczna. Potrzebuję fachowej pomocy. Szukam takiego samego coma ale nigdzie nie mogę znaleźć. Czy można zamiennie dać inny com? Może da się przełożyć procesor i jakieś układy z innych aby to działało?
Samochód to: Citroen Xsara II 2003r. 1.6 16v Za pomocą Lexia chciałem rozwiązać następujące problemy: 1. Poszukać rozwiązania problemu z otwieraniem bagażnika - zamek blokuje się i nie można go otworzyć ani z pilota ani ręcznie. Po awaryjnym otwarciu przez kilka "cykli" działa poprawnie i znowu się blokuje. 2. Zaprogramować drugi kluczyk. Skończyło...
Raczej z COM2000.
http://lmgtfy.com/?q=com2000
Od spryskiwacza raczej szukaj pod maską. Warto sprawdzić Lexia czy komputer widzi załączenie spryskiwacza pod kompem. Bo może być uszkodzona bieżnia na płycie COM2000.
We wtyczce, ktora odlaczasz na BSM, zmierz napiecie na pinie 9 przy podlaczonej i odlaczonej wtyczce. Zapalajace sie swiatla, to normalne, gdy przerywasz komunikacje miedzy BSM i COM2000.
W sumie może to coś pomoże. Przełącznik jest to DAV2000/COM2000 Delphi, samochód Citroen Berlingo lift 2007r. 1.6 Hdi. Nr przełącznika 96605635XT, występował w wielu modelach citroena oraz peugeota.
Witam, Jesli silnik pracuje i zatrzymuje sie pozycji spoczynkowej, to nie ma z nim problemu. Wydaje mi sie, ze problem tkwi w COM2000, ktory wyzwala wycieranie przy spryskiwaniu zamiast wycierania z przerwami. Moze to byc uszkodzenie samej manetki (klania sie PP2000). Pozdrawiam, Georges
Wiesz gdzie tam jest immo? COM2000, BSI, ECU.
Witam Posiadam Citroena Berlingo 2003 r. , ma problem z lewymi kierunkami ,tzn. cała lewa strona kierunków mi nie działa , prawa jest ok , połączenie kablowe jest w porządku na 100 %, żarówki również, podejrzewam problem w BSI, dodam że już resetowałem BSI ale to nie dało efektu, moje pytanie czy jest w BSI przekaźnik odpowiedzialny za lewą stronę...
To są tzw. wiązki bocznikowe. Są one w zestawie z orginalnym diagnoskopem lexia lub proxia. Co do twojego problemu to może to być uszkodzenie modułu COM2000 czyli przełączników pod kierownicą.
przycisk od komputera pokładowego znajduje się w ramienu od przełącznika wycieraczek z czoła jeśli go tam nie ma to musisz wymienić cały zespół sterujący pod kierownicą tzw COM2000
Chyba Ci się pomyliło BSM z ECU. BSM nie jest zalane żadną gumą. Ale i tak grzebanie w nim wymaga doświadczenia. Chyba najprościej to sprawdzić za pomocą LEXIA, PROXIA lub DIAG BOX czy jest to wina sterowania (COM2000), czy obwodów wykonawczych w BSI, czy w końcu samej instalacji.
Troche czasu minelo ale problem uwazam za rozwiazany. Potwierdzam ze przyczyna byl przelacznik zespolony com2000, wymienilem na inny uzywany z citroena c5, swiatla nie szaleja, moge wlaczyc swiatla postojowe bez najmniejszego problemu. Niestety drugi przelacznik nie posiadal esp i teraz swieci mi sie kontrolka, poszukam rozwiazania czy da sie to jakos...
Witam mam podobny problem w mojej xsarze II. Nie działa mi centralny z pilota, kupiłem nawet drugi pilot i to niestety nic nie dało próbowałem przyuczać kluczyk lexią i też nic macie jakieś pomysły ?? Lexia nie pokazuje błędów w centralce od zamków(com2000)
Pewnie w przełączniku zespolonym COM2000, raczej typowa usterka, do czyszczenia styki wewnątrz przełącznika i wewnątrz manetki od świateł.Jak mocno wytarte to nic nie pomoże. Na Ebayu widziałem nowe same manetki za około 200zł.
Witam, czy ktoś ma może dodany do zakładek lub wie gdzie znajdę temat w którym były wymienione może nie wszystkie ale bardzo dużo nazw sterowników w różnych markach aut? Czytając kiedyś Elektrodę znalazłem taki temat w którym było napisane np. Peugeot/Citroen, dalej wymienione sterowniki np. BSI, BSM, COM2000 i opis co to jest za sterownik. Szukałem...
Witam. Szukam przyczyny awarii świateł w Citroenie Xsara. Mój model to Xsara II 2.0HDi z 2002 r. Objawy zaczęły się od migania kontrolki świateł mijania na desce rozdzielczej, a po zmianie świateł na drogowe, przełączały się z powrotem na mijania. Diagnoza: Wymiana com2000, ale ojciec uparł sie, że "poprzeczyszcza" styki w manetce, co się później okazało...
citroen com2000 citroen xsara com2000 com2000 berlingo
tyrystor sterowany napięciem naprawa biosu compaq wykryto przekroczenie limitu czasu
wskażnik biegów wskażnik biegów
Arielli LED-50DN4T2 Firmware Download: Main Board Code Required, Safe Flashing Tips Zły blok na dysku \Device\Harddisk0\DR0 – diagnostyka, SMART, backup, wymiana HDD/SSD