krok 1 - 20Nm krok 2 - 260 stopni
Czy chłodnica robi sie całą ciepła jak pokazuje te 90"C? Zrób test uszczelki pod głowica.
Do sprawdzenia pierścienie teflonowe na wałkach rozrządu. Pewnie już ich nie ma. Jeżeli nie to przyczyną mogą być wypadające gniazda zaworowe głowicy.
Z uszczelką głowicy nie było ściągawki?
Klasyczny przypadek przedostawania się powietrza do układu chłodzenia lub awarii pompy wody. Więc masz wybór, pompa lub uszczelka pod głowicą.
Dolej oleju i jedź dalej. Jeżeli nie ma wycieków z silnika, to czeka Cię remont w formie pierścieni i regeneracji głowicy.
Wypadało by sprawdzić, co jeszcze strzeliło przy okazji paska - no chyba, że była głowica zdjęta...
Witam Będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego ,żeby dokrecić głowice odpowiednim momentem (podanym w książce bądź w opakowaniu z uszczelką). jezeli chodzi o lepszą /gorszą to jak wszystko, możesz kupić oryginalną albo zamiennik(który osobiście odradzam). Jak wymontujesz głowice to będziesz wiedział czy trzeba planowac czy nie (nie powinna miec...
Jeśli zerwał się pasek to oprócz wymiany kompletnego rozrządu do wymiany dźwigienki zaworowe.Zawory przeważnie się nie uszkadzają .Możliwe też że zerwał się łańcuch w głowicy.
Niestety nie.
Remont głowicy
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
Wykonaj test szczelności uszczelki pod głowicą .
Masz przestawione krzywki na wałku- wałkach. Sprawdź.
Witam mam pytanie z jaką siłą Nm dokręcić głowice w 1.6 vti Peugeot 308 120 KM?
jeżeli chodzi o robociznę to by dużo mniej zapłacił - gdzieś z połowę
oba biegi wentylatora działają - były sprawdzane. a co sądzicie o uszczelce pod głowicą?
Tutaj: http://www.impelshop.com/?item=6067 jest dobre zdjęcie.
Halo, nie można wykluczyć pęknięcia kadłuba, ale jest to stosunkowo mało prawdopodobne. Najczęściej jest uszkodzona uszczelka, objawy są typowe
zawór kulkowy głowicy peugeot A co to jest?
2 (+/-0.2) daNm 4 (+/-0.5) daNm 260° (+/-5°)
Ściąg miskę jak magnesem nie wyciągniesz
W tym silniku/samochodzie dostęp do świec jest fatalny, jak się urwie to nawet specjalizująca się w takich przypadkach firma będzie miała problem, Dlatego ja rwalem głowicę.
Ok, napraw tę głowicę, załóż nową uszczelkę i pomykaj szczęśliwie.
Wygląda na pęknięcia w głowicy.
Mam pytanie, czy przy urwaniu paska rozrządu zawsze uszkadza się głowica ?
Popieram kolegę. Jedynie naprawa głowicy, po uprzednim jej sprawdzeniu na szczelność. Wyjdzie drożej, ale i bezpieczniej.
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
witam po długiej nieobecnosci. problem rozwiązany - uszkodzona głowica
Od przodu ponizej głowicy
Czujnik do sprawdzenia na gruszce turbo. A map musi być na wężu dolotowym między głowicą a przepustnicą.Sprawdziłem to za ciebie . Zadowolony?
Radio naprawione, wymieniłem układ TEA6848H w głowicy ;).
Litr oleju na 1000 km to kwalifikuje silnik do naprawy. Możliwe, że tylko uszczelniacze zaworowe. Ja bym zdjął głowicę, oddał do obróbki, przy okazji rozwiązałbym sprawę uszczelki pod głowicą. Gdyby nie ten ubytek oleju, można by dalej zastanawiać się nad słusznymi sugestiami Kolegi 1133.
Jakie koszty naprawy mniej więcej takiej uszczelki pod głowicą?
Podejrzewam że radio clariona, jeśli tak to uszkodzona głowica FM.
Możesz samemu trzeba pamiętać aby z nowym czujnikiem zainstalować nowy oring i zawleczkę oraz najważniejsze to odpowietrzyć układ za pomocą zakrętki na króćcu głowicy. Jeden film na YT i sobie poradzisz.
witam potrzebuje schemat z jaką siłą dokręcić głowice przy wymianie uszczelki pod głowicą
No to mnie bardzo zmartwiłeś. Pojutrze będę robił dłuższą trasę. Mam nadzieję, że nie zrobi się mokro i czarno na głowicy.
Być może właśnie uszkodziła się uszczelka głowicy.
Zalewany był wodą demineralizowaną czy kranówą? Może wytrąciło się coś i blokuje przepływ albo kamień pokrył ścianki chłodnicy silnika. Właśnie dziś u mechanika widziałem zdjętą głowicę. W jej kanałach wodnych było mnustwo szlamu powstałego prawdopodobnie w wyniku dolewek wody. Skończyło się na uszkodzeniu uszczelki. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jesli...
Tak czy inaczej ta mocno hałasująca klawiatura wskazuje, że ten silnik już jest znacznie wyeksploatowany, nie sądzę, żeby pociągnął jeszcze długo bez generalnego remontu głowicy. To niestety nie diesel HDI, który faktycznie byłby w stanie 500 tys. zrobić. Poczytaj sobie o tym silniku: https://www.motobenzyna.pl/silniki/2317-... Saxo...
W tych radiach nagminnie padały procesory w głowicy radiowej.
Jeśli chodzi o wyciek, to uszczelki głowicy pompy do wymiany. Komplet. Reszta wyjdzie w praniu.
Najprawdopodobniej skierowanie na złomowisko - zniszczona głowica.
Na głowicy.
A więc, silnik zaraz po odpaleniu (2min-3min) łapie wysoką temp Taka "prędkość" nagrzewania "pachnie uszczelką pod głowicą....
Szukam informacji o wysokości nowej (nieplanowanej) głowicy do Peugeot/Citroen 1.4 8v benzyna. Głowica Z06 nr. 9634005110 Kupiłem używkę już raz planowaną. Teraz była planowana powtórnie. Niestety szlifierz nie powie mi ile dokładnie zebrał (szlifował na stołowej) i nie zmierzył przed robotą.Twierdzi , że lekko liznął. Znając wysokość nowej porównam...
Świece wkręcone w głowicę.
Korek raczej nie powinien mieć na to wpływu. Sprawdzałeś czy uszczelka pod głowicą nie popuszcza? Trochę to podejrzane. Może warto zrobić test uszczelki...
W dalszym ciągu problem z głowicą. Gniazda do wymiany.
Początkowo złap główne te 30 niuta tak jak chcą ,a te mniejsze 20. Żeby w miarę rozłożyć siły. Dokręcaj główne z procedurą a te boczne wyrównasz na końcu. A jak zrobisz tak jak pisałeś też będzie ok.
Pewnie czegoś nie podłączyłeś np wężyka od czujnika MAP, poszukaj dokładnie.
Stawiam na uszczelkę pod głowicą....
Jeszcze raz sprawdź wiązkę zielonego czujnika i głowicy.
Szukałbym prędzej w silniku , uszczelka , głowica .
Witam, bardzo proszę o pomoc , wałki zdemontowane a głowica po regeneracji, jeżeli ktoś może podpowiedzieć jak ustawić rozrząd i jakie sa momenty dokręcania śrub głowicy, zaworów , pokrywy zaworów,
Okarze się po zdjeciu głowicy.
Ostatecznie wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwiła sprawę dymiena i apetytu na olej. Zrobiłem to samodzielnie bez potrzeby demontażu głowicy. Temat zamykam. Pozdrawiam
Witam Peugeot 207 1.6hdi 90km 2007r poszukuje screenów z auto daty, wow itp siły,kolejność dokręcania głowicy i pokrywy z wałkami. Moze ktoś takowe posiada i podzielił by się nimi?
Nie, niby w jakim celu miałbym demontować głowicę?
albo głowica passthru i konto w stelantis
Witam, problem u mnie jest takowy jak na filmie, wymieniona pompa wody, termostat, odpowietrzony przez ASO... co jest nie tak, czyżby uszczelka pod głowicą?
tylko Szymek, uświadom też gościa żeby zaraz nie szukał głowicy bo mu zawory wypali. Wiesz że to nastąpi szybko... :)
Jakie mogą być następstwa eksploatacji samochodu z opisaną usterką? Wydmuchanie kanału i konieczność wymiany głowicy. O zwiększonym zużyciu paliwa nie wspominając.
Tylko trzy miejsca mogą być. Pierścienie, uszczelniacze zaworowe lub turbo. Sprawdź pod korkiem, czy nie ma mazi, zajrzyj do przewodów przy turbo, czy tam nie jest dużo oleju. Zawsze możnaby wyeliminować turbo i uszczelkę pod głowicą.
Udaj się do mechanika. Mogła paść uszczelka pod głowicą.
chłodniczki w tych samochodach często padają i to pierwsza rzecz którą bym wymienił bez grzebania przy głowicy..
Tak, podczas nagrzaneg i pracującego silnika odkręcam korek i jest jedynie lekkie "psssyt" co moim zdaniem wyklucza uszczelkę pod głowicą
Drożność katalizatora dla tej głowicy sprawdziliście?
sprawdź jeszcze w jakim stanie są wtryskiwacze. ja bym przejrzał teraz sterowanie elektroniczne silnika. czy po zmianie bloku głowica była planowana, dokręcona jak trzeba, uszczelka ok, zawory sprawdzone ?
Może albo i nie może. Ale trzeba to szybko poprawić bo wypalisz gniazdo i będziesz głowicę wymieniał
Witam. Głowicę radiową można sprawdzić w łatwy sposób. Podłącza się we wtyk antenowy kawałek przewodu np. 1m i włącza na skanowanie jeśli złapie jakąś stację a powinna kilka to głowica jest ok i szukamy usterki dalej. Pozdrawiam.
Wymiana uszczelki pod głowicą
Nie za bardzo rozumiem co chcesz zrobić ale chyba czeka cię rwanie głowicy
Zanim zabierzesz się za nagrzewnice sprawdź dokładnie czy nie masz wycieków w innym miejscu, czy w zbiorniku wyrównawczym nie ma zapachu spalin lub tłustych plam, czy na korku oleju nie ma kremowego tłustego osadu. Możesz też sprawdzić testerem czy nie masz spalin w zbiorniku wyrównawczym. Możesz mieć uszkodzona uszczelkę pod głowicą.
głowica była planowana ?! Uszczelniacze na zaworach wymieniane ?!
Tak jak w temacie, czy silnik 1.9D w Peugeot Partner ma bez kolizyjną głowicę czy nie ? Może ktoś się spotkał już z tym ?
Do wymiany uszczelka pod głowicą - spaliny dostają się do układu
Jedyne co to odkręciłem rozrusznik aby dostać się do otworu blokującego koło zamachowe, drugi otwór masz w kole rozrządu i w głowicy,
Witam, mam pytanie, czy mógłby mi Pan doradzić, co powinno się znajdować nad korpusem termostatu w Peugeot 807 2008 r. benzyna 2,0 16V 103 kW 138 km? Dodam, że jest to przy głowicy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Głowica do roboty naprawa tego silnika wyjdzie mniej niz silnik za 1200 wymiana 1000 i dalej nie wiesz co masz .
głowica była źle zrobiona trafiła ponownie do plantowania Planowanie glowicy jest formalnie zabronione przez konstruktora. Nie ma dostatecznej grubosci scianek.
Z jaką siła trzeba dokręcić głowice w Peugeot 306 1.3 1994r. benzyna i ile powinien wynosić luz zaworowy? Z góry dzięki :)
Po pierwsze jakiej firmy radio - clarion czy vdo ? Jak clarion to typowo uszkodzona głowica ukf.
Przy nowej uszczelce będziesz miał
Głowica w górę.
Wszystko już wiesz to czego oczekujesz? Głowica do zdjęcia a może i silnik do rozbiórki
A w czym przeszkadza jazda na LPG po naprawie głowicy . Silnik przeżywał już zagazowanie . Docierasz głowicę , czy co ?
1.Sprawdź kup korek 2. Sprawdź czy jest chłodnica EGR jak jest trzeba sprawdzić czy nie jest dziurawa. Jak tu będzie wszystko ok to zostaje uszczelka pod głowicą.
Witam. Myślę że spokojnie możesz nalać wody. Moim zdaniem to uszczelka pod głowicą , a ten biały dym to wydaje mi się że spalany olej niestety.
Blokujesz koło zamachowe tylko są dwie opcje,albo z prawej albo z lewej strony silnika.
A który czujnik wymieniałeś?
Nie chcę Cię straszyć ale to może być pęknięta głowica chociaż mogło się zacząć od uszczelki, jeśli ubywało płynu to mogłeś ją przegrzać.
Uszczelka pod głowicą lub chłodnica spalin EGR
Andrzej już Ci napisał. No może być ze głowica już będzie do naprawy. Ale to skutek nie regulowania na bieżąco tak jak przewidują przeglądy. Serwis okresowy pojazdu to nie tylko olej. 😉
Jakie ciśnienie różnicowe?
Jak tak bardzo chcesz go znależć, to szukaj w górnych okolicach głowicy , koło termostatu.
Oj kolego. Masz takie informacje na opakowaniu uszczelki lub załączonej ulotce. Jest to o tyle ważne, że producent uszczelki ma swoje poglądy na technologię napraw. Instrukcje serwisowe dla silnika przewidują rozwiązania dla tzw typowych autoryzowanych dostawców. Czy chodzi o silnik TU5JP4?
Poszukuję schematu głowicy Ukf i sterowania z procesora. Glowica na płycie głównej(może byc coś podobnego)
Witam kolegów mam takie pytanko czy jest możliwość uszczelnienia wycieku oleju z pod głowicy jakimś innym sposobem niż demotaż
głowica peugeot dokręcać głowica peugeot uszczelka głowica peugeot
sterownik silnik focus wieczny generator prądu siemens gigaset zasilacz
vodafone calculator delphi ds150e bluetooth
Przesuwanie się obrazu w dół w wideodomofonie Tuya Telewizor Sharp nowej generacji nie włącza się po dłuższym nieużywaniu