krok 1 - 20Nm krok 2 - 260 stopni
Czy chłodnica robi sie całą ciepła jak pokazuje te 90"C? Zrób test uszczelki pod głowica.
Do sprawdzenia pierścienie teflonowe na wałkach rozrządu. Pewnie już ich nie ma. Jeżeli nie to przyczyną mogą być wypadające gniazda zaworowe głowicy.
Klasyczny przypadek przedostawania się powietrza do układu chłodzenia lub awarii pompy wody. Więc masz wybór, pompa lub uszczelka pod głowicą.
Dolej oleju i jedź dalej. Jeżeli nie ma wycieków z silnika, to czeka Cię remont w formie pierścieni i regeneracji głowicy.
Jeśli zerwał się pasek to oprócz wymiany kompletnego rozrządu do wymiany dźwigienki zaworowe.Zawory przeważnie się nie uszkadzają .Możliwe też że zerwał się łańcuch w głowicy.
Witam Będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego ,żeby dokrecić głowice odpowiednim momentem (podanym w książce bądź w opakowaniu z uszczelką). jezeli chodzi o lepszą /gorszą to jak wszystko, możesz kupić oryginalną albo zamiennik(który osobiście odradzam). Jak wymontujesz głowice to będziesz wiedział czy trzeba planowac czy nie (nie powinna miec...
Wypadało by sprawdzić, co jeszcze strzeliło przy okazji paska - no chyba, że była głowica zdjęta...
Remont głowicy
Kupując nową uszczelkę pod głowicę, będzie instrukcja w zestawie dotycząca kolejności i momentów dokręcania. https://obrazki.elektroda.pl/2192976500_...
Wykonaj test szczelności uszczelki pod głowicą .
Z uszczelką głowicy nie było ściągawki?
oba biegi wentylatora działają - były sprawdzane. a co sądzicie o uszczelce pod głowicą?
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
Niestety nie.
W tym silniku/samochodzie dostęp do świec jest fatalny, jak się urwie to nawet specjalizująca się w takich przypadkach firma będzie miała problem, Dlatego ja rwalem głowicę.
Tutaj: http://www.impelshop.com/?item=6067 jest dobre zdjęcie.
Wygląda na pęknięcia w głowicy.
Tak czy inaczej ta mocno hałasująca klawiatura wskazuje, że ten silnik już jest znacznie wyeksploatowany, nie sądzę, żeby pociągnął jeszcze długo bez generalnego remontu głowicy. To niestety nie diesel HDI, który faktycznie byłby w stanie 500 tys. zrobić. Poczytaj sobie o tym silniku: https://www.motobenzyna.pl/silniki/2317-... Saxo...
No to mnie bardzo zmartwiłeś. Pojutrze będę robił dłuższą trasę. Mam nadzieję, że nie zrobi się mokro i czarno na głowicy.
zawór kulkowy głowicy peugeot A co to jest?
Radio naprawione, wymieniłem układ TEA6848H w głowicy ;).
witam po długiej nieobecnosci. problem rozwiązany - uszkodzona głowica
Jakie koszty naprawy mniej więcej takiej uszczelki pod głowicą?
A więc, silnik zaraz po odpaleniu (2min-3min) łapie wysoką temp Taka "prędkość" nagrzewania "pachnie uszczelką pod głowicą....
Oj kolego. Masz takie informacje na opakowaniu uszczelki lub załączonej ulotce. Jest to o tyle ważne, że producent uszczelki ma swoje poglądy na technologię napraw. Instrukcje serwisowe dla silnika przewidują rozwiązania dla tzw typowych autoryzowanych dostawców. Czy chodzi o silnik TU5JP4?
Być może właśnie uszkodziła się uszczelka głowicy.
Najprawdopodobniej skierowanie na złomowisko - zniszczona głowica.
Mam pytanie, czy przy urwaniu paska rozrządu zawsze uszkadza się głowica ?
Witam, problem u mnie jest takowy jak na filmie, wymieniona pompa wody, termostat, odpowietrzony przez ASO... co jest nie tak, czyżby uszczelka pod głowicą?
Zanim zabierzesz się za nagrzewnice sprawdź dokładnie czy nie masz wycieków w innym miejscu, czy w zbiorniku wyrównawczym nie ma zapachu spalin lub tłustych plam, czy na korku oleju nie ma kremowego tłustego osadu. Możesz też sprawdzić testerem czy nie masz spalin w zbiorniku wyrównawczym. Możesz mieć uszkodzona uszczelkę pod głowicą.
Na głowicy.
Świece wkręcone w głowicę.
Stawiam na uszczelkę pod głowicą....
Jeszcze raz sprawdź wiązkę zielonego czujnika i głowicy.
Szukałbym prędzej w silniku , uszczelka , głowica .
Podejrzewam że radio clariona, jeśli tak to uszkodzona głowica FM.
witam potrzebuje schemat z jaką siłą dokręcić głowice przy wymianie uszczelki pod głowicą
Tak, podczas nagrzaneg i pracującego silnika odkręcam korek i jest jedynie lekkie "psssyt" co moim zdaniem wyklucza uszczelkę pod głowicą
Okarze się po zdjeciu głowicy.
Nie, niby w jakim celu miałbym demontować głowicę?
W tych radiach nagminnie padały procesory w głowicy radiowej.
chłodniczki w tych samochodach często padają i to pierwsza rzecz którą bym wymienił bez grzebania przy głowicy..
Udaj się do mechanika. Mogła paść uszczelka pod głowicą.
Zalewany był wodą demineralizowaną czy kranówą? Może wytrąciło się coś i blokuje przepływ albo kamień pokrył ścianki chłodnicy silnika. Właśnie dziś u mechanika widziałem zdjętą głowicę. W jej kanałach wodnych było mnustwo szlamu powstałego prawdopodobnie w wyniku dolewek wody. Skończyło się na uszkodzeniu uszczelki. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jesli...
Jedyne co to odkręciłem rozrusznik aby dostać się do otworu blokującego koło zamachowe, drugi otwór masz w kole rozrządu i w głowicy,
Ok, napraw tę głowicę, załóż nową uszczelkę i pomykaj szczęśliwie.
Tylko trzy miejsca mogą być. Pierścienie, uszczelniacze zaworowe lub turbo. Sprawdź pod korkiem, czy nie ma mazi, zajrzyj do przewodów przy turbo, czy tam nie jest dużo oleju. Zawsze możnaby wyeliminować turbo i uszczelkę pod głowicą.
Nie za bardzo rozumiem co chcesz zrobić ale chyba czeka cię rwanie głowicy
Masz przestawione krzywki na wałku- wałkach. Sprawdź.
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
Od przodu ponizej głowicy
Dzieki serdeczne za odp. Nie dam rady magnesem bo jest bardzo mały dostęp do tego konika w którym mi poleciała pestka. A możecie doradzić odnośnie dostępu do kolektorów z tyłu głowicy?
1.Sprawdź kup korek 2. Sprawdź czy jest chłodnica EGR jak jest trzeba sprawdzić czy nie jest dziurawa. Jak tu będzie wszystko ok to zostaje uszczelka pod głowicą.
Nie wydaje mi się, że problem leży w samym sterowaniu wentylatorem. Odczyty temperatur masz z ECU ? prędzej bym powiedział, że problem jest na przykład w samym czujniku. Albo o ile dobrze pamiętam w takim wyłączniki termicznym na głowicy.
Czujnik do sprawdzenia na gruszce turbo. A map musi być na wężu dolotowym między głowicą a przepustnicą.Sprawdziłem to za ciebie . Zadowolony?
jeżeli chodzi o robociznę to by dużo mniej zapłacił - gdzieś z połowę
Najlepszym rozwiązaniem jest ściągnięcie głowicy niestety ponieważ istnieje realne ryzyko zanieczyszczenia cylindra przez opiłki w trakcie rozwiercania a przy okazji przy tym przebiegu nie zaszkodzi wymiana uszczelki pod głowicą.
Może albo i nie może. Ale trzeba to szybko poprawić bo wypalisz gniazdo i będziesz głowicę wymieniał
3 rok na LPG duzo km nabiło? Czujnik temp. może informawać o problemie z obiegiem cieczy oraz powietrzem w układzie -> sugestia do uszczelki pod głowicą.
T5 ma rację że wałki nie są montowane w głowicy ale też nie w pokrywie zaworów. Szczelina mogłaby być ale w innym miejscu miedzy głowicą a "płytą" trzymającą wałki. Tam jest dwuczęściowa głowica. W górnej są wałki w dolnej zawory, ale to nie tłumaczy szczeliny między pokrywą a górną częścią głowicy.
Drożność katalizatora dla tej głowicy sprawdziliście?
2 (+/-0.2) daNm 4 (+/-0.5) daNm 260° (+/-5°)
W dalszym ciągu problem z głowicą. Gniazda do wymiany.
Popieram kolegę. Jedynie naprawa głowicy, po uprzednim jej sprawdzeniu na szczelność. Wyjdzie drożej, ale i bezpieczniej.
Witaj kolego.Czy wymieniałes płyn chłodniczy?Francuzy z tego słyną ,że są okropne do odpowietrzenia.Jesli nie to sprawdż rermostat.A słodkawy zapach z rury wydechowej może wskazywac na począdki uszkodzenia uszczelki głowicy.
Możesz samemu trzeba pamiętać aby z nowym czujnikiem zainstalować nowy oring i zawleczkę oraz najważniejsze to odpowietrzyć układ za pomocą zakrętki na króćcu głowicy. Jeden film na YT i sobie poradzisz.
Halo, nie można wykluczyć pęknięcia kadłuba, ale jest to stosunkowo mało prawdopodobne. Najczęściej jest uszkodzona uszczelka, objawy są typowe
Szukam informacji o wysokości nowej (nieplanowanej) głowicy do Peugeot/Citroen 1.4 8v benzyna. Głowica Z06 nr. 9634005110 Kupiłem używkę już raz planowaną. Teraz była planowana powtórnie. Niestety szlifierz nie powie mi ile dokładnie zebrał (szlifował na stołowej) i nie zmierzył przed robotą.Twierdzi , że lekko liznął. Znając wysokość nowej porównam...
Ostatecznie wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwiła sprawę dymiena i apetytu na olej. Zrobiłem to samodzielnie bez potrzeby demontażu głowicy. Temat zamykam. Pozdrawiam
Wariatory są zużyte jak tłucze chwile po odpaleniu. Jak tłucze normalnie w czasie pracy to już ich praktycznie nie ma. Trzeba zwracać uwagę na to co przy każdym innym silniku. - nie urwać żadnego gwintu - opisywać śrubki - odkręcać zgodnie z kolejnością (np kolektory czy samą głowicę)
Po pierwsze jakiej firmy radio - clarion czy vdo ? Jak clarion to typowo uszkodzona głowica ukf.
Jeśli chodzi o wyciek, to uszczelki głowicy pompy do wymiany. Komplet. Reszta wyjdzie w praniu.
Taa, jasne... To po jakie licho we współczesnych samochodach jest napierniczone 758 czujników i jeszcze więcej kontrolek? Zawsze może strzelić pasek, kamień uszkodzi chłodnicę... nie ma idiotoodpornych silników, a już na pewno nie 20 letni. Chłopak zrobił przekładkę, czy mechanik, jakie to ma znaczenie? Prawdopodobnie coś się zapowietrza, albo termostat...
Korek raczej nie powinien mieć na to wpływu. Sprawdzałeś czy uszczelka pod głowicą nie popuszcza? Trochę to podejrzane. Może warto zrobić test uszczelki...
Witam, bardzo proszę o pomoc , wałki zdemontowane a głowica po regeneracji, jeżeli ktoś może podpowiedzieć jak ustawić rozrząd i jakie sa momenty dokręcania śrub głowicy, zaworów , pokrywy zaworów,
Litr oleju na 1000 km to kwalifikuje silnik do naprawy. Możliwe, że tylko uszczelniacze zaworowe. Ja bym zdjął głowicę, oddał do obróbki, przy okazji rozwiązałbym sprawę uszczelki pod głowicą. Gdyby nie ten ubytek oleju, można by dalej zastanawiać się nad słusznymi sugestiami Kolegi 1133.
No postaram się to jakoś sprawdzić, bo nie uśmiecha mi się po roku znowu całego głowicy wymieniać...
Głowica w górę.
Kolego chodzi Ci o nagrzewnicę czy o dmuchawę. W peugeocie 309 często padały tranzystory od dmuchawy - należało wymienić na odpowiednik. Jeśli nagrzewnica nie działa to najpierw spróbuje odpowietrzyć układ, sprawdź działanie zaworu otwierającego przepływ płynu. Jeśli to nic nie da to zostaje wymiana nagrzewnicy która może być już zabita kamieniem. Co...
Z jaką siła trzeba dokręcić głowice w Peugeot 306 1.3 1994r. benzyna i ile powinien wynosić luz zaworowy? Z góry dzięki :)
Jak tak bardzo chcesz go znależć, to szukaj w górnych okolicach głowicy , koło termostatu.
Nie, to podobno dziecko Peugeota, łącznie z silnikiem. Na dzień dzisiejszy odczytałem kody błędów sterownika silnika, wyszło ich 10.. Po wykasowaniu zaczął lepiej odpalać, ale jeszcze nie jest tak jak powinno.. Po kilkukrotnym odpaleniu i rozgrzaniu nie złapał błędów. Skalibruje jeszcze TPS i zobaczę co wtedy, a w ogóle trafił do mnie na wymianę uszczelki...
Wymiana uszczelki pod głowicą
albo głowica passthru i konto w stelantis
Jakie mogą być następstwa eksploatacji samochodu z opisaną usterką? Wydmuchanie kanału i konieczność wymiany głowicy. O zwiększonym zużyciu paliwa nie wspominając.
tylko Szymek, uświadom też gościa żeby zaraz nie szukał głowicy bo mu zawory wypali. Wiesz że to nastąpi szybko... :)
Do wymiany uszczelka pod głowicą - spaliny dostają się do układu
Może taniej miskę zwalić i organoleptycznie luzów poszukać. Jak panewki zmieniane to chyba tam trza by zacząć szukać, a że słychać u góry to może tłok w głowicę tłucze.
A gdzie kupię dobrą uszczelke do 70ccm? Cylinder kupiłem na allegro od tego gościa cylinder i tłok wydają się bardzo dobrze wykończone jednak z głowicą tak nie jest widać że chinszczyzna bo nie wszędzie wykończone ostre krawędzie odlewy przy krucicu nie oszlifowane. : http://allegro.pl/cylinder-power-force-7...
Masz problem z zaworem gaszenia silnika, albo nie zdejmuje się że niego napięcie, albo jest zatarty trzepień lub zdeformowana głowica trzpienia
Ja mam problem z zaworem by pass ale silnik trzyma te 90*. Dlatego nie ruszam, tylko go Odlaczylem. Koło filtra na głowicy niebieska wtyczka.
Uszczelka pod głowicą lub chłodnica spalin EGR
Okazało sie ze pasek rozrzadu przeskoczył i tłoki oraz głowica do wymiany
A w czym przeszkadza jazda na LPG po naprawie głowicy . Silnik przeżywał już zagazowanie . Docierasz głowicę , czy co ?
sprawdź jeszcze w jakim stanie są wtryskiwacze. ja bym przejrzał teraz sterowanie elektroniczne silnika. czy po zmianie bloku głowica była planowana, dokręcona jak trzeba, uszczelka ok, zawory sprawdzone ?
Witam. Głowicę radiową można sprawdzić w łatwy sposób. Podłącza się we wtyk antenowy kawałek przewodu np. 1m i włącza na skanowanie jeśli złapie jakąś stację a powinna kilka to głowica jest ok i szukamy usterki dalej. Pozdrawiam.
Witam, mam pytanie, czy mógłby mi Pan doradzić, co powinno się znajdować nad korpusem termostatu w Peugeot 807 2008 r. benzyna 2,0 16V 103 kW 138 km? Dodam, że jest to przy głowicy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pewnie czegoś nie podłączyłeś np wężyka od czujnika MAP, poszukaj dokładnie.
Czy to jest w głowicy od strony skrzyni biegów?
peugeot głowica dokręcać głowica peugeot uszczelka głowica peugeot
civic sonda workbench bramka bosch sterownik silnika
lutownica arduino lutownica arduino
Napęd bramy Nice RO500 - migająca czerwona dioda Instrukcja serwisowa Panasonic SA-PMX2 - naprawa krok po kroku