Witam. Ten schemat to "odbitka z odbitki", ale zrobiłem co w mojej mocy. http://obrazki.elektroda.pl/7722493300_1... Pozdrawiam.
Instrukcja po francusku, ale rysunki "po polsku". Pozdrawiam, Georges
Wymiana nagrzewnicy
Nie. Płyn przez nagrzewnice przepływa stale a ciepło zimno zmienia silniczek klapy ciepło zimno.
Pisze ci ze masz syf i ci zabilo kolejną nagrzewnice.
Witam. W moim aucie PEUGEOT, nagrzewnica BEHR miałem podobny problem i winnym okazała się uszkodzona klapa mieszająca powietrze w kanale nawiewu. Dokładniej wysypało się koło zębate przekazujące moment obrotowy z silniczka napędu klapy. Podczas usterki efekt był taki, że niezależnie od ustawionej temperatury nadmuch podawał cały czas tą samą temperaturę...
Tak.
Tak, dokładnie. Zdławiony przepływ przez co nie ma założonej mocy cieplnej. Ew zatkane węże ale to mało prawdopodobne.
Albo zasyfiona nagrzewnica
Teraz będzie gorzej, przekaźnik jest wlutowany w płytkę skrzynki bezpieczników (BSM) Pozostaje otworzenie i cofnięcie się od pinów po płytce do przekaźnika. Na bezpieczniku masz napięcie ?
Jeśli nie masz klimatronika to pod wyświetlaczem. na samej górze nagrzewnicy.
Olej w układzie chłodzenia rozpuszcza gumowe węże, zapycha nagrzewnicę i chłodnicę.
Sprawdź przy wentylatorze regulator jest tam (nieraz 2) tranzystor który lubi nawalać pomierz napięcia czy sterujące wariuje czy ten tranzystor.
Jak w każdym PSA w obudowie nagrzewnicy, centralnie na środku kokpitu
A gdzie dokladnie znajduje sie ten termik ? Dmuchawa przed padnieciem zalaczala sie cyklicznie co okolo 5 minut, pochodzila z minute i sie wylaczala. Wlasnie wygladalo to jakby ja odlaczalo jakies zabezpieczenie. Moze to wspomniany termin, tylko gdzie go szukac ? Pozdrawiam -- P4tryk
Może byś zdradził tajemnicę co to za błąd? Może wystarczy zrobić adaptacje czujnika skrętu? Może ktoś uszkodził przełącznik COM. Bez podania nr błędu i opisu to możemy sobie gdybać.
Witam. Problem polega na tym, iż nawet wyłączając nagrzewanie w aucie lub chłodzenie z wywietrzników nadal dmucha powietrze o tej temperaturze jaka była ustawiona na panelu z klimatyzacją/nagrzewaniem. Na komputerze wykryło błąd silniczka wentylacji czy coś takiego... Czy może być to winą silniczka nagrzewnicy czy jest coś innego co steruje przepływem...
Czy w przypadku uszczelki nie będzie wogole obiegu wody ? Ani na chłodnice ani na nagrzewnice ?
Na wejściu do nagrzewnicy.
Nie ma takiej możliwości.najlepiej najpierw wyjąć fotele razem 8 śrub na torxy a następnie dechę.po bikach na 13 bodajże klucz i w jednym bodajze jeszcze miejscu a następnie torxy.
Czujnik jest jeden lub dwa to zależy od tego czy dwustrefowa. Znajdują się w nagrzewnicy na wysokości pedału gazu lub z dwóch stron.
Na wężu zasilającym nagrzewnicę, na ścianie grodziowej.
Potrzebuje schematu układu chłodzenia Peugeot 309 jak naprawić nie działającą nagrzewnice? Gdzie znajduje się nagrzewnica?
Moze ktos wie gdzie jest umieszczony opornik wentylatora/nagrzewnicy w Peugeot 406 z 1996 r?
Peugeot 407 i problemy z ogrzewaniem = silniczki sterowania klapami lub klapy nagrzewnicy. pełno informacji w sieci o tym. A nagrzewnica grzeje oczywiscie ?
Witam. Nagrzewnica zapowietrzona lub jest do wymiany płyn chłodniczy nie ma pełnego obiegu po całej nagrzewnicy.
Żeby to sprawdzić jest jeszcze PPS, co jeszcze chcesz wiedzieć? Sprawdziłeś węże do nagrzewnicy czy są gorące?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
W tym aucie nie ma BSI, jest tylko porotoplasta. Za gniazdem zapalniczki moduł Texton - przez nie idzie immo, po 1999 roku. W Peugeocie immo działa w taki sposób że wogle nie odpalisz, nawet nie zająknie. Nic nie piszesz o tym module, a pętlę immo zapewne podłączyłeś.
nigdy nie podnosiłem zbiorniczka :) , ale w większości wystarczy żeby był płyn. 1.odkręcasz wszystkie odpowieczniki (dodatkowo można naciskać gumowe węże przyśpieszy sprawę , nalewasz płyn do zbiorniczka gdy zaczyna lecieć płyn z odpowiecznika zakręcasz go następnie odpalasz samochód i grzejesz czekając aż włączy się wentylator
Uszkodzona opornica zwykła przy manualnej nagrzewnicy. Szukaj w tunelu powietrza, zaraz za wentylatorem.
miałem to samo w peugeocie - przeciekała nagrzewnica
Jak już się uparłeś to zastosuj z jakiegoś samochodu co taki posiadał, niektóre nawet za grosze można kupić. https://www.google.com/search?q=zaw%C3%B...
Zapowietrzona nagrzewnica.
Powinna po pewnym czasie wrocic do wlasciwej. Niemniej, w zimie, jesli masz uszkodzona nagrzewnice, moze miec trudnosci z utrzymaniem temperatury.
Czy w tedy nie była by wysoka temperatura? Z braku obiegu mogło by gotować? Też myślałem o pompie ale wydaje mi się że skutek był by odwrotny niż zbyt niska temperatura... Dodano po 3 Termostat otwiera się przy 83st. Tak pisało. Właśnie problem jeszcze w tym że słabo grzeje nagrzewnica
Kolego, jeżeli nagrzewnica jest drożna, to po co ją wymieniać skoro przechodzi płyn. Może masz uszkodzony termostat i auto chodzi na dużym obiegu w skutek czego nie grzeje nagrzewnicy.
Mam schemat całego układu klimy ale podaj jeszcze symbol silnika
Nie bywalo, takie dogrzewanie plynu badz powietrza w nagrzewnicy wnetrza jest specyficzne tylko dla silnika common rail. Oczywiscie samochod moze miec zamontowana niezaleznie nagrzewnice typu webasto.
Witam. W Peugeocie 2008, miałem zwykłą klimę manualną (z pokrętłami). Postanowiłem zmienić na klimatronika. Wymieniłem nagrzewnicę, dołożyłem panel sterowania klimą. Z początku przy ustawieniu nawiewu na maxa w ogóle przestały kręcić wentylatory. Trzeba było zmniejszyć intensywność dmuchawy. Zmieniłem typ klimatyzacji w BSI i to pomogło. Czyli wentylatory...
Może zapowietrzona nagrzewnica,s a odpowietrzniki przy nagrzewnicy.
koledze pewnie chodzi o grzalki na wezach do nagrzewnicy?
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia. Odpowietrzniki znajdują się na obudowie termostatu (pod rura wlotu powietrza do filtra) i na wlocie do nagrzewnicy.
Witam Jak dostać się do nagrzewnicy w Peugeot 3008 1.6 thp 156 koni? Mam ubytki płynu chłodniczego podejrzewam że wycieki jest gdzieś przy nagrzewnicy ponieważ płyn znika podczas działania ogrzewania w samochodzie jak było ciepło na zewnątrz płyn nie znikał
wymienic oringi, da sie
Chyba rozumiem co masz na myśli: wstawić diodę w szeregu z motorkiem, żeby sterownik nie mógł zamykać klapy ? Ale trzeba przyjąć, że nie musi mieć ona możliwości otwierania w każdej chwili, czyli dochodzi jeszcze układ co to zrobi.
Patrzyłeś czy nie ma wycieku do środka? Mokre dywaniki ?? Może nagrzewnica??
Powiedziałbym że błędy tyczą się dodatkowej elektrycznej nagrzewnicy kabiny.
Nagrzewnica przecieka.
wcześniej nagrzewnica grzała dobrze,więc nie jest zapchana. Powrót od nagrzewnicy gorący.
Masz 100% pewność że jest nowa nagrzewnica? Ostatnio patrzyłem był problem z dostępnością tych nagrzewnic, a z twojego opisu wynika że to ona jest częściowo zamulona.
sa linki, ale raczej sie nie zaplatały bo są METALOWE zobacz czy linka rusza sie swobodnie i jej ruchu nie blokuje instalacja od radia (zobaczysz to po wyjeciu radia) ew panel tez odkrec i odczep linke z pokretla, sprawdz czy pokretlo bedzie chodzic swobodnie bez linki pewnie cos blokuje klapy w obudowie nagrzewnicy
Przecież napisał, że płyn mu się pojawia po odkręceniu korka więc o jakim wycieku z nagrzewnicy mowa?
W końcu, po raz któryś tam, wziąłem się za temat. Po pierwsze, zrobiłem przedłużacz do wtyczki, żeby mieć możliwość swobodnego operowania przy wyjętym wentylatorze. Po podłączeniu, regulator ustawiłem na najmniejszych obrotach. Oczywiście piski były słyszalne, a po zatrzymaniu ręką śmigła piszczało dalej ! :roll: . Przegląd robiłem wieczorową porą i...
uwazam ze reset nie pomoze , bardziem stawialbym na zawieszony lub uszkodzony lub brak sterowania zaworem nagrzewnicy
Ktoś Pomoże?
najpierw ciegna klap i sprawdzenie czy nagrzewnica wgl jest ciepla.
Dzień dobry Wymieniłem parownik klimatyzacji Peugeot 5008 1.6 hdi 2010 wraz z nagrzewnicami oraz zamieniłem panel manual na klimatronik, nagrzewnice i panel klimatrinik są w komplecie pozostaje problem z małą kostką 4 kable która idzie do modułu BSI ,czy ktoś posiada schemat jak się powpinać się w te kable ?
Panowie widzę, że przerabialiście temat a nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Gdzie w 407 znajduje się silnik dmuchawy i jak go wymienić? Bardzo dziękuję z góry za odpowiedź
Nie moge otworzyc klapy mieszalnika nagrzewnicy, zerwana linka czy jest mozliwosc otwarcia tej klapy bez demontazu calego kokpitu?.
Chciałbym się dowiedzieć, jak się wymienia chłodnicę od nagrzewnicy? A ja bardzo bym chciał się dowiedzieć: Co to jest, gdzie i za ile można kupić, kto to montuje i ile jest gwarancji na "chłodnicę od nagrzewnicy"?
Odpowietrznik jest na wyjściu z nagrzewnicy. http://obrazki.elektroda.pl/5679429300_1...
Może padł czujnik temperatury. Jak przewody od nagrzewnicy? Ciepłe czy zimne?
Witam, Potrzebuję informację czy nagrzewnica samochodowa wodna ogrzeje przestrzeń ładunkową (około 8,5m3) w aucie (peugeot boxer)? Zaznaczam, ze nagrzewnica będzie tylko pracować podczas jazdy. Potrzebuję przewieźć coś co wymaga ciepła ok. 20-25*C. Towar będzie zapakowany, ale zależy mi, aby zbyt szybko nie oddawał ciepła. Z góry wszystkim dziękuję...
kup panel+oczujnikowanie kup obudowę nagrzewnicy, kup motoreduktory kup wiązkę sciag deskę poskładaj wszystko do kupy i zaprogramuj koniec tematu jak znam życie
Nie mam nic tam za BSI. Jest totalnie pusto, po wypięciu BSI mam tylko kable i nic więcej żadnych innch bezpieczników, przekaźników nic. jedyne co to 3 Przekaźniki koło BSM pod maską odpowiedzialne za elektryczną nagrzewnicę
OK, czyli raczej do wymiany. W tym opisie błędu 2202 nic nie piszą o nagrzewnicy, a diagnostyka wyświetliła ten właśnie problem w opisie błędu.
andzej789 a jakiej firmy jest nagrzewnica która kupiles? Ja miałem identyczna sytuacje w Peugeocie 205 po wymianie nagrzewnicy na nowy zamiennik. Walczylem z tym długo, sprawdziłem wszystko co się dalo sprawdzić, i skonczylo się tym ze kupiłem oryginalna, uzywana nagrzewnice. Po zamontowaniu używanej Peugeot grzeje tak jak dawniej - w duze mrozy musze...
Oki spróbuje jeszcze przepłukać nagrzewnice dzieki za info
Ten gòrny od termostatu do chłodnicy jest gorący a ten dolny powrotny zimny No i masz odpowiedz .Termostat do wymiany na nowy !Wazne po wymianie poprawnie odpowietrzyc uklad otworzyc nagrzewnice wnetrza .
Witam . Według schematu jest to bezpiecznik F 40 w skrzynce dwunastobezpiecznikowej we wnętrzu samochodu. Napięcie z tego bezpiecznika idzie bezpośrednio na przełącznik nagrzewnicy. Pozdrawiam.
Ale może nie pracować na małej prędkości.W poście miałem na myśli dmuchawe nagrzewnicy w kabinie.
2006r. nagrzewnica czysciutka sprawdzalem wideoskopem... 90 stopni
Odpowietrzniki masz na chłodnicy,termostacie i przy wejściu do nagrzewnicy.
Witam a po czym wnioskujesz że nagrzewnica jest gorąca, ale jeżeli tak jest to jakiś mechanizm nie otwiera klapy żeby ciepłe powietrze leciało dalej. Druga rzecz to taka że tylko przód nagrzewnicy jest gorący, bo nagrzewnica może być zapchana.
Z reguly to zaden producent nie zaleca zalewania ukladu chlodzenia woda i lepiej sie tego trzymac. Awaryjnie mozna nalac bo lepiej jechac z woda niz bez niczego, z reszta daleko bysmy pewnie nie zajechali. Jesli ci sie przegrzxewa sprawdz termostat czy jest sprawny bo moze sie zamknal i obieg nie krazy przez chlodnice. Dodatkowa chlodnica moze byc nagrzewnica...
Nie wiem gdzie jest nagrzewnica w Twoim aucie, w Peugeot 306 aby go niej się dostać trzeba zdjąć cała deskę rozdzielczą. Przy demontażu okazuje się, że pękają węże. Trzeba zalać świeży płyn i odpowietrzyć układ. Zrzucenie i założenie deski to jest sporo pracy. Jeżeli ma być to zrobione dobrze. A jeżeli ma Ci wyciekać i ubywać płynu, mają parować szyby...
Jak się nie mylę to dmuchawa znajduję się "pod nogami pasażera" a najczęściej pada opornica (rdzewieją piny na wtyczce ) wystarczy je wyczyścić i powinno pomóc http://sprzedajemy.pl/opornik-rezystor-w...
Witam, posiadam peugeota 306 1.8 16v auto gotuje sie nawet w mrozie wchodzi na czerwone pole. Najbardziej jest to uciążliwe latem w mieście. Wentylatory zalaczaja sie po 90 stopniach ale nie sa w stanie zbic temperatury. Raz doszło do przegrzania i wystrzelila nagrzewnica wszystko wymienione na nowe ale problem pozostał.
Niektórzy narzekają na szeregowe połączenie reduktora i nagrzewnicy - wieje chłodem w kabinie :)
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Przy okazji proszę o podpowiedź czemu co chwila pali się 40A bezpiecznik od wentylatora chłodnicy A może wentylator ma jakieś opory mechaniczne, i ciężko się kręci. Gdzie szukać przyczyny W napędzie wentylatora. Czyli silniku.
Sprawdzić czy jest i jakie jest ciśnienie w układzie chłodniczym.
Temperatura wlaczenia - 97°C, wylaczenia - 92°C. Zapach, o ile czujesz go wewnatrz samochodu, to prawdopodobnie przecieki plynu w nagrzewnicy. Nie bylo by to dziwne po przegrzaniu silnika (wzrost cisnienia mogl "dobic" sfatygowana nagrzewnice). Pozdrawiam, Georges
Witam, Mam problem ze swoją 206 1.4 16v 1999r A więc, silnik zaraz po odpaleniu (2min-3min) łapie wysoką temp. tzn 90 wtedy tez otwiera się termostat bo zauważyłem wąż dolotowy do chłodnicy robi sie ciepły, ale ogrzewania nie ma nawiew działa ale dmucha zimnym powietrzem. Dodam ,że odpowietrzałem nagrzewnice,(wydaje mi sie ,że na powrocie zasilania...
Witam! Podczas zmiany nagrzewnicy z ciepłego na zimne wycieka mi płyn z któregoś węża za silnikiem i jest tam taka mała pompka. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć do czego jest ta pompka? Najlepiej gdyby ktoś udostępnił jakiś schemat lub fotografie z opisem. Pozdrawiam ??????? Nic z tego nie rozumiem. Jaka nagrzewnica? Jaka zmiana "z cieplego na zimne"?...
To jest nagrzewnica z Citroena C5/ Peugeota 407, ma 3 grzałki, każda pobiera ok 16A Najrozsądniej ją podłączyć przez 3 przekaźniki i dać 3 stopniowy wyłącznik, ew połączyć 2 grzałki równolegle i zastosować układ z dwoma przekaźnikami, okablowanie o przekroju min 4mm², lepiej 6mm²
Witam. Peugeot Expert Tepee 2011 rok z osobną nagrzewnicą i dmuchawą przedziału pasażerskiego. Zimne powietrze i klimatyzacja działa oraz działa nawiew w każdej prędkości. Po przestawieniu przełącznika przedziału pasażerskiego na ciepłe powietrze, dmucha bardzo lekko niezależnie od prędkości dmuchawy oraz brak jest ciepłego nadmuchu. Błędów brak. Przewód...
w zasadzie żeby sprawdzić powinieneś się do niego dobrać najlepiej wyjąć i sprawdzić, przypomniałem sobie jeszcze że w moim aucie (peugeot) jest osobny odpowietrznik od nagrzewnicy umiejscowiony jest na przejściu węży przez ściankę grodziową ma postać zaworka, więc może przy okazji zobacz u siebie a nóż..... pozdrawiam.
W tych zespołach nagrzewnicy, dotyczy to również Citroena C5 lubią się ukręcać plastikowe osie klapek, ale wtedy zazwyczaj zostaje nadmuch tylko na szybę, lub na nogi, nie działa również regulacja temperatury. jak wentylator działa a nie masz w ogóle nadmuchu to zacznij od sprawdzenia filtra kabinowego
Odpowietrzanie znajduje się tuż przy wyjściu górnego węża z nagrzewnicy.
Witam Wymieniłem termostat z czujnikiem. W aucie mam 2 odpowietrzniki jeden na termostacie drugi na przewodzie od nagrzewnicy w jakiej kolejności powinienem odpowietrzyć układ. pozdrawiam
Albo masz nieszczelną nagrzewnicę, albo coś z klapkami - ubywa płynu w hłodnicy? Pozdrawiam.
Z opisu tematu - to mogę wnioskować ze masz problem z klapą sterującą, a ona jest sterowana linką. W opisie mamy zupełnie co innego. Umyć dobrze szybę, uzupełnić płyn, odpowietrzyć układ chłodzenia. Sprawdzić dywanik tak jak pisał kolega (at)marseluss_2009 Zmieniając z czerwonego pola na niebieskie omijasz nagrzewnicę, wiec temu lepiej dmucha. Może...
Połączenie węży do nagrzewnicy też jest plastikowe. Wirniki pomp wody tez robią plastikowe. Zbiorniczek też jest plastikowy....
2. odpowietrznik znalazłem tylko na wężach nagrzewnicy przy grodzi kabinowej (za filtrem powietrza) Pominąłeś najważniejszy, nie napisałeś jaki silnik, ale większości jest przy termostacie, na głowicy nad skrzynią biegów. co załącza wentylator ? Oczywiste że sterownik, to nie lata 80-te.
Witam. Sprawdź nagrzewnicę , jeśli cieknie to wykładzina podłogowa będzie nasączona płynem . Pozdrawiam.
źle odpowietrzonego układu czy to prawda W teorii w praktyce układ powinien się sam odpowietrzyć. Sprawdź czy termostat puszcza na nagrzewnicę. Mogą być czujniki od temperatury nie wiem ile on ma, może być termostat, najlepiej było by podpiąć interfejs i zobaczyć jak wyglądają parametry.
Napisz czy nie działa wiatrak nadmuchu czy problem jest z nagrzewnicą.Z tego co zrozumiałem to nie działa nadmuch ,jeśli bezpiecznik dobry to problem może być w rezystorze w nagrzewnicy .W moim peugeocie to wygląda to tak [url=https://sprzedajemy.pl/ducato-jumpe...
nagrzewnica peugeot wymienić nagrzewnica peugeot wymiana nagrzewnica peugeot
sonda hydrostatyczna głośniki avensis protect radio kenwood
polerowanie plexi stabilizator mosfet
Komunikat "zbyt drobno zmielona kawa" w ekspresie Wzmacniacz antenowy SWA-7 w zalesionym terenie