http://obrazki.elektroda.net/27_12637242... http://obrazki.elektroda.net/27_12637242...
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Prąd ładowania ok 12V NAPIĘCIE
Na pewno rozwali akumulator i nie tylko. NA ogol jezeli napiecie jest zbyt wysokie to wine nalezy zwalic na niesprawny regulator. Zacznij przedewszystkim od sprawdzenia polaczen elektrycznych w ukladzie ladowania. Luzny zacisk, lub korozja moze miec duzy wplyw na nieprawidlowe zachowanie sie regulatora.
System start-stop? Akumulator sprawny? Jakie ma napięcie w spoczynku?
Nie powinien w takim wypadku dawać złego napięcia?
Podłączyłem główny akumulator do ładowania i podczas ładowania napięcie wynosi na akumulatorze 14,4 V. Zmierz na odpalonym samochodzie.!!!!
Wygląda na uszkodzony regulator napięcia alternatora.... Pozdr.J.
Witam. Peugeot 508 2.0 Hdi 140KM 2012r bez start-stop. Szukałem informacji w wielu miejscach, niestety tego czego potrzebuję nie znalazłem. Chodzi mi o ustawienia w Lexi odpowiednich wartości odnośnie ładowania akumulatora. Problem w tym że mam napięcie ładowania w granicach 14,8V do 15V. Pomiary robione multimetrem jak i tanim, wiadomo skąd testerem...
Zmierz napięcie ładowania.
Wymieniłem alternator na nowy - zamiennik. Teraz wszystko ok. Po odpaleniu 14,4V, podczas jazdy 13,5V. Jeszcze tylko zmienię napinacz i pasek i może trochę wzrośnie
Czy udało się rozwiązać problem?
Witam. W lutym tego roku kupiłem alternator do samochodu Peugeot 306 HDI. W samochodzie mam następujące objawy: Silnik jest zimny (po nocy) uruchamiam samochód, napięcie ładowania wynosi ok. 14,4 V, po włączeniu świateł mijania spada do 13,4 V. Po wciśnięciu pedału hamulca (światła stopu) napiecie spada do 13,9 V. Kiedy silnik jest nagrzany (temp. ok...
Sprawdź wszystkie masy i + z alternatora do akumulatora.
Jeśli napięcie ładowania akumulatora jest ok to można jeździć 13-14,5v.
Numer alternatora to 9664074280 Pan od regenerowania alternatorów twierdzi ze jest regulowany przez komputer po Com http://obrazki.elektroda.pl/4907703600_1...
Regulator napięcia.
Też mam to francuskie cudo. Z ciekawości w wolnej chwili pomierzę napięcie ładowania. V.
W instrukcji obsługi jest tylko informacja, że ogrzewanie foteli działa przy pracującym silniku https://obrazki.elektroda.pl/2284982900_... Jakie masz napięcie ładowania akumulatora na zimnym silniku ?
Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Niezupełnie. Alternator i akumulator połączone są równolegle, występuje na nich takie samo napięcie. Akumulator jest ładowany jeżeli napięcie jest równe lub wyższe niż 13,8V.
Podłącz do akumulatora rejestrator napięcia, np: https://obrazki.elektroda.pl/4920430100_... lub https://obrazki.elektroda.pl/9475985000_... lub https://obrazki.elektroda.pl/2247748800_... Używaj samochodu przez dwa - trzy dni a następnie podłącz rejestrator do komputera lub odczytaj w aplikacji telefonu...
Regulator napięcia ładowania jest odpowiedzialny za to właśnie żeby akumulator miał odpowiednie napięcie. Alternator to prądnica którą steruje ten regulator. Wymień regulator ładowania bo w nim jest problem.
Do sprawdzenia skrzynka bezpieczników w komorze silnika oraz prawdopodobnie padnięte BSI skrzyneczka z bezpiecznikami w kabinie i na początek przelotka na lewym błotniku okrągła wtyczka ale podejrzewam BSI przez zbyt duże napięcie ładowania
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
Na początek może zmierz napięcie ładowania, powinno być około 14 V.
Uszkodzony może być sam akumulator. Napięcie ładowania jest w normie
Sprawdz ładowanie miernikiem na akmulatorze nie komputerem jesli niema ładowania kontrolka ładowania może zapalić się po pewnym czasie jak napięcie akmulatora spadnie poniżej pewnej wartości decyduje o tym komputer samochodu. podaj jakieś numery alternatora może być uszkodzony regulator napięcia.
Sprawdź napięcie ładowania. Prawidłowe około 14.4V. Jeśli jest inne akumulator padnie albo się zgotuje. Zanim wymienisz aku na nowy zdiagnozuj awarię alternatora. Dopuki nie wyjmiesz szczotek nie dowiesz się co może być przyczyną awarii, możliwe że regulator napięcia.
Zmierzyć napięcie ładowania, naprawić alternator lub wymienić.
Podłącz amperomierz i sprawdź pobór z akumulatora. (Zachować właściwą procedurę i sposób podłączenia , wskazania na poziomie 0,04A są poprawne). Ponadto sprawdź kondycję aku. i napięcie ładowania.
Na alternatorze masz przykręcony jeden gruby przewód i powinna być wtyczka dwupinowa z jednym cienkim przewodem. Sprawdź czy na tym cienkim przewodzie jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Na 90% problem w instalacji auta a nie w alternatorze.
Tam są na 12 często przekaźnik się wytapia i przestają grzać Jak będziesz sprawdzał to na zimnym silniku bo na ciepłym nie grzeją Może to wina rozrusznika który zbyt wolno kręci Sprawdź napięcie ładowania
Kolega sprawdzi przede wszystkim połączenia klem z akumulatorem i napięcie ładowania z alternatora.
14V-14,4V To jest poprawne napięcie ładowania wyłączając Trabanta 601.
sprawdż napięcie ładowania plus prąd .
Poza niskim napięciem zasilania, nie mam pomysłu co by mogło wpływać na takie wydłużanie tego czasu.
Sprawdzić akumulator czymś takim. Producent raczej nie ma znaczenia. https://obrazki.elektroda.pl/2223435700_...
Na "dzieńdobry" sprawdź ładowanie, a jeśli nie odpala, napięcie akumulatora. Pewnie nie ma ładowania. Układ jest hamulcowy.
Zaraz , zaraz , jak wskazówka szybkościomierza cofa się po otwarciu drzwi , włączeniu zapłonu lub zaświecenia " podsufitki" - nie opiera się o ogranicznik początkowy? Sprawdź napięcie ładowania i stan akumulatora!
Obniżone napięcie może świadczyć o zwarciu w jednym z ogniw tej baterii. Bateria nie osiągnie znamionowego napięcia 14.4V pod koniec ładowania. Jeśli tak jest i będzie kolega używał to w samochodzie to dojdzie do wygazowania elektrolitu z pozostałych ogniw i może dojść do spływu masy czynnej i kolejnych zwarć. Może kolega ładować tę baterię prądem 4.5A,...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Jakie napięcie i kondycja akumulatora ? Doładuj, bo dojechałeś do mechanika bez ładowania akumulatora.
Napięcie ładowania książkowo 13,8 ~14,4V. Wynik 13,5 można uznać za wystarczający do sprawnego działania (ładowania) akumulatora. Gorzej gdy schodzi poniżej 13V
Witam Panowie, mam problem z ładowaniem w Peugeot 1007. Alternator po regeneracji - podobno miał działać (samochód dostałem już po naprawie alternatora). Po podaniu napięcia +12V na pusty pin oznaczony na rysunku (przez żarówkę 5W) ładowanie zaczyna działać. Czy ktoś mógłby mi rozjaśnić kwestię załączonego schematu. Do czego mógłby służyć ten pusty...
Albo uszkodzone kable albo regulator napięcia. Daj nr alternatora.
Kup ori i ciesz się ładowaniem poprawnym.
Ciekawy przypadek :-) wygląda tak jak by na obwodach wskażnika temp było zwarcie... Sprawdż wszystkie obwody masy zwłaszcza te które są przyłączone do karoserii możliwe że któryś styk lub konektor jest zaśniedziały i masa przechodzi przez klimatyzację. Dzieje się to tak że jak stoisz lub wolno jedziesz masz niższe napięcie ładowania na aku niż normalnie...
Czyli prostownik złom. Dobry pomysł ze sprawdzaniem napięcia komputerem. :) Naładuj akumulator i potem jak odpali sprawdz miernikiem napiecie ładowania i pobór prądu spoczynkowego. Wyniki wrzuć na forum.
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
Jakie masz napięcie ładowania na wolnych obrotach i po przegazówcę?
"Nie sądzisz, ze gdyby coś było nie tak z masowaniem silnika, to rozrusznik nie startował by nim?" Raczej masz rację, ale zawsze warto to sprawdzić. Miałem kiedyś taką sytuacje w PEUGEOT V6, tam był uszkodzony komputer.
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
Tak ,napięcie w a stanie wypoczynkowym jest OK.Sprawdź sobie profilaktycznie ładowanie.
Ładowanie mam 14,1 - 14,2 V Alternator już też podmieniałem inny...
Świeci kontrolka to znaczy jest błąd. A ostatnio samochody mają dość dużo elementów, które mogą powodować świecenie kontrolki i ciężko odgadnąć co jest nie tak. Moja propozycja jest taka jedź w inne miejsce celem odczytania błędów czy diagnozy problemu (najlepiej do kogoś z serwisówką). A potem możemy próbować pomóc w usunięciu usterki. Dodano po 1...
Cewki to może nie, ale regulator zintegrowany z prostownikiem to chyba tak :cry:. Zmierz napięcie na wyjsciu cewek prądnicy.
Akumulator możesz wymienić sam bez problemów.Na pewno auto trzeba zaciągnąć(laweta tylko bo to silnik HDI i przy holowaniu może przeskoczyć rozrząd) do mechanika i on stwierdzi czemu się rozładował.Możesz też podładować ten akumulator i sam podjechać do mechanika.Może już nie miałes ładowania i w końcu wysiadł, albo nie wyłączyłeś czegoś na noc w samochodzie.Pamiętaj...
Witam.Zacznij od sprawdzenia ładowania( napięcie na wyjściu z alternatora musi być podobne jak na akumulatorze). Posprawdzj wszystkie masy jakie znajdżiesz w komorze silnika podbnie plusy.Sprawdż dokładnie połączenie plusa z akumulatora z elektromagnesm rozrusznika i jeszcze kość stacyjki .Cewka zapłonowa-czy niegorąca.Powodzenia.
Zmierz napięcie ładowania przy włączonej klimie i światłach, oraz po wyłączeniu
a ja, mimo wszystko, stawiam na brak masy silnika. Łatwo to określić, wystarczy prosty pomiar, czy na zacisku rozrusznika jest napięcie akumulatora względem masy akumulatora, a następnie względem masy silnika. Zdarza się, że taśma masy jest skorodowana w zaciskach. Nie napisałeś, czy samochód da się uruchomić "na pych". Piszesz natomiast, że pojazd...
sprawdz naciąg pask od altelnatora zobacz także napięcie łaowania, może to poprostucoś niełaczy przy altylnatorze pozdrawiam :)
czy zalożony jest dobry? Chodzi o sterowanie regulatora napięcia, pewnie się nie wzbudza.
Mi też te kontrolki nie dają spokoju.Kontrolkę ładowania zapala BSI na podstawie pomiarów napięcia w instalacji dlatego w Pugu nawet przy braku ładowania kontr.nie świeci,zaświeci dopiero gdy napięcie będzie poniżej 11,5V w instalacji.Może to stacyjka?
Ktoś coś? Może dysponuje ktoś schematem? Mój plan to zrobić nowe zasilanie pod radio. Nowe wzbudzenie alternatora na przycisk. Tylko nasuwa się kilka pytań. Mianowicie czy alternator jest wzbudzany impulsem czy napięcie na tym przewodzie jest stale. Jak zrobić kontrolkę ładowania ( do alternatora idzie tylko 2 przewody główny na akumulator i ten cienki...
Sprawdź czy do radia dochodzi napięcie zasilające 12V.
Sprawdź jakie masz ładowanie na alternatorze. Możliwe że poleciał Ci regulator napięcia i masz za duże napięcie. Często właśnie przy walniętym regulatorze padają żarówki.
Proszę o podpowiedź. Peugeot 106 1.5D 2001 rok Objawy: - po dwóch dniach stania, napięcie aku siadło do 1.5 v - aku nie daje się naładować ( zbyt duży spadek ) Pomyślałem że padła cela. Kupiłem nowe aku. Pomiar ładowania 12.7V- słabe 13 V Wcześniej miałem zawsze w okolicach 13.7v Pomierzyłem pobór prądu po odłączeniu wszystkich odbiorników . Szok !...
Wyciągnąłem alternator jest upalony w jednym miejscu na pewno to była przyczyna słabego ładowania. Czekam na uszczelke i założę inny alternator. Dzięki za pomoc
Proszę o pomoc. Wczoraj padł mi akumulator przy Peugeot 307 1,4 benzyna. Wymieniłem go i co jakiś czas wyświetla mi się symbol akumulatora i zauważyłem, że przy włączonych światłach lub nadmuchu alternator jest bardzo gorący, prawie parzy. Zdemontowałem alternator. Przeglądałem, szczotki ok, przebicia do masy nie ma. Napięcie ładowania 14,17V przy światłach...
Jeżeli doszło do spalenia alternatora świadczy to o znacznym poborze prądu lub uszkodzeniu regulatora alternatora Trzeba mierzyć napięcie ładowania podczas jazdy podłączyć voltomierz do gniazda zapalniczki Napięcie nie powinno przekraczać 14,5V przy zmiennym obciążeniu lub spadać poniżej 13 V
Za małe zasilanie padnięty alternator i rozładowany akumulator dają takie objawy nie działają wskaźniki ,kierunkowskazy ostatni tak miałem jak urwał mi się przewód od alternatora. Komputer nie dostaje prawidłowego napięcia i fiksuje. Dodano po 7 Lampki mogły się przepalić przy awarii alternatora poszło duże napięcie
Witam. Mam podobny problem tzn nie moge odpalic auta (pyknie i na tym koniec...nie kręci) Peugeot RCZ 2.0 HDI. Wymieniałm serwo z pompa hamulcową oraz pompe sprzegła. Oczywiście musiałem wszystko rozebrać włącznie z wyjęciem akumulatora jego obudowy, i podstawy. Nie wydaje mi się bym czegoś zapomniał podpiąć lub ze uszkodziłem. Jedyne co chodzi mi po...
Jaką moc pobiera pompka? Podłączając zasilanie z akumulatora, możesz nabawić się problemów z ładowaniem akumulatora. Chyba bardziej rozsądnym rozwiązaniem będzie wyprostowanie napięcia mostkiem Graetza i podłączenie pod alternator (zasilanie świateł). Napięcie skuteczne RMS będzie wynosić w granicach 12V, mimo że wartość szczytowa może być kilkakrotnie...
Witam !! mam pytanie poniewaz mam ładowanie w peugeot 19v i mi wyparował akumulator czy to wina regulatora napiecia czy gdzie indziej szukać przyczyny??? peugeot 306 95r 1,4 xr
Ładowanie sprawdzić! Napięcie na kostce żarówki.
sprawdź napięcie ładowania alternatora na włączonych światłach radiu klimie. Upewnij się, że na 100% ten alternator pasuje.
Witam. Jestem świeżym użyszkodnikiem tego pojazdu i mam zagwostkę. Normalnym jest, że po przekręceniu kluczyka powinna pojawić się (zapalić) kontrolka ładowania akumulatora (tak było do tej pory), ale przestała się zapalać. Zapala się dopiero po odpaleniu silnika. Sprawdzałem napięcie ładowania aka i jest normalne (14,4V), po wyłączeniu silnika napięcie...
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Jak auto chodziło sprawdzałeś ładowanie akumulatora, napięcie na klemach?
Jeśli żarówka świeci, to prostownik działa. Nie zawsze. Popularne teraz prostowniki mikroprocesorowe z rozpoznawaniem polaryzacji nie zaświecą żarówki. Musi się na żabkach pojawić napięcie i musi mieć ono właściwą polaryzację. Czyli jak akumulator jest rozładowany "do zera" to prostownik nie zacznie ładowania.
A jakie napięcie na pokładzie? napięcie 14,2 raczej dobre ładowanie Pozdr. J.
Witam ponownie. Brak zasilania na 16 pinie gniazda. Czy mółbym prosić schemat jak idą przewody do gniazda OBD2. Na innych pinach są napięcia 11,8, 14,4V. Sprawdzałem na uruchomionym silniku.
Zrobiłem tak sobie w Voyagerze CDR, tam wystarczyło podać sygnał masy aby webasto zastartowało. Ponieważ ma ono moc bodajże 4kW to dałem dwie pompki jedną przy piecyku i drugą przed nagrzewnicą kabiny + dodatkowo wysterowywany temp. płynu wentylator nawiewu z obiegiem zamkniętym powietrza w kabinie. Odpalam zdalnie z pilota dalekiego zasięgu z automatycznym...
Kontrolką ładowania W KAŻDYM SAMOCHODZIE steruje regulator napięcia zamontowany najczęściej bezpośrednio na alternatorze. Zgaśnięcie owej kontrolki W KAŻDYM SAMOCHODZIE oznacza prawidłowe napięcie alternatora, a tym samym zasilanie odbiorników w samochodzie no i oczywiście ładowanie akumulatora. Prosty wniosek: Skoro kontrola nie gaśnie - nie ma ładowania.
Witam, mam problem z autem Peugeot 3008 HDi Hybrid4 z 2014 roku. Jakieś półtora tygodnia temu zerwało albo coś zeżarło pasek PK. Wywaliło checka na desce o awarii silnika. Pasek został wymieniony, po parokrotnym przekręceniu stacyjki check zgasł sam z siebie i auto wróciło do ruchu. Po 6 dniach, po powrocie z miasta i godzinnym postoju pod domem, auta...
W tym skuterze jest kontrolka ładowania? Bywa tak, że po spaleniu kontrolki od ładowania regulator napięcia się bardzo nagrzewa i może ulec uszkodzeniu.
Alternator Mitsubishi (Made in Czechy) nr. A003TG5281ZEB zanika ładowanie i po jakimś czasie wraca. Nie dość że zniknie ładowanie to włączają się wentylatory chłodzenia silnika. Szczotki i pierścienie wirnika sprawne. Uzwojenie stojana, wirnika sprawne. Ogólnie alternator sprawny. Na stole sprawdzany pod obciążeniem napięcie 14,0-14,2V. Może posiada...
Zgłębiwszy sprawę mam tam zamontowany akumulator wapniowo-srebrowy Tokohama 52 Ah. Dobry akumulator i można go normalnie ładować ( prostownikiem ze stabilizacją elektroniczną), to też uczyniłem. Po ładowaniu wzrosło mu napięcie spoczynkowe z 12,5 V na 12,9 V.
Kontrolka nie zapala się wogóle w żadnym wypadku. Mieżyłem napięcie na świecach i pojawia się po odpaleniu ale nie świeci przy tym kontrolka. Zauważyłem że na kluczyku w pozycji acc to jest wtedy kiedy działa radio a nie palą się kontrolki świeci lampka ładowania...
Zapal silnik ,zmierz napięcie na zaciskach akumulatora ,później zmierz napięcie pomiędzy wyjściem z alternatora a masą. Prawdopodobnie szczotki w alternatorze a może i regulator poszły spać,
witam! Rozładował mi się akumulator w Peugeot 5008 po ostatnich dużych mrozach, wyjąłem go naładowałem prostownikiem, napięcie ok 13V niby ok, odpalam, napięcie ładowania też wydawało się od razu ok ok 14,5V, pojeżdziłem pare kilometrów, po południu znów odpalam auto przejechałem kilka kilometrów i nagle po kolei zaczynają się pojawiać kontrolki o błędach...
Witam, Temat dotyczy Peugeot 208 1.2 HMZ(EB2) z 2015 roku. Problem dotyczy ładowania. Nie wiem jakie były pierwsze objawy bo auto trafiło do mnie z wymienionym akumulatorem i alternatorem. Na tą chwilę ładowanie jest na poziomie 12.15V czyli można powiedzieć że go nie ma. W kalkulatorze wtrysku żadnych błędów , kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu...
Nic się nie instaluje, czasami był dopinany kondensator do 4 wolnego pina cewki. Apropo-sprawdza się stan delongatorów, i trzeba sprawdzić czas ładowania obwodu magnetycznego cewki
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Sprawdź napięcie ładowanie jakie masz na niskich jak i na wysokich obrotach.
witam, problem z autkiem u kolegi - peugeot 206 z silnikiem benzynowym 1.4. mierząc napięcie akumulatora wynosi ono 14,8V. Po lekkim rozgrzaniu się auta zaczyna się usterka nasilać - napięcie skacze chwilowo na ułamek sekundy do zera, 18v, 13, 14 i tak sobie skacze. reakcja elektroniki na to jest - mruganie świateł drogowych, choinki na zegarach, samoczynne...
Z tego testera wynika,że napięcie ładowania 14.5 v czyli na zimnym prawidłowe. Zakręć butle LPG i wyjezdzij cały gaz z przewodów. Może masz mapę w ECU rozregulowana lub niesprawną instalacje LPG ( np. uszkodzony reduktor) . Po wyłączeniu LPG na guziku uszkodzona instalacja dalej może zakłócać pracę silnika,więc lepiej zakręć zawór na butli Jeśli nie...
Jakieś wcześniejsze naprawy / usterki były robione ? Na początek trzeba by sprawdzić multimetrem / woltomierzem ładowanie czy napięcie nie jest większe niż 14.4V .
Ja stawiałbym na diody wzbudzenia. Przeciez ladowanie na klemach akumulatora jest w normie w zaleznosci od wlaczenia roznych odbiornikow (swiatla dmuchawa itp) miesci sie w porzadanych granicach. Proszę nie mylić diod prostowniczych od diod wzbudzenia i najważniejsze żeby nie sprawdzać na żarówkę jak to często widać a za pomocą miernika. Dioda wzbudzenia...
Nikt nie miał podobnego przypadku? Nikt nie ma pomysłu? Rozprułem całą instalację w poszukiwaniu uszkodzonych przewodów itp. Dwa przewody w jednym miejscu (pod podłogą) były sztukowane, ale dobrze polutowane. Założyłem kolejny (piąty) nowy moduł, ostatni na magazynie, na razie chodzi, trochę nim dzisiaj pojeździłem. Wymieniłem regulator napięcia na...
napięcie ładowania peugeot peugeot ładowania ładowania peugeot
bezpiecznik termiczny bateria epson reset poduszki gaznik zalewa silnik
spawarka inwertorowa spalony rezystor spawarka inwertorowa spalony rezystor
Uruchomienie inwertera Fronius Symo 453S bez sieci Resetowanie pilota Technics SA-AX7: instrukcje i porady