Jestem nadal zaskoczony że grzanie rezystora (aż takie) to norma - no ale chyba ma tak być. Zwróć uwagę, że zespół opornicy jest stabilizowany przez zalanie masą ceramiczną a ta jest odporna na ekstremalnie wysokie temperatury, zastosowanie jej o czymś świadczy.
Jeśli nie masz klimatronika to pod wyświetlaczem. na samej górze nagrzewnicy.
Te przewody są połączone z przełącznikiem do zmiany obrotów wentylatora. Porównaj kolejność na przełączniku-pomoże dobrać kolejność podłączenia do rezystora.
Czujnik temp. powietrza nie ma raczej nic wspólnego z "ssaniem". Jeśli już to ... czujnik temperatury silnika albo ... "zacięty" stabilizator "wolnych obrotów" ;)
Na ogół rezystor mocno się grzeje, więc pewnie jest zamontowany w miejscu gdzie będzie chłodzony (przez wentylatory). Podaj więcej danych na przykład jaki silnik, będzie nam łatwiej zgadywać :]
Na początek faktycznie bezpiecznik ( przedział silnikowy f11 40A ) ale coś mi się wydaje że powinieneś wpisać '' peugeot 607 wymiana rezystora dmuchawy '' . Proponuję również zerknąć na filtr kabinowy .
Jak wywaliły to pewnie dwa.
Wymieniłem na nowe rezystor dmuchawy. Wszystko wskazuje że on jest winowajcą.
Czy radio ma w ogóle taką opcję? Jeżeli tak to musiałbyś rozebrać pilota i go przerobić od podstaw gdyż fabryczne sterowanie jest po przez komunikację miedzy COM a radio czyli naciskasz guzik a sterownik przełącznika pod kierownica wysyła rozkaz do radia za pomocą jednego przewodu. To nie jest zrobione na rezystorach.
Nie sprawdzaj tych 12V miernikiem tylko żarówą,chociaż 21W,to wszystko wyjaśni.
Taki rezystor był w mercedesie W115, coś takiego [url=https://www.google.com/search?q=mer...
Temperatura odniesienia w termistorach ntc to 25 stopni Celsjusza. Czyli termistor 10K ma przy 25 stopniach oporność 10 KOhm. Podłącz potencjometr, ustaw 25 stopni na wyswietlaczu potencjometrm, a później zmierz jaką ma w tym momencie oporność, to będziesz wiedział jaki termistor jest potrzebny (pewnie w wyniku trzeba uwzględnić ten szeregowo podłączony...
Na ukladzie widnieje oznaczenie "5100" To jest TDK5100-ASK/FSK Transmitter 868/433MHz. http://obrazki.elektroda.pl/6615346000_1... http://obrazki.elektroda.pl/8061423100_1... http://obrazki.elektroda.pl/5397223800_1... http://obrazki.elektroda.pl/1464914000_1... sklepów z pilotami brak...
Moim zdaniem błądzisz bo albo masz taki rezystor jak na pierwszej fotce albo taki jak na drugiej nie są one łączone w pary. Skoro mówisz że masz taki jak na pierwszej fotce i go wymieniłeś to usterkę masz gdzie indziej. Zasilanie do tego rezystora dochodzi?
Siemka Przychodzę z pytaniem czy da się w peugeocie zrobić rezystor tunning poprzez podłączenie opornika 390ohm,420ohm lub jakiegos innego Gdzie znajduję sie ta kostka 6 pinowa do której trzeba podłączyć ten rezystor i od którego do którego pinu ? ile ohmów najlepiej kupic w oporniku? Czy w tym modelu da się to wogóle wykonać? Co grozi silnikowi przez...
Używany klucz kosztuje 20zł na znanym portalu aukcyjnym, opłaca się siedzieć nad tym ? Elementy na czerwono to kondensatory i możliwe że dławik.
Na początek sprawdź czy na dmuchawę dochodzą napięcia z wyłącznika. Jeżeli masz 3 biegi to napięcie w zależności od położenia przełącznika musi być na jednym kablu i po przełączeniu na inny bieg na następnym. Jeżeli są napięcia to sprawdż czy dochodzą na rezystory (jeżeli je wymieniałeś to mam nadzieję, że wsadziłeś rezystory drutowe). Jeżeli rezystory...
Samochód to Peugot 307 2.0 HDI 2001 r. i nie wiem gdzie znajduje się bezpiecznik ogrzewania wewnątrz wozu .
Więc masz zły rezystor.
Nie podłączony lub źle podłączony lub spalony rezystor dmuchawy...
Cześć wszystkim. Szukam schematu lub fotki jak powinny być połączone przewody rezystora dmuchawy(jeża) w Peugeot 206cc. Kostka 5pin i 2 pin. Dzięki. Pozdrawiam 😁
Zapewne jest to rezystor. 34r może sugerować, że w obudowie są zawarte dwa rezystory 34omy. Ale to musisz sprawdzić miernikiem.
Cieszę się z Tobą że wreszcie działa. Ale trochę zamieszałeś w temacie. Pisałeś o rezystorze czyli sterowaniu wentylatorem za pomocą oporników, a na końcu piszesz o wymianie tranzystora co świadczy, że masz regulację PWM a to inna bajka. W tym układzie jak padnie tranzystor to nawiewu nie ma wcale. Pozdrawiam.
cześć. czy dysponujecie może jakimś schematem elektrycznym instalacji wentylatora i klimatyzacji? widze że jest przekombinowane u mnie (poprzedni właściciel miał dzwona). doszło do tego że wtyczka do rezystora u mnie jest wyprowadzona na 2 przewody. w jednym przekaźniku też brakuje jednego przewodu... czy coś poradzicie? peugeot 206 2.0hdi climatronic
Musisz sie dostac do silnika nawiewu. A dokladnie do modułu lub rezystora. Sprawdz czy masz zasilanie.
we wszystkich 206 po 2001r wentylatorami steruje komputer wtrysku a nie czujnik wchłodnicy. w conajmniej 70% przypadków winny jest rezystor.
Tak, a w benzynie wytnij kata i wstaw strumiennice. Zamiast Airbag wstaw rezystor, zamiast maty emulator. Zaslep EGR. wyjmij przepływke wstaw rezystor. Macie jeszcze jakies pomysły?
Tak zwany rezystor dmuchawy uszkodzony
Jest 5v bo pewnie jest rezystor pull up,proste. Zasilanie masz te 5v i masę dobrą?
Do sprawdzenia tzw. rezystor dmuchawy.
Opornika/rezystora można szukać w okolicy wentylatora i chłodnicy.
Dzięki za odpowiedź. W większości filmów z rozwiązaniem tego problemu (także w przypadku peugeotów) z rezystora usuwa się jakiś bezpiecznik i wlutowuje się nowy. Gdzie tego szukać?
http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtop...
Jeśli dobrze pamiętam wlutowałem w szereg w żółte przewody rezystor 10k
A co z modułem sterowania dmuchawy tzw. opornicą/rezystorem ?
Ja też miałem to samo ,te termistory są wadliwe i nie ma do nich dostępu ,ja zastosowałem drugi termistor wsunięty do zbiornika po kablach .Wiem ,że to nie będzie mierzyć dokładnie temperaturę grzałki ale będą reakcje na zmiany temperatury. W szereg bym nie ryzykował włączenia rezystora ,ten wadliwy termistor może całkiem stracić przewodzenie , jakaś...
Po wymianie rezystora wentylatora oryginał klima nadal nie działa.
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
na starym czujniku było to samo Gdyby mocno Ci ta sytuacja przeszkadzała, musisz dobrać czujnik o takiej charakterystyce, aby wskazania były możliwie jak najbliższe rzeczywistym, lub "woltomierz" w kabinie, który jest wyskalowany w stopniach Celsjusza, podeprzeć dobranym doświadczalnie odpowiednim rezystorem.
Dalej nie ogarniam swoich Peugeotow i mechaniki ale jest to rezystor ogrzewania gaźnika albo obudowy przepustnicy :) Pewnie ma to jakaś bardziej cywilizowaną nazwę.
Czyli do pierwszego biegu robiony jest opór przez rezystor i wtedy na biegu powinien produkować 6v z 12v ?
Witam. Wykluczam po kolei możliwe efekty zbyt bogatej w paliwo mieszanki. Silnik 1.8 benzyna bez gazu. Potrzebuje zasymulować mu rezystorem 0 stopni. Chce wykluczyc czujnik. Czy ma ktoś tabele z wartościami? Sonda na ciepłym 90 st oscyluje w okolicy 50mV Nie sadzisz ze jest tu jakas sprzecznosc? Sprawdziles sklad spalin? Od tego trzeba zaczac aby sprawdzic...
Czyli obojetnie który VSS połącze rezystorem z pinem 104?
masz z climatronicem
Który rocznik? W przedliftowych sypały się wiązki, w młodszych rezystory.
Tak, jak najbardziej. Może być przyczyną nie działania uszkodzony rezystor.
Napisz czy nie działa wiatrak nadmuchu czy problem jest z nagrzewnicą.Z tego co zrozumiałem to nie działa nadmuch ,jeśli bezpiecznik dobry to problem może być w rezystorze w nagrzewnicy .W moim peugeocie to wygląda to tak [url=https://sprzedajemy.pl/ducato-jumpe...
Zasysak jest (o ile dobrze pamiętam ) nad lewą stopą pasażera, jest to też chyba najłatwiejsza droga do rezystora dmuchawy tak na marginesie.
A rezystor sprawdzałeś ?
Jak masz klimę to prędkościami nie steruje rezystor ale tranzystor.
A przekaźnik piętnastostykowy w porządku? Świece masz z rezystorem?
Moim zdaniem jest tam gdzie pasażer ma nogi w dmuchawie i nie musisz go wymieniać zdarzało się ze śmieci woda i brak styku albo jest tam też bezpiecznik temperaturowy trzy śrubki odkręcasz i masz na zewnątrz
Wentylator chodzi przy bezposrednim podlaczeniu do akumulatora? Pod skrzynka bezpiecznikow silnika jest listwa z bezpiecznikami maxi - sprawdz pierwszy z lewej. Jesli jest przepalony to wymien i koniecznie sprawdz rezystory/rezystor wiatraka - jesli brak przejscia to wymien. Przy braku niskich biegow (w przypadku uszkodzonego rezystora) bezpiecznik...
M-tech oferuje zamienniki D1S w technologii LED. Chwalą się że plug and play pod wtyczkę ksenona i led świeci i brak błędów. Ale jest jednak jedno ale. cytat: * - Uwaga! Żarówki przystosowane są do samochodów wyposażonych w instalację CanBus, jednakże ze względu na mnogość rozwiązań przez różnych producentów nigdy nie ma 100% pewności że w każdym samochodzie...
Pomoze ktos z tym rezystorem?
Jaka moc tego rezystora ? Udało mi się kupić 2W 680ohm. Będzie ok ? Tak.
przepalony rezystor wentylatora
Trzy przekaźniki bo zapewne: 1 Pierwszy bieg przez rezystor. 2 Drugi bieg bez rezystora. 3 Do klimatyzacji.
przekaznik obok pedalu sprzegla tak pokretlo poprzez zamykanie obwodów bezpiecznik maxi pod maską nr 1, pod kierownicą przeleć wszystkie sprawdz tez zacisniecie złącz i stan ich pinów zwlaszcza przy panelu klimy i rezystorze
Powiedzcie mi, jak dokładnie dostać się do dmuchawy? Chce sprawdzić sam wentylator, opornice i rezystor?
Sprawdź rezystor z przekaźnikiem przy wentylatorze. Może być skorodowany albo termik spalony i nie działa pierwszy bieg.
Zastanawia mnie ten błąd "SHEERAN". A czy po jakimś czasie nie będzie błędu "LADY PANK"? Wyłącz radio, a zniknie RDS który wyświetla na komputerze pokładowym. Migający STOP zazwyczaj wskazuje na problem z wentylatorem/ami i jego sterowanie. Poszukaj przekaźników, rezystora (są wersję z rezystorem) lub modułu sterującego wentylatorami - bo są i takie...
Bezpieczniki sprawdzone? Rezystor dmuchawy?
Witam wie ktoś może gdzie znajdę rezystor dmuchawy bo sam nie jestem do końca pewien gdzie go mogę znaleźć https://obrazki.elektroda.pl/5451462700_... https://obrazki.elektroda.pl/9781120000_...
Zdjęcie pierwsze, obok rezystorka 3305 powinien być kondensatorek taki sam co obok niego.
uszkodzony byl tranzystor w tzw rezystorze dmuchawy
Patrząc na drugie zdjęcie (kiepska jakoś), odnoszę wrażenie, że nie jest to kondensator, lecz dławik, lub rezystor.
Widzisz, w tym roczniku, przy klimatroniku sprawdził bym rezystor dmuchawy.
Witam, mam problem w moim peugeocie 206cc. Otóż problem polega na tym, że raz włącza się wentylator, a raz nie i nie wiem gdzie szukać przyczyny, czy po stronie samego wentylatora czy rezystora?
Rezystor dmuchawy sprawdzałeś?
Tam jest czujnik w postaci micro włącznika w mostku z rezystorami i działa ograniczeniem prędkości.
To nie połączenie tylko symbol mechanicznego oddziaływania elektromagnesu na styki elektryczne i czasem go brak na rysunkach. Ważny jest rezystor gaszacy . To o czym myślisz to symbol cewki. Oba przekazniki są zamienne.
Czas zacząć rozróżniać co to prąd co napięcie co to napięcie AC co DC bo te dwa różne światy. Lampa ma stabilizację czy jest tylko na rezystorach zrobiona.
jakie są błędny z klimatyzacji ?
Może ma ktoś pomysł co sprawdzić zmierzyć w sterowniku (rezystorze) wentylatora?
Wystarczy wyjąc schowek i odczepic taką dużą rurę przez którą dmuchawa zasysa powietrze (pod filtrem przeciwpyłkowym) i wtedy łatwo włożyc rękę do rezystora
Witam Przerabiałem to samo w moim peugeocie. Rezystor był uwalony, wymiana pomogła. W ASO jakieś 90 zł. Kup nowy, nie szukaj używek.
Ok zlutować ale w czym ? W panelu klimatronika ? Czy rezystor w wentylatorze ?
Prawdopodobnie na obudowie wentylatora masz zamontowany rezystor (opornica wentylatora) i to najczęściej jest jego wina.....
Witam. W moim Peugeot 306 był podobny problem z pakietem rezystorów. Nawiasem mówiąc, sam sobie kłopotu narobiłem. Wymontowałem wentylator, aby wyczyścić kanały nadmuchu (w skutek braku filtra naleciało śmieci). Oś silnika trochę opornie się obracała, więc użyłem WD-40. Środek rozpuścił syf który dostał się do łożysk ślizgowych silnika. WD-40 wyschło...
Jak czujesz się na siłach żeby przelutować kilkadziesiąt LEDów SMD, to jest to do zrobienia, no i przy okazji może okazać się, że do zmiany są też rezystory, jeśli nowe diody za słabo lub za mocno by świeciły (w tym drugim przypadku po prostu długo nie pożyją). Na pocieszenie dodam, że BMW też ma pomarańczowy.
Witam. To urządzenie pod nadkolem to filtr węglowy oparów paliwa. Wężyk od niego powinien być połączony z króćcem na korpusie przepustnicy. Za trudności z odpalaniem na zimno (rozumiem że rozrusznik kręci) może odpowiadać regulator ciśnienia paliwa-zawór zwrotny, albo czujnik temperatury cieczy. Spróbuj rano przed rozruchem kilka razy włączyć pompę...
Sprobój wymienić rezystor / opornik dmuchawy
Jeżeli to MM4.8P to w pierwszej kolejności wymienił bym cewkę, i nie zakładał Sagem albo podróbek (np Kager) Albo Valeo albo L'Electricfil. Świece masz zgodne ze specyfikacją, czyli z rezystorem?
No to raczej jest tylko to, na to właśnie mówią czasem przekaźnik / rezystor itp. Kupiłeś nowy czy używany? Może jest uszkodzon?
Daj rezystor i wtedy masz pewność że nic nie spali oprócz niego. Ja niestety nie dysponuje innymi schematami, chociaż wieczorem sprawdzę jeszcze raz może coś mam.
Rezystor wentylatora sprawdzony?
Dzięki za podpowiedź ale czy on nie jest obok silnika dmuchawy ? Bo tam dochodzą dwa przewody - jeden podwójny i drugi poczwórny. Myślałem , że ten poczwórny to właśnie wchodzi na rezystor a na nim nie ma napięcia. Czyli rezystor jest gdzieś wcześniej ?
To przewód do włączania najczęściej łączymy go z wyjściem sterowania anteny. Można również podłączyć go przez niewielki rezystor do plusa jednak wtedy wzmacniacz będzie stale włączony.
Sprawdź bezpieczniki na początek. Czy nawiew działa na którymś biegu? Sprawdź wtyczkę od rezystora/opornica wentylatora.
Wentylator nawiewu miałem na myśli, ale spoko ,dałem właśnie radę go wyciągnąć podpielem to pod akumulator i działa, to znaczy że jeszcze może być wina rezystora ?!
Ten "opornik" to nie jest rezystor. To dioda 1N4007, zabezpieczająca.
Ok, dzięki. Czyli ten wentylator podpięty poprzez ten rezystor bezpośrednio do akumulatora powinien ruszyć, o ile jest sprawny ? Szukałem używanego już na wstępie, bardzo trudno znaleźć ten model, a cena nowego powala ;-) Da się to jakoś naprawić ? Czy da się jakoś opomiarować tę 3 pinową wtyczkę, która wchodzi do wentylatora ? Jeżeli tak, to co tam...
Wystarczy zrobić filtr na zasilaniu kamery z: - kondensator 2200uF 25V - kondensator 104pF - rezystor 2.2k - dioda 2A Testowane na Peugeot 208 z 2013 roku z podobnym przypadkiem. W załączniku zdjęcie i schemat.
Zrób symulacje rezystorem i zobacz co widzi
Czy rezystor wypadł z obudowy pilota??
Twój opornik CAN-BUS najwyraźniej został zaprojektowany do innego rodzaju sieci.
Odpowie tak jak myślę że,podmiana sterowania elektrycznego przepustnicy rozwiąże problem bo wymieniać tak jak piszesz swap starszego sterowania to może nie problem , lecz pozostaje kwestia podłączenia podłączenia - więcej przewodów w wersji jaką masz założoną . sprawdź jeszcze sterowanie przy p gazu . Być może po zgaszeniu auta i ponownym uruchamianiu...
Jest, zasterowanie testerem, wtedy sprawdzamy całość, albo podanie masy na odpowiednią nóżkę przekaźnika, wtedy sprawdzamy tylko obwód wentylatora. Przyczyną braku pierwszego biegu w peżo najczęściej jest skorodowany przekaźnik albo uszkodzony rezystor I biegu. Tym niemniej opisane objawy nie wskazują na to. Test układu chłodzenia na obecność spalin...
Muszę Cię zmartwić, albo pocieszyć Na pierwotnym powinno być 0,5 Ω do 1Ω, wtórne 4,7kΩ do 6kΩ A poniżej rysunek z podanymi indukcjami. http://obrazki.elektroda.net/34_12434183... Jak nie ma iskry to może masz przebicie w cewce, lub rezystor w fajce walnięty. Albo banalna sprawa to brak masy!
rezystor peugeot rezystor nawiew peugeot peugeot rezystor dmuchawy
silnik wentylator chłodnica mercedes obliczać cewka przetwornica wharfedale titan
radio hyundai magnetofon technics regulacja
Bezpiecznik świateł pozycyjnych naczepy Renault Premium Chiński skuter 4T 80 cm³ dusi się na zimnym silniku