Masz 2 uzwojenia elektromagnesu. Wciągające i trzymające. Wciągające działa do czasu włączenia silnika rozrusznika. On to zamyka obwód "podając masę" . Po zadziałaniu silnka rozrusznika działa słabsze trzymające zębnik bendiksa w wieńcu. Jesli rozrusznik zrobi "klik" a zużyte styki robocze elektromagnesu nie zadziałają długo płynie spory prąd przez...
Te powolne kręcenie a potem normalne wskazuje na problemy z rozrusznikiem. Ten powoduje przy takim rozruchu wyczerpanie nadmierne akumulatora, a w rezulatacie reset zegarów.
Dokładnie jak wyżej trzeba sprawdzić co jest nie podłączone.
Ja pisałem o innym przekaźniku. Te silniki palą nawet przy - 10 bez świec. Jasne jest że nim trochę wtedy porzuca po rozruchu ale palą. Zacznij od filtra paliwa. Trzena sprawdzić (jak masz czym)ciśnienie na szynie podczas rozruchu i no przelewy na wtryskach. Wychodzi na to że nie buduje poprawnego ciśnienia przy starcie.
(at)ElektrodaBot Przepraszam!!! Ostatnie pytanie przed zamknięciem tematu... Czy można znaleźć jakieś informacje o protokole do sterowania "rezystorem" lub o "inżynierii wstecznej"? Numer części Valeo to 509355. Złącza można zobaczyć na tym zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/9493661400_... Mniejsze złącze po prawej stronie to wejście...
wg mnie za male cisnienie, normalne oscyluje kolo 300 bar. zapodaj mu plaka na rozruchu i zbadaj cisnienei, jak zapali i bedzie chodzil dobrze i pompa wc bedzie generowala pelne cisnienie to masz problem przed pompa WC, jesli non sdtop bez plaka bedzie gasl to masz problem w pompie WC, ktora nie buduje cisnienia
A może masz uszkodzony rozrusznik i przy rozruchu pochłania bardzo dużo prądu , pozostała część jest zbyt słaba aby wytworzyć iskrę .Pozd.
Mały silnik mała moc ,po rozruchu są duże opory własne i stąd zaprogramowana wyższa wartość zimnego biegu jałowego,objaw prawidłowy .
Nie, tam jest tak, że w momencie rozruchu stacyjka odcina zasilanie na deskę, no i na światła, wentylator.. Ma po prostu zdarte szczotki w rozruszniku, typ szczotek PSX148-149 :)
Częstym w takich skrzyniach problemy powoduje zużyte sprzęgło. Wtedy czujnik sprzęgła podaje informacje poza zakresem jogo pracy i komputer pokazuje taki błąd. Może też być zużyty akumulator hydrauliczny lub też sama pompa. Bywa też że problemy powoduje zużyty akumulator 12v. Moja propozycja to: 1 sprawdzić akumulator -napięcie podczas rozruchu nie...
Nie dało się odpalić komputera? Nie ważne czy odpala czy nie odpala, możesz zobaczyć ile obrotów ma. Ostatnio miałem klienta że mu nie pali 206cc, po podłączeniu do kompa i przy rozruchu na komputerze widnieje 0 obr/min. Jak czujnik wymieniłeś, a na kompie dalej będzie 0, to prawdopodobnie problem z instalacją.
Witam Peugeot 207 1.4 benzyna po przekręceniu stacyjki w pozycje 1 wszystko działa po przekręceniu dalej, stykaj przekaźniki, wszystko gaśnie a rozrusznik nic gdy otwieram drzwi cały czas słychać przekaźniki, same włączają się wycieraczki i światła lecz gdy podpięty był prostownik słychać tylko przekaźnik podczas odpalania a wycieraczki w spokoju Sprawdzony...
Jest aż taka różnica. Alternator potrafi wymusić przepływ prądu przez akumulator 45Ah w granicach 20A i więcej. Dlatego naładuje go w kilkanaście minut. Nie jest to zdrowe dla akumulatora dlatego zaleca się go rozładowywać w minimalnym stopniu, wtedy początkowy prąd ładowania jest mniejszy. A żeby minimalnie go rozładowywać podczas rozruchu powinien...
Witam. Problem dotyczy ogólnie mówiąc świec żarowych.Zaczęło się od tego że kontrolka świec żarowych na desce (peugeot 306 1,9 D z 2000r) zapalała się tylko na 1s i gasła - świece nie były podgrzewane. Po wymianie czujnika temp. kontrolka pali się i nie gaśnie (świece są grzane) Gaśnie dopiero po rozruchu silnika.Wymiana przekaźnika świec powoduje iż...
sprawdź przewód jasnobrązowy z numeracją 1235,w boczku-progu kierowcy-to sterowanie pompą,ewentualnie możesz ciachnąć bez ceregieli głównego niegasnącego przy rozruchu plusa po stacyjce w jej wiązce-prawdopodobnie niebieski kolor ok.2.5mm.-kolor może zmieniać się w kostce pod kolumną kierownicy.
Witam. Po rozgrzaniu silnika w Peugocie 1,4 do tem. 60-70 stop. po zdjęciu nogi z gazu, obroty utrzymują się w zakresie 2000-4000 tys. obrotów. Jeżeli ruszę auto porusza się żabimi skokami. W aucie wymieniłem już silniczek krokowy, czujnik temp. silnika, czujnik położenia przepustnicy i objawy są nadal te same. Proszę o pomoc jeżeli ktoś miał już takie...
Witam Mam problem z odpalaniem auta. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie kręci,słychać głośne pyknięcie i słychać przekaźniki po lewej stronie koło kierownicy. Dodam, że przekaźniki raz słychać raz nie. Po ponownym podłączeniu akumulatora znowu je słychać Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, akumulator jest nowy a rozrusznik po podłączeniu na krótko...
Witam wszystkich :) Problem polega na tym że rozrusznik w peugeot 207 2006 rok od momentu przestał działać czyli wszystko było ok i po zgaszeniu cisza. Bezpieczniki sprawdzone pod maską pali bezpiecznik F8 . Rozrusznik sprawdzony na krótko cewka wyrzuca , kręci ale nie dochodzi napięcie na cewkę. Czy za duży pobór prądu i bezpiecznik nie daje rady ,...
Witam. Mój problem polega na tym ,że rozrusznik w ogóle nie chce kręcić .Podczas przekręcenia kluczykiem pyka jeden z przekaźników w puszce z bezpiecznikami pod maska .Pyka również elektrowłącznik i myślałem ze wina jest po stronie rozrusznika wiec oddałem go do naprawy ,wymienili elektrowłącznik na nowy i po założeniu rozrusznika do samochodu sytuacja...
Witam, Skaner uniwersalny, czy nie, powiniem miec mozliwosc pomiaru parametrow biezacych (chyba, ze auto nie ma jeszcze EOBD, co jest mozliwe). Masz do sprawdzenia dwa parametry: cisnienie paliwa mierzone w stosunku do zadanego i przedkosc obrotowa walu korbowego przy rozruchu (byla o tym juz mowa - ponizej 230 obr/min bedziesz mial klopoty z rozruchem)....
masz tu rozpiskę pinów przekaźnika 7 masa 14 + po stacyjce 8 i 15 zasilanie 4 5 6 13 zasilanie wtrysku, sprawdź dobrze kable do halla , prawdopodobnie twój problem tkwi w przewodach. 8 pin przekazuje napięcie na 15 natomiast napięcie z 15 idzie do ecu
A oto schemat: http://images39.fotosik.pl/135/2e0c55679...
Jaką ECU widzi temperaturę silnika przy rozruchu ?
(-) świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". (-) Wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda). Sam sobie udzieliłeś wskazówki, ponieważ problemem jest prawdopodobnie czujnik...
Po przekreceniu zaplonu pompa sie odzywa?
Ja bym jednak stawiał na przepustnicę. Przerabiałem ten problem w tym silniku w Berlingo i mimo tego, że przepustnica wydaję się być czysta lubi się zawieszać. Sprawa w sumie dość prosta - skorzystać z Lexii i zobaczyć jak po odpaleniu zmieniają się wartość napięcia z przepustnicy w odniesieniu do naciśnięcia pedału gazu. Zastosowany do tego silnika...
Witam. Samochód jak w temacie, problem również. Dokładniej- najczęściej przy hamowaniu (niekoniecznie gwałtownym i niekoniecznie ze wciśniętym sprzęgłem) po prostu gaśnie. Wszystkie kontrolki w tym momencie zapalają się jak przy rozruchu. Co to może być?? Jakieś pomysły??
Jaki masz silnik w tym Peugocie? Jeśli 1.4 to + po kluczyku na pewno masz na zasilaniu cewki zapłonowej!
Do alternatora. Zamieniając go w prądnice. Do rozruchu ciepłego silnika. I wspomagania przy przyspieszaniu.
Jeżeli masz schematy to możesz połączyć can z odpiętego sterownika Air Bag i powinien odpalić.
plus po rozruchu dochodzi na rozrusznik gdy auto nie pali?
Nie wiem ale np. alarm chyba nie ciagnie 40A i tak samo sam wentylator. Klima jest zawsze wylaczona przy zapalaniu samochodu. Albo to wadliwa instalacja albo jest cos podlaczone jeszcze pod ten bezpiecznik i cagnie duzo proadu przy rozruchu
Na drugi dzień po podładowaniu akumulatora wszystkie usterki znikły. Auto odpaliło normalnie i wszelkie nieprawidłowości opisane wyżej znikły. Nie wiem jak mam teraz postąpić, czy to mi się znowu nie powtórzy.
Dzień dobry Podepnę się. Moja C5 2,0 hdi RHF 140 KM zgasła w czasie jazdy i nie chce odpalić. "Magiczne pudełko" pokazało błędy: P1351 - obwód świec żarowych, P1164 i P1166 oba wskazują na obwód wysokiego ciśnienia paliwa, podgląd parametrów pokazał ciśnienie paliwa na rozruchu 150 do 160 MPa, co oznacza 1600 barów. To jest maksymalna wydajność pompy...
Dziwne jest tylko dla kogoś to nie myśli. Bo jakby zawór był tam otwarty to byś w ogóle nie miał ciśnienia w pompie auto wyrzuciło palenie. Natomiast jak jest zablokowany to masz za wysokie ciśnienie, ładnie pali bo ma paliwo, ale sterownik tego nie melduję od razu komunikatem, bo po rozruchu czeka na stabilizację parametrów i próbuję coś z tym zrobić.
Prawdopodobnie nieprawidłowo podłączone zasilanie (12 V ciągły i 12 V po zapłonie). (Niektóre auta podczas rozruchu odcinają zasilanie radia). Może dodasz jakieś zdjęcia.
Temat rozwiązany zamykam
Witam forumowiczów. Problem zbliżony jest do problemu w poniższym temacie. https://www.elektroda.pl/rtvfor... Silnik 2.0 HDI DW10TD w Peugeot 206 szarpie przy ruszaniu z jedynki, szarpie też mocniej przy gaszeniu. Ciężko powiedzieć, od kiedy występuje ten problem. W trasie autko zachowuje się poprawnie. Wymiana poduszek...
Witam, sprawa dotyczy Peugeota 308 1.6 HDi (kod silnika 9hp), czy ktoś się spotkał z owym przypadkiem. Auto na plaku pali od strzała i chodzi, dopóki go nie zgaszę. Gdy go zgaszę bez plaka, już nie odpali. Błędy p2991 - zbyt niskie ciśnienie paliwa do rozruchu silnika. Podczas kręcenia ciśnienie na listwie skacze od 50 do 70 bar. Po uruchomieniu z plaka...
Witam, błędy są tylko od rozrusznika, jak pisałem. Zanim kupię nowy BSM, chciałbym być w 100% pewny. Przesyłam filmik z blokady rozruchu w Diagboxie przy próbie odpalenia, z tego co widzę, jest pozwolenie na rozruch, tylko niepowodzeniem zakończone. https://filmy.elektroda.pl/75_1747388810... https://filmy.elektroda.pl/77_1747388990...
Filtron nie filtron,dalej wygląda jak problem z zapowietrzeniem.Świece nie bo jest 6 stopni .Sprawdził bym jeszcze spadek napięcia, czy czasem rozrusznik albo aku nie psuje . A do tego masz jeszcze inne dane w testerze podczas rozruchu jak temp itp
Po kasowaniu i próbie rozruchu błędy wracają?
Cześć! Wróciłem jakieś 3 tygodnie temu ze szpitala i auto stało nieużywane do końca majówki. Podczas powrotu ze szpitala auto jeździło bez zarzutów. Po powrocie do normalnego funkcjonowania, czyt. używania auta, pracy itd.: - auto zaczęło losowo szarpać przy wciśniętym manipulatorze nożnym gazu (nie istotne, czy jest to mocniejszy docisk przy wyprzedzaniu...
PEUGEOT BOXER 2.0 BHDI ROK 2017 rozrusznik nie kręci, Proszę o pomoc... Samochód nie odpalił na parkingu po 15‑minutowym postoju, brak reakcji rozrusznika — cisza, wszystkie kontrolki świecą się normalnie, rozrusznik na krótko kręci, ale nie odpala (jakby był odcięty na paliwie). Pompka paliwa działa, wykluczyłem stacyjkę, podmieniając na inną, imo...
Błąd U1288 to problem z komunikacją po magistrali CAN – najczęściej między BSI a sterownikiem silnika lub modułem hybrydy. Skoro pojawił się po wymianie łożysk w alternatorze, to w pierwszej kolejności sprawdź dokładnie połączenia przy samym alternatorze – szczególnie przewód sygnałowy LIN i masę. Często po regeneracji albo składaniu alternatora coś...
Cześć, Zacznę od podziękowań dla autora - dzięki Tobie udało mi się zdiagnozować i wstępnie "naprawić" mój zbiornik (Peugeot 308, 1.6 BHDI z 2014). Po rozebraniu zbiornika zdiagnozowałem uszkodzone czujnik poziomu płynu i temperatury płytki grzejnej - rezystancje po kilkaset omów, testy z pomiarem napięcia dają nielogiczne wyniki. Powód uszkodzenia...
Sprawdziłem luzy zaworowe i raptem +0,05mm, także według książki serwisowej w normie jakiej?????????????? Ma być: wydechowy - 0,4mm dolotowy - 0,2mm 🤤🤤🤤 http://prostyporadnik.blogspot.com/2015/... Tolerancja jest +/- 0,05mm i ja mam w plusie 0,05mm, o to mi chodziło. jak odbierałem...
Diagbox to właśnie dedykowany program serwisowy do grupy PSA.Większość problemów z e StartStopem związana jest z kondycją akmulatora. Zważywszy , że producenci samochodów stosują do tego systemu akmulatory wykonane w technologi AGM. Przykład 70ah AGM ma prąd rozruchu ok 760A a klasyczny 70ah ok 650A. Większość testerów nie radzi sobie ze sprawdzaniem...
Mam problem z odpalaniem skutera. Otóż gdy próbuję go odpalić, wydaje tylko takie kliknięcie i nie odpala. Gdy sprawdzałem napięcie akumulatora, to ma on ponad 12,5 V, ale w momencie odpalania spada ono do 9,3 V, chociaż akumulator jest nowy i jeździłem na nim może z 3 lub 4 razy. Czy to może być wina akumulatora, czy raczej szukać problemów z rozrusznikiem?...
Wymiana kondensatora na nowy plus niezbędna procedura w diagbox załatwiła sprawę. Stan zdrowia kondensatora zmienił się z 0 na 100%, przy rozruchu napięcie kondensatora spada z 4,9 na 4,5V po czym jest w kilka sekund ponownie doładowany do 4,9V. Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Dzień dobry wszystkim, mam problem z peugeot 508 rxh. Wymieniłem pasek od osprzętu (wielo klinowy), chyba tak to się nazywa, po zerwaniu starego paska, który był wymieniany 2 lata wcześniej. Nowy pasek wytrzymał zaledwie 4 miesiące i znów się zerwał. Mechanik wymienił, skasował kasę, a zaledwie po dojechaniu do domu od mechanika jakieś 2 km, rano chciałem...
Niestety komputer pokazuje takie komunikaty 1. Kontrola rozruchu Release Starter nie została wydana 2. Prośba startowa ZE Prośba o uruchomienie nie jest aktywna 3. Hauptrelais Hauptrelais [postid]21270518[/postid]
Witam. Peugeot 3008 1.6thp z 2018r. Podczas rannego odpalenia po nocy silnik podchodzi na 1200 obr. oraz drgania silnika odczuwalne we wnętrzu auta. Trwa to chwilke, aż obr.zejdą do 800. Podczas jazdy, przyspieszenia nic nie przerywa, nie dławi się, ma moc. Tylko podczas porannego rozruchu tak się dzieje. Czy to normalne?
Wymieniłem cały układ paliwowy w komorze silnika: nowe przewody paliwowe (mocno osadzone, solidnie zaciśnięte), filtr paliwa (nieoryginalny, taki już był, więc pewnie nie bez powodu), gruszkę i zawór zwrotny. Zawór zwrotny kupiłem, bo podejrzewałem, że stary był uszkodzony, ale okazał się sprawny, więc zamontowałem jeden przed pompą, drugi przed filtrem....
Ciesz się, że wyświetla ten komunikat. Masz informację, że znajdujesz się (samochód) w otoczeniu o temperaturze -3 / +3 st C. Czyli istnieje niebezpieczeństwo śliskości/podmarzania jezdni. A komunikat wyświetla się raczej przy rozruchu lub incydentalnie, natomiast w pozostałym okresie to jest to migotanie wskaźnika temperatury zewnętrznej.
peugeot blokada rozruchu schemat rozruchu peugeot słaby rozruchu
gogle chrome budowa generator turbina wiatrowy elektronika elektryka
zawór zwrotny atego zawór zwrotny atego
Volvo S80 2000 – nawiew działa tylko na maksymalnych obrotach, brak sterowania wentylatorem Delphi Grundig CD30 MP3 GM0D33C1509475 – kod PIN radia, odczyt z EEPROM, Opel