(at)ElektrodaBot Urządzenie jest regulatorem prędkości wentylatora (znanym również jako "rezystor" w żargonie motoryzacyjnym) dla wentylatora kabiny w Peugeot 406 200X. Z analizy obwodu, w zależności od tego, czy jest to MOSFET czy BJT-IGBT: Pin 1 musi być bramką lub bazą, ponieważ jest podłączony do obwodu sterującego Pin 2 musi być drenem lub kolektorem,...
Witam, Od tego, co masz w samochodzie (2 lub 3 predkosci stale z przekaznikami lub sterowanie ciagle PWM). "Przerywacz", to niefortunne tlumaczenie francuskiego "hacheur". Pozdrawiam, Georges
Podłączenie presostatu: 1-sterowanie przekażnikiem sprzęgła sprężarki + 2-termostat parownika->sygnał+ z wł.A/C 3-przekażnik wentylatora sterowanie minus 4-masa Może ci to trochę pomoże ,poszukam jakiegoś schematu.Nie wiem czy twój presostat ma takie same wyjścia. Dodano po 1 Możesz wykorzystać tylko styki 1,2 (są zwarte jeżeli P>2,5Bar P<26Bar)czyli:...
F21 5A o ten chodzi? Zasilanie przekaźnika zespołu wentylatora; Sterowanie przekaźnikiem Valvetronic (1,6 I VTi 16V); Turbo chłodzenie (1,6 I THP 16V); Czujnik przepływu powietrza (1,6 I HDI 16V). Dodano po 1 On idzie jeszcze na czujnik położenia wałka Na zawór nie czujnik.
wentylator pracuje ale nie z pełną mocą co trochę mnie dziwi Prędkość wentylatora skraplacza zależy od ciśnienia HP, jak nie ma co zbijać to nie będzie pracował z maksymalnymi obrotami, dopiero przy ok 15-17bar powinien się rozkręcić.
Wentylator chłodnicy? Na stole na krótko ma wszystkie prędkości? Jak podmienisz wentylator na iny ze złomu to też brak ostatniego biegu ? W silniku wentylatora sà wszystkie szczotki sprawne czy ta od szybkiego biegu jest starta ? Szanowny kolego wentylator ma jedną prędkość lecz w układzie jest rezystor który robi mu tzw jedynkę. Są dwa przekaźniki...
Witam. Jak temacie. Chodzi o sterowanie wentylatorem kabiny. Klimatronik steruje opornikiem wentylatora w zakresie 0-5V. Problem w tym iż co jakiś czas pojawia się napięcie 6,7V z panelu klimatronika co powoduje iż wentylator nie rusza. Po jakimś czasie ( zdarza się to losowo po odpaleniu auta ) wszystko działa i sterowanie 0-5V powraca. Wymieniony...
Proszę, M6 to sterownik wentylatora. https://obrazki.elektroda.pl/6855067000_...
Witam. pacjent: Peugeot 307SW 2004 2.0 HDI 90KM (10123) 2 dni temu po powrocie do samochodu po około 1 godzinie okazało się że nie odpala. Transmiter FM pokazał 9V na akumulatorze. Po wyjęciu i zawiezieniu do domu napięcie wzrosło do 11V ( czyli aku był czymś obciążony). Po naładowaniu (przyjął jakieś 30Ah) i zamontowaniu auto odpaliło i przejechało...
witam jestem po wymianie zabezpieczenia termicznego wentylatora i czujnika odpowiedzialnego za sterowanie wentylatorem. elektryk zabrał mi 200 zł a efekt taki ze auto wylądowało u niego drugi raz bo temperatura po jego wymianie wzrosła na postoju do 110 c . według elektryka wina leży po stronie całego układu chłodzenia , który doprowadza do przegrzania...
Witam kolegów posiadam P207 1.6HDI 2008r w którym nie działa wentylator chłodnicy nawet po wysterowaniu. Sam wentylator na krótko działa,bezpieczniki ok. Czy przyczyną może być rezystor wentylatora kody błędu P0692,P694 sterowanie wysokich i niskich obrotów wentylatora chłodnicy
Witam Serdecznie! Auto jak w temacie Peugeot Expert 1999r 1.9 d. W tym aucie co steruje praca wentylatora chłodnicy; bo w niej nie mam żadnego termowłącznika. Czy steruje samo Ecu na podstawie czujnika przy krućcu głowicy? Wentylator nie włącza się, dopiero po zwarciu przekaźnika rusza. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi!
Witam W moim peugeocie 407 2.0 HDi przestał działać wentylator chłodnicy. Pojawia się błąd "P0691 Sterowanie wysokich obrotów zespołu wentylatora chłodnicy" . Sprawdziłem przekaźnik ten w plastikowej rynience przy chłodnicy jest sprawny ale cały czas załączony. Cały czas zwiera styki te do silnika wentylatora a mimo to wentylator nie pracuje. Wymontowałem...
Trudno powiedzieć. Auto kupione tydzień temu. Wcześniej ktoś kombinował i plusa do sterownia przekażnikiem wentylatora podłączył pod plus sterowania sprzęgłem klimatyzacji takie druciarstwo. Wentylator uległ uszkodzeniu. Spalił się poprostu. Po podłączeniu drugiego wentylatora i zrobieniu wiązki tak jak powinna być wentylator startuje odrazu po włączeniu...
8050 to wentylator nawiewu. 8045 - to jest "rezystor" a w rzeczywistości tranzystory. A panel sterujący to jest ten co łączy się z pinem 5 i 6 tranzystora. Ten oznaczony Celsjuszem. Sterowanie po PWM więc oscyloskop powie dopiero.
Cześć wszystkim! Niedawno nabyłem C4 2005r. z silnikiem 1.6 16V o oznaczeniu NFU (TU4JP5). Samochód jest wyposażony w climatronic. Sterownik silnika zgłasza błąd P0480, jest to błąd dotyczący wentylatora chłodnicy. Na wstępie obejrzałem i sprawdziłem wszystkie połączenia elektryczne - brak zastrzeżeń. Bezpieczniki F1 i MF1 są OK. Opornica wraz z przekaźnikami...
Witam Mam problem z moim Peugeotem 207 1,4 rocznik 2006 benzyna. A mianowicie wczoraj jadąc sobie autkiem chciałem zmniejszyć siłę nawiewu ale po zmniejszeniu na 0, włączył się nadmuch na dość wysokie obroty i teraz nie da się go wyłączyć jak wciskam przycisk żeby zwiększyć obroty wentylatora to one się niby zwiększają bo mocniej wieje ale wydaje mi...
nie pamiętam jakie dokładnie jest sterowanie tego wentylatora ale wartało by sprawdzić czujnik temperatury
Byłem. Sterowanie i zasilanie do wentylatora podobno dochodzi tak twierdzi elektryk.
Witam, Zlacze jest 6-pinowe (jednego brak). 1 - zasilanie ukladu (+12V) 2 - sterowanie z panelu klimy (prawdopodobnie PWM) 3 - masa 4 - wyjscie na silnik (komutowana masa) 5 i 6 nie podlaczone Silnik, oczywiscie, mozesz podlaczyc do 12V. Pozdrawiam, Georges
W aucie silnik chyba 1,6 l THP 16 V, zapaliła się kontrolka ładowania (ładowanie jest na poziomie 13-13,5V) . Diagnoza komputerowa sugeruje problem z układem chłodzenia silnika. Po włączeniu zapłonu uszkadza się bezpiecznik F21-5A czyli jak podaje instrukcja: zasilanie przekaźnika zespołu wentylatora lub sterowanie zespołem motowentylatora. Sterownik...
Mam problem z instalacja wentylatora kabinowego. Otóż któregoś dnia nie zadziałał wentylator i wymieniłem bezpiecznik F 18 mowie ok zdaz sie. Na nastny dzien rano to samo. Wymienilem znowu i dopiero po 3 dniach efekt ten sam. Nie jestem elektromechanikiem wiec na instalacji samochodowej sie nie znam. Wiec zaczolem czytac szukać. Myslałem ze jak odpalam...
Witam Posiadam Peugeota 306. Ostatnio dzmz póścił dymy regulator obrotów wentylatora ogrzewania. Zasilanie jest w porządku, sterowanie równierz ale nie ma nic na wyjściu - 0V. czy ktoś jest w posiadaniu schematu takiego regulatora? Ewentualnie jakieś inforamcje na temat sterowania silnikami prądu stałego. Być może prościej będzie zrobić nowy - rozebranie...
w sterowniku od wentylatora spalił się tranzystor ( zresztą ten tranzystor to cały sterownik :) ). Nie mogłem go rozszyfrować i doszły mnie słuchy że w zamian za takie ( nie koniecznie peugeot ale również inne samochody ) wstawiają BDX66C niestety pochodził pół roku i sie spalił. Wstawiłem go więc drugi raz i znowu pochodził z 4 miesiące i poszedł z...
Bsi i bsm mają tyle samo pinow. Nie różnią się kształtem. W niektórych wersjach nie wszystkie piny są używane. Przerabialem temat w poszukiwaniu modułów jak dobrze pamiętam do 1.6 hdi. Gość miał ich cała stertę, wszystkie takie same kształtem i wejściami. Po numerach można było dojść czy to diesel czy benzyna. Tak więc bsi i bsm podejdzie ci od dawcy...
Witam Kolejna ciekawostka w mojej 1007 Autko w wersji z klimatronikiem - myślałem że coś jest nie tak ze sprężarką bo załączał się i dopóki wentylatory nie osiągnęły więcej jak połowa prędkości ( dmuchawa wewnątrz) to klima działa, po przekroczeniu sprzęgło rozłącza się. (ciśnienia w układzie HP 12bar LO około 2bar) Jak pisałem parę postów temu auto...
Czyli jeż nie steruje. Nie wiadomo. Sterowanie może jest tylko nie ma jego efektu. Może przywiesza się wentylator. W moim przypadku okazało się że mogę płynnie regulować pwm i wszystko działa. Przyczyną był nowy wentylator, który raz startował i działał dobrze a innym razem ustawia się w takiej pozycji, że nawet nie startuje. Sądzę, że był też przyczyną...
Nie wiem jak dokładnie jest w peugeot ale np w lagunie są w układzie dwa przekaźniki od małych i dużych obrotów wentylatora ,więc ja sprawdziłbym włąśnie je . Nie wiem co za układ podłączył twój spec ale ja wyciągam przekaźnik i mostkuje styki a wtedy mam pewność czy popsuł się przekaźnik czy jego sterowanie
Witam kolegów.Potrzebuję pomocy przy zmianie silnika.Sprawa wygląda tak.Kupiłem 407 coupe z fabrycznym silnikiem 2,7 i skrzynią automat 6 bieg bez silnika i zamontowałem silnik 2,0 hdi rhr osprzęt siemens również z automatem 6 bieg. Mechanicznie mam już w zasadzie wszystko zamontowane oprócz kilku drobiazgów ale pozostała mi sprawa instalacji elektrycznej....
Przebadałem dość dokładnie wszystko i nie ma nigdzie nic co by sterowało pierwszym biegiem wentylatora chłodnicy. Wentylator włączał się przy 95-96 stopniach, było to za późno. W moim pugu jest czujnik temperatury 3 pinowy, między 2-3 jest termistor, między 1 a masą auta jest jeszcze coś innego (termistor który chyba steruje wyświetlaniem temperatury)....
Kalkulator sam siebie zasila w okreslonych warunkach, wiec pomiary bez niego nie maja wielkiego sensu. Np. na wyjsciach na wtryskiwacze nie moze byc napiecia, jesli kalkulator nie zasili wtryskiwaczy. Np. pomiar napiecia na K4 wtyku brazowego (kabel 1523) nic nie wnosi - jest to wyjscie - sterowanie wentylatora chlodnicy. Wiem, ze pomiary, gdy wszystko...
Trzy przekaźniki bo zapewne: 1 Pierwszy bieg przez rezystor. 2 Drugi bieg bez rezystora. 3 Do klimatyzacji.
Sprawdź przy wentylatorze regulator jest tam (nieraz 2) tranzystor który lubi nawalać pomierz napięcia czy sterujące wariuje czy ten tranzystor.
Zastanawia mnie ten błąd "SHEERAN". A czy po jakimś czasie nie będzie błędu "LADY PANK"? Wyłącz radio, a zniknie RDS który wyświetla na komputerze pokładowym. Migający STOP zazwyczaj wskazuje na problem z wentylatorem/ami i jego sterowanie. Poszukaj przekaźników, rezystora (są wersję z rezystorem) lub modułu sterującego wentylatorami - bo są i takie...
Czy masz klimatyzacje w tym aucie? Sterowanie wentylatorami jest rozne z i bez kimy. Pozdrawiam, Georges
Witam. W tym modelu wentylator chłodnicy sterowany jest przez kalkulator wtrysku a w starszych auta przez czujnik temperatury. Dlatego jego praca jest prawidłowa. Pozdrawiam.
Jak się nie mylę to tam chyba BSI steruję wentylatorem. Bez Planeta (PP2000) ciężko Ci będzie dojść co jest przyczyną.
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
Nie widziałem żeby 306 HDi miało tempomat! Ta manetka to szybciej jest do oryginalnego radia, sterowanie z kierownicy. Tak jak pisał kolega "Pawel wawa" diagnostyka. Do sprawdzenia jeszcze główne wiązki przewodów. Na podłużnicy przy wentylatorach. 306team.pl - są osoby z Olsztyna to by pomogły tobie.
Czujnik wygląda więc na sprawny. Masz tam takie pudełko koło wiatraka ? tam powinny byćprzekaźniki załączania wiatraka (zakładam że jest dwubiegowy). Jeżeli tam OK to niestety tylko ktoś "z kompem" i test elementów wykonawczych. Bo wiatrakiem sterownik silnika ("kalkulator wtrysku" po peżotowemu) steruje.
Czyli masz diagnozę. Przynajmiej sprawdź jak pracuje ten wentylator. Oczywiście nie twierdziłem, że będzie to jedyny powód usterki. Jednak mowa o klimatronic, więc pomiar temperatury też ma znaczenie dla modułu sterującego.
Moim zdaniem wentylator sprawny. Kalkulator silnika steruje wentylatorem. Gdy nie widzi czujnika temperatury to załącza wentylator. Z PP2000 możesz wysterować wentylator.
bsm steruje wentylatorem
Na załączanie sprężarki klimatyzacji ma zasadniczo wpływ: Czujnik ciśnienia klimatyzacji. Czujnik oblodzenia parownika. Przekaźnik w BSI załączający sprzęgło. Powinieneś sprawdzić te elementy. Klimatyzacją steruje BSI więc dobrze byłoby sprawdzić co ono ma do powiedzenia.
Z tego co widziałem to nie ma tam przekaźników. Jest tylko moduł sterujący wentylatorem.
Jest, choć w moich markach to nie powoduje włączania wentylatora. Ale autor szuka "ochrony wentylatora" cokolwiek to jest... Doprowadzić furę do porządku, bez błędów. Jak dalej będą jaja to szukać dalej. Czy przekaźnik klei, czy gdzieś zwarcie jest i steruje na sztywno wentylatorami...
we wszystkich 206 po 2001r wentylatorami steruje komputer wtrysku a nie czujnik wchłodnicy. w conajmniej 70% przypadków winny jest rezystor.
Jakie zasilanie jak sprawdzić to sterowanie?
moduł sterujący jest pod wentylatorem a to co masz na foto to grzałka elektryczna interesuje Cie nr 2 http://obrazki.elektroda.net/82_12869052...
Jak masz klimę to prędkościami nie steruje rezystor ale tranzystor.
W zależności od wersji, jest w BSM, jest osoby przekaźnik za lewym błotkiem lub przez skrzynką BSM, jest też opcja rezystora na wentylatorze lub sam wentylator jest sterowany impulsem z ECU (brak przekaźnika). Niestety tak przez internet ciężko coś podpowiedzeć.
Tam są chyba dwa przekaźniki do sterowania dwóch prędkości wentylatora. Na żadnej nie chodzi ?
który sterownik, na silniku jest płytka i to ona steruje obrotami
Wg.mnie są dwa czujniki zielony (powinien być z tyłu silnika) - do komp. niebieski na chłodnicy - steruje wentylatorem
1. Wentylator - może być uszkodzony przekaźnik od wentylatora. Z tego co wiem to komputer steruje jego pracą a wątpię żeby to on byl uszkodzony. Przekaźnik się zwiera zalączając wentylator ale już się nie rozwiera. Bzdurą jest wymiana wentylatora skoro pracuje. Trzeba popracować nad jego sterowaniem. 2. Obroty - uwalony silniczek krokowy albo brudna...
Na schemacie od klimy masz ten przewód. I idzie do urządzenia 8010. 8010: coolant temperature unit https://obrazki.elektroda.pl/1246572500_... Tu masz czytelne. Jako, że auto ma klimę ma moduł odpowiadający za sterowanie wentylatorami.
Witam kolegów. Temat to Peugeot 308 1,6 benzynka 2010, problem jest w ciągłej pracy wentylatora, niezależnie od temperatury silnika. Sterownik widzi temperaturę prawidłowo, wg AD wentylatorem steruje ECM poprzez BSI, po drodze mając sterownik klimatyzacji. Wymieniłem BSI, lecz bez skutku. Oczywiście wentylator załącza się nawet po wyłączeniu klimatyzacji,...
Nie wiem, czy dobrze kojarzę ale tam było do2001 dodatkowy moduł pod lewą lampą do sterowania wentylatorem albo włącznik wysokoprądowy na chłodnicy. Od 2001 przekaźnikami wentylatora steruje sterownik silnika.
Wyświetlacz klimatyzacji działa poprawnie przełącza sie między funkcjami steruje klapami tylko problem tkwi w samym wentylatorze
Nie podajesz szczegolow, ale z tego co piszesz wnioskuje, ze masz klimatyzacje. W tym przypadku nie ma w ukladzie termowylacznika lecz czujnik typu PTC (brazowy). Wentylator z dwiema predkosciami (dwa przekazniki i opornica na scianie przedniej) jest sterowany przez tzw. BITRON (pudelko ok. 6cmx12cmx2cm z wtykiem 15-pinowym). Moze on byc uszkodzony....
Nie wiem jaką masz wersję, ale ja już zjeździłem takie auto, także z 1994r. i było tam sporo elektroniki. Co prawda moja wersja była tą najbogatszą, bo była pełna elektryka, nawet te szybki uchylne na tyle auta, 2 szyberdachy ten w przedziale pasażerskim sterowany elektrycznie, skórzane fotele, przednie w wersji kapitańskiej (obrotowej), podgrzewane...
Po odłączeniu wtyczek sterujących od wentylatora wentylatory nadal pracują na pełnych obrotach
Na pewno ten bezpiecznik nie zabezpiecza tylko cewki przekaźnika. Tylko to jest schemat dotyczący sterowania wentylatorem. A jak znalazłbyś schemat od czegoś innego to też byś mógł znaleźć że ten bezpiecznik łączy się z czymś tam jeszcze. Jeżeli chcesz schemat który by dotyczył konkretnie twojego egzemplarza to potrzebny jest nr VIN (VIS). Tylko że...
Ten wentylator sterowany jest z dwoch miejsc czyli ecu silnika i sterownika klimy.
Nie ma masy z modułu do wentylatora(moduł nie podaje - podaje za to stały plus).Sterowanie obrotów wentylatora jest prawdopodobnie masą.
Zobacz w telekodowaniu czy masz BVM 2 lub 3 prędkości czy sterowanie przez przerywacz
Ja też potrzebuję schematu. Mam sporo nazbieranych wersji, ale mojej nie :( Chodzi o układ chłodzenia silnika z dwoma wentylatorami i trzema przekaźnikami sterującymi. VIN: VF35FKFWF60498314 (2002, 1,4i z klimą).
Skoro tak jest jak mówisz, ze sterowanie działa to powinien działać i wentylator, bo sterowanie nie będzie działać jak jest zepsuty wentylator. Pewnie są zużyte szczotki w silniczku. Pozdrawiam.
Widocznie sterownik tak podaje masę.Sprawdź po ścieżkach co za element steruje przekaźnikiem.
Gdy klima włączona to nie czujnik cieczy tylko ciśnienia klimy poprzez ecu steruje wentylatorem.Jakie są ciśnienia gdy włączysz klimę?Może tu jest problem?
8O 8O 8O A skąd potencjometr takiej mocy? A może lepiej wykorzystać elektroniczne sterowanie bezstopniowe np. z Peugeota?
tak jak pisze zi.ko sprawdz chłodzenie bo komunikat mowi o za wysokiej temp. 406 ma problem ze sterowniem wentylatorów tz. mądry projektant umieścił przekaźniki sterujące wentylatorami za przednim grilem przed skraplaczem w puszce plastikowej ktore jest wybitnie nieszczelna i po prostu śniedzieje tam wszystko. Tam są trzy przekaźniki sterujące wentylatorami...
Nie wiem który rok masz tego peugeota, ale wentylatorami po roku 1999 steruje ECU silnika, czyli czujnik temperatury cieczy chłodzącej daje informację do ECU silnika, a z kolei ECU rozdziela sygnał na zestaw wskaźników i decyduje w którym momencie wysterować przekaźniki wentylatorów chłodnicy.
Dzień dobry, czy rozwiązał Pan problem z dmuchawą? Mam podobną sytuację, tylko w moim przypadku nie ma sterowania przekaźnikiem. Na stykach podstawy przekaźnika zamiast 12V jest zwarcie. Wszystkie bezpieczniki są ok. Czy oriętuje się Pan jakie urządzenie steruję tym przekaźnikiem? Co może powodować zwarcie przewodów.
Zewrzyj styki w złączu czujnika na chłodnicy. Wentylator powinien wystartować. Wtyczka odłączona, zapłon wlaczony, zrobiłem skobel że spinacza, mała iskierka przeskoczyła, a wentylator się zakrecil, uruchomił. Aha, błąd to: Kalkulator sterujący silnikiem, Błąd przejściowy: funkcja termistora cieczy chłodzącej - zwarcie do plusa lub przerwa w obwodzie.
Sprawdziłem ten przekaźnik co jest w skrzynce bezpieczników w komoże silnika brak śladów uszkodzeń po podaniu prądu reaguje prawidłowo. Co wogóle uruchamia ten wentylator? Czy tym steruje komputer bo jest tylko jeden czujnik?
Rezystora (małego) z obudową nie ma w tej wersji. Jest to wersja z klimatyzacją i wentylatorem sterują tranzystory w tej aluminiowej obudowie, która jest przy wentylatorze. Prawdopodobnie to jest usterka - szukaj nowego/używanego modułu tranzystorów.
A chciałbyś klimatronika sterowanego z panela? Jeśli tak to zapomnij. Cała konsola do wymiany. I kilkanaście wiązek kabli , choćby dlatego że inny wentylator kabinowy i inne sterowanie wentylatorów w chłodnicy.
W Partnerze 2.0 HDi nie ma czujnika na chłodnicy tylko wentylatorami steruje komputer może w twoim przypadku jest tak samo?
Panowie nie twórzcie ,albo jest wentylator sterowany z sterownika a w tym przypadku z czujnika na chłodnicy czyli zwykłego elektro- włącznika który włącza przekaźnik i tam masz usterkę oczywiście wentylator sprawdzony.P
dziekuje, auto nie bylo dotykane od salonu , instalacja wentylatora zawsze dzialala, zreszta jak to sobie wyobrazasz, po dzwonie nagle elektryk postanawia zamienic chlodnice na taka ktora nie ma korka i zmienia komputer aby mial sterowanie przekaznikiem ? moim zdaniem jest balagan w schematach peugeota
Przekaźniki sprawdziłem podając im 12V i mierząc multimetrem. Wentylatory obydwa są sprawne bo pracują przy krosowaniu przekaźników. Szukałem sterownika pod błotnikiem ale nic tam nie ma poza łączówką, Znalazłem Bitron 240107 ale przymocowany za akumulatorem (poniżej podszybia). Nie wiem czy to on steruje wentylatorami bo wyczytaem że Bitron w modelu...
nie jestem pewien ale na przełączniku chyba powinna być masa, sterowanie obrotów odbywa sie masą a plus powinien być stały chyba że sie mylę..
Ww. moduł steruje raczej wentylatorami sądząc po umiejscowieniu i amperażu bezpieczników.
Przekaznik wentylatora sterowany jest z EDC więc albo zespawało styki przekażnika lub zwarcie na okablowaniu i minus jest podawany cały czas na przekaznik albo tranzystor sterujący w EDC umarł.Moduł przekazników jest za sterownikiem z lewj strony.
Bezpiecznik 20A jest bezpiecznikiem sterującym przekaźnikiem ,główny bezpiecznik od wentylatora to 40A w środkowym rzędzie 3-ci z lewej strony.P
Zobacz czy przy tej temperaturze włącza się wentylator na chłodnicy,steruje nim czujnik umieszczony na chłodnicy ,jego zwarcie na "krótko" powinno uruchomić wentylator (przy pracującym silniku) .
Jeśli startują wentylatory czyli ECU nie widzi temp. silnika. Uszkodzona wiązka do ECU lub sam ECU. ECU steruje też alternatorem więc trzeba iść w tą stronę.
Witam ,nie wiem co to za część o symbolach FW 26025 A.Wygląda jak tranzystor ( np.BU 208).Steruje to wentylatorem w samochodzie Peugeot 406 z roku '98.Czy mogę prosic o pomoc w tej sprawie?
po analizie stwierdzam ze albo plus na cewki przekaznikow zostal zmieniony albo plus na styki robocze .uklad sklada sie z 3 przekaznikow umieszczonych symetrycznie miedzy wentylatorami w ich gornej cczesci i zasilane ze skrzynki czarnej w okolicach akumulatora . opis pinow przekaznikow 1 sterowanie z wlacznika termicznego masa, 2 plus cewki , 3 plus...
Robiłem coś podobnego. Na przekaźniku masz dwa cienkie przewody sterujące. Na jednym z pinów masz stały plus, a drugi (-) jest podawany przez czujnik temperatury (on/off). Prawdopodobnie czujnik walnął i nie zamyka obwodu dla przekaźnika, a ten z kolei nie uruchamia wiatraka. Fajnie mieć jakąś sprytniejszą probówkę, szybko można dojść do wniosków....
http://obrazki.elektroda.pl/1983282900_1... 8007 jest to presostat. 8025 - sterowanie wentylatorem 8035 - moduł klimatyzacji. Akurat w tej wersji panelu, nie ma w nim wbudowanego. W tym "automatycznym" jest w środku. Przeszukuję swoją dokumentację gdzie się znajduje. Dodano po 4 Zobacz to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Przekaźniki sprawdziłeś? Często się sklejają, jeśli nie one to niebieski czujnik na obudowie termostatu lub moduł sterujący ( pod schowkiem). Wentylatory chodzą na dużych czy małych obrotach?
proszę o pomoc Peugeot 607 2,2 HDI mam problem wentylator nawiewu, sam silnik działa (podłączony na krótko) napięcie na kostce jest ,po podłączeniu nie włącza się wentylatora, sterowany jest na pewno masą jak podam "-" wentylator pracuje. Podsumowując problem jest w jakimś sterowniku tylko nie wiem gdzie szukać problemu, może temat dotyczy tzw. opornicy...
Problem rozwiązany. Przy silniku po prawej stronie znajdują się bezpieczniki, po sprawdzeniu całego układu okazało się że prąd jest zbyt słaby żeby uruchomić wentylator, (prąd przechodził przez bezpiecznik) lecz po rozkreceniu gniazda widać że jest upalone od spodu centralnie nad bezpiecznikiem który steruje dmuchawa- wymieniłem skrzynkę bms i problem...
Ja bym zobaczył jak mam w telekodowaniu, czy sterowanie przez przerywacz czy GMV 2 lub 3 prędkości. I wlazł bym w testy GMV i przeprowadził stosowne próby. Zaoszczędził bym kupę czasu.
z tego co pamietam to w tym modelu wentylator sterowany jest masa jezeli sie myle to niech mnie ktos poprawi
Zaoszczędzili parę centów na wskaźniku. Pytanie dlaczego nie włączy się wentylator jeśli pali się kontrolka ale może być tak że do załączenia wentylatora jest inny czujnik w głowicy sterujący przekaźnikiem, trzeba to na schemacie sprawdzić. Na początek odłącz kabelek z czujnika temperatury i zobacz czy permanentnie wygasisz lampkę.
Ja obstawiam, że jest uszkodzony czujnik temperatury (20). Pierwszy stopień zasilania wentylatora jest przez jego styki, drugi steruje przekaźnikiem. Możesz jeszcze sprawdzić rezystancję między stykami 3 i 2 rezystora (22). Sprawdź połączenie 152.
Najprościej było by podłączyć zasilanie bezpośrednio do silnika dmuchawy. Jeżeli dalej będzie to samo to coś jest w silniku, a jeżeli objawy ustąpią to sterowanie: lużna masa, uszkodzony włącznik itd.
peugeot wentylatora peugeot sterowanie sterowanie peugeot
adapter samsung łącznik schodowy napięcie czujnik poziom studnia
Radmor 5102-TE: Piszczenie po montażu Bluetooth Głośny wentylator - przyczyny i rozwiązania