Proszę, M6 to sterownik wentylatora. https://obrazki.elektroda.pl/6855067000_...
Trzy przekaźniki bo zapewne: 1 Pierwszy bieg przez rezystor. 2 Drugi bieg bez rezystora. 3 Do klimatyzacji.
Witam. Jak temacie. Chodzi o sterowanie wentylatorem kabiny. Klimatronik steruje opornikiem wentylatora w zakresie 0-5V. Problem w tym iż co jakiś czas pojawia się napięcie 6,7V z panelu klimatronika co powoduje iż wentylator nie rusza. Po jakimś czasie ( zdarza się to losowo po odpaleniu auta ) wszystko działa i sterowanie 0-5V powraca. Wymieniony...
Czy masz klimatyzacje w tym aucie? Sterowanie wentylatorami jest rozne z i bez kimy. Pozdrawiam, Georges
Zastanawia mnie ten błąd "SHEERAN". A czy po jakimś czasie nie będzie błędu "LADY PANK"? Wyłącz radio, a zniknie RDS który wyświetla na komputerze pokładowym. Migający STOP zazwyczaj wskazuje na problem z wentylatorem/ami i jego sterowanie. Poszukaj przekaźników, rezystora (są wersję z rezystorem) lub modułu sterującego wentylatorami - bo są i takie...
Jak się nie mylę to tam chyba BSI steruję wentylatorem. Bez Planeta (PP2000) ciężko Ci będzie dojść co jest przyczyną.
Witam. W tym modelu wentylator chłodnicy sterowany jest przez kalkulator wtrysku a w starszych auta przez czujnik temperatury. Dlatego jego praca jest prawidłowa. Pozdrawiam.
Bitron znajduje się za lewą lampą, na podłużnicy.
bsm steruje wentylatorem
Witam, Od tego, co masz w samochodzie (2 lub 3 predkosci stale z przekaznikami lub sterowanie ciagle PWM). "Przerywacz", to niefortunne tlumaczenie francuskiego "hacheur". Pozdrawiam, Georges
Czujnik wygląda więc na sprawny. Masz tam takie pudełko koło wiatraka ? tam powinny byćprzekaźniki załączania wiatraka (zakładam że jest dwubiegowy). Jeżeli tam OK to niestety tylko ktoś "z kompem" i test elementów wykonawczych. Bo wiatrakiem sterownik silnika ("kalkulator wtrysku" po peżotowemu) steruje.
Tam są chyba dwa przekaźniki do sterowania dwóch prędkości wentylatora. Na żadnej nie chodzi ?
Jakie zasilanie jak sprawdzić to sterowanie?
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
Masz problem ze sterowaniem wentylatorów,dlatego klimatyzacja się wyłącza gdyż ciśnienie w układzie rośnie a nie ma kto schłodzić. Sprawdź zasilanie do opornicy która jest przy wentylatorach,następnie samą opornice.
Jest, choć w moich markach to nie powoduje włączania wentylatora. Ale autor szuka "ochrony wentylatora" cokolwiek to jest... Doprowadzić furę do porządku, bez błędów. Jak dalej będą jaja to szukać dalej. Czy przekaźnik klei, czy gdzieś zwarcie jest i steruje na sztywno wentylatorami...
Witam masz tu ksiżke Sam naprawiam Peugeot 206 PL.
Sprawa prosta spradzasz jakie napięcie sterowania dochodzi do regulatora, oraz sprawdzasz masę i zasilanie silnoprądowe. I już wiesz gdzie uszkodzenie. Po odpięciu sterowania od regulatora wentylator powinien stanąć.
Wg.mnie są dwa czujniki zielony (powinien być z tyłu silnika) - do komp. niebieski na chłodnicy - steruje wentylatorem
we wszystkich 206 po 2001r wentylatorami steruje komputer wtrysku a nie czujnik wchłodnicy. w conajmniej 70% przypadków winny jest rezystor.
Nie wiem, czy dobrze kojarzę ale tam było do2001 dodatkowy moduł pod lewą lampą do sterowania wentylatorem albo włącznik wysokoprądowy na chłodnicy. Od 2001 przekaźnikami wentylatora steruje sterownik silnika.
Jak masz klimę to prędkościami nie steruje rezystor ale tranzystor.
który sterownik, na silniku jest płytka i to ona steruje obrotami
Dzwoniłem do kilku firm co zajmują się naprawami sterowników i dostawałem wszędzie tą samą wiadomość,nie podejmiemy się tego.Sterownik zalany jest jakby taką twardą gumą.Trafić taki sam sterownik z takim samym programem też trudno,i zostaje jeszcze immo.Narazie wstawiłem sobie włącznik mechaniczny i jak temperatura przekracza środkową kreskę to sobie...
Moim zdaniem wentylator sprawny. Kalkulator silnika steruje wentylatorem. Gdy nie widzi czujnika temperatury to załącza wentylator. Z PP2000 możesz wysterować wentylator.
Tak plus po zapłonie i sterowanie na drugim pinie.
Na schemacie od klimy masz ten przewód. I idzie do urządzenia 8010. 8010: coolant temperature unit https://obrazki.elektroda.pl/1246572500_... Tu masz czytelne. Jako, że auto ma klimę ma moduł odpowiadający za sterowanie wentylatorami.
Zielony - wtrysk Niebieski - wskaznik Brazowy - klimatyzacja Wentylatorami zarzadza klimatyzacja (scislej sterownik wentylatorow, ktory znajduje sie na lewej podloznicy od strony kola). Jesli odlaczysz czujnik, to wentylatory startuja na drugiej (wysokiej) predkosci. Sprawdz, czy startuja oba, czy jeden. W twoim przypadku prawdopodobnie pierwsza (niska)...
W zależności od wersji, jest w BSM, jest osoby przekaźnik za lewym błotkiem lub przez skrzynką BSM, jest też opcja rezystora na wentylatorze lub sam wentylator jest sterowany impulsem z ECU (brak przekaźnika). Niestety tak przez internet ciężko coś podpowiedzeć.
Nie widziałem żeby 306 HDi miało tempomat! Ta manetka to szybciej jest do oryginalnego radia, sterowanie z kierownicy. Tak jak pisał kolega "Pawel wawa" diagnostyka. Do sprawdzenia jeszcze główne wiązki przewodów. Na podłużnicy przy wentylatorach. 306team.pl - są osoby z Olsztyna to by pomogły tobie.
Witam kolegów posiadam P207 1.6HDI 2008r w którym nie działa wentylator chłodnicy nawet po wysterowaniu. Sam wentylator na krótko działa,bezpieczniki ok. Czy przyczyną może być rezystor wentylatora kody błędu P0692,P694 sterowanie wysokich i niskich obrotów wentylatora chłodnicy
Wszystko zintegrowane w ECU. W ECU, w paramatrach wtrysku masz kilka stron (nie pamietam dokladnie jakie) i na ktorejs z nich sa dane o sterowaniu wentylatorem. Czujnik temperatury jest tylko jeden, zielony, do wszystkiego, jako, ze wszystko zintegrowane.
Na załączanie sprężarki klimatyzacji ma zasadniczo wpływ: Czujnik ciśnienia klimatyzacji. Czujnik oblodzenia parownika. Przekaźnik w BSI załączający sprzęgło. Powinieneś sprawdzić te elementy. Klimatyzacją steruje BSI więc dobrze byłoby sprawdzić co ono ma do powiedzenia.
Podłączenie presostatu: 1-sterowanie przekażnikiem sprzęgła sprężarki + 2-termostat parownika->sygnał+ z wł.A/C 3-przekażnik wentylatora sterowanie minus 4-masa Może ci to trochę pomoże ,poszukam jakiegoś schematu.Nie wiem czy twój presostat ma takie same wyjścia. Dodano po 1 Możesz wykorzystać tylko styki 1,2 (są zwarte jeżeli P>2,5Bar P<26Bar)czyli:...
Przepraszam nie doczytałem województwa ale jak byś miał bliżej to chętnie Można by się przyjrzeć modułowi BSM bo chyba też on odpowiada za sterowanie
Widocznie sterownik tak podaje masę.Sprawdź po ścieżkach co za element steruje przekaźnikiem.
Czyli jeż nie steruje.
Trudno powiedzieć. Auto kupione tydzień temu. Wcześniej ktoś kombinował i plusa do sterownia przekażnikiem wentylatora podłączył pod plus sterowania sprzęgłem klimatyzacji takie druciarstwo. Wentylator uległ uszkodzeniu. Spalił się poprostu. Po podłączeniu drugiego wentylatora i zrobieniu wiązki tak jak powinna być wentylator startuje odrazu po włączeniu...
Czy ten mechanik czasem podczas tej diagnozy nie zmienił w telekodowaniu sposobu sterowania wentylatorem?
Skoro tak jest jak mówisz, ze sterowanie działa to powinien działać i wentylator, bo sterowanie nie będzie działać jak jest zepsuty wentylator. Pewnie są zużyte szczotki w silniczku. Pozdrawiam.
Wczesniej pisalem juz o problemie,jednak ciagnie sie mimo wymiany softu.Zaczne wiec ponownie od poczatku.Mam peugeota 307 sw 2,0 benz.2006 rok,jak sie nie myle 137 KM.Pewnego dnia zauwazylem ze temperatura silnika doszla sporo poza 90 stopni i wiatrak chlodnicy sie nie zalaczyl.Zaczelo kipiec.Po zalaczeniu klimy wiatrak dziala bez zarzutu.Po podlaczeniu...
Wyświetlacz klimatyzacji działa poprawnie przełącza sie między funkcjami steruje klapami tylko problem tkwi w samym wentylatorze
Nie ma masy z modułu do wentylatora(moduł nie podaje - podaje za to stały plus).Sterowanie obrotów wentylatora jest prawdopodobnie masą.
nie pamiętam jakie dokładnie jest sterowanie tego wentylatora ale wartało by sprawdzić czujnik temperatury
Zobacz w telekodowaniu czy masz BVM 2 lub 3 prędkości czy sterowanie przez przerywacz
W sterowaniu wentylatora nawiewu mam dwa elementy FW26925A1,obudowe mają jak 2N3055.Czy ktoś może mi podpowiedzieć co to za elementy. Silnik wentylatora sprawny,brak nawiewu.
Sprawdziłem ten przekaźnik co jest w skrzynce bezpieczników w komoże silnika brak śladów uszkodzeń po podaniu prądu reaguje prawidłowo. Co wogóle uruchamia ten wentylator? Czy tym steruje komputer bo jest tylko jeden czujnik?
Nie wiem jaką masz wersję, ale ja już zjeździłem takie auto, także z 1994r. i było tam sporo elektroniki. Co prawda moja wersja była tą najbogatszą, bo była pełna elektryka, nawet te szybki uchylne na tyle auta, 2 szyberdachy ten w przedziale pasażerskim sterowany elektrycznie, skórzane fotele, przednie w wersji kapitańskiej (obrotowej), podgrzewane...
Byłem. Sterowanie i zasilanie do wentylatora podobno dochodzi tak twierdzi elektryk.
Cześć. Poszukuję dla Peugeot 508 sw benzyna schematu elektrycznego sterowania pracą wentylatora silnika. Pozdrawiam Andrzej
A chciałbyś klimatronika sterowanego z panela? Jeśli tak to zapomnij. Cała konsola do wymiany. I kilkanaście wiązek kabli , choćby dlatego że inny wentylator kabinowy i inne sterowanie wentylatorów w chłodnicy.
Przekaźniki sprawdziłem podając im 12V i mierząc multimetrem. Wentylatory obydwa są sprawne bo pracują przy krosowaniu przekaźników. Szukałem sterownika pod błotnikiem ale nic tam nie ma poza łączówką, Znalazłem Bitron 240107 ale przymocowany za akumulatorem (poniżej podszybia). Nie wiem czy to on steruje wentylatorami bo wyczytaem że Bitron w modelu...
W Partnerze 2.0 HDi nie ma czujnika na chłodnicy tylko wentylatorami steruje komputer może w twoim przypadku jest tak samo?
Gdy klima włączona to nie czujnik cieczy tylko ciśnienia klimy poprzez ecu steruje wentylatorem.Jakie są ciśnienia gdy włączysz klimę?Może tu jest problem?
Witam ,nie wiem co to za część o symbolach FW 26025 A.Wygląda jak tranzystor ( np.BU 208).Steruje to wentylatorem w samochodzie Peugeot 406 z roku '98.Czy mogę prosic o pomoc w tej sprawie?
Witam kolegów. Temat to Peugeot 308 1,6 benzynka 2010, problem jest w ciągłej pracy wentylatora, niezależnie od temperatury silnika. Sterownik widzi temperaturę prawidłowo, wg AD wentylatorem steruje ECM poprzez BSI, po drodze mając sterownik klimatyzacji. Wymieniłem BSI, lecz bez skutku. Oczywiście wentylator załącza się nawet po wyłączeniu klimatyzacji,...
Dzień dobry, czy rozwiązał Pan problem z dmuchawą? Mam podobną sytuację, tylko w moim przypadku nie ma sterowania przekaźnikiem. Na stykach podstawy przekaźnika zamiast 12V jest zwarcie. Wszystkie bezpieczniki są ok. Czy oriętuje się Pan jakie urządzenie steruję tym przekaźnikiem? Co może powodować zwarcie przewodów.
wentylator pracuje ale nie z pełną mocą co trochę mnie dziwi Prędkość wentylatora skraplacza zależy od ciśnienia HP, jak nie ma co zbijać to nie będzie pracował z maksymalnymi obrotami, dopiero przy ok 15-17bar powinien się rozkręcić.
Rezystora (małego) z obudową nie ma w tej wersji. Jest to wersja z klimatyzacją i wentylatorem sterują tranzystory w tej aluminiowej obudowie, która jest przy wentylatorze. Prawdopodobnie to jest usterka - szukaj nowego/używanego modułu tranzystorów.
1. Wentylator - może być uszkodzony przekaźnik od wentylatora. Z tego co wiem to komputer steruje jego pracą a wątpię żeby to on byl uszkodzony. Przekaźnik się zwiera zalączając wentylator ale już się nie rozwiera. Bzdurą jest wymiana wentylatora skoro pracuje. Trzeba popracować nad jego sterowaniem. 2. Obroty - uwalony silniczek krokowy albo brudna...
Tam masz złącze pod lewa lampą. Gruba masa i plus. Cieńkie zasilanie przekaźników i dwa sterowania low i high z komputera.
F21 5A o ten chodzi? Zasilanie przekaźnika zespołu wentylatora; Sterowanie przekaźnikiem Valvetronic (1,6 I VTi 16V); Turbo chłodzenie (1,6 I THP 16V); Czujnik przepływu powietrza (1,6 I HDI 16V). Dodano po 1 On idzie jeszcze na czujnik położenia wałka Na zawór nie czujnik.
Ww. moduł steruje raczej wentylatorami sądząc po umiejscowieniu i amperażu bezpieczników.
O jaki konkretnie schemat chodzi? Zasadniczo przydałby się cały ale najbardziej potrzebuję schematu sterowania wentylatorami chłodnicy silnika (jest to wersja z klimą).
Zamiennik z allegro, ale nie najtańszy. Dziś spróbuję rozłączyć i sprawdzić przewód od sterowania
Peugeot zapewne
Najprościej było by podłączyć zasilanie bezpośrednio do silnika dmuchawy. Jeżeli dalej będzie to samo to coś jest w silniku, a jeżeli objawy ustąpią to sterowanie: lużna masa, uszkodzony włącznik itd.
8050 to wentylator nawiewu. 8045 - to jest "rezystor" a w rzeczywistości tranzystory. A panel sterujący to jest ten co łączy się z pinem 5 i 6 tranzystora. Ten oznaczony Celsjuszem. Sterowanie po PWM więc oscyloskop powie dopiero.
Panowie nie twórzcie ,albo jest wentylator sterowany z sterownika a w tym przypadku z czujnika na chłodnicy czyli zwykłego elektro- włącznika który włącza przekaźnik i tam masz usterkę oczywiście wentylator sprawdzony.P
Wymieniłem świece żarowe i zniknął błąd P1351 związany z obwodem podgrzewania świec. Nie powrócił również błąd P0422. Niestety po wyprostowaniu rury nadal błąd P0299 czyli, małe ciśnienie turbo przy 2000-3100 obr/min. Powyżej tej prędkości ciśnienie turbo jest ok. Pozostają błędy P2033 oraz P0483 Proszę o wszelkie sugestie. Wszystkie potrzebne sugestie...
Zobacz czy przy tej temperaturze włącza się wentylator na chłodnicy,steruje nim czujnik umieszczony na chłodnicy ,jego zwarcie na "krótko" powinno uruchomić wentylator (przy pracującym silniku) .
Jeśli Webasto dokładane, więc te 12V jest to sygnał sterowania. Nim podajesz przez przekaźnik sygnał na sterownik od klimy i wysterowanie nadmuchu, Wszystko masz opisane na PDF podanych. Schemat masz na stronie 11.
Sprawdź przy wentylatorze regulator jest tam (nieraz 2) tranzystor który lubi nawalać pomierz napięcia czy sterujące wariuje czy ten tranzystor.
Od niedzieli odpala i jeździ OK (nie rozładował aku). Wczoraj u znajomego podłączyliśmy Lexia + PP2000(PL) i zwrócił 2 błędy: 1. "zestaw wskaźników: błąd stały odległy. Informacja o temperaturze oleju. wartość otrzymana jest nieprawidłowa". Temperatura oleju silnikowego? Gdzie jest czujnik oleju silnikowego? Gdzie jest wskaźnik/lampka temperatury oleju?...
czy może mi ktoś sprawdzić jakie napięcia powinny być na wtyczkach od sterowania wentylatorami?? chodzi mi po rozpięciu
Problem rozwiązany. Przy silniku po prawej stronie znajdują się bezpieczniki, po sprawdzeniu całego układu okazało się że prąd jest zbyt słaby żeby uruchomić wentylator, (prąd przechodził przez bezpiecznik) lecz po rozkreceniu gniazda widać że jest upalone od spodu centralnie nad bezpiecznikiem który steruje dmuchawa- wymieniłem skrzynkę bms i problem...
Jeżeli posiadasz klimę w tym samochodzie to zapewne ona jest sprawcą.Może być uszkodzony moduł sterowania klimą i wentylatorami. Pozdrawiam
Bezpieczniki sprawdzone? W tych samochodach klapki w tunelach nawiewu bywały sterowane silniczkami czy innymi elektromagnesami. Może spalił się bezpiecznik i nie ma też oświetlenia w kabinie, bagażniku itp.
Nie podajesz szczegolow, ale z tego co piszesz wnioskuje, ze masz klimatyzacje. W tym przypadku nie ma w ukladzie termowylacznika lecz czujnik typu PTC (brazowy). Wentylator z dwiema predkosciami (dwa przekazniki i opornica na scianie przedniej) jest sterowany przez tzw. BITRON (pudelko ok. 6cmx12cmx2cm z wtykiem 15-pinowym). Moze on byc uszkodzony....
z tego co pamietam to w tym modelu wentylator sterowany jest masa jezeli sie myle to niech mnie ktos poprawi
proszę o pomoc Peugeot 607 2,2 HDI mam problem wentylator nawiewu, sam silnik działa (podłączony na krótko) napięcie na kostce jest ,po podłączeniu nie włącza się wentylatora, sterowany jest na pewno masą jak podam "-" wentylator pracuje. Podsumowując problem jest w jakimś sterowniku tylko nie wiem gdzie szukać problemu, może temat dotyczy tzw. opornicy...
Z VIN-u wynika, ze masz wylacznik na chlodnicy. Jesli tak nie jest, to auto bylo, prawdopodobnie, zmodyfikowane. Na PW przesylam ci schemat z mlodszej 206 ze sterowaniem wentylatorem przez ECU. Pozdrawiam, Georges
Witam, koledzy jak mogę sprawdzić wentylator chłodnicy aby wyeliminować lub potwierdzić awarie komputera. Bo wentylator nie załącza mi żadnego biegu, a czasami włączy się drugi bieg przy 100 stopniach. Jest to Peugeot 206 1.6 pb 2003 r wiec tam już wentylatorem steruje komputer. Na jakiej zasadzie on załącza wentylator? Pobiera temperaturę z czujnika...
w sterowniku od wentylatora spalił się tranzystor ( zresztą ten tranzystor to cały sterownik :) ). Nie mogłem go rozszyfrować i doszły mnie słuchy że w zamian za takie ( nie koniecznie peugeot ale również inne samochody ) wstawiają BDX66C niestety pochodził pół roku i sie spalił. Wstawiłem go więc drugi raz i znowu pochodził z 4 miesiące i poszedł z...
Czujniki ciśnienia się podstawia, pomiary mimo że dobre niewiele wnoszą. Na czujniku powinno być zasilanie około 14 V anie mniej niż 9. Wentylator w tych samochodach załącza się w rytm ciśnienia na HP, gdy jest niskie to wentylator stoi. Klima nie ruszy jeżeli jest jakiś błąd w sterowaniu, przykładowo błąd czujnika parownika. Trzeba mieć tester aby...
A dlaczego nie niebieski? Z drugiego obrazka wynika, że to on jest od wentylatora chłodnicy. Czy czujnik wentylatora wskazujący 2700 ohm powinien mieć przejście; po osiągnięciu właściwej temperatury (np.92C) ? Nie. Odczytane i podane wartości wskazują, że to termistory. https://www.google.com/search?client=fir... Termowłącznik (bimetal),...
Tam jest rezystor, czy cały moduł sterowany ? Jak wiem to francuzi z zamiłowania pchają wszystko na elektronice.
Ja obstawiam, że jest uszkodzony czujnik temperatury (20). Pierwszy stopień zasilania wentylatora jest przez jego styki, drugi steruje przekaźnikiem. Możesz jeszcze sprawdzić rezystancję między stykami 3 i 2 rezystora (22). Sprawdź połączenie 152.
nie jestem pewien ale na przełączniku chyba powinna być masa, sterowanie obrotów odbywa sie masą a plus powinien być stały chyba że sie mylę..
I stąd właśnie mój dylemat bo naprzykład w schematach są tylko dwa.Jeden wkręcony w głowicę podpięty jednym pinem i spięty z niebieskim trzy pinowym podpiętym do ECU wkręconym w termostat.Ach Ci francuzi.Z tego co wiem jak jest brązowy to steruje on wentylatorem chłodnicy jeżeli nie ma klimy.A jak jest klima to wentylatorem steruje ECU.Jak ktoś ma jeszcze...
Czyli masz diagnozę. Przynajmiej sprawdź jak pracuje ten wentylator. Oczywiście nie twierdziłem, że będzie to jedyny powód usterki. Jednak mowa o klimatronic, więc pomiar temperatury też ma znaczenie dla modułu sterującego.
Na pewno ten bezpiecznik nie zabezpiecza tylko cewki przekaźnika. Tylko to jest schemat dotyczący sterowania wentylatorem. A jak znalazłbyś schemat od czegoś innego to też byś mógł znaleźć że ten bezpiecznik łączy się z czymś tam jeszcze. Jeżeli chcesz schemat który by dotyczył konkretnie twojego egzemplarza to potrzebny jest nr VIN (VIS). Tylko że...
Sprawdziłeś instalację? Omiń przekaźnik na krótko to zobaczysz czy instalacja zasilania wentylatora jest sprawna. Bo podłączenie wentylatora na krótko do akumulatora nie sprawdza działania instalacji. Poza tym który rok? Bo kilka wersji sterowania było w 1.4 z PSA.
Te przekaźniki przy chłodnicy są do sterowania wentylatorami. Ja bym podmienił na próbę opornik dmuchawy.
A bezp. pod bsm masz sprawne? Wydaje mi się że sie trochę mylisz bo właśnie na tych dwóch kablach co idą do wentylatora powinno być stałe napięcie bez zapłonu wiec bsi przekaźnikiem nie steruje.
wentylator na silniku ma elektronikę często pada wentylatorem steruje sterownik silnika w powiązaniu z BSM a klima taje tylko sygnał do sterownika ze jest załączona a on to daje dalej do bsm wentylatorów i kompresora
Jeśli startują wentylatory czyli ECU nie widzi temp. silnika. Uszkodzona wiązka do ECU lub sam ECU. ECU steruje też alternatorem więc trzeba iść w tą stronę.
Silniki wentylatorów Spoko już też się domyśliłem. Czyli 2 przekaźnik sterują wentylatorami każdy z osobna... Wydaje mi się że bez klimy to na gorącym pracowały 2 i na 1 i 2 biegu.
Jeżeli jest to 2002 rok i nie ma na górze w chłodnicy niebieskiego czujnika bimetalicznego to sterowany on jest z czujnika temperatury silnika przez sterownik .
po analizie stwierdzam ze albo plus na cewki przekaznikow zostal zmieniony albo plus na styki robocze .uklad sklada sie z 3 przekaznikow umieszczonych symetrycznie miedzy wentylatorami w ich gornej cczesci i zasilane ze skrzynki czarnej w okolicach akumulatora . opis pinow przekaznikow 1 sterowanie z wlacznika termicznego masa, 2 plus cewki , 3 plus...
peugeot wentylatora peugeot sterowanie opornica wentylatora peugeot
wykonac potencjometr 93c46 24c02 efekt ambilight
Skrzypienie w zawieszeniu Mercedes B 180 na hopkach Zakłócenia odbioru radia TOK FM przez obecność