Nie koniecznie uszczelnienia chłodnicy oleju mają winę a ona sama. Należało by ją sprawdzić pod ciśnieniem i podgrzać do temperatury roboczej czyli 80-90 stopni. W tedy może ujawnić się usterka o ile właśnie tam jest.
I tu prawdopodobnie jest problem. Ten podgrzewacz jest potrzebny do sterowania samym termostatem.
Zbiornik wyrownawczy jest stosunkowo nisko, stad naczynie zamiast korka. Mozna tez podniesc cisnienie w ukladzie (przyrzad do wykryania wyciekow, na przyklad). Jest pasek i jest lancuch. Jesli wymieniasz przy 120 tys. km, nie ma problemu. Jesli wymieniasz przy 180 - 240 tys. km, lepiej wymienic wszystko, choc nie ma zadnych zalecen konstruktora na ten...
Odpowietrznik jest na wyjściu z nagrzewnicy. http://obrazki.elektroda.pl/5679429300_1...
A termostat w układzie chłodzenia i załączanie wentylatora chłodnicy działają prawidłowo ? Bo wygląda że zdecydowanie coś jest niewydolne w układzie chłodzenia. Pozdrawiam
A może czujnik? Mierzona ta temperatura jakoś inaczej?
I dlatego wypalanie FAPa w pojazdach PSA powinno się przeprowadzać podczas próby drogowej, nie na postoju. Przepływające z duża prędkością powietrze chłodzi katalizator, podłogę i układ wydechowy.
Witam. Normalnie i w skrocie Elektrozawór odpowietrzania płynu chłodzącego: Zasilanie = Zamknięty elektrozawór ( Brak przepływu płynu chłodzącego ) Brak zasilania = Otwarty elektrozawór ( Obieg płynu chłodzącego )
Czujnik poziomu oleju.
Zmien serwis , bo szanujacy sie warsztat tak nie robi ze wymienia czesci a usterka dalej nie usunieta , powinni szczytac błedy to na poczatek , sprawdzic szczelnosc układu bo bez przyczyny układ sie nie rozczelnił .Sprawdz czujnik cisnienia w układzie klimy , podłacz na krotko .
Ciśnienie LP i HP podaj podczas pracy na postoju. Układ drożny i szczelny ? PP2000 i pokaż pomiary i błędy.
Olej w układzie chłodzenia rozpuszcza gumowe węże, zapycha nagrzewnicę i chłodnicę.
Ile płynu wchodzi w układ chłodzenia peugeot 307.
Moja teoria jest taka, że w ten sposób auto informuje użytkownika o możliwym (poważnym) problemie z układem chłodzenia.
Jest, zasterowanie testerem, wtedy sprawdzamy całość, albo podanie masy na odpowiednią nóżkę przekaźnika, wtedy sprawdzamy tylko obwód wentylatora. Przyczyną braku pierwszego biegu w peżo najczęściej jest skorodowany przekaźnik albo uszkodzony rezystor I biegu. Tym niemniej opisane objawy nie wskazują na to. Test układu chłodzenia na obecność spalin...
Witaj też miałem problem z płynem w tym silniku i wymiana uszczelki pod głowicą rozwiązała problem. Ogólnie 1.4 z tego słynie jak vti wypadanie zapłonu i branie oleju.
1. Wymienić na nową 2. Spróbować wyczyścić i udrożnić 3. Sprawdzić obecność spalin w układzie chłodzenia
Napisz jak rozwiązałeś temat płynu chłodzącego.Potrzebuję zrobić wymianę płynu i nie wiem czy są jakieś odpowietrzniki.
Jest dobrze, nie powinno być problemu, sprawdzić drożność, ew. czy nie jest zapowietrzony układ, często tak objawia się lekki przedmuch uszczelki pod głowicą.
Tak jak kolega wyżej napisał. Ciśnienie jest więc kompresor się załącza ale jest zbyt mało czynnika by układ chłodził.
Sprawdź układ chłodzenia na obecność spalin.
P1198-Regulacja ćiśnienia paliwa P1598-Zawór układu chłodzenia
Klasyczny przypadek przedostawania się powietrza do układu chłodzenia lub awarii pompy wody. Więc masz wybór, pompa lub uszczelka pod głowicą.
Uszczelka pod głowicą. Zleć (u mechanika) wykonanie testu na obecność CO2 w układzie chłodzenia, jeżeli chcesz mieć pewność.
No to trzeba by to na własne oczy zobaczyć, żeby było wiadomo z czym walczymy... Nie chcę wprowadzać Cię w błąd, więc proponuję odwiedzić jakiegoś elektromechanika/elektryka samochodowego. A co do ubywania płynu chłodzącego, to należałoby wykonać test szczelności układu chłodzenia, może jest gdzieś wyciek?
Poziom płynu w układzie chłodzenia
Powiedziałbym szerzej - w układzie chłodzenia silnika.
Śrubka na imbus 5, pod czujnikiem temperatury. Preparat to zależy od tego co się stało. W sklepie motoryzacyjnym powinni coś poradzić. Cześć, Gdzie można dokupić tą śrubkę do odpowietrzania ? Oryg się złamał i wyrzucili zanim sprawdziłem jaka to śruba. Pozdr
Witam! Poszukuję informacji na temat ciśnienia w układzie chłodzenia 106tki 1.1 XR. A konkretnie przy jakich wartościach ciśnienia korek zaczyna wypuszczać opary po nagrzaniu (przegrzaniu) silnika a przy jakim podciśnieniu wpuszczać powietrze do zbiornika wyrównawczego po ostygnięciu? Korek wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/85_12043747...
Jak nie mogłem znaleźć schematu do Scudo(ani Expert ani Jumpy) to przypasował mi od Peugeot 806. Tylko to akurat chodziło o silnik, z klimą nie wiem czy będzie podobnie.
..Diagnoza komputerowa sugeruje problem z układem chłodzenia silnika....... Delphi. Gdybym posiadał schemat nie zakładałbym tematu.
Dopóki masz błąd elektrycznego termostatu(w układzie chłodzenia silnika) to klima nie ruszy
Nie wiem co i ile tego cosia puściłeś do układu, nie pomogę niestety nie mając podstawowych danych
jest to silnik 1,6. Wentylator chodzi bez zarzutu w zasadzie to na jałowym biegu chodzi cały czas bo tak się silnik grzeje. Kilka mechaników mi mówiło że uszczelka pod głowicą jest w porządku uzasadniając to że: nie dymi się z wydechu po rozgrzaniu silnika, do układu chłodzenia nie dostaje się olej, i kompresja z cylindrów nie przechodzi do układu chłodzenie....
Witam. Po awarii układu chłodzenia w samochodzie Peugeot 307 2.0 Benzyna i wymianie wszystkich podzespołów układu chłodzenia od kilku dni mam problem, albowiem zakupiłem już 2 termostaty, pierwszy nowy nie działał na pewno, bo się nie otwierał, więc zakupiłem drugi. Problem polega na tym, że temperatura płynu chłodzącego dochodzi nie zawsze do 130 stopni,...
Szukam schematu el.układu zasilania wentylatora chłodnicy peugeot 807 2,2 benzyna 2004r Powinno pomóc: CHŁODZENIE SILNIKA EW10J4 (RFN) – EW12J4 (3FZ) BVM
Witam. Po awarii układu chłodzenia w samochodzie Peugeot 307 2.0 Benzyna i wymianie wszystkich podzespołów układu chłodzenia od kilku dni mam problem albowiem zakupiłem już 2 termostat,pierwszy nowy nie działał na pewno bo się nie otwierał więc zakupiłem drugi,problem polega na tym że temperatura płynu chłodzącego dochodzi nie zawsze do 130 stopni,czasami...
Witam, W samochodzie, jak w temacie, nie startuje wentylator chłodnicy(podłączony na krótko chodzi), niebieski czujnik na chłodnicy działa (zimny silnik=otwarty, przy wzroście temp.=zamknięty - sprawdziłem omomierzem), zielony czujnik na silniku przy temp około 70: gdy go odłączyłem obroty wzrosły po ponownym podłączeniu obroty zmalały (to chyba działa?)....
Witam mam problem z odpowietrzeniem peugeota 406 strasznie szybko się grzeje a wentylatory załączają się dopiero przy 110st. a lato się zbliża tylko proszę mi wytłumaczyć po kolei co i jak robić pozdrawiam Grzegorz 406 1,8 16V z kllimą manualną
Czasami tak bywa. Upg może ulec uszkodzeniu na wiele sposobów. Znikajacy plyn, mieszanie plynu z olejem lub cisnienie spalin w układzie chłodzenia. Przy tym ostatnim czesto praca silnika jest bez zmian oraz nie ma zmian w kolorze spalin .
Odpowietrzniki masz na chłodnicy,termostacie i przy wejściu do nagrzewnicy.
A czy nie masz przypadkiem zapowietrzonego układu chłodzenia?
Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
Możliwe jest ze ta temperatura co opisujesz mogła mieć zjawisko ponieważ na zewnątrz auta było 37 stopni tzw. parnik co nie pozwalała na zmniejszenie temperatury tym bardziej ze miałeś komplet pasażerów i jechałeś z taka prędkością ale dla pewności możesz wymienić termostat koszt około 50zl plus płyn do chłodnicy i masz pewność ze z układem chłodzenia...
Czy robiłeś test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia?
Kolego, Najwyrazniej nie masz pojecia o tym, za co sie bierzesz. Oddaj auto jakiemus fachowcowi. Taniej bedzie cie to kosztowac.
Witam, Tak jak w temacie -czynnik odzyskany 320 -zrobiona próżnia 10min ( szczelny) - układ napełniony Sprężarka załącza się, wentylatory sie włączają i brak chłodzenia Będę wdzięczny za podpowiedzi
Witam, Poszukuję schematu instalacji elektrycznej chłodzenia do Peugeot Boxer III. Są do innych modeli typu 307 natomiast do Boxer III nie widzę niestety nigdzie, a może to ten sam układ? Bardzo proszę o pomoc! pozdrawiam
Czy przed wymianą podzespołów było tak samo? Zrobić test na obecność spalin, to może coś się rozjaśni.
A jak sprawdzisz już wszystkie powyższe /łacznie z p-pą wody, która może puszczać w trakcie pracy i zaraz odparowuje/ zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia.
Witam. na mój gust to problem leż w układzie chłodzenia inwertera ,uszkodzona jedna z wielu pomp obiegowych lub zapowietrzony układ .Pasowało by podejżeć parametry bieżące temperatury silnika oraz inwertera .
Bo nie ma krążenia płyny w układzie wystarczającego. Musiałbyś zamontować elektryczną pompę wymuszającą obieg w układzie chłodzenia.
Na zbiorniku wyrównawczym nie zauważyłem ciśnienia, ale jak miałem nadmiar płynu, to widać było ślady wyrzucenia nadmiaru płynu. Dodano po 1 Może ktoś ma schemat układu chłodzenia T9 2,0 HDI 2016 r.
Temperatura powietrza po lewej stronie to 12°C, po prawej 21°C. Czyli ona grzeje a nie chłodzi. Czynnika po prostu mało. Dokładnie tak, a dlaczego mało, bo jest gdzieś w układzie dziura. Czy coś brakuje? Temperatura parownika wynosi 4,8°C. To oznacza, że jest chłodzony. Tak, brakuje czynnika. 4,8 stopni to powinno być na kratkach wylotowych. To oznacza...
W tym aucie niestety to może być nie tyle uszczelka pod głowicą co pęknięta głowica... Jak padnie turbina to też dymi na biało, ale jest zupełni inny zapach tych spalin i nie idzie ciśnienie do układu chłodzenia.
Nagrzewnica,problemy w układzie chłodzenia,silniki i cięgna klap,sterownik klimy.Wybierz sobie.
A olej jest w układzie chłodzenia jeśli nie to chłodnica oleju jest ok tylko chłodnica egr może być nie szczelna
Układ chłodzenia bardzo ładnie się diagnozuje bez testera będzie ciężko, także zapraszamy.
Jeśli po zdjęciu wtyczki wentylatory się włączają na obie prędkości to albo silnik zbyt zimny albo układ chłodzenia zapowietrzony.
Jeżeli dym biały to może świadczyć o płynie z układu chłodzenia w cylindrach.
Myślę że w Twoim aucie jest tak samo, skoro nie masz w układzie chłodzenia żadnego termowłącznika.
P1351 To raczej świece do sprawdzenia. P1598-Zawór układu chłodzenia - termostat ?
Tu masz schemat elektryczny układu chłodzenia. Termostat masz sprawny ? Spróbuj zmienić termostat oraz korek zbiorniczka wyrównawczego
Witam ile sama chłodnica tego nie wiem natomiast cały układ chłodzenia 6L.
Witam, mam problem z autem Peugeot 3008 HDi Hybrid4 z 2014 roku. Jakieś półtora tygodnia temu zerwało albo coś zeżarło pasek PK. Wywaliło checka na desce o awarii silnika. Pasek został wymieniony, po parokrotnym przekręceniu stacyjki check zgasł sam z siebie i auto wróciło do ruchu. Po 6 dniach, po powrocie z miasta i godzinnym postoju pod domem, auta...
O samodiagnostyce w tym samochodzie nie słyszałem. Prawdopodobnie brak czynnika w układzie klimatyzacji.
Jak w temacie. Autko z 2011 roku. Głównie chodzi mi o układ chłodzenia silnika - wentylator, czujniki, przekaźniki itp.
Na dole, pod wentylatorami jest opornica do nich, tak jak przekaźniki, tylko poniżej śmigieł, tam najprawdopodobniej jest przerwa. Oprócz tego sprawdź wszystkie 3 przekaźniki, bo w tym samochodzie jest dziwny układ: silniki pracują szeregowo, jeden przez opornik, oba przez ww, oba równolegle, usterka (zielono w środku) jednego przekaźnika (styki NC)...
Po pierwsze benzyna dużo szybciej i lepiej grzeje się niż diesel, nawet w zimie, sprawdź poziom w zbiorniczku płynu chłodzącego, wyłączyć klime i zagrzej autko aż się włączy wentylator(trzymaj go na obrotach około 3tyś.) czyli układ chłodzenia zadziała, wskazówka powinna wskazywać (różnie) przy czerwonym lub nawet na czerwonym. Po drugie klima czy to...
A jakie powinno być ciśnienie/napięcie na czujniku przy pełnym dobiciu układu tak aby sprężarka się załączała a klima dobrze chłodziła bo chciałem sprawdzić bo mi się nie załącza?
Jakich danych więcej? Pomyśl, 8 czy 16v ,czy na przepustnicy czy krokowym? Kod silnika? Dobrze jest wiedzieć o jakim silniku mowa. A tak poza tym to potrzebna jakakolwiek diagnoza której nie było. Więc równie dobrze mogę ci napisać wymień silniczek krokowy, a co do układu chłodzenia to dobrze go odpowietrz.
Przewód cieczowy idący na zawór rozprężny jest bardzo gorący, to już świadczy o braku chłodzenia i małej wydajności układu klimatyzacji.
wszystko zimne i tylko na zapłon wezme wlacza sie wiatrak Klimatyzacja jest? Wypadało by podłączyć jakiś tester i sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Druga sprawa to porządnie odpowietrzyć układ chłodzenia(odpowietrznikami)
Witam Wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia. Musisz dolać płynu na max i odpowietrzyć . Pozdrawiam
Przecież ten komunikat jasno mówi o zbyt wysokim poziomie płynu w układzie chłodzenia, a nie usterce w układzie klimatyzacji. [edit] Bzdurę napisałem, nie doczytałem posta.
Koledzy moze to wam się wyda śmieszne ale sprawdzcie płyn w chłodnicy bokomunikat jest typowo od układu chłodzenia ja w 206 perzocie miałem to samo i dolałem płynu było mniej niż minimum
Poszukuję danych dot: pojemności układu chłodzenia, oleju w skrzyni biegów i płynu we wspomaganiu układu kierowniczego w Peugeot 307 SW Diesel 2,0 l HDI - 2003 r. Wdzięczny będę za odpowiedź ponieważ albo nie potrafię znaleźć albo nie ma tu tych danych.
Jeśli chodzi o cały układ chłodzenia to wchodzi 6 litrów , post nie dokonca wyjaśnia co chciał byś wiedzieć Reg. 3.1.14. Publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką
Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia. Odpowietrzniki znajdują się na obudowie termostatu (pod rura wlotu powietrza do filtra) i na wlocie do nagrzewnicy.
a może jakiś syf /rdza, piach/ w układzie chłodzenia uszkadza uszczelnienie
Pytania: Czym to diagnozujesz? Jakie ciśnienie pokazuje w ECU? Twierdzisz, że nie można było odciągnąć całego czynnika...bardzo dziwne...Czy podłączyłeś stronę ssącą i tłoczną czy tylko tłoczną? Co pokazują zegary? Może sprężarkę włącza na chwilę i później rozłącza i jest jakiś błąd stały który nie pozwala jej włączyć. Czynnik zmienia ciśnienia wraz...
Troszkę dziwnie to wszystko napisane. Jeśli czujnik Tobie przekłamuje to musisz sprawdzić kompem jaką pokazuje temperaturę. Oczywiście podstawą, żeby dobrze pokazywał jest odpowietrzony układ chłodzenia!
To jest pompa odśrodkowa, czyli króciec w osi/z góry zasysa płyn, a wystający z boku wyrzuca. Taka pompa powinna mieć "przed sobą" większy opór, czyli ma wtłaczać płyn w element o większych oporach przepływu, a nie z niego wysysać. Dlatego powinieneś umieścić go na wężu ze strzałką "do webasta" jej krućcem wystającym z boku pompki. Dodano po 24 Aha...
Przy 90 stopniach spod maski wydobywa się para. No to trzeba zajrzeć i zobaczyć skąd... Pytanie czy podejrzewacie uszczelkę głowicy czy to może zwykły wyciek i płyn leje się gdzieś po silniku i dlatego ta para spod maski? Może się lać po silniku, może też się wydostawać przez uszkodzoną uszczelkę pod głowica na zewnątrz (ale zwykle wtedy widać zaciek...
Jak i umiejscowienie modułów renault akurat w miejscach nawiedzanych przez wodę: Velsatis moduł parktronika Megane I główne bezpieczniki , połączenia masowe silnika Megane II moduł UPC Scenic II rozwiązanie sterowania wentylatorem kabiny Cała grupa VW -rozwiązanie konstrukcji spryskiwacza tylnej szyby (kombi) i elektryki tych drzwi Konstrukcja układu...
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
Co sprawdziłeś do tej pory? Iskra jest i jaka? Po kręceniu rozrusznikiem świeca sucha, czy mokra? Mieszanka, czy korzystasz z dozownika? Ciśnienie sprężania? W układzie chłodzenia woda, czy płyn chłodniczy?
Do sprawdzenia: uszczelka pod głowicą, przewody układu chłodzenia, sama nagrzewnica, szczelność pompy wody. Wówczas sam określisz co dolega peżocikowi.
Sprawdź czy włączają się obie prędkości po zwieranu odpowiednich styków termowyłącznika. Musisz też sprawdzić czy układ chłodzenia jest drożny na przykład czy puszcza termostat.
A czym śmierdzi-świeczkami z cmentarza, czy w układzie chłodzenia pojawiły się dziwne efekty typu wydmuch, lub ubytek płynu?
Posprawdzaj płyny eksploatacyjne, kontrolka STOP zapalenie kontrolki wiąże się z poważną usterką układu hamulcowego, układu kierowniczego ze wspomaganiem, układu smarowania silnika, układu chłodzenia lub przebiciem opony. Po drugie nie powiedziałeś jakie dodatkowe kontrolki się włączają a to też ważne... Nie pozwoli odpalić auta!!
Te silniczki są bardzo wdzięczne i spalanie nie przekracza w nich 8l przy "ostrej" jeździe, przeciętny wynik to 7 do 7.5 litra. Wiem co mówię bo miałem takie dwa, do tego często odwiedzają mnie takie 1.4 z wydmuchaną uszczelką pod głowicą. Gdyby silnik ci spalał 12.5 litra benzyny to na pewno mieszanka nie była by stechiometryczna a wynik z analizy...
Moduł elektroniczny mierzy rezystancje termistora w czujniku. Jeśli odepniesz wtyczkę rezystancja będzie nieskończenie wielka a dla modułu będzie to oznaczało nieskończenie wielką temperaturę dlatego właśnie włączają się wentylatory. Tak więc albo uszkodzony jest czujnik albo na przykład masz zapowietrzony układ chłodzenia.
Ciśnienia tak jak pisałem przed wymianą i po za dużo się nie zmieniły, przed robił może 6-7 stopni na sondzie parownika ale było też chłodniej na zewnątrz. Może to pobożne życzenie, perspektywa 140zl za zawór, a 1.5k za sprężarkę robi swoję, tym bardziej że kolejne auto które ma kompresor ze zmienną wydajnością i problemy z klimą, przy układach ze stałą...
Cześć wszystkim, znalazłem temat w którym widzę że uprzejmość forumowych kolegów nie zna granic. Niestety nie jestem w obecnej chwili w stanie założyć konta na mhh auto, a bardzo potrzebuję jedną z instrukcji którą tam udostępnili, dotyczy odpowietrzania układu chłodzenia w moim autku, nigdzie indziej nie mogę tego znaleźć. Uprzejmie proszę o udostępnienie...
Ja w tej sytuacji zainteresowałbym się sprawdzeniem czy nie ma przedmuchu do układu chłodzenia, bo na mój nos niedoświadczony, przedstawione objawy na to wskazują.
Płyn do chłodnicy najlepiej stosować zgodny z zaleceniami producenta samochodu. Jest on zawsze podany w instrukcji użytkowania samochodu dołączanej do samochodu przy jego nabyciu. Moim zdaniem ważniejsze od marki stosowanego płynu jest jego okresowa regularna wymiana (min. co dwa lata). Poj. układu chłodzenia to 3,8 l.
Ja też potrzebuję schematu. Mam sporo nazbieranych wersji, ale mojej nie :( Chodzi o układ chłodzenia silnika z dwoma wentylatorami i trzema przekaźnikami sterującymi. VIN: VF35FKFWF60498314 (2002, 1,4i z klimą).
Jak dobrze pamiętam ,to bialego dymu nie będzie VW garbusie oraz Fiacie 126 .Po pierwsze ;chłodzone powietrzem (silnik gorący),po drugie układ wydechowy jest natyle krutki ,że woda(para wodna) się nie skrapla w rurze wydechowej.
Witam:) Mam pytanie ile mieści się płynu w całym układzie chłodzenia w Peugeocie 407 2.0 hdi 2006r? Pzdr
odpowietrzyć układ chłodzić peugeot peugeot chłodzić pojemność układ chłodzić chłodzić
instrukcja angielski kenwood podłączenie stałe elektryczne mercedes skrzynia manualna
piaskować jakie ścierniwo monitoring klatki
Programy zapobiegające automatycznemu wylogowaniu Bojler Kwadro - utrata pojemności: przyczyny i rozwiązania