No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
Ostatnio wymieniłem cylinder i tłoka. Czy skuter jeździł po tej wymianie? Czy od wymiany nie odpala? Jaka była przyczyna tej "naprawy"? Ciekawi mnie jak wygląda teraz sprawa kompresji, może coś przy wymianie poszło nie tak i teraz silnik nie ma kompresji? Jak stan zaworu membranowego (membrany) cylindra? Jak masz palnik gazowy albo dostęp do kuchenki...
Ok, dzięki. Miałem dotąd dość spore problemy z wyregulowaniem gaźnika bo jak się dziś rano okazało mieszanka miała dodatkowy "doping", ponieważ zaworek z baku był uszkodzony i nie dość że się nigdy nie zamykał to w dodatku przypuszczał paliwo również do przewodu podciśnieniowego sterującego zaworkiem, więc gaźnik zamiast zasysając otwierać zaworek to...
Oczywiście, stan oleju był już dużo ponad stan i dlatego zaczęło go przerzucać do filtra, od tego czasu już ze trzy razy spuszczałem olej, pilnuje stanu i jak osiągnie poziom ponad stan to go wymieniam, jest czysty, ale rzadki, z benzyną. Myślałem że wtrysk leje, ale go wypiąłem i ładnie rozpyla, zresztą gdyby lał to silnik by tak nie pracował. Ja jestem...
pompa paliwa nie ma wydajności W silniku 250 jest układ paliwowy z przelewem-powrotem paliwa przez wtryskiwacz do zbiornika. Z pompy paliwa biegnie przewód paliwowy - kończący się na jednym króćcu wtryskiwacza a z drugiego króćca wtryskiwacza paliwo wraca do zbiornika. W silniku 500 jest układ "ciśnieniowy". Wtryskiwacz nie jest przelotowy. Nie ma...
Sprawdzałem iskre bezpośrednio z kabla do masy strzela na dobry centymetr, rozrusznik kręci szybko, brak jakiego kolwiek odzewu ze strony silnika. Najlepszym sposobem jednak będzie remont silnika bo przy 5Barach to raczej długiej przyszłości silnik benzynowy nie ma.
no witam ponawiam , silnik już założony ,gaźnik ten nie oryginalny również dopasowany do gumy i tak odpalił mi praktycznie od strzała ładnie wkręcił się na wysokie obroty, ładnie pracował również na niskich , jest taki problem mianowicie paliwo cieknie od strony wlotu powietrza z jednej dziurki na postoju oraz drugi problem po dodaniu gazu aktualnie...
Chodzi o te membrany za gaźnikiem co są pod gaźnikiem co przykręca się króciec ssący do tego Tak. Muszą przylegać dokładnie bez prześwitu a paliwo z olejem z wału poprostu wylej nie czyść do sucha aby silnik sie nie zatarł odrobinka jest wskazana silnik jest smarowany mgłą mieszanki paliwowo olejowej z gaźnika a klapki są poto by nie cofało do gaźnika...
Sprawdź czy paliwo dochodzi do gaźnika jezeli nie to weź zdejmnij wężyk od podciśnienia jeżeli masz kranik na podciśnienie jak ściągniesz to weź pociagnij przez niego kilka razy powietrze tak aby kranik puścił paliwo i powinno pomusz a jak miał ciężko odpalić a jest to 4t to wyreguluj sobie zapłon i zawory też powinno pomusz jeżeli silnik nie jest wyjechany.
Silnik to oczywiście 4T, tak jak pisałem Piaggio X9. Co do termostatu informacja jest potwiedzona. Nowa wersja utrzymuje silnik w wyższej temperaturze co ma umożliwić lepsze odparowywanie paliwa. Mój rocznik to 2005 czyli początek produkcji, póżniej Piaggio montowało termostat z wyższą temperaturą otwarcia i taki u mnie jest. Co do softu - tą informację...
Witam, proszę o pomoc w celu odpalanie mojego skutera Piaggio Zip 50 2T. Zacznę od początku. Skuter nie chciał odpalać więc kupiłem nowy tłok, cylinder, pierścienie, łożysko igiełkowe, sworzeń po zdrobieniu krótki czas wszystko pracowało jak należy. Po pewnym czasie znów przestał zapalać, więc rozebrałem silnik kupiłem nowe simeringi i łóżyska na wał...
Może zaworek iglicowy się zaciął, ale wówczas paliwo wyciekało by przelewem lub wyciekało do filtra powietrza, a nie przez automat ssania. Czy gaśnięcie powoduje w tym przypadku zawór ssący ,bo jest uszkodzony ? i czy jest do wymiany ? Nie znam się na sprawach technicznych i nie wiem gdzie i co to jest zaworek iglicowy.Stwierdziłem tylko ,że wycieka...
jakoś nie zauważyłem wpisu o świecy w pierwszym poście sorry, a coś chociaż odezwie się na sekundę, łapie czy nic, może klin masz zerwany na magnecie i iskrę podaje np w dolnym położeniu tłoka, jeśli to silnik czterotakt to może i zawory się w ogóle nie otwierają (regulacja), musisz jeszcze zobaczyć czy paliwo jest tłoczone przez pompkę czy tylko jest...
Dzień dobry. Mam problem ze skuterem. Jechałem nim i zabrakło mi paliwa (wskaźnik nie dziala) po nieudanej próbie odpalenia dopiero sprawdziłem stan w baku. Zatankowalem go i za którymś tam razie zapalił, tylko silnik pracuje na wolnych obrotach jak doda się gazu to się dlawi. (Na stopce jak i na kołach) co jest przyczyną? Lub 2ga opcja ze paliwo nadal...
Nie no, one tak nie pracują. O łożyskach na wale wiem, że są do zrobienia, stąd też pytałem, czy jest możliwe, że to wina simeringów. Bo skoro luzy są na łożyskach, to i simeringi łatwego życia nie mają więc duże prawdopodobieństwo, że są uszkodzone. Membrana pod gaźnikiem wygląda w porządku, pod światło nie widać prześwitów. Starsze motorki nie miały...
Skuterek przewiozłem dziś na przyczepię pod miasto, na taras weszła ekipa remontowa z administracji, musiałem zrobic miejsce. filtr to nie był dobry trop. Nie był bardzo brudny, a sytuacja w zasadzie się nie zmieniła. Wracam jednak do układu paliwowego. Coś jest chyba nie tak z podciśnieniem kierowanym z gaźnika do kranika paliwa. Kopanie powoduje ruch...
Świeci pomarańczowa kontrolka silnika?
Kontrolka od immo świeci się cały czas chwilę po przekręceniu stacyjki? W ogóle dysponujesz czerwonym kluczem „matką”? Wyłącznik zapłonu na kierownicy (prawa strona) działa prawidłowo? Słychać załączanie pompy paliwa? Silnik odpali „na krótko” przy zwarciu przewodów prądowych rozrusznika? Przewód od cewki stycznika idzie na pin...
Model jeszcze na gaźniku, a nie na wtrysku? Co regulowałeś podczas czyszczenia? Może popełniłeś błąd przy składaniu któregoś z elementów? Dokonywałeś regulacji poziomu paliwa (wysokości pływaka)?
(at)gabikam problem nie znikł paliwo dochodzi ale iskra jest słaba nie podpala się benzyna
Sprawdzałeś jaki masz squish i stopień sprężania? Airsal moim zdaniem to są jedne z najgorzej zaprojektowanych cylindrów tuningowych na świecie. Jeśli masz wydech odblokowany lub tuningowy, to seryjny gaźnik na pewno daje za ubogą mieszankę. Seryjny dozownik ma za małą wydajność na odblokowany silnik, potrzebuje dolewania oleju do paliwa. Tak w ogóle...
Tu nie chodzi o producenta tylko o proste zasady fizyki. Jak przechylisz szklankę (komora pływakowa) to się woda/benzyna wyleje... Komora pływakowa ma, bo musi mieć odwietrzenie. Jakby go nie było paliwo nie napłynęło by do gaźnika! Gaźnik jest konstrukcji POZIOMEJ, bo taki kierunek ma mieć oś gardzieli (głównego przelotu powietrza). Dopuszczalne jest...
Problem paliwowy, zanieczyszczony gaźnik, filtr paliwa do sprawdzenia. W najgorszym przypadku uszczelnienie silnika.
Witam, w piaggio x9 500 evo z 2002 roku nie działa prędkościomierz, obroty są mocno zawyżone, nie działa temperatura silnika, natomiast działa ilość paliwa. Ktoś pomoże?
Witam ! a sprawdziłeś może filtr paliwa? Może "zalazł" jakimś brudem i nie daje pełnej dawki paliwa?
Nie koniecznie, a nawet odwrotnie może moc się podnieś jeżeli silnik zalewany jest paliwem.
Nie możesz po prostu wyjąć czujnika i przypiąć go gdzieś do ramy? Poza tym, jak przeszedłeś na smarowanie mieszankowe to pamiętaj że silnik długo nie wytrzyma. W nowszych Piaggio montowali tłoki z plasteliny, które zacierały się nawet w nowych skuterach. Gaźniki są przyblokowane pierścieniem na wlocie, rozmiarem dyszy głównej oraz kształtem iglicy....
Kupiłem nowy akumulator i regulator napięcia. Nowy akumulator pokazywał 12,5V. Zdarzyło się akurat tak, że paliwo się skończyło, więc uruchamiałem skuter kilka razy (~7x) bezskutecznie. Mimo wszystko napięcie akumulatora nie spadło poniżej 12V i wynosiło 12,3V. Po uruchomieniu skutera, napięcie na klemach akumulatora wynosi od 13,5V na jałowym do max...
Sprawdź jednak jeszcze raz dysze w gaźniku oraz filtr paliwa. Czy jesteś pewien poprawnego działania ssania oraz w jakiej kondycji jest silnik - ciśnienie w cylindrze. Zbadaj też uszczelniacze wału silnika.
Odlaczylem przewód paliwa i kręcąc rozrusznikiem paliwo nie leci gdy zassalem powietrze ustami zaczęło lecieć zassałeś powietrze z którego przewodu?? Kranik do paliwa działa na podciśnienie. Dlatego do kranika oprócz rurki krótym spływa paliwo do gaźnika, idzie jeszcze rurka podciśnieniowa z króćca od gaźnika. W momencie kręcenia silnikiem robi się...
Jeśli masz kranik paliwa podciśnieniowy, to sprawdź, czy są podłączone wężyki do gaźnika. Głównie chodzi mi o ten od podciśnienia, który ma być podłączony do kranika. Np. w "chińczyku" przypadkowo przycisnąłem go kanapą ze schowkiem (przykręcanym do ramy) i miałem ten sam efekt, tj. paliwo nie dopływało do gaźnika. Jeśli paliwo dociera do gaźnika a...
Cześć, czy na pewno ten model? SR50 to oznaczenie wtrysko-wca, czy to jakaś przeróbka na gaźnik? Jeśli to wtryskowy, do poprawnej pracy muszą być spełnione kilka warunków: ciśnienie paliwa, ciśnienie powietrza (z kompresora) itd. Pozdrawiam
Jeśli chodzi o fabryczne Piaggio, to oryginalnie stosowano uszczelniacze vitonowe wysokiej jakości. Spokojnie wystarczały na wykonanie przebiegu od nowości do remontu silnika (około 25 000 km). Jeśli został założony nowy, to najprawdopodobniej wykonany z gumy NBR która twardnieje. Inna kwestia że sprzedawane są uszczelniacze z badziewnego materiału,...
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
Witam dziś przy wymianie oleju w silniku zauważyłem że jest za wysoki poziom oleju po spuszczeniu dziwnie rzadki i śmierdzi paliwem . Myślę że to uszkodzony wtrysk zamówiłem już nowy zobaczymy czy trafiłem
Napisz prędzej jaki rodzaj silnika posiadasz - Minarelli, Morini czy Piaggio. Podobne objawy mogą pojawiać się również z powodu złej pracy układu zasilania, np. zalewanie paliwem lub olejem. Świeca dostanie przebicia i silnik przestanie pracować.
Jedynie co podróbke dalem to wężyk podcisnieniowy od paliwa nwm czy ma znaczenie????....silnik piaggio mam ... i uzywany odblokowany ecu wstawiony ..króciec nowy i regulator ciśnienia ale wszystko oryginalne ...a rure mam od niskich obrotow rezeonansowo ..czyli yasuni Dodano po 2 I mechanik mysli ze to cos z kompresorem powietrze .. i ma jakies pierscienie...
Piszesz że wszystko zaczęło się od tego, że silnik przestał odpalać. To nie jest typowa pompa paliwa jak w silniku z wtryskiem paliwa, że jak nie działa to silnik nie ma prawa działać. W takim przypadku należy zalać komorę pływakową gaźnika paliwem z kroplówki i wtedy spróbować odpalić. Jeżeli nadal nie odpala, to możliwe że gaźnik wymaga wyczyszczenia...
Witam mam Piaggio Zip 50 4t i jest taki problem, że jak jadę i dodam max gazu to dusi się, ujmę gazu na 3/4 już zaczyna ciągnąć. Zachowuje się jakby brakowało mu paliwa, przygasa. Jak go przytrzymam na pełnym gazie to po chwili zaczyna ciągnąć ale słabo. Ujmuje na 3/4 manetki i jedzie. Zachowuje się tak na zimnym to oczywiście normalne ale i na nagrzanym...
dlaczego po wymontowaniu zaworu ssania silnik daje się uruchomić i pracuje gdy palcem zatkam otwór a gdy zawór ssania zamontuję w swoje miejsce silnik po chwili gaśnie. Wszystko wskazuje na to że dostaje zbyt mało paliwa. Proszę o radę.
Popraw temat! Nie wiadomo jaki motorek i jaki silnik! Edytuj post i oszczędź nam opowieści rodzinnych. Skup się na problemie. Pisz poprawnie po polsku! Jak nie to temat do kosza! Sprawdź szczelność zaworu iglicowego. Paliwo nie może się wylewać z gaźnika! Sprawdź działanie ssania.
Moje Piaggio Liberty 50 4T po zimie i wymianie akumulatora po włączeniu zapłonu wydaje przerywany dźwięk pompy paliwa i po włączeniu rozruchu też chodzi z przerwami / szatkuje - ewidentnie coś z zasilaniem - może coś pomożecie!!! AI: Czy skuter stał całą zimę nieodpalany, czy był czasem uruchamiany? Stał całą zimę nieodpalany. AI: Sprawdzałeś po wymianie...
Założenie chińskiego gaźnika to nie jest dobry pomysł. Skup się nad przyczyną zalewania silnika na oryginalnym gaźniku. Sprawdź czy urządzenie ssania automatycznego działa prawidłowo (zamyka się po rozgrzaniu), czy nie zaciąga paliwa przez wężyki podciśnieniowe (z zaworu paliwowego), czy układ dolotowy jest odpowiednio drożny. Należałoby sprawdzić poziom...
Witam Jak w temacie skuter Aprilla Atlantic z czterosuwowym silnikiem 125 ccm (bratnia konstrukcja Piaggio). Od jakiegoś czasu borykam się z problemem odpalania silnika po postoju dłuższym niż jedna doba. Podczas rozruchu pompa paliwa nie tłoczy w ogóle benzyny do gaźnika. Co sprawdziłem: - rozrusznik kręci szybko i bez uwag - gumowy kruciec gaźnika...
Do kol. Rafik - chyba pomyliłeś się, przecież temat dot. silnika 2T, więc jaki rozrząd itd.. Odnośnie uszkodzonego łożyska, to czy korzystasz z automatycznego mieszalnika oleju z paliwem, czy zlikwidowałeś i przyrządzasz sam mieszankę paliwową. Nie jestem pewien, czy Twój silnik ma ten typ pompki olejowej, która oddzielnie kieruje olej celem zmieszania...
Czy po takim przymuleniu sprawdzałeś świecę (kolor, mokre/sucha) i czy ma "bogatą" iskrę. Sprawdź filtr paliwa, może zanieczyszczony i silnik nie otrzymuje odpowiedniej dawki paliwa. Może korek zbiornika niedrożny i podciśnienie "blokuje" dopływ paliwa do gaźnika. W jakim stanie są uszczelniacze wału silnika i "zawór membranowy". Może moduł szwankuje...
Najlepsza jest zmiana magneta wraz z statorem i przerobienie tego pod wymagany pobór prądu, kiedyś zrobiłem przeróbkę wsk na stator od gpz500(taki był pod ręka) i magneto od niego, prądu nigdy nie brakło, gość jeździł sobie tym w zimę i chciał mieć grzane manetki i siedzonko, do tego lepsze światła. Sam mam w elyseo grzane manetki i siedzenie z "regulatorami"...
Witam! Mam problem z moim skuterem piaggio free.Na początku ( zimny silnik) nie chce odpalić w ogóle moge kopac cały dzień.Odpala jeśli dam troszkę paliwa pod tą rurę ssania powierza.Wtedy pyk i zapale ale żeby nie zgasł muszę wyrywkowo dawać paliwa (to znaczy max manetka i puszczam) gdy przytrzymam na gazie to go przymula i gaśnie.Po ok. 4 min takim...
Dzięki. Jutro sprawdzę w którym miejscu się leje. Pompa i gaźnik orginalne. Silnik pracuje ok na paliwie, jak już uda się odpalić. Leje się w momencie dodania gazu. Właściwie natychmiast gaśnie i pojawia się plama. Wcześniej nie wymontowywalem gaźnika więc pewnie będzie z tym trochę zabawy.
Dodatkowe wentylatory w skuterze to śmiech na sali. Piaggio jest używane w krajach o dużo cieplejszym klimacie (Włochy, Francja , Hiszpania itp.- kto tam był ten wie o czym piszę) i daje rade, a ty w Polsce boisz się ze go zatrzesz? Naturalnie cały oryginalny układ chłodzenia musi być sprawny , żeberka oczyszczone z brudu , oleju i błota. Wentylator...
piaggio paliwo piaggio silnik silnik piaggio
megane moduł immobiliser panel drzwi schemat centralki zamka
radio voice kraft zasilacz laboratoryjny
Szlaban CAME - ramię opuszcza się mimo przesłonięcia fotokomórek AST Wing serwo cyfrowe – buczenie i nagrzewanie, przyczyny i diagnostyka