Mam Piaggio Zip 2T 50 rocznik około 2009. Silnik tryska paliwem, ma iskrę, lecz i tak się zalewa.
Nie koniecznie, a nawet odwrotnie może moc się podnieś jeżeli silnik zalewany jest paliwem.
(at)gabikam problem nie znikł paliwo dochodzi ale iskra jest słaba nie podpala się benzyna
Świeci pomarańczowa kontrolka silnika?
Rozumiem że mowa o "słynnym" silniku 460cc z Piaggio? Kiedyś interesowałem się tematem, tylko z tego co pamiętam chodziło o czujnik temperatury silnika a nie termostat (czujnik po którym ECU ustala zwiększoną dawkę przy zimnym silniku odpowiednik "ssania"). Druga rzecz - teoria z otwartym wtryskiwaczem: daj równolegle z wtryskiwaczem diodę z rezystorem,...
Bo wymieniałem pierścienie z tłokiem i cylindrem na 70 I zauważyłem idąc w dół że jest tam benzyna z olejem jak skręcę do końca to czy będzie odpalał o to mi chodzi bo nie wiem czy powinno tak przepuszczać z gaźnik a no i mam mokry filtr powietrza przecież nie powinien no z niego kapać paliwo
Sprawdzałem iskre bezpośrednio z kabla do masy strzela na dobry centymetr, rozrusznik kręci szybko, brak jakiego kolwiek odzewu ze strony silnika. Najlepszym sposobem jednak będzie remont silnika bo przy 5Barach to raczej długiej przyszłości silnik benzynowy nie ma.
No, nie bardzo się z tym zgadzam, gdyby były uszczelniacze to przedewszystkim brał by olej, kopcił i na świecy by to było widać, a on ma bardzo ładne spalanie, uszczelka pod głowicą, nie widzę związku, luzy na zaworach, to ta nieszczelność, a paliwo to wszyscy wiemy jakie jest, ale ja od tamtego czasu to już kilka razy tankowałem i nic się nie zmienia....
Jeśli masz kranik paliwa podciśnieniowy, to sprawdź, czy są podłączone wężyki do gaźnika. Głównie chodzi mi o ten od podciśnienia, który ma być podłączony do kranika. Np. w "chińczyku" przypadkowo przycisnąłem go kanapą ze schowkiem (przykręcanym do ramy) i miałem ten sam efekt, tj. paliwo nie dopływało do gaźnika. Jeśli paliwo dociera do gaźnika a...
Tu nie chodzi o producenta tylko o proste zasady fizyki. Jak przechylisz szklankę (komora pływakowa) to się woda/benzyna wyleje... Komora pływakowa ma, bo musi mieć odwietrzenie. Jakby go nie było paliwo nie napłynęło by do gaźnika! Gaźnik jest konstrukcji POZIOMEJ, bo taki kierunek ma mieć oś gardzieli (głównego przelotu powietrza). Dopuszczalne jest...
Napisz prędzej jaki rodzaj silnika posiadasz - Minarelli, Morini czy Piaggio. Podobne objawy mogą pojawiać się również z powodu złej pracy układu zasilania, np. zalewanie paliwem lub olejem. Świeca dostanie przebicia i silnik przestanie pracować.
Zrób próbę tj. wlej do cylindra ok. 2 cm 3 benzyny i próbuj uruchamiać silnik. Jeśli zaskoczy, to będzie znaczyć, iż szwankuje gaźnik. Gaźnik w taki przypadku do czyszczenia (ale wewnętrznego) tj. każda dysza do sprawdzenia (udrożnienia) i usunięcia brudów z dna gaźnika. Ponadto należy go poprawnie przykręcić do silnika tj. założyć uszczelkę i równomiernie...
Witam dziś przy wymianie oleju w silniku zauważyłem że jest za wysoki poziom oleju po spuszczeniu dziwnie rzadki i śmierdzi paliwem . Myślę że to uszkodzony wtrysk zamówiłem już nowy zobaczymy czy trafiłem
Kupiłem nowy akumulator i regulator napięcia. Nowy akumulator pokazywał 12,5V. Zdarzyło się akurat tak, że paliwo się skończyło, więc uruchamiałem skuter kilka razy (~7x) bezskutecznie. Mimo wszystko napięcie akumulatora nie spadło poniżej 12V i wynosiło 12,3V. Po uruchomieniu skutera, napięcie na klemach akumulatora wynosi od 13,5V na jałowym do max...
Co może być, skuter 50 2T na zimnym silniku odpali, pochodzi z 3 minuty i gaśnie. Później odpali na kilka sekund, jakieś 8 razy, i przestaje odpalać. Nawet się nie odzywa, iskra jest, paliwo dostaje na świece, ale już nie odpala. Postoi przez noc i znowu to samo. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot
Może zaworek iglicowy się zaciął, ale wówczas paliwo wyciekało by przelewem lub wyciekało do filtra powietrza, a nie przez automat ssania. Czy gaśnięcie powoduje w tym przypadku zawór ssący ,bo jest uszkodzony ? i czy jest do wymiany ? Nie znam się na sprawach technicznych i nie wiem gdzie i co to jest zaworek iglicowy.Stwierdziłem tylko ,że wycieka...
Sprawdź czy paliwo dochodzi do gaźnika jezeli nie to weź zdejmnij wężyk od podciśnienia jeżeli masz kranik na podciśnienie jak ściągniesz to weź pociagnij przez niego kilka razy powietrze tak aby kranik puścił paliwo i powinno pomusz a jak miał ciężko odpalić a jest to 4t to wyreguluj sobie zapłon i zawory też powinno pomusz jeżeli silnik nie jest wyjechany.
Ostatnio wymieniłem cylinder i tłoka. Czy skuter jeździł po tej wymianie? Czy od wymiany nie odpala? Jaka była przyczyna tej "naprawy"? Ciekawi mnie jak wygląda teraz sprawa kompresji, może coś przy wymianie poszło nie tak i teraz silnik nie ma kompresji? Jak stan zaworu membranowego (membrany) cylindra? Jak masz palnik gazowy albo dostęp do kuchenki...
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
pompa paliwa nie ma wydajności W silniku 250 jest układ paliwowy z przelewem-powrotem paliwa przez wtryskiwacz do zbiornika. Z pompy paliwa biegnie przewód paliwowy - kończący się na jednym króćcu wtryskiwacza a z drugiego króćca wtryskiwacza paliwo wraca do zbiornika. W silniku 500 jest układ "ciśnieniowy". Wtryskiwacz nie jest przelotowy. Nie ma...
no witam ponawiam , silnik już założony ,gaźnik ten nie oryginalny również dopasowany do gumy i tak odpalił mi praktycznie od strzała ładnie wkręcił się na wysokie obroty, ładnie pracował również na niskich , jest taki problem mianowicie paliwo cieknie od strony wlotu powietrza z jednej dziurki na postoju oraz drugi problem po dodaniu gazu aktualnie...
Nie no, one tak nie pracują. O łożyskach na wale wiem, że są do zrobienia, stąd też pytałem, czy jest możliwe, że to wina simeringów. Bo skoro luzy są na łożyskach, to i simeringi łatwego życia nie mają więc duże prawdopodobieństwo, że są uszkodzone. Membrana pod gaźnikiem wygląda w porządku, pod światło nie widać prześwitów. Starsze motorki nie miały...
Witam mam Piaggio Zip 50 4t i jest taki problem, że jak jadę i dodam max gazu to dusi się, ujmę gazu na 3/4 już zaczyna ciągnąć. Zachowuje się jakby brakowało mu paliwa, przygasa. Jak go przytrzymam na pełnym gazie to po chwili zaczyna ciągnąć ale słabo. Ujmuje na 3/4 manetki i jedzie. Zachowuje się tak na zimnym to oczywiście normalne ale i na nagrzanym...
Do kol. Rafik - chyba pomyliłeś się, przecież temat dot. silnika 2T, więc jaki rozrząd itd.. Odnośnie uszkodzonego łożyska, to czy korzystasz z automatycznego mieszalnika oleju z paliwem, czy zlikwidowałeś i przyrządzasz sam mieszankę paliwową. Nie jestem pewien, czy Twój silnik ma ten typ pompki olejowej, która oddzielnie kieruje olej celem zmieszania...
Ok, dzięki. Miałem dotąd dość spore problemy z wyregulowaniem gaźnika bo jak się dziś rano okazało mieszanka miała dodatkowy "doping", ponieważ zaworek z baku był uszkodzony i nie dość że się nigdy nie zamykał to w dodatku przypuszczał paliwo również do przewodu podciśnieniowego sterującego zaworkiem, więc gaźnik zamiast zasysając otwierać zaworek to...
Witam, proszę o pomoc w celu odpalanie mojego skutera Piaggio Zip 50 2T. Zacznę od początku. Skuter nie chciał odpalać więc kupiłem nowy tłok, cylinder, pierścienie, łożysko igiełkowe, sworzeń po zdrobieniu krótki czas wszystko pracowało jak należy. Po pewnym czasie znów przestał zapalać, więc rozebrałem silnik kupiłem nowe simeringi i łóżyska na wał...
Problem paliwowy, zanieczyszczony gaźnik, filtr paliwa do sprawdzenia. W najgorszym przypadku uszczelnienie silnika.
Popraw temat! Nie wiadomo jaki motorek i jaki silnik! Edytuj post i oszczędź nam opowieści rodzinnych. Skup się na problemie. Pisz poprawnie po polsku! Jak nie to temat do kosza! Sprawdź szczelność zaworu iglicowego. Paliwo nie może się wylewać z gaźnika! Sprawdź działanie ssania.
Piszesz że wszystko zaczęło się od tego, że silnik przestał odpalać. To nie jest typowa pompa paliwa jak w silniku z wtryskiem paliwa, że jak nie działa to silnik nie ma prawa działać. W takim przypadku należy zalać komorę pływakową gaźnika paliwem z kroplówki i wtedy spróbować odpalić. Jeżeli nadal nie odpala, to możliwe że gaźnik wymaga wyczyszczenia...
Dzień dobry. Mam problem ze skuterem. Jechałem nim i zabrakło mi paliwa (wskaźnik nie dziala) po nieudanej próbie odpalenia dopiero sprawdziłem stan w baku. Zatankowalem go i za którymś tam razie zapalił, tylko silnik pracuje na wolnych obrotach jak doda się gazu to się dlawi. (Na stopce jak i na kołach) co jest przyczyną? Lub 2ga opcja ze paliwo nadal...
Dodatkowe wentylatory w skuterze to śmiech na sali. Piaggio jest używane w krajach o dużo cieplejszym klimacie (Włochy, Francja , Hiszpania itp.- kto tam był ten wie o czym piszę) i daje rade, a ty w Polsce boisz się ze go zatrzesz? Naturalnie cały oryginalny układ chłodzenia musi być sprawny , żeberka oczyszczone z brudu , oleju i błota. Wentylator...
Witam ! a sprawdziłeś może filtr paliwa? Może "zalazł" jakimś brudem i nie daje pełnej dawki paliwa?
zawór podciśnieniowy to na samym początku podejrzewałem ale działa prawidłowo i do gaźnika bardzo dobrze podaje paliwo. Jesli chodzi o świecę to jest ngk i iskra jest naprawdę mocna, lekko niebieski kolor ale jutro podmienię na inną i ten gaźnik przeczyszczę i przedmucham dokładnie bo przecież chodzi o to że benzyny nie chce podawać do cylindra. Dodano...
Dostałem do roboty nowy nabytek jakim jest właśnie ten nieszczęsny Typhoon, NRG czy TPH, sam nie wiem do końca jak go dokładnie zidentyfikować. No ale do rzeczy. Miał kilka mankamentów jak popękany króciec, membrana z drutowanymi listkami i marny kabel WN. Zmieniłem te części na nowe choć króciec nie jest do końca taki jaki ma być ale testowałem jego...
Witam Od niedawna jestem posiadaczem skutera Piaggio x8 o pojemności 125 z 2004roku. Gdy odpalam silnik gdy jest zimny skuter zaskakuje bez problemu, gdy się rozgrzeje i go zatrzymam, zgaszę i zapalę po upływie dwóch minut zapala poprawnie. Problem się pojawia gdy skuter postoi po jeździe z 25minut i dłużej, silnik nie ma ochoty odpalić. Muszę go trzymać...
Sprawdzałeś jaki masz squish i stopień sprężania? Airsal moim zdaniem to są jedne z najgorzej zaprojektowanych cylindrów tuningowych na świecie. Jeśli masz wydech odblokowany lub tuningowy, to seryjny gaźnik na pewno daje za ubogą mieszankę. Seryjny dozownik ma za małą wydajność na odblokowany silnik, potrzebuje dolewania oleju do paliwa. Tak w ogóle...
Ja tam nie widzę żadnego problemu założyć pompki paliwa od skutera, np. od Keeway Flash lub Gilery Runner. W celu zainstalowania takiej pompki będzie trzeba dorobić króciec od komory korbowej silnika, występujące tam ciśnienie powoduje pompowanie paliwa. Korzystne pod względem konstrukcji zaworu iglicowego gaźnika będzie wykonanie dodatkowego zbiorniczka...
Witam, w piaggio x9 500 evo z 2002 roku nie działa prędkościomierz, obroty są mocno zawyżone, nie działa temperatura silnika, natomiast działa ilość paliwa. Ktoś pomoże?
Nie odpowiedziałeś na pytanie o iskrę! Czarna i sucha ? Czy czarna i mokra ? Nie ruszaj iglicy! Chodzi o to aby określić czy przyczyną jest problem z paliwem (gaźnik i nie tylko) czy z zapłonem (słaba lub w złym momencie iskra). Cewkomoduł nie ma nic do punktu zapłonu! Od tego jest jakiś czujnik położenia kątowego wału korbowego. Np. impulsator i znacznik...
Przyczyny czego Niedostatecznej ilości mieszanki paliwowo- powietrznej.
Skuterek przewiozłem dziś na przyczepię pod miasto, na taras weszła ekipa remontowa z administracji, musiałem zrobic miejsce. filtr to nie był dobry trop. Nie był bardzo brudny, a sytuacja w zasadzie się nie zmieniła. Wracam jednak do układu paliwowego. Coś jest chyba nie tak z podciśnieniem kierowanym z gaźnika do kranika paliwa. Kopanie powoduje ruch...
Po co Ci stuningowany skuter do lasu? Tym bardziej, że Sfera nie nadaje się do żadnego sportu... Generalnie to praktycznie w każdym skuterze są problemy z filtrem powietrza na zapylonych drogach. W niektórych skuterach są przedłużone doloty w postaci np. rury ssącej pod podłogą (np. starsze Piaggio NRG, Aprilia SR50 od czasów silnika Morini) albo bardziej...
Model jeszcze na gaźniku, a nie na wtrysku? Co regulowałeś podczas czyszczenia? Może popełniłeś błąd przy składaniu któregoś z elementów? Dokonywałeś regulacji poziomu paliwa (wysokości pływaka)?
Nie możesz po prostu wyjąć czujnika i przypiąć go gdzieś do ramy? Poza tym, jak przeszedłeś na smarowanie mieszankowe to pamiętaj że silnik długo nie wytrzyma. W nowszych Piaggio montowali tłoki z plasteliny, które zacierały się nawet w nowych skuterach. Gaźniki są przyblokowane pierścieniem na wlocie, rozmiarem dyszy głównej oraz kształtem iglicy....
Moje Piaggio Liberty 50 4T po zimie i wymianie akumulatora po włączeniu zapłonu wydaje przerywany dźwięk pompy paliwa i po włączeniu rozruchu też chodzi z przerwami / szatkuje - ewidentnie coś z zasilaniem - może coś pomożecie!!! AI: Czy skuter stał całą zimę nieodpalany, czy był czasem uruchamiany? Stał całą zimę nieodpalany. AI: Sprawdzałeś po wymianie...
Najlepsza jest zmiana magneta wraz z statorem i przerobienie tego pod wymagany pobór prądu, kiedyś zrobiłem przeróbkę wsk na stator od gpz500(taki był pod ręka) i magneto od niego, prądu nigdy nie brakło, gość jeździł sobie tym w zimę i chciał mieć grzane manetki i siedzonko, do tego lepsze światła. Sam mam w elyseo grzane manetki i siedzenie z "regulatorami"...
Jedynie co podróbke dalem to wężyk podcisnieniowy od paliwa nwm czy ma znaczenie????....silnik piaggio mam ... i uzywany odblokowany ecu wstawiony ..króciec nowy i regulator ciśnienia ale wszystko oryginalne ...a rure mam od niskich obrotow rezeonansowo ..czyli yasuni Dodano po 2 I mechanik mysli ze to cos z kompresorem powietrze .. i ma jakies pierscienie...
A jaką długą iskrę daje z samego przewodu WN? Chyba prościej byłoby przełożyć silnik i instalację ze zwykłego modelu, pytanie tylko czy jeszcze nie byłoby problemu z układem paliwowym i dozownikiem. Wada to niestety koszty...
A może to albo tamto? Jak nie sprawdzisz, to nie będziesz wiedział. Z_bynek napisał: Czytałem że bez ssania też powinien zapalić. Tylko jak jest gorący! Zimny silnik nie powinie zapalić bez działającego ssania. Mało tego. Wręcz nie powinien zapalić. Chyba, że jest źle wyregulowany lub uszkodzony. Z_bynek napisał: Czy może mieć iskrę przy uszkodzonym...
Witam serdecznie. Mam problem z naszym skuterkiem. Rok produkcji 2006. Przejechane ma około 3 tysięcy kilometrów. Do tej pory chodził bez zarzutów. Ostatnio jednak zdarzyło mi się tak, że jak wjeżdżałem do siebie na posesje skuter mi zgasł i nie chciał zapalić. Postał z dwie godziny i odpalił. Syn przejechał troszkę i ponownie zgasł i przez cały dzień...
Jeśli chodzi o fabryczne Piaggio, to oryginalnie stosowano uszczelniacze vitonowe wysokiej jakości. Spokojnie wystarczały na wykonanie przebiegu od nowości do remontu silnika (około 25 000 km). Jeśli został założony nowy, to najprawdopodobniej wykonany z gumy NBR która twardnieje. Inna kwestia że sprzedawane są uszczelniacze z badziewnego materiału,...
Kontrolka od immo świeci się cały czas chwilę po przekręceniu stacyjki? W ogóle dysponujesz czerwonym kluczem „matką”? Wyłącznik zapłonu na kierownicy (prawa strona) działa prawidłowo? Słychać załączanie pompy paliwa? Silnik odpali „na krótko” przy zwarciu przewodów prądowych rozrusznika? Przewód od cewki stycznika idzie na pin...
Założenie chińskiego gaźnika to nie jest dobry pomysł. Skup się nad przyczyną zalewania silnika na oryginalnym gaźniku. Sprawdź czy urządzenie ssania automatycznego działa prawidłowo (zamyka się po rozgrzaniu), czy nie zaciąga paliwa przez wężyki podciśnieniowe (z zaworu paliwowego), czy układ dolotowy jest odpowiednio drożny. Należałoby sprawdzić poziom...
Cześć, czy na pewno ten model? SR50 to oznaczenie wtrysko-wca, czy to jakaś przeróbka na gaźnik? Jeśli to wtryskowy, do poprawnej pracy muszą być spełnione kilka warunków: ciśnienie paliwa, ciśnienie powietrza (z kompresora) itd. Pozdrawiam
Sprawdź jednak jeszcze raz dysze w gaźniku oraz filtr paliwa. Czy jesteś pewien poprawnego działania ssania oraz w jakiej kondycji jest silnik - ciśnienie w cylindrze. Zbadaj też uszczelniacze wału silnika.
dlaczego po wymontowaniu zaworu ssania silnik daje się uruchomić i pracuje gdy palcem zatkam otwór a gdy zawór ssania zamontuję w swoje miejsce silnik po chwili gaśnie. Wszystko wskazuje na to że dostaje zbyt mało paliwa. Proszę o radę.
Witam Jak w temacie skuter Aprilla Atlantic z czterosuwowym silnikiem 125 ccm (bratnia konstrukcja Piaggio). Od jakiegoś czasu borykam się z problemem odpalania silnika po postoju dłuższym niż jedna doba. Podczas rozruchu pompa paliwa nie tłoczy w ogóle benzyny do gaźnika. Co sprawdziłem: - rozrusznik kręci szybko i bez uwag - gumowy kruciec gaźnika...
Skuter aprilia sr lc 50 z silnikiem piaggio. Motor odpala z rozrusznika jak i z kopki i po chwili gaśnie . Odkręciłem gaźnik wyczyściłem kompresorem , zawór membranowy jest dobry . Kranik paliwa przeczyściłem i jest dobry . Króciec nie jest popękany . Gaźnik jest dellorto 17,5 . Ssanie automatyczne . Proszę o pomoc . Z góry dziękuje .
Czy po takim przymuleniu sprawdzałeś świecę (kolor, mokre/sucha) i czy ma "bogatą" iskrę. Sprawdź filtr paliwa, może zanieczyszczony i silnik nie otrzymuje odpowiedniej dawki paliwa. Może korek zbiornika niedrożny i podciśnienie "blokuje" dopływ paliwa do gaźnika. W jakim stanie są uszczelniacze wału silnika i "zawór membranowy". Może moduł szwankuje...
Witam! Mam problem z moim skuterem piaggio free.Na początku ( zimny silnik) nie chce odpalić w ogóle moge kopac cały dzień.Odpala jeśli dam troszkę paliwa pod tą rurę ssania powierza.Wtedy pyk i zapale ale żeby nie zgasł muszę wyrywkowo dawać paliwa (to znaczy max manetka i puszczam) gdy przytrzymam na gazie to go przymula i gaśnie.Po ok. 4 min takim...
Kolego z uwagi na to, iż jest skuter z silnikiem 2T, więc sprawdź jakie wytwarza ciśnienie w cylindrze i czy uszczelka nie przepuszcza kompresji. Ponadto jeśli pojazd ma większy przebieg sprawdź uszczelniacze wału silnika, od których zależy uruchomienie silnika. Sprawdź również, czy tłumik nie jest "zabity nagarem" i stan filtra powietrza oraz paliwa...
Witam Mam Aprilia Atlantic 125 z silnikiem Piaggio Leader 125. Gaźnik Keihin (CVK30) 4T. Problem polega na tym, że bez problemu odpala, chwilkę pochodzi i jak ma wejść na niskie obroty gaśnie. Podpompuje manetką i znowu odpali i gaśnie, czasem po wkręceniu silnika na wysokie obroty i popuszczeniu manetki nie da się znów wkręcić na obroty. Dodatkowo...
Do instalacji z SR50R na gaźniku musiałbyś jeszcze wymienić lewe i prawe przełączniki na kierownicy (różnice w przyciskach od licznika), licznik od wersji na gaźniku oraz regulator napięcia. Nie jestem pewien do do różnic w niektórych detalach jak np. czujnik poziomu paliwa. Poza tym z instalacją od SR50R dalej nie podłączysz tego silnika. Po pierwsze...
Witam Wszystkich na Forum!Poszukuję schemat elektryczny do Piaggio Portera 97r,wtrysk-oznaczenie sterownika wtrysków Paliwa CB-42 producent(DENSO).Bardzo Proszę osobę/osoby które miały styczność z tego typu samochodem o kontakt.Problem mój polega na tym że w tym aucie był wcześniej silnik zwykły-gażnik teraz został zamontowany wtrysk z innego Portera...
piaggio paliwo piaggio silnik silnik piaggio
obliczać obwód metoda oczko rezystor cewka zapłonowa samoczynne uzbrojenie alarmu
strefa gracza suszarka samsung
VW New Beetle 2.0 1998 zwarcie do masy wtryskiwaczy i pompy EVAP – typowe przyczyny usterki