Ja panowie zostałem zmuszony do wymiany fajki bo oryginalna się trochę zepsuła. Naciągnąłem łańcuch i mam nadzieję że ten rumot który opisywałem wcześniej był właśnie spowodowany zbyt luźnym napinaczem. Jutro po testuję i jak będzie ok to za kupuje piastę i przerabiam koło.
Wiadomo - musi być minimalny luz aby koło się lekko kręciło i skontrować aby się w czasie jazdy luz nie zwiększał i to tyle..
Dynama "butelkowe" są tanie - ceny na Allegro zaczynają się od kilku zł (7, wysyłka Smart, albo do 15 sztuk z kosztem wysyłki 9zł) - ale wymagają dużej szybkości obrotowej, kilkaset obrotów na sekundę; dynamo w piaście... ciężko je zamontować w rowerze, bo ono ma piastę z otworami na szprychy, trzeba by rozmontować koło, powkładać szprychy w tę piastę...
..Specjalnie kupować piastę z dynamem? koło na pewno jest cięższe.. Wiatraczek na rowerze stwarza niepotrzebny opór a generuje niewspółmiernie mało energii. Dynamo jest cięższe, ale proporcje wytworzonej energii do wagi są korzystniejsze. Wiatraczek może być dobry w samolocie ale nie na rowerze, gdzie często nie przekraczamy 20km/h. W dzisiejszych...
Witam, pytanie jak w temacie. Robię przystawkę elektryczną do wózka inwalidzkiego. Przystawka na bazie przodu od roweru. Stoję teraz przed problemem, jak do PRZEDNIEGO koła rowerowego zamocować koło zębate np. te od korby? Koło ma tylko małą piastę i szprychy. Najlepiej byłoby założyć do przodu koło tylne, ale jest za szerokie. Nie mieści się w widelec.
Wyjąć koło, Odkręcić wielotryb (specialny klucz jest potrzebny) Wyczyścić piastę Wyczyścić wielotryb od środka (tam gdzie przechodzi ośka, bez rozkręcania wielotrybu) Nie od rzeczy by było wyczyścić łożyska w piascie. I dać nowy smar. Sprawdzić czy coś trzeszczy w kręcąc wielotrybem trzymanym w ręku (za środek). Poskładać wszystko do kupy.
Gdzie można nabyć taka piastę lub gotowe koło ? Albo jak mam szukam w google?
Ciekawe, jak będzie koszt tego wynalazku. Ostatnio sporo tych rowerów "bez piast" pokazują, ale jakoś seryjnie hitów nie widać.
Witam Na 99% nie założysz na piastę 7-rzędową kasety 10 lub 11-rzędową. Poza tym w mojej opinii taka wymiana to dość spore koszty i sporo problemów - lepiej zmienić rower :). Przy wymianie napędu na 1x10 musisz wymienić piastę (lub całe koło), łańcuch, korbę, przerzutkę tylną, manetkę - dla osprzętu SLX to koszt od 1000 PLN w górę, Chyba, że rower jest...
Najlepiej nowe krótsze, a długość musisz sam ustalić np. porównując starą i nową piastę oraz stare szprychy. Następnie zapleść np. w trzy krzyże i wycentrować koło.
Od bez mała 40 lat naprawiam rowery - wszelkiej maści - no może najmniej tych najnowszych, chyba że jakiś znajomy wpadnie aby mu coś pomóc, ale nigdy nie miałem potrzeby użycia klucza dynamometrycznego ani też nigdy nie udało mi się urwać żadnego gwintu. Onegdaj najgorsze kiedyś były gwinty na rzemieślniczo dorabiane kliny w korbach. Jednak dziś to...
yogi009 napisał: Dla ścisłości: nie jesteś w stanie rozróżnić, czy jedziesz na rowerze z tymi magnesami, czy bez nich. Takie to jest obciążenie. A klasyczne dynamo wyczujesz od razu. Pozdrawiam. Oczywiście, ale wynika to z tego, że w zwykłym dynamie w skutek tarcia rolki o oponę są duże, mechaniczne straty energii, które nie występuje w dynamie umieszczonym...
Musisz rozkręcić piastę żeby wymienić wianki. Potem skręć ja tak z czuciem(żeby koło się kręciło)
http://obrazki.elektroda.pl/6574906600_1... Witam. Od jesieni składałem kolejny rowerek z elektrycznym wspomaganiem. Silniczek słaby - tylko 250W, szczotkowy, do tego chiński kontroler i akumulatorki z laptopów. Poskładane w pudełku z pokrywek od skrzynek elektrycznych. http://obrazki.elektroda.pl/9947820600_1... To...
Robiłem wczoraj takie szybkie pomiary napięcia prądnicy Shimano wbudowanej w piastę i wyszło mi że z obciążeniem żarówki 2,5W/6V (halogenowa) przy 5km/h daje 4V, a przy 28km/h doszło do 9V, więc nie wiem skąd te 60V... 100V? Odłącz obciążenie i wtedy spróbuj mierzyć. A w praktyce trzeba przyjmować takie chwilowe stany, stąd zastosowałem układ odporny...
Jest to fabryczny chiński zestaw napędowy. Przeniesienie napędu odbywa się poprzez zębatkę zdawczą, łańcuch i zębatkę przykręcaną do lewej strony koła. Zazwyczaj zębatka dociskana jest śrubami głównie do szprych, u mnie natomiast koło zakończone jest stożkiem, na końcu nieco szerszym od otworu zębatki, dzięki czemu opiera się ona również o piastę. Zębatka...
Witam Wszystkich :) Dla tych, którzy nie wiedzą jaki zastosować napęd do roweru elektrycznemgo, chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami. Według mnie dobrym rozwiązaniem do roweru jest silnik 350W 36V zasilany akumulatorami 3x12V 12Ah przez standartowy kontroler PWM. Napiecie zasilania jest na tyle wysokie, aby silnik był odpowiednio mocny. Zrobiłem...
W moim aktualnym rowerze tylne koło składałem patrząc na przednie i niestety robiłem to dobre kilka godzin . :( Do mnie centrowanie nie jest takie straszne , przewracam rower na kierownice i centruję. (kilka razy centrowałem i bicie jest na prawdę niewielkie) P.S. Pytam bo chciałem naprawić rower kolegi (luźna oś) i niestety okazało się że piasta jest...
Zainteresuj się piastą z większa ilością biegów np. S-RAM 7; 4-ty bieg to przełożenie 1:1, niższe to podbiegi, wyższe to nadbiegi. Kup szprychy nowe z nypelkami, ich długość wyliczysz wg wzorów ogólnie dostępnych w sieci. Przepleć koło sam (to nic trudnego, opisy są w necie) i masz lepiej niż kupne. Ja tak zrobiłem swojego składaka 20" i śmigam nim...
1052184 Temat silników rowerowych był wałkowany, ale pomijając dyskusję prawną, gotowe rozwiązania itp zostaje mało treści. Mam taki silnik w dość dobrym stanie który chciałbym zaprzęgnąć do pomocniczej pracy w rowerze. Sprawa jest i prosta i nie gdyż chcę aby silnik był tylko pomocą oraz powinien być sprytnie ukryty w czeluściach roweru - pod siodełkiem....
To ta pierwsza od środka grubsza "stożkowata nakrętka" na płaski klucz :?: po której chodzą kulki. Sorry, ja w zeszłym tysiącleciu tym się bawiłem... Od tej pory mogli delikatnie coś pozmieniać, a kaset używano tylko w wyścigu pokoju :D Jeszcze kojarzy mi się inna średnica kulek. Nie pamiętam dokładnie w czym, może suporcie, ale miałem jakąś różnicę,...
Witam podepnę się pod temacik :). Czy prądy wirowe działałyby sprawnie przy tarczy z wysokowęglowej stali nierdzewnej SUS410 ? Tego typu np. http://www.ambike.pl/photo/product_info/... Bo stwierdziłem że można by złożyć trenażer na bazie dwóch piast rowerowych i opór magnetyczny na jednej piaście która by miała tarcze hamulcową....
Ten silnik to chcesz taki dedykowany do roweru elektrycznego? 1. Moim zdaniem zależy to od sposobu montażu i Twoich umiejętności jak i wymagań. Jeśli chcesz mieć tez możliwość pedałowania to moim zdaniem napęd na przednie koło będzie łatwiejszy w wykonaniu. Tak, chcę silnik dedykowany do rowerów elektrycznych, wpleciony w koło. Wydaje mi się, że umiejętności...
[url=http://www.speeder.com.pl]Link Wszystko zależy do czego co jest nam potrzebne i jakie mamy na to środki. Jeden jeździ od wielkiego dzwonu i po skrzywieniu kupuje nowe koło, inny je centruje, a jeszcze inny jakiś wyczynowiec montuje sobie sam lub w specjalistycznym warsztacie. Zmontowane koło, jest tańsze, ale gorsze parametrami. Jak ktoś się zna...
Z braku czasu ubiegłego roku zmontowałem małego potworka, a mianowicie "składaka" z silnikiem Rometowskim. Z racji że oryginalne pedała zostały można by go było potraktować jako rower ze wspomaganiem gdyby nie pojemność nieznacznie większa niż ustawa przewiduje. Jeśli chodzi o konstrukcję to poza sposobem montaży zębatki na koło, czyli roztoczenie jej...
Piasta i oś to elementy stalowe. Spawanie pewnie da radę . :D
jak dokonać przeniesienia napędu na koło, czyli inaczej jak zamienić ruch prostoliniowy pchający i ciągnący siłownika na obrotowy? Rower się zasadniczo porusza tylko w jednym kierunku. Można wykorzystać mechanizm piasty wolnobiegowej (w 99% rowerów jest zainstalowana) i wykorzystać ruch siłownika w jedną stronę do napędu a powrót będzie jałowy. Ewentualnie...
(at)millaka Romet tego raczej nie produkował. Romet był dawcą organów. Na jakichś pelikanach też to robili. To jest bardzo wywrotne, a teraz wyobraź sobie, że osoba z jakimś porażeniem jeszcze ma nogi przypięte. (at)agm6 https://allegrolokalnie.pl/oferta/rower-... koło na sztywno, drugie luźne na ośce. Ośka na dwóch łożyskach...
Klasyczne dynamo drażniło mnie "od zawsze" swoim działaniem. W międzyczasie widziałem wersję do zabudowy w piaście, jednak szczotkowe odbieranie energii wydało mi się krokiem wstecz. Postanowiłem coś z tym zrobić. Jak się okazuje - nie tylko ja ;). Od kilkunestu miesięcy używam z powodzeniem samodzielnie wykonanego alternatora tego typu. Wątek niniejszy...
Dynamo rowerowe daje około 6V 3.3W (standard dla "butelkowych", może te do piasty są lepsze), to może z trudem wystarczy do ładowania telefonu (za mały prąd będzie go rozładowywał). Dokładnie 6 V i 3 W - taki jest standard do wszystkich rodzajów dynamo w rowerze. Takim prądem Nokię 3310 by naładował przy mocnym wietrze, ale o ładowaniu jakiegoś "smartfona"...
Witam! Aktualnie buduję auto, jest to zmieniony projekt mojego poprzedniego planu. Mam już pospawaną ramę pojazdu i mocowanie na tylne koło (od rowera). https://obrazki.elektroda.pl/3549606000_... Pojazd będzie trójkołowcem, dzięki czemu nie będę musiał robić dyferencjału… I dobrze. Jednak mam problem z układem kierowniczym, bo chcę...
Zapomniałem napisać: Nie chcę żadnego alternatora ani silnika z pralki, paska napędowego itp. A wyłącznie wolnoobrotową prądnicę magnetyczną wplataną w koło (piasta) na wzór dynama w piascie tylko wiekszej mocy. Jest cos takiego na aliexpress pod nazwą magnetic bike generator, ale niestety cena zaporowa ok 300$ (ponad 1000zł) w połączeniu z faktem wysyłki...
Dla mnie dynamo w piaście w porównaniu do klasycznego ma szereg zalet: - niesłyszalna praca, - pomijalnie małe opory, - niezawodność, - jest praktycznie bezobsługowe, zatem nie trzeba wyłączać go za dnia i włączać po zmroku. Natomiast w porównaniu do zasilania akumulatorowego: - oświetlenie samo gaśnie na postoju, nie trzeba włączać/wyłączać, - daje...
A najprościej i najlepiej to kupić silnik zaplatany w tylne koło i nie kombinować z czymś takim. Pomijając kwestie mechaniczną połączenia z układem napędu, to taki silnik jest duży i przeszkadza podczas jazdy. Co do hamowania, przy rowerze eletrycznym należy zapomnieć o standardowych hamulcach, duże tarcze i hydraulika to niejako obowiązek. Pozdr Tylko...
Dynamo w piaście jest ciężkie i ciągle pracuje. Do tego musiałbym kupować całe koło, bo kupić samą piastę, później zmieniać szprychy itd to gra nie warta świeczki. Butelkowe załączam kiedy mi potrzebne i gitara, a do tego takie dynamo na allegro z wysyłka to około 10zł ;) Pozdrawiam i zamykam ;)
OT Jak duży odczuwasz opór w stosunku do zwykłeś piasty oraz czy jest odczuwalne ( jeśli tak to jak bardzo ) zwiększenie oporu koła po obciążeniu prądnicy ? Praktycznie w ogóle nie odczuwam oporu podczas jazdy(jest ale naprawdę minimalny. Wykonałem nst. test. podniosłem przednie koło i zakręciłem ręką licznik wskazywał 5km/h. Koło kręciło sie przez...
Hah, i ja nie mam optyki? mam wszystko elegancko zamontowane w radzieckiej (nie śmiać się, jest dobra) obudowie na lampę, która ma szybkę z soczewkami skupiającymi. Nie narzekam. To ja ponarzekam :) Do diody jednak dobrze jest mieć dedykowaną optykę - inaczej trochę (nawet duże trochę) światła się traci, zwłaszcza że Twoja dioda (Luxeon) to już prehistoria...
Próbowałem ale piasta wychodzi mi z boku koła i jakoś tak dziwnie więc Wolak by to komuś oddać. A w aso kasuja 100 zł koło w jakimś rowerowym
więc za dużo byłoby kombinowania i potem ponownego montowania części, a i by nie było gwarancji że ponownie złożone działałoby wszystko, ponieważ nie znam się na przerzutkach. Skoro nie wiesz jak zamontować kasetę tudzież wolnobieg, nie wiesz jak przeciągnąć łańcuch przez karetkę przerzutki, to po co się zabierasz za tylne koło? Nie zmienisz felgi...
nie dramatyzował bym :), obecnie używam dwóch solarów 5W (po jednym na 20000 mAh power bank) i jestem w stanie wytrwać do trzech dni bez ładowania z sieci Jak dla mnie to byłoby sporo. 10-15 W elektrycznej mocy to jakieś 25 W "na nogach". Jak pisałem przy długotrwałej jeździe masz 50 W "na nogach". Czyli będziesz musiał zwiększyć wysiłek o połowę....
Witam! Jestem studentem politechniki Berlińskiej na wydziale Elektrotechniki, czasami brak fachowych określeń, nie znam odpowiedników w j. polskim. Do głowy przyszedł mi pomysł budowy niskobudżetowego eroweru. Jest to na razie ogólny plan, zarys więc proszę bardziej o porady niż krytykę. Budżet (100€) jest dość ograniczony z wielu powodów; a)...
Szukasz żeby nie znaleźć. Wpisz Rower ze wspomaganiem elektrycznym definicjs. Mnie interesuje cena. Myślę o jeździe z 25 km/h po ścieżce rowerowej. Znalazłem jeden ale bez obciążenia 25km/h. To ile z obciążeniem? Waga roweru 27 kg,ja 75 kg,zakupy 20 kg,psinka 8 kg.Teraz waga silnika i baterii do tego-więc do uciągnięcia z 150 kg. A na drodze?Zawsze...
http://obrazki.elektroda.pl/4760878200_1... Cześć, Nie będzie to konstrukcja typowo elektroniczna/elektryczna, ale bardziej mechaniczna. Jest to zdalnie sterowany łazik, który z założenia miał się poruszać po trudnym terenie. http://obrazki.elektroda.pl/5881228300_1... http://obrazki.elektroda.pl/9733805500_1...
Jest nagłówek który sugeruje, że pisze sarkastyczne. Mimo to dziękuję za za komentarz. Postaram się "douczyć". Teraz na serio bo nie chce spamować fora. Mam rower 26' do którego planuję dokupić silnik elektryczny w piastę koła (sam wplotę) w internecie. Zastanawiałem się nad rozwiązaniem zasilania mego silnika. Nie głupim pomysłem było by zastosowanie...
Tu na tym forum był temat (nie umiem teraz go znaleźć), w którym autor przymierzał się do wykorzystania elektrycznego silnika 250W w piaście koła do roweru jako prądnicy. Używanie określenia 250W w tym przypadku mija się z celem, gdyż jak wspomniałem jest to określenie producenta w stosunku do mocy objętej przepisami i często nijak się to ma do rzeczywistych...
To zamontuj dynamo z piasty ,które ci zostało na tylne koło (tak by opona trąc o nie napędzała je ,oczywiście sama piasta bez szprych ). Wystarczy dołożyć wsporniki do montażu
Musisz zobaczyć jak plecione jest kolo na ile krzyży. Wykręć jedna ze szprych i zmierz ja. Wymienione nie mogą być ani krótsze ani dłuższe. Ogólnie zasada jest taka patrząc na koło z góry jeśli jest scentrowane w prawa stronę to dociągasz szprychy z lewej strony piasty i odwrotnie. Musisz pamiętać żeby nie przesadzić bo może obręcz wyprostujesz na boki...
http://obrazki.elektroda.net/53_12134430... Witam. Przedstawiam swoją konstrukcję którą jest rower z napędem elektrycznym. Wzorowałem się na podobnych projektach których można znaleźć całe mnóstwo w Sieci. Przyznaję, że zbudowanie tego pojazdu było dużym wyzwaniem. Trudność polegała głównie na tym, aby rower zachował napęd nożny oraz bagażnik....
Witam, niepotrzebnie za dużo odgiąłem do zewnątrz ramę co sie styka z osią piasty bo mi zepsuła przed wymianą koła na nowe wcześniej piastę /piasta wewnątrz-pękła/ i ramiona ramy były za blisko wolnobiegu tego zepsutego koła. teraz zakładam całkiem nowe koło, odgiąłem do zewnątrz więc za dużo, potem trochę przygiąłem do wewnątrz stawając ciężarem ciała...
moze podpatrz jakie silniki i pojemności akumulatorów stosuje sie np w hulajnogach albo skuterkach elektrycznych. na necie jest gdzies polska stronka gdzie gosciu sprzedaje silniki wbudowane w piaste koła rowerowego, tyle ze są bardzo drogie coś koło 1000zł. z tego co sie orientuje w tanich skuterkach są 250W silniki.
rower piast piast rower wymiana piast koło
awaria ekspresu philips lodówka napełnienie r600a pokrywa zaworów laguna
diagbox peugeot interfejs lexia
Podłączenie radia Eunavi w Skoda Octavia 2 2004 AG Compact CT-4 – schemat podłączenia centralka i sterownik sekwencyjny LPG