Normalny.
Witam, ktoś się orientuje jakie są prawidłowe momenty dokręcenia przedniej i tylnej piasty. Pozdrawiam
Coś od dupy zacząłeś tą robotę. Po co rozpinałeś zawieszenie, jak nie wyjąłeś przegubu z piasty?
Witam, czy ktoś wie gdzie ten plastik powinien być założony i w jaki sposób? Dostałem to razem z piastą, ale brak pomysłów a wcześniej tego nie było. Piasta od skody Fabii. https://obrazki.elektroda.pl/5165157400_...
z piasty powinien ale nie musi wyjść lekko. Wygodniej wyjąć całą półoś.
. Czy możliwe jest żeby bylo wniej łożysko koła razem z piastą, coś takiego jak tu: https://www.ebay.co.uk/itm/SKODA-FABIA-R... Tak. Tylko, że to piasta do Fabii. Do SuperB prędzej podpasuje z Octavii. Poszukaj dobrze.
tak czesto sie to zdarza że dzwiek przenosi sie w taki sposób
Nic znacznie nie ma prawa się przestawić.Jak tylko to właśnie na sworzniu na tych trzech śrubach.Czasem ktoś tam coś piłuje zobacz jak tam jest.Jak tam jest dobrze to cos zepsułeś albo wcześniej było tak samo źle.
Okazało się że jednak druga piasta była do wymiany.
Witam. Czy w Skodzie Fabii II Kombi, przy wymianie poduszki mcphersona lub w ogóle do wyciągnięcia jej, muszę rozpiąć sworzeń, drążek kierowniczy i rozpiąć przegub od piasty? Pozdrawiam. Lukasz
Ten mechanik nigdy wcześniej nie montował takich łożysk dlatego zrodził się problem.Do reklamacji z tym.Lub jedziesz do innego warsztatu- docisną to łożysko zabezpieczą a ten pokryje koszty.(o ile zabezpieczenie ocalało).Dobrze że masz abs to i pokazał problem w innym przypadku mógłbyś zgubić koło. Marka łożyska w przypadku tej usterki nie ma nic do...
Witam, może ktoś spotkał się z takim dziwnym dźwiękiem w samochodzie podczas jazdy. https://www.youtube.com/shorts/8Lo-9DNDH... Nie są to łożyska piasty, bo sprawdzałem. Pacjent Skoda Fabia 1 rocznik 1.9 SDI 2004r. Może ktoś miał coś podobnego w swoim aucie. Jak nie jadę i gazuję w miejscu, to tego nie słychać. Tutaj na filmie gość ma taki sam problem,...
To zależy, jak było wciskane łożysko w zwrotnicę. Zgodnie ze sztuką, najpierw wprasowujemy łożysko w zwrotnicę po zewnętrznej szalce, a potem wciskamy piastę w wewnętrzną szalkę, podkładając pod nią jakiś dystans. Inny sposób zepsuje łożysko, choćby najlepszej firmy. Chyba że jest to łożysko zintegrowane z piastą, to między piastę a łożysko trzeba zastosować...
Dzisiaj po wymianie łożyska w Skoda Fabia, miałem "przyjemność" zepsuć przegub zewnętrzny. Co ciekawe, zepsułem go podczas dokręcania ręcznie zwykłą grzechotką 1/2". Sami zobaczcie jaki sprytny jestem :D . P.S.: A może udało się komuś też tak jak mi popsuć przegub w ten sposób? http://obrazki.elektroda.pl/7121375000_1... Coś nie teges...
Ściągnąłem bęben i wypadł talerzyk bolca szczęki hamulcowej, był cały zgnity. Piasta dalej hałasuje: https://filmy.elektroda.pl/60_1651519379... Co o tym sądzicie?
To mam rozumieć że nie dokręcone by były przed i po zmianie opon? Jeszcze co mi przyszło do głowy to ---wypracowane otwory w feldze od śrub mocujących koło ----w takim przypadku stożkowe śruby będą dokręcone a felga będzie się przesuwała podczas jazdy względem osi piasty i może bujać pojazdem.
Masz zamiar kupować w sieci ? najwygodniej iść do hurtowni z dowodem rej. i dobrać to co ma być. U ciebie za ABS odpowiedzialna jest piasta i koronka bądź pierścień na niej więcej tarcza niema tu nic wspólnego z ABS. Nie mniej do twojego samochodu chyba są ze 3 rodzaje tarcz.
Problem jest następujący: Wczoraj podczas demontażu półosi z przegubem wewnętrznym (od skrzyni biegów) zrobiłem z nim jakiś dziwny manewr (max. skręt i potrząśnięcie itp.) i wypadła z niego kulka. Ten manewr jest niemożliwy do wykonania w aucie tylko na zewnątrz. Po złapaniu się za głowę i krótkiej chwili zadumy doszedłem do wniosku że można w ten sposób...
Miałem podobny problem w Skoda Fabia powyżej 140 km/h zapalała się kontrolka ABS, kontroli trakcji tam nie było. Zaczęło się tak dziać po wymianie piasty przedniej, a na niej są magnesy do czujnika ABS i widocznie coś z tymi magnesami było nie tak bo po kolejnej wymianie tej piasty wszystko było ok.
witam, może sie myle ,ale swego czasu stosowali toto do zabezpieczania wieloklina na półosi ,spotkałem sie z tym w audi80, chyba że skleroza i cos poplatałem ale jako łodzianinowi z urodzenia to wybacz :D , pozdrawiam Może i to do tego być, z racji tego że w mojej fabii niemożliwe jest wyjęcie przegubu z piasty - nawet po podkręceniu tej nakrętki ze...
Jeżeli klekot jest odczuwalny głównie podczas dynamicznego zwiększania obrotów silnika, to jest objaw zużytej piasty sworznia tłokowego. Osłuchaj silnik stetoskopem technicznym, ewentualnie poproś o zrobienie tego kogoś, kto się na tym zna. Pomoże to zlokalizować obszar, w którym generowany jest stuk.
Nie wiem. Ciężko jest zmierzyć nie mam tak długiej suwmiarki. Faktycznie przy ostatniej wymianie dałem do przetoczenia.Rant był dość duży. Wiesz zamierzam zmienić szczęki i bębny na nowe Jakiej firmy założyć żeby nie było problemów z piszczeniem ? Chce ułatwić sobie zadanie i do wymiany szczęk zdjąć tylne piasty. Jakim momentem muszę dokręcić nakrętkę...
W Skodzie Fabii 1 dosyć często występuje problem z hamulcami tylnej osi. Objawia się tym, że pomimo działającego hamulca zasadniczego (nożnego) nie działa hamulec pomocniczy (ręczny). Spowodowane jest to konstrukcją samego mechanizmu tego hamulca (skopiowany z Felicii). Zbyt szybko ramię linki opiera się o piastę tylnego koła i hamulce przestają działać...
Na początku ustawiamy luz między szczękami i bębnem. podczas tej czynności linka ręcznego ma być popuszczona a dźwignia ręcznego wycofana do końca. Bębny nie mogą mieć rantów. Jak nie da się uzyskać małego luzu, a reg. wlazł całkowicie do dołu to albo szczęki albo bębny za bardzo zużyte. Po tej czynności regulujemy dopiero ręczny. Co do koszenia szczęk...
No z premium jest ten problem, że w małych rozmiarach jest mały wybór i są bardzo drogie. A potrzebujesz kupić zimówki czy wielosezon? Mi do Fabii 1 udało się jakiś czas temu kupić świeże prawie nowe Conti, ale to było chyba więcej "polowania" niż różnica w cenie do nowych z dostawą za free pod dom... Generalnie pamiętaj też, że profil opony to stosunek...
Witam W mojej fabii muszę wymienić szczęki i bębny z tyłu. Jakiej firmy najlepiej założyć żeby nie piszczały i dobrze hamowały. Chcę ułatwić sobie sprawę i podczas wymiany zdjąć tylną piastę koła. Jakim momentem muszę dokręcić nakrętkę na piaście i czy muszę ją wymienić każdorazowo na nową czy wystarczy montaż na klej do gwintów. Pozdrawiam
Raczej tak. Spróbuj jeszcze na łuku drogi dociążyć to koło czyli długi łuk w prawo - bez gazu na początek. Napisz jeszcze który rok, bo te z początku produkcji miały gorsze łożyska. Tam ich były chyba 3 wersje z piastą w komplecie i jakoś literkami znaczone. Na wymianę już te lepsze poprawione komplety sprzedawali. Koszt piasty z łożyskiem w oryginale...
Witam, Mam problem ze swoją Fabia 1,4 TDi 2004 rok. Podczas jazdy zapaliły się kontroli od wspomagania, ASR, ABS, check engine i już nie gasną. Po podpięciu pod komputer wskazuje błąd czujnika ABS lewy/tył (problem z odczytem obrotów koła). Dodam, że samochód był tydzień temu kupiony i na oględzinach serwis stwierdził że został ten czujnik wymieniony,...
Wymieniałem u siebie przegub wewnętrzny i nie było to trudne. Trzeba wyjąć przegub zewnętrzny z piasty i po odkręceniu 6 śrub mocujących wychodzi cała półoś. Przy montażu należy pamiętać aby śruby mocujące przegub wewnętrzny wkręcić na klej. Inaczej potrafią się odkręcić. Robiłem to w modelu z silnikiem 1,9sdi, ale ponieważ jest to zbliżona móc to może...
Hej, Potrzebuję pomocy w zdiagnozowaniu problemu z moim samochodem, Skodą Fabią II Combi (2010). Auto to model z silnikiem BXW o pojemności 1400CC, mocy 86hp (63kW), który do tej pory przejechał 190 tys. km. Od około 60 tys. km, czyli od czasu zakupu pojazdu, borykam się z nietypowym problemem. Konkretnie chodzi o usterkę widoczną na desce rozdzielczej,...
A klocki i tarcze są nowe. Co może być przyczyną takiego zachowania. Źle zamontowane hamulce, luz w łożysku piasty koła, wygięta blacha - osłona tarczy hamulcowej.
fabia piasta skoda fabia piasta piasta peugeot
cordoba pompa paliwa sygnał syrena cewka pompa
Zmywarka Amica - komunikat "1/2" na wyświetlaczu Skoda Octavia II 1.6 MPI: Migający Check Engine i ASR