Ile powinna wynosic przerwa (odstęp) pomiedzy czujnikiem abs a piasta w peugeocie 307 - lewy tył ??
a przy wolnej jezdzie słychac delikatnie jakby coś biło i się delikatnie tarło Tarcza skrzywiona albo piasta ma bicie.
Czujnik ma prawie dotykać tarczy, tak jak w przednich kołach, może sam się przemieszcza od wstrząsów. Sprawdź dokładnie, czy nie masz jakichś ponadnormatywnych luzów w łożyskowaniu tej piasty.
Miałem kiedyś taki przypadek w Pugu 307. Winowajcą była dwumasa a raczej jej ,,ułożyskowanie". Co jakiś czas nie ustawiała się centrycznie i piasta tarczy sprzęgłowej tarła o docisk sprzęgła i nie było pełnego wysprzęglenia, więc biegi wchodziły z utrudnieniem. Po wymianie dwumasy jak ręką odjął, auto śmiga bez problemu.
koledzy po co się kłócić przyczyn może być kilka ale najbardziej prawdopodobne to słabej jakości łożysko lub piasta do wymiany.
Podłączasz PP200 lub Lexie i patrzysz w pomiary w ABSie. Będzie widać czy prędkości się rozjeżdżają wraz ze wzrostem prędkości auta. Może to nie wada fabryczna a źle dobrane piasty.
Tych drugich nigdy nie spotkałem ale może masz TRW = piasty + tarcze Bosch = piasta i lozysko w tarczy Jesli masz Bosch'a, w ASO dostaniesz tarcze z lozyskiem za 150 € + VAT lub bez lozyska i bez pierescienia ABS (nr kat. E169506) za 50 € + VAT. W drugim przypadku trzeba kupic tez pierscienie, bo sa niemozliwe do odzyskania. Lozyska mozna...
Problem dotyczy biegu wstecznego nie zawsze wchodzi słyszałem ze są tam jakieś kulki które pomagają we wrzucaniu begu. Dodatkowo jedynka czasami wyskakuje. Proszę o pomoc mam nadzieje ze koszty naprawy tej usterki nie będą aż tak kosztowne i że nie jest to związane z wymiana skrzyni biegów. Z wymianą to może i nie, ale z remontem to na pewno. To że...
A może ktoś wymieniał całą belkę.Nr oryginału do twojego auta to 4545AO ATE 240711-5136.3 . Ale tu zaczną się problemy bo jeżeli jest inna belka to to czujniki będą żle osadzone szczególnie prawy i nie będzie sygnału . No i piasta z tarczą magnetyczną.
Czujnik zegarowy pokaże czy są tarcze krzywe. Jeśli po wymianie tarcz na nowe dalej będzie bicie to do wymiany piasta (przed wymiana tarcz można ją sprawdzić).
Zdemontuj koło i sprawdź co się stało . / piasta , zawieszenie zgięte / . Tak samo z siebie się stało?
A czy od takiego młotka nie ucierpi aby piasta czy łożysko?? Ja rozumiem że czasem bez "Stefana" ani rusz ale dopiero co wydałem na wozidło i nie mam funduszy na dodatkowe koszta jak "coś pójdzie nie tak".
zdejmij pasek z koła alternatora i pokręć nim w obie strony. Jeżeli masz sprzęgło to alternator będzie się kręcił tylko w prawo, w lewo piasta będzie kręcić się luźno, podobnie jak w tylnym kole w rowerze.
Piasta która fabrycznie była ma oznaczenie: 3307 85. Półoś lewa ma oznaczenie: 3272 3G Półoś prawa ma oznaczenie: 3273 3N. Według ASO nie występuję sam przegub. Panowie 306 miało 2 lifty, i 1 mały lift. Mały lift w 1995, duży lift (główny) w 1997. Następny w 1999 r. Części mechaniczne były do 1 lipca 1998 i po 1 lipca 1998. Wtedy mechanika się pozmieniała....
Witam mam Peugeota 205 i założone łożyska średniej jakości z przodu i jeżdziłem na buczących łożyskach jakiś czas i się rozsypały i popaliły. W warsztacie mówią mi że powinienem wymienić piastę i łożysko bo mechanik zauważył przy ściąganiu wewn. pierścienia że luźno schodzi i że piasta na skutek blokowań łożyska i okręcaniu się pierścienia wewn. wytarła...
Witam mam taki problem w moim aucie Peguot Partner po wjechaniu w wyrwę auto zaczęło tłuc ,po podniesieniu na lewarku jak kręcę piasta od strony pasażera czuć opór i unosi się cały silnik ,od strony kierowcy jest uszkodzony przegub i urwana końcówka drążka stabilizatora czy to ma wpływ na drugą stronę auta czy tez uszkodziła się półośka .
bo jak zamawiam u szklarza szybę i podczas przycinania pędzie mu nie tam gdzie trzeba, to nie płacę za to A czy jak zaniesiesz krzywą ramę do szklarza i on Cie o tym informuje że szyba może pęknąć, mimo to każesz wstawić. Szyba pęka nim dojedziesz do domu kogo obciążysz za nią? Wada była krzywa rama, w samochodach są inne wady konstrukcyjne, w tym...
Mam problem z ustawieniem rozrządu.W tym samochodzie robiono głowicę .Prawdopodobnie zamieniono wałki rozrządu.Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy fabryka oznacza w jakiś sposób wałki rozrządu?Dodam ,że piastki pod kołami rozrządu przez które wkłada się blokady mają oznaczenie1i2 .Jakie oznaczenie może mieć wałek ssący ,a jakie wydechowy? Witam, Oznaczenia...
Rozmiar 36mm.
Bardziej z okolicy piasty
Czy mozna zdemontowac przedni amortyzator bez zdejmowania piasty.
Jak wyglądały tarcze , nierówności , Może poleciało ci łożysko w piaście ?? :|
Pewien jesteś, że nie masz problemu w piaście?
To go odepnij od piasty, proste.
W GrandScenic 2 z 2008r (niech mu zgniatacz miękkim będzie) awaria czujki ABS w prawym przednim kole powodowała nie tylko kontrolki ABS, Ręczny ale także zaświeciła się kontrolka skrzyni biegów, która wskakiwała w tryb awaryjny. Z ciekawostek dropsa czujka była dobra tylko przegnił uchwyt czujki; do jego wymiany trzeba było wycisnąć łożysko piasty....
Witam, W silnikach PSA rozrzad ustawiany jest zawsze na blokady. W tym przypadku blokowany jest wal korbowy (za rozrusznikiem lub z tylu, nad mostem - istnieja dwie wersje) oraz piasty walka rozrzadu i pompy (kola pasowe powinny byc uwolnione na piastach). Pozdrawiam, Georges
Witam, Nie ma zadnych znakow. Rozrzad ustawia sie na kolki. Wal korbowy unieruchamia sie kolkiem w kole zamachowym (otwor za rozrusznikiem, lub z tylu, kolo polosi - sa dwie wersje). Walek rozrzadu i pompe wtryskowa - kolkami w piastach kol pasowych. Pozdrawiam, Georges
Czy mozna wymontowac przedni amortyzator bez zdejmowania piasty?To jest peugeot 306 94r.
Witam. Może trochę późno się odzywam, ale dopiero dołączyłem. W moim 3008 2.0 HDI 2014r to samo. Podczas przyspieszania pojawia się dziwny niejednostajny szum. Wymieniłem podporę, tarcze i łożyska w kołach, bez rezultatów. Skoro wymiana skrzyni u Ciebie nic nie dała, to też chyba nie ten trop. Zostają jedynie krzywa półoś lub piasta. Co o tym sądzicie?
Tutaj masz opis felg do peugeota 306 http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/... porownaj z innymi markami samochodow. Peugeot i Citroen mają otwór wewnętrzny w feldze 65 mm a Ford 63,5 mm. Jak założysz felgę Peugeota do forda to będziesz miał 1,5 mm luzu i całą felga bedzie wisieć na czterech śrubach co doprowadzi do szybkiego rozbicia otworów...
ePER Fiat. Tam wpisz vin i znajdziesz. Ale Ulysse II to konstrukcja Francuska z piastami wloskimi.
Generalnie da sie. I to jest podstawa do rozmowy. Połosie zostają od dw8, bo frezy w piastach mogą być inne. Hdi jest na van/can, dw8 nie. Ingerencja w elektryke bedzie ogromna, ale jak już pisałem da sie. Do przerobienia jest na tyle dużo, ze to nie bedzie wymiana silnika, lecz wymiana karoserii. Z punktu widzenia ekonomicznego nieopłacalne, z punktu...
A ja widziałem jak po pierścieniu zostały tylko okruszki, nie wiedzieć z jakich przyczyn pierścień się starł, w obu przednich piastach praktycznie przy jednakowym przebiegu- różnica ok 500km. Przy piastach w tym aucie nie było nic dotykane przez co najmniej 25kkm.
Jak nie masz paska, to najpierw wykręcasz świecę /przynajmniej jedną/ i ustawiasz tłoki /wszystkie cztery/ poniżej GMP. Wtedy stawiasz wałki : jeden ma blokadę /jak pamiętam śruby M8/ na godz ok 5 drugi na ok 8. Potem blokada wału w zależności od typu silnika: blokada piasty koła pasowego na godz. ok 10, lub w obudowie sprzęgła.
84438251 Po VIN wychodzi, że tylko "tarczo-piasta". https://obrazki.elektroda.pl/4813470300_... Ale łożysko jest demontowalne.
...albo czujnik, albo rozmagnesował się (od temperatury) pierścień na piaście.
A jak wyglądają "tarcze kodowe" ABS w piastach?.. Czy czasem nie są zbyt "zabrudzone" korozją?..
Możesz przełożyć same piasty z przodu - o ile reszta się zgadza.
O temperaturę to bym się nie obawiał. Pozostają dwa ważkie problemy: 1. Stan powierzchni wewnętrznej główki korowodu. Jak korbowód już sporo pracował w typowym układzie łożyskowym, tj jego otwór był powierzchnią łożyskową, to na pewno jest zużyty. Trzeba to sprawdzić, ponieważ nowy koszyk z zewnętrznym pierścieniem łożyska igiełkowego musi wejść z niewielkim...
Sprawdź luzy na prowadnicach jarzma , ewentualnie zrobić delikatna fazę na klocku jeśli oryginalnie nie było , ABE mają fabrycznie fazę, TRW nie mają. Jakiś dopuszczalny luz na prowadnicach czy musi siedzieć wszystko sztywno? Prowadnice z gumkami siedzą sztywno, te bez mają minimalny luz. Pomiar bicia tarczy jak najbardziej konieczny. Tarcze nie muszą...
Radzę więc sprawdzić czy to jest luz na łożysku piasty czy na wahaczu. Może się okazać że łożysko piasty było hmm.. "tańsze" i się rozleciało, a belka jest ok. Pozdarwiam
Wydawało się, że łatwiej było spojrzeć na pompy niż klepać w klawiaturę. Prawda jest taka, że używa się pomp różnych rozwiązań i producentów.Spodziewam się, że będzie tam koło mocowane śrubami do piasty, wiec tak. Ale może być inaczej.
Wysprzęglik dobrze odpowietrzony? Możliwości jest dużo - synchronizator, starty hamulec piasty synchronizatora, uszkodzony selektor... Bez rozebrania skrzyni raczej się nie obejdzie.
Czy trzeba by było wymieniać jakiś osprzęt oprócz samego silnika? Albo jakiś komputer? Poważne te pytania ? Nie tylko silnik ale pewnie skrzynię,instalacje ,sterownik,wydech, a możliwe że półosie i piasty. Takie zabawy tylko samemu bo w warsztacie przekroczy wartość auta ze dwa razy. 😂😂
- oczyszczono czujniki prędkości kół oraz piasty od strony czujników Pierścień jest zabudowany więc nie bardzo jest do niego dostęp. Oszukujesz sam siebie. Nie ma w tym żadnej niezgodności, oczyściłem czujniki oraz piasty od strony czujników z nagarów i brudu. Nie rozbierałem piasty, z tyłu jest widoczna tylko jakaś maskownica. Podejrzewam, że koło...
Jeśli jest tak samo jak w Peugeocie 206, a tak mi się wydaje to trzeba odkręcić nakrętkę od przegubu zewnętrznego i wyciągnąć półoś z piasty koła. Ze strony skrzyni przegub nie jest prawdopodobnie przykręcony i można go po prostu wyciągnąć. Po wyciągnięciu przegubu trzeba wymienić simering. Trzeba wcześniej spuścić olej w peugeocie była to śruba która...
Klocki nie maja z tym nic wspolnego. Sprawdz na wstepie łysko, zdejmij koło i poobracaj piasta, półoski moga hałasowac ale da sie wyczuc reka ze cos jest zle. Pozniej sprawdz czy tarcza jest prosta/płaska albo zamien stronami, bedziesz miał dowód jak problem zmieni strone
Witam, To sprawa dokladnosci ustawienia rozrzadu. Na poczatku w kole pasowym walka rozrzadu byly otwory owalne, ale kosztowalo to zbyt drogo (piasta, kolo, 3 sruby). Teraz kolo walka rozrzadu jest w jednym kawalku i zrobiono troche luzu na wale korbowym. Zauwazcie, ze pozostawiono jednak klin. Inni zlikwidowali i to. Pozdrawiam, Georges
Witam, Zdarza sie, ze czesc zewnetrzna kola pasowego silnika obraca sie wzgledem piasty i otwor do pozycjonowania walu korbowego nie jest na swoim miejscu. Pozdrawiam, Georges
Jako były właściciel Peugeota 307 powiem, dlaczego nie ten samochód: - zbyt niski przód; kilka cm nad ziemią, przy byle nierówności trzeba bardzo uważać - fatalne prowadzenie przy bocznym wietrze, powyżej 110-120 km/h nie dało się jechać autostradą, jak wiało mocniej - bardzo słabe światła mijania - bardzo nietrwały mechanicznie np. poduszki silnika,...
piasta astra piasta fabia piasta vectry
pralka ariston reset programu oczyszczenie drutu miedzianego wymiana grzałki
bateria parkside styki wzmacniacz audio
Jak wpisać kod radia w Nissanie Almera Tino? Migająca czerwona dioda w Vaillant atmoMAG - przyczyny