Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Sworznie się wymienia, nie reanimuje.
Nie wiem dokładnie jakim momentem dokręca się piastę w tym modelu.Jeśli masz w piaście łożysko kasetowe to w niektórych pojazdach dokręca się je nawet 900 nm,więc nie wiem czy opłaca się kupować taki klucz do jednej piasty.Ja przed odkręceniem robię znak na nakrędce i na tulei lub podkładce dobrym i niezmywalnym mazakiem,może być lakier do paznokci...
Jaka może być przyczyną stukania w lewym przednim kole w renault thalia1. Wymieniona półoś a wcześniej wachacz piasta łożysko stabilizatory tarcze hamulcowe klocki amortyzatory zaciski można powiedzieć że wszystko oprócz sprężyny która jest cała. Po wymianie całego zawieszenia było wszystko ok po jakimś czasie zaczęło stukać i postanowiłem wymienić...
Witam mam pytanie odnośnie Renault premium 460dxi. Po przejechaniu krótkiego dystansu tj. 40km na pełno czyt. 40t. Z lewego bliźniaka wydobywa się dym tak jakby z piasty. Piasta jest gorąca. Wymieniłem już łożysko, zacisk hamulcowy, siłownik, klocki. Problem nadal jest. I jeszcze świeci błąd Abs po wskazaniu komputera był to czujnik właśnie w tym kole....
Bo akurat chwilę wcześniej to przeczytałem - sorki. Ale na drugi raz daj przynajmniej 24 godziny aby ludkowie z forum dali radę ogarnąć pytanie. Ale może nie wszystko stracone, bo mam radę jak to naprawić. Najpierw musisz zrzucić tarczę hamulcową. W moim szczeniaku była zintegrowana z piastą. Na piaście jest pierścień ABS. Sprawdź czy nie jest pęknięty....
Tak jak piszesz saron22 :):), druga ważna sprawa to musisz sprawdzić czy piasta nie ma luzu, tzn czy szalka się nie obróciła, jeśli tak się stało to łożysko po 100 km jest do wy.....
witaj tak to powinno pomóc przeczyszczenire kosci złaczkowych i mozna by było jeszcze wyczyscic i sprawdzic odległosc miedzy czujnikiem a piasta absu
Nie bardzo rozumiem pytanie. Pompę najlepiej demontować i montować gdy pierwszy tłok jest w gmp. Pierwszy to ten od rozrządu, od pompy wody. Nie patrzę na oznaczenia na bloku. Piasta pompy i koło rozrządu pasuje tylko w jednej pozycji. Rozrząd ustawiony tak jak piszesz. Silnik uruchomić i później metoda prób i błędów ustawić kat wtrysku na fasolkach...
To co tam w końcu jest? Chłopaki, zbierzcie się do kupy? Piasta czy łożysko wymienne?
Samochód w serwisie do wymiany osłona przegubu, łożysko i piasta. Koszt; Robocizna 80 zł osłona 30 zl łozysko 45zl piasta 65 zł Zobaczymy jak odbiore auto. Renault Megane Scenic I 1997 1.6 90 km
Witam Sprawdź i ewentualnie zamień koło/ może krzywa Fela/ . Musisz wykluczyć czy jest to trakcyjne czy mechaniczne to znaczy podnieś auto odpal na 1 bieg i zobacz co się dzieje, sprawdź zawieszenie dolny sworzeń gumy na wahaczach , sprawdź czy piasta koła nie jest krzywa Pozdrawiam
Ja wiem, też tak próbowałem na początku, to było tylko w formie sprawdzenia, czy oba tak samo wchodzą. Te sprawdzenie pojedynczo było bez oringów. Nawet jakbym chciał tak wciskać z oringami to by się nie dało. Najpierw oringi, trafić nimi w szczeliny półksięzyca i oba wciskać jednocześnie. Jakoś to zrobiłem i tyle. Dla ciekawostki powiem, że z tym pasowaniem...
Dziś byłem u mechanika i ewidentnie stwierdził że to wina tarcz i to one mają bicia. Trudno mi w to uwierzyć gdyż tarce były wymieniane już drugi raz i pomogło tylko na trochę więc nie wiem gdzie leży przyczyna... ponadto stwierdził że piasta może być lekko krzywa i tarcza może się skrzywić. lecz dziwne gdyż miernikiem zegarowym nie pokazało odchyłów...
Czujnik prędkości koła lewego osi drugiej system mechaniczny nie reaguje prawidłowo.Może być za duża przerwa między czujnikiem a bieżnią ebs-u na pieście,może luz na łożyskach piasty.[/tex]
kola byly wywazane juz ze trzy razy przy zmianie opon ,takze to wykluczam. a co do odpowiedzi jerrego , ja nim nigdzie nie uderzylem ,ale nie wiem czy nie zrobil tego poprzedni wlasciciel bo gdy go kupilem , byl zuzyty lewy swozen wachacza i amortyzator byl jak mechanik stwierdzil wybity(zlamany) takze bardzo prawdopodobne, ale jakby byla krzywa piasta...
mam nowe newsy :( zaniosłem silnik do przewinięcia i szlak mnie trafił bo ten kowal co go rozbierał to POURYWAŁ NOGI TRANZYSTOROM !!! a i tak nie dał rady rozebrać stojana! mam zamiar sam go rozebrać. widzę że stojan wsunięty jest na piastę (w której siedzą tuleje wirnika), a owa piasta jest w czterech miejscach lekko zaklepana - to go zartzymało papudraka...
Witam. Mam parę uwag co do tych porad. Nie polecam czyszczenia szczotką bo w większości przypadków to nic nie daje. Polecam skrobak i papier ścierny. Piasta powinna być oczyszczona ze zgorzelin i rdzy szczotka tylko w większości przypadków „wyświeca” zgorzelinę , tak więc skrobak i papier ścierny. Powierzchnia musi być czysta bo w innym...
Jak masz w lagunie tarcze to cała piasta, jak bębny to można samo łożysko zmienić.
Wkręć sobie jeszcze szpilkę od koła żeby nie urwać tych co trzymają tarczę do piasty.
Sprawdził bym łożysko piasty.
prosze o pomoc czy istnieje sposób na wymiane łożyska w telnim kole w lagune 1997rok z ABS bez wyminy całej piasty
impulsy sa brane z piasty zle ustawiona odleglosc czujnika do piasty
Witam. Od jakiegoś czasu regularnie po ok. 10 min. jazdy samochodem zapala mi się kontrolka ABS. Stan płynu ok. Od czego zacząć poszukiwania, czy komputer? Lub co innego? Równo "na czas" z zegarkiem w ręku? Bo może dzieje się to od pewnej prędkości którą przekraczasz zawsze w tym samym miejscu? Wówczas zacząłbym od sprawdzenia stanu pierścieni nadawczych...
Na co tu czekać? Koszt pierścienia to połowa kosztu tarczy, plus robota. Żadnego sensu.
Na piaście koło łożyska powinien być widoczny wieniec z takimi ząbkami. Może on być uszkodzony. Spróbuj na załączonym zapłonie i podłączonym omomierzu do intalacji pokręcić delikatnie ręką koło. Jeśli po wykonaniu jednego obrotu koła czujnik nie zmieni na chwilę rezystancji to znaczy że nie liczy prędkości. Wtedy masz dwa wyjścia: - padnięty czujnik...
Dziekuje kolego za szybka odpowiedz,tarcz ma luz na piascie wlasnie na tylnym lewym kole i pewnie stad ten błąd.Myslałem ze da sie to jakos naprawic ale czeka mnie wymiana piasty jeszcze raz dziekuje
He he, przed chwilą w swoim walczyłem z tym samym :D Wskakuj pod autko, na wysokości fotela kierowcy jest kostka łącząca tylne czujniki z resztą instalacji, tam szukaj, sprawdź przejście do kostek czujników, w ostateczności możesz wyciąć kostkę i lutować na "sztywno". W kostce sterownika, rozpruj izolacje i znajdziesz 4 pary biało czarnych przewodów,...
Renault Master z przednie piasty a dokładnie tarcze hamulcowe,aby wymienić prasa i wyciskanie łożysk poroniony pomysł.
Półosie i piasty kół też?
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
Os gotowa z Renault Master. Musze zmierzyć między piastami bo nie pamiętam. Między kołami coś 150cm. Byłaby sztywniejsza jakbyś dał większy profil zamiast grubszą ściankę. Ja mam 80x40x2. Tyle że spawanie 2mm to raczej migomat. Niestety mam tylko spawarkę elektrodową i to samoróbkę także muszę też brać pod uwagę jak to pospawać i stąd 3mm ścianka. Jak...
Jak benzyna to dobry zakup. 1.6 trochę mało dla tego auta, 1.8 jakoś jedzie, 2.0 troszkę pali, a 2.0T przyjemnie się jeździ. W pierwszych 2 silnikach skrzynie piątki są i nie ma z nimi żadnego problemu, szóstki trochę awaryjne. 1.8 problemowe koła zmiennych faz rozrządu oraz przepustnice. Zawieszenie: zbieraj na tuleje tylnej belki, sworznie wahaczy,...
Witam. Mam pytanko jakie alufelgi ( rozstaw śrub i piasty ) będą pasowały do renault kangoo 1,9 dti 2000r. Z góry dzięki
Nie, kolego. Chandlarze po prostu pospawali koła z piastami przesuwnymi. A jedno z kół najprawdopodobniej ma o jeden ząb więcej, bo były z ilością zębów 46 i 47. Dlatego dopięli dźwignię przełączania obrotów WOM. Będę miał chwilkę, to wrzucę zdjęcia drukarstwa.
Dzięki piwko , niestety sterownika brak, pozostaje jedynie alternator jak tak. Licznik ma trafić do traktorka SAM i chciałem go sobie wyskalować w domu. Niektórzy w sieci piszą że używają kontaktronu i magnesów przymocowanych do piasty do podawania sygnału na obrotomierz. W domu sobie wyskalujesz.Ściągnij sobie jakiś generator na kompa i masz regulowany...
Zaczynam tracić koncepcję.Jedni mówią ,że dokręcam za mocno inni,że za słabo.480Nm to chyba moment jakim się dokręca nakrętki kół bliźniaczych w ciężarówkach.Obawiam się ,że gwinty na przegubie lub nakrętce tego nie przeżyją.Proszę o źródło informacji co wartości 480Mn.W innym poście wyczytałem wartość np 250Mn dla łożyska tylnego w traficu lub 280...
Moje mają zapewne ET50 (w prawdzie nie pisze „ET”, ale jest „50”). 6J×15H2 Logo (jedno pod drugim): MW FR Dalej oznaczenie: B2038 Kolejne oznaczenie: X387 (otwór na kołek) 50 Otwór centrujący 60 mm, rozstaw śrub (śruba-śruba) 70 mm, rozstaw śrub (po średnicy) 100 mm. Zapewne od Renault, bo samochód na tej samej płycie podłogowej.
Ogarniete:D
Chcę wymienić lewą półoś w Renault Espace 4 z automatyczną skrzynią. Wyciągnąłem już ją z piasty, ale jak wyciągnąć ze skrzyni? Tam nie ma żadnych śrub do odkręcania, wchodzi od razu do skrzyni, widać tylko jakiś kielich. Może ktoś podpowiedzieć, jak ją wyciągnąć?
Tu raczej chodzi o regenerację dźwigniowego napędu tłoczka. Naprawdę dużo zabawy. A wymiana samego zacisku (o ile nie uszkodzi się przewodu elastycznego) to szybka piłka. Przy okazji trzeba sprawdzić stan klocków i tarcz. Tarcze tylne w scenicu są drogie, bo stanowią jedną całość z piastami w których są osadzone łożyska.
Odleglość czujnika od pierścienia w piaście to 0,5mm. 2 mm to o dużo za dużo.
Nie da rady ..... choćby dlatego że te dwa silniki sporo różnią się mocą.... dlatego nie podejdą półosie , ale i również piasty do nich ..... no a dalej mamy jeszcze kolumny M-c Person. To jest cały wywód Kolego.....Bo jak piasty to inne łożyska do nich..... .
Przy wymianie skrzyni chyba nie było konieczności odłączania czujników abs, ( są na piastach kół). to będzie problem w elektronice.. Tym bardziej, że jak piszesz abs działa. Komputer prawdę Ci powie :D Pozdr.J.
Zarówno nad pedałem sprzęgła jak i hamulca są czujniki wciśnięcia ( podobne jak przy wieńcach fonicznych przy piastach kół do ABS) kasują one podtrzymanie tempomatu. Skoro wciśnięcie sprzęgła powoduje błąd to być może blaszka nad czujnikiem monitorująca położenie pedału jest nieco odgięta (na granicy zadziałania), być może wiązka, kostka do tegoż czujnika.
Jak znam życie czujniki ABS zabudowane są w piastach kół. Jak zdejmiesz kółko to napewno znajdziesz wtyczki od tych czujników. Po ostatnim krosie pewnie coś się urwało. Pozdrawiam
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Domyślam się, że nic nie sprawdziłeś. Nawet nie chce się poprawnie odczytać (lub napisać) marki samochodu. Ale nie ma rady. Zdejmij koła (wszystkie) i sprawdź stan pierścieni nadawczych. Czy aby nie są zabłocone, zardzewiałe itp. Następnie stan odbiorników (czujników) i ich połączeń z centralą. To będzie nieco pracochłonne ale najtańsze. Dodam, że w...
Mechanik który będzie mi pomagał przy wymianie tylnej belki twierdzi że mam z tyłu hamulce tarczowe nie bębnowe,więc czujniki są gdzieś umiejscowione na piastach, belka nie musi być taka sama jak moja czyli ta z czterema drążkami ,wystarczy jeśli belka będzie bez ABS-us przełożyć na nową tylną belkę te piasty z tarczami na których są czujniki i będzie...
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
renault piasta łożysko piasta renault piasta peugeot
telefon instrukcje obsługi samsung silvercrest odkurzacz dopasowanie impedancji wyjścia
Kapiący zawór ceramiczny w wylewce - przyczyny i naprawa Lokalizacja akumulatora Webasto w Audi Q7 4M