Czesc, Mam rower w którym jeździlem wszystko super latało i cicho, aż lekko się zapiaszczyla kaseta tylna wygrałem benzyna ekstrakcyjną i szczotką ją i piachu nie było ale dziwnie chodziła bo na sucho więc dolalem lekko oliwy po kasecie i łańcuchu trochę i przez przypadek wlałem jej trochę za kasetę prosto na oś piasty od góry. Od tego momentu koło...
jak dokonać przeniesienia napędu na koło, czyli inaczej jak zamienić ruch prostoliniowy pchający i ciągnący siłownika na obrotowy? Rower się zasadniczo porusza tylko w jednym kierunku. Można wykorzystać mechanizm piasty wolnobiegowej (w 99% rowerów jest zainstalowana) i wykorzystać ruch siłownika w jedną stronę do napędu a powrót będzie jałowy. Ewentualnie...
Zamiast okuć bramowych można użyć klucz hakowy, ale "to nie są tanie rzeczy". Rura z zębami pasującymi w otwory też będzie dobra, tylko nie mam pojęcia jak to fachowcy nazywają i czego szukać.
Były to rowery dla niepełnosprawnych i nie były tanie.
Zerknij tutaj: http://www.rowerystylowe.pl/piastybiegi-... .
Dynamo w piaście daje prąd przemienny, stąd lampka diodowa mruga (nawet jak jedziesz szybciej, tylko od kilkudziesięciu herców tego nie zauważasz). Możesz do lampki wstawić mostek prostowniczy i kondensator wygładzający.
Dzięki monteroo za zwrócenie uwagi na żywotność Nexusa przy silniku spalinowym. Z racji ceny takiej piasty lepszym pomysłem będzie chyba zakup gotowego roweru lub patent z dyszlem i przyczepką ;)
Na naklejce piasty jest numer 5MR88JDMTR436V250WT3VD1D0767 36V 250W , Płyka sterownika wewnątrz silnika ma oznaczenie smcmeltonb0604 data prod.2011.01.03 Pokaż zdjęcia tych naklejek z piasty. Zobacz może są jeszcze gdzieś jakieś oznaczenia. Płytkę widać dobrze.
To zamontuj dynamo z piasty ,które ci zostało na tylne koło (tak by opona trąc o nie napędzała je ,oczywiście sama piasta bez szprych ). Wystarczy dołożyć wsporniki do montażu
ja jak zrobiłem śmigło to wyważałem na maszcie dopiero kręcąc nim patrzyłem w którym miejscu się zatrzymuje i po przeciwnej stronie dokładałem kolejną warstwę farby nie wiem czy miałem szczęście ale trafiłem idealnie fakt że jak robiłem je to płaty ważyłem były prawie identyczne nie polecam wywarzać na łożyskach a jeszcze gorzej z prądnicą (opory toczenia)...
Czy hamulec od roweru da radę w gokarcie? Raczej nie bardzo :/ . Raczej bym polecał ci swap z jakiegoś skutera. Tarcza podobna średnicą, dużo grubsza i klocek porządniejszy. Do tego często masz osobne jarzmo więc wystarczy tylko kawał grubej blachy dospawanej do ramy aby zamocować zacisk. Przewodami hamulcowymi możesz sobie żonglować, bo są krótkie,...
http://obrazki.elektroda.net/53_12134430... Witam. Przedstawiam swoją konstrukcję którą jest rower z napędem elektrycznym. Wzorowałem się na podobnych projektach których można znaleźć całe mnóstwo w Sieci. Przyznaję, że zbudowanie tego pojazdu było dużym wyzwaniem. Trudność polegała głównie na tym, aby rower zachował napęd nożny oraz bagażnik....
Stary "ruski "silniczek do roweru , Mam takowy tylko stary model z wkrecaną głowicą .Ten jest nowszy i ma głowicę na szpilkach ale konstrukcja ta sama . Silnik pasował do rowerów męskich np. Ukraina . Do górala nie wiem , może być za gruba srednica rur ramy aby pasowały obejmy mocujące silnik . Innym problemem jest dołożenie dodatkowej zębatki do tylnego...
Tak, silnik którego zdjęcie zamieściłeś, jest odpowiedni do napędu roweru. Największą zaletą tego silnika jest to, że posiada wbudowany reduktor obrotów. Odpada konieczność budowy skomplikowanych przekładni, dlatego jego montaż do roweru będzie bajecznie prosty. Moc 250W jest wystarczająca dla prędkości maksymalnej w okolicach 25km/h. W zależności od...
Klasyczne dynamo drażniło mnie "od zawsze" swoim działaniem. W międzyczasie widziałem wersję do zabudowy w piaście, jednak szczotkowe odbieranie energii wydało mi się krokiem wstecz. Postanowiłem coś z tym zrobić. Jak się okazuje - nie tylko ja ;). Od kilkunestu miesięcy używam z powodzeniem samodzielnie wykonanego alternatora tego typu. Wątek niniejszy...
Tak to cewka powietrzna, uklad jest zrobiony na kole od roweru. Jakie musialyby byc cewki i magnesy zeby uzyskac 600W, i ile ich? Tak jak koledzy wcześniej piszą z cewek powietrznych nie osiągniesz takiej mocy. Proponuję abyś na złomowisku samochodów wymontował alternator ( ew . prądnicę ) połączył przekładnią z kołem roweru ( lub użył korby , łańcucha...
Dziękuję za tą niezwykle pomocną odpowiedź... Żeby więcej nie wracać do tematu dynama w piaście: 1. Dynamo w piaście zmniejsza prędkość, 2. Jest cięższe od zwykłego (co w przypadku starego, ciężkiego holendra jest mocno niefortunne) 3. poza tym, podoba mi się moja stararodawna piasta połączona wyprofilowana specjalnie pod starodawny model hamulca bębnowego....
Faktycznie, podobne zagadnienia były wielokrotnie poruszane na Forum. Niemniej przez szacunek dla pytających, pozwolę sobie krótko opisać moje boje z oświetleniem roweru: Przyjąłem następujące założenia konstrukcyjne: 1. Lampy powinny świecić już przy małej prędkości, ale 2. Przy większej nie mogą świecić za jasno 3. Układ stabilizujący nie powinien...
Szanowni Państwo, wybaczcie środek nocy i nie dodałem, iż jest to projekt na studiach ściśle praca inżynierska (nie będzie używać tego osoba niepełnosprawna) dofinansowanie uczelniane. Z tego co się orientowałem na szczęście nie będę musiał przejmować się homologacjami. Zrobiłem wstępne rozeznanie co do zgodności z normami i faktycznie wyglądało by...
Raczej tzw. cross country aczkolwiek daleko mi do górskich singielków gdyż zamieszkuję mazowiecką patelnię. :-) Nie jestem zawodnikiem z czoła tabeli ale traktuję to jako hobby, dla mnie waga roweru ma znaczenie a dla innego "moc" komputera i dobre chłodzenie. ;-)
Prościej będzie gdy będziesz miał na wzór oryginalne fabrycznie zaplecione koło, wówczas będziesz wiedział w jaki sposób zapleść koło. Zaplatanie wcale takie trudne nie jest, tylko trzeba wiedzieć jaki jest na to sposób. Felgi zawsze mają taki sam powtarzający się układ otworów. Dwa do przodu, dwa do tyłu. Pierwszy na lewą stronę piasty, drugi na prawą...
Jeżeli, w rowku piasty, damy pochylenie 1 : 100 to wpust staje się klinem wpuszczanym. Przy pochyleniu rowka piasty, a nie czopu wału, jak napisałeś, to co wystaje z gniazda wału ma kształt klina i taką rolę spełnia. Nie służy tylko do ustalenia położenia ale zapobiega również przesunięciu piasty wzdłuż wału, i umożliwia dokręcenie jej nakrętką. To...
Udało mi się zdobyć falownik z piasty 3 fazowej do roweru - niestety samą piastę złomiarze pocięli na aluminium )-;. Moje pytanie brzmi: czy ktoś spotkał się już z takim modelem i zna wyprowadzenia złącza sterującego - lub posiada schemat ? Procesor to SAB80C517A Halotrony AUGN3177 502 Tranzystory BUZ100 Planuję wykorzystać go do sterowania silnikiem...
Ta prądnica ma taką zaletę, że jest montowana w miejsce standardowej piasty. W miejsce rowerowej piasty i ma 550W? Nie pomyliłeś się? Co do problemu w pierwszym poście wątku - ta prądnica ma magnesy stałe czy zewnętrzne wzbudzenie? Co do altenatora, czy nie wymaga on około 1500 obr/min do optymalnej pracy? Owszem - zastosować trzeba przekładnię.
Witam, oglądłem wczoraj program galileo i był zaprezentowany rower z prądnicą i silnikiem elektrycznym który osiągał 80km/h (kosztował 20,000 euro) . Czy mógłby mi ktoś doradzić ( jaki silnik, prądnica) zainstalować do mojego projektu. I czy projekt roweru który zrobiłem będzie w ogóle jeździł, a jeżeli już ruszy to z jaką prędkością będę mógł jeździć...
Musisz zobaczyć jak plecione jest kolo na ile krzyży. Wykręć jedna ze szprych i zmierz ja. Wymienione nie mogą być ani krótsze ani dłuższe. Ogólnie zasada jest taka patrząc na koło z góry jeśli jest scentrowane w prawa stronę to dociągasz szprychy z lewej strony piasty i odwrotnie. Musisz pamiętać żeby nie przesadzić bo może obręcz wyprostujesz na boki...
Jest to fabryczny chiński zestaw napędowy. Przeniesienie napędu odbywa się poprzez zębatkę zdawczą, łańcuch i zębatkę przykręcaną do lewej strony koła. Zazwyczaj zębatka dociskana jest śrubami głównie do szprych, u mnie natomiast koło zakończone jest stożkiem, na końcu nieco szerszym od otworu zębatki, dzięki czemu opiera się ona również o piastę. Zębatka...
Jak czytam niektóre Wasze wypowiedzi, to ręce mi opadają... Szkoda, że usunąłeś pedały. 30 km zasięgu to nie wiele. Ciekawe co zrobisz, jak Ci w trasie wyczerpie się energia :) Zwykle wspomagania elektrycznego używa się jako dodatku. 40kg to niewiele. Unikaj zginania łańcucha pod takimi ostrymi kątami - duża część energii jest marnowana na opory. Taki...
Kurde ja mam 3 gokarty i wszystkie z tyłu są na sztywnej ośce. Nawet nie można startować w zawodach jeśli masz mechanizm różnicowy. To ze oba koła ciągną jednocześnie nie przeszkadza w żaden sposób. I wtedy dajesz dwa łożyska. http://www.zigwire.com/projects/gokart/p... Tu masz fotkę jak to wygląda. Nie ma tu nigdzie mechanizmu różnicowego...
Jak naprawić lub wyregulować rower<br/><br/>Jak naprawić rower <br/>REGULACJA PRZEDNIEJ PRZERZUTKI <br/> <br/>Przednia przerzutka w odróżnieniu od tylnej nie dostarcza raczej okazji do nerwów z powodu nie prawidłowego działania. Raz dobrze ustawiona potrafi działać całymi latami. Jednak zdarza się, że i jej działanie trzeba...
Masa po masie a plus po szczotce na widelcu i pierścieniu na szprychach w pobliżu piasty?
Chyba jeszcze takie urządzenia są produkowane jako głowice do gwintowania, jak też i do delikatnych wierceń. Może uda mi się znaleźć rysunki przekroju budowy. Jest tam przekładnia satelitarna i coś w rodzaju sprzęgła, podobnie działającego jak w starych tylnych piastach rowerów. Większe obciążenie zmniejsza obroty, jednocześnie zwiększając moment obrotowy....
Z czystej ciekawości: Czy drogie są takie piasty z dynamem (czy może rower pochodzi z holandii itp)? Ja zatrzymałem się na dynamach dociskanych do opony - generujących piekielne opory ruchu :)
Ciągłość przewodu należy sprawdzić omomierzem. Problemy mogą sprawiać połączenia przewodu z prądnicą. Kłopotliwe może być też połączenie z masą.
Ślimak prędkościomierza powinien być zamontowany z lewej strony piasty. Tarcza nie jest tu problemem, musisz jedynie zaczepić blaszkę o któreś ramię tarczy i ewentualnie rozwiercić otwór by obudowa ślimaka przylegała do kołnierza piasty lub ewentualnie była skręcona między konusem a kontrą.
gimak napisał: , to założyłbym zwykłe dynamo napędzane od koła - przypuszczam, że zaczynałoby świecić przy przy niższej prędkości niż to w piaście. Się nie zgodzę. Jest dokładnie odwrotnie - to dynamo w piaście startuje od niższej prędkości, ma wyższą sprawność i daje mniejsze opory ruchu. Ja tego w realu nie sprawdzałem i miałem na myśli świecenie...
Nie wiem jak zachowuje się napięcie w dynamie butelkowym, bo tego nie sprawdzałem. Sprawdzałem to w dynamie w piaście. Napięcie w tym dynamie bez obciążenia, bardzo mocno zależy od prędkości (obrotów) i przy prędkości ok. 30 km/h wzrastało nawet do 60V, ale przy niewielkim obciążeniu spadało w okolice 6V i na tym poziomie się trzymało, niezależnie od...
Najgorsze jest to, że nie ma uniwersalnych zestawów pozwalających zamontować tarczę w klasycznym rowerze, do wymiany piasta a jak i piasta to przerzutki a jak i przerzutki to pół roweru.
Wyciągnięcie wkładu piasty jest proste, każdy kto zmieniał koło itp. da radę. Rozebranie na drobiazgi to już bardziej wymagające, sprężynki, pierścienie itp. W necie są schematy do każdego Nexusa, więc jak czujesz, że ogarniasz bardziej niż koło, to powinieneś dać radę. Złożyć trzeba ze specjalnym smarem Shimano (odpowiedni do modelu piasty). Powodzenia.
A mimo to można robić coś co się nie psuje i nie wymaga żadnych podejść serwisowych, naprawczych i w ogóle zaglądania. Takimi rzeczami są np. piasty wielobiegowe do rowerów. Są to zamknięte konstrukcje, które nie wymagają żadnej ingerencji z zewnątrz: żadnego smarowania, regulowania (poza linką), kasacji luzów, wymiany trybów, przekładni, krzywek itp....
Tak, też mruga. Jeżeli wolno kręcisz kołem to logiczne, że żaróweczka raz się zapali a raz zgaśnie i tak w kółko ale to przy prędkości obrotowej koła na pozionie 1obr/sek
switch = piasta w rowerze komputery/serwery = nyple w rowerze
Wprost idealny dla podróżników. Sam niejednokrotnie wyruszając na wakacje gdzieś w odległe miejsca zabierałem baterię słoneczną a ostatnio ładowałem z dynama w piaście roweru. Wiedzę że telefon ten ma dodatkową baterię słoneczną, która też coś tam pomoże. Powinien być też wodo i pyło odporny i chętnie kupię coś takiego na wyprawę.
Patrząc na to od strony praktycznej, podczas jazdy na rowerze z dynamem w piaście w zasadzie trudno się zorientować, że mamy większy opór. Natomiast można to łatwo wykazać stawiając taki rower do góry nogami i kręcąc powoli przednim kołem. Zatrzyma się ono na pewno szybciej, niż koło w rowerze bez takiej piasty z prądnicą. A to moje archiwalne rozwiązanie...
Nie, nie mam żadnych rysunków. Mogę wysłać zdjęcie jaki sterownik wykorzystałem, tam jest opisane co i jak podłączyć i tyle. W sterowniku jest możliwość podłączenia hallotronu, ale nie trzeba.Całą oryginalną elektronikę trzeba wywalić, jest niepotrzebna. Porzuciłem temat, robiłem to rok temu. W piaście koła tego roweru jest mało miejsca na przeciągnięcie...
Witam. Mam pytanie odnoście silnika elektrycznego wbudowanego w piaście (rower). Chciałbym kupić silnik który wytrzyma moc 2000W i zależy mi na jak największym momencie obrotowym. Powinienem kupić silnik na 48V i sterownik 42A, czy może 96V i sterownik 21A? Mam jeszcze dwie opcje: 60V i 72V. Ogólnie rzecz biorąc to jak zmienia się charakterystyka pracy...
Baterię możesz dać do piasty koła.
Na alledrogo poszukać kół z shimano, większość takich kół ma czarne piasty, np. model WH-M505
Gotowego koła to raczej nie kupisz musisz sobie zapleść taką piastę. Szukaj: Piasta tylna pod tarczę PLANET
Mam jeszcze drugi rower i mam porównanie. Tam jest z przodu halogen, z tyłu LED i działa inaczej, dużo lepiej. Porównaj moce dynam i żarówek w obydwóch rowerach. Zamiana kół (przy jednakowej mocy dynam) pozwoli zweryfikować czy to powód jest w dynamie.
budowa piasty roweru dokręcenie piasty krzywe piasty
schemat elektrowni wiatrowej akumulator citroen berlingo deska rozdzielczy ekspres krups konserwacja
odkurzacz tefal naprawa laptopów
Wyłączenie doświetlania zakrętów w Citroen C4 przed liftingiem Toggle Relay with Simultaneous Button Press on PWM Pins