W C4 grand Picasso nie można uruchomić rozrusznika
Sterowanie leci bezpośrednio z kostki stacyjki do automatu rozrusznika.
Witam. Temat trochę stary ale zapytam czy awaria usunięta.
Ecomod zgaśnie jak zapalisz samochód.
To sprawdź akumulator i bezpieczniki na nim.A rozrusznik wyciąg do kontroli.
O bezpiecznikach nie wspomniałeś. Żółta kostka BSM pin prawdopodobnie nr 2 - wyjście na rozrusznik... Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Czy na tej "porządnej" lexi masz dobre ciśnienie i synchronizację i obroty w czasie kręcenia rozrusznikiem?
Gdzie szukać usterk W obwodzie rozrusznika!
2007 climatronic
Popatrz na to gdyż chyba jest osobno https://www.autoparts24.pl/citroen-c4/pr...
Jeden stały plus drugi 15 jak przekrecisz kluczyk i trzeci impuls 12v na rozruch nie bezpośrednio do rozrusznika
Jest pod kolektorem dolotowym, przykręcony do skrzyni biegów.
W Citroenie C4 grand Picasso zachodzi konieczność wymontowania rozrusznika w trakcie uzyskiwania dostępu do skrzyni biegów, którą trzeba zdemontować z powodu konieczności wymiany sprzęgła.
Takie felerne te ''kostki'' moim skromnym zdaniem za delikatne. Ale jednak trzeba sprawdzić czy ''wysyła sygnał''.
W chwili obecnej przewód juz jest przerwane a co do naprawy nie wchodzi ona w grę tak jak pisałem przewód ukręcił sie przy samym plastiku w którym był zalany. Co najwyżej dokupienie kostki i doltowanie jednej jej częśći do oderwanego przewodu
Rozwiązałeś może swój problem? Ja mam teraz tak w C4 Grand Picasso 2.0 HDi 2006r. Rozrusznik wymieniony na nowy, przerywa podczas kręcenia . Gdy rozrusznik pracuje potrafią wyskakiwać błędy hamulca, lub potrafi coś zazgrzytać. Jak odpali to wszystko jest super, jeździ normalnie...byłem święcie przekonany że to rozrusznik jednak tak jak pisałem wymiana...
I jak się sprawa rozwiązał ? Mam podobny problem...
Witam czy próbowałeś odpalać z plaka ?
Dzięki za informację. Czyli dobrze wydedukowałem. Pozdrawiam
Nie ma zadnych znakow. W kole pasowym walka masz otwor na kolek. Otwor do blokowania walu jest za rozrusznikiem.
Georgio70 , a wiesz Waść jak oblicza się przekładnie dla obrotów i mocy? Na jakich silnikach testowałeś tą zamianę? Jak była liczba zębów - w dół czy w górę?
Cześć, mam kłopot, C4 picasso z półautomatem nie kręci ponieważ na zegarach cały czas jest ikonka "wciśnij hamulec" Najbardziej przydałyby mi się schematy żeby sprawdzić połączenia od czujnika hamulca ponieważ jego podmiana nic nie dała.
Szczotki rozrusznika?
na niskim przed czy za filtrem paliwa? sterownik odblokowany? jak kreci rozrusznik?
Po co ta dyskusja, skoro to nie on robi robote i najwyrazniej nie wie o co chodzi. Tak to jest, jak sie zleca robote nie wiadomo komu. Rekmamuj naprawe albo zlec komus innemu. Pozdrawiam
A czy przez stłuczkę nie zostały wyrwane lub ucięte przewody w pobliżu alternatora i rozrusznika?
Czyszczenie mas nic nie da , szczotki w rozruszniku.
Pompę paliwa słychać ?, włącza się później podczas kręcenia rozrusznikiem ?
Jakie ma ciśnienie na magistrali w momencie kręcenia rozrusznikiem?
Masz lexię to zasteruj pompkę i będzie jasność. Jakie masz ciśnienie na "listwie" jak kręcisz rozrusznikiem?
Wg mnie najbardziej sensownym pomysłem jest wślizgnięcie się pod samochód i podanie plusa na przewód idący od alternatora albo do rozrusznika.
Nie jest , skoro usterka występuje rozrusznik ma kręcić dobrze i na zimno i ciepło... Cytowanie nie męczy , nie sprawdziłeś wszystkiego dokładnie
Watpie zeby ten sam wieniec byl do rozruchu i do czytania obrotow walu. Jak silnik zatrzyma sie niefartownie i zab trafi na zab to moze wylamac rozrusznik.
Wszystko zależne od warunków technicznych. Silnik najlepiej wyciągnąć wraz ze skrzynią. Do odkręcenia: 1. Wydech 2. Półosie 3. Sprężarka klimatyzacji (może jest możliwość, że nie trzeba czynnika spuszczać) 4. Przewody paliwowe 5. Przewody chłodzenia silnika 6. Przewody układu wspomagania (idące do pompy, bądź tak samo jak przypadku punktu 3) 7. Wiązką...
Sprawdziłem przewody, jest przejście z czujnika do komputera, podwójnego przekaźnika również sprawdziłem przejścia. Pytanie zasadnicze to dlaczego przekaźnik nie podaje napięcia na pompę paliwa, i czym jest sterowany? Po przekręceniu kluczyka pompa paliwa nie działa, zaczyna działać dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
To podobna sprawa jak u mnie tyle, że moje auto zapala po dłuższym kręceniu tyle, że ile tak można i jak długo wytrzyma rozrusznik i akumulator.
Klient przyprowadził bo nie można było odpalić na ciepło Zaczął bym od naprawy rozrusznika. Tam jest podobna sytuacja jak w gorącym D4D. Zrobisz rozrusznik i już pali. Cholerne Hitachi....
Zablokowało mi kluczyk w stacyjce. Citroen Xara Picasso 1.6 2002 r. Gdy go uwolniłem silnik dalej pracował, więc postanowiłem że rozłączę akumulator. Silnik zgasł, ale nie zgasły kontrolki. Pojawił się komunikat FAUL ELECTRONIC IMMOBILAISER. Czy ktoś może podpowiedzieć co się dzieje. Dodam, że silnik nie pracuje, nawet rozrusznik nie kręci.
Szukaj spalonego bezpiecznika a najlepiej to podłączyć zasilanie na rozrusznik na krótko i zobaczysz czy kręci
Nie ma możliwości odpalenia nawet po podaniu napięcia na rozrusznik. Auto kręci ale nie odpala. Paliwo w pompce na silniku jest
To jest 90 km Dodano po 1 Oki jutro zabieram się do roboty czujnik jest pod obudową termostatu podobno wyjdzie bez ściągania obudowy przed chwilą pojechałem na miasto silnik się nagrzał i znowu to samo tylko już nie mogłem go wgl odpalić pomogłem sobie i udało mi się go odpalić na rozruszniku
zawory całe na 100%, połamały się dźwigienki zaworowe, wymień wszystkie(8) blokada wału za rozrusznikiem kołek średnica 8mm,przy wymianie dźwigienek sprawdź czy hydro regulatory nie są zblokowane w głowicy jak coś to pisz, zrobiłem niezliczoną ilość HDI ,z przygodami rozrządowymi dźwigienki cena w ASO ok 80 PLN 1szt wymień pompę płynu chłodzącego
Podrzucam wideo Nic to nie wnioslo do tematu. Ten samochod to nie ursus c360 ze pierdykniesz mlotkiem i bedzie chodzic. Jesli nie podepniesz komputera bedziesz bladzil kolego Dodano po 45 swoja droga, nawet nie piszesz czy kreci rozrusznik czy nie xD
Do zblokowania rozrządu nie trzeba ci żadnych blokad tylko 2 długie śruby m8 jedna w koło zamachowe za rozrusznikiem a druga w wałek rozrządu i tyle. Czujnik powinien być jakieś 0,5mm od kółka odsunięty jeśli będzie za daleko to nie bedzie czytał. Co do układu wtrysku: Bosch ma pompke elektryczną w zbiorniku Siemens ma pompke "gruszke" na zasilaniu
Mam BSM-R01 9664705880 w diagnostyce mam komunikat "Błąd przekaźnika rozrusznika" Podejrzewam problem z przekaźnikiem R8 bezpiecznik F8 25A sprawny. Elektronika zalana czarnym czymś z tego co widzę na YTbe dostają się do niej od tyłu wycinając obudowę. Który z tych przekaźników na zdjęciu to ten R8 ? https://obrazki.elektroda.pl/6674920400_...
moze wirnik masz przypalony zrub remont rozrusznika i popraw masy na silnkiu Dodano po 1 aha sprawdz czy niemasz zwarcia w akumlatorze i gestosc elektrolitu pozdro
chodzi mi bardziej o jakieś wskazówki Dostałeś już - "proponuję mikrokontroler" , zrobić mu interfejsy, i napisać oprogramowanie Mam ci zrobić? Nawet nie zabzyczałeś co jest przedmiotem projektu. A może jaśnie pan powie, co włącza / wyłącza ? Lokomotywę 3000V DC, betomiarkę 3x380V AC, rozrusznik czy diodkę LED ?
Rozrusznik kręci, po prostu nie idzie prąd Wytłumacz to jaśniej, bo nie rozumiem. Jeżeli rozrusznik kręci to jak może "prąd nie iść".
ej a mogłbyś wstawic fotki tego niby rozrusznika
Zobacz czy przychodzi napięcie na automat przy rozruszniku po przekręceniu kluczyka na start. Jeśli napięcie 12V jest to wina rozrusznika, a jeśli nie ma to kostka w stacyjce, i sprawdzić to można kontrolką.
Okazało się że padł rozrusznik. Zrobił zwarcie i wszystko przez niego. Tak się rozwalił ze nie ma sensu regeneracji.
Autoas Niemożliwe - na rozruszniku?
Łatwo Rozrusznik też się potem łatwo naprawia po nieudanych próbach rozruchu z zapowietrzonym układem.
Dzieki za zainteresowanie szczegolnie autoas problem rozwiazany leniwy rozrusznik prawdopodobnie zbyt duzy pobor pradu po regeneracji jak nowy
Najważniejszy parametr to ciśnienie na listwie które tutaj masz i pojawia się dość szybko jak zaczynasz kręcić rozrusznikiem. Jak dla mnie wtryskiwacze puszczają na zaworkach i dlatego tak jest. Moim zdaniem nic więcej nie wyczyta się z tych parametrów. Bez próby się nie obędzie no chyba że od razu wtryskiwacze na stół ale próba dużo podpowie.
Cześć, mam problem ze swoim Citroenem C4 Picasso 1.6 HDI 109 KM z skrzynią automatyczną. Samochód podczas jazdy zgasł i już nie chce odpalić. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie reaguje, tylko słychać cykanie spod kierownicy. Dałem mechanikowi, który wymienił BSI, BSM oraz sterownik silnika, lecz problem dalej nie znika. Po podłączeniu komputera...
zaczęło się od przepalonego bezpiecznika 25A (...) Auto nie miało siły zakręcić Skoro bezpiecznik jest przepalony, to nie ma napięcia i zabezpieczony nim obwód "nie działa". Nie ma opcji aby rozrusznik "nie miał siły zakręcić". Sprawdź punkty rozdziału napięcia [30] oraz punkty podłączenia masy, min. masa silnika.
Problem rozwiązany , przyczyną było brak napięcia na rozrusznik za stacyjką. Ktoś kiedyś zainstalował zabezpieczenie dodatkowe i tam poległ przekażnik , po wywaleniu ustrojstwa auto już na chodzie
Młodyamator, proponowałbym zbudować inny układ, tzn. z elektroniki dla wszystkich (był artykuł). Układ był wyposażony właśnie w kontrolę prądu cewki, automatyczne przeciwdziałanie grzaniu jej gdy silnik sie nie kręcił, odatkowo żeby wyeliminować problem pustego obrotu wałem wystarczyło dać jedną diodkę od rozrusznika. Fabrzycznie nawet instalacja malca...
Już po samym wyborze sterownika widać że partacz to montował, więc najlepszym i najprostszym rozwiązaniem było by wywalić całą instalację gazową i zamontować na nowo. nie ma podłączenia do Can - tu proszę o weryfikację Nie ma. Ze starych Stag-ów tylko Premium ma.
Weźcie przestańcie...w golfie 3 rozrusznik jest jak na "stole" i łatwo podać zasilanie, aby się przekonać czy to rozrusznik czy akumulator, czy stacyjka.. Przecież napisał, że na kable odpalił.
Po prostu wymień wątpliwy przekaźnik, może styki ma wypalone, zimny lut, itd. Znalazłeś samodzielnie usterkę a to doświadczenie "bezcenne". Ciesz się jazdą!
W tych samochodach z grupy VW usunięcie tego elementu na pompie nie powodowało żadnych ubocznych skutków Ale to była zwykła pompka z tym cudem, tu masz klasyczny sterownik silnika który steruje EGR, kątem wtrysku. Nie klikasz na pomógł...
niestety po wkręceniu dolnej reszta wgle nie pasuje...
Cześć, Mam problem z Citroen C3 Picasso 2009r. Silnik 1.4VTI na sterowniku MEV17.4 W aucie brak komunikacji diagboxem z sterownikiem silnika. Rozrusznik po przekręceniu kluczyka nic się nie odzywa. Podmiana ECU do testu komunikacji nic nie zmieniła. W dodatku po wybudzeniu z ECO mode auta nie działa nawiew na żadnym z biegów. Pozostaje wiązka BSM I...
Jeśli słychać jakieś "klikanie" rozrusznika a nie kręci to do wymiany zębatka rozrusznika... Ekm.... Na pewno nie. Jak coś tam klika, a nie kręci, to albo szczotki się skończyły, albo styki elektrowłącznika - co jest w sumie najbardziej prawdopodobne. Przy zużytym bendixie rozrusznik by gwizdał, a nie kręcił silnikiem przecież.
- Świece sprawdzamy za pomocą multimetra i funkcji omomierza oraz amperomierza, te dwa pomiary będą miarodajne. Wykręcanie świec jest ryzykowne (zerwanie), świece wykręcamy tylko i wyłącznie do wymiany (wtedy już musimy). Zapieczone świece się często zrywają i można niepotrzebnie narobić sobie dodatkowej roboty, nawet jak świece były sprawne. - jeżeli...
Samochód zaczął tracić moc aż zgasł całkiem(tak klienci twierdzą)Synchronizacja wałka i wału ok także nie to rozrząd. Do autoas sprawdzam to w taki sposób. Kręcąc rozrusznikiem odkręcam rurkę przy wtryskiwaczu i paliwo ledwo wypływa a przecież powinno tryskać z dużym ciśnieniem.
Przecież pompa jest napędzana z wałka rozrządu i nie da jej się inaczej zamontować. Rozrząd na blokady, jedna w koło wałka, druga w koło zamachowe (dziurka Φ3mm za rozrusznikiem), na wale jest koło z pływającym klinem, samo się ustawi przy napinaniu paska
nie nie paliwko jest dochodzi nie zapowietszony jest równiez jeżeli kręce rozrusznikiem to pojawia się lampka od imobilajzera , może to to że ta skrzynka bezpieczników którą zmieniłem moze byc inna ?.
Trzymaj ten przewód w palcach opierając się o samochód. Autoas - można tak? Jeżeli masz rozrusznik serca lub komórkę w kieszeni , będzie po ptokach. Przecież 8 mm to w przybliżeniu 8kV. Swieca na końcu i tylko świeca , wyjdzie to na zdrowie cewce i modułowi.
Cudów nie ma....rozrusznik potrzebuje diagnostyki. Tak więc po pierwsze to amperomierzem cęgowym zmierzyć pobór prądu rozrusznika podczas pracy. Po drugie równolegle zmierzyć spadek napięcia akumulatora podczas jego pracy. Ale w ciemno to bym ten rozrusznik wymontował z auta rozłożył go , wyczyścił i nasmarował , i wtedy go do elektryka i niech go puści...
nie przesadzajcie wlanie diesla do silnika benzynowego to nic strasznego, a odwrotnie już tak. Zalej benzyny do pełna, wykręć wszystkie świece i pokręć trochę rozrusznikiem, żeby wydmuchać ropsko z przewodów. Potem wkręć świece, odpal i ciesz się jazdą.
Witam, mam problem z porannym zapalaniem zimnego silnika. Żeby zapalił muszę kręcić rozrusznikiem ok 30 sek . W ciągu dnia kiedy jest letni zapala za pierwszym razem .Nadmieniam że mam sekwencyjną instalację LPG .
Tak wirnik powinien się kręcić po przyłożeniu napięcia do plecionki. Po drugie kup na szrocie i załóż i ciesz się jazdą.
Ostatecznie tak przerobię. Żeby było ciekawiej przestał odpalać silnik ale to już się stalo jeszcze na starym bsm . Kręci rozrusznik i pompa paliwa ma zasilanie. Błędów brak . W parametrach :Sterownik zablokowany . Oczekiwanie na odpowiedź z BSI. Podpowiedzcie czy to się rozsypała symchronizacja bsi z czy moga być winne kable przy tym objawie? Załączam...
Najszybszą poradę da ci odczyt błędów w sterowniku silnika.Jeżeli to Siemens to może jest zapowietrzony-ręczną pompką pompujesz a druga osoba kręci rozrusznikiem,czasami trwa to dosyć długo.Jak masz Boscha to mogą być problemy z elektryczną pompą w zbiorniku paliwa.
Sprawa zaczyna Cię przerastać... Diodkę migającą od alarmu masz?
Nowe fakty: -Są momenty, ze auto jedzie w 100% ok, trwają dosyć krótko 5-10 min. -Znalazłem miejsce gdzie wystarczy odgiąć wtyczkę i samochód zapala (kręci rozrusznikiem) prawidłowo. To jest wtyczka przy sterowniku skrzyni biegów, przykręcanym od góry obudowy skrzyni. Wystarczy też ruszyć wtyczką i z wyświetlacza centralnego znika (P) a pojawia się...
padnięte tulejki na rozruszniku(zabiera prad-brak iskry), lub jak kolega wspomniał zawoeki w pompce.
Witam . Problem pojawił się nagle,rano auto nie zapaliło,rozrusznik nie kręci. Wymieniłem BSM na fabrycznie nowy,i nic się nie zmieniło. Rozrusznik kręci tylko na krutko,brak sterowania z bsm. Po przekręceniu stacyjki słychać klikanie z BSI. Kod błędu 015,brak komunikacji z ecu silnika.
szukałem ale nie mogę nic znaleźć . Mam lagune 1 i założyłem sobie autoalarm . wszystko mam podłączone oprócz odcięcia zapłonu (tzw immo). mogłbym to założyć na przewód rozrusznika ale auto na popych i tak zapali tak więc zależy mi na odcięciu zapłonu gdyż alarm posiada funkcje zdalnego odcięcia. I mam do was prośbę czy ktoś wie gdzie muszę wpiąć przekaźnik...
Jeżeli po cyt:..."dosłownie 3 sek podłącZeniu prostownika ..."samochód odpala,to powodem może być słaby,utleniony styk połączenia kabli do akumulatora lub samych kabli do klem zaciskowych albo kabla minusowego do karoserii samochodu.Ponieważ jałowe napięcie nie obciążonego prostownika jest większe niż 12V może ono powodować przepalenie tlenków na stykach...
Witam, w Citroen C4 Picasso Grand (7 miejscowy) wystąpiły objawy jak i u autora tj. niedziałające spryskiwacze na przednią jak i tylną szybę brak reakcji przy przełączaniu manetką, ale wycieraczki normalnie funkcjonowały. Problemem był bezpiecznik nr. 3 (w załączonym schemacie) w module BSM. W Internecie można odnaleźć wiele schematów skrzynek bezpieczników...
Zaczelo sie od tego, ze krecilem rozrusznikiem do wyczerpania aku To tylko mnie zaciekawiło, po co? Myśle że licznik się sam zaprogramował losową wartością. Ciesz się że ci w ogóle odpala.
to się ciesz że aż tyle na nim przejechałeś - taką lipę teraz robią!!!!
Ja miałem coś podobnego - zamiast kręcenia było "tykanie" - kontrolki również przygasały. Tłukłem po rozruszniku jak szalony (myślałem że się zawiesił). Wiesz co się okazało? Brudne, zaśniedziałe klemy na akumulatorze! Odczyściłem i było wszystko ok. Prawie wszystko - alarm poległ przy tych skokach napięcia. P.S. Też mam CC700 na Aisanie.
No i elektryk poległ, chyba zostaje serwis Fiata. Zastanawia mnie jeszcze tylko jeden fakt zamontowany u mnie rozrusznik to 0,8kv Magneti Marelli, z tego co czytałem to był taki montowany w seicento 0,9 i 1,1 a w grande punto 1,4 powinien być 1kv może najzwyczajniej jest za mały?
skrzeczy zapewne przekaźnik oznaczonay jaok 18 Zrub tak otwuż maskę i masz przy rozruszniku taki żułty kabelek na elektrowłacznik na 100 % jest przełamany weź pociagnij za niego i bedziesz widział gdzie ma przełamanie najczęściej przełamuje sie przy wyjściu z wiazki lub zaraz przy wsówce powodzenia
Proste jak drut, nawet nie luzuj koła wałka rozrządu. Po co instrukcje, blokady już kombinujesz czymś zastąpić. Paćkaj pisakiem, będzie co robić dla innych. Co rozumiesz przez instrukcję, rysuneczki z AD wystarczą? Kolego, Takie rady zachowaj dla siebie. Swiadczy to tylko o twoich niewielkich kompetencjach. Jesli skomplikowano system wtrysku do tego...
Witam, Mam problem z moim kluczykiem, a mianowicie zakupiłem na Allegro nową obudowę wraz z kluczem ale przekładam wszystko czyli elektronikę i klucz od starego pilota i pojawia się problem funkcje zamykania i otwierania jak i świateł działają normalnie ale nie ma możliwości odpalenia silnika, rozrusznik kręci ale silnik nie pali. Co może być nie tak...
Witam wszystkich, mam citroena c4 picasso 1.8 benzyna - od dziś rana nie odpala, świeci się kontrolka SERVICE. Auto wczoraj zaparkowałem pod domem i wszystko do dziś rana było w porządku. Odpalało na dotyk. Dziś rano, chcą je uruchomić, po przekręceniu kluczyka usłyszałem 3 krótkie sygnały 'bip' a następnie wyświetliła się kontrolka SERVICE. Rozrusznik...
Witam, Jak ruszyć śrubę w kole pasowym Hondy? Dodam że udar poległ, przedłużka z lagą też nic nie daje. Jedynie sprężynuje cały klucz a śruba ani drgnie :/. Może rozrusznikiem dało by radę ją ruszyć?
immo w desce oznacza , źe procesor sterujący immobilajzerem znajduje się na płycie elektronicznej deski wskażników , lecz u ciebie raczej powinno być w porządku skoro samochód zgasł w czasie jazdy. nie wiem czy masz możliwość odczytu błędów lub sprwadzenia podstawowych parametrów w trakcie kręcenia silnika przez rozrusznik , może wtedy by coś wyszło.czy...
Błąd mikrostyku występuje wtedy, kiedy trzeba trzymać wciśnięty start aby rozrusznik kręcił, ale to nie unieruchomi możliwości odpalania. Nie w tym przypadku: kontrolka z immo po włączeniu zapłony cały czas się pali
Tez bym sie przychylil do kolegi wyzej. Zdarzylo mnie sie kiedys cos podobnego tylko ze mnie sie rozrusznik calkiem przycial. Jak go rozebralem to sie przekladnia planetarna rozsypala bo co niektore jej elementy byle plastikowe. Taki jest efekt gdy w zimie sie dlugo diesle kreci.Ewentualnie moze ci sie jakis zab na bendixie ulamal, podobny efekt, i...
Po przekreceniu stacyjki na pompe powinien isc 2 sekundowy plus po czym napiecie powinno spac, natomiast podczas kreceni rozrusznikiem napiecie powinno byc cały czas. A odpowietrzaliscie układ paliwowy przed kolejna próba po naprawie pompy? Jesli problem z nia bedzie sie powtarzał, nalezało bedzie ja wymienic.
Trochę dziwny ten pomiar. Przy takim napięciu silnik by nie pracował a już na pewno nie zadziałał by rozrusznik. Odpięcie klem przy pracującym silniku to bardzo zły pomysł szczególnie w przypadku citroena. Objaw, który opisujesz wskazuje na tryb Economy Mode czyli brak ładowania, złe styki w jego obwodzie lub uszkodzone BSI, chociaż to ostatnie rzadko...
Masz rację baloniku, koroduje ta wsuwka. Warto ją pocynować. Co nie zmienia faktu, że szczotki tam lecą. A czasami odklei się magnes.... Autoas, wymienisz szczotki bez wydrapania syfu w izolacji międzywycinkowej? Ja nigdy.
"adam" zaspany jesteś? o tej porze nie ,gorzej rano o ósmej na poważnie to przy słabym akumlatorze benix też nie wyrzuci.
xsara picasso rozrusznik rozrusznik xsara picasso citroen xsara picasso rozrusznik
ferguson ariva t650i biało czarny ekran laptopie licznik błędów komórki
castolin powermax2 zagłuszacz sygnału
Kod 43 Bluetooth w Windows - przyczyny i rozwiązania Modelowanie zmian odcinka ST w EKG: metody i zastosowania