Xsara Picasso schemat:
https://youtu.be/R79RTpm3LWk prosze łopatologia
Witam, potrzebuję schematu wyprowadzeń do ECU Sagem S2000-1 Citroen Xsara Picasso z silnikiem 1.8 16V (6FZ). Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
To są oznaczenia producenta. Olej, który wlał Ci mechanik, jest przeznaczony do skrzyń pracujących w cięższych warunkach. NFP zastąpił starsze typy TRZ, TRP, TRX. Jest olejem nowszej generacji od wspomnianego Elfa (Total) i jak najbardziej zalecany do Picasso.
Czujnik temperatury jest w lusterku. Wydaje mi się że jest to prawe lusterko.
Na początek jak się zepsuje przystawiaj stetoskop albo ucho do poszczegulnych czujników , ten który nie pstryka to uwalony. Jeżeli wszystkie głuche to usterka gdzie indziej i wtedy jak podał kolega powyżej. ( W nowszych samochodach już ta metoda nie zadziała).
Coś nie tak z programatorem.
Pewnie żaróweczki padły lub zakopcone, wymiana dziecinnie prosta.
W aucie masz 3 skrzynki bzp. proponował bym sprawdzić wszystkie bzp. możliwe że któryś się spalił a obwód zamyka sie przez jakieś obciążenie wyłączane w sleepmode. kabina 1skrzynka F1-70A, F9-50A 2skrzynka bzp FA-20A(centralny zamek), FB-25A, FC-30 oraz FD-15A, FE-30A ,FF-15A one odpowiadają za wymienione przez ciebie systemy,trudno mi coś więcej poradzić...
Witam Zerknij tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=qsL_nj1v... Pozdrawiam Krystian
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Podaj vin
W skrzynce bezpieczników w kabinie koło kolumny kierownicy. Pozdrawiam.
Wymieniłem zaróweczki zgodnie z instrukscją i świeci tylko wyswietlacz... reszta ciemna :(
Klimatyzacja automatyczna czy manualna? Masz do automatycznej do 2001 i od 2001 bo nie podałeś miesiąca wiec nie wiem. I do manuala też mam schemat.
1,6 HDI sugeruje, że będzie już z modułem BSM, a na nim pewnie spalony 25 amperowy bezpiecznik elektromagnesu rozrusznika.
VF7CHNFUC25811168 XSARA PICASSO HATCHBACK FAMILIALE 1.6 i 16v 110 (TU5JP4) BVM 5 6202 : zespół zamka przednich drzwi od strony kierowcy 6207 : zespół zamka przednich drzwi od strony pasażera 6212 : zespół zamka lewych tylnych drzwi 6217 : zespół zamka prawych tylnych drzwi 6220 : zestyk blokady zamków drzwi 6237 : wyłącznik odblokowania zamka bagażnika...
na bsi masz czarne złącze piny 13 i 15 to motory siłowników, przetnij je i podłącz tak (dla BX30) pomarańczowy i pomarańczowy z czarnym w kierunku kości biały i biały z czarnym w kierunku instalacji a oba żółte do stałego +. O ile siłowniki masz sprawne to będzie działać nie musisz nawet podłączać sygnalizacji kierunkowskazów po auto samo będzie migać...
Masz w załączniku schemat i wtyki ECU.
Желтыk... - это простl... кондеl... Емкосm... 22нФ (наноф ... или...
Do odkręcenia 5 śrub na torze, bez żadnych dziurek. Osłona jest dzielona sieć zdejmiesz ja spokojnie pod blokiem. Zrobisz to wszystko od góry przez maskę. Koła ściągać nie trzeba. Jak ja ściągniesz to zobacz czy czasem nie rozpadło się koło na wałku rozrządu. Jest 2 częściowe i jest wulkanizowane. Jak się rozkleić to potrafi pukać. Gdybyś chciał ściągać...
Koło uniosłem, wahacz można było lekko przesunąć i potem dokręcić silentblock.
Film odnośnie wymiany. Ale sam zbiorniczek chyba jednak nie zejdzie bez demontażu całej pompy... https://youtu.be/JTQx6ztoxxE?feature=sha...
Potrzebny jest płaski wkrętak do podwadzenia ramki która jest wokół licznika.Następnie odkręcamy licznik z dwóch torx-ów nr 20. Są dwie wtyczki które też należy wypiąc.Jedna czarna druga biala.Zarówki pewnie znajdziesz,ale radzę wymienić kmpl od podświetlania.Prościej nie można chyba wyjaśnić :-).Pzdr
Witam. Poduszkę fotela można wyciągnąć na dwa sposoby. Przede wszystkim osadzona jest w plastikowej zatrzaskowej ramce obszytej tapicerką i pierwsza sprawa to mocne naciśnięcie tapicerki wkoło poduszki w celu odpięcia ramki od strony przedniej lub tylnej. I teraz gdy mocno odegniemy tapicerkę i wypniemy od strony deski rozdzielczej to mamy do odkręcenia...
Tym się nie przejmuj, w instrukcjach obsługi pokutują czasem rożne nieaktualne informacje, zwłaszcza jeśli się wiążą z bezpieczeństwem. Bezpiecznik 22 na BSI zasilany jest ze stacyjki, pozycja "+akcesoria" (czarne dwustykowe złącze na BSI styk nr 1).
Kup nowy akumulator, takie kombinacje powodują lawinowy wzrost kosztów.
https://obrazki.elektroda.pl/4179117600_... Skoro masz tapicerkę zdemontowaną, to ze spodu zamka jakimś haczykiem przekręć to czerwone pokrętło, przesmaruj zamek np. WD-40 lub podobnym aerozolem, podczas otwierania dociśnij drzwi np. kolanem, otwieraj i uderzaj dłonią, dociskając drzwi do ramy.
Musisz znaleźć kostkę która jest wpięta od tylnej strony.
Sprawdź [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Jest gruszka do podpompowania ?
Sprawdzając napięcie przytykając miernik do obu końcówek mikrowłącznika pokazuje mi prąd. Jeszcze raz, bo nie zatrybiłem - no więc piszesz, że sprawdzasz sobie spokojnie napięcie a tu, ni z tego nie z owego, pokazuje ci prąd ? Sprawa jest jasna - miernik do wymiany. :)
Musisz się lekko wsunąć pod tył auta i śrubokrętem/innym narzędziem odciągnąć cięgna przy linkach ręcznego ja zaciskach hamulcowych. Oczywiście nie obejdzie się bez regeneracji tłoczków hamulcowych, jednak po odciągnięciu cięgien, hamulec się zwolni. Przerabiałem temat kilka razy, jest to proste w wykonaniu. Inaczej może sprawa wyglądać, jeśli są tam...
Czytaj ze zrozumieniem, brak masy w LAMPIE. nie w skrzynce bezpieczników...
Szukaj że swojego rocznika.
bezp.nr.17
Wysiadł któryś czujnik zamkniętych drzwi.Sprawdzać po kolei.
A to podejdzie ,
Na początek sprawdź kable w drzwiach czy nie są popękane bo może zwarcie się robi ( w gumowej przelotce)
Daje sie wyjac, ale jesli nie masz sprzetu (podnosnik kolumnowy, wspornik silnika) najlepiej zrzucic rame (sama, bez przekladni kierowniczej).
masz na pw.
czy to wersja bez klimatronika???
Czujnik temp.wewnątrz sprawdź.
Radio jest całością. Masz radio do naprawy bo prawdopodobnie ktoś nie umiejętnie je wyciągał i uszkodził połączenie panelu radia z resztą płyty. Z kierownicy (pilota) działa bo wtyczki są wpięte od tyłu do radia, i wszystko steruje.
Problem nadal z EGR. Zawór uchylony .
trzeba skęcic kolami mocno w lewo, jak zajrzysz za lewym kołem jest widoczny na skrzyni biegów korek do nalewania - najlepiej miec taką duża strzykawę do nalewania oleju- olek mozna troche podgrzac na kaloryferze bedzie rzadszy i łatwiej bedzie nalewac , spust oleju tez jest widoczny od spodu skrzyni begów
Piszesz o skoku pedału , masz tam hydraulikę , skok uzależniony w dużym stopniu od działania pompki przy pedale i wysprzęglika, zwróć uwagę na szczelność tego układu nie ma być wycieków zauważalnych ,co do tego opisu dzwięku to wydaje mi się że łożysko wyciskowe daje jednak o sobie znać. Co mogę zaproponować w tym momencie lubisz ryzyko i wzrost poziomu...
Czy masz kontrolkę check engine i czy pompa paliwa wzbiorniku pracuje?
Jeśli dobrze sprawdziłeś żarówkę czy jest sprawna i czy jest dobry kontakt w gnieździe licznika, to możesz mieć przypadek taki jak miałem ja, że przerabiając z żarówek na LED bardzo lichej jakości przez nieuwagę zrobiłem ową diodą LED zwarcie na stykach żarówki w tablicy kontrolek (liczniku), w efekcie uzyskałem dokładnie to co Ty, czyli po włożeniu...
Jeśli masz tester który programuje klucze to dopiszesz klucz o ile jest kompatybilny z autem . Będzie działał jako immo i jako pilot , jeśli prawidłowo zrobisz procedurę programowania .
W bsm nie ma żadnych danych które się koduje . Są tylko w BSI
Na kole zamachowym.
Włączenie nawiewu na szybę powoduje przejście do trybu automatycznego, wtedy klimatyzacja sama sobie steruje co chce mieć załączone i kiedy.
Podstawa to poprawny montaż i kolejność. Zatem. Zakładasz nowe tarcze i klocki, zakładasz wciśnięty zacisk hamulcowy, wciskasz parę razy hamulec do oporu i dopiero wtedy zakładasz i regulujesz linki.
Czujnik wału, jeżeli byłby czujnik wałka to by błędy wywalało, ale prawdopodobnie by odpalał. 2.0 HDI 90 albo 110 KM siedzi, ale bm bardziej obstawiał 90 KM czyli RHY.
Najpierw sprawdź, czy masz czynnik w układzie
Tak to wygląda. http://obrazki.elektroda.net/100_1290543...
Biger77, te grzałki montuje się na blok a gdzie i jak - o to zapytaj sprzedawcy, od którego powinieneś dostać wyczerpującą instrukcję. Nie jest to standardowe wyposażenie tylko wynalazek firmy akcesoryjnej i i to ona określa jak należy jej produktu używać.
Zobacz dla porównania, możesz to wgrać ile miał 230...?
Iso jest ale jak zasilającą kostkę podłączaj przez przelotkę - jest w niej instalacja multiplex i jak podłączenie radia z pełnym ISO grozi problemami.
Najpierw wyjął bym żarówki i sprawdził miernikiem co dzieje się na kostkach w trakcie gdy załączone są mijania, drogowe, bez żarówek, zwyczajne sprawdzenie na jakie piny w kostce podaje i kiedy. Jeśli ustalisz że jest w obu poprawnie czyli mijania osobno, długie osobno i na tych samych pinach to błąd będzie w żarówce np jakieś zwarcie w środku że łączy...
Wszystko sprawdzaj na odłączonych żarówkach. Ta probówka ma niskowatową żarówkę dlatego wprowadza Cię w błąd. Najpierw posprawdzaj masę na lampach później ustal który kabel jest od jakich swiatel.
Opcja trzecia rozebrać przód i silnik razem ze skrzynią do przodu.
Sam pisałeś jakie mają byc czasy na wolnych , a teraz pytasz. Nie da się tego naprawić nie ruszając dysz - to banalnie prosta sprawa. Wskazanie ilości gazu jest bez najmniejszego znaczenia. Ponieważ masz mylne pojęcie o tym jak została zmontowana Twoja instalacja to popatrz jak to się robi, zwróć uwagę jak nawiercono kolektor i zamocowano wtryskiwacze...
Drogi są cztery. ożywić stary. wsadzić emulator immo. Zczytać pin z BSI i przy pomocy Diagboxa gokodować zakupione ecu. W zależności od tego co to za Edc 16 xx są sprzęty np Arbitus , które mogą zrobić immo of.
Ani tp ani pilota nie sparujesz.
Witam potrzebuje schemat instalacji elektrycznej do citroena xsary picasso 1.6 hdi 2006 r https://vdocuments.mx/citroen-xsara-wiri...
Trzymaj :D
Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
Dla silnika HDI z komputerem Bosch EDC15C2 wtyczka 88 pin (pojedyncza) jest to 63 pin komputera. Tak podaje np. firma Telwis do układu UKP. Dla EDC15C2 w wersji 3 wtyczkowej - już nie podają informacji.
Powinno podpasować;)
Ja też poproszę jeśli można.
Może być bezpiecznik, przekaznik, opornica i na końcu szczotki taka układanka
Co mam zrobić aby było dobrze? Wymienić uszkodzony elektrozawór.
Jest w na klemie..Weź żarówkę i sprawdź przejście.
Nie używałem tego skanera, ale z tego co widzie z opisu to jeśli chodzi o Xsarę picasso to się połączysz tylko ze sterownikiem silnika (błedy i live data) i to nie jest pewne zależy jaki rocznik masz (czy jest zgodny z OBDII/EOBD).
Z mysłowic nie będziesz miał do niego bardzo daleko. www.uniserwis.pl
Na których pinach sprawdzałeś?
Najprawdopodobniej masz uszkodzony sterownik wentylatora (temperatury silnika) zwany Bitronem (od nazwy producenta) umieszczony na lewej przedniej podluznicy. Oczywiscie, zakladam, ze skoro twierdzisz, ze przekaznik jest OK, to sprawdziles, ze jest wysterowany i stad wentylator jest zasilany.
musisz zdjąc lub chociaż odchylić zderzak. tx30 tx20 i klucz 10. Powodzenia.
niestety odlaczenie nic nie da bsi jak nie dostanie sygnalu o zamknieciu danego zamka to i tak otworzy. w kostce miedzy slupkiem a drzwiami pin 3 krancowka drzwi pin 11 sygnal o zamknieciu drzwi ( masy) tyl pin5 krancowka pin1 sygnal to z przodu
Reset i VPP.
A rezystor?
Umieściłem "Sam naprawiam Citroen Saxo Xsara Picasso Berlingo" w pdf na Forum . Pobierz i naprawiaj
Mów od razu, że potrzebny ci schemat. Ściąga: 0002 - manetka świateł 0004 - tablica wskaźników 2610/2615 - lampy przednie BH12 - kaseta bezpieczników nad BH28 BH28 - kaseta bezpieczników nad BSI (w kabinie) BM34 - kaseta bezpieczników pod maską BSI - BSI (w nogach kierowcy, pod BH28)
Nie widzę dokładnie kształtu Twojej skrzynki bezpieczników, zakładając, że w Auto Data jest pionowo a u Ciebie poziomo, zrobiłem zdjęcie też poziomo. System audio 17 - 5A System audio 24 - 15A System nawigacji 10 - 10A Zapalniczka 23 - 20A https://obrazki.elektroda.pl/4375516500_...
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Kostka od stacyjki. Możesz sam zrobić, ja też tak miałem. Kostkę kupiłem na Allegro. Z innych objawów- nie mogłem wyłączyć auta. By zgasło- bieg 3 najazd na krawężnik. Potem odpięcie klem.
Jakie ciśnienie pokazuje czujnik/presostat
Tu zapach, irytujący, ale dramatu nie ma. Tylko, że butla jest pod bagażnikiem. Fakt zapomniałem, a sam francuzem ganiam :P Szukaj uszkodzonej instalacji.
Tak czy siak pompka paliwa musi byc jesli ma to dzialac
Mam nadzieje że wymiana zaworu nie zamaskuje tylko niewydolności wtrysków, ale przyniesie szukany rezultat na dłuższą metę.
Wszystko w porzadku.
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący .Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
Kolego ja się nie denerwuje ale na forum oczekiwałem innej odpowiedzi a nie jedz do elektryka .jak bym chciał to bym pojechał a nie pisał na forum.Poza tym przyczyna była prosta i została już usunięta.
I wyjąć listwe, zaślepić kolektor lub glowice po nich i odpalic awaryjnie na gazie i obserwować który leje. Zatykalem chyba wezykiem 8 czy 10mm w ktory wkrecalem srube np m6 i ona rozpychając wężyk uszczelniała na ściankach kolektora czy glowicy.
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
zdecydowanie landirenzo
Cobra. Odłączyć centralę, może być w wersji kompakt zespolona z syreną pod maską. Połączyć przewody odcięcia. Schematy na forum.
Nic sie nie ustawia zakladasz i ma dzialac :-)
xsara picasso kontrolki xsara picasso xsara picasso kontrolka xsara picasso xsara picasso
passat dawka paliwa usuwanie starej farby instrukcja siemens hipath
18650 powerbank diagnostyka zasilacza
Kenwood KX-6040 - mechanizm nie działa, co sprawdzić? Czy silnik Malaguti F12 pasuje do Malaguti F10?