https://youtu.be/R79RTpm3LWk prosze łopatologia
Na początek jak się zepsuje przystawiaj stetoskop albo ucho do poszczegulnych czujników , ten który nie pstryka to uwalony. Jeżeli wszystkie głuche to usterka gdzie indziej i wtedy jak podał kolega powyżej. ( W nowszych samochodach już ta metoda nie zadziała).
Czujnik temperatury jest w lusterku. Wydaje mi się że jest to prawe lusterko.
VF7CHNFUC25811168 XSARA PICASSO HATCHBACK FAMILIALE 1.6 i 16v 110 (TU5JP4) BVM 5 6202 : zespół zamka przednich drzwi od strony kierowcy 6207 : zespół zamka przednich drzwi od strony pasażera 6212 : zespół zamka lewych tylnych drzwi 6217 : zespół zamka prawych tylnych drzwi 6220 : zestyk blokady zamków drzwi 6237 : wyłącznik odblokowania zamka bagażnika...
Klimatyzacja automatyczna czy manualna? Masz do automatycznej do 2001 i od 2001 bo nie podałeś miesiąca wiec nie wiem. I do manuala też mam schemat.
Pewnie żaróweczki padły lub zakopcone, wymiana dziecinnie prosta.
1,6 HDI sugeruje, że będzie już z modułem BSM, a na nim pewnie spalony 25 amperowy bezpiecznik elektromagnesu rozrusznika.
Film odnośnie wymiany. Ale sam zbiorniczek chyba jednak nie zejdzie bez demontażu całej pompy... https://youtu.be/JTQx6ztoxxE?feature=sha...
W aucie masz 3 skrzynki bzp. proponował bym sprawdzić wszystkie bzp. możliwe że któryś się spalił a obwód zamyka sie przez jakieś obciążenie wyłączane w sleepmode. kabina 1skrzynka F1-70A, F9-50A 2skrzynka bzp FA-20A(centralny zamek), FB-25A, FC-30 oraz FD-15A, FE-30A ,FF-15A one odpowiadają za wymienione przez ciebie systemy,trudno mi coś więcej poradzić...
Coś nie tak z programatorem.
Witam Zerknij tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=qsL_nj1v... Pozdrawiam Krystian
Do odkręcenia 5 śrub na torze, bez żadnych dziurek. Osłona jest dzielona sieć zdejmiesz ja spokojnie pod blokiem. Zrobisz to wszystko od góry przez maskę. Koła ściągać nie trzeba. Jak ja ściągniesz to zobacz czy czasem nie rozpadło się koło na wałku rozrządu. Jest 2 częściowe i jest wulkanizowane. Jak się rozkleić to potrafi pukać. Gdybyś chciał ściągać...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
W skrzynce bezpieczników w kabinie koło kolumny kierownicy. Pozdrawiam.
Kup nowy akumulator, takie kombinacje powodują lawinowy wzrost kosztów.
Witam, potrzebuję schematu wyprowadzeń do ECU Sagem S2000-1 Citroen Xsara Picasso z silnikiem 1.8 16V (6FZ). Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
na bsi masz czarne złącze piny 13 i 15 to motory siłowników, przetnij je i podłącz tak (dla BX30) pomarańczowy i pomarańczowy z czarnym w kierunku kości biały i biały z czarnym w kierunku instalacji a oba żółte do stałego +. O ile siłowniki masz sprawne to będzie działać nie musisz nawet podłączać sygnalizacji kierunkowskazów po auto samo będzie migać...
Koło uniosłem, wahacz można było lekko przesunąć i potem dokręcić silentblock.
Xsara Picasso schemat:
Желтыk... - это простl... кондеl... Емкосm... 22нФ (наноф ... или...
Czytaj ze zrozumieniem, brak masy w LAMPIE. nie w skrzynce bezpieczników...
Podaj vin
Masz w załączniku schemat i wtyki ECU.
Potrzebny jest płaski wkrętak do podwadzenia ramki która jest wokół licznika.Następnie odkręcamy licznik z dwóch torx-ów nr 20. Są dwie wtyczki które też należy wypiąc.Jedna czarna druga biala.Zarówki pewnie znajdziesz,ale radzę wymienić kmpl od podświetlania.Prościej nie można chyba wyjaśnić :-).Pzdr
Sprawdź [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Musisz znaleźć kostkę która jest wpięta od tylnej strony.
Musisz się lekko wsunąć pod tył auta i śrubokrętem/innym narzędziem odciągnąć cięgna przy linkach ręcznego ja zaciskach hamulcowych. Oczywiście nie obejdzie się bez regeneracji tłoczków hamulcowych, jednak po odciągnięciu cięgien, hamulec się zwolni. Przerabiałem temat kilka razy, jest to proste w wykonaniu. Inaczej może sprawa wyglądać, jeśli są tam...
Witam. Poduszkę fotela można wyciągnąć na dwa sposoby. Przede wszystkim osadzona jest w plastikowej zatrzaskowej ramce obszytej tapicerką i pierwsza sprawa to mocne naciśnięcie tapicerki wkoło poduszki w celu odpięcia ramki od strony przedniej lub tylnej. I teraz gdy mocno odegniemy tapicerkę i wypniemy od strony deski rozdzielczej to mamy do odkręcenia...
Podstawa to poprawny montaż i kolejność. Zatem. Zakładasz nowe tarcze i klocki, zakładasz wciśnięty zacisk hamulcowy, wciskasz parę razy hamulec do oporu i dopiero wtedy zakładasz i regulujesz linki.
Na początek sprawdź kable w drzwiach czy nie są popękane bo może zwarcie się robi ( w gumowej przelotce)
Tym się nie przejmuj, w instrukcjach obsługi pokutują czasem rożne nieaktualne informacje, zwłaszcza jeśli się wiążą z bezpieczeństwem. Bezpiecznik 22 na BSI zasilany jest ze stacyjki, pozycja "+akcesoria" (czarne dwustykowe złącze na BSI styk nr 1).
Wysiadł któryś czujnik zamkniętych drzwi.Sprawdzać po kolei.
Sprawdzając napięcie przytykając miernik do obu końcówek mikrowłącznika pokazuje mi prąd. Jeszcze raz, bo nie zatrybiłem - no więc piszesz, że sprawdzasz sobie spokojnie napięcie a tu, ni z tego nie z owego, pokazuje ci prąd ? Sprawa jest jasna - miernik do wymiany. :)
Szukaj że swojego rocznika.
trzeba skęcic kolami mocno w lewo, jak zajrzysz za lewym kołem jest widoczny na skrzyni biegów korek do nalewania - najlepiej miec taką duża strzykawę do nalewania oleju- olek mozna troche podgrzac na kaloryferze bedzie rzadszy i łatwiej bedzie nalewac , spust oleju tez jest widoczny od spodu skrzyni begów
Jeśli dobrze sprawdziłeś żarówkę czy jest sprawna i czy jest dobry kontakt w gnieździe licznika, to możesz mieć przypadek taki jak miałem ja, że przerabiając z żarówek na LED bardzo lichej jakości przez nieuwagę zrobiłem ową diodą LED zwarcie na stykach żarówki w tablicy kontrolek (liczniku), w efekcie uzyskałem dokładnie to co Ty, czyli po włożeniu...
Witam potrzebuje schemat instalacji elektrycznej do citroena xsary picasso 1.6 hdi 2006 r https://vdocuments.mx/citroen-xsara-wiri...
Daje sie wyjac, ale jesli nie masz sprzetu (podnosnik kolumnowy, wspornik silnika) najlepiej zrzucic rame (sama, bez przekladni kierowniczej).
W bsm nie ma żadnych danych które się koduje . Są tylko w BSI
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
bezp.nr.17
Radio jest całością. Masz radio do naprawy bo prawdopodobnie ktoś nie umiejętnie je wyciągał i uszkodził połączenie panelu radia z resztą płyty. Z kierownicy (pilota) działa bo wtyczki są wpięte od tyłu do radia, i wszystko steruje.
Odpinasz półosie, wydech, odłączasz instalację elek, paliwową, chłodzenie i wszystko co łączy silnik i skrzynię z budą, odkręcasz łapy silnika i skrzyni i drzesz cały napęd żurawiem do góry Opcja druga i łatwiejsza to podnośnik, czynności te same co wyżej plus demontaż sań zawieszenia, ułożenie zespołu napędowego na podstawce lub oponach i wyjazd budą...
Wróżenie z fusów. Jak szybko kręci i tylko prychnie co jakiś czas to wskazywałoby na brak paliwa: - brak paliwa - zasyfiony filtr na pompie - martwa pompa - ... i cała droga z pompy do silnika.
Jeśli masz tester który programuje klucze to dopiszesz klucz o ile jest kompatybilny z autem . Będzie działał jako immo i jako pilot , jeśli prawidłowo zrobisz procedurę programowania .
A to podejdzie ,
Czujnik temp.wewnątrz sprawdź.
Najpierw wyjął bym żarówki i sprawdził miernikiem co dzieje się na kostkach w trakcie gdy załączone są mijania, drogowe, bez żarówek, zwyczajne sprawdzenie na jakie piny w kostce podaje i kiedy. Jeśli ustalisz że jest w obu poprawnie czyli mijania osobno, długie osobno i na tych samych pinach to błąd będzie w żarówce np jakieś zwarcie w środku że łączy...
Wszystko sprawdzaj na odłączonych żarówkach. Ta probówka ma niskowatową żarówkę dlatego wprowadza Cię w błąd. Najpierw posprawdzaj masę na lampach później ustal który kabel jest od jakich swiatel.
Czujnik wału, jeżeli byłby czujnik wałka to by błędy wywalało, ale prawdopodobnie by odpalał. 2.0 HDI 90 albo 110 KM siedzi, ale bm bardziej obstawiał 90 KM czyli RHY.
Jest gruszka do podpompowania ?
masz na pw.
Piszesz o skoku pedału , masz tam hydraulikę , skok uzależniony w dużym stopniu od działania pompki przy pedale i wysprzęglika, zwróć uwagę na szczelność tego układu nie ma być wycieków zauważalnych ,co do tego opisu dzwięku to wydaje mi się że łożysko wyciskowe daje jednak o sobie znać. Co mogę zaproponować w tym momencie lubisz ryzyko i wzrost poziomu...
Problem nadal z EGR. Zawór uchylony .
Tak to wygląda. http://obrazki.elektroda.net/100_1290543...
czy to wersja bez klimatronika???
Włączenie nawiewu na szybę powoduje przejście do trybu automatycznego, wtedy klimatyzacja sama sobie steruje co chce mieć załączone i kiedy.
Drogi są cztery. ożywić stary. wsadzić emulator immo. Zczytać pin z BSI i przy pomocy Diagboxa gokodować zakupione ecu. W zależności od tego co to za Edc 16 xx są sprzęty np Arbitus , które mogą zrobić immo of.
Nie widzę dokładnie kształtu Twojej skrzynki bezpieczników, zakładając, że w Auto Data jest pionowo a u Ciebie poziomo, zrobiłem zdjęcie też poziomo. System audio 17 - 5A System audio 24 - 15A System nawigacji 10 - 10A Zapalniczka 23 - 20A https://obrazki.elektroda.pl/4375516500_...
Najpierw sprawdź, czy masz czynnik w układzie
Dla silnika HDI z komputerem Bosch EDC15C2 wtyczka 88 pin (pojedyncza) jest to 63 pin komputera. Tak podaje np. firma Telwis do układu UKP. Dla EDC15C2 w wersji 3 wtyczkowej - już nie podają informacji.
Biger77, te grzałki montuje się na blok a gdzie i jak - o to zapytaj sprzedawcy, od którego powinieneś dostać wyczerpującą instrukcję. Nie jest to standardowe wyposażenie tylko wynalazek firmy akcesoryjnej i i to ona określa jak należy jej produktu używać.
Zobacz dla porównania, możesz to wgrać ile miał 230...?
Nie mam schematu, ale czy przekaźnikiem pompy nie steruje ECU. Może czujnik wskazuje zbyt wysoką temperaturę i zadziałało jakieś zabezpieczenie. Może spróbować zasilić pompę z zewnątrz i sprawdzić czy wówczas pali.
Iso jest ale jak zasilającą kostkę podłączaj przez przelotkę - jest w niej instalacja multiplex i jak podłączenie radia z pełnym ISO grozi problemami.
Sam pisałeś jakie mają byc czasy na wolnych , a teraz pytasz. Nie da się tego naprawić nie ruszając dysz - to banalnie prosta sprawa. Wskazanie ilości gazu jest bez najmniejszego znaczenia. Ponieważ masz mylne pojęcie o tym jak została zmontowana Twoja instalacja to popatrz jak to się robi, zwróć uwagę jak nawiercono kolektor i zamocowano wtryskiwacze...
Ceny w serwisie: Kluczyk bez pilota surowy - 135 zł Kluczyk bez pilota nacięty pod nr VIN - 240 zł Sztyft do pilota surowy - 44 zł Sztyft do pilota nacięty pod nr VIN - 66 zł Pilot bez sztyfta - 306 zł
Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
I wyjąć listwe, zaślepić kolektor lub glowice po nich i odpalic awaryjnie na gazie i obserwować który leje. Zatykalem chyba wezykiem 8 czy 10mm w ktory wkrecalem srube np m6 i ona rozpychając wężyk uszczelniała na ściankach kolektora czy glowicy.
Kostka od stacyjki. Możesz sam zrobić, ja też tak miałem. Kostkę kupiłem na Allegro. Z innych objawów- nie mogłem wyłączyć auta. By zgasło- bieg 3 najazd na krawężnik. Potem odpięcie klem.
Może być bezpiecznik, przekaznik, opornica i na końcu szczotki taka układanka
niestety odlaczenie nic nie da bsi jak nie dostanie sygnalu o zamknieciu danego zamka to i tak otworzy. w kostce miedzy slupkiem a drzwiami pin 3 krancowka drzwi pin 11 sygnal o zamknieciu drzwi ( masy) tyl pin5 krancowka pin1 sygnal to z przodu
Najprawdopodobniej masz uszkodzony sterownik wentylatora (temperatury silnika) zwany Bitronem (od nazwy producenta) umieszczony na lewej przedniej podluznicy. Oczywiscie, zakladam, ze skoro twierdzisz, ze przekaznik jest OK, to sprawdziles, ze jest wysterowany i stad wentylator jest zasilany.
Z mysłowic nie będziesz miał do niego bardzo daleko. www.uniserwis.pl
Co mam zrobić aby było dobrze? Wymienić uszkodzony elektrozawór.
Miałem podobny problem. Nie mogłem wyłączyć automatycznych świateł. Na końcu tej gałki świateł jest przycisk który przycisnąłem przez 5 sekund i wyłączyłem automatyczne światła. Jeżeli Masz sprawne auto to powinno pomoc przytrzymanie 5 sekund tego przycisku.
Tu zapach, irytujący, ale dramatu nie ma. Tylko, że butla jest pod bagażnikiem. Fakt zapomniałem, a sam francuzem ganiam :P Szukaj uszkodzonej instalacji.
musisz zdjąc lub chociaż odchylić zderzak. tx30 tx20 i klucz 10. Powodzenia.
Jest w na klemie..Weź żarówkę i sprawdź przejście.
Mów od razu, że potrzebny ci schemat. Ściąga: 0002 - manetka świateł 0004 - tablica wskaźników 2610/2615 - lampy przednie BH12 - kaseta bezpieczników nad BH28 BH28 - kaseta bezpieczników nad BSI (w kabinie) BM34 - kaseta bezpieczników pod maską BSI - BSI (w nogach kierowcy, pod BH28)
To auto tak ma ,wskazuje poziom na podstawie przejechanych kilometrów, poziom aktualizuje się po każdym tankowaniu min.chyba 8 litrów i wyłączeniu włączeniu zapłonu.
Cobra. Odłączyć centralę, może być w wersji kompakt zespolona z syreną pod maską. Połączyć przewody odcięcia. Schematy na forum.
Mam nadzieje że wymiana zaworu nie zamaskuje tylko niewydolności wtrysków, ale przyniesie szukany rezultat na dłuższą metę.
Tylko podpinaj pod akumulator a nie prostownik bo spalisz sterownik. !!! Piec bierze przy uruchomieniu 200W.
Nie denerwuj sie! To zdrowiu szkodzi. Osobiscie, zamiast podmieniac rezystory, pomierzylbym poziomy napiec. Problem jest obowiazkowo po stronie instalacji, jesli masz go na dwoch sterownikach. Chyba, ze... Czy lampka na tablicy jest zapalona? Pozdrawiam, Georges
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
Czujnik sprawdź najpierw jest po prawej stronie od przodu jak staniesz i patrz gdzie jest łączona skrzynia z silnikiem.
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący .Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
Słuchaj, problemem może byc wypalona stacyjka, zobacz czy masz napięcie na 40amperowym ( pomarańczowy)bezpieczniku w prawym górnym rogu skrzynki. Przeważnie nie ma, robi się takie obejście na przekaźniku.
Trzymaj :D
Jak jest układ wydechowy pospawany, to tniesz i na nowo spawasz. Albo układ wydechowy do wymiany.
Wyłącz kompem diagnostycznym widzenie oryginalnego radia i dispsley będzie chodził jakby nigdniy nie było fabrycznego radia .
W dieslu zimą zawsze słabo dział na krótkich dystansach ogrzewanie i są wahania przy niskich temperaturach. Ale zacząłbym od wymiany/sprawdzenia termostatu silnika.
Odradzam te operację dla osób nie obeznanych z mechaniką bo wyciągając tę dmuchawę łatwo ją uszkodzić i narobić nieszczęścia. Ze względu na trudny dostęp mogą być problemy z ponownym montażem we właściwym położeniu a dodatkowo podczas zwalniania kolumny kierownicy można uszkodzić spiralę poduszki. Lepiej dac to do roboty fachowcom a swoje umiejętności...
Coś słabo szukasz https://www.net-import.dk/images/mistral... Druga sprawa to masz przecież na obudowie rozpisane poszczególne przewody.
Sprawdz sobie kable, czujnik temp cieczy chlodzacej jest 1 szt. szczegolnie wiazke wentylatora chlodnicy. https://obrazki.elektroda.pl/6966225800_... https://obrazki.elektroda.pl/2607939500_... https://www.youtube.com/watch?v=gNQiaIia...
Witam, Szukasz na slepo najwyrazniej. Zacznij od danych obrotomierza (jakie impulsy, jakie napiecie, ilosc impulsow na obrot walu). Czujnik walu odpada - kilkadziesiat impulsow na obrot i nie wiadomo dokladnie ile. Czujnik walka - moze? Trzy impulsy na obrot walka. Czy obrotomierz znosi 1.5 impulsow na obrot? Pozdrawiam, Georges
Jak masz zamiar wybrać pkt. 1 to lepiej poszukać w instalacji drzwi. Nowsze mają już krańcówki w zamkach a więc i przewody do nich muszą być. Aby do alarmu była informacja, że drzwi zostały otwarte, co powoduje zapalenie się lampki w podsufitce zupełnie wystarczy.
Poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... i tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... do sprawdzenia dodatkowo przełącznik pod kierownicą .
picasso xsara kontrolki xsara picasso xsara picasso kontrolka xsara picasso xsara picasso
sterownik ducati 65535 internal moduł memory error wsady flash blaupunkt
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Piekarnik Beko: Głośne tykanie zegara i nierównomierne pieczenie Uszczelniacz głowicy Karcher K 620M - wymiana i specyfikacja