No jak nie widać wycieków to pewnie motur skończony. Tylko czy wymiana pierścieni pomoże, to się okaże dopiero po rozebraniu silnika i ocenie jego stanu. I żeby to miało jakikolwiek sens ekonomiczny to musiał byś to sobie robić sam.
To jest silnik Suzuki. Oczywiście taki wymiar jest osiągalny bez problemu, ale może różnić się, na przykład zamkiem. http://www.twoja-kosiarka.pl/pl_PL/p/Pie... W tej firmie dorabiają pierścienie, niedrogo, sam bardzo często korzystam. Wysyłasz formularz z zapytaniem, jest na stronie, dostajesz wycenę, potwierdzasz i za...
To się nazywa "Zaworki sprężarki"? Ogólnie kosztują od 30 do 100zł to lepiej od razu wymienić.
Jeśli wymieniłeś tłoki i pierścienie a tuleje zostały stare to tak będzie trochę pojeździsz po robisz i powinno mu przejść (pierścienie dotrą się do tulei) , a czy docierałeś zawory w głowicy ?? to też może być przyczyną.
Odpowietrznik zbiornika paliwa, świeca, pierścienie tłoka, jaka jest kompresja?
Przy okazji sprawdź luz na pierścieniach tłoka (na zamku i w tłoku bo i tak wyjęty). Tylko jak założysz nowe pierścienie to wypadało by honować cylinder (chociażby taką honownicą do wkrętarki za 50 pln).
Taki zamiennik: http://pilarmet.bazarek.pl/opis/id,73210... Oryginał, około 160 zł. Spotkałem się z zamiennikami po 50 złotych, ale to już jest nic nie warty szajs.
Pierścienie tłoka wyglądały na nieuszkodzone. Czy możliwe jest jego przytarcie bez uszkodzenia pierścieni ? Czy po zdjęciu głowicy, trzeba ją potem planować i montować nowe uszczelki ? Głowicy nie trzeba planować, to nie samochód. Daj te zdjęcia. Jest możliwe uszkodzenie gładzi cylindra bez widocznych śladów na pierścieniach.
Można, koszt tulejowania, około 200 zł. plus tłok z pierścieniami Przeważnie tłoka nie trzeba wymieniać, tuleję szlifuje się do starego tłoka. Pierścienie, około 60 złotych.
Czy jest to normalne, że niecałe 100 km po wymianie cylindra i drugiej wymianie oleju ten nowy już tak błyszczy? Do póki nie dotrzesz silnika może się pojawiać zabarwienie metaliczne. Druga sprawa, przy takich wymianach jak cylinder tłok, powinno wymieniać się też łożyska, większe sprężanie i dużo większy nacisk na łożyska wału. Pierścienie tłoka założone...
Pierścienie zmieniają swoje położenie w tłoku. Opaska jest do wkładanie a nie ściągania tłoka. Pierścienie możesz dać nowe. W zasadzie niczym szczególnym to nie grozi.
Gdy nowy pierścień się dotrze, to powinno ustąpić.
Jeżeli jest to sinik 4T to rysa na tłoku pod pierścieniami jest niegroźna, ale czemu powstała i czy powstanie tej rysy nie jest związane ze spadkiem mocy. Jeżeli na cylindrze nie ma rysy to jest ok. Sprawdź pierścienie czy się nie ukruszył i ile jest przerwy między końcami po włożeniu pierścienia do cylindra. Może któryś zawór się nie domyka.
Jest szansa na to że będzie działać, możliwe ze wystarczy wymienić sam pierścień i łożysko. Wymiana wszystkiego, czyli tłoka, pierścienia, łożyska nie bardzo jest opłacalna. Jaki to model ?
Czy dobrze myślę iż należy dwa pierścienie założyć wgłębieniem do dołu tłoka? Tak.
Kolego po zdjeciach czasami ciezko poznac może być refleks światła i rysy beda mniejsze lub wieksze cylinder najlepiej pomierzyć średnicówka której nie masz zapewne wiec zdejmij pierścienie z tłoka włóż w cylinder zdjętym tłokiem popchnij aby ułozyły sie prostopadle i sprawdź jaka mają szczeline na zamku
Wszystko co opisałeś jest prawidłowe, poza tym, że słabo podnosi. Prawdopodobnie kończy już się pompa. To, że na zgaszonym silniku przestawisz dźwignię w pozycje podnoszenie a maszyna opada jest prawidłowe, tak samo jak opadanie podniesionej maszyny takimi skokami (metalowe pierścienie uszczelniające tłoka).
Autorze (at)lukaszkoleda popraw cytat kol. (at)e8600 bo przypisałeś mu słowa których nie napisał. https://obrazki.elektroda.pl/6807741200_...
Witam. Spróbuję odpowiedzieć, chcę to zrobić dokładnie żeby ktoś na moje porady nie narzekał. W tamtym roku dostałem do ręki ogrodowy ( odkurzacz - dmuchawa). Miałem wymienić : cylinder, tłok, pierścienie, sworzeń tłokowy i zabezpieczenia. Firma ta sama, czyli McCulloch. Zauważyłem (nowe ścięte pierścienie). Przyjrzałem się jak je założyć w.g. starych....
wypalony tłok, ... to mógł byç skutek pracy wtryskiwacza i silnik fajnie pracuje póki nie ma przetopu przy pierścieniu tłoka. Jak przetop się dokona to wtedy się siwo robi za autem (pociecha taka, że jeszcze mogłem zjechać z autostrady do domu). ps. takie pytanko: gdzie jest tyle motorów 1,9tdi bo potrzebuję 1Z?
Tam chyba była podkładka miedziana albo miedź na takim pierścieniu z jakiegoś tworzywa.
Od zewnątrz.
Witam. Mam quada który trochę dymił z rury wydechowej. Nie było tego aż tak dużo ale dało Się ten dym bez problemu zauważyć. Postanowiłem wymienić cylinder I pierścienie z tłokiem. Ku mojemu zdziwieniu dymi dalej. Dymi tylko z rury wydechowej. Jaka może być inna przyczyną tego dymienia z rury? Quada kupiłem używanego także nie wiem co wcześniej było...
Zastanawia mnie jak mógł ustawić pierścienie w taki sposób że tłok ciężko się przesuwał (jak dał rade nabić taki zestaw w cylinder:D). Jeśli faktycznie tak było to to pewnie powstało jakieś uszkodzenie mechaniczne tłoka, pierścieni lub cylindra. Wygląda na to że silnik jest złożony, a bardzo by się przydały chociaż zdjęcia cylindra i tłoka z pierścieniami.
A ten gaźnik to na 100% pewny, przewody paliwowe założone poprawnie? Nie są zamienione czasem? Na zdjęciu widać bardzo mało paliwa w pompce (primera). Jak tam wygląda świeca zapłonowa po pròbach odpalenia ? Sucha czy mokra? Jak sucha to podlej trochę paliwa bezpośrednio do cylindra i spròbuj.
Witam jaki powinien być luz na zamkach pierścieni tłoka perkins 1004 dzięki.
Nie pierścień dolny i górny są takie same zwróć tylko uwagę którą stroną je zakładasz, z jednej strony się zamykają z drugiej maja wyżłobienie na klin. Mam nadzieje że zamówiłeś pierścienie do odpowiedniego rozmiaru cylindra i tłoka? ;)
A jak chcesz ustawić pierścienie co 120 stopni ?
Witam Pana KomendantPojazdow . Widzę że popełnił Pan ten sam błąd ,który swego czasu i ja popełniłem. Całe szczęście że miałem kolegę , który zajmował się tego rodzaju już traktorami. Tak jak Pan, tak i ja wymieniałem simering wału silnika .Wszystko pięknie złożyłem było cacy i sporo mi to poszło. Przyszedł czas aby odpalić . Chechlam ,chechlam mówiąc...
Z pierścieniami nie powinno być żadnego problemu trzeba tylko zmierzyć średnicę tłoka i grubość pierścienia, wymiary pierścieni są znormalizowane. Dostaniesz je w każdym zakładzie naprawiającym kosiarki piły itp. Na Allegro jest gość sprzedający pierścienie
W takim razie masz typowe objawy zatarcia silnika. Efekt przegrzania. Nowy silnik wymaga docierania, z mieszanką o większej ilości oleju i częstymi przerwami w pracy. Jedyna nadzieja że tylko pierścień jest zaklinowany w rowku tłoka. Musisz rozebrać silnik wyjąć tłok z cylindra i sprawdzić. Jeżeli możesz, to zrób jakieś zdjęcia. Gdy uszkodzony jest...
Możesz. Stopień sprężania ten sam tylko wtopka żeliwna na pierwszym pierścieniu tłoka. Nieprzydatna w wolnossącym.
tłoki moga sie zapiec- w czym?. Mogą sie zapiec pierścienie w rowkach tłoka, może się zatrzeć tłok w tulei z powodu przegrzania i braku smarowania ale to rzadkość, prędzej z braku smarowania zatrze sie wał korbowy
Kompresja w takich silnikach to nie jest święty Graal, a jedynie jeden z wielu elementów diagnostyki. Śmiało można uznać, że poniżej 5 bar można się zastanawiać nad sprawdzaniem stanu pierścieni, tłoka i cylindra. Powyżej 6 bar wszystko powinno odpalać bezproblemowo. Twoje sprężanie jest bardzo dobre nawet według Stihla, który (o ile dobrze pamiętam)...
Witam, sprawa dotyczy traktorka Honda 2114 z silnikiem 2 cylindrowym Honda GCV520. Traktorek pali bez problemu, silnik pracuje równo ale bierze olej, puszcza niebieskawy dym a po odkręceniu świec widać iż są zaolejone. Olej przedostaje sie nawet do tłumika. W związku z tym zamierzam wymienić pierścienie na tłokach ale nie mogę ich nigdzie kupić. W sklepach...
Jak mówisz że cylinder ma rysy to sama wymiana tłoka i pierścieni na wiele się nie zda. Silnik po dotarciu powinien mieć troche większe sprężanie.
Witam, sprawdź sprężynkę od regulatora obrotów może jest za luźna i silnik nie zwiększa mocy przy większym obciążeniu. Mam kosiarkę champion (włoska) z silnikiem Tecumseh 3,5 hp z 2006 roku i działa bezproblemowo myślę że te silniki są bardzo dobre ew regeneracja to wymiana pierścieni, tłoka, cylindra i głowicy. Cały zestaw 200 - 300 zł.
Otóż zawsze na zużycie oleju przez silnik o dużym przebiegu ma wpływ lepkość oleju smarowego. Zwiększając lepkość oleju zmniejszasz zużycie oleju, czyli to ile bierze ten silnik. zamiast stosować lepkość 30 należy stosować 40, a w niektórych silnikach 50. Dlatego dobrym pomysłem byłoby zastosowanie oleju 5W40 albo 10W40 (lepkość 40), może nawet lepkość...
Pierścienie tłokowe są znormalizowane, mierzysz średnicę tłoka i grubość pierścienia (FS 220 ma pierścienie 38 x 1,5 mm) i kupujesz je w każdym serwisie. Zapytaj o filtr w tym sklepie. http://www.bazarek.pl/searchx.php/fraza,... lub tu http://www.lasiogrod.pl/index.php?cPath=...
Do sprawdzenia ciśnienie może elementy z chin.
W jaki sposób to sprawdzić? Przyznam sie że dla mnie gaźnik to zawsze ciężki temat. Boje się go jak ognia. Jak go teraz prawidłowo wyregulować
Proszę o podpowiedź, gdzie można kupić pierścienie tłoka, do tego silnika?
Tak jak wyżej.. Ustaw tą iglicę i śrubkę od powietrza oraz sprawdź czy nie ma wycieków z gaźnika. Sprawdź również stan samej iglicy czy nie jest jakaś szlifowana czy coś.. Jeżeli masz do niej wątpliwości, to kup nową - groszowe sprawy a będziesz miał spokój ;) Pamiętaj, że zły stan pierścieni, tłoka oraz gładzi cylindra również przyczynia się do większego...
Tylko mogę zasugerować uszczelniacze zaworów lub uszczelka pod głowicą.
Gdzieś znalazłem że maksymalne z narzędziem tnącym 8000 A wolne ustaw na 2500 i powinno być ok.
Przy ciągnięciu rozruchu masz czuć te skoki i jeżeli jeszcze czujesz różnicę oporów ze świecą i bez świecy to szczelność powinna być OK. Natomiast pierścień powinien być luźny więc wystarczy wyczyszczenie i jak w poscie powyżej. pozdrawiam Sławek
Wtedy zawór wydechowy uderzyłby w tłok. Pierścienie tłoka założyłeś prawidłowo?
Proponuję dobrze wyregulować gaznik, cylinder została seria czy jakiś wiekszy ?
witam. potrzebuje schemat sprężarki do stara 200 z opisem a dokładnie rozmiar tłoka z pierścieniami
Rozebrałeś to już kolego? Skoro ciągnik stał nieużywany parę lat, to może przyłapało pierścienie na tłokach. Może uda się je uruchomić - tłoki do nafty na dwa dni i delikatnie próbuj. Jeśli się uda, to złożyć wszystko jak było i będzie chodzić. Przy okazji oceń/pomierz stan tulei.
zamiast ON proponuje naftę techniczną. Najszybciej przyrdzewiały pierścienie tłoka do cylindra sprężarki.
Jest kilka sposobów na montaż tłoków z pierścieniami do tulei tłokowych: jest specjalny przyrząd do ściskania pierścieni i jednoczesnym wsuwaniu tłoka do tulei, można tez (tak robiłem) przy częstym montażu-rostaczałem początek starej, niepotrzebnej tulei i wkładałem do niej tłok z pierścieniami. Tłok wchodził i w miarę jak się średnica zwężała pierścienie...
a jaki jest stan cylinda i tłoka pierścieni
Schematy zamków pierścieni tłoka różnych Briggsów i sposoby ich montażu są dostępne tutaj (at)Rycho T , a właściwie jego poprzednie wcielenie.
Witam,oto rysunek.
Drugi problem polega na tym że nie tylko Ja używałem tej pilarki i niestety zastałem ją w opłakanym stanie. Co było w niej i z nią robione, nie mam pojęcia. W takim przypadku według mnie powinieneś przede wszystkim odkręcić tłumik i przez okno wydechowe zdiagnozować stan tłoka od strony wydechu aby stwierdzić lub wykluczyć ewentualne zatarcie tłoka...
Prawidłowy kolor elektrod świecy to jasny brąz , czyli mieszanka nadal za bogata
Wymieniałeś same pierścienie?
Do sprawdzenia szczelność silnika (uszczelniacze), uszczelka pod cylindrem, przewód paliwa, filtr paliwa, połączenie gaźnik cylinder, świeżość mieszanki paliwa z olejem, świeca, stan tłoka i pierścienia (możliwość zatarcia). Częstym objawem braku wolnych obrotów są wyciągnięte membrany gaźnika, i przestawiony łącznik gumowy na cylindrze. Ale powyższe...
Kompresja w cylindrze jest dobra? Odkręć tłumik i sprawdź stan tłoka, pierścieni oraz gładzi cylindra.
żeby było łatwo i tanio najlepiej byłoby zastosować siłowniki jednostronnego działania. Ale pojawia się pytanie- czy taki siłownik jak będzie rozciągany dużą, skokową siłą (jak to w zawieszeniu) nie zassie przez pierścień tłoka powietrza do oleju? Jest jedna podstawowa wada jak siłownik jednostronny będzie rozciągany przy zamkniętym dopływie/odpływie...
Jakie masz sprężanie w tej pilarce? Odkręć tłumik i sprawdź gładź cylindra i tłok, czy są bez rys i przykopceń. Sprawdź też pierścienie tłoka.
Jaki luz mają pierścienie w cylindrze, załóż same pierścienie bez tłoka i sprawdź.
Nie ma za co. Jak cos jeszcze bedziesz potrzebowal to pisz na Priv. Mam cala ksiazke jak sie naprawia motorowery typu romety motorynki chart kadet itp.... Pozdrawiam
Pierścienie w tłokach klinują się (nie potrafię pojąć dlaczego robokop twierdzi inaczej). Jak tłok dostanie zawora z góry szczególnie w szestnastkach to potrafi się na rowkach zbić. Jadne są bardziej na to podatne(mają "miękkie tłoki", bliżej krawędzi zawory inne mniej albo wcale. Parę zakleszczonych tłoków się udało uratować, ale pierścienie nowe bo...
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
Wykonałem pomiar pierścieni tłokowych szczelinomierzem. Potrzebuje informacji jaki luz jest dopuszczalny na każdym pierścieniu tłoka. Chce te moje pomiary porównać. Nie znalazłem w internecie nic na ten temat. Samochód to Seat Arosa 1.0 H6 98r.
Nie prawda panie Jeżykowski, obaj nie macie racji. Cylinder jest zawsze najbardziej zużyty w DMP, dokładnie w miejscu gdzie znajdują się w tym położeniu pierścienie tłokowe - powód jest prosty - piłują go i pierścienie i płaszcz tłoka, dlatego w GMP masz zawsze ostry próg, a w DMP nie - zostaje "oszlifowany" na gładko przez tłok. Wystarczy przejść się...
Czyli to, że tłok się porusza nie oznacza, że nie jest zatarty No teoretycznie nie jest zatarty skoro się porusza ,tylko że zatarcie nie kończy się tym że silnik ostygnie i tlok się bedzie poruszał i wszystko wróci do normy. Zatarcie silnika to uszkodzenie powierzchni cylindra i tłoka oraz pierścieni tłoka. Wiec prawdopodobnie cylinder. tłok i pierścienie...
Witam. Posiadam kompresor DIEFFE ARIA COMPRESSA – ab 200-510 z pompą FIAC AB 510 Pewnego dnia cała góra pompy pokryła się olejem dlatego uznałem , że trzeba zrobić mu mały remont. Szukałem części bo mojej pompy i po kilku dniach znalazłem dostawcę części. Byłem skłonny do zakupu całej nowej pompy, ale Pan ze sklepu przez telefon doradził wymianę...
Zmierzyć ciśnienie sprężania, jeśli będzie słaba to wymiana clinder, tlok pierścienie i przegląd wału, pewnie łożyska będą też w słabym stanie, silikonu nie stosuj do niczego.
Tłoki do Jawy 50. Średnica 37,98... Sworzeń 14mm Rowki na pierścienie 1,9~2mm Wysokość tłoka 55mm Odległość otworu sworznia od denka 21mm Czesi znakowali na 2 sposoby - strzałka + A,B,C lub pierwszy szlif /1A,1B,1C/ - w późniejszym okresie /strzałka +np. 37,98/ Nie jest to także tłok do Jawy 555 bo tam jest sworzeń Fi 10 X 32
Jeżeli rysy w cylindrze nie są głębokie, to wystarczy wymiana tłoka i pierścieni ale jest to półśrodek w zasadzie szlif lub wymiana cylindra da pewność, że kosa będzie jak nowa. W kosach i pilarkach cylindry są aluminiowe z utwardzana gładzią. Nie stosuje się szlifu, ponieważ powłoka utwardzona jest bardzo cienka. Wymiana cylindra, tłoka i pierścieni.
Witam. Czy podpowie ktoś z jakiego modelu pasuje tłok z pierścieniem i uszczelniacze wału do pilarki SachsDolmar 102 lub gdzie mogę takie dostać bo w sieci nie znalazłem. Dziękuję bardzo z góry ;)
Niestety - Przepraszamy, ten przedmiot nie jest już dostępny! Nie wspomnę o uszczelce i 'deklu' tłoka! Nie ma tam kompresora uszkodzonego/ na części! Eh... Jest problem...
Skonsultuj się ze szlifierzem, on pomierzy i ci powie jak ma się sprawa. Jak będzie konieczny szlif, to ci powie na jaki nadwymiar szukać tłoka. I od poszukiwań porządnego tłoka i pierścieni zaczniesz działania. Oczywiście lepszy szlif starego, niż nowe chinole z plasteliny. Samą honownicą nie dasz rady.
Źle złożona.
1. Odkręcasz osłony i inne elementy które przeszkadzają dostać się do cylindra oraz prawej pokrywy silnika 2. Odkręcasz układ wydechowy 3. Spuszczasz płyn chłodniczy (odkręcić srubkę na pompie płynu - w prawej pokrywie silnika) 4. Wykręcasz świecę zapłonową 5. Odkręcasz 4 nakrętki M7 głowicy 6. Zdejmujesz głowicę a następnie cylinder 7. Zdejmujesz ostrożnie...
Do domu, w zupełności wystarczy, ale najpierw sprawdź w jakim stanie jest cylinder. Może, przy odrobinie szczęścia, wystarczy wymiana tłoka z pierścieniami.
a tez uwazam ze te nacinane sa lepsze. A dol tez robisz w tym silniku? Pytam z ciekawosci bo tez mam rozlozony silnik z serii TU z tym ze 1,4, z przebiegiem ok 250 000 km (udokumentowanym) i gora nie wymaga w zasadzie remontu, na tulejach sa jeszcze slady po honowaniu, a panewki korbowe juz bylo slychac Też. Na "oko" to czopy główne były dobre, korbowodowe...
Wymień wszystkie pierścienie. Te silniki lubią łamać pierścienie, które wraz z przebiegiem robią się bardzo cienkie. Drugim mankamentem tego silnika jest, że w cylindrze robi się jajo ze względu na poziomy ruch tłoka. Po wymianie samych pierścieni trzeba zrobić ze 200 km aby się ułożyły.
Na początek zmień świecę może po nagrzaniu dawać podobne objawy. Oczywiście przyczyn może być wiele, począwszy od złej mieszanki po zużyte pierścienie tłoka, jeśli przy tym występuje problem z odpalaniem to może też są do wymiany uszczelniacze wału.
Żaden ze mnie znawca, ale jak dla mnie jest prawidłowo założony. Olej jest zbierany gdy tłok idzie w dół stąd zaokrąglenie od dołu, no chyba że to zużycie, a otwory w pierścieniu u góry, bo tam się będzie zbierać zgarniany olej przy schodzeniu tłoka w dół. Przynajmniej ja bym to tak założył.
Iskra wygląda na dobrą. Zawór nie jest podparty, można regulować luz. Czy da się sprawdzić stan pierścieni, tłoka i cylindra bez rozbiórki ? Na przykład wlewając olej w celu uszczelnienia i wtedy zmierzyć kompresję? Ile tego oleju wlać ? Może zalać naftą na noc ? W jakiej pozycji ustawić wtedy tłok ? Czy jest możliwość nieodpalania ze względu na złe...
Mam problem z kompresorem jak w tytule tematu. Urządzenie nie jest w stanie sprężyć powietrza w zbiorniku do około 7bar - jego poziom utrzymuje się na 2bar. Pytanie czy to problem z głowicą czy pierścieniem tłoka? Z góry dziękuję za pomoc.
Czyli pompował olej pierścieniami, jak mają za duży luz w rowku tłoka to tak się dzieje.
Problem chyba z pierścieniami na tłoku.
W dieslu wadliwy wtryskiwacz uszkodzi tłok w benzynie mało prawdopodobne jeżeli wtryskiwacz jest w kolektorze ssącym. Po wyciągnięciu tłoka sprawdź czy zamki pierścieni nie ustawiły się w jednej linii.
Ja właściwie wcale nie docieram. Z miesiąc temu założyłem w motocyklu nowe pierścienie a w tamtym tygodniu już sprawdzałem Vmax ☺ Trzeba chwilę pojeździć by się pierścienie poukładały do cylindra itd. Sprawdź u siebie czy juz jest ok. Wystarczy zdjąć cylinder, pierścienie z tłoka, wkłada się pierścień do cylindra i sprawdza pod światło czy dolega...
Bardzo ale to bardzo dziękuję koledze ,, nioop'' z tego forum . Jedyny sensownie piszący człowiek , który potrafi wytłumaczyć krok po kroku co i jak. Dzięki niemu udało mi się samodzielnie zdemontować i naprawić swój express KRUPS EA8050 . Ba :) nawet samodzielnie młynek rozebrałem i wymieniłem wyrzutnik kawy. Jeśli miałbym teraz komuś coś doradzić,...
Wymiana pierścieni i tłoka
Jeśli dodatkowo pali olej to odpowiedź jest typowa dla tego silnika - pierścienie olejowe tłoków.
Jaki jest luz pierścieni w rowku tłoka?
Tłok jest w dobrym stanie. Pierścienie kupisz w każdym serwisie, lub w jakimś sklepie. Zmierz średnicę tłoka, ponieważ są dwa rodzaje 42,5 mm i 40 mm, grubość pierścienia 1.2 mm. http://www.bazarek.pl/produkt/2057486/pi...
Człowieku! tak się nierobi i nie słuchaj kogoś jeśliby Ci tak radził naprawdę!,jeśli to robisz dla siebie i ma Ci to służyć przez wielelat,to zapamiętaj sobie bo widzę,że nie czaisz na jakiej zasadzie odbywa się sprężanie w silniku,bardzo ważnym jest luz pomiędzy średnicą tłoka a średnicą wewnętrzną cylindra.Niie pamiętam jaką śr. ma ten tłok alenp....
Sprawdz ciśnienie w cylindrach, cz nie zostały przytarte pierścienie do tłoka
Zauważ, że te wystające 'prowadnice tłoka' mają skośne zatoczenia ułatwiające ściśnięcie pierścieni i wsunięcie z nimi tłoka do cylindra. Bez tego montaż tłoka jest co najmniej trudny W każdym silniku z dzielonym korbowodem, gdzie tłok się wkłada od góry jest tak samo trudno, ale wystarczy miękkiej kawałek blachy i tłok wchodzi bez problemów. Ale ja...
Nie wciskajcie chłopu kitu! Najpierw poczytajcie jak i gdzie mierzy się luz między tłokiem a cylindrem.Cylinder jest wyrobiony gdy górny pierścień zostawił na cylindrze wyczuwalny próg(to tak na oko),a dokładnie,to trzeba zdemontować tłok i cylinder,średnicówka i mikrometr w ręce i mierzyć.Przecież wiadomo że górna część tłoka z pierścieniami ma dużo...
Można i tak. Tłoki normalizuje się, czyli min. obrabia kanały, pod nowe pierścienie, jako że też rowki się wybijają. A zbyt luźno, to katastrofa - robi się zator termiczny, pierścienie nie odprowadzają temperatury do tłoka. W praktyce to wygląda tak, że wieziesz silnik do szlifierni i mówisz "ma być jak nowy". Wtedy to już szlifierza problem, jak to...
A tłok był wymieniany razem z pierścieniami tak?
pierścienie tłoka kosiarki zapieczone pierścienie tłoka pierścienie tłoka kosiarka
agregat wchodzi obroty ctcss radmor plyta gorenje
spectrum smart pralka bosch wgg244f8pl
Skoda Fabia 2003: Bezpiecznik do prawych tylnych drzwi Płyta główna EVA MAIN 454050200 w ekspresach Siemens EQ.7