To jest silnik Suzuki. Oczywiście taki wymiar jest osiągalny bez problemu, ale może różnić się, na przykład zamkiem. http://www.twoja-kosiarka.pl/pl_PL/p/Pie... W tej firmie dorabiają pierścienie, niedrogo, sam bardzo często korzystam. Wysyłasz formularz z zapytaniem, jest na stronie, dostajesz wycenę, potwierdzasz i za...
To się nazywa "Zaworki sprężarki"? Ogólnie kosztują od 30 do 100zł to lepiej od razu wymienić.
Przy okazji sprawdź luz na pierścieniach tłoka (na zamku i w tłoku bo i tak wyjęty). Tylko jak założysz nowe pierścienie to wypadało by honować cylinder (chociażby taką honownicą do wkrętarki za 50 pln).
Na opadanie podnośnika nie wpływa ani pompa olejowa, ani ilość oleju. Może to być: rozdzielacz, pierścienie na tłoku, cylinder, oring pod cylindrem. Tak, jak napisałem poprzednio, żeby wykluczyć winę rozdzielacza musiałbyś wiedzieć, czy opada także narzędzie podłączone PRZEWODEM hydraulicznym . Jeżeli nie możesz tego stwierdzić to pozostaje tylko zdjęcie...
Jest kilka sposobów na montaż tłoków z pierścieniami do tulei tłokowych: jest specjalny przyrząd do ściskania pierścieni i jednoczesnym wsuwaniu tłoka do tulei, można tez (tak robiłem) przy częstym montażu-rostaczałem początek starej, niepotrzebnej tulei i wkładałem do niej tłok z pierścieniami. Tłok wchodził i w miarę jak się średnica zwężała pierścienie...
Jeśli wymieniłeś tłoki i pierścienie a tuleje zostały stare to tak będzie trochę pojeździsz po robisz i powinno mu przejść (pierścienie dotrą się do tulei) , a czy docierałeś zawory w głowicy ?? to też może być przyczyną.
Kolego po zdjeciach czasami ciezko poznac może być refleks światła i rysy beda mniejsze lub wieksze cylinder najlepiej pomierzyć średnicówka której nie masz zapewne wiec zdejmij pierścienie z tłoka włóż w cylinder zdjętym tłokiem popchnij aby ułozyły sie prostopadle i sprawdź jaka mają szczeline na zamku
Czy jest to normalne, że niecałe 100 km po wymianie cylindra i drugiej wymianie oleju ten nowy już tak błyszczy? Do póki nie dotrzesz silnika może się pojawiać zabarwienie metaliczne. Druga sprawa, przy takich wymianach jak cylinder tłok, powinno wymieniać się też łożyska, większe sprężanie i dużo większy nacisk na łożyska wału. Pierścienie tłoka założone...
Z pierścieniami nie powinno być żadnego problemu trzeba tylko zmierzyć średnicę tłoka i grubość pierścienia, wymiary pierścieni są znormalizowane. Dostaniesz je w każdym zakładzie naprawiającym kosiarki piły itp. Na Allegro jest gość sprzedający pierścienie
Tłoki do Jawy 50. Średnica 37,98... Sworzeń 14mm Rowki na pierścienie 1,9~2mm Wysokość tłoka 55mm Odległość otworu sworznia od denka 21mm Czesi znakowali na 2 sposoby - strzałka + A,B,C lub pierwszy szlif /1A,1B,1C/ - w późniejszym okresie /strzałka +np. 37,98/ Nie jest to także tłok do Jawy 555 bo tam jest sworzeń Fi 10 X 32
Przy zmianie pierścienia trzeba lekko prze honować cylinder. Najlepiej nie papierem ściernym, a choćby ręczną honownicą z kamieniami, z Allegro za 50 pln zapiętą do wkrętarki (ładnie robi rysy honownicze na 1 biegu wolne obroty 400 RPM). Dwa przed odpaleniem dobrze jest podlać olejem 2T przez otwór świecy na tłok. Tak około 1 cm3 wystarczy. Najlepiej...
Pierścienie tłokowe są znormalizowane, mierzysz średnicę tłoka i grubość pierścienia (FS 220 ma pierścienie 38 x 1,5 mm) i kupujesz je w każdym serwisie. Zapytaj o filtr w tym sklepie. http://www.bazarek.pl/searchx.php/fraza,... lub tu http://www.lasiogrod.pl/index.php?cPath=...
Dla szlifierni to żaden problem ,wstawianie tulei to chleb powszedni ,robiłem takie remonty nie jeden raz . Luz tłoka o jakim piszesz stanowczo za duży . Zrób tulejowanie bloku na stare tłoki i jeszcze po śmiga , nowe pierścienie musisz oczywiście dopasować .
Nie prawda panie Jeżykowski, obaj nie macie racji. Cylinder jest zawsze najbardziej zużyty w DMP, dokładnie w miejscu gdzie znajdują się w tym położeniu pierścienie tłokowe - powód jest prosty - piłują go i pierścienie i płaszcz tłoka, dlatego w GMP masz zawsze ostry próg, a w DMP nie - zostaje "oszlifowany" na gładko przez tłok. Wystarczy przejść się...
A więc panowie sytuacja wygląda następująco. Sprawdzilem kompresję i po dłuższym kręceniu osiągnął ok 4-5atmosfer. Więc postanowiłem Rozebrac górę silnika. Zawory całe bez śladu nadpaleń. Zmierzyłem stary tłok 66,5mm pierścienie podjechane z przerwa na zamku ok 3-4mm. Postanowiłem kupic nowy tłok i pierścienie 67mm. Uszczelki oczywiście nowe. Zawory...
Sprawdź jaki luz mają pierścienie tłokowe na tzw. zamkach (dopuszczalny chyba do ok. 0,3 mm). Aby sprawdzić powyższe, zdejmij ostrożnie pierścionki z tłoka i po włożeniu do cylindra (w środkowej wysokości cylindra) kolejno zmierz wielkość szczelin. Ponadto sprawdź miarką jaki jest poziom oleju w sprężarce i czy otwór odpowietrzający nie jest częściowo...
No to wszystko jest dobre a nie chodzi. Kiedyś miałem taki przypadek z pilarką Husqvarny. Gość przywiózł na wymianę uszczelniaczy na wale. Uszczelniacze wymienione a piła nie chce odpalić a niby paliła. Mówię ok może przy wymianie spadła mi sprężynka z uszczelniacza. Sparwadzam na szczelność, wszystko ok. Sprawdzam kompresję,5 barów. Tłok był już tak...
Podsumowując. Rozbiórka, oględziny, głowica do warsztatu planowanie itd., nowe pierścienie i honowanie - wiertarką (w garażu). Taki mam plan... Dobry plan? Powoli nie tak szybko. Honowanie sobie daruj. Bo zamiast polepszyć , tylko pogorszysz. Cylinder który jest używany będzie miał kształt niewielkiego owalu. Cylindry honuje się dopiero po ich wytoczeniu....
Pierścienie olejowe są wypracowane i lekko przytarte dlatego pluje olejem .Najlepsze efekty przyniesie honowanie cylindrów , nowe tłoki i pierścienie nadwymiarowe jak są dostępne . Jaka jest średnica tłoka ? Wał jest tylko na panewkach czy także na łożyskach?
No jak nie widać wycieków to pewnie motur skończony. Tylko czy wymiana pierścieni pomoże, to się okaże dopiero po rozebraniu silnika i ocenie jego stanu. I żeby to miało jakikolwiek sens ekonomiczny to musiał byś to sobie robić sam.
Trzy pierścienie to wyższe sprężanie czyli większą moc.
A co tu zmieni olej. Silnik 20 letni z nalotem ponad 200 000km. Pierścienie olejowe są pewnie skończone. Jak nie ma wycieku to typowa usterka opli z takim silnikiem ,przebiegiem i rocznikiem. Nisko kosztowo można zajrzeć endoskopem to silnika i obejrzeć który tłok najbardziej usyfiony w spalonym oleju (choć jak napradę dużo oleju pije przez pierścienie...
Badanie temperatury cylindra nie ma dużego sensu. Silniki chłodzone powietrzem mogą osiągnąć 200°C na cylindrze i jeszcze więcej na głowicy. Badania w tym zakresie były robione jeszcze przed II wojną światową. Jeżeli silnik jest prawidłowo zaprojektowany z odpowiednimi luzami to musi wytrzymać. W praktyce, problem stanowi jakość tłoków i ich kształt...
Zastanawia mnie jak mógł ustawić pierścienie w taki sposób że tłok ciężko się przesuwał (jak dał rade nabić taki zestaw w cylinder:D). Jeśli faktycznie tak było to to pewnie powstało jakieś uszkodzenie mechaniczne tłoka, pierścieni lub cylindra. Wygląda na to że silnik jest złożony, a bardzo by się przydały chociaż zdjęcia cylindra i tłoka z pierścieniami.
kupiłem mf-ke, która stała "pod krzakami" i wał nie chciał sie obracać, nie chcałem robić na siłe i rozebrałem. okazało sie że skorodowały łożyska i pierścienie sie skleiły. dane takie jak luz pierścieni w zamku i rowku , luz tłoka itp porównywałem z danymi silników WSK, Jaw itp. Po wymoczeniu i oczyszczeniu wydaje się OK. Łozyska kupiłem nowe z luzem...
Bardzo ale to bardzo dziękuję koledze ,, nioop'' z tego forum . Jedyny sensownie piszący człowiek , który potrafi wytłumaczyć krok po kroku co i jak. Dzięki niemu udało mi się samodzielnie zdemontować i naprawić swój express KRUPS EA8050 . Ba :) nawet samodzielnie młynek rozebrałem i wymieniłem wyrzutnik kawy. Jeśli miałbym teraz komuś coś doradzić,...
Niestety nie jest to możliwe do wykonania. Otwory w gładzi cylindra (okna przelotowe lub wydechowe) sprawiają, że nie da się odseparować skrzyni korbowej z osobnym smarowaniem. Nawet stosując długie tłoki, gdzie pierścień olejowy nie dochodziłby do okien, to pierścienie kompresyjne musiałyby mieć smarowanie mieszankowe, a zwiększanie długości tłoka...
Zauważ jaka jest różnica pomiędzy rysami w cylindrze nad kanałami a rysami pomiędzy kanałami. Czy to zostało spowodowane ?? Same pierścienie włóż do cylindra, zsuń tłokiem do połowy i podświetl. Z drugiej strony obserwuj czy pomiędzy pierścieniem a cylindrem przechodzi światło.
Peirwsze to trzeba pomierzyć czy jest do czego wkładać (cylinder). Bo z doświdczenia jak rozjechany cylider to lepiej tylko pierścienie zmienić i tłoka nie ruszać bo jest ułozony do ścinay cylindra. Nowy załóżony z za dużym luzem bedzie miałą powierzchnie kontatu boczną ścianką i albo trzeba będzie go delikatnie i długo docierać inaczej przytrze się...
Tak nie ma kompresji, nie ma pompoeanua paliwa. W silniku masz 2 otwory. Wielkie do pobierania mieszanki z gaznika i nalu z pod tłoka do pompoeania paliwa. To musi być drożne i bardzo szczelne. I sprawny gaźnik. Spróbuj jeszcze jak due uda zapalić pompować promerem.. P.S. to jest 2 sów łatwiejsze go zatrzeć bez paliwa ba samym szarpaku. Ale też łatwo...
Aktualnie mam 2 kosy NAC'a, jedna ma ~4lata a druga 2 lata. Ta starsza przez ostatni rok nie przekosiła dłużej jak 1h bez awarii, jak nie chce zapalić, to urwie się linka, to pęknie sprężyna startera, to gaśnie, to nie ma iskry i tak w kółko. Co z tego że części za pół darmo jak nie ma i tak czym robić. Drugiego Nac'a kupiłem 2 lata temu w popularnym...
Jeśli przy pociąganiu linką rozrusznika nie słychać nietypowych dźwięków (chrobotania) lub nadmiernego oporu albo jego zupełnego braku (uszkodzone pierścienie na tłoku) to: Założyć nowe wężyki i filtr paliwa. Sprawdzić twardość uszczelki zbiornika paliwa przez którą przechodzą wężyki bo często twardnieje i się kruszy, a same wężyki na przejściu przez...
Jak byś źle założył tłok to pierścienie były by już połamane. Tu raczej masz nieszczelna skrzynie korbowa. Prosty test. Zapala po wlaniu paliwa na tłok.
Turbiny zregenerowane poprawila sie praca silnika, natomiast dalej brak mocy w komputerze podejrzalem cos dziwnego jak falujacy wykres parametru: "zalecane cisnienie doladowania" Co ma wplyw na parametr: "zalecane cisnienie doladowania" ? https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_... https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_...
Obie sprężarki będą stawać na suwie sprężania. Jak kolega dojdzie do tej sprawy to... Dodano po 1 A sprawa jest bardzo prosta do rozwiązania i to tanio. Nie będą stawać. To musiałoby być jakieś niebotyczne ciśnienie, żeby nie pozwoliło na pracę sprężarki lub jej rozruch. Nad tłokiem, gdy sprężarka nie pracuje, nigdy nie utrzymuje się ciśnienie takie...
Czyli to, że tłok się porusza nie oznacza, że nie jest zatarty No teoretycznie nie jest zatarty skoro się porusza ,tylko że zatarcie nie kończy się tym że silnik ostygnie i tlok się bedzie poruszał i wszystko wróci do normy. Zatarcie silnika to uszkodzenie powierzchni cylindra i tłoka oraz pierścieni tłoka. Wiec prawdopodobnie cylinder. tłok i pierścienie...
Żeby nie wymieniać silnika co jakiś tam czas z powodu zużytych cylindrów i tłoków konstruktorzy przewidzieli możliwość wykonania szlifu. Są 3 czasem 4 rozmiary cylindra i tłoków. Jeśli robisz pierwszy szlif i wymiar jest taki jak na pierwszy szlif (czasem trzeba robić od razu na drugi), to zakładasz tłok na pierwszy szlif (pierwszy nadwymiar). Silnik...
Kręcenie nowym pierścieniem niczego nie da. Standardowo luz na zamku dla wolnossaka to przeważnie do 0.5mm na górnym,0.6 na środkowym .Dla olejowych nawet do 0.7 To jest dopuszczalny,a nominalne zaczynaja się od 0.15/20 dla górnego .Reszty nie ma co drążyć,bo i tak wymienia się komplet. Zwrócił bym uwagę na klasę selekcji tłoka. Jeśli jest np w klasie...
Witam, trafic 2, 2.0 dci, po wypaleniu tłoka został przeprowadzony generalny remont silnika, nowy wał, panewki, tłoki, pierścienie itp., ale niestety silnik odpala po długim kręceniu i nie wkręca się powyżej 3 tys. obrotów, wtrysk na tłoku, który został wypalony, wymieniony na nowy, rozrząd sprawdzony dwa razy, ciśnienie na listwie szybko rośnie i auto...
Jeżeli jest to sinik 4T to rysa na tłoku pod pierścieniami jest niegroźna, ale czemu powstała i czy powstanie tej rysy nie jest związane ze spadkiem mocy. Jeżeli na cylindrze nie ma rysy to jest ok. Sprawdź pierścienie czy się nie ukruszył i ile jest przerwy między końcami po włożeniu pierścienia do cylindra. Może któryś zawór się nie domyka.
Pierścienie nie blokują się na zamku, a luzy to uszczelniające: srebrny 0,28 mm, czarny 0,70 mm, zganiający 0,25 mm. Po demontażu tłoka było dość dużo oleju w cylindrze. Czy rysy na tłoku będą przyczyną tego dymienia?
Dzięki Davvi. Nie wiecie czy może pierścienie na tłok do 80cc można wziąć skądś indziej niż oryginalne do chinola? Może jakieś motocykle, quady czy coś innego? Czy może wymiar tłoka do 80cc jest tak niestandardowy że konieczne jest kupienie oryginalnych pierścieni?
szukałem po wymiarach i tez dupa czy tłoka czy pierścieni bo pierścienie są bardzo grube wiem ze to ze zgarniający ma aż 5mm wysokości brzmi mało wiarygodnie ale tak jest. to tak tłok 50mm średnica cylindra 51mm wysokość tłoka od środka stworznia do denka to 27mm stworzeń 13mm wysokość całego tłoka 51mm a pierścienie mierzone z 3 razy ja i nie tylko...
Lej przez gaźnik i nie żałuj,niech chlupie.Poczekaj z pół godziny i jak nie ruszy to musisz rozebrać . Pierścienie skutecznie blokują możliwość pokrycia wszystkiego,za to od dołu dostęp do tłoka wału i łożysk jest "wolny".
Nie ma co bić piany gdyby kupił zestaw Mahle to by miał sprężynki a że kupił no name to jest jak jest.Jak założysz to będzie dobrze ważne by znak top był do góry i by zamki pierścieni nie były w jednej linii:D.Pierścienie olejowe mają różną konstrukcję jeśli są ze sprężynką to sam pierścień ma nikłą sprężystość i jeśli jest miękki a sprężynka mocna...
Brak paliwa/gaźnik łatwo zdiagnozować nalewając 1cm mieszanki bezpośrednio w dolot. Powinna chociaż zagadać za 2-3 szarpnięciem. Czuć opór kompresji? Czasem podlanie tłoka przez świece tak 0,5 cm oleju do 2T pomaga w odpaleniu i jak wyraźnie wtedy zwiększy się opór to coś nie tak ze szczelnością tłok, pierścienie ,cylinder.
Zdejmij pierścienie i wymyj tego tłoka porządnie . Potem możesz się bawić w weryfikację. Powierzchnie które pracują z cylindrem są ważne jak i sam cylinder. Te "uszczerbki " mają goowno do rzeczy.
Sam tłok wygląda dobrze, ale pierścienie już wyglądają na zapieczone nagarem. Najprawdopodobniej musisz wyjąć je, wyczyścić rowki w tłoku i założyć ponownie. możesz też kupić nowe pierścienie. Jeśli chcesz wiedzieć jakie jest zużycie tłoka to musiałbyś go pomierzyć, ale pewnie nie masz czym.
Rozkręciłem cały cylinder, nie było znacznych rys na tłoku jak i w cylindrze, pierścienie bez problemu dało się ruszyć. Jedynie co, to na górnej części tłoka był czarny nalot, czy to normalne? Pisownię postu poprawiłem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php - p.3.1.13.
Witam Tak ku potomności na temat nierówno zużytego pierścienia, bo problem z silnikiem piły został chyba rozwiązany. Spotkałem się wielokrotnie z tego typu przypadkiem w silnikach dwusuwowych. Z mojego doświadczenia wynika, że przyczyną jest zapieczenie pierścienia w rowku tłoka lub nagar, który dostał się do rowka pod pierścień. Skutkuje to brakiem...
pierścienie tłoka kosiarki zapieczone pierścienie tłoka pierścienie tłoka kosiarka
sterowniki skype wskaźnik paliwa polonez odseparować zasilacz
zestaw kluczy nasadowych odbiornik myszki
SEAT radio SEZ1Z3K9431893 – jak odzyskać kod PIN, sposoby odczytu z EEPROM, ASO, serwis Wpływ wyższych harmonicznych na liczniki statyczne