Ja się wypowiem przez pryzmat silników 2T. Zapieczone pierścienie wyjmuje się po podgrzaniu tłoka na kuchence gazowej. Trzeba to robić ostrożnie by nie połamać pierścienia. Po uwolnieniu oczywiście czyści się rowek tłoka i pierścień. Kiedyś zabrałem ze złomu chiński tłok tuningowy 1-pierścieniowy po zatarciu (spuchnięciu) z zapieczonym pierścieniem....
Druga sprawa to środek usuwający nagar z denka tłoka a przedewszystkim w pierścieni które są zapieczone. Przez 30 lat pracy, nie widziałem prawidłowo pracującego silnika, z zapieczonymi pierścieniami. Owszem - przytarte, zatarte - uszkodzone cylindry albo nie pracowały, albo pracowały powodując wyrzucanie oleju i przez tłumik i przez odmę. Silnik 1,6SR...
Średnica tłoka 11cm wysokość skoku to 6cm a więc wychodzi mi jakieś 207cm3. Wychodzi 570cm3. Więc przy 940 obr/min wydajność teoretyczna to 536l/min a praktyczna powinna być w granicy 430l/min. poziom oleju wylanego na tłoka też się nie zmienił po sporym czasie. Olej jest zbyt gęsty do takich testów. Lepsza ropa/nafta. Sprawdź czy pierścienie na tłoku...
Po tylu latach to moga być pierścienie zapieczone i tłok po prostu nie ma sprężania. Jeśli twierdzisz ze tłok kiedyś "stanął dęba" to ty myślisz że po tylu latach się naprawił i odtarł skoro kiedyś się zatarł?? Trzeba dobrać sie do tłoka i wtedy będzie wiadomo co dalej.
Nie napisałeś co to za Audi, jaki długi ten przewód od odmy, itp. Może w tym przewodzie następować ruch powietrza ale nie powinno wytwarzać się ciśnienie, bo to by oznaczało popękane albo zapieczone pierścienie na tłokach (i nieszczelność tam właśnie - przedostawanie się kompresji znad tłoka do skrzyni korbowej). Auto odpala normalnie? Nie kopci czasem...
Sam tłok wygląda dobrze, ale pierścienie już wyglądają na zapieczone nagarem. Najprawdopodobniej musisz wyjąć je, wyczyścić rowki w tłoku i założyć ponownie. możesz też kupić nowe pierścienie. Jeśli chcesz wiedzieć jakie jest zużycie tłoka to musiałbyś go pomierzyć, ale pewnie nie masz czym.
Jak się topią kanty to od temperatury, na pewno od strony kolektora wydechowego. Jak pierścienie nie są zapieczone to trzeba sprawdzić owal tulei i chłodzenie. Przy wyciąganiu tłoków sprawdzaj jak są ustawione zamki na pierścieniach.
A dużo rzeczy jest do sprawdzenia: 1. Układ zapłonowy - kondensator, przerywacz i świeca. 2. Układ paliwowy - kranik, filtr (jeżeli jest) zawór iglicowy i dysze 3. Simeringi wału korbowego (stwardniała guma po latach). 4. Zapieczone pierścienie tłoka - utrata kompresji po nagrzaniu. Iskra jest, paliwo jest, co mu do diabła jest :D
ciśnienie na tłokch 6 na każdym, zapieczone pierścienie czy raczej wytarte tłoki? To silnik złom, u mnie po wymianie silnika mam 13,5 na każdym, jak pisałem wcześniej miałem zapieczone pierścienie, ale również sworzeń był tak zapieczony ze względu na brak smarowania , że nie można było ruszyć tłoka . Jeśli u ciebie jest podobnie i od dłuższego czasu,...
Wkręć śrubę do regulacji wolnych obrotów do końca ( lewy gwint ) następnie odkręć o jeden obrót i spróbuj odpalić piłę i spróbuj regulacji, minimalnie wykręcając śrubkę. Możliwe że zanieczyszczony jest gaźnik. Czyszczenie gaźnika, z tego modelu nie jest łatwe, czasami tylko myjka ultradźwiękowa pomaga. Jak wygląda sprawa z odpalaniem piły. Jeżeli są...
Wszystko ładnie opisane i każdy czepia się pierścieni, ale dlaczego przed remontem działo się to samo tego nikt nie jest w stanie wytłumaczyć i po wyjęciu tłoka pierścienie nie były zapieczone a też tą świece zalewał i tego nie rozumię i nikt na tym forum nie jest widzę w stanie tego wytłumaczyć tylko rozbierać silnik, a pytam się po co jak wymienione...
Pozwolę sobie zadać kolejne pytanie. Chciałbym po tym sezonie w kosie Stihl FS 85 wymienić pierścienie. Kosa w tej chwili chodzi bardzo dobrze w całym zakresie obrotów. Na wolnych obrotach nie gaśnie i pali po czwartym szarpnięciu. Przez otwór wydechu (po odkręceniu tłumika) zobaczyłem, że tłok jest w bardzo dobrym stanie, a pierścienie nie są zapieczone...
Z informacji w internecie wynika, że te skutery mają silniki dwusuwy (2T). Z tego co opisujesz obstawiał bym, że uszkodzony lub zablokowany jest automatyczny dozownik oleju. Jeśli jednak masz wersję silnika czterosuwowego (4T) to taki objaw jest raczej na pewno przez uszczelniacze zaworowe i/lub zapieczone pierścienie na tłoku.
tłoki moga sie zapiec- w czym?. Mogą sie zapiec pierścienie w rowkach tłoka, może się zatrzeć tłok w tulei z powodu przegrzania i braku smarowania ale to rzadkość, prędzej z braku smarowania zatrze sie wał korbowy
Uszczelniacze zaworowe, odma, uszkodzona uszczelka pod głowicą, uszkodzone lub zapieczone pierścienie tłoków.
No i co się stało z tym silnikiem? Moim zdaniem nie było tragedii. Przerabiałem to. Masz zapieczone pierścienie na tłokach i tyle. Użyj jakiejś płukanki plus czegoś na tłoki i powinna zwiększyć się kompresja. Dla potomnych - nafta daje radę, ale trzeba rozebrać silnik i zostawić na 12 h. Lepsze są płukanki, bo szybko działają, ale pamiętajcie szukać...
Przyczyn może być wiele. Od uszkodzonej uszczelki pod głowicą, przez uszkodzony układ rozrządu, zawory, po zapieczone pierścienie tłoków lub uszkodzone tłoki/cylindry. Bez dokładniejszych oględzin nie da się stwierdzić jednoznacznie.
Zapieczone pierścienie na tłokach, też mogą być przyczyną. Pierścienie stoją w miejscu, nie zgarnając oleju a tłok sobie ciśnie ten olej na świece. Przez co świeca zalana, zapłonu nie ma i ot co? Wypada w nim zapłon, i koniec balu.
Przy tak niskim ciśnieniu przychodzi na myśl autodekompresator, ale ten silniczek go nie posiada. Według źródeł internetowych, ciśnienie powinno wynosić 180–200 psi (produkcja indyjska, więc złe jednostki). Trzeba było na zdjętej głowicy sprawdzić czy zawory są szczelne i nie są wypalone. Wzrost ciśnienia przy próbie olejowej wskazuje że problemem mogą...
Raczej zapieczone pierścienie zgarniające na tłokach...
Spróbuj zrobić płukankę (polecam engine flush od liqui moly) i wymienić olej, może pierścienie zapieczone i chociaż doraźnie bo pomoże..
Brak kompresji. Możliwości: — Brak luzu zaworowego. — Podparte lub wypalone zawory. — Pęknięcie tłoka, zapieczone pierścienie itp.
Pierścienie były zapieczone na tłoku
Mogło zapiec Pierścienie w rowkach Tłoków.
A może najlepiej znaleźć warsztat co się specjalizuje w samochodach z grupy vw który ma vcds. Tym to na pewno wszystko pokaże. Może być trochę nagaru ale wątpię żeby to on powodował wypadanie zaplonu. Płukankę zrobić można, nie zaszkodzi a możliwe że pomoże. Tego to już nikt nie wie. Mogą być pierścienie zapieczone ale w tłoku masz 3 pierścienie 1....
(at)kkknc ciekawa sytuacja, bo jeśli gaz jest suchy to chyba powinno być odwrotnie że jest nagar bo nie ma odpowiedniego natluszczania? Chyba że wyższa temp. wypala nagar? Na forum samochodowym gość jeździł autem na LPG i wyciągnął zapieczone pieścienie na tłokach (jego opis): https://www.forumsamochodowe.pl/lancer-1...
EGR cleaner np. od Moje AUTO (MA). Napsikać i zostawić. Tylko uwaga na skórę rąk bo strasznie podrażnia (zalecane grube rękawice) no i śmierdzi. Zabieg raczej w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Pięknie czyści nagar, spieki. Uważać bo większość takich środków zawiera wodorotlenek sodu i "zeżre" aluminiowego tłoka.
Witam a jak wyglądał, zapieczone ,spieczone pierścienie z tłokiem i popękane? Porysowana powierzchnia cylindra ,czarny osad na tłoku?
Przyczyną mogą być zapieczone pierścienie tłokowe, zużyte tłoki i tuleje, pęknięty tłok itp.
Ja wiem że temat roczny ale.. W miejscu pokrywy, w jej rowkach daje się uszczelkę. Taka gumowa lekko ciągnąca się i to wystarczy jeśli z silnikiem jest wszystko ok. Natomiast jeśli olej się tamtędy wydostaje to znaczy że jest wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej. I żadne klejenie sylikonem. Zakleiłeś pokrywę to ciśnienie wypchało olej gdzieś z tyłu...
Sie ma. Przyczyną może być niedrożny układ odpowietrzania komory korbowej (odma jakaś ,lub po prostu wąż odpowietrzający).Nie wiem dokładnie jak w tym silniku to wygląda.To by nie był duży problem. Gorzej jeśli to jakaś nieszczelność w silniku .Do sprawdzenia kompresja , ciśnienie w komorze korbowej tworzy się przez wysypane/zapieczone pierścienie na...
witam na pewno zapiekły się pierścienie , nie wiem czy uda ci się to naprawić bez rozbierania silnika możesz spróbowac wykręcić świece i zalać tłoki naftą może to pomoże ( jeśli będą mocno zapieczone to nafta dostanie sie do oleju - trzeba będzie wymienić) powodzenia Dodano po 3 a co do uszczelniaczy to jeśli auto tak długo stało to prawdopodobnie wszystkie...
Problem rozwiązany, okazały się jednak zapieczone pierścienie olejowe na 1. i 4. tłoku. Pozdrawiam
Znam to z autopsji, w prawdzie nie z nie tak dużym agregatem, ale istota tego jest taka sama. Istota ta sama ale wymagania inne. Wyobraź sobie taką sytuację: Organizator wydarzenia plenerowego( koncertu) wynajmuje sobie od Ciebie zespół (zespoły) prądotwórcze w celu zasilenia niezbędnych urządzeń elektrycznych(światło,dźwięk i inne podobne) ku temu...
Można spróbować nalać na tłoki płukankę na noc. Może tylko pierścienie zapieczone Dodano po 1 Może kup jakaś płukankę i zrób. Można nalać na tłoki i zostawić na noc żeby nagar rozpuściło. Oczywiście wymiana oleju konieczna po takim zabiegu
Wielkie dzięki. Rysunek rozwiązuje sprawę ułożenia korbowodu na wale. Pozostaje jeszcze sprawa strzałki na tłoku. I pozostaje to dymienie. Czy przyczyną są jednak pierścienie? Jak widać na zdjęciu tłok jest czysty, pierścienie też. Brak zapieczeń. Myślę, że jak by pierścienie puszczały olej to by występowały jakieś zapieczenia na tłoku. Chyba, że może...
Witam. Mam poważny problem i brak mi już koncepcji mianowicie:silnik jak w tytule kopcił na siwo brał olej więc rozebrany zrobione tłoki(jeden napęknięty),pierścienie (na dwóch tłokach zapieczone)uszczelniacze zaworów i prowadnice, turbo sprane, pompowtryski po sprawdzeniu wszystko złożone i tu rozczarowanie kopci tak samo jak przed robotą, pytam znawców...
Witam Z olejem sprawa jest prosta ja kupował bym najtańszy spełniający normy wymagane przez producenta. Wymiana na inny - o nie zalecanych parametrach może pogorszyć sprawę. Jeśli jesteś przed wymianą oleju ja zaryzykował bym płukankę np. Liquide Molly. Nie powinno nic pogorszyć a jest szansa że odblokuje zapieczone pierścienie na tłokach i zużycie...
był podłączany pod komputer ?? pokazuję jakieś błędy ??nie ubywa oleju ??? ubywanie płynu może być nie związane z usterką , miałem podobny przypadek z passatem b5 lift 1,8turbo równo pracował , żadnych błędów , ciśnienie w cylindrach w normie , a okazało się że zapieczone pierścienie olejowe na tłokach
Wymieniłem łożyska i uszczelniacze, a tłok wymieniłem bo pierścienie były zapieczone.
Witam Tak ku potomności na temat nierówno zużytego pierścienia, bo problem z silnikiem piły został chyba rozwiązany. Spotkałem się wielokrotnie z tego typu przypadkiem w silnikach dwusuwowych. Z mojego doświadczenia wynika, że przyczyną jest zapieczenie pierścienia w rowku tłoka lub nagar, który dostał się do rowka pod pierścień. Skutkuje to brakiem...
Przepływomierz raczej nie powinien powodować takich objawów, słyszałem kiedyś o zapieczonych pierścieniach na jednym tłoku jakby "zaciętych" w rowkach, czyli w procesie stygnięcia silnika pierścienie nie "rozprężały" się i nie dociskały do ścianek cylindra, po rozruchu jak dostały drgań, temperatury, oleju to doszczelniały cylinder i było ok. Wrzuć...
opis usterki wskazuje na puszczające pierścienie olejowe. Dokładnie winą były zapieczone pierścienie olejowe. Po wlaniu 50 ml benzyny na tłoki, stan benzyny utrzymał się max 15 min. Ale już są wymienione wiec mam nadzieje że będzie dobrze :)
Jeśli głowica była po naprawie (kompletna obróbka) a rozrząd jest na 100% dobrze ustawiony to zostają tylko zapieczone pierścienie w swoich rowkach na tłoku .
Masz zapieczone pierścienie olejowe, które nie zbierają oleju i stad olej na świecach. a pierścienie odpowiedzialne za ciśnienie w miarę trzymają choć drugi cylinder ma trochę za mało 9. minimum to 10. Wiec na pewno masz pierścienie do wymiany. a co więcej okaże się po ściągnięciu głowicy. Dodano po 7 możesz spróbować zrobić płukankę choć wątpię ze...
Witam jak nie masz kompresji to a) zawory nie domykają się lub coś w tym stylu. b) zapieczone pierścienie na tłokach. c) poluzowane świece zapłonowe Co do kontrolki ciśnienia oleju to jaki masz jego poziom (czy aby nie za mało) Co do panewek po czym wnioskujesz że sprawne (no chyba że rozebrałeś silnik i zrobiłeś oględziny) a co do stukotu może masz...
Silnik 430, 520? Jeżeli silnik był naprawiany przez serwis, to chociaż powinien być odpalony i sprawdzony czy np. nie łapie lewego powietrza, albo gaźnik nie jest ustawiony zbyt ubogo. Chyba, że silnik nie ma właściwego chłodzenia i zaciera się w wyniku temperatury. Chociaż... Kupiłem kiedyś kosę Texas CG260B ze złomu, bo mam taki sam model i potrzebowałem...
Na początek wymiana świecy, trzeba sprawdzić pierścienie na tłoku mogą być zużyte lub zapieczone.
Minął miesiąc od naprawy, ponad 1,5 tyś. km przejechane i wszystko chodzi cacy, pali od strzała, chodzi równiutko, zero kopcenia, tłoki i świece czyściutkie, nawet podczas docierania nie zauważyłem żadnych ubytków oleju na bagnecie. Przyczyną pojawiania się oleju na tłokach były zapieczone pierścienie. Wymieniłem je na nowe i samemu honowałem powierzchnie...
Załóż sobie jakąś suchą rękawicę i na pracującym silniku ściągaj na chwilę i zakładaj kolejno kabel ze świecy. Słuchaj czy po ściągnięciu danego kabla silnik się ucisza. Może to być któryś tłok(zużycie tłoka-zapieczenie, peknięcie pierścienia), sworzeń tłoka lub panewki na jego korbowodzie. Także nadpalony któryś zawór wydechowy(jego przylgnia lub gniazdo)....
zapieczone pierścienie pierścienie tłoka zapieczone pierścienie tłokowe
bosch uszkodzony moduł domofony breloki wgrać mapę
Światło w Junak 901 nie gaśnie po wyjęciu kluczyka Samsung SCX-3405F "System initialize" error – Reset and firmware recovery steps