bo już ręce mi opadają. Dopiero pierwszy problem usunięty a Ty już się zniechęcasz. Wtryski zrobione, problem nie rozwiązany. Trzeba dalej szukać. Kolega grzeniuw pisał o sprawdzeniu ciśnienia sprężania. Warto zrobić. Nic nie wiadomo w jakim stanie są zawory czy pierścienie.
Możliwe problemy to obluzowane diody na radiatorze, luźne lub utlenione połączenia. Nie problemy z paskiem bo by nie starczało prądu na włączonych światłach. Czy odłączony jest kondensator od obwodu szczotek ? Przy elektronicznym regulatorze ma go nie być. Zły styk szczotek z pierścieniami ślizgowymi ewentualnie zużyte szczotki, brudne względnie uszkodzone...
czy można założyć pierścienie olejowe z zetora do ursusa c-360??? proszę o szybką odpowiedź jeśli to możliwe
Gładką strona usczelniacza w stronę tego metalowego pierścienia.
czy można założyć pierścienie olejowe z zetora do ursusa c-360??? proszę o szybką odpowiedź jeśli to możliwe
Tak o te. Odkręć i wykręć pierścień. Gwint pierścienia standardowy prawy. Odkręcasz w lewo.
Jeżeli tuleje mają progi to nie warto wymieniać samych pierścieni. To jest na tyle duże zużycie, że wymiana pomoże co najwyżej na pół roku. Wał możesz zostawić w spokoju jeżeli jest szczelny. Jednak nie polecam wymiany samych pierścieni. Wiem, że wymiana całych zestawów kosztuje, ale robota jest ta sama co przy wymianie samych pierścieni. Polecam zestawy...
Tak, tak ale nawet fachowe wydawnictwa i fachowe hurtownie części samochodowych pierścienie ślizgowe nazywają komutatorem; chodzi wszak tylko o to co prąd "podaje" szczotkom.
Silnik musi się dotrzeć, to normalne. Dopóki pierścienie się nie ułożą będzie dymił.
Tak tłoki fi 100. Nr. Silnika 6201-018176 Według katalogu fi 100mm 3 pierścienie, tłoki 4 pierścieniowe są do starszych typów.
Megawe, ale fabryka daje normalne pierścienie czyli pierwszy chromowany i jakoś te silniki działały/działają. A wymagany olej to klasa CD Możesz się pochwalić ile motogodzin wytrzymają te zwykłe pierścienie?
Wymieniłem całe zestawy tuleja +tłok+pierścienie . Na ta chwile się dociera i zobaczymy co będzie:-) Pozdrawiam
Czy masz miernik by sprawdzić przejście w Ω.Jeżeli nie to zrób prowizoryczną kontrolkę z żarówki przykładowo 24V/4W.Jeden koniec kontrolki podłącz do zacisku B+,drugi koniec do zacisku 54 na zacisk DF daj masę .Zobacz czy kontrolka się zapali.Jeżeli nie może być uszkodzony wirnik ,krótkie szczotki itp.Zacisk MO był wyjściem środka gwiazdy(uzwojenia...
witam ciśnienie w cylindrach mi się wydaje że masz kiepskie bo ja przy zetorze 5211 jak miałem badane miałem w ok 29-28 bar wielkość komory spalania mam taką samą jak ty wiec ciśnienie powinno być takie samo wg znajomego od około 26bar do 32bar przy dobrych konstrukcjach. Może być przyczyna tak jak sugerujesz nieszczelne zawory lub złe założenie pierścieni...
Mam problem ze sprężarką ponieważ ostro wali olejem tzn gdy nabije nominalne ciśnienie to odolejacz jak kicha to dość sporo wyrzuca tego oleju za każdym razem a jak przykręcę wąż do pompowania kół i przystawię do dłoni to wyrzuca tym olejem, wcześniej tego nie było .Czy mogły popękać pierścienie odolejacz mam od zetora wiece regulator jest wbudowany...
Zużyte pierścionki, nie trzymające zaworki. W odolejaczu nie masz ostatnio więcej oleju? Najpierw rozbierz i sprawdź stan elementów tłok cylinder pierścienie. Może wymiana samych pierścieni wystarczy. Najczęściej wystarcza, a koszt niewielki.
Do tej chwili została podkręcona dawka paliwa na pompie. Jest lepiej jednak jeszcze nie to co ma być. Ale na dniach będziemy dawać nowe zestawy naprawcze ale już oryginały ewentualnie z Krotoszyna bo podobno zetory miały po 3 pierścienie a nie po 4 jak założyliśmy. I zobaczymy co dalej. Ale jak się zdenerwuję to zrobię wszystko na cacy i dam znać.
Przykro mi ale nie mam przedniego napędu i amortyzatora drgań nie posiadam... A co do pompy możecie mieć rację bo od nowości nie ruszana. A ktoś mi powie może czy tą pompę od wspomagania da się rozebrać i coś w niej zregenerować np uszczelki? a wytarte dekielki na magnesów-kę? A odnośnie regulacji tych drążków kierowniczych sterującego do siłownika...
No to proszę mi odpowiedzieć skoro kontrolka jest podłączona pod diody a jak wiemy prąd płynie w jednym kierunku to skąd minus do kontrolki z regulatora ? a co do wirnika uzwojenie odseparowane od reszty uzwojenie ma przejście pierścienie troszkę podjechanie ale to normalne szczotki dobre
Pierścienie tłokowe na pewno do wymiany. Kup firmy Prima Łódź chromowane. Widziałem podróbki pierścieni Prima, pierwszy i drugi był z Łodzi a olejowy, nie chromowany, nie wiadomo skąd. Czesi nie robią pierścieni tłokowych, importują.
Do sprawdzenia rozdzielacz w pokrywie skrzyni,mikropompka a w ostateczności rozpołowienie ciągnika i remont wzmacniacza być może zużyły się tarczki cierne lub pierścienie przy prawidłowo działającym wzmacniaczu po przełączeniu na zająca ciągnik powinien lekko "grzebnąć" kołami. Czy przedni napęd i wom działają prawidłowo?
Dokładnie takie siłowniki wspomagania są np. w zetorze. Na końcu nurnika jest tylko pierścień z drutu. Już nie jednego robiłem gdy po kombinacjach właścicieli wyskoczył nurnik zrywając zabezpieczenie i niszcząc uszczelniacze.
Jak wyglądały pierścienie? Możliwe ze pękł Ci jeden przy składaniu. Jeśli przed rozbiórka było ok, a po już nie to szukaj wady w tym co naprawiałeś.
Ciągnik pali dobrze, głowica wygląda dobrze. Aby sprawdzić zawory nalewasz nafty w w kanały wydechowe i ssące i patrzysz czy cieknie Jak nie to OK. Teraz pytanie skąd woda w oleju? Przypuszczam, że tuleje jednak trzeba wyjąć i uszczelnić Progi w niczym nie przeszkadzają jak dziura okrągła, może pierścienie szczególnie pierwszy ma zbyt duży luz w rowku...
Tłoki w 7711 i 7745 mają większą komorę spalania. Różnica jest uzyskana przez większa średnicę komory i większą wysokość tłoka mierząc od pierwszego pierścienia o 0,7mm. Pojemność mniejszej to 46,5cm3 a większej 50,65cm3. Możliwe że zle skompletowali zestawy.
Trochę dziwne żeby wyprzedzenie wtrysku miało wpływ tylko na jeden cylinder. Ale spróbować można. Myśląc racjonalnie to jeśli kompresja jest znaczy to że pierścienie, tuleja, zawory, uszczelki pod głowicą i wszystko co ma wpływ na ciśnienie jest OK. A jeśli to jest dobre to zostaje układ paliwowy. Wpływ na to może mieć jedynie pompa. Spróbował bym jeszcze...
Cześć, Muszę na wiosnę zwalić podnośnik i zrobić jakiś porządny remont ponieważ niestety mi nie trzyma. W zeszłym roku wiosną też go zwalałem bo praktycznie już mi nie podnosił a pompa ma zaledwie 2 lata. Okazało się że na cylindrze były popękane pierścienie a te gumowe były całe poszarpane. Ciągnik był potrzebny na cito więc doraźnie zostało to naprawione...
witam w zeszłym roku robiłem kapitalny remont silnika z powodu -(wytarcia się panewki na wale korbowym od strony sprzęgła , odbite były tez zawory na tłoku , i z powodu nieprzyjemnego stuku w silniku) wymienione zostało : -zestaw naprawczy 3 szt (tuleja , tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) oryginał zetora -panewki , zawory , planowanie głowic...
Jeżeli masz dużo nagaru to może być objaw zuzycia pierścieni tłokowych i w komorze spala sie olej, może tez być od lejących wtrysków.
Więc tak: -wyjąłem regulator, między pierścieniami ślizgowymi alternatora jest przejście mierzone miernikiem. - ciągnik to uturbiony samodzielnie Zetor 8045, alternator to Bosch 100A z Opla Vectry, poprzedni to Angielski Lucas. -powód zmiany to wywalone łożyska, i urwane mocowanie -Co do kontrolki, to racja,mierzyłem zacisk D+ z podłączoną kontrolką....
Silnik jest drugi, pompę przełożyłem z pierwszego, który miał tak rozrząd wyrobiony, że wtrysk następował w zwrotnym punkcie i na koniec był mocny strzał w tłumik i cisza, dlatego przypuszczam, że mogła się uszkodzić pompa. A co do ustawienia rozrządu w dwóch silnikach, to są bardzo zbliżone, trybiki są w takim samym ułożeniu przy górnym ułożeniu 1...
Na chwilę obecną polecam firmę ZETOR.Zestawy firmy Mahle nie mają wiele wspólnego z samą firmą(oprócz pakowania) są zbieraniną produkcji prawdopodobnie indyjskiej plus polskie pierścienie.Wiem bo siostrzeniec pracuje w Mahle i nie produkują już zestawów do Ursusów.Swego czasu zakładałem parę zestawów Techmot i spodobały mi się ponieważ miały pierścień...
jeżeli już rozbierzesz dół silnika i odkręcisz korbowody sprawdź też czy któryś tłok na korbowodzie nie ma luzu. będzie dość ciężko ale da się to sprawdzić i wyczuć. Napisz też co było robione podczas tego remontu i jak dawno. ile motogodzin tak około. Dziś odkręcam. Uszczelka pod głowicą, pompa, wtryski, pierścienie, tłoki nie były zniszczone nic...
Szczerze ? Pierwsze słyszę żeby tam jakaś "mikropompka" była... To nie John Dere z 2008r z elektro-hydraulicznym układem jezdnym. To stary, poczciwy Zetor - 100% mechaniki. Ja bym na początek sprawdził czy mechanizm załączania przedniego napędu w ogóle działa a jeżeli tak - to jak. Jeżeli tam jest wszystko ok no to masz do ponownej rozbiórki te "tarczki"...
Najlepsze części wg mnie opony Mitas czeska firma bardzo dobra Pierścienie tłokowe primy jak kolega wyżej zauważył lub zestawy naprawcze ursusa choć też co do niektórych części są obiekcje bardzo znanej czeskiej fabryki poniewaz zakładaliśmy sprzęgło do 12145 zetora i nie wyjechał z garażu a ono już się spaliło i 3 godz roboty poszło alternatory bosch...
Ciekawe czy nie popękały. Jak nie dopasują się to można kombinować jeszcze zakładając z zetora jeśli pasują. Mimo wszystko maja trochę lepszej jakości części.
Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie...
Witam. Pytanie czysto teoretyczne. Jak wiadomo w Ursusach tłoki posiadają 5 pierścieni: 3 uszczelniające oraz 2 zgarniające (tzw. olejowe). W Perkinsie i Zetorze już dawno temu doszli do redukcji ilości pierścieni (3 uszczelniające/1 olejowy do 2 uszczelniających/1 olejowy w wersjach Turbo). Ponieważ drugi pierścień olejowy znajduje się poniżej sworznia...
Pisząc "na szczotkach" mam na myśli pomiar omomierzem między jedną a drugą szczotką. Nie pamiętam, który zacisk jest do podłączony do szczotki, bo druga jest podłączona do masy. Jak już napisałem taki pomiar powie Ci czy masz dobry kontakt szczotek z pierścieniami, oraz czy wirnik jest dobry. Jednak (at)rico37p ma rację. Widzę, że nie bardzo orientujesz...
Witam. Niestety nie pomogę, za to może ty, lub jeszcze ktoś inny doradzi. Potrzebuję kupić taką beczkę do Zetora 80 km czyli ok 5-7 tys litrów. Gdzie szukać i na co zwrócić uwagę aby nie mieć takich jak w poście wyżej problemów.
Witam, Proszę o pomoc, mianowicie po zrobieniu remontu silnika (pęknięty wał) orginalny wał po I szlifie u nas nowe panewki, pierścienie na tłokach uszczelka ciśnienie oleju na silniku około 2,8 bara nie wzrasta ani nie spada po dodaniu gazu. Czy to dobre ciśnienie? Jeśli nie proszę o info gdzie można i czy można podkręcić pompę oleju w silniku. Kiedyś...
Odolejacz rozumiem do instalacji pneumatycznej.:D Pierścień zimmera należy umieć założyć a jeśli już chce sie wymieniać pokrywę z zimmeringiem to na pokrywę z odrzutnikiem oleju.:idea: Fergusona nei ale zetora czemu nie.
No właśnie. Rozważanie czysto teoretyczne, bo nie planuję w swoim samochodzie zmieniać chłodziwa, ale... Rozważanie praktyczne: 1. BMW E39 525 kolegi, jak dobrze pamiętam, w lecie skończyło się na zagotowaniu i wywaleniu płynu podczas jazdy w mieście. Pamiętaj że wrzenie to nie tylko temperatura wrzenia - jeśli w układzie jest ciśnienie wyższe od atmosferycznego...
Witam wszystkich. Chciałbym zamontować turbo do zetora 8111 odpowiednik 912, c385. Wiem że były pewne różnice w silnikach, pierścienie i takie tam ale mniejsza z tym. Chciałbym aby forumowicze wyjaśnili mi kilka kwestii których nie do końca rozumiem. posiadam taki silnik: Zetor 8111 Silnik 4,6 litra, r4 diesel, moc 80km. Moc przy 2200rpm a max rpm to...
Chciałem wsadzić stronę z przekrojem zwolnicy , ale za chinskiego boga nie umiem tego zrobić. Tak czy tak musisz zdjąć zwrotnicę z przodka i tam gdzie wchodzi widłak-półoska masz 6 czy 8 śrub trza je wykręcić zdjąć tą blaszkę i tam będą takie gumowe korki w otwory po nich wkręcisz śruby te które wykręciłeś i wypchniesz cała zwolnicę ze zwrotnicy albo...
Witam.W Zetorze 7211 sprężarka powietrza nie nabija powietrza.Po podłączeniu przyczepy nic się nie dzieje.Zaznaczam że wymieniłem cylinder tłok i pierścienie.Gdzie szukać przyczyny?. Pozdrawiam
Witam Mam taki problem z Zetorkiem 5245 : nie moge opuścić całkiem do przodu (dołu) dźwigni włączania WOM i hydrauliki bo czuje jakiś opór i nie mogę włączyć samej hydrauliki bez włączenia WOM. Dzisiaj zdjąłem "plecak" bo planuje wymienić pierścienie na tłoku podnośnika i zauważyłem, że na wale ( WOM) pomiędzy łożyskiem umiejscowionym w tylnej obudowie...
Ale kamienie są raz po to żeby utrzymywały pierścienie synchronizatora współbieżnie z przesuwką, a dwa żeby ją utrzymywały ją samą w stabilnej pozycji. Skoro wyleciały, to znaczy że zrobiło się tam zbyt luźno - coś się rozleciało. Do tej pory jedyną przyczyną takiego stanu rzeczy jaką widziałem, było zmielone łożysko igiełkowe pomiędzy wałkiem sprzęgłowym,...
ceny te same ale jest więcej ciapków droższych od c-360. pozostawie to bez komentarza Trzeba jeszcze pamiętać z jakim silnikiem. Ja od kilkunastu lat mam c330 ale po tych kilkunastu latach wyglądał coraz gorzej. Chcieliśmy kupić jakiś fajny po remoncie i malowaniu ale jak zobaczyliśmy ceny... Stwierdziliśmy, że sami go wyremontujemy, po wyjęciu tłoków...
Witam, ostatnio miałem problem z ładowaniem. Kontrolka migała aż w końcu zaczęła cały czas świecić... Na początku założyłem nowy regulator napięcia. Nic nie pomogło, rozebrałem alternator szczotki i pierścienie ślizgowe ok, okazało się że jedna dioda nie przewodziła wogóle prądu ani w jedną ani w drugą stronę. Kupiłem cały mostek prostowniczy o skody...
Z kołami rozrządu oczywiście masz całkowitą rację. Jeśli chodzi o 5340 to jego starszym odpowiednikiem jest zdaje się 62xx. Ale głowy nie dam. 5340 jest konstrukcją tylko zmodernizowaną, bazującą na starszych modelach. Ma zmodernizowaną pompę wtryskową nie za bardzo na jego korzyść według mnie, tłoki z trzema pierścieniami i zmienioną pojemnością komory...
Witam! To ta 60-tka mniej pochodzi bo szybciej pada silnik lecz ona ma więcej trochę siły. Jak ty orzesz na 25cm i 2 biegiem ta jak tak samo orałem ale 3 biegiem.Teraz mam massey ferguson 3060 bez napędu i w 4 pługach mogę jeździć 2 biegiem.Zrobienie w nim silnika jest tanie około 1500 zł.On pali 7-8 l na godz. udźwig ma 3600kg zbiornik 148l a zwolnice...
Na ssącym się nie spoci bo tam jest podciśnienie. Miałem 4011 z luzami na zamkach 4 mm, startymi pierścieniami zgarniającymi na płasko dosłownie i tłokiem takim luźnym że pomiędzy niego a tuleję wchodziła zapałka. Żarł olej ale go nie poczułeś w spalinach. Bardziej kopcił na czarno. To zresztą nie jedyny przypadek który znam a nie kopcił charakterystycznie...
Najbardziej prawdopodobna usterka to uszkodzona uszczelka na tłoku w cylindrze, jest tam pierścień metalowy i gumowy kołnierzowy. Jeśli porysowana tuleja to on się zniszczył. Można przeszlifować tuleje papierem ściernym (robiąc tzw. honownicę z okrągłego klocka drewna). Może być problem w rozdzielaczu, nie wiem czy ta kulka była tylko zatrzaskiem czy...
Dane techniczne: siłownik 30 ton z nakładaną nasadką średnica tłoczyska 58 mm średnica obudowy tłoka 92 mm max skok roboczy tłoczyska 160 mm max wysuw tłoczyska 240 mm długość siłownika w pozycji schowanej 380 mm długość korpusu z gwintem 300 mm średnica pierścienia mocującego dużego 137 mm średnica pierścienia mocującego małego 105 mm Dodano po 4 Słyszałem...
Witam. Trafił mi się taki silnik do roboty. Przygotowane mam wszystko do składania, ale pojawił się problem /w zasadzie dwa/z uszczelką głowicy. Pierwsz to grubość uszczelki. Wg czego się ją ustala? Wystawania tulei, tłoka, obsadzenia zaworów...? Drugi to rodzaj samej uszczelki. W jednym typie po przeciwnej stronie otworów popychaczy są duże trójkątne...
narazie dziękuje za wszystkie podpowiedzi, bliżej wiosny jak będe to nprawiał a nie będe coś wiedział to napisze. pozdrawiam Dodano po 29 ale mam jeszcze jedno pytanie o inne traktor- zetor 8011 a dokładnie o żółw-zając,zając działa a żółw nic. Dodano po 2 przepraszam to żółw działa a zając nie dział. na żółwiu można nawet orać a jak przełącze na zająca...
Witam Po skręceniu silnika, nałożeniu wieńca na wał jest problem z zakręceniem silnikiem korbą od paska klinowego z przodu silnika,nie wiem czego jest wina czy rozrusznika, bo przy rozruchu buczy i nie daje rady zakręcić wałem, idzie opornie, odpalam na rozruchu class 630 na 12v ,nie wiem czy coś jest źle skręcone, silnik jest po remoncie wymienione...
zetor zetor forterra żeliwne pierścienie pierścienie alternatora
checking nvram unitra igła sygnał mikrofonu dynamicznego
hulajnogi elektryczne problemy zelmer regulator obrotów
Jak często wymieniać wodę w akwarium? Porady i zalecenia Szary cień na środku ekranu Samsung UE55NU7093U