Tak, tak ale nawet fachowe wydawnictwa i fachowe hurtownie części samochodowych pierścienie ślizgowe nazywają komutatorem; chodzi wszak tylko o to co prąd "podaje" szczotkom.
Możliwe problemy to obluzowane diody na radiatorze, luźne lub utlenione połączenia. Nie problemy z paskiem bo by nie starczało prądu na włączonych światłach. Czy odłączony jest kondensator od obwodu szczotek ? Przy elektronicznym regulatorze ma go nie być. Zły styk szczotek z pierścieniami ślizgowymi ewentualnie zużyte szczotki, brudne względnie uszkodzone...
PS. W prawo ciężej w lewo lekko całkiem. Tym pierścieniem i kręcąc tłoczyskiem nie da się tego ustawić. Tym pierścieniem ustawia się punkt neutralny siłownika, żeby kierownica sama nie skręcała. Dzisiaj dokonałem sekcji zwłok "ustrojstwa", po usunięciu go z systemu kierowania traktorem. Poprzedni naprawiacze włożyli łapki gdzie tylko mogli, a potem...
Do tej chwili została podkręcona dawka paliwa na pompie. Jest lepiej jednak jeszcze nie to co ma być. Ale na dniach będziemy dawać nowe zestawy naprawcze ale już oryginały ewentualnie z Krotoszyna bo podobno zetory miały po 3 pierścienie a nie po 4 jak założyliśmy. I zobaczymy co dalej. Ale jak się zdenerwuję to zrobię wszystko na cacy i dam znać.
musisz zajrzeć do katalogu jakie tłoki przychodzą do twojego silnika ale wychodzi na to ze nie ma różnicy czy 3 pierścienie czy 4 pierścienie Pewnie że nie ma różnicy, przecież producent z nudów sobie zmieniał rodzaj tłoków wibracje są od tłoków Kolega wyczytał w szklanej kuli? . Zapewne aby silnik działał prawidłowo muszę założyć odpowiednie tłoki...
Do sprawdzenia rozdzielacz w pokrywie skrzyni,mikropompka a w ostateczności rozpołowienie ciągnika i remont wzmacniacza być może zużyły się tarczki cierne lub pierścienie przy prawidłowo działającym wzmacniaczu po przełączeniu na zająca ciągnik powinien lekko "grzebnąć" kołami. Czy przedni napęd i wom działają prawidłowo?
Koledzy mój 7211 dostał dzisiaj drugie życie, po rocznych problemach z paleniem (najgorzej było zimą, a nawet w jesienne poranki krew mnie zalewała - dobrze że ma zamontowaną grzałkę). A więc do sedna sprawy: rok temu po zakupie ciągnika postanowiliśmy przeprowadzić remont (komplety naprawcze Zetor, nowe panewki nominalne, kapitalne głowice, wtryski...
Silnik musi się dotrzeć, to normalne. Dopóki pierścienie się nie ułożą będzie dymił.
Witam Mam taki problem z Zetorkiem 5245 : nie moge opuścić całkiem do przodu (dołu) dźwigni włączania WOM i hydrauliki bo czuje jakiś opór i nie mogę włączyć samej hydrauliki bez włączenia WOM. Dzisiaj zdjąłem "plecak" bo planuje wymienić pierścienie na tłoku podnośnika i zauważyłem, że na wale ( WOM) pomiędzy łożyskiem umiejscowionym w tylnej obudowie...
Witam, Proszę o pomoc, mianowicie po zrobieniu remontu silnika (pęknięty wał) orginalny wał po I szlifie u nas nowe panewki, pierścienie na tłokach uszczelka ciśnienie oleju na silniku około 2,8 bara nie wzrasta ani nie spada po dodaniu gazu. Czy to dobre ciśnienie? Jeśli nie proszę o info gdzie można i czy można podkręcić pompę oleju w silniku. Kiedyś...
Pierścienie tłokowe na pewno do wymiany. Kup firmy Prima Łódź chromowane. Widziałem podróbki pierścieni Prima, pierwszy i drugi był z Łodzi a olejowy, nie chromowany, nie wiadomo skąd. Czesi nie robią pierścieni tłokowych, importują.
Zapalnie może być powiązane jeśli pierścienie przytarte, lub być osobną usterką - tutaj układ wtryskowy i ew. świece żarowe do weryfikacji. Kolega chce zarobić ostrzeżenie?
Ok. Sprawdzę to chociaż pierścienie też wymieniałem bo stare 1był pęknięty a 2 zapieczony ale nawet na takich było ok . mam pewna diagnozę tego ale nie wiem czy to będzie to ,a mianowicie jak skladalem na suwaku jest oring 25/2 ja chciałem trochę ulepszyć i dalem trochę grubszy i to może być cala przyczyna bo wyczytałem w książce napraw, że suwak nie...
proponuje zacząć od zdemontowania alternatora. potem pomierzyć tak jak koledzy piszą wyżej wirnik uzwojenia stojana. Przy takiej kolejności może kolega pozna budowę i jednocześnie bedzie wiedział oczym mówimy. W alternatorze uzwojenie wirnika nawijane jest cylindrycznie i niejest trudno sprawdzić te uzwojenie. Wyjściie na dwa pierścienie ślizgowe. Jeśli...
No to proszę mi odpowiedzieć skoro kontrolka jest podłączona pod diody a jak wiemy prąd płynie w jednym kierunku to skąd minus do kontrolki z regulatora ? a co do wirnika uzwojenie odseparowane od reszty uzwojenie ma przejście pierścienie troszkę podjechanie ale to normalne szczotki dobre
Witam, ostatnio miałem problem z ładowaniem. Kontrolka migała aż w końcu zaczęła cały czas świecić... Na początku założyłem nowy regulator napięcia. Nic nie pomogło, rozebrałem alternator szczotki i pierścienie ślizgowe ok, okazało się że jedna dioda nie przewodziła wogóle prądu ani w jedną ani w drugą stronę. Kupiłem cały mostek prostowniczy o skody...
ceny te same ale jest więcej ciapków droższych od c-360. pozostawie to bez komentarza Trzeba jeszcze pamiętać z jakim silnikiem. Ja od kilkunastu lat mam c330 ale po tych kilkunastu latach wyglądał coraz gorzej. Chcieliśmy kupić jakiś fajny po remoncie i malowaniu ale jak zobaczyliśmy ceny... Stwierdziliśmy, że sami go wyremontujemy, po wyjęciu tłoków...
Witam. Może i nie na temat, ale pozwolę sobie przedstawić pewien przypadek tylko że z ciągnikiem Ursus C 330. Bardzo dobry, słynący w okolicy remontował właśnie C 330, remont kapitalny(nowe tuleje tłoki pierścienie itd.). Po remoncie okazało się że ciągnik pali na jeden tłok. Przez tydzień czasu szukał przyczyny. M.in. wałek rozrządu, głowica, wtryski,...
Ale kamienie są raz po to żeby utrzymywały pierścienie synchronizatora współbieżnie z przesuwką, a dwa żeby ją utrzymywały ją samą w stabilnej pozycji. Skoro wyleciały, to znaczy że zrobiło się tam zbyt luźno - coś się rozleciało. Do tej pory jedyną przyczyną takiego stanu rzeczy jaką widziałem, było zmielone łożysko igiełkowe pomiędzy wałkiem sprzęgłowym,...
Witam wszystkich. Chciałbym zamontować turbo do zetora 8111 odpowiednik 912, c385. Wiem że były pewne różnice w silnikach, pierścienie i takie tam ale mniejsza z tym. Chciałbym aby forumowicze wyjaśnili mi kilka kwestii których nie do końca rozumiem. posiadam taki silnik: Zetor 8111 Silnik 4,6 litra, r4 diesel, moc 80km. Moc przy 2200rpm a max rpm to...
Chciałem wsadzić stronę z przekrojem zwolnicy , ale za chinskiego boga nie umiem tego zrobić. Tak czy tak musisz zdjąć zwrotnicę z przodka i tam gdzie wchodzi widłak-półoska masz 6 czy 8 śrub trza je wykręcić zdjąć tą blaszkę i tam będą takie gumowe korki w otwory po nich wkręcisz śruby te które wykręciłeś i wypchniesz cała zwolnicę ze zwrotnicy albo...
No właśnie. Rozważanie czysto teoretyczne, bo nie planuję w swoim samochodzie zmieniać chłodziwa, ale... Rozważanie praktyczne: 1. BMW E39 525 kolegi, jak dobrze pamiętam, w lecie skończyło się na zagotowaniu i wywaleniu płynu podczas jazdy w mieście. Pamiętaj że wrzenie to nie tylko temperatura wrzenia - jeśli w układzie jest ciśnienie wyższe od atmosferycznego...
bo już ręce mi opadają. Dopiero pierwszy problem usunięty a Ty już się zniechęcasz. Wtryski zrobione, problem nie rozwiązany. Trzeba dalej szukać. Kolega grzeniuw pisał o sprawdzeniu ciśnienia sprężania. Warto zrobić. Nic nie wiadomo w jakim stanie są zawory czy pierścienie.
czy można założyć pierścienie olejowe z zetora do ursusa c-360??? proszę o szybką odpowiedź jeśli to możliwe
Gładką strona usczelniacza w stronę tego metalowego pierścienia.
Tak o te. Odkręć i wykręć pierścień. Gwint pierścienia standardowy prawy. Odkręcasz w lewo.
Dziwne, powinien być jeden chromowy, dwa uszczelniające szare i dwa zgarniające - identyczne, obydwa ze sprężynami - chyba że mylę teraz z Zetorem.
Megawe, ale fabryka daje normalne pierścienie czyli pierwszy chromowany i jakoś te silniki działały/działają. A wymagany olej to klasa CD Możesz się pochwalić ile motogodzin wytrzymają te zwykłe pierścienie?
czy można założyć pierścienie olejowe z zetora do ursusa c-360??? proszę o szybką odpowiedź jeśli to możliwe
Mam problem ze sprężarką ponieważ ostro wali olejem tzn gdy nabije nominalne ciśnienie to odolejacz jak kicha to dość sporo wyrzuca tego oleju za każdym razem a jak przykręcę wąż do pompowania kół i przystawię do dłoni to wyrzuca tym olejem, wcześniej tego nie było .Czy mogły popękać pierścienie odolejacz mam od zetora wiece regulator jest wbudowany...
Zużyte pierścionki, nie trzymające zaworki. W odolejaczu nie masz ostatnio więcej oleju? Najpierw rozbierz i sprawdź stan elementów tłok cylinder pierścienie. Może wymiana samych pierścieni wystarczy. Najczęściej wystarcza, a koszt niewielki.
Czy masz miernik by sprawdzić przejście w Ω.Jeżeli nie to zrób prowizoryczną kontrolkę z żarówki przykładowo 24V/4W.Jeden koniec kontrolki podłącz do zacisku B+,drugi koniec do zacisku 54 na zacisk DF daj masę .Zobacz czy kontrolka się zapali.Jeżeli nie może być uszkodzony wirnik ,krótkie szczotki itp.Zacisk MO był wyjściem środka gwiazdy(uzwojenia...
Trochę dziwne żeby wyprzedzenie wtrysku miało wpływ tylko na jeden cylinder. Ale spróbować można. Myśląc racjonalnie to jeśli kompresja jest znaczy to że pierścienie, tuleja, zawory, uszczelki pod głowicą i wszystko co ma wpływ na ciśnienie jest OK. A jeśli to jest dobre to zostaje układ paliwowy. Wpływ na to może mieć jedynie pompa. Spróbował bym jeszcze...
Ale właśnie te tzw wzmocnione tłoki i cylindry do C360 to głównie te zetoroskie o średnicy 90mm. Oryginalny w C360 ma 80mm. Natomiast udało mi się znaleźć w jednym sklepie tłok o średnicy 80mm na 4 pierścienie. Dwa gumowa, dwa metalowe. Gumowe oczywiście jak tu ktoś wyżej napisał, daję niebieskie. Także wezmę chyba ten tłok na 4 pierścienie i zwykły...
Na chwilę obecną polecam firmę ZETOR.Zestawy firmy Mahle nie mają wiele wspólnego z samą firmą(oprócz pakowania) są zbieraniną produkcji prawdopodobnie indyjskiej plus polskie pierścienie.Wiem bo siostrzeniec pracuje w Mahle i nie produkują już zestawów do Ursusów.Swego czasu zakładałem parę zestawów Techmot i spodobały mi się ponieważ miały pierścień...
Ciągnik pali dobrze, głowica wygląda dobrze. Aby sprawdzić zawory nalewasz nafty w w kanały wydechowe i ssące i patrzysz czy cieknie Jak nie to OK. Teraz pytanie skąd woda w oleju? Przypuszczam, że tuleje jednak trzeba wyjąć i uszczelnić Progi w niczym nie przeszkadzają jak dziura okrągła, może pierścienie szczególnie pierwszy ma zbyt duży luz w rowku...
Szczerze ? Pierwsze słyszę żeby tam jakaś "mikropompka" była... To nie John Dere z 2008r z elektro-hydraulicznym układem jezdnym. To stary, poczciwy Zetor - 100% mechaniki. Ja bym na początek sprawdził czy mechanizm załączania przedniego napędu w ogóle działa a jeżeli tak - to jak. Jeżeli tam jest wszystko ok no to masz do ponownej rozbiórki te "tarczki"...
Silnik jest drugi, pompę przełożyłem z pierwszego, który miał tak rozrząd wyrobiony, że wtrysk następował w zwrotnym punkcie i na koniec był mocny strzał w tłumik i cisza, dlatego przypuszczam, że mogła się uszkodzić pompa. A co do ustawienia rozrządu w dwóch silnikach, to są bardzo zbliżone, trybiki są w takim samym ułożeniu przy górnym ułożeniu 1...
witam w zeszłym roku robiłem kapitalny remont silnika z powodu -(wytarcia się panewki na wale korbowym od strony sprzęgła , odbite były tez zawory na tłoku , i z powodu nieprzyjemnego stuku w silniku) wymienione zostało : -zestaw naprawczy 3 szt (tuleja , tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) oryginał zetora -panewki , zawory , planowanie głowic...
jeżeli już rozbierzesz dół silnika i odkręcisz korbowody sprawdź też czy któryś tłok na korbowodzie nie ma luzu. będzie dość ciężko ale da się to sprawdzić i wyczuć. Napisz też co było robione podczas tego remontu i jak dawno. ile motogodzin tak około. Dziś odkręcam. Uszczelka pod głowicą, pompa, wtryski, pierścienie, tłoki nie były zniszczone nic...
Więc tak: -wyjąłem regulator, między pierścieniami ślizgowymi alternatora jest przejście mierzone miernikiem. - ciągnik to uturbiony samodzielnie Zetor 8045, alternator to Bosch 100A z Opla Vectry, poprzedni to Angielski Lucas. -powód zmiany to wywalone łożyska, i urwane mocowanie -Co do kontrolki, to racja,mierzyłem zacisk D+ z podłączoną kontrolką....
Najlepsze części wg mnie opony Mitas czeska firma bardzo dobra Pierścienie tłokowe primy jak kolega wyżej zauważył lub zestawy naprawcze ursusa choć też co do niektórych części są obiekcje bardzo znanej czeskiej fabryki poniewaz zakładaliśmy sprzęgło do 12145 zetora i nie wyjechał z garażu a ono już się spaliło i 3 godz roboty poszło alternatory bosch...
Na ssącym się nie spoci bo tam jest podciśnienie. Miałem 4011 z luzami na zamkach 4 mm, startymi pierścieniami zgarniającymi na płasko dosłownie i tłokiem takim luźnym że pomiędzy niego a tuleję wchodziła zapałka. Żarł olej ale go nie poczułeś w spalinach. Bardziej kopcił na czarno. To zresztą nie jedyny przypadek który znam a nie kopcił charakterystycznie...
Witam. Pytanie czysto teoretyczne. Jak wiadomo w Ursusach tłoki posiadają 5 pierścieni: 3 uszczelniające oraz 2 zgarniające (tzw. olejowe). W Perkinsie i Zetorze już dawno temu doszli do redukcji ilości pierścieni (3 uszczelniające/1 olejowy do 2 uszczelniających/1 olejowy w wersjach Turbo). Ponieważ drugi pierścień olejowy znajduje się poniżej sworznia...
Z kołami rozrządu oczywiście masz całkowitą rację. Jeśli chodzi o 5340 to jego starszym odpowiednikiem jest zdaje się 62xx. Ale głowy nie dam. 5340 jest konstrukcją tylko zmodernizowaną, bazującą na starszych modelach. Ma zmodernizowaną pompę wtryskową nie za bardzo na jego korzyść według mnie, tłoki z trzema pierścieniami i zmienioną pojemnością komory...
Dane techniczne: siłownik 30 ton z nakładaną nasadką średnica tłoczyska 58 mm średnica obudowy tłoka 92 mm max skok roboczy tłoczyska 160 mm max wysuw tłoczyska 240 mm długość siłownika w pozycji schowanej 380 mm długość korpusu z gwintem 300 mm średnica pierścienia mocującego dużego 137 mm średnica pierścienia mocującego małego 105 mm Dodano po 4 Słyszałem...
Witam.W Zetorze 7211 sprężarka powietrza nie nabija powietrza.Po podłączeniu przyczepy nic się nie dzieje.Zaznaczam że wymieniłem cylinder tłok i pierścienie.Gdzie szukać przyczyny?. Pozdrawiam
Mianowicie prądnice w traktorach są budowy zamknietej a alternatory wentylowane. I tu jest problem bo uzwojenia chwytaja kurz i ziemie i obrastają i o dziwo sie nie palą z przegrzania tylko uzwojenie koroduje- zielenieje.I albo sie upala albo zwarcie z rdzeniem robi. Nawet z Zetorach i MF. Diody obrośniete brudem o dziwo sie nie pala. Większego zużycia...
Witam Po skręceniu silnika, nałożeniu wieńca na wał jest problem z zakręceniem silnikiem korbą od paska klinowego z przodu silnika,nie wiem czego jest wina czy rozrusznika, bo przy rozruchu buczy i nie daje rady zakręcić wałem, idzie opornie, odpalam na rozruchu class 630 na 12v ,nie wiem czy coś jest źle skręcone, silnik jest po remoncie wymienione...
zetor zetor forterra żeliwne pierścienie pierścienie alternatora
awaria sprzęgła piecu bosch lodowka mrozi cyfrowy polsat zielony
interfejs multidiag makita migają diody
Kia Magentis 2.0 CRDi - Zgaśnięcie po wymianie czujnika wału Myszka nie powiększa ekranu - Windows, macOS, Linux