trzeba zwalic glowice mechanicy roznie biora do tego planowanie 60=80 pln uszczelka glowicy przydaloby sie sprawdzic prowadnice jak sa luzne to wymiana uszczelniaczy na prozno przy okazji dotrzec zaworki a co do pierscieni to to ze ma buta to nie swiadczy ze pierscienie olejowe sa ok jesli kopci podczas jazdy to bardziej wyglada na pierscienie ciezko...
rozebralem w koncu silnik. Wymiary zarówno tłoka jak i cylindra nie pokrywaja się z żadna cyferka z tej rozpiski, ale.... tłoka ze szczelinomierzem 0,05nie da się włozyć do cylindra (na wszystkich garkach) 0,04 wchodzi pewnie. Zlożyłem silnik do kupy i problem dymienia ustąpił bo winowajca były pierscienie olejowe. Zablokowały sie równo z krawędzią...
Prawdopodobnie zapieczone pierscienie olejowe. Kompresje moze miec w miare dobra ale olej przedostaje sie do cylindra i wydechu.
a jak skladac te pierscienie olejowe?
Witam. Jestem posiadaczem Skody Octavi 1.6 sr oznaczenie silnika AKL. Silnik brał mi jakiś 1 l / 700km. Tydzień temu rozebralem silnik i okazało się, że pierscienie olejowe stoją. Zakupiłem wiec komplet pierscieni z firmy Prima, polecane na forum ze względu na budowę pierścienia olejowego. Stan panewki i gładzi był zadowalajacy. Przy okazji wymiana...
Miałem podobny problem z olejem i u mnie były to pierscienie olejowe .Wymien je ale dla pewnosci sprawdz cisnienie.Zapłon musi byc ustawiony na 10 .jest to pierwsza kreska na znaczniku rozrzadu
Moje wrazenia z.... jazdy za taka nubira przy predkosci 190km/h to .... czarne spaliny, pierscienie olejowe? Ciekawe ile palil oleju?:)
pasta nie uszkodzi na tyle prowadnic ale z paliwem dostanie sie na piersicienie ale bardziej z doswiadczenia stawiam na czyszczenie tlokow z nagaru powstaje pyl ktory zakleja zakleja pierscienie olejowe
z powodu jak wyzej - po wymianie uszczelniaczy dalej kopcił i brał olej w momencie kiedy po hamowaniu silnikiem dałem na gaz. pierscienie olejowe do wymiany jak mniemam. auto poszło jako uszkodzone, straciłem dość sporo ale cóż. w uk nie miałem mozliwosci zeby sobie to naprawić
Panowie, zdobylem w bardzo rozsadnych pieniadzach taki kompresor (Y-43102 a wlasciwie to U-43102), o ktorym wspominalem kilka postow wczesniej. Postanowilem rozebrac go w celu sprawdzenia jego ewentualnych usterek. Ogolnie to bardzo prosta i przemyslana konstrukcja. Smarowanie rozbryzgowe, zamiast panewek korbowych lozyska itp. Z usterek wykrylem tylko...
a dodam, że mimo że jest na gaz to przez 10000 km nie dolewam ani kropli oleju, jeździ bez dolewki od wymiany do wymiany Pozdrawiam a moze wlasnie dlatego, nie ma nagaru, pierscienie olejowe sa czysciutkie i odprowadzanie oleju z gladzi jest jak w nowiutkim samochodzie. gaz jest gora.
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym zaworki koszykowe zazwyczaj przez nie pulsuje cisnienie jesli chodzi o wode w oleju to dla pewnosci przydaloby sie wymienić pierscienie olejowe a koszyczki mozna sprawdzic w prosty sposób wyciagasz na zewnątrz nalewasz na nie wody jesli trzymaja wode to so sprawne Proszę poprawić post - regulamin pkt.3.1.13
Dzięki pitool. Ja nie sprawdzałem czy ktoś wcześniej to nie wiem ale całkowity brak kompresji to chyba następstwo przez wypalenie gniazda zaworowego( poza tym zapłon by wypadał na tym clindrze). Tu swieca na tym nie pracującym wyglada jakbyś ją wrzucił do oleju a potem do pieca i tak 100razy ilośc spalonego "syfu" nagaru wygląda dokładnie tak samo jak...
Witam Obiecałem , że napisze jak rozwiąże problem z dymiącym silnikiem i tak wlasnie robie. Mimo , że silnik odpalał na dotyk ,trzymał ciśnienie i wkrecał sie na obroty a w spalinach było czuć niezpaloną rope, przyczyną bylo zużycie pierscieni olejowych i głowicy. Najpierw wstawiłem turbo urzywke za 450pln , nic nie pomogło ,więc wymontowałem silnik...
jak popekały pierscienie olejowe i podaje olej na tłoki to bedziesz miał wieksze cisnienie prze tworzacy sie tzw. "film olejowy" a swiece beda zalane olejem. mysle ze pierscionki szrot. mozliwe jeszcze przestawienie rozrzadu o 1 zabek lub ewentualnie moze zalewac przez uszczelniacze zaworowe bo sie rozleciały. iskra była na tym 1 ?? o kopułce i placu...
rozne przyczyny... jezeli olej jest we wszystkich cylindrach - to głowica raczej nie jest pęknięta (zadko sie zdaza zeby pekła i wszystkie cylindry olej zalewał) nie sadze zeby pierscienie olejowe nie zbierały oleju ze ścianek cylindra -bo jezeli tak by było silnik jest kompletną PADLINĄ najbardziej prawdopodobne jest to ze odma była zatkana juz dłuzszy...
Powinny być przesunięte względem siebie,mam akurat wyjęte tłoki z takim pierścieniem i fabrycznie łączenia pierscienia olejowego są przesuniete o ok.30 stopni względem siebie.
Jak ma Ci dzialac instalacja gazowa poprawnie z uszkodzona lambda, checkiem na pokladzie, wytryskami niewiadomego pochodzenia, i jakims badziewnym sterownikiem. Dodam jeszcze ze na dolewanym oleju, starych swiecach i kilku innych zaniedbaniach. Nie wiem jak znasz sie na samochodach, ale powinienes wiedziec, ze zeby spalanie gazu lgp w silniku benzynowym...
Cewka dobre kable na poczatek do podmiany. A nie pomyslałeś ze zanim wyskoczy film olejowy na pierscienie to slabo spręża?
Tak te komplety widziałem tylko czy się na pewno nada bo w moim tłoku np. wysokosć pierscienia olejowego to jest 2.6mm. , a wysokosć pierscieni sprężających ma 1,2mm. poniżej kilka zdięc.
witam trochę robiłem tych mazd w zyciu to moze kilka rad i co dolega twojemu autku. 1. popychacze hydrauliczne 2. pierscienie + uszczelniacze olejowe 3 panewki jak te rzeczy wymienisz napewno bedziesz miał spokój z olejem i stukaniem. Proponuje oryginał w zakupach bo podruby nie zawsze sie sprawdzają pozdrawiam
No cóz to pewnie dobry material na wywody akademickie.Moze producent ma powody by tak ustalać kolejność pierscieni.Generalnie przyjmuje sie że minutowy to także wpomagający pierscien zgarniający olej.Więc jego pozycja powinna byc jako druga.W dieslu tez jako drugi bo ze względy na wyższe cisnienia gazowe nad nim powinien byc jeden pierscien który jakby...
Witaj, jak w każdym oplu jest ta sama przyczyna w moim kadecie z 92 1.4 i bylo to samo nie mial sily brak cisnienia na cylindrach i palenie na 3 cylindry ( charakterystyczny dzwiek) wymiana uszczelki pod glowica nowe pierscienie, wyczyszczenie misy olejowej z brudu dopracowanie jeszcze kilku filtrow ( powietrza gazu itd) silnik naprawde niezle chodzi...
Witam to przyczepka zrobiła robotę pewnie było na niej tona albo lepiej.Jednak chyba pierscienie będą do wymiany bo z olejowych to już na pewno nie zostało a pierscienie które były montowane to jedna z lepszych firm.Pozdrawiam.
Czujnik temperatury oleju jest w tym silniku opcjonalny ( w podstawie filtra oleju ) tylko wersje z termostatem miały ten czujniczek w standardzie. W glowicy powinieneś mieć czujnik przegrzania do kontrolki i sygnału opcjonalnie jest tam miejsce na czujnik temperatury. Co do podanych obiawów to puchną tłoki z powodu braku chłodzenia zapchane dysze natryskowe...
w silniku w jakich miejscach moge znalezc pierscienie segera zewnetrzne???
Witam, najprawdopodobniej - zatarl sie tlok w cylindrze, a bardziej - pierscienie na tloku / w rowkach, szczegolnie olejowy - przez co nie dziala, nie zgarnia oleju z gladzi cylindra - tylko 'pompuje' go ponad tlok, niestety...Dlatego wyrzuca olej wydechem i przepuszcza przez gwint gniazda swiecy... Pozdrawiam.
Zainteresuj sie ta kompresja na 2. Zbyt duza rozbieznosc miedzy pozostalymi. Proba olejowa i bedzie cos wiadomo czy zawory czy pierscienie zapieczone.
U mnie w starych silnikach : Jap, Columbus, BSA, Norton, NSU, itp. z konca/ przelomu lat 20/30, przy zeliwnych cylindrach i glowicach - stosowano zawsze miedziana - wyzarzana, miekka uszczelke, szczegolnie do szybkich jazd sportowo-turystycznych, wlasnie po to - zeby cylinder i glowica mialy rownomierny rozklad temperatur, zeby ani cylinder, ani glowica...
Witam kolegow jak w temacie.Silnik bral olej mial przedmuchy z komory korbowej rozebralem silnik glowica do planowania wymiana prowadnic uszczelniaczy zaworow,no i perscieni ,niestety bez szlifu cylindrow bo budzet sie skonczyl.Po cylindrach nie było wydac wiekszych wyrobien,wiec wymienilem pierscienie poskladalem silnik i niespodzianka.Totalny brak...
Musiala bys gumka zawora uszkodzona uszczelka poprzez kanal olejowy na cilinder dac pierscienie wychechlane lub turbo padniete to plujnie kolektorem jesli jest nieszczelny jesli jest szczelny dymi Dodano po 2 Turbo jak plujnie olejem to zalezy od uszkodzenia bo moze przepalic a jak duzo to nie przepali i pojdzie w kolektor wydechowy ale predzej sie...
Albo pierscienie zapieczone i też będzie dmuchał. Sprawdż cisnienie i zrób koniecznie próbę olejową
Moze,zle wlozyli uszczelniacz.Mnie tak dwa nie dopchneli i dymil.A jak dawno wymieniales uszczelniacze?Moze sie wypala z wydechu olej.Poza tym przyczyna dymienia,a zakladamy,ze dobrze zlozyli glowice pozostaja pierscienie tlokow.Sprawdz kompresje w silniku wraz z proba olejowa.
nie no pierscienie raczej bym odrzucil bo wtedy bralby olej, a tym bardziej przy -20stopni z LPG by nie zapalil.do tego dobry silnik musi byc.jezeli 2pierwsze pierscienie to tzw ogniowe a ten trzeci to olejowy i jezeli te 2 pierwsze sa do kitu to za chiny ludowe ostatni pierscien sobie sam nie poradzi
witam! sprawa powoli sie wyjasnia. dopiero dzis udalo mi sie rozebrac silnik(brakowalo mi odpowiednich kluczy..).okazalo sie ze silnik byl juz wczesniej uczkodzony(rozrzad),bo zawory konkretnie pocalowaly tloki.pozatym panewki na korbowodach mialy wrzery-moze na skutek tego zderzenia. pierscienie wygladaly bardzo mizernie,a jeden olejowy byl pekniety.pozostaje...
Ej,u was spręzone powietrze to na wage zlota jest czy jak? Zdjąleś koncową obudowe to masz dostęp do otworow w tuleji prowadzących do sprzęgieł. Dmuchasz i wiesz to o co pytasz..... Mierzyleś czy tuleja z galerią olejową nie jest za dluga?Jest slad od pierscienia srodkowego w tym elemencie co zdjąłeś? Musi byc miedzy otworami od rurek zasilających....
Nie ma co bić piany gdyby kupił zestaw Mahle to by miał sprężynki a że kupił no name to jest jak jest.Jak założysz to będzie dobrze ważne by znak top był do góry i by zamki pierścieni nie były w jednej linii:D.Pierścienie olejowe mają różną konstrukcję jeśli są ze sprężynką to sam pierścień ma nikłą sprężystość i jeśli jest miękki a sprężynka mocna...
Cały ten silnik miewa tendencje do przedwczesnego ścierania się. Od turbiny przez wałki pierscienie,tuleje, panewki.. Czy zauwazyłeś tam moze coś w rodzaju nagaru, zwłaszcza w kanałach olejowych czy coś jakby piasek w oleju? http://obrazki.elektroda.pl/5136846700_1...
Też miałem do czynienia z takimi pseudo pierścieniami w IVECO. Już po roku olejowe są zużyte całkowicie. Będę trzeci raz je wymieniał, a kupowane są w Warszawie w opakowaniu jako oryginalne. Myślę, że są to podróby robione w stodole.
Ok super . Czekam do jutra , bo dostane te czesci komplet uszczelek i korbowod koszt 1100 koron ! Jakies 500zl ku,,,, rczaczki . 1 czy mam wymieniac pierscienie ? 2 jak mam ustawic rozrzad ? 3 czy mam smarowac uszczelki od miski olejowej i od cylindra jakims smarem lub klejem ?
witam. Sprawdzone zostało u mnie ostatnio ciśnienie w cylindrach w moim oplu astra bertone 1.8 i okazuje się że w trzech cylindrach jest po 16 a w czwartym jest 12.5 . po wykonaniu próby olejowej cisnienie wzrosło do 14. czy wszystko wskazuje na zużyte pierscienie które puszczają olej i spala sie on w tym cylindrze? kolejne pytanie czy jest koniecznosc...
Lepiej chyba bylo by uzyc cieniutki sznurek grafitowy, wstawiony w rowki na pierscienie. Smar szybko zostanie wyplukany, a sznurek grafitowy sam w sobie jest sliski i sam sie ulozy do srednicy cylindra, rozprowadzajac jednoczesnie olej po gladzi i utrzymujac klin olejowy.
Witam mam problem po remoncie silnika zaczne od początku . Póltora roku temu kupiłem traktor zero kopcenia elegancko odpalał tylko tłok udezał w zawór okazało sie ze wałek rozrządu jest uszkodzony tzn miejsce na klin jest obrobione wyrobione dlatego wałek ma luzy , problem został rozwiazany po złożeniu silnika i odpaleniu olej kapie z tłumnika traktor...
W chwili obecnej zdjeta głowicy Który była regenerowana oraz rozebrany silnik korbowody ok PanEwki ok pierwsze dwa pierscienie ok tylko nie wiem czy ten trzeci olejowy zkłada sie z trzech był na gładko z tłokiem tak jak by zapieczony ale sie obraca. Na wszystkich cylindrach tak samo tylko na 2-3 własnoe nie pracuje. Mysle ze olejowe.W chwili obecnej...
Witam, skoro tlok porusza sie w cylindrze - to jeszcze 'nie jest zle', bo mozna zdjac ostroznie cylinder i probowac 'uwolnic pierscienie' z zatarcia na tloku / czyli delikatnie, dobrym ostrzem, np. lancetu [ zeby byl dobry 'szpic' ] lub podobnym - ostroznie, tuz przy samych pierscieniach - 'zestrugac zacieki' aluminiowe, ktore utrzymuja pierscienie...
Panowie olej zawsze na czas zmienieny czyli co 10 kkm tak jak napisalem 5w 30 castrol edge kupywany w inter carsie. Lubryfikacia ma smarowac zawory a dokladnie zawor z gniazdem zeby sie nie zuzywal i faktycznie po rozebraniu zuzycia nie zauwazylem zawory tylko oczyscilem z nagaru i dotarłem.silnik nie zuzywał oleju od wymiany do wymiany . raczej to...
Witam, fakt - wiekszosc pierscieni jest juz od dawna stalowych / chromowanych i nie za bardzo jak maja sie one 'dotrzec do tulei cylindra'..? Nawet 'olejowe' - obserwuje je od lat, ze sa na ogol 3-czesciowe, skladane : dwa cienkie i pomiedzy nimi sprezynka takze stalowa. Chromowane pierscienie maja 5 - 7 razy mniejsze tarcie o tuleje, niz dawne pierscienie...
no jest na malym kole od walu taki znak na 1 z zebow a na tym duzym napis ol czy lo o te znaki zgralem ze soba , male jeszcze pytanie byl peknietu pierscien olejowy to go wyjalem czekam na nowy i czy brak tego pierscienia uniemozliwi rozruch silnika ? ps sprezanie jest mocne ciezko korba obracac z kolektorow dymy ida ale nieodpala
Sprawa rozwiazana po dwukrotnym zdjeciu i zalozeniu glowicy. Okazalo sie ze tlok 3 cylindra pekl na pol, "w kupie trzymaly go pierscienie". Tlok wymieniony czekam tylko na podstawe filtra oleju "spierniczylem gwint od rurki olejowej" :-). W poniedzialek przybedzie czesc wiec mysle ze we wtorek bedzie proba upalenia... mam nadzieje ze to juz koniec problemow...
...przy wlaczonym silniku wystarczy wyciagnac bagnet z oleju silnikowego i jest zacznie leciec para i pryska olej silnikowy to... taki objaw to ma raczej wiekszosc uzywanych diesli, poprostu pierscienie troche przepuszczają, jesli pali dobrze, rowno pracuje, oleju nie bierze to bym sie nie przejmowal, kazdy silnik ma jakies tam przedmuchy, jedne wieksze...
Proba olejowa nic nie dawala. Moze 1 bar podnioslo sprezanie. Progi na tulejach byly i luz na zamku 1.1mm na pierwszym pierscieniu. Zalozone kompletne zestawy naprawcze. Luz na zamkach 0.3mm. Zamki ulozone w kazda inna strone.
czy jest cos co moge dolac do paliwa aby silnik zapalal przy nizszej kompresji (jesli mam uszkodzone pierscienie i kompresja jest zbyt niska ) ??? Wiem co spowodowalo problem (16 L oeju w misce olejowej). Teraz widze kapiacy olej na sciankach rury wydechu na jej ujsciu jak i wlocie a nawet na gumowym kanale od wlotu powietrza wiec zakladam ze opary...
wybieranie materialu na tloku na jego górnej powierzchni aby nie kolidowaly z zaworami stosuje sie tylko w przypadku kiedy zmieniamy taki parametr jak wysokosc wzniosu krzywki walka rozrzadu co raczej zadko sie modyfikuje w amatorskich warunkach. Nacinanie tlokow to zabieg polegajacy na wytoczeniu na tokarce paru rowkow na obwodzie tloka ponizej pierscienia...
Cena..., to zależy to nie powinny byc kosmiczne pieniadze. Sam jezdzisz autem, nikt w te ostatnie upały nie wstawił mu w d...? Jedx sprawdź cisnienie spreżania i zrób próbe olejową (50 ml oleju do cyli....) jak wzrosnie to pierscienie. Z maluszkami zawsze warto spróbowac po starej lini do Polomozbytów - oni tyle lat to robią, że juz potrafią wziąść...
Wg mnie jak kompresja jest książkowa co do wartości i równa na wszystkich cylindrach, to zawory są szczelne i raczej będą takie pozostawały dopóki będą zachowane luzy na zaworach. Tez tak zawsze mi sie wydawalo ale wolalem sie upewnic. Dodatkowo sprawdzilem dzis podcisnienie w kolektorze i tez jest ksiazkowe, wiec to napewno nie zawory. Podziekowania....
Proba olejowa to kontrola cisnienia sprezania pozwalajaca stwierdzic czy przyczyna nizszej kompresji na cylindrze jest zespol cylinder-tlok-pierscienie czy tez glowica. Jest to standardowe postepowanie w przypadku stwierdzenie braku kompresji na ktoryms z cylindrow. Kazdy mechanik to zrobi.
a wyjmowałeś tloki Kolego ten samochód to zamierzchla historia ja z niego wszystko wyjmowałem to był taki produkt że kiedy kupiło się nowy silnik to aby prawidłowo pracował trzeba było go rozebrac i złożyć. Jeśli mialbys pierscienie do kitu to do miski olejowej przedostawałyby się gazy spalinowe i odmą by tobie sadziła kompresja. Plułby także olejem....
10 - 15 ml (lyzke stolowa), poczekac chwile az sie rozplynie na pierscienie i "wydmuchac" przed pomiarem cisnienia. Chodzi tylko o naolejenie pierscieni. Ok, przyznam się bez bicia - 2 razy robiłem próbę olejową 1wszy raz: około 8ml nie było żadnej różnicy - 10 bar, tak samo jak bez oleju. 2gi raz: 30 ml - skoczyło do 17 barów. Czy jest szansa, że...
Mam rozumieć że chcesz się nimi podzielić, odsprzedać? Nigdy takiego nie rozbierałem może będą przydatne wskazówki. Silnik na pewno by mi się przydał. Ciśnienie powychodziło poniżej 20 bar (18-19-19-1.8,5-19-18)(!!!) po próbie olejowej około 30 bar. ( Lepiej wyszedł stary Leyland co palić w zimie nie chce) Co dziwne że motor siłę ma i oleju nie bierze...
Chwyciło pierscienie na wszystkich 4 tłokach naraz? Chodzi ci o stare pierścienie? Jeżeli tak to na wszystkich -4rech olejowe były zapieczone, wymieniliśmy wszystkie na nowe. Też obstawiam pęknięty blok, dziś podamy mu powietrze w cylindry, sprawdzimy również ciśnienie. Jesteśmy po testach- podaliśmy 8 atmosfer na każdy cylinder i cisza, zero bąblowania...
Tak jak kolega wyzej pisal sprawdzales blok pod wzgledem odksztalcen ? Jak dla mnie zabawa w taką naprawe,przy takim odksztalceniu glowicy bez dotykania dołu to ryzyk fizyk. Alternatywa dla niedostępnych pierscieni jest ich dorobienie, jezeli nie sa to jakies wynalazki. W TSI jak są dobrze dorobione, to naprawdę eliminują problem olejowy. Nie reklamuje...
(at)neo_mx: najpierw jedz na hamownie sprawdzic ile jeszcze Ci kucy zostalo. Jezeli wyjdzie Ci duzo mniej pomierz kompresje - w zaleznosci od wyniku czapki w gore i nowe pierscienie + docieranie zaworów. w miedzy czasie wyczyscisz caly ten syf ktory jest w srodku, naprawisz odmy olejowe. Ale mimo wszystko najlepsze efekty da lanie markowego, dobrego...
Witam, niecale 20, bo ok. 17 - 18 lat temu dorabialismy 2 razy tlok do takiego silnika, bo po 2 -3 dniach pracy na 'wolnych obrotach' - dorabiany tlok pekal na denku... Nastepny - tez pekal i dopiero trzeci tlok okazal sie 'dobry' na tyle, ze 'traktorek' jezdzil juz normalnie. Wtedy 'Stary Fachowiec' nam powiedzial, jak dawniej takie rzeczy robili,...
Moga byc tez uszkodzone uszczelki pod glowica i tak pewnie jest ,prosze sprawdzac olej czy nie ma paliwa w nim bo moga byc tez uszkodzone pierscienie lub gumki pod zaworami ale raczej to pierwsze jesli kopci na niebiesko ja wlasnie to robie po zdjeciu glowicy i cylindra wlasnie to ujrzalem uszczelki trzymaly kompresje ale byly uszkodzone do wewnetrznej...
Silnik pomału nadaje sie do kapitalnego remontu. Niebieska chmurka swiadczy o tym ze spala ci olej , jego zuzycie 1l /1000 km juz o tym swiadczy ( pomijajac ew. wycieki) Tyle widac z obserwacji. A teraz przyczyny: Zuzyte pierscienie uszczelniajace na cylindrach , olej z miski pzredostaje sie nad tłok i jest spalany wraz z paliwem. Aby to zweryfikowac...
Witam Zacznę od początku moją historię z tym samochodem. Parę dni temu do mojego warsztatu pewien chłopak przyprowadził passata świeżo sprowadzonego z niemiec z następującymi objawami: braki w mocy i gdy był zimny to coś pukało w silniku. Podpielismy od komputera był błąd sondy lamby ale gościu zaraz po sprowadzeniu zamonotwał w nim instalacje gazową(...
Wiec tak sa dwa typy kompresorów smarowane olejem albo bez smarowania.Te smarowane maja zwykle panewki i sa smarowane centralnie jak w silnikach czerosuwawych.A bez smarowania maja po prostu panewki i pierscienie wykonane z teflonu lub grafitu. Z tego co napisałeś prawdą jest tylko to że są sprężarki tłokowe smarowane olejem i bez olejowe tzw. bez...
Kolego to cisnienie to slabe troche. u mnie w c14nz po 220tys nadal miedzy 14 a 15 trzyma, lecz jakis czas temu zmienialem uszczelke glowicy i zawory docieralem. Pierścienie w oplach wytrzymują dlugo morze wystarczy dotrzec zawory. przeprowadz jeszcze probe olejową, przed pomiarem pare sekund troszke oleju na tloki przez otwor swiecy. jesli nie bedzie...
1 pytanie co wymieniał mechanik? Same pierscienie? Moim zdaniem spartaczył remont i tyle . Wymiana pierścieni to nie remont, a twoje zdanie to pomówienie. Pokaż twarde dowody. Owszem nie, ale pomaga w tzw braniu oleju a przyczyną prawie zawsze są wydarte pierścienie olejowe. Sam kiedyś robiłem i pomogło a samochód brał 2 litry oleju na 1000 km.
Jaki przebieg?W tych silnikach były montowane trzyczęściowej wadliwe pierścienie olejowe PRZEBIEG TO 270 TYS Dodano po 15 Jaki przebieg?W tych silnikach były montowane trzyczęściowej wadliwe pierścienie olejowe PRZEBIEG TO 270 TYSCIECY Dodano po 2 Mam od nowości golfa z tym silnikiem,przy 280kkm zaczął żreć olej na potęgę-wymiana pierścieni na jednoczęściowe...
Witam ;)zamierzam kupić ten skaner;) chodzi mi o doradzenie bo nie jestem kumaty w tych tematach ;) czytam rożne fora i juz sam nie wiem. Ten wydaje sie najlepszym rozwiązaniem. Urządzenie używałbym w domu do własnego użytku . Mamy 4 auta i nie raz już jechałem do warsztatu płacić 50 zl za usuniecie bledu poduszek który powstał np przy sprzątaniu auta...
Z ta szybkoscia obrotowa to widzial bym tu analogie do silnika spalinowego, gdzie dopiero pow pewnych (dla danego modelu silnika) obrotow wystepuje klin olejowy ktory uszczelnia pierscienie i pozwala na odpowiedni stopien sprezenia i zapaleniia np. w dieslu mieszanki paliwo powietrze. Nawet jak do silnika spalinowego dostarczane sa spore ilosci energii...
Witam A wiec silniczek w Daihatsu Charade mial trzy cylinderki i 993 cmm pojemnosci . Jest on dosc oszczedny bo w wersji G101 z lat 87-93 na trasie przy 100-120 zchodzi do 3,5-4 litrów ON . Ale jest zdecydujesz sie zakupic taki silniczek to zwracaj uwage na przebieg , po 150tys.km silniczek ten zaczyna dopadac choroba zwana przedmuchami i zaczyna dlawic...
wydaje mi siw ze glowica z fiata 125p czyli z silników typu 115c ...... nie posiadala uszczelniaczy zaworowych ma inny ksztalt komory spalania silnik 115c ma mniejszy stopien sprezania natomiast glowice z polonezow czyli silnik typ AB maja uszczelniacze zaworowe mojadobra rada !!!!!!!! nigdy nie stosowac oryginalnych uszczelniaczy zaworowych produkcji...
Jak masz szczeliny 0,40 to są już duże przerwy . Powinny być rzędu 0,15- 0 ,25 to by było ok. Starzy mechanicy kupują w takich przypadkach pierścienie na pierwszy szlif i je dopasywują . To się zgadzam, tylko zastanawiałem się jak to ma być z olejowym pierscieniem, bo/ponieważ, uszczelniający pierścień i zgarniający wszędzie zużycie było w normie,...
podjedz do jakiegos warsztatu i zmierz sprezanie. jezeli bedzie niskie (teraz nie pamietam wartosci) to wstrzyknij troche wody do cylindra i zmierz jeszcze raz. jezeli wzrosnie to wesz ze masz pierscienie do wymiany... Mozna wymienic same pierscienie bez wyciagania silnika i tlokow (tzw. remont szwedzki-nie wiem czemu) ale zalozyc cylindry na tloki...
1. Źle/niestarannie zrobiona głowica przed montażem. Wystarczy, że są wytarte prowadnice zaworów i nowe uszczelniacze niewiele pomogą. 2. Coś niedobrego stało się z tłokiem/korbowodem po katastrofie. Wystarczy, że korba będzie podgięta w minimalnym stopniu, a już może pompowac olej z powodu nieprawidłowej współpracy pierścieni z tuleją cylindrową. Jak...
Witam! Mam problem z ursusem c-355. W maju przeszedl on remont głowic(planowane), nowe tłoki,pierscienie, tuleje,pompa paliwowa po regeneracji,wtryski tez byly na ustawieniu. ogolnie taki grubszy remont. teraz gdy zrobilo sie cieplej i dluzej nim pojezdze to zaczyna palic mi sie kontrolka oleju. Po 15min jazdy pali sie od 8tys obrotów, potem po 20min...
Nie panowie ten typ tak nie ma !!! Niektore maja przejechane ze 120 ttys i nie ma mazi. Owszem niewielka ilosc na korku jest mozliwa a przyczyna jest roznica temperatur. Rafaln niech sobie przylozy ta reke do glowy lepiej i sie poklupie po pacy. Jezeli jest taki przedmuch znaczy to ze pierscienie juz sa licha i silnik ma o wiele za duzo km przejechanych....
Witam!!! Panowie mam problem ponieważ posiadam passata B5 z silnikiem 1,9TDI (110KM) i pojawił sie problem tzn zaczą brać olej i poprostu go spalać (bo dymił). Sprawdziłem cisnienie na tłokach i okazało sie że najwiecej jest 18 a reszte po 14 i 16. Więc odkręciłem głowice i miske olejową i wyciągnołem tłoki na jednym zauważyłem przygrzany do tłoka pierścień...
Niekoniecznie 'naprawa glowna', czasem wystarczy wymienic tlok z pierscieniami, usunac z gladzi cylindra 'smugi aluminium' [ tylko skrobiac delikatnie kawalkiem sprezystej blaszki, np. nierdzewnej - 'szpachelka' lub ostrym nozem, ale patrzec przez lupe / zeby nie porysowac gladzi, a tylko zeskrobac resztki aluminium z zeliwnej gladzi / nigdy nie szlifowac...
Hmmm nie wiesz czego można się dowiedzieć o olejach w Liceum na profilo mat-fiz-inf???? Nie chodze do samochodówki:P A na samochodach się znam bo mój tata ma warsztat samochodowy. A słońce wiesz co to jest póba olejowa?? Jeżeli ciśnienie na cylindrze jest niskie, to wstrzykuje sie do niego trochę oleju. Olej powoduje, że ciśnienie nie ucieka pomiędzy...
Podkładki występują w różnych grubościach, może ktoś dał najgrubsze, trochę przesadził, same tuleje w takim razie były dobrze doszczelnione do głowicy, ale za to przejścia kanałów wodnych i olejowych już z kolei słabo przylegały... Lepiej wyjmij te tuleje, zresztą miskę łatwo zdjąć i odkręcić stopki korbowodów, nie trzeba całego silnika wyciągać, nawet...
=====> Quaki Trochę sprecyzuję, o tym jeżdzeniu powolutku: Zimny silnik (tloki-pierscienie-cylindry) nie jest idealnie spasowany, nawet nowy. Zawsze jakas czesc mieszanki dostaje sie do skrzyni korbowej podczas rozgrzewania sie silnika. Zjawisko szczególnie silnie występuje w zimie. Dlatego tak niekorzystne sa tzw. krotkie przebiegi - paliwo z oleju...
Muszę do poniedziałku kupić kompresor do prac . Czytałem wcześniej i oglądałem na youtube filmy w poszukiwaniu jakiej firmy i czy olejowy czy bezolejowy ale na spokojnie a teraz się okazuje że mam dziś i poniedzialek na podjęcie decyzji i zakup. Chodzi mi wydajność min 400l/min na wylocie na 1 fazę do pracy ciągłej bo wydatek powietrza duży. Nie wiem...
Witam - moja omesia jest w gazie (taką kupiłem) 90r. w gazie jest ponad 5 latek i stan licznika ma 240tys. .Miała duze ubytki oleju spowodowane uszkodzeniem uszczeli pod moską olejowa , ale zlikwidowałem usterke i myslałem ze bedzie ok. a tu lipa olej dalej pije i to nawet za duzo bo przejechałem gdzies około 300 km. a mi ubyło 250-300 mil. wiec ja...
Witam! Moj problem wyglada nastepujaco, od niedawna jestem posiadaczem golfa MKII GTI 1.8 16v. Nie długo po zakupie padła mi uszczelka pod głowice, przy okazji zostały wymienione uszczelniacze zaworowe dotarte gniazda zaworów i splanowana głowica, pózniej wymienilem piercienie bo olejowe zgarniajace juz przepuszczaly, brał trozke oleju, mial bardzo...
Witam problem został chwilowo rozwiązany.Piszę chwilowo bo niestety okazało się że główną przyczyną jest już słabe ciśnienie w cylindrach.Próba olejowa wykazała na pierścienie.Ponieważ poprzedni właściciel bardzo mało jeździł tym autem a zimą wcale,najprawdopodobniej się zapiekły.Mechanik doradził mi,żeby wymienić świece trzy elektrodowe na jedno elektrodowe...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow. Sprowadza mnie nie maly problem a mianowicie chcialbym sie poradzic co zrobic z moim autem. Pacjent to Hyundai Coupe GK 2.0 CVVT 16V 2005r. 157tys.km przebiegu. Co mu dolega ? pije mi olej 5W40 w tempie 250ml na 1000km przy normalnym uzytkowaniu. Dodatkowo podczac anaizy spalin wyszly weglowodory na poziomie...
Wymiana uszczelki miała rozwiązac problem.Mechanik w ramach "oszczędności"niezdemontował miski olejowej i nie wyciągną tłoków żeby sprawdzic pierścienie.Teraz płacimy podwójnie.Siedzenie przy klawiaturze nie rozwiąże niestety problemu braku ciśnienia na cylindrze.Tylko tym razem przy wymianie pierścieni mechanik niech nie zapomni "dotrzec "zaworów i...
Mialem kiedfys w VW podobny problem , a w zasadzie taki sam . W Twoim wypadku sprawdzilbym jeszcze jedna rzecz , z reguly po takiej awarii jak opisujesz oprocz pogietych zaworow i wybicia ich "szklanek" (hydropopychaczy) , najczesciej ulega jeszcze uszkodzeniu w mniejszym lub wiekszym stopniu korbowod tloka ktory dostal "strzala" , za ta teza przemawia...
Witam.Mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym i mój mechanik stwierdził że winą może być uszkodzony jakiś zawór.Po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach okazało się że się nie mylił,w 4 było w okolicach 11,5,a w 5 cylindrze 8.Była też robiona próba olejowa która wykluczyła zużyte pierścienie.Zastanawia mnie jakie ciśnienie powinien mieć mój...
Jutro chce sprawdzic kompresje i próbe olejowa zrobic,aby wykluczyc glowice ewentualnie pierscienie.Pozniej na komputer mam nadzieje ze on cos mi wykarze.Zastanawiam sie w jakie koszta wpakuje mnie ta moja alfa .Mam nadzieje ze to nie jest nic powaznego.Przerwa na przewodzie sterującym wtrysk 4 ze sterownika lub sterownik /tranzystor kluczujący/. Wtyczka...
Przyszła wiosna i zacząłem dalszą walkę.Znalazła się przyczyna paliwa w oleju.Niestety nikt z kolegów nie miał racji.Gładź cylindrów idealna,wymiar nominalny,progu nie ma.Pierścienie dobre,ale wymieniłem bo olejowe były przegrzane.Przyczyną był brak krzywek na wałkach rozrządu.Wznios większości z nich nie przekraczał 1mm,a powinno być 8,5mm.Kupiłem...
Kolego Robokop to już zrobiłem tyle że Egr zostawiłem bo go zreanimowałem , na zaślepionym też jeździłem tylko nieco więcej palił , od tpsa też odłączyłem całkiem ten kabelek z sterownika od instalacji lpg , z nowośći to dzisiaj na benzynie wyskoczył mi błąd ( na wyższych obrotach ) P0170-2 po przełączeniu na lpg zniknął i na benzynie już się nie pojawił...
Witam.Mam problem z moim ciągnikiem.Po ostatnim remoncie podczas którego zostały wymienione:pierscienie, uszczelka pod glowica pompka paliwowa, regulowane wtryskiwacze,wyregulowana glowica, nowy filtr paliwa i olejowy.Po tym remoncie, gdy sie zagrzeje nie chce zapalic, kręci normalnie ale tak jakby paliwo nie dochodzilo.Sprawdzalem to i paliwo dochodzi...
Rozpocznij naprawę od pomiaru ciśnienia ale z tzw.Próbą olejową. Zmierz ciśnienie ,potem nalej do cylindra strzykawką z 1 cm³ oleju silnikowego jeżeli ciśnienie wzrośnie to uszkodzone są pierścienie.jeżeli nie to wina tkwi w głowicy? .Sprawdź czy pasek rozrządu nie przeskoczył i zawory nie domykają się lub za wcześnie otwiera się wydechowy
Dojechalem :) Wibracji o dziwo nie odczulem zadnych, silnik nawet na wolnych pracowal rowno. moc byla do przyjecia, temperatura w normie, jedyny mankament to bulgotanie z cylindra. Najbardziej obawialem sie zarzniecia gladzi w cylindrze wiec sporadycznie wstrzyknelem do cilindra oleju od kosiarki 20W50? zeby wytworzyl sie film olejowy.Tak czy siak bylem...
Jak moge sprawdzic czy sie zużył pierscien olejowy a raczej gdzie sie on znajduje?
Na chwilę obecną polecam firmę ZETOR.Zestawy firmy Mahle nie mają wiele wspólnego z samą firmą(oprócz pakowania) są zbieraniną produkcji prawdopodobnie indyjskiej plus polskie pierścienie.Wiem bo siostrzeniec pracuje w Mahle i nie produkują już zestawów do Ursusów.Swego czasu zakładałem parę zestawów Techmot i spodobały mi się ponieważ miały pierścień...
pierscienie kineskop alternator pierscienie wymiana pierscienie
przelotka naprawa regulacja obrót szlifierka ademco express
odciąć immobilizer bojler elektryczny
Jak usunąć zapieczoną śrubę z ramy pługa? Jak sprawdzić MOSFET 4407A miernikiem uniwersalnym?