Z tym amperomierzem jest taki motyw że chociaż alternator robi 14,4 V to poprzez ten długi kabek do amperomierza traci czasami nawet 2V. A zacisk + na rozruszniku jest tak blisko. :( Dobre rozwiązanie jest w kombajnie bizon. Tam jest bocznik zaraz przy alternatorze i nic sie nie traci. Sprawdz uwagi kol.wpsowa692 może pierscienie nie łączą.
Wymiana pierścieni i szczotek pomogła. Teraz kontakt jest idealny i bez zmian podczas całego obrotu wirnika.
Witam.Do wczesniejszych wypowiedzi dodam jeszcze taka wskazowke-byc moze koncza sie pierscienie uzwojenia wzbudzajacego wirnika tz. szczotki z regulatora napiecia musza miec dobre przejscie elektryczne na wirnik.Przy wiekowych alternatorach pierscienie tak duzo sie wycieraja ze w niektorych miejscach poprostu ich nie ma .Przy malych obrotach przerwy...
iskrzy kable jak podaje napiecie na pierscienie, ide montowac alternator w auto i sprawdze to z zarowka 55W chyba ze nagle bedzie juz dzialac :-)
Witam. W alternatorze nie ma komutatora:) Sa dwa pierscienie:) Pozdrawiam.
Amperomierz cęgowy i mierzyć prąd czerpany z alternatora.
Iskrzy i wypala ---nie tylko w tym autku to się wypala. Być może nieosiowe pierscienie.
Mam pytanie czy ktoś się spotkał z czymś takim kiedykolwiek. I jak to wyglądało? Pazury sie rozchyliły :) czy pierscienie rozerwało.
wyglada na usterke w samym alternatorze ale konieczny jest pomir obwodu ładowania a i w alternatorze nie ma komutatora sa pierscienie slizgowe doprowadzajace prad do uzwoj wzbudzania a prostownik jest zbudowany z pólprzewodników
Sprawa wygląda następująco: alternator posiada 2 pierscienie ślizgowe do których dochodzą klocki węglowe. To jest obwód wzbudzenia. Podczas załącznia przycisku "ignitation"(zapłon) pojawia się napięcie rzędu 10,5V (instalacja w motocyklu jest 12V). Wyprowadzenie z alternatora to 3 przewody. Napięcie między fazowe to 80V, napięcie między przwodem a masą...
no ja bylem jakis czas temu u znajomego elektryka samochodowego bo akumulator mam dopiero rok. a w grudniu juz mial klopoty... i jak do niego pojechale mto mowil ze jakies zaciski czy pierscienie w alternatorze.. to jest przyczyna... no ale kupie ten kondensator jak to pomoze to bedzie po klopocie :)
pierscienie jak wygladaja? a co ze starym alternatorem? przeloz regulator do stargo i sprawdz, regulator orginal czy zamiennik chinski?
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Rezystancja uzwojenia ~3omy. Pierscieni nie zmienialem bo myslalem ze po przetoczeniu bedzie dobrze, a niezbyt ciekawie zapowiadalo sie ich zdjecie dlatego przetoczylem. Niestety wyglada na to, ze rozbiorka jest nieunikniona. Pierscienie sa zalane czyms w rodzaju zywicy razem z przewodami tak wiec trudno bedzie je zdjac bez pozniejszego sztukaowania...
Czyli dobrze, pewnie pierscienie zużyte lub szczotki i dlatego brak kontrolki.
Jerzypry chodzisz po cienkiej lini już. Skoro masz silnik T6 i komputer do diagnozy to zdecyduj się czy kupujesz używany alternator, naprawiasz ten, i czy zastanawisz sie czy faktycznie alternator siadł. Oczywiście wyciągnąłes alternator :)i duperele typu szczotki , koło wolnobieżne pierscienie - sprawdzone? Nie ma opcji podpięcia ''kabelka na lewo''...
Witam, Jakies pol roku temu mialem w alternatorze wymianiane pierscienie, bo niekiedy zarzyla sie kontrolka ladowania akumulatora w czasie jazdy z niskimi obrotami. Przez wakacje byl spokoj, ale od 2 miesiecy kontrolka znowu lubi sie zapalac. Probowalem znalezc jakas regule, ale dzieje sie to w zupelnie roznych sytuacjach. Zmierzylem napiecie ladowania...
Szczotki, a najpewniej pierscienie do wymiany.
pierscienie zostaly przetoczone
Rozbierz cały alternator ewentualnie prądnicę i sprawdź stan szczotek jak wyglądają prowadnice szczotek (w prądnicy), sprawdź stan komutatora, lub pierscieni uzwojenia wzbudzenia, oraz diody w alternatorze. Może trzeba przetoczyć komutator lub pierscienie. A jak to nie pomoże to kup jakiś dobry na szrocie :). Pozdrawiam
Musisz koniecznie przetoczyć pierscienie . Bezwładność szczotek powoduje taką pracę
Jak auto ma przejechane okolo 300 tys to poszly szczotki i pierscienie, jesli jestes pewien ze mniej to sprawdz czy okablowanie
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
pomiar napięcia przeprowadz na zaciskach alternatora jeżeli podmieniłeś regulator i usterka występuje nadal wybuduj go raz jeszcze sprawdz gwiazdę/zimny lut/ obejrzyj wirnik-pierscienie punkty lutown. na pierscieniach pomierz opornosć uzw. wirnika/na zimno -gorąco/trochę może przesadzam ale to Ty musisz dokonać oceny
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
najlepeij zlec toelektrykowi wymieni lozyska, pierscienie slizgowe (bo one prawdopodobnie daja oznaki o sobie) szczotki i bedzie smigal. Elektrycy tez ludzie i musza zarobic
Niekoniecznie i nie wszyscy producenci tak robią , że prąd znamionowy jest tylko na naklejce. Niektóre mają słabe diody inne pierscienie inne uzwojenia. Te co są wałkowane w kółko na elektrodzi to o nie chodzi w temacie. Alternator ma stałe napięcie i strasznie forsuje prądem rozłądowany akumulator , może go nawet rozerwać od zmieszania wydzielin gazowych....
Witam ;)zamierzam kupić ten skaner;) chodzi mi o doradzenie bo nie jestem kumaty w tych tematach ;) czytam rożne fora i juz sam nie wiem. Ten wydaje sie najlepszym rozwiązaniem. Urządzenie używałbym w domu do własnego użytku . Mamy 4 auta i nie raz już jechałem do warsztatu płacić 50 zl za usuniecie bledu poduszek który powstał np przy sprzątaniu auta...
witam ciekawe jak pierscienie slizgowe kilka przypadków w pn traku i kilka z c15 przebieg mniej jak 100 tys a mieso przetarte do izolacji
wzerow nie ma (glebokich) sparawdze czy pierscienie nie sa zabrudzone. Szczotki wystepuja w calosci z regulatorem i mysle ze powiny dobrze przylegac
Sprawdz stan szczotek i pierscienie slizgowe na uzwojeniu wzbudzenia bo z tego co piszesz zuko_wski to brak styku z tymi rzeczami Pozdrawiam
Witam. Alternator Bosch 45A Akumulator 62AH 300A nie wiem ile ma lat. W samochodzie po odpaleniu silnika pali sie kontrolka od ładowania, a na akumulatorze napiecie wynosi ok. 12,6V (takie jak przed odpaleniem) po dodania gazu kontrolka gasnie a napiecie ładowania wskakuje na ok.13,8V i powoli dorosnie do ok.14V. Taki wynik zostaje juz na kazdych obrotach....
pierscienie sa tez dobre jak pisze że dobre to ja wierze bo to można wzrokowo ocenić no, ale może......
Witam. Piszesz ze masz mocno podtoczone pierscienie na wirniku. Sprawdź czy dwie szczotki wystające z regulatora mają dobry kontakt z pierścieniami na wirniku. Regulatory napięć w zasadzie pasują do różnych marek alternatorów stosowanych w tych samych samochodach.
czy przypadkiem nie masz zalozonej zarowki 2W od ladowania. Na poczatku zmien na 4W. Oczywiscie sprawdz polaczenie regulatora z masa ( na alternatorze) , jak i mase samego alternatora. Styk na kabelku od kontrolki, na akbelkach od regulatora. Swiecaca kontrolka po odpaleniu, gasnaca po przegazowce to na ogol zbyt maly prad wzbudzenia od kontrolki. Warto...
Witam, jakis czas temu przy wyzszych obrotach (ok 4000) migala kontrolka ladowania (Felicia 1.3). Poniewaz wymiana regulatora napiecia nic nie dala, wymienilem wirnik (pierscienie wydawaly mi sie dosyc zuzyte). Od tego czasu na wysokich obrotach jest juz ok, natomiast problem jest na biegu jalowym (okolo 800). Otoz praktycznie brak ladowania, napiecie...
No wlasnie wiem tez mi to chodzi po glowie, bo dziada nie rozebralem a nie wiem dokladnie ile stal, byl w czarnym nalocie uwalony to go wyczyscilem na szybko z zewnatrz tylko benzyna. Wiem glupio zrobilem ale bylem bez samochodu i wymienialem go pod blokiem a snieg padal i robilem na szybko, bo bym tam zamarzl. Jednak on tylko sie nie wzbudza, jedna...
tylko starych nie radziłbym zdejmować ściągaczem, bo przy chudszych czopach jest realna możliwość spowodowania bicia, nalepszym wyjściem jest(po odlutowaniu uzwojenia wirnika) naciecie delikatne pierscienia i rozbicie przecinakiem, szybciej i bezpieczniej :)
Panowie, zrobilem kompletna regeneracje tzn 2 lozyska, pierscien slizgowy, diody i regler. I PROBLEM! Alternator po chwili grzeje sie tak ze parzy (na wolnym boiegu bez wlaczania klimy i swiatel). Wykluczylem opory ruchu (tzn odpialem kable od alternatora i wlaczylem silnik i wtedy sie nie grzeje), tak ze cos z elektronika lub pierscieniami slizgowymi....
Witam Mam problem z moim samochodzikiem. Jest to Punto 2 1.2 8V. Gdy silnik jest zimny, jezdzi jak marzenie. Prawie wciska w fotel jak przyspiesza. Jednak gdy tylko wskaznik temperatury sie troche podniesie, autko zaczyna dusic sie i dlawic, i przyspieszenie wynosi 7 minut do setki. Autko jest po dosyc gruntownym remoncie. Wymieniona glowica, kolektor,...
PODOBNE do tych jakie występują w alternatorach. Nie widzę tam żadnego podobieństwa.Pierścienie w alternatorach przekazują duży prąd przy dużych obrotach i muszą być wykonane bardzo solidnie ponieważ pracują w ciężkich warunkach przez wiele lat w przeciwieństwie do pierścieni w odkurzaczach które pracują przy bardzo małych obrotach i raczej rzadko...
Szczotki regulatora można wymienić (nie jest to proste ale wole orginał Boscha bo na nim nie faluje napiecie jak na no Magnet Marnelli)Tak samo pierscienie ślizgowe Wszystko dostępne na allegro. A co do używki to musi być z tdi pasuje od passata B5,golfa 4 ,seata leona 1m, polo 4 ,ibizy audi a3 skoda octavia 1 itp tylko musi być z tdi 1.4 czy 1.9 nie...
po pierwsze to akumulator sie sprawdza a nie od razu rozrusznik skoro miales ladowanie przez jakis czas 12.97 to sie nie dziw ze nie kreci akumulator przy takim pradzie sie lasuje sprawdza sie najprostsze rzeczy a co do alternatora to na poczatek wymiana paska, czyszczenie stykow i polaczen na zewnatrz pozniej ewentualnie szczotki i regulator groszowe...
Jeśli to silnik isuzu to napewno alternator hitachi 70A, były dwa rodzaje tych alternatorów, jeśli w tej astrze masz obrotomierz to masz alternator ze złączem okrągłym na 4piny, jeśli nie ma obrotomierza to złącze prostokątne na 2piny. Wpisz w wyszukiwarce alledrogo "alternator isuzu", kosztują one w okolicach 250-300zł, są to ponoć chińskie podróbki,...
Witam.Bardzo prosze o pomoc.Laguna2,2D 1995r.Wysiadlo ładowanie.Alternator ma nastepujace wyjscia: B+, W(na obrotomierz i dwa zaciski + oraz - (wskaznik ładowania i + po zaplonie)Sprawdzilem uzwojenie stojana(220V i żarówka)i jest OK.Rezystancja wirnika2,8Ohma.Sprawdzilem diody po wczesniejszym odłączeniu uzwojen stojana.Wykonalem nastepującą symulacje:...
Tia... pierscienie caly czas kontaktuja - jak zastepuje regulator rezystorem-zarowka to jest oki.. Prad przez nie plynacy tez jest oki... No ale przeca kucza franca po to mam reghulator by mi sam regulowal napiecie niezaleznie od obciazenia :)))) Oba (nowy i stary) dzialaja tak samo. Stary ma zalozone tylko nowe szczotki (w sumie niepotrzebnmie kupowalem...
należy stwierdzić że przy pozornej prostocie alt. p roblem jest trudny -przed rozpoczęciem prób naładować akumulator,obciążyc alt prądem nominalnym a przynajmniej włączyć wszystkie odbiorniki -pomiar naoięcia pomiędzy B+ alt. a masą alt. i masą pojazdu - jeżeli nap obniży się pon. napięcia nominalnego to prawdopodobnie rozlutowana gwiazda ,uszkodzona...
cze jak świeci i jest 12.5v to wogóle nie ładuje tyle samo będzie na wyłączonym silniku a 17v to sporo za dużo powinno być 14.7v jak lampka od ładowania miga to pewnie szczotki się kończą albo pierscienie słizgowe po których chodzą szczotki są zanieczyszczone lub wytarte proponuje wyciągnąć alternator i sprawdzenie szczotek pierscieni jak to i to będzie...
Wymiana wirnika.Kup używke boscha wymień łożyska,ew.pierścienie,szczotki i dzida.
rozkrecilem i mierzylem miedzy pierscieniem a masa. Tak samo sie zachowuje miernik jak wczesniej :(
Lepiej kupić używany ale trzeba sprawdzić przy zakupie stan pierścieni ślizgowych (wystarczy wykręcić regulator). Jak będzie wglębienie większe niż 0.7-1mm to będzie niszczyć momentalnie szczotki. a czy te pierscienie w magnetonie sa wymiennne?, ja wlasnie ze wzgledu a stan tych pierscieni (wglebienie na jednym chyba ponad 1mm) musialem odlozyc poczciwego...
Witam ,najlepiej wyjac regulator i sprawdzic szczotki,byc moze ktoras wisi.Przy okazji rzut oka na pierscienie slizgowe-w jakim sa stanie.W razie czego te regulatory nie sa drogie a czesto padaja wiec mozna podmienic na inny. Regulator wyciągnąłem, szczotki nie wytarte, nie wiszą. Pierścienie w dobrym stanie. Regulator (wyłączając te no name) to koszt...
mysle , ze pomysl z 1 hallotronem jest wystarczajacy z tym ze po rozruchu-u mnie trwa ok 2s gdzie czestotliwosc na wejsciu cd4017 rosnie od 0 powinno nastapic przelaczenie na zegar z hallotronu , jego konstrukcja to albo 14 magnesow i po uformowaniu impulsow podac je na clk cd4017-w podobnym rozwiazaniu do mojego... albo stworzyc na mikrokontrolerze...
Ani nie regulator, ani nie pierscienie, ani nie szczotki - nic z tych rzeczy. Dzisiaj zaczela mi sie usterka znow pojawiac - wzialem miernik i zaczalem sprawdzac sobie napiecie na aku podczas gdy mi swiatla migaly - zmierzylem miernikiem napiecie na klemach - bylo 12.7V i "skakalo" miedzy 12.7 a 13.9. Pozniej probowalem sie jakos "wpiac pod alternator"...
regulator jest ze szczotkami jak kolega powyzej napisal pod plastikowa oslona. Jesli nigdy tego nie robiles to lepiej wykrec alternator (jest mozliwe wlozenie regulatora bez odkrecania alternatora). Odlacz akumlator odlacz kabel od alternatora przykrecony nakretka M10, odlacz kabel od wskaznika ladowania i diod wzbudzenia (2*wsowka, cienki przewod)...
Witam, dzis podłączyłem przewod od masy do karoserii prąd bezposrednio mierzony na na koncowce alternatora to 14.3V i nie spada przy dodawaniu gazu ale mierzony na akumulatorze to 14.0-14.1 i przy wyzszych obr spadado 13.97V jeszcze przewody od rozrusznika sprawdze moze cos pomorze POZDRO Dodano po 2 pierscienie przeczysciłem szczotki sa ok dopiero...
Tzn stojan nie jest w obudowie tej aluminiowej został wyjety z niej.Sprawdzałem dotykajac do boku stojana(tego tak jaby pierscienia) jedna koncówka przewodu miernika a druga koncówka sprawdzałem poszczególne odnogi które ida pózniej do diód.I na dwóch pokazuje ze jest przejscie a na pozostałych cisza.
Czy jestes zorientowany co do poprawienia sprawnosci alternatora jesli wymienisz wirnik i zastosujesz taki z zamocowanymi magnesami stalymi , ktos przeslal link z takim rozwiazaniem ale parametry wyjsciowe pradu i napiecia byli minimalnie gorsze od tych ze wzbudzeniem elektrycznym. Mozliwe sa jedynie mniejsze opory w kreceniu wirnika , ale same pierscienie...
Raczej uszkodzone pierścienie.P
Witam po dość dłuższym czasie :P ... Zakupiłem sobie radio alpine cde-9870r nie jest to wysoka polka ale lepsze niz pi0onner i jest to samo podlaczylem tez jakies z wyzszej polki radio alpine i lekko ustalo ale i tak bylo slyszalne. Zmieniłem akumulator i szczotki w alternatorze ladowanie w bmw podobno tak jest 13,8 caly czas :) i swiatelka przygasaja,...
Mam pytanko, rozlecialo mi sie te kolo magnesowe nie zabardzo ale troche sie pokruszylo , cewki alternatora troche sie pokrzywily ,momocy czy da sie to naprawic jakos.pozatym olej z silnika smierdzi benzyna.czy moglo to zniszczyc cos np pierscienie.czy powodem tego moze byc to ze w silniku za wiele oleju mialem? motorek ma swoje lata .. a oto fotki:...
Witam! Moj problem wyglada nastepujaco, od niedawna jestem posiadaczem golfa MKII GTI 1.8 16v. Nie długo po zakupie padła mi uszczelka pod głowice, przy okazji zostały wymienione uszczelniacze zaworowe dotarte gniazda zaworów i splanowana głowica, pózniej wymienilem piercienie bo olejowe zgarniajace juz przepuszczaly, brał trozke oleju, mial bardzo...
Po takim przebiegu mogą być zasadniczo dwie usterki alternatora -przerwa na uzwojeniu wirnika lub zużyte szczotki i pierścienie.P
czyli masz mz-etke i nie pali czyli po pierwsze wadliwy morze być regulator napięcia znajdujoncy sie pod siedzeniem bedzie on już elektroniczny mechaniczne byly w starszych modelach ,masz jeszcze szczotki wyczyśc piersćienie na alternatorze - sprawdz odstep zaplonu czy nie jest za bardzo oddalony(tzn. jesli bedzie za duzy odstep pomiedzy tym modulikiem...
Co do pierscienia ze stali ( jest nabity ? ) czy to po prostu wał w całości ? To bym się tak tym nie przejmował a wręcz to zaleta ( naprawiałem alternatory z pompami podcisnienia z tyłu ) i nie widziałem by uszczelniacz wyżłobił doły w wale ( średnia z obrotów to jakies 2K rpm i to przez ile lat ) tylko że medium jest olej i on smaruje 1 wargę. A pierścienie...
Elektrit witam ja dałem tylko kilka przykładów mam ich dużo więcej ,chodziło mi o to że kolega sugerował że wymienia się same pierścienie.P
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow. Sprowadza mnie nie maly problem a mianowicie chcialbym sie poradzic co zrobic z moim autem. Pacjent to Hyundai Coupe GK 2.0 CVVT 16V 2005r. 157tys.km przebiegu. Co mu dolega ? pije mi olej 5W40 w tempie 250ml na 1000km przy normalnym uzytkowaniu. Dodatkowo podczac anaizy spalin wyszly weglowodory na poziomie...
To sprawdź szczotki albo pierścienie.Ale jak ta kontrolka nie działa to alternator wzbudza się doiero powyżej 4000 obr.silnika,ta kontrolka daje prąd na wzbudzenia ,bez nie sie wzbudza z pozostałości magnetycznej.Jak to diesel to w ruchu miejskim rzadko takie odbroty dostaje więc tu źródło kłopotów.
Tak, to jest powodem braku ładowania.Pierścienie się wymienia,nie jest to trudne.Natomiast jeżeli tego nie robiłeś,to daj alternator do elektryka.Napewno koszt ich wymiany + łożysk przy okazji ,jest mniejszy niż kupno innego.
Posiadam silnik 2kw pierscieniowy chce go przerobić na pradnicę samowzbudną do małej elektrowni wiatrowej. Silnik w orginale miał 960 obr/min, i stojan nawiniety na napiecie 220/400v . wyżuciłem uzwojenie wirnika na którym jest 36 żłobków i nawinołem od nowa na wirnik dwa uzwojenia po 250 zw drutem fi 0,8 na jedna i druga połowę, cewki połączyłem szeregowo...
Mam pytanie z cyklu ; do wróżki; mianowicie dlaczego w alternatorach wycierają sie raczej wewnętrzna szczotka i jej pierscień, żadko druga.? I dotyczy to wszystkich alternatorów.
pierscien podebralem z mercedesa mial najmniejszy otwor ale i tak musialem zrobic dustans z brazu strasznie to piczne jest orygi. sklada sie z dwoch niezaleznych osobnych pierscieni oddzielone od siebie nakladane pojedynczo bo z gory jest miejsce na drut od twornika pytalem by gdzie dostac ten pierscien ale nie ma szans :|
Stojan jest zgrzany do diod , ciekawe jak teraz wybrniesz z tego. Po drugi kręć wirnikiem i patrz czy nie przetarło pierścienia do plastiku , oczyść pierscień i patrz tam.
Kupiłem: 1.Pasek 10x800 Bosh 1 987 947 634 - 15zł https://obrazki.elektroda.pl/3247044800_... 2.Łożyska Timken 6201 2RS C3 - 9,46 zł 6203 2RS C3 - 11,48 zł https://obrazki.elektroda.pl/5396002500_... 3.Regulator napięcia Magnetti Marelli - 30 zł (do odebrania w sklepie :p) W obecnym szczotki wystają 4 mm. Pewnie tez...
Te pierścienie wygrzebiesz tam: http://www.autostart24.pl/pierscienie-al... I w stu innych sklepach w internecie. A silnik stąd: http://www.akcesoria-cnc.pl/?menu=grupa&... Swoja drogą człowieku, jak masz taki opór do rozwiązywania prostych problemów z wyszukaniem ogólnodostępnych części to ja już widzę, że ty tego światła nigdy...
[url=http://www.4start.eu/alternator-for... jak w temacie, generalnie nie trzyma napięcia. Kiedy auto zimne, ładuje 14.2 lecz po przejechaniu powiedzmy 20 km napięcie ładowania spada do 13.6v a kiedy się zatrzymam, silnik pracuje to po mocnym nagrzaniu do 13.3, wyniki bez obciążenia, na światłach dziennych i powiedzmy...
Witam. Czyli proponujesz kondensator przeciwzakloceniowy od 126 czyli obojtenie jaki aby wiekszy niz 126(znalazlem takie http://eltronix.pl/categories/48/486 ) ? Ale co to jest ten feryt nie znalazlem. Ma to byc na calej dlugosci kabla( ok 4 metry o srednicy 2x10 cm) ekran czy cos takiego ? Kabli to moze i mam ale jak to rozpoznac. Sory za lamerstwo...
alternator ma 500W jak sa szczotki i pierscionki czyste i uzwojenia tez to indukuje się wiekszy strumień i większa moc jes możliwa do uzyskania no i obroty odpowiednie , da sie go "oszukać " troche właczajac diode przy rególatorze napiecia , wtedy napewno wykorzystuje sie jego pełna moc , co do napiecia pod pełnym obciazenie m to szczerze nie mierzyłem...
Sprawa po rozebraniu wyglada tak, jeden pierscien slizgowy na wirniku ok i sczotka, drugi mocno zorany, prawie do konca, ta szczotka rowniez krotka, ale powinna kontaktowac, choc nie jestem pewien. Diody OK na 100%. Wyglada na to ze kontrolka nie swiecila z powodu braku styku szczotki ze slizgaczem, chyba ze regulator byl walniety w co watpie a czego...
Witam! W wspomnianym modelu poloneza znajduje sie alternator A125-70p który to posiada regylator napiecia zespolony z szczotkami. Jesli swiecila sie tylko wspomiana "kłodka" a kontrolka ładowania i cisnienia oleju była zgaszona i obrotomierz działal prawidłowo moze to byc usterka regulatora napiecia. oczywiscie moze być uszkodzony mozstek prostowniczy...
Witam Moj samochod to seat toledo II z 99r, mam immobilizer w desce rozdzielczej. Problem zaczal sie gdy samochod gasl zaraz po odpaleniu. Wymienilem swiece,filtr powietrza,paliwa az w koncu sprawdzilem vagiem i okazalo sie ze walniety jest pierscien wokol stacyjki. Skontaktowalem sie z seatem aby zamowic nowy i okazalo sie ze przy tym modelu musze...
Witajcie :) Z racji takiej iż mam zerwany rozrząd, szukam porad co do jego naprawy. Mechanika mam, jednak zaczynam gromadzić części, co by nie tracić czasu na zamawianie części w terminie późniejszym. Teraz opiszę jak doszło do zerwania. ( TL; DR; można pominąć) Miałem trochę głośną klimatyzację. Podjechałem do SPECA od klimy, mówi zmienimy olej zobaczymy...
pierscienie kineskop pierscienie olejowe wymiana pierscienie
gniazdka angielskie transformator ferrytowy czcionka chrome
modernizacja instalacji elektrycznej modernizacja instalacji elektrycznej
Moment dokręcania wałków rozrządu w Audi A3 8V 1.6 TDI Alinco DJ-382: Parametry, Funkcje i Zastosowania