Wypiąłeś ten kondensator z cewki? Paliwo jest w gaźniku, wyregulowany tak jak pisałem wcześniej to silnik musi odpalić. A jak nie to sprawdzić kompresje w cylindrach.
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Dżwigienka to to coś co wciska zawór, jeśli na którejś jest bardzo duży luz to prawdopodobnie ten zawór jest zablokowany i sprężyna nie może go zamknąć, a o otwarty zawór opiera się tłok w cylindrze. Normalny luz to jakieś 0,2 mm (dokładnie nie pamiętam). --- Zablokowany zawór już byś raczej zauważył. Poczekajmy może ktoś inny na coś wpadnie, mnie przychodzi...
Witam Wszystkich forumowiczow, mam pytanie do znawcow tej dziedziny, wykonalem ten typ silnika i mam problem z jego uszczelnieniem. Konstrukcje wykonalem cylinder fiat 126P i jego tłok ktory zostal przerobiony. Do cylindra dospawalem cylinder cieply, korbowód 90 stopni wszystko na łozyskach i tulejkach slizgowych z mosiadzu. A wiec srednica tloka 78...
Z wykręconymi świecami zapłonowymi też tak ciężko się kręci? Widzę, że to jakaś "samoróbka". Nie stało to czasem na dworze i nie zamokło? Może woda deszczowa jakoś dostała się na cylindry?
WSK ma jeden cylinder (dwusuw), a Fiat 126p miał dwa cylindry (czterosuw). Tu jest schemat. http://obrazki.elektroda.pl/9217703000_1...
po każdej zmianie przewodów gdy zdejmuję przewód z 2 cylindra to nic się nie zmienia w pracy silnika- nie chodzi tak jak potrzeba, nierówno. A gdy zdejmę przewód z 1 cylindra to od razu gaśnie. To oznacza,że zawsze nie pali na drugi, a tylko pierwszy trzyma go przy życiu. Świeca na drugim mokra i czarna. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi, ale to...
jest coś dziwnego że na pierwszym cylindrze ma świece prawie suchą a n a drugim całkowicie zalaną. To trzeba sprawdzić, czy luzy są właściwe i zawory się domykają. Pomiar kompresji na cylindrach, to powie.
Jak ktos wie jak podłaczyć obrotomierz od 125p do 126p to prosze o kontakt.A i obrotomierz od 125p jest na cztery cylindry a maluch ma 2.Wiec jak to zrobić?Prosze o kontakt na mucha126p(at)wp.pl bede wdzieczny. :(
a może by tak wymienić świece? Przeczytaj najpierw do końca pierwszy post a potem zadaj pytanie
1. Przesuwam do "Mechanika pojazdowa". 2. Stawiam na bardzo małą kompresję w tym niepalącym cylindrze.
witam,ale mozxe zamieniles kable na cylindrach
A czy nie chodzi ci na jednym cylindrze?
Robokop ma racje.... Kręcąc kołem pasowym możesz mieć trudność z obróceniem wału korbowego 2x ponieważ podczas kręcenia zachodzi cały cykl pracy. sprężania, pracy, wydechu i ssania. Podczas kręcenia możesz natrafić na opór związany ze sprężaniem mieszanki w cylindrze. Nie wiem czy dobrze kojarze ale podczas spręzania 2 zawory muszą być zamknięte dolotowy...
A jak wyglądały te stare? Jaki luz na zamku po włożeniu w cylinder?
Tak iskra jest bardzo dobra Dodano po 2 Czy to przygasanie może być przyczyną pracy na jednym cylindrze?
Witam.Robokop chyba nie.Jak masz podparte zawory to nie masz ciśnienia w cylindrach
Olej nie zamarza więc na panewkach nie łapnęło. Prędzej ostała się woda do cylindra.
Jeśli nie jest to benzyna ani olej to pozostaje skroplona para wodna zmieszana z sadzą, chyba, że deszczówka dostała się przez filtr powietrza do cylindra.
bc30se Który cylinder robiłeś? Pierwszy czy drugi stopień? I gdzie jest reszta? tj, rama, zawory bezpieczeństwa, kolektory, silnik. Będzie ładnie się prezentować :)
Odepnij filtr powietrza i uruchom silnik , jeżeli będzie dymić tzn., że silnik do remontu, jeżeli nie będzie dymić to masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą. Warto też zmierzyć ciśnienie sprężania w cylindrach.
Jak wyjmowales aparat to znaczy ze tam masz problem.....Silnik ustaw tak by znaki na kole byly zgrane. Wyjmij aparat zaplonowy ,zobacz gdzie jest kabel wysokiego .od pierwszego cylindra. Powinna byc tam wycisnieta ,,1,,.(Na kopolce).Zdejm kopolke ,jesli sie nie myle to na aparacie w miejscu przylegania kopolki jest naciecie ktore nie pozwala na obrot...
aha juz wszystko rozumiem :)) super , czyli dobrze rozumiem ze zapłon w elce jest jak w dwu suwie tylko poprostu raz iskre wykorzystuje pierwszy cylinder a raz drugi ?:) tylko na to prosze odpowiedz i dziekuje wam :)
Sprawdź odmę silnika, może zapchana i przedmuchy z cylindrów "wypychają" olej.
Panowie a co za roznica czy pierwszy czy drogi jak ustawisz wal na znacznik to oba cylindry sa w GMP to jest kwestja suwow miedzyktorymi jest 1 szy cylinder mozna zdjac dekiel i popatrzec na zawory (odrazu mozna luzy wyregulowac)
No iskra jest paliwko w cylindrach też...
Zapłon mieszanki owszem na przemian, ale iskra jest na obu cylindrach jednocześnie.
Przyłóż żarówkę (5W) do kabelka z przerywacza i do plusa. Wtedy powinna się zaświecić jeśli przerywacz sprawny i krzywka odchyla i zwiera styki a jak zgaśnie to w tym punkcie po podłączeniu do cewki powinna być wyzwolona iskra na świecy. To samochód na układzie zapłonowym tradycyjnym przerywaczowym ? Oczywiście nalej świeżej benzyny i zobacz czy pompa...
Albo rozwiercanie i gwintowanie, albo klepnąć w wystający kikut dwa razy młotkiem, potem przyspawać nakrętkę M10 i próbować odkręcić. To tyle - zagadnienie znane w tym samochodzie od 40 lat. Zamykam.
a prubowales przeczyscic gaznik?jaki kolor mają swiece?ja mialem problem z mojim malakiem taki ze wypalil sie zawur wydechowy i na 2 cyl kopresja uciekala sobie,a zawur wypalil sie do polowy wiec jezdzilem tak jak na jednym cyl:) mozesz to sprawdzic odlaczając kable od swiec pierw 1 a puzniej drugą ale musi byc podlączona 1 i to przy zapuszczonym silniku.Jesli...
Kupiłem kable, przerywacz, oraz używaną cewkę, lecz dalej problem ten sam. A kopułka i palec rozdzielacza?
Witam wszystkich Mam problem z moim maluchem. Niestety nie wiem do końca jaka to jest wersja. Otóż samochód nagle przestał zapalać, więc poszperałem, wymieniłem świece i zapalił. Pojeździł godzinkę i znów nie palił Potem znów chwilę nad nim siedziałem. Zobaczyłem, że iskra była słaba, więc wymieniłem cewkę zapłonową(miałem tą butelkę olejową dwubiegunową...
Jaki rodzaj zapłonu ma ten maluch - elektroniczny, czy aparat zapłonowy (taki cylinder obok tłumika)
To już wiem bo zdejmowałem głowicę. Jak ustawi się wałki rozrządu szerszym sfazowaniem do przodu auta to wychodzi, że koniec suwu sprężania i początek suwu pracy jest na cylindrze 4 od rozrządu. Jak to powiedziałem w serwisie to odpowiedział mi facio, że Francuzi liczą od tyłu i tak mam zapamiętać.czyli dla nich jest to pierwszy cylinder ale od koła...
Na 100% procent nie zamieniłeś cylindrów miejscami? Tłoki powinny chodzić dalej w tych samych cylindrach.Uważałeś na napisy na pierścieniach i ich nie pozamieniałeś zwłaszcz pierwszego z drugim ?Cylindry włożyłeś w tym samym układzie co przed remontem?Do miski użyj uszczelki gumowej (nie z korka) i nie dokręcaj mocno najwyżej później.
Położenie silnika bokiem spowodowało, że się najzyczajniej zacierał . Dopiero położenie go w pionie jak w cc pomogło Kolega raczy głupoty pisać. Ten silnik się NIE zacierał z powodu położenia cylindrów bokiem, jeśli już to z powodów przegrzania, o co było bardzo łatwo kiedy nawalił wentylator chłodnicy a kierowca to olewał. Po za tym w CC silnik miał...
Witka. Zapala się kontrolka oleju!?No to smarowanko cienkie. A na wolnych szczególnie potrzebne, bo wydajność dmuchawy spada drastycznie do minimum(przecież wolne obroty dmuchawy). I mam jeszcze tylko jedno dodatkowe pytanko do właściciela postu. Czy szanowny użytkownik "malucha" założył gumowe uszczelniacze na fajki świec zapłonowych?Ich brak powoduje...
Witam, kol zeimp ma racje T5, pewnie że brzmi to może smiesznie ale diagnostyka czyli pomiar ciśnienia sprężania, oleju, teraz to musisz skoro rozprułeś silnik sprawdzic luz pierścień-rowek w tłoku i jeżeli mieści się w granicy luzu to załóż nowe nominalne pierścienie inaczej jak luz za duży to wyklepie tłoki i zonk :D, ważne też jest luz na sworzniu...
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworów Z powodu zużywania się elementów rozrządu okresowa regulacja luzów zaworów jest jedną z podstawowych i koniecznych czynności obsługowych, które należy wykonywać po ściśle określonych przebiegach: — po pierwszych 2000...3000 km, — po przebiegu każdych 10 000 km. Luz zaworów powinien być również sprawdzony...
Same pierścienie docierasz prawie tak samo jak z nowymi cylindrami,muszą się dopasować miedzy sobą koszt nowych cylindrów to około 300 zł.W twoim przypadku sama wymiana pierścieni może nic nie zmienić,nadal będzie autko kopciło a wręcz może pogorszyć bo stare pierścienie są dopasowane do owalu cylindra.
na obu cylindrach jest 9
Jeżeli pedał jest niski ale twardy - radzę sprawdzić samoregulatory luzu szczęk hamulcowych. Luz jest za duży, gdy bolce na których siedzą są wypracowane albo same samoregulatory maja otwór o zbyt dużej średnicy - przy zamiennikach jest to możliwe. Ekstremalna sytuacja to mocno przegrzane hamulce (np jazda na ręcznym), które spowodowały częściowe rozhartowanie...
Ale cykl zapłonu w fiacie 126p jest co dwa obroty bo jest to silnik 4T, gdy w pierwszym cylindrze następuje zapłon w drugim jest ssanie i nie możesz w żaden sposób porównywać go do działania silnika spalinowego (tu kolejność zapłonu można zmienić poprzez zmaiane ustawiena pozycji wałka rozrządu). Zobacz na dwusuwowy odpowiednik 126p czyli dwucylindrową...
Mam zapytanie..czy przerabiał ktos obrotomierz z Fiata Regata na 2 cylindry tak jak np. robi się to z obrotomierzem z fiata 125p, wymieniając kondensator? Pytam ponieważ chciałbym przerobić właśnie taki obrotomierz z Regaty do 126p. Prosżę o pomoc...z tego co zaobserwowałem na płytce obrotomierza znajduje się jeden scalak 8pin parę kondensatorów i rezystorów...
Zmierz kompresję, to podstawa. Z objawów jakie opisujesz wynika, że zapłon szwankuje. Sprawdź przerywacz, kopułkę i palec rozdzielacza jaki kolor ma iskra na świecach, podmień kondensator. Zapłon ustawić wstępnie na żaróweczkę. Ustawiasz pierwszy cylinder w górnym zwrotnym położeniu ( mijanka dźwigienek zaworowych na drugim cylindrze ) znak na kole...
Z tego co pamiętam to wałka nie da się źle zamontować jak tylko dobrze. Jakoś nie chce mi się wierzyć że samochód ma przejechane 180 000 km i przy silniku nic nie robione. Sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach, regulowałeś zawory?
Jeśli jesteś pewny układu zapłonowego to , może być brak sprężania w jednym cylindrze. Przyczyna np. dziura w tłoku, wszystkie pierścienie poszły się..., konik na zaworze zacięty, pękła sprężyna zaworu, no może jeszcze coś wymyślę, ale jak masz możliwość to bez rozkręcania możesz zmierzyć ciśnienie sprężania.
Będą dobre wskazania, obrotomierz przerobiony na wersję fiat 126p, czyli 2 cylindry, czterosów, będzie tak samo co dwusów 1 cylinder.
Silnik stracił moc? Wydawał jakieś nietypowe dźwięki? Przegrzał się? Dla pewności sprawdź ciśnienie w układzie smarowania, bo z braku smarowania pierwsze zazwyczaj obrywają panewki. Jeśli martwisz się o cylindry to do sprawdzenia jest ciśnienie sprężania.
Wątek zgodnie z tytułem dotyczy fiata 126, a nie hondy. Proszę usunąć informację o drugim aucie. Sprawdziłeś kompresję na cylindrach? Bo iskra, to nie wszystko.
Możesz mi wyjaśnić, gdzie w maluchu są kanały hamulcowe? Jest już 03.14 a ja od trzech godzin szukam na ten temat informacji w sieci, obudziłem kilku mechaników, nie wiedzą, rano zadzwonię do ASO. Dodano po 2 Wiec niestety trzeba wymienić co najmniej sprężyny samoregulatorów (co najmniej - jeżeli je masz luzem i dobre; najczęściej jednak trzeba kupić...
zmiana tłumika nie pomoże. motory mają większe prędkości obrotowe wału czyli więcej razy na minute występuje zapłon mieszanki i dlatego w przeciwieństwie do malucha (mimo że czasem mają 2 cylindry) mają ciągły dźwięk
Witam serdecznie zakupilem sobie fiata 126p z 1986r pewnego dnia wybralem sie na wycieczke ok 30 km podczas powrotu autko tracilo na mocy az wkoncu parchli strzelilo i odmowilo dalszej jazdy zgasl i juz sie go niedali odpalic po sprowadzeniu go na holu do domu autko stanelo w garażu po x czasie sasiad go odpalil ale autko pali na jeden cylinder na drugim...
Możźe chodzi na jednym cylindrze?? Sprawdź świece, przewody WN, może cewkę
Zapomniałem dopisać że jak powyższe co napisałem będzie OK a problem nie zniknie to należy zmierzyć sprężanie w cylindrach może juz pierścienie padły.
Myślisz ,że pomorze.
Witaj kolego miałem kiedyś maluszka z tego co pamiętam wyglądało by to tak tłoki w tym silniku chodzą współbieżnie tzn razem są w górze Jedni mówią że jak na 1 cylindrze jest luz i da się ruszać dzwigienkami to regulujemy te co są twarde i się nic nie ruszają nie reguluj tych dzwigienek równocześnie musisz każdy cylinder regulować osobno bo pomimo że...
Możliwych modyfikacji tego silnika jest wiele. Łącznie ze zmianą pojemności na trochę większą.
Cokolwiek zaczniesz robić sprawdź luz zaworowy.
[quote="WoŹnY"]:arrow: Wowka Liczba oktanów określa temperaturę spalania mieszanki. Nie wiem czy na necie coś znajdziesz. Ja tego dowiedziałem się kiedyś czytając książkę dotyczącą procesów spalania w silnikach spalinowych. Wyporzyczyłem ją z uczelnie i nie pamiętam nawet jak się nazywała. Nie kompromituj się proszę :cry: , LO określa odpornosć mieszanki...
Zużyte świece mają taki fioletowo bordowy kolor. Zawsze siadają na drugim cylindrze, na tym od środka pojazdu.
Zamieść wyraźne zdjęcie płytki.
Witam. Dzisiaj zakończyłem pierwszy etap prac mających na celu dogrzanie Malucha. Zamontowałem w komorze silnika dmuchawę, której zadaniem jest pompowanie gorącego powietrza z komory cylindrów do nadwozia. Dmuchawa pochodzi z Eleganta rocznik 96 i do tej pory była zamontowana w bagażniku. Koszt całego przedsięwzięcia, to kilka piwek dla spawacza i jakieś...
http://obrazki.elektroda.net/51_12646332... http://obrazki.elektroda.net/55_12646333... http://obrazki.elektroda.net/50_12646333... ----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch)....
Warto sprawdzić Ciśnienie na cylindrach. Ty może nie przegrzałeś, ale ktoś inny...? Wiesz...wymień świece bo pisałeś, że jest iskra, ale świeca w cylindrze inaczej się zachowuje niż wykręcone
ukręcony zabierak,wrzuć bieg pusć sprzęgło wyjdź z auta i popatrz na półosie,ta która się kręci podczas postoju auta odpalonego na biegu ma uszkodzony zabierak(taki kielich przykręcony na 4 śruby do aluminiowego cylindra od wewnętrznej strony wahacza.
W moich maluchach nie spotkałem się z tym. To zdaje sie kolega nie pamięta słynnej benzyny 86, która bardzo często była tankowana z powodu notorycznych braków 94ki. Jeździło się wtedy na tym, co było, a nie na tym, na czym się powinno. Dodano po 4 Z tymi uszczelkami to była ciekawa sprawa. Wtedy były uszczelki dostępne od tzw prywaciarzy. I jeśli takiemu...
Sprawdz luzy zaworowe, moze masz na jednym cylindrze a raczej juz nie masz wymaganego luzu.
Głowica 600 ma ""wanienkową" komorę spalania, a 650 - klinową średnice cylindrów 600 - 73,5mm 650 - 77 mm
Tłoki pracowały by na przemian w dwusuwie - tutaj masz cykl czterosuwowy, czyli przesunięty o 360 stopni na każdym tłoku. na jeden obrót wału przypada jeden suw pracy, przy pracy na przemian, dwa suwy pracy przypadały by na jeden obrót, natomiast następny obrót wału były by w ogóle bez suwu pracy któregokolwiek cylindra. Czaisz?
zaraz z jakiej miski która zabezpiecza?? mam wrażenie że masz gdzieś wyciek oleju bezpośrednio na cylindry ale opisz dokładnie skąd się dymi
pierwszy od gory.podlaczyc kabel wysokiego napiecia 1 cylindra do starej swiecy zaplonowej.jesli niemasz starej to trzeba wykrecic z glowicy. swiece przytknac do masy..ustawic znak na kole pasowym na gorny znak na obudowie rozrzadu.wtym polozeniu wlaczyc zaplon.poluzowac nakretke mocujaca aparat zaplonowy by mozna nim krecic z lekkim oporem.przekrecic...
Witam. 1. Regulacja gaźnika ze zwróceniem uwagi na pracę cięgła "ssania" 2. Pomiar napięcia rozruchu akumulatora. Napięcie nie może być mniej- niż 10V. 3. Ciśnienie w cylindrach powinno mieć wartość około 11atm.
http://obrazki.elektroda.net/12_12843265... Witam! Chciał bym przedstawić motocykl marki sam oparty na podzespołach fiata 126p, w moim wydaniu. Założenia projektu były następujące: Zbudować buggy - motocykl możliwie minimalnym nakładem finansowym i sprzętowym. Bazować na tym, co da się odzyskać z wycofanego z eksploatacji 22 letniego 126p...
Miałem maluchów kilka nigdy się nie bujała wskazówka. Ja miałem kilka samochodów i kilkanaście motocykli,a jednak żaden mi nie spłonął jak niektórym. To nie świadczy o niczym,chyba jedynie o tym że usterka w Twoim żadnym aucie nie wystąpiła. Nie twierdzę że to jest akurat na sto procent wina tego tłumika,ale może być i podałem potencjalną przyczynę...
Objawy czasami występują od zużytego wałka rozrządu lub padającej sprężyny w pompie oleju. Można wymieniać czujniki, panewki i diabli wiedzą co jeszcze.... Warto wygładzić nieco powierzchnię styku wałek/pompa. Sprawa druga to chłodzenie silnika i magiczna blaszka w kształcie U zapewniająca chłodzenie miski olejowej. Ja na zimę zatykałem ten przelot...
* Doskonale naładuj akumulator: benzyna wyparowała z przewodów i będzie trzeba sporo pokręcać, by zapalił. * Są dwie dobre metody podłączania lampki ustawiania zapłonu. Pierwszy sposób to podpięcie się do przewodu na cewce zapłonowej, idącego do aparatu zapłonowego. Drugi przewód żarówki do masy . Żarówka zaświeca się w momencie zapłonu czyli w chwili...
Pomiędzy cylindrami a głowicą z przodu i z tył są śruby przewiercone w środku. Jest to do sprawdzenia czy uszczelka pod głowicą jest dobra.
Sprawdzę to, ale jak wcześniej napisałem wstrzyknąłem kilka ml benzyny do cylindrów wkręciłem świece i próbowałem uruchomić silnik i cisza tak samo ręcznie otwierałem przepustnicę i wstrzykiwałęm przez gaźnik bezpośrednio do cylindrów. Jak po zgaszeniu i próbie uruchomienia i wstępnej diagnozie sam trysnąłem mu plaka w kolanko co wchodzi w gaźnik, ale...
Jeśli świeci to też po cewce już raczej. Przecież cewkę można łatwo sprawdzić bez modułu czy daje iskrę, chociaż to nie oznacza wtedy że jest w pełni sprawna. Bo iskra może być na zewnątrz, ale w wewnątrz cylindra, w warunkach tam panujących może jej nie być.
Jak dymi to może być rozregulowany lub bardziej prawdopodobne sadzac po roczniku silnik do bremontu.Ile ma przejechane? Tylko tak naprawdę? Bierze olej? Spróbuj podregulować. Jak to nic nie da zmierz sprężanie w cylindrach. Pewnie pierścionki olejowe poszły (lub poszedł).
Na wolnych chodzi, ale dusi się po dodaniu gazu? Jaki kolor spalin? Czarne, czy bezbarwne? Czarne - za bogata mieszanka, gaźnik leje do cylindrów. Bezbarwne problem z zapłonem albo żle ustawione zawory
Szanowny Kolego! Musisz ustalić przyczynę. Zacznij od podłączenia cewki samej bez aparatu zapłonowego.Zostaw przewód zasilania cewki po przekręceniu kluczyka na cewkę ma przyjść 12v. Przewód od aparatu zapłonowego odłącz.zobacz czy na tym styku jest napięcie 12v. Jak nie masz przyrządu to podłącz żarówkę musi świecić.Jak będzie świecić to to znaczy...
Witam, Zakupiłem nie dawno maluszka z 85r. Wymieniłemdysze w gaźniku wyregulowałem gaźnik, wymieniłem świece przewodyWN, kondensator na aparacie zapłonowym, filtr powietrza i wiele innych rzeczy. Wszystko działa teraz bardzo dobrze jednak okazuje sie że silnik jest słaby, bierze olej ok1l na 1000km, i troche dymi. Więc wydaje mi sie że to pierścienie...
panowqie te magnetyzery to pic na wode bujda wyciaganie kasy z waszych kieszani jak ktos sobie je kupil to ja bedzie je nosil w kieszeni to daja taki sam efekt jak po zalorzeniu ich na silnikczyli nic i to koniec wróżysz z fusów? może poprzyj swoje zdanie jakimiś danymi z użytkowania, hamowni ... Ponawiam pytanie - co z silnymi magnesami we wtryskiwaczach...
Opisy wstawiania chłodnicy oleju w system smarowania malucha są łatwo dostępne w sieci. I dobrze udokumentowane. I chyba najrozsądniejszym wyjściem jest wstawienie chłodnicy w istniejący system, bo nie ma niepotrzebnych komplikacji z dodatkowymi pompami. Jednak wstawianie w ten obieg termostatu, to jakieś nieporozumienie. Niepotrzebne komplikowanie...
W maluchu (fiat 126p) też iskra była jednocześnie na obu cylindrach. Ale pracował tylko ten, który miał sów pracy bo drugi rozpoczynał ssanie i mu nie przeszkadzało.
Z tego co pamiętam cewka wtórnego w F126p była jedna i były dwa przewody. Inicjacja zapłonu zachodziła w jednym cylindrze, który był w maksymalnym górnym położeniu co oznaczało, że dolny jest w maksymalnym dolnym. W Fiacie 126P tak nie jest. Jeżeli jeden tłok jest w GMP to drugi również jest w GMP. Różnica jest jeżeli w jednym cylindrze kończy się...
przewody to nie są bo kupiłem nowe jutro podjade do mechanika,to chyba bedą zaworki :-)
Ja miałem malucha z 86r i przejechałem na nim kilkanaście tyś i nic mu się nie stało. Z tego co pamietam wszystkie maluchy z rokiem produkcji po (podajże 86r.) były przystosowane do paliwa bezołowiowego - utwardzone gniazda i zawory. Nie ma więc problemu by na niej jexdziły roczniki z lat 90 :). wypadałoby czytać to co mądrzejsi ludzie wcześniej napisali!!!!...
A przewietrzyłeś cylindry? Wykręć świece. Może jest tam jeszcze trochę wody i jak się przy podgrzaniu zamienia w parę to mieszanka się nie zapala. Ostygnie, jest woda i znowu...
Sprawdź również pompkę. Najlepiej tak jak ja odepnij od niej wężyk, przewód i podepnij prąd z akumulatora jakimś kablem, jak pociągnie paliwo to jest sprawna. mistrzostwo:D tak się zastanawiam nad tym postem- artko334 mam pytanie- nie zastanawiałeś się może czy to nie jest wina IMMO albo moduł komfortu? można też sprawdzić wtryskiwacze albo sprawdzić...
Splanować głowice, zawory dotrzeć i wyregulować, sprawdzić cylindry i pierścienie, zmienic tłoki, można się pokusić o turbinkę kowalskiego itp.
Tak „po całości” to strzały do tłumika wskazują na niepełne spalanie mieszanki w cylindrze. Czyli za dużo paliwa, za mało powietrza, niewłaściwy zapłon (szczególnie zbyt późny)
z waszymi metodami... cwirekns PAMIĘTAJ!!! przed jakimkolwiek obracaniem silnikiem na włączonym zapłonie zdejmij fajki ze świec! silnik przy takich próbach potrafi odpalić i połamać łapki. Co do regulacji zapłonu: Kręcąc silnikiem ustawiasz wał korbowy tak aby przerywacz był maksymalnie otwarty. Po zluzowaniu śruby - na zdjęciu w głębi aparatu - ustawiasz...
Miałem podobnie. Przyczyną na 100% jest zbyt wysoki poziom oleju w silniku. Nie wiem czemu wszyscy uważają, że ten silnik lubi pływać i dolewają do maksymalnego poziomu. Zapewne stało się to po dolaniu. Teraz trzeba spuścić, niech zostanie tylko tyle aby dosięgało do bagnetu podczas postoju i żeby kontrolka nie paliła się cały czas. Może zapalać się...
Do FL zamontuj inny rodzaj zapłonu elektronicznego.Ten zapłon posiada jeszcze czujnik prędkości obrotowej zabudowany w pobliżu koła zamachowego i właśnie z koła zamachowego szczytywane są impulsy w jakim momencie ma nastąpić zapłon mieszanki w cylindrach i przesunięciem tego czujnika ustawiasz kąt zapłonu.
Witam, też miałem 2 maluchy (rocznik 86' i 77' ale zmodyfikowany a'la "elegant"). Zgodzę się w 100% z przedmówcami, że połowa sukcesu to szczelne wszystkie połączenia. Niemniej jednak ogrzewanie mimo to było mizerne, chociażby z powodu niezbyt spasowanej klapy termostatu. Przetestowałem klika "patentów" opisanych w sieci, ale dopiero ostatni zapewnił...
Postaram się zebrac wszystko do kupy co napisaliście - a napisaliście dużo i dobrze. Na początku wykręc świece zapłonowe i ustaw odległośc na 0,6 mm. (możesz je wkręcic z powrotem albo poczekaj do czasu kiedy wyregulujesz zawory - będzie łatwiej kręcic wałem) Ustaw luz zaworowy - wydechowe 0,25 mm, ssące 0,20 mm. Zacznij od zaworów pierwszego cylindra...
Witam, mam pewien problem . Przerobiłem obrotomierz z fiata cinquecento sporting na dwa cylindry do 126p wg.tej znanej instrukcji tutaj na forum Wszystko zrobiłem jak najstaranniej. Zmieniłem rezonator na kwarcowy 4,0000MHz i wlutowałem potencjometr montażowy 10 kOhm. Problem polega w tym ,że obrotomierz działa idealnie do 6000 obr./m. Przy odcięciu...
pierwszy cylinder zawory pierwszy rząd cylinder pierwszy cylinder nissan
wykrywacz metal monet medion internetowy lampa peugeot
Niebieski klawisz ThinkVantage na Lenovo X60 Lodówka Indesit BAAN13 - brak automatycznego rozmrażania