Pokrywa rozrządu w górę i zawory do regulacji. W Renówkach pierwszy cylinder jest od skrzyni.
Dziękuje za odpowiedż . Zrobiłem po swojemu według kolejności 153 624 czyli na czwartym cylindrze zawór wydechowy konik atakuje to na pierwszym zawory sie zamykają i reguluje pierwszy cylinder i oczywiście znak na pompie wtryskowej na tłoczeniu.Następnie na pierwszym konik atakuje zawór wydechowy na piątym zawory się zamykają i reguluje i tak za porządkiem...
No wiem ale jeśli pierwszy cylinder regulujący to musi być w suwie pracy a trzeci muwi być w żółwie ssprężania i też oba zawory zamknięte to wtedy regulujemy cylinder pierwszy
Jest to zawór bezpieczeństwa pierwszego stopnia. Jedynie otwiera się gdy jest źle ustawiony lub pierwszy stopnień przejmuję role drugiego i pompuje ciśnienie ponad normę (ponad 3-4 bary). Prawdopodobnie zawory mniejszego cylindra (drugiego stopnia) utraciły znacznie na szczelności.
Witaj! Skoro masz problem z linką gazu to bym się zastanowił o remoncie silnika. Przy tym pomiarze mogą być pierścienie - gładź w cylindrach - zawory. Przy wykręconych świecach kamerką można zobaczyć w środku cylindrów. Najprościej wyjąć głowicę i będziesz widział jak wyglądają cylindry no i zawory. Pozdrawiam Miro.Nasz
Musisz być pewien , że " na znakach" masz pierwszy cylinder w gmp i oba zawory zamknięte , rozdzielacz na pierwszy cylinder.
Sprawdź szczelność połączenia gaźnika z cylindrem, zawór membranowy też do przeglądnięcia.
Albo gniazdo wjechało, albo zawór, tak czy inaczej głowica do zdjęcia
Widocznie coś partolę, bo teraz też stuka. Opiszę, jak to robię: -kręcę wałem korbowym, żeby na 1 cylindrze od mojej lewej zawór ssący się otworzył, a wydechowy zamknął, kręcę tak, że już zaczyna być słychać wydech na innym cylindrze -ustawiam zawory na 4 cylindrze tak jak napisałeś -kręcę wałem, ustawiam tak samo zawory na 4 cylindrze i reguluję pierwszy...
Pierwszy cylinder 14,5bar, drugi 7,5bar, trzeci 14,5bar. Więc chyba wszystko jasne, zawory, albo pierścienie?
Nie rozumiem cię, ale dzięki za rady muszę kogoś wtajemniczyć bo mam za małe doświadczenie, ale dobrze rozumiem pierwszy cylinder to zawory 1 od rozrządu ssący,2 wydechowy, natomiast dla drugiego cylindra 3 jest wydechowya 4 od baku ssący. Czy inaczej. :D :?:
A no tak to teraz robią z tymi rozrządami, brak jakichkolwiek znaków. Ustaw pierwszy tłok w GMP a wałek tak aby na 4tym cylindrze zawór wydechowy się już zamknął a ssący miał otwierać. Powinno być ok.
yyy, niewielki wybuch? Porysowany cylinder? To raczej się już będzie kłaniał remont silnika :/ . Coś chyba czuję że przestawił ci się rozrząd, ale jeśli cylinder jest porysowany, to i tak czeka cię remont. Takie rysy "skośne", bardzo nieregularne, to normalna i potrzebna rzecz (to tzw honowanie). Porysowany cylinder wskutek awarii ma rysy typowo pionowe,...
EX - lata produkcji: 08.83-07.93, cylindry/zawory - 4/8, pojemność 1.781, moc 66kW/90KM, przy obrotach 5200, max moment/przy obrotach 145/3300, zasilanie 2,00E+02 gaźnik, paliwo 98.
Spoko najpierw zmierzę i popatrzę jak to wygląda pod pokrywą bo olej niemiłosiernie cieknie. Luzy dla silnika 187a1.000 (od 2000r) wlot 0,35+-0,05 wylot 0,45+-0,05 Czyli licząc od 1 cylindra strony rozrządu to pierwszy jest zawór wlotowy a potem wylotowy bo tego nie wiem . 1 wlotowy wylotowy 2 wlo wyl 3 wlo wyl 4 wlo wyl czyli 1 cylinder od rozrządu...
1. Ustawienie wału. Na łączeniu skrzyni z blokiem powinno byc wyciete okienko ze strzałką. Widac tam koło zamachowe. Tak ustaw aby wyciecie na kole pokryło sie ze strzałką. Wtedy pierwszy cylinder jest w górze. Wrzucic 5 bieg w celu zablokowania położenia. 2. Pompa wtryskowa ma nacięcie z boku koła i na uchwycie trzymającym pompe. Muszą sie pokryć....
Jeżeli możesz kręcić wałkiem i nie blokują się one to możesz zakładać pasek i sprawdzić na sucho czy nie będzie się blokowało nic przy obracaniu wałem. Można też ustawić wałek tak by na pierwszym cylindrze zawory były pozamykane i napuścić sprężonego powietrza na pierwszy cylinder, potem ustawić wałek by na drugim były pozamykane zawory i napuścić powietrza...
Witam chciałbym zbudować pierwszy mój silnik parowy, mam pewien pomysł pooglądałem kilka filmików i chciałbym zrobić coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=ur7ThYFd... https://www.youtube.com/watch?v=5vSdDlZG... Myślę nad paroma modernizacjami nad tym silnikiem otóż chciałbym koło zamachowe zrobić z krążka od hantli betonowe o wadzę 1,25 kg będzie...
Pierwszy cyl w gmp zawory cylindra 1 i 4 zamknięte?
(A1) Zawór dolotowy cylindra 1 (A2) Zawór dolotowy cylindra 2 (A3) Zawór dolotowy cylindra 3 (A4) Zawór dolotowy cylindra 4 (E1) Zawór wylotowy cylindra 1 (E2) Zawór wylotowy cylindra 2 (E3) Zawór wylotowy cylindra 3 (E4) Zawór wylotowy cylindra 4 Jeśli ustawiasz na mijankę to możesz mieć wałek bez rowka z rowkiem i Bóg wie co jeszcze, dlatego mówię...
Zawór ssący otwiera się 6 stopni przed GMP. Da się to wyczaić bez większego problemu. Pompa ma zacząć podawać paliwo na pierwszy cylinder 24 stopnie przed GMP. Żaden problem jeśli posiada się wiedzę na ten temat.
Luzy 0,25 ssący i 0,3 wydechowy . Jak ustawić 1 cylinder zawory sie mijaja ustawiasz 4 2 sie mija ustawiasz 3 3 sie mija ustawiasz 2 4 sie mija ustawiasz 1 zreszta gogle sa najlepsze ;-) http://free4web.pl/3/2,3851,25292,396612...
Chyba trzeba odkręcić głowicę i sprawdzić cylinder i zawory, czasami potrafią się zawieszać.
Number of cylinders 4 Engine capacity 3.9 litre Aspiration type Naturally aspirated Cylinder bore 106.5mm Piston stroke 110mm Cylinder head stage 1 100 Nm Cylinder head stage 2 150 Nm Cylinder head stage 3 Wait for 5 minutes Cylinder head stage 4 150 Nm Cylinder head stage 5 60° Main bearing bolts stage 1 120 Nm Connecting rod nuts Connecting rod bolts...
Jednak V8, źle spojrzałem. Pierwszy czylinder to przedni prawy(od strony pasażera), przedni lewy to piąty. Regulacja zaworów: Mierzone na zaworze / dźwigni zaworu Gdy zawory przekrywają się w: regulować w: cylindrze 1 cylindrze 6 cylindrze 5 cylindrze 3 cylindrze 7 cylindrze 4 cylindrze 2 cylindrze 8 cylindrze 6 cylindrze 1 cylindrze 3 cylindrze...
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
A ja mam dla ciebie inną propozycję, oto dwa cylindry z zaworami zasilającymi z1 i z2 które mają zawory "odpowietrzające zo1 i zo2 oraz czujniki poziomu cieczy (czP1 i czP2) Woda z jednego cylindra do drugiego przepływa przez turbinę T. (mozna zrobić system sterujacy tak żeby kręciła się w jedną stronę) I tak mamy napełniony cylinder pierwszy wodą,...
ustawić tłok pierwszego cylindra na górze( oba zawory zamkniete,przekrycie zaworów na czwartym cylindrze),wstawić aparat tak aby palec wskazywał na ryce naciętą na obrzeżu aparatu (jak przychodzi osłona pyłoszczelna)
Pierścienie mogłeś wymienić ale zmierzyłeś cylinder tłok ? Mogły być zużyte a wymiana pierścieni mogła nic nie dać A zaworki ładnie przylegały czy dość duże prześwity miały ? Pierścienie dobrze przylegają do cylindra ,zawory przeczyściłem blaszki nie popękane i dalej to samo
Wszystkie cylindry wyglądają mniej więcej tak jak ten ze zdjęcia, może nawet lepiej, zawory też wszystkie wyglądają tak samo z tym że jest mały haczyk - zawór "wydechowy" z jednego cylindra pierwszego stopnia ma pękniętą tą blaszkę. Blaszka jest pęknięta w miejscu zaznaczonym przeze mnie na zdjęciu. Czy można by dokupić samą tą blaszkę? Nawet używaną...
Wg mnie jak kompresja jest książkowa co do wartości i równa na wszystkich cylindrach, to zawory są szczelne i raczej będą takie pozostawały dopóki będą zachowane luzy na zaworach.
dzięki,wartości luzów i kolejność zapłonu znam,ale jak to dalej powinno wyglądać?np.ustawiam pierwszy tłok w górnym punkcie i na którym cylindrze reguluję zawory?
I na pierwszym i czwartym powinny być zawory całkowicie zamknięte. Nie. Pierwszy ma mieć zapłon i tu zawory mają być zamknięte a na czwartym jest "płukanie cylindra" i tu zawory mają być lekko uchylone.
Jak wyjmowales aparat to znaczy ze tam masz problem.....Silnik ustaw tak by znaki na kole byly zgrane. Wyjmij aparat zaplonowy ,zobacz gdzie jest kabel wysokiego .od pierwszego cylindra. Powinna byc tam wycisnieta ,,1,,.(Na kopolce).Zdejm kopolke ,jesli sie nie myle to na aparacie w miejscu przylegania kopolki jest naciecie ktore nie pozwala na obrot...
moment dokręcenia śrub głowicy -w pierwszym etapie 3KGm w drugim etapie 10KGmpo dokręceniu wszystkich ponownie sprawdzić od początku ,wspornik dźwigienek zaworowych 1,9KGm luzy zaworowe ssący 0,20 mm,wydwech 025mm,,ustawienie pokręcasz walem i w momencie kiedy na 4 cylindrze masz koniec wydechu początek ssania ustawiasz zawory pierwszego cylindra i...
Po wyłączeniu kompresora na tłokach nie powinno być ciśnienia tak że jakby w tłoku była dziura na wylot to i tak nie było by takiego problemu . Musi być coś źle poskładane , na spokojnie rozbierz jeszcze raz i zastanów się . Na jednym cylindrze ma być 1 zawór ssący ( ten ze stożkiem) od strony filtra powietrza i jeden tłoczny ( z dziurkami od spodu...
Jeśli na pierwszym cylindrze masz zawory lekko uchylone gdy tłok u samej góry uprawiasz luz na 4. Jeśli ta sytuacja jest na 4 to na 1 Jeśli na 2 ustawiasz na 3 Jeśli na 3 ustawiasz na 2. Niezbędny będzie szczelinomierz do weryfikacji luzów.
Mam podtlenek butanu Gdzie ten gaz kupujesz ? Na Kosmodromie Bajkonur ? :D :D
Silnik do remontu , sprawdzenie głowicy zawory , cylindry , pierścienie , to podstawa.[/quote]
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworów Z powodu zużywania się elementów rozrządu okresowa regulacja luzów zaworów jest jedną z podstawowych i koniecznych czynności obsługowych, które należy wykonywać po ściśle określonych przebiegach: — po pierwszych 2000...3000 km, — po przebiegu każdych 10 000 km. Luz zaworów powinien być również sprawdzony...
Poszukaj na szrocie pompy Lucasa, w każdej powinien być ten zawór.
Silnik 8v to bardzo prosta konstrukcja. Nawet jeśli na znakach jest dobrze a jest problem to wystarczy wykręcić świece, ustawić gmp na pierwszym tłoku, porównać ze znakiem na wale i ustawić wałek rozrządu tak aby pierwszy i czwarty cylinder miał całkowicie zamknięte zawory.
Znajduję gmp kołkiem. Ustawiam luz na 1 cylindrze obracam wałem o 180 stopni i ustawiam luz na drugim cylindrze?
Albo ścięło uszczelniacze na cylindrze albo zawór jest zacięty. Na pusto jest to samo czy tylko pod obciążeniem?
Naprawdę nie trzeba bawić się w skomplikowane wzory, wystarczy szczypta wyobraźni. Dalej "magiczny trójnik" ale tym razem pierwszy cylinder wyposażony jest w zawór, a tłok w mechanizm zapadkowy (po wsunięciu już się nie cofnie). Rozpędzamy wózek/masę/kulkę do jakiejś prędkości i to rozpędzone coś uderza w tłok. Następuje sprężenie gazu. Eureka wynaleźliśmy:...
To że jeden wtrysk więcej przelewał nie znaczy, że był uszkodzony. Tu może być problem z cylindrem,zaworami, głowica. Sprawdź ciśnienie sprężania.
zamieszczam tutaj bo silnik bardzo podobny jak w samochodach skuter wodny sea doo rxp 255 rok 2010 Silnik 3 cylindry, 4 zawory na cylinder na jednym wałku, hydro-regulatory, łańcuch rozrządu, kompresor od początku: kupiłem uszkodzony, po zdjęciu głowicy okazało się że wszystkie zawory wydechowe są krzywe, pomiar ciśnienia wskazywał: pierwszy od rozrządu:...
Głupie pytanie:). Pierwszy cylinder jest od strony rozrządu czy chłodnicy? Ustawiam wałek na TDC(oba zawory zamknięte i wtrysk w pozycji ciśnieniowej na cyl. nr. 1). Wychodzi mi że 1 jest od strony chłodnicy HELP!
Na mijankę jak zawór ssący się zamyka a wydechowy otwiera na drugim cylindrze to ustawiam na pierwszym a później odwrotnie no Panowie ja nie pierwszy raz w życiu zawory ustawiam i nie w pierwszym ciągniku noo.
Świeca jest sucha, czarna, tłok z góry też wygląda suchy, czarny, pozostałe tłoki szare. Dziwne jest to, że przed naprawą głowicy trzeci cylinder miał te same objawy co pierwszy teraz, a cała głowica i wszystkie zawory były naprawiane i sprawdzone, i wszystko się domykało.
śrubę odkreciłem metoda na rozrusznik wszystko w porządku już wszysko poskładałem teraz musze wyregulować luz na zaworach czy ktoś by mi mógł powiedzieć jak to zrobić ? też trzeba krecić wałem ? bo w instrukcji jest tylko cos takiego napisane W celu sprawdzenia i regulacji należy: • zdjąć pokrywę nasady głowicy ustawić tłok pierwszego cylindra...
Korbowód, tłok w cylindrze, któryś zawór (pęknięta sprężyna, źle wyregulowany, źle ustawiony EVB) sprężarka, rozrząd - to przychodzi mi do głowy.
Regulacja zaczyna się, gdy zawór wydechowy cylindra pierwszego jest całkowicie otwarty (otwarty, czyli przesunięty całkowicie w dół). Aby ustawić zawór w taki sposób, należy kręcić wałem korbowym za pomocą środkowej śruby koła pasowego. Nasadka dla tej śruby to 22 mm. Można wykręcić świece zapłonowe (choć bez ich wykręcenia też jest dość łatwo), aby...
Bardzo możliwe ,że będzie to uszkodzona głowica.W tych silnikach zarówno w BMW jak i w Oplach bardzo często padają głowice.U znajomego było to samo ,jak samochód stał to wszystko było w porządku.Wystarczyło go przegonić na drodze i sie gotował.Pęknieta była głowica między 3 a 4 cylindrem,oraz między zaworami na 3 cylindrze. Moge się mylić ale jest to...
Peugeot L76 z 1914r? 4 zawory na cylinder. W okresie międzywojennym całe mnóstwo. O silnikach lotniczych nie wspominając. W latach '30 zawory wydechowe chłodzone sodem występowały w silnikach lotniczych (pierwszy z brzegu BMW 801). Silniki tłokowe dalej opierają się na udoskonalonych rozwiązaniach sprzed ponad pół wieku. Co do ślepej uliczki, to się...
Masz 3 opcje: - brudny gaźnik, - nieszczelność między gaźnikiem a cylindrem, - słaba kompresja (podparty zawór albo uszkodzony silnik).
Sprawdz,czy jak pierwszy tłok jest w górze to czy zawory na 1 cylindrze są w pozycji sprężania i czy palec w kopułce jest przy kablu w/n 1 cylindra.
Właśnie o to chodzi, że sprężanie jest dobre, mierzyłem na wszystkich i jest po 14 bar. A świece, przewody, kopułkę, cewkę zmieniałem i dalej nic, tylko, że pierwszy mierzony był ten cylinder co coś szwankuję.
Napisz co konkretnie chciałbyś wiedzieć. Nie ma żadnego punktu BMP. Jest GMP-górny martwy punkt, czyli położenie tłoka całkowicie w górze (tak to nazwę), oraz DMP-dolny martwy punkt, czyli położenie tłoka na dole. Co do metody ustawiania to obracasz wałem aby tłok pierwszego cylindra znalazł się w GMP (koniec suwu sprężania), wtedy obydwa zawory masz...
Lepiej zamykać, jeżeli masz możliwość przekręcenia wałem, to polecam go przekręcić tak, aby przymknąć zawór dolotowy - w środku cylindra nie będzie zbierać się wilgoć.
Witam. Jesli chodzi Ci o to jaki jest luz zaworowy to na zimnym silniku 0,30 mm a na gorącym 0,25 mm. Oba zawory .ssące i wydechowe mają te same wartości ! Wał korbowy na znaki czyli tak że pierwszy tłok na górze i oba zawory zamkniete.I regulujesz pierwsze zawory.(na 1-szym cylindrze. Okręcasz wał o pół obrotu i regulujesz 3 cylinder,znów pół obrotu...
Cylinder mógł pęknąć z kilku powodów: 1. Wada fabryczna, 2. Podczas montażu uległ uszkodzeniu, 3. Zawór przeciążeniowy cylindra jest zatkany i np na nierównościach na drodze doszło do przeciążenia i nadmiernego wzrostu ciśnienia. W takim wypadku zawór powinien zadziałać i wypuścić nadmiar ciśnienia a podnośnik opuściłby się trochę.
Pacjent Polo 9n 2004 r (produkcja koniec 2003 r) przebieg 285 000 km. Silnik 1.4 TDi PD o oznaczeniu BAY. Silnik przy gwałtownym przyspieszaniu (pierwszy bieg do 4000 RPM) zaczął nagle stukać i przestał pracować na cylinder jak później okazało numer 2. Po zdjęciu głowicy skasowany tłok i trochę drobnych części grzybka zaworu wydechowego. Teraz pytanie...
Sprawdzić ciśnienie, zawory, wtryskiwacze i pompę. Podejrzewam że wtryskiwacz.
Trzeba cylindry sprawdzić na szczelność,może być zawór wypalony,gniazdo zaworowe,zakłócenia są na ilu cylindrach.
Musisz mieć mechanizm odporny na wysokie ciśnienia. Wysokie stosunkowo ciśnienia występują w agregatach chłodzących. Bardzo prosto: Zaślepić zawór wydechowy. wydech jak w dwusuwie okna na dole cylindra zawór dolotowy sprężarki ma szansę napełniać powietrzem jeśli nie samoczynnie to z zewnętrznej dmuchawy/turbosprężarki. Wtrysk to już łatwa sprawa -garbik...
Czy oby ta "nowa" pompa jest na pewno nowa? Bipy poszły na minus więc prawdopodobnie słabe zasilanie paliwem, albo pompa słabsza albo mechanik coś spaprał, uszczelkę dał nową? Zajrzyj do uszczelniaczy pompowtrysków jak pisałem wcześniej, sprawdź regulację pompek, jeśli nie pompki to cylinder lub zawory, zmierz ciśnienie, i omijaj tego mechanika szerokim...
1 cylinder zawory luźne, 2 stopnie za TDC Down pompa na blokadzie dokręcasz korpus pompy i zębatkę i skręcasz wszystko do kupy z powrotem.
Jak pomp-wtrysk był zmieniany to problem w gnieździe (rozjechane na max) lub samym cylindrze zawory, pierścienie. Choć dziwi korekta na - 3.0 przeważnie jest na + 3.0 ale to może ten skaner tak pokazuje. Jakieś błędy są.
"bezkolizyjny" silnik to raczej nie jest jakieś specjalne rozwiązanie, tylko po prostu jedne silniki wychodzą kolizyjne a inne (starsze, o mniejszym stopniu sprężania i z 2 zaworami na cylinder) bezkolizyjne. Zwyczajnie gdy zawór jest maksymalnie otwarty to ciągle nie wchodzi w przestrzeń poruszania się tłoka. Kwestia kształtu komory spalania, kąta...
A ja bym zaczął od ....rozrządu, sprawdź czy gdy na zaworach powiedzmy 4 cylindra jest mijanka, a luz na zaworach pierwszego, to tłok jest w gmp (choćby śrubokrętem przez otwór świecy), słaba, nawet bardzo kompresja nie tłumaczy braku zasysania mieszanki. Dopiero gdy upewnisz się, że rozrząd jest ok, to ściągaj głowicę i sprawdź szczelność zaworów,...
Obstawiam że coś z pierścieniami skoro po próbie olejowej podbiło ciśnienie, natomiast gdyby był krzywy zawór próba olejowa nie przyniosła by żadnego skutku.
bc30se Który cylinder robiłeś? Pierwszy czy drugi stopień? I gdzie jest reszta? tj, rama, zawory bezpieczeństwa, kolektory, silnik. Będzie ładnie się prezentować :)
Witam, walczę od dłuższego czasu z Scania 420hpi 2012, a dokładnie z nierówną pracą silnika podczas przyspieszania lub podjazdu pod wzniesienia. Auto zachowuje się jakby kulało na jednym cylindrze. Zawory i wtryski regulowane, cewki i wtryski sprawdzone w firmie Raszka i nic nie pomogło. Podczas odpalenia na ciepłym silniku czuć, że przez pierwsze kilka...
Co do pierwszego błędu to prawdopodobnie zawór dawki paliwa lub kąta dla cylindrów 4-6 jest zacięty. Pytanie czy scania dymi? bo następny błąd wskazuje na elektrozawór kąta wyprzedzenia wtrysku dla tych samych cylindrów. Co do napraw i regeneracji tych zaworów to znajdziesz na forum, jest tego sporo.
Zaczynam od pierwszego cylindra od strony rozrządu i tak jak idzie 1,2,3,5, pełny obrót koła posredniczacego w rozrządu i pozostałe dwa zawory, tak podaje książka,
Ściągnij pokrywę rozrządu wtedy wszystko będzie wiadomo. W silniku czterocylindrowym jak jest mijanka na 4 cylindrze to zapłon jest na pierwszym. Mijanka na czwartym jest wtedy gdy zawór wydechowy kończy się zamykać a zaczyna się otwierać ssący. Kiedy tłok pierwszego cylindra jest w górze łatwo sprawdzić wciskając dzwignią zawór wydechowy lub ssący...
Sprężanie jakie jest na cylindrach ? Zawory kiedy ostatnio były regulowane ? Czujniki jakią temperaturę pokazują z rana ?
Perypetii z WD53 ciąg dalszy. Poniżej film z pracy mojej spreżarki: https://www.youtube.com/watch?v=tlSgb6la... Na wyjsciu sprezarki jest podłaczona butla (piaskarka) z zakręconymi zaworami czyli sprezarka powinna nabic cisnienie tylko do butli. Przewody z góry cylindrów podłaczone prawidłowo do wyjscia 2 stopnia sprezania przez grzybek....
Witam! Samochód Opel Omega 2.0 na jednym wałku (GAZ i BENZYNA). Gość zatarł silnik, kupiliśmy silnik od vectry i zrobiliśmy przekładkę, z vectry został blok, wał i głowica (+zawory i wałek) reszta od omegi w tym rozrząd. Silnik odpalił, lecz nie pali na jeden cylinder (na pierwszy), benzyna jest na wtrysku, a gaz drugiej generacji (mixer przed kolektorem...
Z tego co wiem to rozbryzgowo są smarowane tylko cylindry i zawory. Olej nie powinien chlapać z korka. Jeśli masz doświadczenie to możesz sprawdzić na słuch, ale bez rozbierania najbardziej miarodajna metoda to ta kolegi faziczka. Ewentualnie możesz zdjąć pokrywę zaworów - jeśli masz taką możliwość - i zobaczyć czy nie ma śladów zużycia na wałku rozrządu....
Witam Problemem okazał się brak kompresji na 1-szym cylindrze (licząc po francusku pierwszy od skrzyni biegów) Wypalone zawory w głowicy. cisnienia były 12,24,24,25 bar o dziwo przy próbie olejowej ciśnienie wzrastało do 27bar na uszkodzonym cylindrze. W kwestii błędów p1403 i p1404 podejżewam,że rozjeżdża się rezystancja farelki (dodatkowej nagrzewnicy...
Nie licz że wymiana samych uszczelniaczy coś pomoże , trzeba rozebrać pomierzyć zużycie pierścieni cylindrów , zawory , gniazda , prowadnice. Wtedy będziesz wiedział na czym stoisz.
Że kończy życie. Ma zużyty zespół tłok-cylinder i być moze zawory i nie da rady nabić większego ciśnienia.
Albo brak ciśnienia na jednym cylindrze - wypalony zawór (częsta usterka tych silników)
Witam, po wlaniu oleju na rozgrzanym silniku kompresja skoczyła do 5 bar na pozostałych bez olej na rozgrzanym tak jakby spadłą może pierwszy pomiar na zimnym źle wykonałem bo na 2,3,4 średnia między 13-14 bar , jeszcze raz sprawdzę jutro na rozgrzanym bez olej na pierwszy bo tak wskazywałoby to na pierścienie na pierwszym cylindrze a ja obstawiałem...
8l to zupełnie normalne spalanie benzyniaka... nie wiem ile mu to wcześniej niby paliło.. mi nic nie pali mniej niż 10, jedynie Tico paliło 7.5 gazu, diesle też mi palą koło 10, dla tego najbardziej lubię gaz, bo wszystko jedno czy się butuje czy nie, to i tak palą tyle samo (różnice są tak małe, że pomijalne, a ja nienawidzę się wlec) :) Cienias 900...
Kolego a przy składaniu głowicy opróżniłeś hydraulikę z oleju bo jak nie to nie uzyskasz ciśnienia na cylindrach, zawory będą podparte i klapa.
Olej masz w skrzyni biegów i sprawdzenie odbywa się jak w zwykłej trzydziestce. Zapewne masz problem z rozdzielaczem, albo ze szczelnością cylindra podnośnika. Maszyna zawieszona na TUZ nie może opadać przy niskich obrotach silnika, ponieważ w przeciwieństwie do C-330 w rozdzielaczu zastosowano zawór zwrotny. Minimalne opuszczanie przy niepracującej...
Poprosiłbym jeszcze o jakieś dane na temat ustawienia 1-go cylindra w TDC lub do ustawienia zaworów. Gdzie szukać znaków itp. Które zawory na głowicy to ssące a które wydechowe(są dwie krzywki na klawiaturze na każdy cylinder, krótka i długa) Mam silnik 420dci z 2003r. Reasumując: 1. Jak ustawić do regulacji 1 cyl(gdzie znaki). 2. Które zawory to ssące...
Skoro zaczyna się otwierać zawór ssący to znaczy ze sie skończył suw wydechu i rozpoczyna ssania. I wtedy palec POWINIEN być naprzeciwko styku do pierwszego cylindra. Potem suw ssania, sprężanie przy zamkniętych zaworach, iskra, praca przy zamkniętych zaworach i otwarcie zaworu wydechu.
Czapka do góry i rób głowicę, nie Ty pierwszy i nie ostatni w tym motorze;) A pierścienie? Upewnij się po zdjęciu głowicy jak trzymaja zawory..
Witam; Niestety kompresji nie udało mi się jeszcze zmierzyć. Odłączyłem akumulator oraz instalacje gazową i po nocy po podłączeniu akumulatora ( do gazu nie wkładałem bezpiecznika ) objawy są takie jak były na wstępie. Ale dzisiaj wieczorem ( na zimnym silniku - auta nie ruszałem od wczoraj ) pomierzyłem luzy zaworowe szczelinomierzem. Oto wyniki: I...
Mam katalog części i resztę dokumentacji którą dostaje się z nowym silnikiem.
W tłumik strzela, jest strasznie nieszczelna przez tłumik ucieka powietrze z mieszanką, może nie jest wypalony, nie wiem pierwszy raz grzebie przy spalinówce. Nagaru prawie nie było pod głowicą, tłok cylinder bez żadnych rys.
zamiast świecy ja wkrecam stara świece z podłaczonym kompresorem ładujesz cisnienie do cylindra i pewność ze zawór nie opadnie
Panowie a co za roznica czy pierwszy czy drogi jak ustawisz wal na znacznik to oba cylindry sa w GMP to jest kwestja suwow miedzyktorymi jest 1 szy cylinder mozna zdjac dekiel i popatrzec na zawory (odrazu mozna luzy wyregulowac)
odkręć pokrywę,tą z korkiem wlewu oleju,tam się ustawia zawory
A na tym pierwszym cylindrze były zawory wymieniane?
He he. Tak samo może powiedzieć niewprawiony mechanik o wydmuchanym zaworze lub uszczelce pod głowicą gdy dmucha w kanał spływu oleju lub na zewnątrz głowicy. Jest wrażenie jak by coś stukało w cylindrze. Zawór poznasz odkręcając kolektor wydechowy. Bo przeważnie wydechu zawory wypala. Głowica kombinuj, szukaj. Coś gdzieś misi być widoczne.
pierwszy rząd cylinder pierwszy cylinder nissan której pierwszy cylinder
wiena mostek biquad wymiary tłumik oscyloskop
śrubokręt krzyżowy akumulator samochodowy
Silvercrest SSWR-A1 – wymiana baterii, manual IAN 354948, filmy YouTube, zamienniki 3200 mAh Canon PIXMA MG3650S – dioda B mruga, C świeci na stałe: interpretacja błędu, kody, serwis