Nie przejmuj się, niejaki Henryk Zając w reklamie chwalił się, że od 15 lat nie może naprawić pralki. A może, że od 15 lat naprawia pralki? Nieważne. Sądzę, że to silnik C14NZ. Sprawdzić bazowy kąt zapłonu (pierwszy tłok w górze, palec wskazuje styk 1 cylindra, sprawdzić ciśnienie paliwa (czy nie za ubogo) no i drożność wydechu.
CZyli kolego jak ustawiłeś pompe na łesce zblokowałeś ją to jak ustawiłes tłoki? centralnie pierwszy tłok na górze???
Jak cofam tłoki do GMP to brakuje parę milimetrów i tłok opiera się o zawór. Więc zakręć wałem w drugą stronę i wtedy montuj. Powinno być tak że pierwszy tłok na górze wraz z czwartym a na pierwszym krzywki zaworów powinny być do góry zwrócone czyli zawory zamknięte. Możesz ustawić w GMP i wtedy włożyć wałki tak by znaki na nich pasowały i delikatnie...
Cylinder powinien mieć taką sama średnicę. Tłok ma średnicę mniejszą na górze na wysokości pierścieni, a większą w niższej części płaszcza mierząc w linii wlot - wylot. W silnikach tego typu zużytą gładź cylindra widać na pierwszy rzut oka po tzw. progu tak jak Kolega wyżej napisał.
Tak, rozrząd ustawiony, blokady założone, pierwszy tłok w górze. Podobno w tym silniku tak to nie chce działać. To czterosuw, na pełny cykl tłok jest dwa razy w górze. 1 tłok w górze, a jak zawory na 1 ?
Jeśli miałeś wątpliwości czy masz pierwszy tłok w górze, trzeba było wykręcić świecę i sprawdzić organoleptycznie. Osobiście nie widziałem wału, nie wiem, czy ma jedno miejsce na blokadę, czy jeszcze jakiś rowek. Pierwszy tłok w górze, na pierwszym cylindrze praca (luźne dźwigienki - podomykane zawory), na czwartym overlap (przekrycie). Zaczynasz mieć...
Jak działało, to podłączaj jak było. Kolejność , tak jak piszesz, 1,3,4,2 licząc od rozrządu. Jak tłok pierwszego cylindra będzie w GMP to palec powinien mniej więcej pokrywać się ze stykiem do przewodu zapłonowego do pierwszego cylindra w kopułce. Uważaj, bo są dwa takie ustawienia, bo tłok 4 cylindra też będzie w górze, tylko na pierwszym będzie koniec...
Proszę o pomoc xsara picasso 1,6 8v, rozkładam ręce. Ustawiłem cały rozrząd czyli : koło od wału ustawione i zablokowane, koło od wałka ustawione i zablokowane, pierwszy tłok na samej górze. Silnik nie odpala, przed rozebraniem rozrządu auto paliło od pierwszego strzału. Co może być jeszcze nie tak ?
Ustawienie wału silnika wg znaków GMP - jak na rysunku, to GMP mają tłoki 2 i 3 , tłok 1 i 4 jest na dole A przekręć wałem tak, żeby pierwszy tłok był w górze i zobacz na znak na wale. :) Myśleć przy robocie, myśleć :)
będzie trzeba nowe po wyciągnięciu założyć. Będzie trzeba ale to teraz najmniejszy problem. i ten pierwszy tłok czy na samej górze czy może minimalnie w dół Max w górze, wtedy po wydłubaniu zaślepek z głowicy szczeliny w wałkach mają być poziomo a górna część szczeliny ma być równo z płaszczyzną głowicy
Pasek kupiłeś właściwy?Pierwszy i czwarty tłok w górze, krzywki wałka rozrządu na czwartym (tym od skrzyni)cylindrze patrzą w górę.Kabli nie pomieszałeś?
Autor dał zdjęcie poglądowe z zaznaczonym miejscem rysy. Zapewne rysa powstałą bo ktoś regulował luzy zaworowe i sprawdzał położenie tłoka w cylindrze śrubokrętem przez otwór świecy. Taka rysa o ile nie jest to pęknięcie nie dyskwalifikuje tłoka z dalszej eksploatacji.
jak pierwszy tłok jest na samej górze to tak by niby pasowało na ten znak właśnie.
Witam Panowie podpinam się pod temat bo mam ten sam problem z ustawieniem rozrządu. Silnik m271.946 143km. U mnie sytuacja wygląda następująco: wałki zablokowane a na kole pasowym brak ot jest tylko ut. Jak ustawiłem na ot i wałki na blokady to przy kręceniu wałem nie ma kolizji no ale nie ma też kompresji...jak ustawie na pierwszy tłok w górze to mam...
Bardzo możliwe że źle,znak na kole zamachowym ma być na być na wycięcie( ^ pierwszy tłok w górze)nie na kreskę(_),wałek rozrządu na blokadę.Ja tak ustawiłeś a dalej nie paki to źle ustawiona pompa wtryskowa.Na znak ,tam na pompie nie zawsze ci zapali,przyspiesz trochę zapłon.
Sprawdz,czy jak pierwszy tłok jest w górze to czy zawory na 1 cylindrze są w pozycji sprężania i czy palec w kopułce jest przy kablu w/n 1 cylindra.
Witam. Jesli chodzi Ci o to jaki jest luz zaworowy to na zimnym silniku 0,30 mm a na gorącym 0,25 mm. Oba zawory .ssące i wydechowe mają te same wartości ! Wał korbowy na znaki czyli tak że pierwszy tłok na górze i oba zawory zamkniete.I regulujesz pierwsze zawory.(na 1-szym cylindrze. Okręcasz wał o pół obrotu i regulujesz 3 cylinder,znów pół obrotu...
To jest właśnie to miejsce gdzie odczytuje się znaki, ale spradzić trzeba też czy nie obraca się koło pasowe na gumie, ja miałem tak że koło ze znakami się obracało a wał stał w miejscu. Trzeba ustawić pierwszy tłok w górze potem blokada w rozrząd napinacz napompowany olejem (przez zamoczenie całego w oleju i pompowanie), w ten sposób wszystko ustawione...
Jak sprawdzić ten rozrząd??? Trzeba go ustawić na znakach i pierwszy tłok ma być w górze tak???
Jeśli mają być 4 sprężarki to zrobiłbym 2x po 2 sprężarki połączone szeregowo z przemiennie ustawionymi tłokami (co 45 stopni jeden tłok w górze) Przy 4 sprężarkach połączonych szeregowo pierwszy wał od strony napędu będzie miał największe obciążenie i może pęknąć, przy 2x2 sprężarkach wały spokojnie wytrzymają. Napęd można rozwiązać jak w silnikach...
Rozrząd powinien być ok znaki się zgrywają nawet jak sprawdzałem luzy to pierwszy tłok w górze zawory na czwartym ładnie chodzą (jeden zamyka drugi otwiera)no chyba żeby klina ścięło.Wydechu nie sprawdzałem paliwa też jeszcze nie,i jak to w tych wozach jest jak immo działa to gaśnie po chwili czy nie zapala?coś jak by próbował zaskoczyć ale nie chce.Jak...
Znaki są wybite z tyłu na wale i od środka w otworze koła zamachowego. Kształt mają trójkąta równobocznego. Gdy pierwszy i czwarty tłok są w górze znaki są na dole.
Powykręcałem wtryski i podłączyłem je do pompy na rurkach.Rozrząd ustawiłem na tip top,gdy pierwszy tłok w górze wtryskiwacz rozpyla,następne to samo.poskładałem kolejny raz w całość-próbuję odpalić i nic.Kopci raz na niebiesko a raz na biało.W zależności jak ustawię kąt wtrysku.Ciśnienia niestety nie mam czym zmierzyć-zakładam że jest ok-w końcu nowe...
Dzięki, pewnie to, tylko otworze jak będę miał komp bo utknąłem z telefonem jedynie i z niego postuję ale spoko.:) Mam już komputer i próbuję otworzyć ale ale wywala mi że plik uszkodzony w adobe reader i lipa. Chyba że ktoś wie i mi doradzi bo ustawiam na znaki które sa na kółkach, oraz wałkach i pierwszy tłok jest w górze w GMP kolizji nie ma ale...
A może być tak że cały rozrząd jest źle złożony,może któryś wcześniej grzebał,bo pierwszy cylinder mam od kabiny tak pisze na bloku, gdy ustawie koło pośrednie 00 na koło pompy 3,6 na te znaki to wtedy tłok pierwszy od kabiny jest w górze i na nim jest mijanka zaworów a tłok pierwszy od rozrządu (na bloku nr 6) jest w trakcie sprężania bo są zawory...
ustawić tłok pierwszego cylindra na górze( oba zawory zamkniete,przekrycie zaworów na czwartym cylindrze),wstawić aparat tak aby palec wskazywał na ryce naciętą na obrzeżu aparatu (jak przychodzi osłona pyłoszczelna)
Witam. Składam sobie silnik do LT 2.5 TDI o kodzie AVR 109km, z 2002r. Problem polega na tym, że jeżeli ustawię wał silnika zgodnie ze znakami na kole zamachowym i znaku skrzyni to pierwszy tłok zamiast być na samej górze, ponad blokiem jest ze 2 cm poniżej góry bloku. Czy to normalne i mam składać wg. znaków? Bo jak ustawię pierwszy tłok na GMP wtedy...
Panowie czyli podsumowując ustawiam na kropkę tłok powinien być w górze. Palec na pierwszy cylinder liczony od chłodnicy. Rozstaw kabli do świec z książki i później kat rozdzielacza ustawić na żarówkę żarówka. Tak ?
Może na trybie zakładanym na czop jest znak? Generalnie wałek równoważący chodzi przeciwnie do ciężarków wału ( albo może prościej tłok do góry wałek też do góry). Znaki jednak gdzieś powinny być.
Kiedyś ktoś im do robił. A powiedzcie czy mogę ustawiać zawory w ten sposób ze jeśli na cylindrze jest otwarty ssący to ustawiam wydechowy i na odwrót Dodano po 1 Gdy na 4 mam mijania zaworuw z pierwszej rurki pompy leci paliwo to pierwszy i ostatni tłok powinien byc w górze a są na dole a 2i 3 są w górze
To proste i bez blokad. wystarczy pierwszy tłok ustawic w gmp natomiast wałki rozrzadu krzywkami ku górze na pierwszym tłoku. nastepnie przekrecic wałki do siebie o 7 ząbków i wszystko działa bez problemu. tak dzisiaj zrobiłem we swojej marei i nie potrzebne mi były zadne blokady. pozdro.
Tłok do samej góry. Nafta nie paruje tak szybko jak benzyna, przy niewielkim wycieku to jest ważne.
pompa pracuje na rozruszniku. Aparat po włożeniu ustawiany był prostym sposobem: na pierwszy cylinder palec kiedy tłok był na samej górze(w wielkim skrócie powiedziane ale pewnie wiadomo o co chodzi). Tryb serwisowy? Jak go załączyć?
kable są na 100% w porządku, były tak jak teraz i palił od strzała, a niema możliwości sprawdzenia w jakiś sposób tego modułu edis4??? Jest oscyloskop w rękę i sprawdzaj. A i jeszcze możesz podłączyć lampę stroboskopową (zacisk ma być założony na przewód pierwszej świecy), potem zrób znak na kole pasowym wału (znak ma być zrobiony wtedy gdy pierwszy...
Na pierwszym obrazku są koła wałków rozrządu, nie wału. Wał blokujesz wkładając blokadę w otwór po śrubie od filtra i powinien zablokować na sztywno, tam jest wycięcie w przeciwadze z tego co pamiętam, więc widocznie w złym miescu celujesz. Pierwszy tłok w górę i będzie łatwiej. pozdr
To tak dopiero wróciłem jest tak jak piszesz ja ,źle narysowałem tak więć jeszcze raz pierwszy otwór 30° przed GMP, pojawia się paliwo, zawory są prawie na równo 3 od rozrządu jeszcze do końca nie opadł, przekręcam na GMP naprawdę to jest niewiele trzeba uważać aby nie przegapić, wtedy wszystkie zawory mają luz są na takim samym poziomie. Kręcąc dalej...
Na silniku będę pierwszy raz robić, przyrząd ten dokręcany do jakiejś śruby w głowicy i długie ramię z końcówkami do nacisku na podkładkę sprężyny. Ustawię tłok w górze i przewodem do pomiaru kompresji chcę podłączyć kompresor. Myślę że to dobry pomysł ale jeżeli jest jakaś inna metoda to poproszę o poradę.
Co do rozrządu, koła się zgadzały bo innego wyjścia nie ma, ale tryb na wale ma oznaczenie które teoretycznie powinno pokrywać się z oznaczeniem na obudowie i wtedy właśnie pierwszy tłok powinien być na samej górze. U mnie niestety tak nie jest ... :) Co do eksperymentów... taki typ ;) Wiem że mogę się na tym przejechać, ale tylko raz się żyje i póki...
Witam mam problem z rozrządem w n43. Mianowicie zdjąłem walki rozrządu żeby wymienić uszczelniacze zaworowe. Z tyłu walków są wypusty na blokadę kwadratowe. Zaznaczyłem która strona mają iść do góry. Wał był zablokowany na kole zamachowym tylko że wtedy prawdopodobnie nie był na suwie pracy tylko wydechowym z tego co widzę po zdjęciach które zrobiłem....
Możliwe, że konstruktor tego rozwiązania chciał uzyskać efekt smarowania pierścieni w czasie gdy tłok idzie do góry i w dół. Jeżeli pierścień olejowy dokładnie zebrał by olej, gdy tłok idzie w dół to pierścienie idąc do góry pracowały by bez smarowania. Tuleje cylindrowe są robione z żeliwa. Żeliwo może do swojej struktury przyjąć olej. Inna możliwość...
Najlepiej to wykręć świecę tłok do góry i obserwuj znaki i wtedy będziesz na 100% pewny. Do regulacji zaworów to wiadomo tłok u góry na "pracy".
O 180 stopni czyli chodzi mi o to czy ta kropka na wałku rozrządu ma być na górze głowicy czy na dole ?????Pierwszy tłok jest od strony rozrządu , ale u mnie chyba ktoś pomylił 1 z 6 (obydwa w GMP),ale czy wtedy by wogóle zapalił!!!!!
Iskra powinna wystąpić na 3 mm przed górnym punktem gdy tłok znajduje się ku górze.
odkręcić głowicę i wyjąć do góry tłok z korbowodem - innej metody nie ma bo nawet jeśli wyjdzie w dół to tłoka od dołu nie włożysz, pozatym opuszczanie wału wiąże się z odsuwaniem skrzyni biegów
Na kole przed GMP-BMT jest znak T. Początek kąta tłoczenia następuje dokładnie w punkcie T, czyli zanim tłok będzie na samej górze.
Sprawdz czy faktycznie ciężko chodzą zawory. Tłok w górę, zdjąć zamek poruszać. Ciekawe ja 4011 remontowałem trzy lata temu i nie miałem tego problemu.
mam nadzieję, że jest jakaś szansa Możesz zdemontować miskę olejowa i po kolei odkręcać korbowody w DMP,podnieść tłok delikatnie do góry obrócić o 180stopni dokręcić itd.
Miałem taki sam. Po naprawie musisz go odpowietrzyć, bo w tej chwili w cylindrze jest powietrze. Zamykasz zaworek „motylkiem” i podnosisz tłok do góry - tak, jakbyś podnosił samochód. Proces przebiegnie kulawo i z opóźnieniem z uwagi na zapowietrzenie. Jak tłok w końcu uniesie się do góry to odkręcamy motylka, odwracamy lewarek „do góry nogami” i wciskamy...
Jak koło zamachowe przykręciłeś ?? Na obwodzie powinien być znak, tłok u góry i znak u góry.
Ściągnij pokrywę rozrządu wtedy wszystko będzie wiadomo. W silniku czterocylindrowym jak jest mijanka na 4 cylindrze to zapłon jest na pierwszym. Mijanka na czwartym jest wtedy gdy zawór wydechowy kończy się zamykać a zaczyna się otwierać ssący. Kiedy tłok pierwszego cylindra jest w górze łatwo sprawdzić wciskając dzwignią zawór wydechowy lub ssący...
Ale jak te krańcówki mają reagować? Tłok jest na górze - obie krańcówki są załączone czy górna? Tłok jest na dole - obie czy dolna? Tłok jest pośrodku - obie są załączone czy wyłączone?
Potrzebuję fachowej rady, 2 tygodnie temu podczas jazdy poczułem ostry zapach gumy spod maski, po zatrzymaniu się okazało się, że pasek rozrządu jest oblepiony po zewnętrznej jakąś guma, zholowałem auto do domu i następnego dnia rozegrała. Okazało się, że koło na którym chodzi pasek od wspomagania, a które jest przymocowane do kółka od wału korbowego...
Kolejność zapłonu to 1.3.4.2 A gdzie jest pierwszy to nie wiadomo.Wykręć świecę z cylindra 1 tłok u samej góry i zobacz na którym jest palec.I od tego 1.3.4.2.Jak nie zadziała obrót o 180 kabli.
Luzy dla obu zaworów wynoszą po 0,1 mm. Pomiar na zimnym silniku przy zamkniętych zaworach czyli tłok w górze między suwem sprężania i pracy.
Jeśli na pierwszym cylindrze masz zawory lekko uchylone gdy tłok u samej góry uprawiasz luz na 4. Jeśli ta sytuacja jest na 4 to na 1 Jeśli na 2 ustawiasz na 3 Jeśli na 3 ustawiasz na 2. Niezbędny będzie szczelinomierz do weryfikacji luzów.
Jak góra na znakach, tłok 1 cylindra w gmp. Kropka
Teoretycznie, możesz wyciągnąć tłok górą, po odkręceniu głowicy, bez zdejmowania koła zamachowego.
Jest możliwe. I nawet dokonane już dawno. Stosowali to już Niemcy i Rosjanie w swoich sportowych maszynach. Rosjanie zrobili to bardzo ciekawie. Nie ma tam sprężarki w typowym znaczeniu, tylko na dnie komory korbowej, przez którą zasysana jest mieszanka był jakby drugi cylinder, który w momencie zasysania mieszanki do komory (tłok na górze) zwiększał...
Tak rozdzielacz już był i ten trójnik na dopływie do rozdzielacza tez był podłączony
Stare pierścienie wyrobiły w cylindrze "garb" (miejsce gdzie dochodzi tłok, góra i dół). Założenie nowego pierścienia bez szlifu cylindra, lub jego wymiany, może skutkować pękaniem pierścieni.
Kolego tam gdzie pokazałeś ma być znak wtedy gdy 1 tłok jest w GMP ( pierwszy czyli pierwszy od lewej jak patrze na silnik) Dokładnie tak. To dokładnie tak jest :D Wyczytałem w instrukcji naprawy i to sprawdzałem W momencie gdy ta kropka była w ty miejscu tłok był w samiuśkiej górze.
W swojej 1,3 zmieniałem uszczelniacze bez ruszania głowicy, jak dasz tłok w GMP i odbezpieczysz zamki tego zaworu którego tłok jest u góry i opuścisz go na tłok to prawie centymetr trzonka będzie wystawał z prowadnicy, i tak z każdym następnym cylindrem. Gwałtem mi to zalatuje... Raz bez podparcia zaworu na sztywno, na samej górze jest problem z odbezpieczeniem...
Klin sprawdzałeś? Rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony, na znakach? Jeżeli tłok jest w górnym położeniu i zawory są zamknięte, to obróć wałem o jeden obrót, ustaw tłok w górze i sprawdź zawory, powinny być oba lekko uchylone. Możesz zrobić zdjęcie tych sprężynek, w tych silnikach są montowane różne gaźniki. Zatarcie, na pewno, nie pozostawiło żadnych...
Odkŕęć panewke na wale .tłok do góry wyjdzie
(at)Xenon02 Wał korbowy, nie słyszałeś o takim nigdy, Trollu ? :D Wihajster zwie się korbowodem. Tak więc wał korbowy się obraca, bo to robi jakiś silnik, to obracanie w kółko, wihajster zasuwa po okręgu, tłok skacze w górę i w dół i zasysając jednym zaworem powietrze, wydmuchuje drugim, już sprężone. Ot, i cała mecyja...
Witaam mam problem w swoim Simsonie s51 jakiś czas temu zrobiłem remont góry silnika cylinder tłok pierścienie A następnie dodajesz: wal nowy ale inne są lozyska Możesz to rozwinąć?
no nic,przy przekręcaniu kołem pasowym pierwszy tłok (od strony rozrządu )jest na samej górze i w tym momencie znaki wszystkie się pokrywają.sprawdzaliśmy cienkimi przedłużkami wysokość. podczas próby odpalania jest taki pierwszy duży wystrzał powietrza z tłumika,przy kolejnym kręceniu powietrze jest wypychane lecz w o wiele mniejszym stopniu. a może...
Tłok do góry, wałki na dól..
Witam ponownie. Metodą "prób i błędów" udało się. Wszystkim zainteresowanym mogę napisać, że drugiego tak idiotycznego rozwiązania dawno nie widziałem. A teraz postaram się opisać jak to należy zrobić : ustawiamy pierwszy tłok w pozycji GMP zawory od pierwszego zaworu ku górze strzałka na zębatce ku górze. Dla sprawdzenia poprawności przekręcamy wał...
Znaki na kołach naprzeciw siebie, pierwszy tłok u góry.
ustaw pierwszy tłok na samą górę, a krzywki walka rozrządu pierwszego cylindra mają być wychylone do góry. Czwartego zaś na dół. Generalnie w takim położeniu powinny zgadzać się znaki rozrządu. Tak bezkolizyjnie zamontujesz głowicę. Pamiętaj oczywiście o wyczyszczeniu wszystkiego dokładnie i pozbyciu się wody i nieczystości z gwintów w bloku silnika.
to polonez caro 1,6 1996rok zwykły nie truck na jednopunktowym wtrysku Dodano po 12 służy nam do pracy jak dotąd nie było z nim żadnych problemów z odpalaniem nawet w zimie z początku z rana nie chciał palić trzeba było go chełtać i jak silnik wystygł obroty mu skakały albo nie chciały spadać pierwsza myśl to że padł silnik krokowy po wymontowaniu gaźnika...
Przepraszam, ale z pamięci: wkręt krzyżakowy trzyma dystrybutor wody do obudowy dolnej, jest biały i dłuższy od wkrętów na torx bodajże tx10 w dystrubutorze.. Czarne torx tx15 długośc całkowita około 15mm skręcają na pewno w obudowie ( 4 góra młynka pod gumkami, przód dół obudowa przednia, 3(tył+2 przód) obudowa pod młynkiem, 2 młynek do białej obudowy...
Witam. Obstawiam dwa problemy. Tłok kotła nie jest wypychany do góry Brak informacji z przepływomierza Warto sprawdzić😉
Zębatki regulatora nie trzeba ustawiać w jakiś specjalny sposób. Zrób tak jak napisał kolega w poście wyżej. Mijanka, to taki moment gdy tłok jest maksymalnie w górze, a oba zawory są minimalnie uchylone. Silnik 168F ma jeden cylinder, chyba że jestem w błędzie?
A gdyby na osi łączącej wypornik z tłokiem wstawić sprężynę ściśliwą, która by utrzymywała w fazie startowej tłok u góry ? Sprężyna ma siłę zależną od odkształcenia, a grawitacja daje cały czas tyle samo. Więc równowaga będzie tylko w jednym punkcie, choć jeśli zakres ruchu w stosunku do długości sprężyny będzie mały to i zmiany siły będą małe (z prawa...
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
Pompa wody wymieniona, napinacz, nowa śruba. Blokadę mam, wal zablokowany w GMP, dodatkowo wymieniałem swiece i sprawdziłem czy tłok w górze. Blokada weszła na swoje miejsce.
No racja, ale blokuje w otwór który jest na samej górze, może jakieś 15, 20 mm od góry. U mnie są dwa otwory, ale jak widać na zdjęciach są one od drugiej strony przeciwwagi. W takiej pozycji pierwszy tłok jest już sporo za gmp, wiec nawet nie próbowałem tak ustawić bo to przeczy logice.
musisz go ustawić; tłok pierwszego cylindra musi być w GMP czyli na samej górze wtedy PALEC rozdzielacza także musi znajdować sie na pierwszym cylindrze jest tam mała cecha na aparacie ,nie możesz sobie nim kręcić jak ci sie podoba bo przestawiasz mu zapłon wtedy :!: A z tego co widze to chyba są dwa różne aparaty ,weż wymień w swoim czujnik ustaw zapłon...
Witam kolejność zapłonu powinna być jak dobrze pamiętam 1-2-4-5-3 a teraz ustawienie: Wykręć świece zapłonową i ustaw tłok na pierwszym cylindrze w górnym zwrotnym położeniu (suw sprężania i pracy) zdejmij kopułkę zapłonową i zobacz na który przewód wskazuje palec rozdzielacza jest to pierwszy cylinder następne zgodnie z obrotem palca 2-4... W ten...
Witam Mam silnik z prawdopodobieństwem przeskoczenia łańcucha rozrządu , po wykręceniu świec opór przy obrocie wałem . Silnik na bylem w ciemno tak że nie wiem co się z nim działo. Szukałem na necie nastaw rozrządu ale znalazłem tylko serwis manual . Jest tam niejasno określone położenie wału względem wałków .po sprawdzeniu u mnie górne wałki na znaki...
I nie odkręcaj żadnych przewodów. Jak będziesz kręcił wałem to patrz kiedy zawory będą miały mijankę. To znaczy zamyka się wydechowy a otwiera ssący. To znak że ten tłok jest w górze tylko nie w tej fazie cyklu. Namaluj znak na kole pasowym i zrób wałem jeden pełny obrót tak by znak znalazł się w tym samym miejscu. Na tym cylindrze możesz ustawiać zawory....
Zauważ, że te wystające 'prowadnice tłoka' mają skośne zatoczenia ułatwiające ściśnięcie pierścieni i wsunięcie z nimi tłoka do cylindra. Bez tego montaż tłoka jest co najmniej trudny W każdym silniku z dzielonym korbowodem, gdzie tłok się wkłada od góry jest tak samo trudno, ale wystarczy miękkiej kawałek blachy i tłok wchodzi bez problemów. Ale ja...
Tłok na górze zawory na mijance
Prawdopodobnie strzeliła zawleczka na siłowniku. Przyponownej próbie uruchomienia tłok nie cofa się do góry?
No ciśnienie jest jak chcem opuścić tłok to zasysa go spowrotem do góry ale jak tłok daje do góry to syczy powietrze pod tłokiem ale oleju z cylindra dołem nie wypluwa. A no i piszesz że twój tłok trzymał ciśnienie i nie opadał tylko ja mam taki problem że jak wykręce świece to nadal nie opada bo ten oring trzyma go do ścian a jak dam luźniejszy to...
Wszystko posprawdzane po wnikliwej analizie okazało się że rowek klina od koła magnesowego jest nie w tym miejscu co potrzeba jest przesunięty o jakieś 45 stopni . Czyli nie zgrywają się rowki koła i wału. Musiałem zamówić wał korbowy od jakiegoś innego silnika bo go wymieniałem . I teraz będę musiał zrobić rowek na klin albo na kole albo na wale. Jak...
Kiedy zawory powinny być otwarte (który i w jakim momencie)? Przed zapłonem (sprężanie) i w czasie pracy oba zawory zamknięte. Następnie otwarty wydech (tłok idzie do góry). Otwarte ssanie - tłok w dół, jak w każdym czterosuwie. Iskra jest?
Jak kręcisz sprzęgłem, to tłok w cylindrze porusza się góra/dół ? Jeżeli tak to ... prawdopodobnie rozleciało się sprzęgło odśrodkowe umieszczone po drugiej silnika i ono blokuje cały układ
Naprawdę ?? Jak widzę ten tłok od góry to jej chyba coś dolega ?
Witajcie, ile znawców tyle opini, może tutaj uda mi się zaczerpnąć informacji jak poprawie założyć pierścienie tłokowe do drki z 97 roku. W zestawie są dwa pierścienie uszczelniające czarne, jeden z nich ma ścięte krawędzie od góry i od dołu, drugi jest kwadratowy. Teraz pytanie który ma być na górze a który na dole? Jedni mówią że tak inni że tak i...
Nie ma oznaczeń bo koła są wymienne i do rozrządu jak kupujesz dodają te koła nowe koło masz tylko ustawić napisami do góry i ustawiasz go na blokady ale pierwszy tłok na blokadzie wychodzi w połowie co mi bardzo nie pasuje bo powinien być w górze Dodano po 18 Nie ma bo koła są wymienne kupuje się je razem z rozrządem Dodano po 1 A robiłeś już taki...
Panowie przy ustawieniu blokady dolnej w kole zamachowym 1 tłok ma się zrównać z 2 i teraz moje pytanie pierwszy tłok ma iść do góry żeby się zrównać czy do dołu ?
Wałek i aparat zapłonowy dobrze, na kole zamachowym ma być kreska lub 0, pierwszy tłok u góry.
Wpada i robi rysę po skoku tłoka. Wypada i robi w następnym. Tłok pracuje góra dół. Nie kręci się na boki.
Zrób tak: kilka godzin przed montażem sworzeń do zamrażarki aby dobrze ostygł, poprostu dobrze go zamroź. Wyjmij dopiero na chwileczkę, tuż przed samym montażem. Tłok odwróć do góry dnem, wlej troszkę benzyny i podpal aby nagrzac tłok lub podgrzej na kuchence, w piekarniku (uważaj aby się nie poparzyć), rękawice na dłonie aby móc trzymać ciepły,, gorący...
Głównie chodziło o to że nie wyrzucał fusów po zrobieniu kawy. Przyczyną była zbyt duża ilość zmielonej kawy i tłok nie mógł zejść na tyle aby zaskoczyło dolne ramię pchające dolny tłok ku górze z fusami aby z kolei zgarniacz mógł je zwalić do zbiornika. Zrobiłem kalibrację i byłem świadomy tej reakcji elektroniki i wołanie o dodatkową szuflade. Dziwne...
No właśnie a mówisz, że dolny wałek 180 stopni. Nie na pierwszym i czwartym tłoki są w górze a na drugim i trzecim na dole.. Dodano po 6 Właśnie przy blokowaniu wału tak jakby tłok nie doszedł do samej góry i to mnie nie pokoiło.
Odkręcić koło zamachowe, zdjąć misę olejową, rozkręcić korbowód i można wyjąć wał . Tłok, trzeba wcisnąć, do samej góry. Było już kilkakrotnie opisywane na forum, poszukaj.
suchej górze krzaki górze pozioma górze
citroen xsara nawiew przelacza benzyne siemens czujnik otwarcia drzwi
check engine lanos wypadanie zapłonów
Podłączenie przewodów wysokiego napięcia w Audi 80 B3 1.8S 1989 Czujnik temperatury w pompie Wilo Yonos PARA ST15/7 PWM2