to mogą być zawory wypalone lub gniazda zaworow badz pierścien olejowy nie trzyma
Jeśli dodatkowo pali olej to odpowiedź jest typowa dla tego silnika - pierścienie olejowe tłoków.
W zasadzie tak bo 1.6 miały slaba konstrukcja 3 pierścienie olejowego który się często zapychał nagarem i nie pracowałem. Sam cylinder może być ok ale pierścienie nie.
Jak diesel odpala ( czyli ma kompresję) to nawet bez pierścienia olejowego nie zużył by 0,5 l oleju w ciągu 5 min.(:
pierścienie od 40zł do 120zł komplet na jeden tłok(tylko nie bierz z pierścieniem olejowym składanych z 3 części), jak wymieniać to na wszystkich poco dwa razy się narobić.
Jakiej firmy jest ten nowy tłok i pierścienie ? Na jakim oleju pracował ten silnik ? Cienki pierścien olejowy a w rowku na niego nie ma otworów do odprowadzania oleju do wnętrza tłoka. Potem są problemy z braniem oleju i dolewanie najtańszego oleju co jeszcze pogarsza sytuację. Tłok nie jest symetryczny i trzeba go założyć na jeden właściwy sposób.
Jaki przebieg?W tych silnikach były montowane trzyczęściowej wadliwe pierścienie olejowe
No niestety te 1.2 tyle wytrzymują przy długich postojach pod chmurką . Założę się pierścienie olejowe zjedzone do zera. Pytanie czy tłoki nie latają luźno w cylindrach. PS przy takim poborze oleju z wydechu powinna iść zasłona dymna.
Dziękuje za link. Bardzo wzbogaciło to moją wiedzę, poniekąd mizerna, o pierścieniach. A co do kolejności, to znalazłem instrukcję naprawy C-360 i jest tam tak: http://obrazki.elektroda.net/2_125761904...
Tak to tuleje zabezpieczające pierścienie olejowe
Panowie mam problem z moją kijanką. Po vinie dobrane pierścienie, wszystko ok poza olejowymi, są za wysokie i za szerokie. Zamienniki firmy Goetze nr 08-431900-00. Zacinja się w rowakach, pękają. Serwis zabija ceną (930 za komplet) i nie daje gwarancji że będą pasować. Czy ktoś miał podobny problem i jak z tego wybrnoć? Może Mahle? Wymiar z Goetze 83x1,9+2+3
Dokładnie . Tylko należy pamiętać że były różne grubości pierścieni w hs 11 i pochodnych . Zwłaszcza chodzi o pierścienie olejowe . Luz na zamku pierścienia w nowej sprężarce to ok 0,3 mm
Nie pamietam jak to jest dokładnie w polo ale sprawdz odme czy nie jest gdzies zatkana oraz czy poziom oleju nie jest za wysoki, jeśli zalewa świece olejem to albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie olejowe na tłokach albo jedno i drugie czy awaria powstała nagle czy autko od dawna brało olej i sie tak zachowywało napisz nam.
Generalnie we Władku zmiany wchodziły na bieżąco, co roku coś zmieniali. Numery katalogowe części silnika zmieniały się pomiędzy D21, D144 i D37. Około 1995 roku zrobili większą modernizację i wówczas silnik nazywał się D-120. Głowice nowy typ weszły ok. 1990 roku, czyli wersja ze świecą żarową. Tylko że wówczas głowica ma wystające zawory (jak w C-330)...
Jak masz szczeliny 0,40 to są już duże przerwy . Powinny być rzędu 0,15- 0 ,25 to by było ok. Starzy mechanicy kupują w takich przypadkach pierścienie na pierwszy szlif i je dopasywują . To się zgadzam, tylko zastanawiałem się jak to ma być z olejowym pierscieniem, bo/ponieważ, uszczelniający pierścień i zgarniający wszędzie zużycie było w normie,...
Pewnie pierścienie olejowe się skończyły. Niestety BSE,BSF były słabiutkie.
Masz zapieczone pierścienie olejowe, które nie zbierają oleju i stad olej na świecach. a pierścienie odpowiedzialne za ciśnienie w miarę trzymają choć drugi cylinder ma trochę za mało 9. minimum to 10. Wiec na pewno masz pierścienie do wymiany. a co więcej okaże się po ściągnięciu głowicy. Dodano po 7 możesz spróbować zrobić płukankę choć wątpię ze...
Pozostaje jeszcze opcja że warsztat dokonujący naprawy coś skopał (pękła głowica przy dokręcaniu, źle złożyli rozrząd i doszło do kolizji lub uruchomili silnik bez uprzedniego zalania go płynem [odpowietrzenia] i doszło do przegrzania lub na pierwszej jeździe testowej po remoncie ktoś dał mu tak ognia że popękały pierścienie olejowe). Różne cuda potrafią...
Też chyba nie do końca zrozumiałeś. Poprzez sprawdzenie ciśnienia masz pogląd tylko na stan pierścieni uszczelniających i zaworów, ale sam widziałem przypadki gdzie właśnie szczelność była a mimo to pierścienie olejowe były zapieczone przez nagar i silnik pił olej. Tak więc sam test szczelności niewiele ci powie o pierścieniach olejowych
Problemem tych silników są tłoki, a konkretnie brak dziur pod pierścieniem olejowym.
czy można założyć pierścienie olejowe z zetora do ursusa c-360??? proszę o szybką odpowiedź jeśli to możliwe
Dlaczego niektóre tłoki nie mają otworów w rowkach na pierścienie olejowe to trudno dociec. Dodatkowo rowek ma 2 mm szerokości a szczelina w pierścieniu ma 0,2 mm. Takie tłoki można poprawić na tokarce, Robimy fazę pod pierścieniem olejowym i za pomocą wykonanego przyrządu, wiercimy kilka otworów tak aby pół otworu było na zrobionej fazie a pół w rowku.
Tłoki na dwa pierścienie olejowe wymyślono do pierścieni olejowych bez sprężyny, oba były jednakowe. Tuleja była chromowana i żaden zamiennik jej nie dorówna. Jak są dwa pierścienie olejowe, w tym jeden ze sprężyną to tylko ten zakładam. Dolnego olejowego nie zakładam. Tuleje czarne trzeba namoczyć olejem. Pierścienie tłokowe do tej tulei powinny dać...
No też można by się nie zgodzić, jak olej dostaje się z "góry" to wychodzi tzw "próba olejowa" i ciśnienie będzie za wysokie, więc trzeba się upewnić zanim tłoki będą wyjęte... Jak olej dostaje się z góry przez uszczelniacze zaworów na przykład, to raczej dymi a kompresja zbytnio nie rośnie.Moim zdaniem opis usterki wskazuje na puszczające pierścienie...
Właśnie niektóre benzyniaki VAG z tych lat miały problemy z pierścieniami olejowymi - auto pali olej, po wymianie problem ustepuje.
Diagnoza! panewki na 1 i 3 tłok, pierścienie olejowe. Auto sprzedane!
Olej smaruje układ korbowotłokowy i chłodzi sprężarkę, powinno go być do połowy oczka. Ten zaworek jest odpowiedzialny za odprężenie sprężarki co ułatwia jej ponowny rozruch po napełnieniu butli. Jeśli olej wraz z powietrzem leci przewodem na butle i jest go dość znaczna ilość to wskazuje to na zużytą już sprężarkę a dokładnie tłok, pierścienie, cylinder.
Wspomniałeś że pierścienie olejowe klinują się. Powinny swobodnie pracować. Czasem po spotkaniu tłoków z zaworami kleszczą się pierścienie. Tłoki zbijają się. Pierścienie olejowe są bardzo delikatne. Przyjrzyj się im.
czy można założyć pierścienie olejowe z zetora do ursusa c-360??? proszę o szybką odpowiedź jeśli to możliwe
Niestety nie. Tutaj zużycie oleju jest podyktowane nie tyle jego "spalaniem" w cylindrze czy niskim indeksem Noacka (szybkości odparowywania) lecz konstrukcją pierścieni które były zakładane przez producenta, ze względu na jego koncepcję jak najniższych oporów toczenia. W zakupie są dostępne pierścienie a dokładniej zestaw poprawionych przez firmę z...
Czy na biegu jałowym dmucha przez otwartą pokrywę głowicy ? Jak kompresja zmierzona na cylindrach? wtedy wiadomo czy warto iść w pół środki, nominalne ciśnienie to 12.8 bar a minimalne to 9.6 bar Tylko czasem jest tak że kompresja będzie na granicy normy a olej będzie pił. Bo najbardziej zjechane będą pierścienie olejowe. Bez rwania głowicy to tylko...
Zaraz wyjdzie że tam kompresja siadła na tym cylindrze jednak. Pierścień (pierścienie) olejowy. Zaplute olejem pierścienie (uszczelniające) świetnie trzymają sprężanie, ale olej brudzi świecę.
Pierścienie olejowe - pierścienie na tłokach.
Można by coś kombinować, tzn. próbować wstawić pierścienie olejowe na tłoczki (takiej samej konstrukcji jak samochodowe). Głównie trzeba by oddzielić olej od części sprężającej. Druga kwestia to chłodzenie, pewnie trzeba by tłoczyć olej przez zewnętrzną chłodnicę. Może przerobić na tzw. suchą miskę olejową (+wewnętrzny natrysk), żeby dolne tłoki nie...
Tyle że ciśnienie może być normie a pierścienie olejowe mogą nie istnieć.
Bęben w którym jest tłok i tarczki łożyskowany jest na 2 łożyskach igiełkowych i o ile pamiętam nie ma tam żadnego zabezpieczenia jest seger na wałku sprzęgłowym i trzyma cały zespół tj.obudowę satelitów i bęben. Satelity już wymontowałeś więc bębna nic nie powinno trzymać aczkolwiek jeśli tuleja bębna w miejscach styku z pierścieniami olejowymi jest...
Problem rozwiązany, okazały się jednak zapieczone pierścienie olejowe na 1. i 4. tłoku. Pozdrawiam
Uszczelniacze zaworowe i /lub pierścienie olejowe.
Jak to AKL to do roboty pierścienie olejowe....jaki przebieg
Od początku było, że to 1.9d, ale nie ma co kruszyć kopii o drobiazgi. Połowa lat 90 to wyjście z xud9 i przejście na dw8. Pierwsze dw8 miały wybitnie nietrwałe pierścienie olejowe, ale wtedy ogromnie dymiły.
Prawdopodobnie zapchana odma i zużyte uszczelniacze zaworowe. Najczęściej się to zdarza. Poza tym: przez uszczelniacze zaworowe, przez pęknięcie pierścienia olejowego, przez korozję uszczelki głowicy, przez pęknięcie głowicy. Ile się tego oleju zbiera?
Czasem są zużyte na tyle że można wkładać i wyjmować tłok z założonymi pierścieniami olejowymi. Z doświadczenia pierścień kompresyjny (pierwszy)najczęściej przegrzanie i pęka podobnie drugi trzeci już przeważnie ok choć zdarzało się że i on dostał. Natomiast olejowe ścierają się/odkształcają lub zapiekają/zacierają się w tłoku nie pracują prawidłowo....
Mam kupiony nowy komplet na każdy tłok, tylko się wystraszyłem jak kolega Manta napisał, że przy luzach na zamku 0,3 mm trzeba blok dawać do remontu. Stare mają luz 0,45, więc dlatego myślałem, żeby z powrotem stare założyć z wyczyszczonym pierścieniem olejowym. Sprawdziłem luz na zamku na razie na górnych pierścieniach i jest 0,25-0,3 mm. Mogę takie...
Dostèp do cewki super. A co do drugiego cylindra, to albo zaworki nie szczelne, albo pierścienie olejowe już zdychają.
Jeżeli płyn chłodniczy w normie nie ubywa, obstawiam pierścienie olejowe :)
Wygląda na to że ma pierścienie olejowe.
Ostatnie pierścienie są olejowe. I raczej warto je założyć :)
Silnik na filmie za równo pracuje ja na tak niski wynik kompresji. Wynik 4/0/8/3 to już mega problemy z odpalaniem i pracą na wolnych obrotach (telepanie/wypadanie zapłonu). Tu wygląda na kompresję co najmniej 9 na wszystkich cylindrach. Bardziej z tym olejem to oplowski problem skończonych pierścienie olejowych lub rys na cylindrach. Niestety wymiana...
Np przez to że jest inny stopień kompresji w 8V oraz że 8V nie ma po co kręcić ponad 3500-4000 RPM bo jest tylko głośniej a mocy brak. Sprawne 16V przy 4000 ma maksymalny moment i spokojnie idzie do 5000 -6000 rpm. Trzy pierścienie do c16nz maja grubość 1.2 , 1.5 i 3.0 gdzie dla x16xe jest 1.2 , 1.5 i 2.5. Czyli ostatni olejowy mniejszy/cieńszy w 16V...
Według mnie jest to sprężarka typu otwartego (są otwarte , półhermetyczne , hermetyczne ),posiada pierścienie sprężające i pierścienia olejowe.
Dzięki - ale w tym tłoku jest tzw zatrzask do ustawiania pierścienia olejowego a dla pozostałych : zbierającego i sprężającego nie ma? W mniejszych silnikach zatrzaski (miejsca ustawień pierścieni sa oznaczone w tym tylko olejowy ma oznaczenie. Naprawiałem już silniki i zawsze była zasada, że nie moga się one pokrywać otworami - jak jest w tych silnikach?
Raczej pierścienie olejowe na tłokach.
Co do pompy to prawda, olej może brać uszczelniaczami ale nie koniecznie. Mogły się pierścienie olejowe zużyć.
A po co mierzyć kompresje skoro pierścienie olejowe zeżarte.
Wyglądają na resztki pierścienia! Zwalana miska, bez pomierzenia ciśnienia, połączonego z próbą olejową? Możesz nam powiedzieć jakim cudem takie kawałki pierścienia by przedostały się do komory? Bo skoro to są pierścienie to gdzie są kawałki tłoka? Sprawdź jaki to materiał, alu czy stal?
Pierścienie olejowe do wymiany.
Pierścienie olejowe zobacz czy ma w pierwszej kolejności jak ma do odma do zrobienia, jak nie ma pierścieni to odma nie pomoże.
Utrudnione. Jest dolna osłona silnika. Użytkownik musiałby zdjąć. Przy takim ubytku powinno lecieć z tej osłony, a nie widzieliśmy śladów. Jednak dzięki za podpowiedź, zwrócę na to uwagę. Ze stron z forum Volvo było ileś tematów poświęconych temu problemowi. Generalnie padała podpowiedź - remont silnika, pierścienie olejowe. Czyli od razu planowanie...
A czy mogą to być pierścienie olejowe?
paweł34 nie kłóć się bo to zwykle pierścienie uszczelniające i zgarniające są oznaczone a oplowskie olejowe są z 3 części (2 pierścionki i falowana blaszka wkładana pomiędzy nie) więc nie można go odwrotnie założyć częściowo masz rację bo sam się spotkałem z niesymetrycznymi (krawędź górna w stosunku do dolnej) pierścieniami olejowymi ale nie w oplu
Po pierwsze, czy błąd G40 występuje na pracującym silniku ?, bo, że na zgaszonym to normalne 2. To jest ten silnik z plastikowym, "zawiniętym" nad pokrywę zaworów kolektorem ssącym ?, jeśli tak, to trzeba wyjąć tłoki i oczyścić pierścienie olejowe z nagaru, który je zablokował
Czy jak ruszasz z miejsca na zimnym masz zwyczaj dawać mu duże obroty? Sprawdź jeszcze ciśnienie w cylindrach jeżeli za niskie się okaże znaczy to że pierścienie olejowe stoją i dopiero jak się nagrzeje jest lepiej a czarny dym to zbyt duża dawka paliwa w danym momencie która nie została dopalona. Płukanka silnika powinna pomóc.
Zmień uszczelniacze na zaworach lub pierścienie olejowe są już zbyt wytarte albo zapieczone.
Może być to przyczyna ostatniego pierścienia olejowego na tłoku ona ma takom sprężynkę na sobie i ten pierścień ma zasadę zgarniania oleju z tulei cylindra a pozostałe pierścienie są od kompresji i jak będzie olejowy pierścień uszkodzony itp to nie będzie oleju zgarniał z tulei cylindra a pozostałe pierścienie olej puszczą
Coś mi się wydaje , że to pierścienie , a głównie olejowy i dostał przedmuchów z komory spalania do michy olejowej . Z tond kopci z odmy i tłumików . Sprawdź po ustawieniu zaworów jaką masz kompresję w cylindrze i czy nie podbiera Ci oleju z silnika ? ( Zmniejsza się stan oleju w silniku ) ?? :| Dodano po 2 Quady chłodzone powietrzem w szczególności...
przyczyn może być wiele . uszczelniacze na zaworach, zużyte pierścienie olejowe, uszkodzona głowica lub uszczelka pod nią, i ewentualne wycieki. W golfach IV bodajże z silnikiem 1,4 zdarzało się że winowajcą była przytykająca się odma którą silnik wywalał olej.
Witam sprawa 1 czy podczas składania pierścienie olejowe zostały założone znakiem TOP do góry
Auta już nie ma. Była dołożona świnka. Auto kupione z przebiegiem niby 240tys. Raczej więcej miało. Pierścienie wzietey od znanej firmy zajmującej się tylko silnikami i mającą oddziały w paru miejscach w Polsce. Chociaż szpilki musiałem oddać gniazda na torx nie wytrzymały dokręcania przedostatniej tury. Więc i pewnie reszta słaba. Pierścienie olejowe...
Pierścienie od ciśnienia a pierścienie olejowe to dwie bajki. 13bar normalnie, minimum 9,3bar.
Jakie założyliście pierścienie olejowe ? Jeżeli 3 częściowe tzn. 2 pierścienie oddzielne i sprężyna to postaraj się o jednolite pierścienie ze sprężyną.
To są silniki dolnozaworowe ze smarowaniem rozbryzgowym. Tłok nie ma pierścienia olejowego. Nie wolno ich przechylać "na cylinder".
tylko nie THM Czemu? Zestawy wyglądają na dobrej jakości, oferują więcej niż konkurencja. Sam tłok wygląda bardzo podobnie, jakby był produkowany w tej samej fabryce co tłok do jednej ze znanych marek. Tyle że ma zalaną podkładkę nad pierwszy pierścień, taka namiastka wkładki stalowej z silnika turbo. A co oferują najzwyklejsze tłoki z AK-12? Jak się...
Dolot jest też olejowy. Wszystko było wymyte i sprawdzone.Jest możliwe że ta druga turbina jest wadliwa, sprawdzałem kilka sztuk i w każdej był podobny luz na wirniku nie zależnie od przebiegu 70tys a 160tys w każdej jest podobny. Słyszałem że to są pierścienie olejowe ale jakoś mnie ta opinia nie przekonuje...
Symbol silnika APQ Sprawdzę ten bagnet. Jeśli są zużyte to tylko pierścienie olejowe bo tak na prawdę silnik mimo dużego przebiegu jest w naprawdę bd dobrej kondycji, wcześniej jak się zagłębiałem w temacie objawy wskazywały uszczelniacze. Jeśli to pierścienie to została mi jeszcze jedna opcja ;)
Możliwe że pierścienie olejowe są zapieczone i przez to takie objawy, próbowałeś może zostawić go odpalonego na 10-15 minut na postoju?
Jakie okienka? ogar 900 to 4T... A pierścienie olejowe dobrze wkładasz? Najłatwiej je zawinąć i rysują tłok.
Właśnie że to nic nie da. Kompresja może być dobra a mogą być zapieczone pierścienie olejowe Które przepuszczają olej zwiększając kompresję. Ja potrzebuje wiedzieć na co wskazują objawy na podstawie filmu i zdjęć.
Jak moge sprawdzic czy sie zużył pierscien olejowy a raczej gdzie sie on znajduje?
Przebieg duży. No ale za dużo wyjść tu nie ma, albo pierścienie olejowe albo uszczelniacze zaworowe.
Są tylko 3 możliwości pierścienie olejowe puszczają, prowadnice zaworowe , albo turbina. Ja stawiam na wymianę tulei i pierścieni i będzie spoko
Jestem ciekaw czy dało by się ustawić precyzyjnie poczatke wtrysku w c330 za pomocą lampy stroboskopowej do diesel ? Bez problemu. Robię tak od 15 lat. Najtańsza lampa, do tego czujnik piezo i mała modyfikacja samej lampy. Ustawienie zajmuje maksymalnie 2 minuty. Ale w C-330 tak się nie da, bo jak spojrzysz na znaki na kole zamachowym lub pasowym i...
Panowie bo już zgłupiałem. Zestaw jest dokładnie taki jak na zdjęciu powyżej. Co do kolejności raz piszą że pierścień prostokątny jest to pierścień kompresyjny a raz piszą że pierścień z bokiem pochromowanym też jest kompresyjny. To jak to jest ? W moim zestawie pierścień bez frezów ma bok czarny, natomiast z frezami na górze i dole ma bok pochromowany...
Zamknąłeś kanał na drodze skrzynia-korobwa dolot ? Pierścienie olejowe w jakim stanie ? Pewnie zjechane i pluje jak kanał zamknięty... Oleju ma być do połowy okienka.
Witam. Jestem posiadaczem Skody Octavi 1.6 sr oznaczenie silnika AKL. Silnik brał mi jakiś 1 l / 700km. Tydzień temu rozebralem silnik i okazało się, że pierscienie olejowe stoją. Zakupiłem wiec komplet pierscieni z firmy Prima, polecane na forum ze względu na budowę pierścienia olejowego. Stan panewki i gładzi był zadowalajacy. Przy okazji wymiana...
Witam, mam problem z silnikiem takim jak w temacie. Pewnego razu jak zacząłem kosić trawnik traktorek zaczął strasznie dymić... (pod obciążeniem) Na początku myślałem że to wina pierścienia olejowego... ale po rozebraniu okazało się że pierścień olejowy jest cały, ale pierwszego pierścienia brakuje jakieś 0.5 cm... Potem zobaczyłem że w gaźniku znajduję...
Mazdy tak mają zwłaszcza silniki FP i FS- padają pierścienie olejowe,częsty objaw w tych silnikach. Moja Mazda miała to samo. Jak silnik zimny to z rury walił biały dym jak z parowozu, silnik się rozgrzewał i wszystko wracało do normy. Do wymiany pierścienie.Więcej na temat na formy mazdaspeed.
no jest na malym kole od walu taki znak na 1 z zebow a na tym duzym napis ol czy lo o te znaki zgralem ze soba , male jeszcze pytanie byl peknietu pierscien olejowy to go wyjalem czekam na nowy i czy brak tego pierscienia uniemozliwi rozruch silnika ? ps sprezanie jest mocne ciezko korba obracac z kolektorow dymy ida ale nieodpala
Mi autko strasznie kopciło,i okazało się ze mam uszkodzony EGR. Mechanicy wymyślali rożne usterki (od pompy po połamane pierścienie olejowe). Objawy identyczne jak Twoje.
Takie sprężynki to skądś skołuje wydaje mi się nawet ze gdzieś takie widziałem. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to sprężyna z pierścienia olejowego z kosiarki do trawy ale pewnie się nie nada.
Zdecydowanie pomiar kompresji i próba olejowa. Jak wymieniłeś pierścienie, mogłeś strzelić jakiegoś babola. Raczej tutaj bym szukał. Rozumiem, że pierścienie wymieniane ze względu na ginący olej? Ile brał tego oleju i jak wyglądało to "z poziomu rury wydechowej"? Dymienie? Jaki kolor spalin? Paweł to nie ta liga! :D Przed wymianą dymił na fioletowo...
Witam posiadam mazdę 323f ba 1.5 po kupnie silnik brał olej ale nie dużo. Dolewałem jakoś na 5000 może około 0,5l. Wlałem motodoktorka i po przejechaniu może 200 km zaczął jeszcze bardziej brać. W tym momencie bierze jakoś 1l oleju na 1000km. Przy normalnej jeździe po mieście jest jeszcze w miarę ale przy osiągnięciu 70 km na godzinę zaczyna śmierdzieć...
Dla mnie wymiana pierścieni ma sens, wtedy gdy pierścienie stare zostaly przegrzane i straciły sprężystość, a cylinder nie ma progu. U siebie wymieniłem pierścienie bo miałem przegrzany silnik i pierścienie olejowe prawie przewracały się w cylindrze. Po wymianie silnik śmigał ponad 20 tyś km i nowy posiadacz śmiga nadal :) Po tej operacji oleju silnik...
Może nie zastosowałeś sie do instrukcji na opakowaniu;)? Dostosowałem ;) Jak pierścienie olejowe są już wytarte i praktycznie nie wystają z rowka w tłoku albo mają centymetr luzu na zamku to nawet zalanie samym ceramizerem i cerateciem NIC NIE DA :)
W międzyczasie stwierdziłem zablokowanie zmiennej geometrii w turbinie przez wyrzucone do wydechu drobinki z pękniętego pierścienia olejowego na 2 cylindrze, oraz pozostałości panewek korbowych na łożysku głównym turbiny. Turbina miała zamknięte otwory przelotu na wirnik spalin, a wszystkie spaliny wracały do kolektora ssącego, co potęgowało cofanie...
to jest sprężarka z agregatu chłodniczego.... rozebrałem..... jest tylko po jednym pierścieniu uszczelniającym i jest nawet rowek na następny uszczelniający..... jak tylko znajdę odpowiednie pierścienie olejowe to wykonam tam otworki..... zamków niestety nie ma...
1 pytanie co wymieniał mechanik? Same pierscienie? Moim zdaniem spartaczył remont i tyle . Wymiana pierścieni to nie remont, a twoje zdanie to pomówienie. Pokaż twarde dowody. Owszem nie, ale pomaga w tzw braniu oleju a przyczyną prawie zawsze są wydarte pierścienie olejowe. Sam kiedyś robiłem i pomogło a samochód brał 2 litry oleju na 1000 km.
A ciśnienie sprężania nie koniecznie prawdę Ci powie, trzyczęściowe pierścienie olejowe łatwo się zapiekają, a reszta jest ok. I też nie musi kopcić, a olej pobiera, wiem bo robiłem parę takich VW i Audi. Po wymianie uszczelniaczy i pierścieni jest ok, ale tak po 2 tys km, jak się wszystko uklepie. I też odolejacz sprawdzić, czy nie zapchany nagarem.
Jak dymi po odpaleniu to uszczelniacze, jak dymi gdy popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach to pierścienie. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc próbę olejową. Fabryczna norma sprężania to 14-16 barów.
zgadza się kupiłem słowackie komplety, to znaczy ze powinienem wymienić tylko pierścienie reszta tzn. tłoki i tuleje dadzą rade? pierścienie olejowe nie były oznaczone wiec w jaki sposób rozpoznać którą stroną do góry?
Fakt ,to jest złom,ale nie przyczyna. Panewki są przedarte do podkładu,wał może być jeszcze dobry. Co do pierścienia to olejowy nie ma nic do sprężania i odpalania. Pewnie jak wymienisz komplet to się polepszy (o ile nie ma owalu),ale na pewno nie od wymiany smarująco zgarniajacych. Popatrz dobrze bo pęknięty pierścień często idzie w parze z pękniętym...
pierścien ochronny palnik olejowy nagrzewnica olejowy
układ bezciśnieniowy 55pfs8109 matryca tokarka samoróbka
freetz master technics overload
Oznaczenia ECE, VP2, FL w radiu Fiat 250 FL VP2 ECE Czy kocioł na pellet powinien posiadać uziemienie?