Jeśli wszystkie sposoby zawiodły to czeka Cię rozbiórka skrzyni. Możliwe, że pierścienie synchronizatora się zacięły czy też nawet wycięło kilka zębów na nich i teraz to wszystko blokuje.
Zbyt ogólnie opisałeś problem ,bo albo się zakleszczyła i wtedy wystarczy zdjąć pokrywkę lewarka i naprowadzić przesuwki na swoje miejsce ,ewentualnie zablokował się pierścień synchronizatora i żeby to odblokować konieczne będzie zdjęcie bocznego dekla skrzyni i pod pierścieniem synchronizatora umieszczone są trzy kostki ze śrutami ,i to one się klinują...
Retarder jest lekki 90% jego elementów to ,,amelinium" więc nie trzeba się z nim bardzo gimnastykować.A planetarka to już trochę inna bajka do niej trzeba już pary w rękach i mocnych pleców.Zdjąć nie jest tak źle gorzej z założeniem trzeba uważać aby nie wypadł pierścień synchronizatora który pracuje z kołem słonecznym zamontowanym na wałku głównym.Ten...
To masz pewnie uszkodzony albo pierścień synchronizatora albo widełki.
Witam! Stawiam na synchronizator. Choć chyląc czoła przed Elektritem(znam Pana także z innego forum) stwierdzę, że przesuwka współpracuje z pierścieniem synchronizatora i również się zużywa. Dla porządku wymień obie części. W ten sposób żaden z nas nie będzie miał pretensji...:D Pozdrawiam! Znaleźć to można w samym środeczku skrzyni. Nieźle się trzeba...
Golf ma małą skrzynię. Może mieć wsteczny synchronizowany, lepiej wykonane pierścienie synchronizatora, albo w ogóle inną konstrukcję skrzyni, małe tarcie. Teraz nic nie jest robione na jakość, tylko na ilość.
W starszych modelach był SYNCRO POWER Wiem, że rozbiórka tylko nie chcę za dużo rozebrać i w złym miejscu Typ skrzyni AGROSHIFT 54+54 rewers mechaniczny synchronizowany 1999rok?? Silver miał również taka skrzynię jak wynika z jego instrukcji W między czasie popatrzyłem na [url=http://sklep.agro-plus.com.pl/piers... agro-plus.com.pl...
Auto naprawione. Wymienione zostały widełki wybieraka oraz cztery pierścienie synchronizatora. pozdrawiam
A to synchronizator nie może podnosić obrotów tylko zwalniać. Synchro działa w dwie strony (jak sama nazwa wskazuje zsynchronizować). Dlatego przy redukcji trzeba albo stosować miedzy gaz albo dać czas synchronizatorowi bo inaczej zgrzytnie i taką jazdą pierścienie synchronizatorów się szybko skończą lub zęby kół dostaną "próchnicy". Druga sprawa to...
Ściągnąłem skrzynię i ją rozebrałem na czynniki pierwsze. Wydaje mi się, że łożyska nie są w najlepszej kondycji. Aczkolwiek zauważyłem ubytek oleju i nie było też wymaganego poziomu. Magnes wyłapał troszkę śmieci, ale tragedii nie ma. Martwią mnie pierścienie synchronizatora 2 i 3 biegu - opiłki prawdopodobnie pochodzą stąd. Numery OE są przytarte...
Ale kamienie są raz po to żeby utrzymywały pierścienie synchronizatora współbieżnie z przesuwką, a dwa żeby ją utrzymywały ją samą w stabilnej pozycji. Skoro wyleciały, to znaczy że zrobiło się tam zbyt luźno - coś się rozleciało. Do tej pory jedyną przyczyną takiego stanu rzeczy jaką widziałem, było zmielone łożysko igiełkowe pomiędzy wałkiem sprzęgłowym,...
Jak pamiętam to pierścień synchronizatora się wycierał. Trzeba rozbierać skrzynię biegów.
Te skrzynie były dość delikatne i awaryjne. Prawdopodobnie obydwie mają tą samą usterkę - pęknięty/zakleszczony pierścień synchronizatora.
Mam problem zgrzyta mi skrzynia z 7 na 6 jest to automat wymieniłem pierścień synchronizatora no i nadal zgrzyta pomóżcie
Złe złożenie skrzyni wygląda na najprawdopodobniejsze. Nie wiem jaki błąd, może wina zębów. Dlaczego innym biegom nie przeszkadza gęsty? olej? Jak się składa skrzynię to należy posmarować pierścienie hamulca synchronizatora olejem- jest to ważne.
Tylko dodam że na stan 2008r synchronizator i pierścień synchronizatora kosztował około 120EUR o ile posiadasz oryginalną skrzynie do B4.
Coś mi się wydaje że czas na demontaż i weryfikację pierścieni synchronizatora , piasty i tuleje ( przesunięcia bez nadmiernego luzu i zacięć), łożyska. Koszty hmm trzeba się zastanowić
Synchronizator nie istnieje (przynajmniej z punktu widzenia jakie zadanie ma spełniać ). Przesuwka naciskając na ten pierścień (synchronizatora ) ma zada zadanie zestrzelić ciernie z tą dokładką na kole zębatym. Wtedy prędkość koła zębatego zostanie wyrównana (zsynchronizowana) i przesuwka bez zgrzytu połączy napęd. U ciebie synchronizator opiera się...
Piątkę wsadziłem z innej skrzyni (jakiegoś TDIka). To chcesz powiedzieć że nawet nie wiesz co włożyłeś?A przeprowdziłeś regulację piątego biegu?Widełki pierścień synchronizatora oczywiście ok?
mariusz masz 100% moje poparcie co do tego wydawnictwa ksiązki to oni może i mają (mam taką o mondeo jak by co) książka grubości encyklopedii a nic niemożna się z niej dowiedzieć dużo ściemy mało danych przydatnych przy nawet najprostrzych wymianach a synchronizator sprawdza się bardzo prosto jak już rozbierzesz skrzynie to synchronizator to będzie...
Witam jak zgrzyta i ciężko wchodzi to pierścień hamujący synchronizatora do wymiany , sam pierścień to koszt około 600 pln
Witojcie ;) Przy zmianie biegu i lekkim przyciśnieciu dymi na czarno........... Spalanie tez jest duże. W mieście potrafi nawet 10 L/100 pociagnac a trasa około 6,5 przy jezdzie 120-160. Wtryski???? Wiem ze powinno zalewac si ete silniki 5W30 Formula E fordowski klient jednak zalał castrolem 10W40 i pytanko czy przejsć ponowni ena 5W30 Formula? Coś...
1. regulacja (cięgło drążka zmiany biegów) 2. sprawdzić lewarek zmiany biegów 3. pierścień synchronizatora 4. tulejka drążka zmiany biegów Nic innego tam nie ma. Zacząć od linek i regulacji. A tu: http://moto.sklep.pl/#/dynamic/uni/ws_te... by nie było że mechanik zły....
Skoro ręcznie wbijasz biegi swobodnie kręcisz wałkiem na wyjściu skrzyni(sprzęgło puszczone)oznacza że pierścień cierny synchronizatora jest uszkodzony i ślizga się po pierścieniu sprzęgającym.W każdym razie bez demontażu niczego więcej się nie dowiesz.Problem też może tkwić w skrzyni górnej i dolnej, ale skoro masz 1,2,3,5,6,7 -raczej wykluczam.
Wybierak jest w tym pojeździe prymitywny jak budowa cepa i potrafi pracować nawet z praktycznie wytartymi tulejkami. Wysprzęglik i sprzęgło można uznać za wykluczone. Możesz spróbować zrobić redukcję na 3,2 i 1 wyrzucając do luzu i wrzucać bieg naciskając dźwignię jednocześnie dodając gazu na półsprzęgle. Bieg pewnie wskoczy w momencie wyrównania obrotów....
Skrzynia juz naprawiona, torche się pomęczyłem ale odkręciłem i przykręciłem, okazało sie ze padł synchronizator na 3 biegu a ma czwartym był na wykończeniu- samemu było bardzo ciężko zwłaszcza bez kanału jak i dobrego podnśnika ale udało się, Wymieniłeś synchronizatory i pierścienie? Skąd je wziąłeś? Zrobiłeś to bez zaplecza i wiedzy. Ależ tu się...
Na oko trudno poznać różnicę jak się nie wie, że taka jest. :) To samo dotyczy synchronizatorów biegów, minimalnie różnią się pierścienie blokujące z hamującymi. Przy zakupie części ważny jest numer seryjny skrzyni.
nr 53: stożek synchronizatora nr A 385 262 14 37 nr 56: przesuwka nr A 385 262 09 23 nr 68: korpus synchronizatora A 425 260 07 45 z kolejnego rysunku nr 60: pierścień uszczelniający nr A 017 997 66 47 Mogę spróbować zorganizować.
Pierścień i piasta około 250EUR w serwisie.Ale dla pewności potrzebny kod skrzyni.
To ja już zgłupiałem. Na egzaminach mówią - najgorzej jak się zapomniało to czego się nigdy nie umiało. Konstrukcja skrzyni biegów ma ponad 100 lat historii i ludzie mieli różne pomysły od wersji z kołami pasowymi i pasami skórzanymi do obecnych dwusprzęgłowych czy innych automatycznych. Jak chcesz zrozumieć jak to działa to skup się na konkretnej...
Powszechnie wiadomo /sędziom też/ że w dwudziestoletnim samochodzie, awaria jest możliwa w każdej chwili. Jesteś w błędzie. Jest szereg orzeczeń, które przyznają rację kupującym (niektóre absurdalne). Czytałem przynajmniej trzy dla kupującego, ale i jedno dla sprzedającego. Przez to właśnie są zakładane tematy, między innymi na tym forum. Waga - o...
Jeżeli masz podstawowe narzędzia typu młotek ,przecinak,10,13,17,szczypce do pierścieni segera,to powinieneś sobie dać radę,sprawdź od razu łożyska kulkowe oraz igiełkowe na wałku sprzęgłowym
Witam, w związku z poszerzającym u mnie problemem objawiającym się najpierw terkotaniem z okolicy skrzyni biegów a później niemiłosiernym wyciem łożyska( łożysk) w skrzyni postanowiłem zakasać rękawy i zabrać się za naprawę. Usterkę w sumie łatwo zdiagnozować. Jeżeli podczas jazdy skrzynia hałasuje, na biegu jałowym trochę mniej a po wciśnięciu sprzęgła...
Skrzynia od poloneza ma zębatki na tulejach ślizgowych dlatego wlewamy do niej rzadki dobry olej może być nawet silnikowy. Wlewanie gęstych nawet z dodatkami powoduje utrudnienia w pracy synchronizatorów. Większej bredni w życiu nie czytałem - 99% skrzyń biegów jest tak skonstruowane. Synchronizatory w Polonezie bez problemu znoszą gęstszy olej, ze...
80W90, ale jak jeździsz i w mrozy to wlej syntetyk 75W80. Chodziarz w UK co piąte auto ciężarowe do 12 ton ma wlany ATF, i jak tylko nie jest to AsTronic Lite albo AsTronic to nic się nie dzieje.No chyba, że gdzieś uszczelniacz puszcza... Jeśli jest tak jak piszesz, że jest z 2009 roku, to na dzień dobry wyjmij ten odpowietrznik w postaci długiej rurki...
Uszkodzone łożysko igiełkowe piątego biegu. Zdejmij koło od str. kierowcy i zewnętrzną pokrywkę skrzyni. Wymontuj widełki piątego biegu. Musisz kluczem płaskim 13 poluźnić nakrętkę kontrującą pod widełkami, a następnie odkręcić ich wspornik imbusem 6mm. Widełki zsuń wraz z zewnętrznym kołem, które włącza bieg. Zdejmij pierścień zabezpieczający z osi...
Witam. Próbuję wymienić w Ford Galaxy z 1996r. synchronizator 2. biegu jednak nie mogę ściągnąć kół zębatych 3. i 4. biegu. Koła zębate były zabezpieczone przez pierścień, po jego zdjęciu założyłem duży ściągacz, kręciłem z maksymalną siłą, nacisk jest bardzo duży a koło zębate nie drgnęło ani o milimetr. W jaki sposób je ściągnąć? To pierwsze koło...
Według mnie rozbieranie skrzyni od strony jej dzwonu można spróbować podjąć się tylko w przypadku, gdy na 100% jesteśmy pewni, że jest uszkodzone jedynie to najmniejsze łożysko wałka sprzęgłowego - atakującego (zalety tego sposobu demontażu skrzyni: łatwo i szybko można wymienić uszkodzone małe łożysko tego wałka oraz mniej jest roboty, wady: nie sprawdzisz...
Witam problem rozwiązany a wymieniłem koło retardera,cały kompletny synchronizator,ten pierścienień na synchronizatorze wraz z kamieniami który przesuwa ta łapa no i nowy olej.Części kupiłem firmy Euroricambi. Opisuje to jak widzę bo nie robie przy tym na codzień więc nie znam fachowych nazw.
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
wymiana synchronizatora kalibracja synchronizatora zużyte pierścienie
urc22b pilot dioda opornik szeregowo radio mercedes
częstotliwości nasłuchu warszawa codesys modbus
Pobór energii w HDR10 na Vectra Smart TV Box Uszkodzony alarm i zamek centralny a blokada wtrysku paliwa