Witam Te "rowki" to ślad po śimeringu. Jeśli są płytkie - olej, jeśli głębokie to można szukać całego krzyżaka. Nie czyść pierścienia papierem ściernym tylko umyj benzyną. Pozdrawiam
FŁT, Koyo, Nachi, a uszczelniacz najlepiej kupić po wymiarach, bo jak zamówisz do pralki danego modelu itd. To zapewne Chińczyka dostaniesz zrobionego z totebek jednorazowych, ja kupuję uszczelniacze i łożyska w lokalnych sklepach. Do sprawdzenia w Google maps. No i terzeba zobaczyć w jakim stanie jest krzyżak i pierścień pod uszczelniacz. Na pewno...
Ten pierścień jest tak sfatygowany, że nie warto nic kombinować. Wymień krzyżak i spokój na lata.
Z pewnością, że smar był ok tylko uszczelniacz raz, że był przeznaczony do motoryzacji a 2 to pierścień krzyżaka wyżłobiony. Skutek jak wyżej. Jeśli nie znajdziesz uszczelniacza Inco to kup coś innego byle nie SKL lub Neo Profi i nie najtańszego.
Jest ok, uszczelniacz pracuje na pierścieniu wałka krzyżaka, gdyby doszedł do łożyska to nie trafiłby w pierścień, czasem daję uszczelniacz wysokości np.7 zamiast 10, żeby warga uszczelniacza trafiała w inne miejsce na pierścieniu, bo miejsce po oryginale jest wytarte. Po takim zabiegu szpara jest o wiele większa.
Tym niemniej powierzchnia na krzyżaku pod wewnętrzny pierścień 6204 mocno zniszczona ale do uratowania przez doświadczonego mechanika, trzeba suwmiarką sprawdzić wielkość luzu i go zniwelować. Moim zdaniem jeszcze nie trzeba tulejować, wystarczy pobawić się punktakiem. No i przejechać drobnym płótnem ściernym ślizgową powierzchnię brązowej tulei pod...
często uszkodzony jest mosiężny pierscień na krzyzaku, chodzi po nim simering. Ja daje krzyżak tokarzowi, on robi nowy pierścień. . Kosztuje to od 30 zł, ale jest skuteczne. Nie trzeba krzyżaka wymieniac.
Wymiana łożysk to standardowa naprawa serwisowa. Nie ma pralki w której prędzej czy później łożyska będą wymagały wymiany nawet w słynnym Miele. Tylko w przypadku LG trzeba dmuchać na zimne i być bardzo czujnym gdy łożyska zaczną "szumieć" to nie czekać jeszcze tydzień czy dwa tylko trzeba brać się za robotę bo jak zniszczy się pierścień krzyżaka to...
Odkręcasz tylną ścianę, zdejmujesz pas napędowy, zdejmujesz koło pasowe, zdejmujesz pierścień Segera, odkręcasz krzyżak z łożyskami, wybijasz stare łożysko, wciskasz nowe łożysko (łożysko BA2B, simmering 35X52/65X7/10) i z powrotem montujesz to co wcześniej zdemontowałeś :D
Podstawa to uszczelniacz i bardzo dobry stan pierścienia krzyżaka po na którym się uszczelnia simering. Nawet jeżeli zastosujesz najdroższe łożyska to jeżeli uszczelniacz przepuści wodę to dni łożysk są policzone. Na przykład taki, ale możesz poszukać gdzie indziej: https://agdtechnik.pl/simmering-do-pralk... Łożyska najlepiej...
W starszych typach Polara było wyżłobienie w osi krzyżaka na pierścień Segera i dystanse z cieńkich podkładek i właśnie w ten sposób był zachowany odpowiedni dystans koła pasowego od zbiornika. Sprawdż bo możliwe, że w Twoim modelu też jest ten patent, ale pewności nie mam.
Witam. Ja wiem że tam jest zbyt mało miejsca by włożyć palce by założyć pierścień gumowy więc proponuję odkręcić śruby krzyżaka, jest ich tam 6 szt, łatwo odkręcić, odsunąć bęben do tyłu i ręka do pierścienia wejdzie. Pozdrawiam
Pierścień osadczy na wałku zdjąłeś? Sześć śrub mocujących krzyżak odkręconych? I użyj SZUKAJ
Markę CX lepiej omijać szerokim łukiem i od kiedy to jest produkt Polski: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Luzy na osi bębna czy wale to jedna sprawa, ale widać jak byk na dołączonym do tematu filmie z YouTube, że łożyska zalane są wodą i pojawiła się korozja czyli albo uszczelniacze są bardzo marnej jakości albo tuleja czy pierścień...
"Obmacaj" pierścień na osi krzyżaka. Jeśli będzie miał jakieś rowki itp. to masz problem. Musi być gładki jak pupcia niemowlaka i ładny okrągły nie owalny. Sukces lub porażka Twojej naprawy zależy głównie od jego stanu. Uszczelniacz bierz śmiało ze Stamaru. Mają dobrej jakości towar.
Zdjąłeś pierścień zabezpieczający? Z krzyżaka ośkę się wybija a nie krzyżak ściąga ściągaczem. Powodzenia
Zgadza się po zmontowaniu krzyżaka na wałku bębna zakłada się podkłaki(takie cienkie) i pierścień segera
Masz konkretny nr PNC tego Eluxa ? https://obrazki.elektroda.pl/7253283800_... To akurat inny, ale bęben ten sam, tu padły łożyska, rozetnę i zobaczę stan krzyżaka. Co do opłacalności to masz rację. Koszt pracy + dorobienie krzyżaka + pierścień pod uszczelniacz i wychodzi niewiele mniej niż zakup nowego zespołu piorącego.
Zbliżona tylko w samym fakcie krzyżaka z łożyskami. nie mydlił bym autorowi tego tematu tym filmem, bo będzie szukał rzeczy których w jego pralce nie ma. Seweryn, wyżej już napisałem Ci krok po kroku jak zdjąć krzyżak, nic więcej nie kombinuj, tylko działaj. Możliwe jest, że tam gdzie są śruby trzymające krzyżak będą przetłoczenia na zbiorniku i też...
WAE otrzymywały bardzo różne krzyżaki, od pierścieni w mosiądzu, przez metalowe po odlew osi, jednak na rynku pl najczęściej w WAE był spotykany pierścień z blaszki. Co do krzyżaków, to niemal zawsze jest to stop aluminium, ale zależy jeszcze jaką dokładnie mieszankę się użyje. Amica z serii PA, nie pamiętam by krzyżaki jakoś nagminnie pękały, o jeszcze...
składanie wodwrotnej kolejności: 1.Wstępnie założyć krzyżak na zbiornik i przykręcić trzy suby (te w ramionach) 2.Wciągnąć oś poprzez podłożenie grubej podkładki dystansowej i wkręcanie śruby (jako dystans użyć starych łożysk) 3.Przykręcić dokładnie wszystkie śruby mocujące krzyżak. 4.Założyć pierścień zabezpieczający. 5.Założyć koło pasowe i przykręcić...
Śruba wkręcona jest w oś bębna, zablokuj koło pasowe i odkręć ją w lewo (zwykły prawy gwint). Jak ją odkręcisz, podważając od spodu zdejmij koło pasowe, póżniej pierścień i możesz zacząć wybijać oś bębna z krzyżaka, tylko ostrożnie żeby jej nie uszkodzić.
Smaruje się tylko wnętrze uszczelniacza tam gdzie znajduje się sprężynka dociskowa oraz pierścień krzyżaka na którym pracuje uszczelniacz. Nie należy żałować smaru. Nie smarować strony górnej uszczelniacza. Użyć należy smaru i tutaj najlepszym rozwiązaniem jest ten smar: https://stolarz.sklep24h.com/smar-kluber...
Łożyska uszkodzone. Najczęściej przyczyną uszkodzenia łożysk w pralce jest zużyty i przeciekający uszczelniacz wału. Woda z detergentami dostają się do łożysk i je niszczą. Pralka do naprawy, o ile zbiornik jest rozbieralny i łożyska nie są zalewane. Do wymiany komplet: łożyska i uszczelniacz. Trzeba zwrócić uwagę czy pierścień na wale krzyżaka nie...
Mało prawdopodobne by się przesunął więc możliwe że to fabryczne umiejscowienie tego pierścienia. Pierścień ładnie oczyść, ale delikatnie by nie zrobić w nim żadnych dołków i jeśli osad nie puści padem to tylko drobno ziarnisty papier wodny o gradacji nie niższej niż 800, 1000. Zmierz sobie jak głęboko wchodzi na tulejkę stary uszczelniacz przymierzając...
Uszkodzony jest ślizg simeringa, ten pierścień z brązu który zapewnia szczelność, a i sama oś "wyjedzona". Krzyżak bezwzględnie do wymiany, inaczej szkoda roboty... bez tego wytrzyma miesiąc lub krócej.
po zdemontowaniu koła pasowego zdjąc pierścień zabezpieczający, odkręcić przeciwwagę (jeżeli jest :wink:) odkręcić sześć (lub osiem) śrub mocujących krzyżak wybić oś z krzyżaka (w tym celu wkręcić w oś śrubę i uderzać w nią młotkiem) po zdjęciu krzyżaka wybić stare łożyska, składać w odwrotnej kolejności PS do simmeringu nałożyć dużo smaru a łożyska...
przy ostatniej wymianie łożyska dałem o milimetr mniejszy simmering. Nie tędy droga, ale jest na to sposób: (Tu w roli głwnej bęben od Elektrolux) https://obrazki.elektroda.pl/2620927600_... https://obrazki.elektroda.pl/8052602500_... Pierścień dorobiony u tokarza, włożony na ciepło, pralka naprawiana znajomym 2 lata...
Witam, Pierwszy raz wziąłem się za wymianę łożysk w pralce z klejonym/zgrzewanym zbiornikiem. Konkretnie jest to pralka Indesit MTWC 71252 W PL 869991588420. Przy okazji podaję dla potomnych wymiary zastanego ułożyskowania: Simmering/uszczelnienie: 30x52x8.5/10.5 Łożysko wew.: 6205 Łożysko zew.: 6204 Po wyciągnięciu bębna z tylnej kadzi/wanny/zbiornika,...
ODPALANIE : niektóre silniki XUD9TE na to cierpią robisz tak, przekręcasz zapłon-pali się kontrolka świec żarowych-kontrolka gaśnie- -czekasz do 15 powiedzmy sekund-i kręcisz rozrusznikiem,,musi palić Chodzi o to że po zgaśnięciu kontrolki świec ,świece nadal są podgrzewane trzeba dłużej poczekać niż wskazuje kontrolka;) PRZEGUB KOLUMNY: W zależności...
Ja przecinam piłą "lisi ogon" po wymontowaniu grzałki gdyż ona znajduje się w płaszczyźnie cięcia, o ile stan łożysk nie jest tragiczny. Jeśli stan łożysk i luzy są bardzo duże jest Prawie Pewne że pierscień metalowy współpracujący z simmeringiem jest uszkodzony albo zniszczony (wytłoczka z blachy nierdzewnej) to eksponat nie NADAJE się do regeneracji...
Musisz już sam zrobić przymiarki czy łożyska ładnie ciasno wchodzą na oś i przede wszystkim czy pierścień pod uszczelniacz jest ładny i gładki i czy nie ma żadnych wgłębień i zniekształceń bo w takim przypadku to dyskwalifikuje oryginalny krzyżak z dalszej eksploatacji.
Rzeczywiście przepraszam bo złudzenie optyczne jakie powoduje zdjęcie przekonało mnie, że widoczny jest rowek w pierścieniu krzyżaka. Pomierz średnicę krzyżaka pod łożyska i porównaj z danymi nowych łożysk. Każdy symbol łożyska czyli na przykład 6305 zawiera w sobie wymiary łożyska czyli jego średnicę wewnętrzną, zewnątrzną i grubość. Symbole łożysk...
Jeśli doszło do takiego zmasakrowania łożysk to przed złożeniem zwróć uwagę na wał krzyżaka bębna, sprawdź czy pierścień uszczelniający nie ma bruzd, oraz czy nie jest "sklepany" wał krzyżaka przez uszkodzone łożyska. Jeśli doszło do takich uszkodzeń oddaj do warsztatu ślusarskiego by Ci wymienili ten pierścień i napawali oraz przetoczyli wał. Nie powinno...
Młotek 2kg , twarde drewno , zakręcasz nakrętke jakąś zastępczą na oś i udeżaj do skutku, później pewnie łożysko się rozsypie i trzeba będzie usunąć szlifierką kątową pierścień z osi, oraz wybić metalowym prętem pierścień z tuleji, Oto domowy sposób z domowymi narzędziami, chyba ,że posiadasz prase 10 Ton.:)
Przyczyną bicia podczas przyspieszania są najczęściej zużyte przeguby wewnętrzne. Wymiana półosi nic nie dała bo zostawiłeś stary kielich w skrzyni. Wyczyść dokładnie wnętrze kielicha i zobacz czy nie wygniotły się tam dołki w miejscu kontaktu z pierścieniami krzyżaka.
W sklepie poproś o zimering do PDP i łożyska 6204 i 6205 polecam łożyska RS .Przed wbiciem osi zdejmij najpierw pierścień zegera bo moze dlatego nie chce ci wyjść. DEMONTAŻ-1-koło pasowe,2- pierścień zegera ,3- śruby krzyżaka i już powinno bez problemu wyjść.
Jeżeli został ci zewnętrzny pierścień drugiego łożyska możesz go schłodzić zamrażaczem i wtedy próbować wybić, ewentualnie użyć odrdzewiacza lub zamoczyć ta część krzyżaka w CocaColi i zostawić do następnego dnia. Łożyska wybijasz każde z osobna od środka, przykładowo wybijasz pierwsze od strony koła pasowego po czym obracasz krzyżak o 180stopni i wybijasz...
Zdecydowałem się na toczenie, ponieważ pierścień faktycznie wprasowany jest na stałe do krzyżaka .Znajomy tokarką "zeskrobał"stary pierścień .Na składnicy maszyn rolniczych dobrałem taki brązowy pierścień - cena 3 zł.Godzina roboty i pralka pierze.Dzięki za podpowiedż.
Może zamiast tak o wyważaniu ktoś by napisał, że pierścienie zabezpieczające krzyżaki są różnej grubości? Pozdrawiam.
To osłony łożysk. To łożyska ZZ samosmarujące. Zwróć uwagę na pierścień z brązu na końcu krzyżaka jeśli są bruzdy trzeba go wymienić, to samo dotyczy wału samego krzyżaka. Jeśli jest "wyklepany" przez uszkodzone łożyska to należy go napawać i przetoczyć.
Koniecznie wkręć śrubę tak jak radzą koledzy, aby nie zniszczyć osi. Najlepiej uderzyć ciężkim młotkiem (śrubę przeznacz do wyrzucenia) .Jeśli masz kogoś do pomocy to najpierw "naciągnij krzyżak do siebie" i dopiero uderz. Schodzi czasami lekko, a czasami nawet bardzo ciężko (w zależności od stopnia korozji) UWAGA: PRZED ZDJĘCIEM KRZYŻAKA UPEWNIJ SIĘ...
To zobacz czy dasz radę zdjąć tylną obudowę plastikową alternatora bez wyjmowania go z samochodu, jak się uda to pod nią na dwie śrubki na krzyżak będzie przykręcony regulator. Przy wymianie uważaj byś nie połamał szczotek. I skontroluj stan pierścieni ślizgowych, mogą być już mocno wydarte.
Nie wiadomo jaka to pralka!Może być na wałku pierścień "segera".
Bardzo dziękuję wam wszystkim za poradę. Zrobię dokładnie tak jak piszecie. Założę gumę od strony wew. od krzyżaka. Żałuję tylko, że będę musiał to jeszcze raz rozbierać, a byłem tak blisko. Zdjąłem pierścień, ale krzyżak nie chciał zejść, próbowałem go wybić i ani nie drgnął (może jest zapieczony), po tym się poddałem i skręciłem to wszystko z powrotem....
Nie moja bajka trochę To (całkiem inna bajka :D) widać z porad jakie udzielasz. Tak jak pisałem, w PDC 585 na zewnętrzne łożysko przychodził pierścień sprężysty zabezpieczający oś przed wysunięciem, dopiero później Simmerring. Całkiem inne rozwiązanie i pewnie miałeś na myśli pierścień Segera. (Dolne ramiona krzyżaka te 0,5 cm odstawały od bębna),...
Tak widziałem cenę 950zł całość to ja wolę na śmietnik pralkę wyrzucić i kolejna to napewno nie electrolux tylko najtańsza za 650zl. Dodano po 1 A ten pierścień miedziany to zdejmowalny jest jakoś? Krzyżak próbowałem odkręcić ale nie da rady tak wszystko zakamienione.
Przy wymianie łożysk najczęściej bębna nie ma potrzeby wyciągać.Należy odkręcić koło pasowe duże (te od bębna). Lekko je opukać i powinno zejść z wałka bębna. Należy odkręcić śruby mocujące krzyżak z łożyskami od zbiornika. Dalej należy zsunąć krzyżak z wałka bębna. Wszystkie te operacje wykonuje się dosyć łatwo pod warunkiem że pralka długo nie była...
Cholera może to to. Bingo Kurde skłonny jestem zaryzykować i jeszcze raz ją dłubać I chyba to Ci pozostanie, ponieważ za chiny nie mogę takiego krzyżaka znaleźć I będzie problem, masz odmianę na największe łożyska, czyli 6206 i 6205 i o ile wiem te krzyżaki są już nieosiągalne. Jest jakaś opcja adaptacji, czy muszę szukać oryginału? Niezbyt, łatwiej...
musze dodac ze pralke dostalem z kompletnie rozsypanym przednim lozyskiem i podejzewam iz ta uszczelka kompletnie "wyparowala". Rozglądaj się za nową pralką, bo oprócz łożysk i v-ringa, do wymiany masz również płaszcz p.wagi/krzyżaka... :D
Ok. Wielkie dzięki już kupiłem łożyska (8+6zł) simering dwuwargowy 12zł Musze tylko zdemontować krzyżak z bębna, stoczyć oryginalny mosiężny pierścień i nabić nowy (gładki) Zdjąć tego pierścienia się chyba nie da bo z tego co widzę to nie jest zwykły pierścień lecz o wiele szerszy (wkomponowany chyba na całą szerokość krzyżaka) a te widoczne ok. 15mm...
Bardzo możliwe ze oś krzyżaka ma wybita miejsce pod łożyskiem lub pierścień uszczelniający jest zniszczony.
Jak masz zdjęte koło pasowe to w tą szczelinę tego stożka włóż duży śrubokręt lekko nim spróbuj obrócić tym samym rozszerzy się ta szczelina i lekko bez żadnego młotka powinien zejść ten pierścień.
Po wymianie łożysk założyłem prawie wszystko ale dlaczego ta wstawka na pierścień segara powinna tak ciężko przechodzi przez łożysko 6204,jeszcze nie przykręciłem krzyżaka tylko najpierw próbuje przełożyć ta wstawkę na segara.Proszę pomóżcie mi :)
Wyłączyć z sieci Zdemontować pokrywy (tylną i górną ) Zdjąć pasek Odkręcić śrubę na kole pasowym , zdjąć koło pasowe Zdjąć pierścień zabezpieczający na osi bębna Odkręcić śruby mocujące krzyżak Zdemontować krzyżak Zdemontować łożyska i uszczelki Oczyścić krzyżak i oś bębna (sprawdzić stan osi w miejscu gdzie są łożyska i uszczelka) Zamontować nowe łożyska...
Tak jak rozebrałeś tylko odwrotnie Jeśli jest problem z wciągnięciem krzyżaka na oś można nałożyć stary pierścień dolny z starego łożyska i wkręcając śrubę w oś wciągnąć do środka Pozdrawiam
Wyłączyć z prądu Zdemontować pokrywy Zdemontować koło pasowe Odkręcić śruby mocujące krzyżak Zdjąć krzyżak Sprawdzić stan osi i pierścienia uszczelniającego (oś w miejscu gdzie gdzie przychodzą łożyska i mosiężny pierścień) Wymontować łożyska i uszczelkę Zamontować nowe łożyska i uszczelkę Zmontować w kolejności odwrotnej
Witam. Mam do wymiany łożyska jw. Już na etapie zdjęcia koła pasowego problem. Po wykręceniu nakrętki widać na osi pierścień tak jakby zaklepany w obudowie i nie wiem jak go zdjąć. Czy potrzebny jest stosowny ściągacz, który ściągnie koło razem z tym pierścieniem, czy koniecznie trzeba wcześniej jakoś zdjąć ten pierścień. Czy dalej łożyska i uszczelniacz...
Czy tak ma być? Nie, bieżnia na której pracuje simmering powinna być scalona z krzyżakiem bębna na stałe. Jak możesz to daj zdjęcie tego pierścienia.
Zdejm pierścień sprężysty z wałka, wkręć śrubę w wałek bębna, uderzając w śrubę młotkiem ściągniesz krzyżak.
Witam. Używam PBH 1050 ponad dwa lata, prywatnie, w domu. Sporo wykułem i wywierciłem. W trakcie obecnego remontu stwierdziłem brak obrotów przy wierceniu. Rozebrałem (śrubokręt krzyżak i kilka wkrętów). Ze środka wyjąłem pęknięty pierścień (sprzęgło). Nie ma części do tej młotowiertarki w handlu. Pozostaje dorobić ten element https://obrazki.elektroda.pl/9566318600_...
Oprócz pierścienia seegera, nie ma innych zabezpieczeń. Może być źle założony, tzn, nie dałeś podkładek przed tym zabezpieczeniem, a co za tym idzie, pierścień nie trafił na swoje miejsce (oś bębna nie do końca "wybita w krzyżak"- policz rowki- powinny być dwa- jedno "niby pasujące" pod pierścień seegera). PS. Częsty błąd "naprawiaczy".
Serwisant stwierdził że mi taka wiedza niepotrzebna a jak mi pralka hałasuje to on chętnie przyjedzie i mi to zdiagnozuje oraz naprawi za odpowiednią sumę polskich złotych nowych :D ... No cóż, pojechałem, rozebrałem (zbiornik na klipsy) ale niestety pierścień mosiężny na osi całkowicie zmasakrowany. Orientuje sie ktoś w cenie krzyżaka bębna? Czy może...
Witam. Jestem tu nowy i potrzebuję dobrej rady. Chciałem wymienić łożyska w lunie 385E. Zdjąłem koło pasowe, zdjąłem pierścień segera. Utknąłem na krzyżaku. Wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.net/30_12510340... Czerwone strzałki to śruby które poodkręcałem, w sumie 6. Niebieska strzałka to oś. Wcześniej ktoś napisał:" masz zdjąć krzyżak...
Wrzuć luz , podnośnikiem podnieś jedno koło i nim kręć powoli nasłuchując i wypatrując czy gdzieś nie haczy. Może już być krzyżak wypracowany. Ale to od razu widać pomiędzy łożyskiem krzyżaka a pierścieniem zabezpieczającym.
Jeżeli cylinder jest nieuszkodzony to po wymianie tłoka z pierścieniami silnik powinien działać.
wyłączyć z prądu odkręcić pokrywy (górną i tylną ) zdjąć pasek odkręcić koło pasowe i zdjąć je odkręcić śruby mocujące krzyżak z zbiornikiem wyjąć krzyżak ( jeśli nie chce wyjść to w oś bębna wkręcić śrubę do końca gwintu i walnąć młotkiem w śrubę celem wybicia ) zdemontować łożyska i uszczelkę wymienić łożyska i uszczelkę na nową sprawdzić jakość wałka...
Pralka ma dwa łożyska i pierścień Simmera (simmering). Wszystkie te części do wymiany. Odkręć wszystkie śruby mocujące krzyżak. Sprawdź, czy łożysko zabezpieczone jest pierścieniem segera. Prawdopodobnie nie ma pieścienia, ale sprawdź dla zasady. Użyj ściągacza do kół. W gwintowany otwór w osi bębna wkręć śrubę z nawierconym od czoła łba gniazdem przeznaczynym...
Żaden serwisant nie bawi się w dopasowywanie krzyżaka z innych modeli tylko za aprobatą klienta zamawia nową część po jej numerze i montuje. By dobrać krzyżak musiałbyś znać dokładną długość osi średnicę pierścienia uszczelniającego i jakie łożyska przychodzą na oś oraz długość i kąt ramion krzyżaka a tych danych nie podaje żaden sklep. Jedyna możliwość...
:arrow: zayzayer Nie przyglądałem się jak on to robi, ale sam kiedyś toczyłem różne drobiazgi i rozumiem Twoje "podejrzenia" czy wątpliwości -jak wolisz. Wiadomo że trzeba za coś "złapać" krzyżak z jednej strony i podeprzeć z drugiej. Dlatego gość zażyczył sobie abym dostarczał mu sam krzyżak (bez bębna) -ale mając na uwadze taką cenę naprawy (30 PLN)...
Przed robotą trzeba kupić nowy simering (gumowy pierścień uszczelniający), uszczelkę pod krzyżak i łożyska 6204 ZZ i 6205 ZZ. Najpierw ściągasz koło pasowe. Jest osadzone na stożkowej końcówce wałka i dociśnięte śrubą. Jak nie chce zejść po dobroci, to trzeba założyć ściągacz do łożysk (najlepiej wykręcić oryginalną śrubę i wkręcić nie do końca krótką...
Witka 12 zabytek klasy zerowej Wyłączyć z prądu zdjąć pokrywę górną i tylną z tyłu zobaczysz koło pasowe zdejmij je (oczywiście najpierw pasek ) na osi pierścień zegera zdejmij go odkręć śruby mocójące krzyżak do zbiornika (na ramionach i w środku krzyżaka) wyjmij krzyżak(jesli nie będzie chciał zejść to w oś bębna wkręć śrubę M-8 do końca gwintu w...
Owik Ja nie siedzę 24/7 przed komputerem, tylko czasem pracuję, albo jadę gdzieś na weekend. Jak można źle poskładać przegub ?, to proste, wystarczy przekręcić część wewnętrzną w stosunku do zewnętrznej, kulki da się włożyć, a on nie będzie się ruszał na boki. Nie wierzysz to sprawdź. Co do transita, to w starym 2,4D poza krzyżakiem jest na wale napędowym...
Tak jak kolega zaproponował myślę o podłożeniu podkładki między łożyskiem a kołem pasowym lub między powierzchnią po której pracuje uszczelniacz a łożyskiem większym. Ta szczelina powiększy się około 1-2mm więc nie powinno mieć to dużego wpływu na wciąganie ciuchów. Zastanawia mnie tylko jedno tzn. czy dalej ta wada się nie będzie powiększać. Czy ten...
Witam. Mam pytanie, jak radzą sobie koledzy z rozsypanymi łożyskami w bębnach pralek Chodzi mi o pierścienie zewnętrzne które zostają w bębnie, czy istnieją jakieś sprytne ściągacze??? (strasznie nie lubię pracować młotkiem :D ) Do pierścieni wewnętrznych które zostają na osi krzyżaka używam separator podpięty do ściągacza i po 2min jest po sprawie....
Tak, tylko sprawdż czy przypadkiem nie ma pierścienia segera na wale bębna.
W AHP lubi pękać pierścień uszczelniający z brązu i tylko pozostaje dorobić go z brązu i osadzić na wale krzyżakami cisno i szczelnie aby woda nie miała szans przedostać się do łożysk. Przyczyny dokładnej obecnej awarii nie znasz! Nie zakładaj nowych łożysk jeśli jest ten element jest pęknięty, bo szkoda roboty!
Spróbowałem spawania na mojej pralce i wygląda to bardzo dobrze i trwale. Użyję tej metody. Metoda super!! Jednak mam problem ponieważ pękł pierścień po którym pracuje simmering. Pierścień ma wymiary 25/30/15. Czy jest możliwość odkupienia tego pierścienia? Znalazłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/tuleja-tulejka...
Sprawdź w north.pl po numerze PNC, choć nie daje gwarancji że tam wsio OK ! Spotkalem się że nie zawsze jest tak jak powinno być. Wszystkie łożyska muszą mieć luz powiększony ( C3). O specjalistycznch narzedziach i materiałach potrzebnych do osadzania łożysk nie wspominam. Warto najpierw rozebrać eksponat i ocenic CZY WARTO NAPRAWIAĆ , bo jeśli zużycia...
Zespół piorący(bęben) pralki można rozciąć, tylko co jak krzyżak pęknięty (do bębnów klejonych nie do kupienia), Pęknięty krzyżak to rzeczywiście problem, ale uwierz, nie trafia się to codziennie Pierścień pod siemmeringiem można wymienić o ile nie jest zrobione takie g... jak w nowych LG gdzie pierścień jako taki nie istnieje tylko uszczelnienie pracuje...
1.Odkręcić i zdjąć koło pasowe duże, zdjąć z osi bębna pierścień sprężysty i podkładki dystansowe, 2.Odkręcić 6 śrub mocujących krzyżak (3 zewnętrzne i 3 wewnętrzne) 3.Ściągnąć z osi bębna krzyżak nośny z łożyskami.(łożyska 6206 i 6205)
Odkręć koło pasowe odkręć śruby mocujące krzyżak klucz torx zdejmij krzyżak (jeśli będzie problem wkręć w oś bębna śrubę do oporu z nakrętką skontruj nakrętkę walnij młotkiem w śrubę powinno zejść) wyciśnij łożyska i uszczelkę wymień na nowe sprawdź stan osi bęna i pierścienia uszczelniającego jeśli w miejscu gdzie jest łożysko na osi bębna będzie luz...
Łożyska do wymiany można zrobić to samemu tylko trzeba mieć odpowiedni klucz. Nie ma na co czekać bo potem może być za późno i do wymiany będzie bęben. tam jest krzyżak, przy wymianie wymień 2 łożyska i uszczelniacz, musisz też zwrócić uwagę na pierścień uszczelniający
No to kolego życzę dużo cierpliwości i powodzenia skoro zbiornik zgrzewany jest. Mógłbyś się pobawić i spróbować wymienić sam pierścień ale jak skoro niema jak dojść a przecinanie zbiornika w miejscu zgrzewania i sklejanie bo oraz łączenie na śruby jest dość ryzykowne.
Jest 6 śrub mocujących krzyżak 3 na zewnętrznych częściach i 3 w środku.zdjąć koło pasowe Na osi jest pierścień zegera trzeba go zdjąć W oś wkręcić śrubę z nakrętką,nakrętko po to by po wkręceniu śruby skontrować ,następnie potraktować młotkiem w śrubę oczywiście młotek duży 2,5 kg Powinno pomóc Pozdrawiam
Jeżeli nie zniwelujesz luzu łożyska w gnieździe zbiornika to długo nie pocieszysz się z naprawy bo uszczelniacz szybko puści przy takim luzie, swoją drogą nie pokazałeś stanu bieżni pierścienia uszczelniacza a obawiam się czy nadawała się do montażu nowego uszczelniacza przy tak później Twojej interwencji i zwlekaniu z naprawą. Zbyt długo zwlekałeś...
Witam ponownie :) Krzyżak zdjęty, łożyska wybite. Śruby od krzyżaka i od koła pasowego były wklejone na czerwone "coś" (Loctite 271???). Łożysko wewnętrzne zardzewiałe i zapieczone, na wałku widać, że musiało się przez jakiś czas obracać :( http://obrazki.elektroda.net/31_12413954... Wałek w miejscu łożyska wewnętrznego jest lekko "przypalony". Czy...
Wybacz Mrice : ale zaden producent do zgrzewki nie oferuje czesci naprawczych tylko caly kompletny zespół. Wybacz, ale łożyska i uszczelniacze kupuje się na wolnym rynku bez problemu. W razie problemu pierścień pod siemmer też da się dorobić i wymienić na osi, jeśli tylko nie jest z gównolitu jak np w LG. O krzyżakach już pisałem, zwykle jego zakup...
Jak dobrze będziesz pchał i pchał, to wejdzie z gniazdem z urwanym laminatem. Jak kupisz wtyk z żółtym pierścieniem, to może wejdzie, a potem nie wyjdzie lub wyjdzie z gniazdem. Kupuje się wtyk o wymiarze, jaki ma bolec, najlepiej z żółtym pierścieniem. Do instrumentów nie kupuje się takich zasilaczy z przełącznikiem/z wtykiem krzyżak, to głownie zasilacze...
Po prostu powstał luz osi krzyżaka wewnętrznego względem krzyżaka zewnętrznego: 983679 Najpierw zdejmij koło pasowe oraz pierścień segera i podłóż podkładki dystansowe by wykasować luz. W Polarach nawet egzemplarze fabryczne wymagały zastosowania podkładek dystansowych. Załóż z powrotem seger i sprawdź czy luz zniknął a dopiero wtedy zakręć dynamicznie...
Witam. Oto co zastałem po rozcięciu bębna. Łożyska to 6206 i 6207 simmering 35x72x12. Nie podoba mi się jednak oś krzyżaka bębna. Nie wiem czy nadaje się do wymiany. Prawdopodobnie tak, ale może ktoś z was oceni. Trochę zjechany jest pierścień przy uszczelniaczu. Nie mam pojęcia czy jest możliwość kupienia samego krzyżaka. Jednak na razie nie mogę go...
Wymiana krzyżaka, łożyska, pierścienia uszczelniającego (simering) – Polar PDN 685 Podzespoły: łożysko II – 6206 2RS łożysko I - 6205 ZZ simering – 35 x 72 x 12/16 Model PDN885 i PDN685 mają te same krzyżaki nośne dlatego łożyska i simer takie same jak w PDN885 sprawdź: http://www.ols.vectranet.pl/~remonty/fot... Demontaż...
Co do biegów, to masz wyrobione tulejki przy drążku zmiany biegów, lub krzyżak. Lewarek wchodzi do takiej skrzyneczki pod podwoziem, gdzie są plastikowe pierścienie. Trzeba je wymienić ( są reperaturki na allegro ) Z tej skrzynki idzie poziomy drążek do krzyżaka przy skrzyni. Ten krzyżak bardzo często ma luzy, co skutkuje trudnością w zmianie biegów....
Witam. Po pierwsze tam są zastosowane śruby M8 nie cyt. fi13 , zdejmujesz pierścień Segera, wkręcasz w ośkę bębna śrubę M10, młotek w rękę i wybijasz krzyżak z ośki bębna. Serwisówka nie potrzebna. A na później to u góry strony masz przycisk szukaj napewno byś znalazł gotową odpowiedź na postawione tutaj pytanie.
Najlepiej ściągaczem trójramiennym. Potem ta zawleczka,podkładki,6 śrub.Wkręcasz obcą śrubę w oś bębna i walisz młoteczkiem ciągnąc za krzyżak.Przed montażem oczyść oś,szczególnie pierścień z brązu.Jeśli ma wżery to będzie problem.
zawleczka na walku, niewiem jak ci to powiedziec jest zamontowana przed krzyzakiem Witam. Kolega chyba pomylił modele pralek w PDN-ie nie ma pierścienia zabezpieczającego (Segera) na ośce bębna.
Poj. silnika 0.9, sprawdziłem kostki i możliwe czujnik przy silniku, poza czujnikiem oleju ( który raz łączy a raz nie) jest ok, po jutrze podłącze się pod sterownik silnika. Może się wyjaśni, imo. jest na 100% bo pierścień na stacyjce jest ( z tego powodu przekładałem cały krzyżak od uk. kierowniczego i stacyjkę bo nie pasowały). Czy imo w tym sterowniku...
Pytanie pewnie trywialne dla profesjonalistów. Rozsypało się łozysko, w krzyżaku została bieżnia, którą jak mi się wydaje blokuje pierścień z przerwą (pewnie ma jakąs fachową nazwę, cośtam-ring...). Jak usnąć ten pierscień i zdemontować resztki łożyska ? Pierscień wygląda jak ponizej, wystaje na jakieś 1-2 mm. http://obrazki.elektroda.net/40_12168494...
Mitam, czy znajdzie się ktoś, kto wie jak wymienić krzyżak wału napędowego w Vito 639? Czy jestem w stanie zrobić to w warunkach garażowych? Czy krzyżak jest zabezpieczony pierścieniem Segera, czy są jakieś zaślepki jednorazowe? Chcę się za to zabrać, ale poszukuję informacji. Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam[syntax=actionscript3][/syntax...
zdjąć koło pasowe , odkręcić krzyżak i wybić z niego stare łożyska Do tego jest ściągacz. Wymienić uszczelnienie i sprawdzić tulejkę wchodzącą w pierścień uszczelniający. Może zajść konieczność "karbowania" osi bębna.
pierścień uszczelniający krzyżak zatarty krzyżak pierścień wału
konstrukcja fotowoltaiki płynna regulacja prądu prostownika zimny kaloryfer
neonówka świeci samsung ue46eh5000
Naprawa ekspresu DeLonghi EN355 - porady i wskazówki Opis kabli w kostce klapy bagażnika Opel Vectra C kombi