Poza tym silnik wolnossący pracujący z małym obciążeniem ma tendencję do wyklepywania rowka pierwszego pierścienia. Żeś wymyślił. Wyklepywało się, będzie zawsze, a już najszybciej, jak ktoś przyżydzi i założy nowe pierścienie na stary tłok i cylinder, kiedy to nowy pierścień będzie klepał w próg cylindra. no i tak sie przygladam i wydaje mi sie ze...
http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opi...
Pod dolny.
Witam, kolego odwrotnie, jasny pierścień ma iść pierwszy.
Napisami do góry
Przyjąć można że do 0,5 jest ok. przy 0,8 już może być nieciekawie- ogólnie wszystko zależy od średnicy pierścienia.
Nikt ci nie odpowie, bez pomiarów, żadnych szczypiec nie potrzeba da rade bez nich, potrzebny szczelinomierz, ale nie wiadomo czy np cylindry nie są zuzyte trzeba zmierzyc średnicówka
Te pionowe mogą być od pierścieni tłokowych, natomiast te na krzyż to ślady po honowaniu, czyli obróbce końcowej po wytaczaniu cylindrów.
co to niby da nic smarowałem nawet olejem i co to da jak te pierścienie nie toć ze są polastikowe to jeszcze jakby za małą mają średnmicę jak zacznę na chama naciągać to albo pęknie albo sie tak rozciągnie ze juz do dup.. jest i co ja mam zrobić? niektórzy niby rozcinają je ale czy tam można? Ja rozciąłem jednego ale po nałożeniu go na tłok nie chciał...
Może ktoś wymyślił sobie tuningowanie silnika... Ustawienie rozrządu mogło mieć wpływ na odpalanie silnika. Natomiast w kwestii ciśnienia sprężania to bardziej znaczenie ma szczelność zaworów oraz pierścieni tłokowych.
Jeżeli nie dostaniesz w sklepie, to jest firma, dorabiająca pierścienie. http://www.tomring.pl/ Wypełniasz formularz, jest na stronie, dostajesz majla z wyceną, potwierdzasz, i za trzy dni masz pierścienie w domu. Wysyłka, za pobraniem. Zamawiam bardzo często, szczególnie do rożnych zabytków, wiec pierścienie nietypowe. Cena niewielka, kilkanaście złotych...
Czy problem leży po stronie zaworów, czy pierścieni tłokowych, odpowiedź da próba olejowa bez rozbierania całego silnika. Jeśli twój mechanik nie wie, co to próba olejowa, zmień mechanika... ;)
Witam.Zamiast robić od razu turbinę trzeba sprawdzić na kompie jak dmucha.Olej w dolocie jeszcze o niczym nie świadczy bardziej skupiłbym się w Twoim przypadku na sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach bo takie dymienie z bagnetu świadczy o zużyciu pierścieni tłokowych.
Nie pierścień dolny i górny są takie same zwróć tylko uwagę którą stroną je zakładasz, z jednej strony się zamykają z drugiej maja wyżłobienie na klin. Mam nadzieje że zamówiłeś pierścienie do odpowiedniego rozmiaru cylindra i tłoka? ;)
Może to kogoś zainteresuje. Dotyczy wprawdzie konkretnego silnika, ale przeczytać warto. "Największe zużycie cylindra występuje zazwyczaj w płaszczyźnie prostopadłej do osi wału korbowego na wysokości pierścieni tłokowych przy ustawieniu tłoka w ZZ, a także nad otworem wydechowym. W górnej części cylindra występują bowiem największe naciski pierścieni...
https://obrazki.elektroda.pl/9717112000_...
Czy dobrze myślę iż należy dwa pierścienie założyć wgłębieniem do dołu tłoka? Tak.
Witam wszystkich! Przeszukałem trochę postów lecz nic nie znalazłem pasującego do tego problemu. Jak w temacie silnik kubota z602 pochodzi z maszyny leśnej ale to nie ma znaczenia. Silnik jest znajomego, który opowiedział mi trochę o nim. Maszyna w lesie pracuje codziennie i nie wiem jak duży ma "przebieg" ale od pewnego czasu ubywało oleju w silniku(wycieków...
Oczywiście że tak, Prawdopodobnie opary oleju i jest ich na tyle dużo że przy powtórnym spaleniu zassanych przez odmę i skierowanych do przepustnicy silnik kopci i wytwarzają dodatkowy nagar. Najczęściej przyczyną są pęknięcia pierścieni tłokowych. Jeżeli zdejmiesz odmę to kopeć zniknie. Pewnie żre Ci olej i częściej dolewasz.
Bierzesz pierścień tłokowy i przesuwając go równomiernie w cylindrze, obserwujesz szczelinę zamka - jeśli znacząco się zwiększa w połowie wysokości cylindra, to znaczy, że cylinder kwalifikuje się do naprawy. Inną domową metodą sprawdzenia, jest próba wciśnięcia listka szczelinomierza pomiędzy płaszcz tłoka a cylinder - jeśli da się wcisnąć inny niż...
Wbijane na siłę tłoki, pierścienie bez luzów - zamykam, bo to poważne forum. A panom powyżej zalecam dokształcenie się.
Jeśli nowy pierścień ma 0,3 mm luzu, to silnik nadaje się jedynie do szlifu. Arek, trzy dychy to luz nominalny zamka w większości przypadków. Czy może lepiej wyczyścić sprężynkę pierścienia olejowego i założyć stare pierścienie bez strachu, że coś nie wyjdzie? Stare pierścienie były dotarte do owalu cylindra - nie wiem czy coś teraz z tego wyjdzie....
Raczej wygląda to na typowe "zarzucanie olejem" w wyniku nieszczelności pierścieni tłokowych więc pomiar ciśnienia , jak radził Adam700 , powinien to potwierdzić lub wykluczyć . Przy takim przebiegu jak podajesz jest to już całkiem możliwe dla "malucha" . Niezależnie od oleju tak wysokie przebiegi międzyremontowe jak kilkaset tysięcy zwłaszcza dla silników...
Problem to dobrać właściwe pierścienie tłokowe do wstawionych tulei ,
To nie tylko ten problem meczy te jednostki napedowe wiem ze temat dotyczy a3 8p ale to ta sama grupa silnikowa po mniejszych badz wiekszych modernizacjach ja stanowczo odradzal bym te silniki .
I tutaj to samo. Pierścień KA, drugi jest bez żadnych frezów.
Czy zna ktoś wymiary pierścieni tłokowych? Ile takie powinny kosztować?
Wygląda jakby piasek się dostał do cylindra lub zeskrobany nagar. Gdzie kupiłeś olej silnikowy ?
Dałeś do myślenia kolego .
Wlej, zobaczysz. Tak samo z uszlachetniaczami typu "motodoktor" - najlepsza metoda na wykończenie silnika. Są olej które praktycznie wcale nie zostawiają nagarów i laków, a są takie które je rozpuszczają i wprowadzają do "krwioobiegu" silnika. Długo można by tu dyskutować, tak samo jak nad sensem wymiany samych pierścieni tłokowych.
Witam Jestem w trakcie przeprowadzania remontu swojej scani. Niestety muszę zmienić pierścienie tłokowe i mam teraz zagadkę. A mianowicie nie wiem jakich pierścieni urzyć,już kiedyś robiono mi wymianę pierścieni i użyto pierścieni firmy kolbenschmidt które zupełnie się nie sprawdziły,Scania po przejechaniu 35tyś km na trasę 3000km trzeba było dolać...
A ile jest pierścieni?
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Z tym nie spalaniem oleju to tak nie do końca prawda, zawsze jakieś pozostałości filmu olejowego pozostaną na tulei cylindra i nie da się tego uniknąć. A w miarę zużycia pierścieni tłokowych, będzie to coraz większa ilość. Nie mniej, jest to minimalizacja tego efektu/zjawiska.
Zdecydowanie skot, większa pojemność więc i wydajność przy niższych obr, sprężarkę od ikarusa trzeba chłodzić (głowica) bo zaworki długo nie wytrzymają E/ Rozdłubałem sprężarkę skot, dół idealny, łożyska czechoslowakia, poszukuję pierścieni tłokowych (5szt - 3 uszczelniające + 2 olejowe) i zaworków, gdzie takowe mogę zakupić
Witam szukam cześć do silnika suffolk 75g14. stary angielski silnik od briggs&stratton. korpus odlany żeliwny i szukam do tego silnika pierścieni tłokowych i tłoka. w celu odrestaurowania tego silnika mam tłok orginalny ale jest wyrobiony na pierścieniu pierwszym ciśnieniowym. oraz pierścieni ale sa bardzo wytarte i pobiera olej. szukam bo może ktoś...
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
Silniko numerze mniejszym niż8600000 pierścień ogniowy1,790 do1,810 uszczelniający 2,030 do 2,050 zgarniający 3,967 do 3,987 . Silniko numerze większym niż 8600000 ogniowy 1,785 do 1,805 uszczelniający 2,015 do2,035 zgarniajacy 3,957 do 3,977. Nowe pierścienie muszą się dotrzeć do profilu cylindra, więc jezeli silnik nie pobiera oleju , to odradzam...
Po czyszczeniu pierścieni tłokowych chemią typu antykoks oraz tec2000 wszystko wróciło do normy. Polecam spróbować warto poświęcić te sto parę złotych i spróbować a nóż się uda 😌
Mi to wygląda na pierścienie tłokowe przy takim spalaniu oleju
Tak powinno być http://obrazki.elektroda.net/18_12711365...
a na opakowaniu pierścieni nie masz narysowane który gdzie?
W załączniku wszystko jest napisane. Maksymalna szczelina na zamkach pierścieni tłokowych to 1mm.
Potrzebuję do mojego dzika 21 nowy komplet pierścieni tłokowych oraz 1 pierścień uszczelniający wał korbowy. Nie wie ktoś gdzie mogę coś takiego kupić? A czy ktoś korzystał może z tej strony www.tomring.pl i wie ile kosztuje dorobienie pierścieni?
Witam, Poszukuję kompletu pierścieni tłokowych do chińskiej kosiarki zakupionej 8 lat temu w Biedronce. Silnik 118 ccm 3,5 KM o oznaczeniu DYMIP60FA, choć to nie za wiele mówi. Średnica cylindra 64 mm, grubość pierścieni uszczelniających 1,5 mm (rowek w tłoku 1,6 mm), szerokość 2,6 mm (zmierzona największa na obwodzie), grubość pierścienia olejowego...
Witam, poszukuję pierścieni tłokowych do kompresora SAF 23 . Czy może od czego innego pasują ?
Zostaw tak jak jest, te silniki nie biorą tego oleju aż tyle, żeby wymiana pierścieni zrekompensowała konieczność dolewania. A trzy częściowy pierścień wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/8629067900_1...
Ile lat ma kosiarka. Jeżeli przez pół godziny pracuje poprawnie to powodem tego stanu mogą być zużyte pierścienie tłokowe, szczególnie jeżeli bierze olej lub kopci z tłumika Po nagrzaniu traci kompresję Można też wymienić świecę zapłonową
Panowie bo już zgłupiałem. Zestaw jest dokładnie taki jak na zdjęciu powyżej. Co do kolejności raz piszą że pierścień prostokątny jest to pierścień kompresyjny a raz piszą że pierścień z bokiem pochromowanym też jest kompresyjny. To jak to jest ? W moim zestawie pierścień bez frezów ma bok czarny, natomiast z frezami na górze i dole ma bok pochromowany...
Słynne VTI bedzie bolało,tam jest wszystko od wytartych wałków , wypadających gniazd zaworowych i wyciągniętego łańcucha, termostatu , pierścieni tłokowych itd.
Goldwinger niewiem co tworzysz ale za bardzo nie czujesz tematu ! Sprawa wygląda tak : po fabrycznym honowaniu uzyskuje sie strukture "plateau " czy jakos tak ma ona krzyżującą się siatkę rys która doprowadza olej do smarowania pierścieni tłokowych , gdy się zużyje są niekożystne warunki dla pracy pierścieni (szybsze zużycie ) Nie zakładaj żadnych nadwymiarów...
To bardzo zły objaw. powodów może być kilka: któraś świeca nie ma iskry i mieszanka dostaje się do miski olejowej poprzez nadmierny luz na pierścieniach tłokowych (spadek mocy silnika, powiększający się stan oleju.
Można to sprawdzić czy tłok jest założony właściwie,odkrecić tłumik i zobaczyć czy zamek pierścienia tłokowego nie jest czasem widoczny w oknie wydechowym, jak jest tam widoczny to jest to błąd, obrócony o 180°,przeważnie na tłoku na gòrze wybita jest strzałka i powinna ona wskazywać okno wydechowe przy prawidłowym montażu.
Uszczelka pod głowicą to słaby punkt tego silnika, trzeba jeszcze sprawdzić wałek rozrządu i łańcuszek. Silnik prosty i tani w naprawie tak że warto go wyciągnąć i całego rozebrać przy okazji wymienić pierścienie tłokowe.
Koledzy, może ktoś ma jaki sposób na zapieczone pierścienie tłokowe . Passat 1.8 benz/gaz rano jak odpalę to bardzo zadymi. Ktoś mi radził wyjąć świece i na noc zalać tłoki WD40. Mam ten car od 4 lat ale to się od jakiegoś czasu zaczęło. Przebieg 200tyś . Myśle że wpływ ma że ostanie wymiany oleju były na Lotos i się zapiekły, poprzednio stosowałem...
Kolego masz silnik 2T, więc sprawdź jakie ma ciśnienie w cylindrze, bo może np. uszkodzono pierścienie tłokowe (popękały przy składaniu). Sprawdź, czy podczas składania silnika założono klin dla koła magnesowego, bo ma to wpływ na ustawienie punktu zapłonu.
A pierścienie tłokowe mam nadzieje dobiorę z jakiejś osobówki, najwyżej lekko się podszlifuje na zamkach- płacić za oryginały 40-60 zł to bezsens. Może już dość tych bzdur.
Pierścienie tłokowe są znormalizowane, mierzysz średnicę tłoka i grubość pierścienia (FS 220 ma pierścienie 38 x 1,5 mm) i kupujesz je w każdym serwisie. Zapytaj o filtr w tym sklepie. http://www.bazarek.pl/searchx.php/fraza,... lub tu http://www.lasiogrod.pl/index.php?cPath=...
Wydaje mi się, że to wina pierścieni tłokowych i/lub beczkowatych cylindrów. Po prostu przedmuchy w skrzynię korbową.
Pierścienie tłokowe na pewno do wymiany. Kup firmy Prima Łódź chromowane. Widziałem podróbki pierścieni Prima, pierwszy i drugi był z Łodzi a olejowy, nie chromowany, nie wiadomo skąd. Czesi nie robią pierścieni tłokowych, importują.
Poszukuje pierścieni tłokowych, może być komplet a może być tylko jeden- zbierający, pękł mi przy wkładaniu tłoka, jeżeli ktoś ma na sprzedaż bardzo proszę o informacje, szukam również symeringu na wał, od strony koła zamachowego. Części te sa do silnika 2.8D Fiat Ducato. Regulamin pkt 8.3 to nie jest dział handlowy
Pierścienie tłokowe wymienione, Uważasz wymianę pierścieni za naprawę silnika? Założenie nowych pierścieni do zużytego cylindra tylko pogarsza sprawę. Silnik może spalać olej i stąd świeca może się kleić od nagaru.
Witaj Sprawdź 2 rzeczy Pierwsze- pod-pompuj gaźnik dobrze z parę razy aż wycieknie trochę paliwa na obudowę- i spróbuj odpalić jeśli nie będzie efektów- wykręć świece jeśli będzie mokra to przyczyna tkwi w braku iskry- nie gaźniku.. >>>> przyczyny to uszkodzenie kabla, elementu iskrownika - fajki...świecy druga- sprawdź samą świece po wykręceniu i oczyszczeniu...
Witam wszystkich. Mam silnik Voyagera 3.8 rocznik 97 ,który kiedyś jeździł a obecnie stoi w garażu już dwa lata. Był po wymianie uszczelek pod głowicą i po pół roku wypaliła się komora silnika więc kupiłem samochód drugi z silnikiem 3.3. Głowice były w nim zrobione zawory po-docierane ,uszczelniacze wymienione, pokrywa rozrządu uszczelniona. Chciałbym...
Witam, Na "aledrogo" można zamówić wykonanie pierścieni tłokowych.
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
A co to za remont tylko wymiana pierścieni?
Jest mniej więcej tak jak napisałeś. Trzeba nalać oleju troszeczkę (15-20ml) tak aby rozpłynął się po ściankach cylindra i spłynął na pierścienie tłokowe a nie wpadł do komory w tłoku. Czekasz jakieś 5 minut i kręcisz rozrusznikiem (odłącz zasilanie żeby silnik nie odpalił), i spisujesz pomiary. Jeżeli poprawa po dolaniu oleju będzie słaba w porównaniu...
Jeżeli masz dużo nagaru to może być objaw zuzycia pierścieni tłokowych i w komorze spala sie olej, może tez być od lejących wtrysków.
Co konkretnie do zrobienia, tudzież dlaczego i jakie są objawy? Jeżeli chodzi o zwykłe zużycie, remont w tych silnikach polega na odświeżeniu ścian cylindra oraz wymiany pierścieni tłokowych na większe (czasem tłoka). Tyle jeżeli chodzi o normalne zużycie silnika, ponieważ zużycie osprzętu to kwestia indywidualna i wychodzi dopiero podczas demontażu...
Witam!!! Jak wyregulować gaźnik po wymianie pierścieni tłokowych, czy ustawić normalne obroty na biegu jałowym czy powinny być zwiększone? Jaką mieszankę zastosować 1:50 czy też dać więcej oleju ?
Jaka ilość oleju jest wyrzucana przez odmę? Do sprawdzenia poziom oleju silnikowego (czy aby nie jest go za dużo) oraz ciśnienie sprężania. Ciśnienie do skrzyni korbowej może się przedostawać z cylindra za sprawą zużytych pierścieni tłokowych i/lub zużytej gładzi.
Witam. Kolego proszę o informacje czy zdołałeś gdzieś uzyskać info jakich pierścionków użyć do naprawy naszego NIVO. Czeka mnie za chwile rozbiórka kompresora . Mam taka nadzieję ze w łódzkiej fabryce pierścieni tłokowych coś zaradza . Ale wymiary wolał bym znać przed rozbiórką.
Witaj możesz wykonać próbę olejową,po takiej próbie mechanik może wykluczyć zużycie pierścieni tłokowych.
Obowiązkowo wymień pierścienie oporowe wału korbowego do montażu nadają się tylko oryginalne zrobione przez BIMET Gdańsk, nie zakładaj azjatyckich podróbek. Do sprawdzenia pompa oleju jak ma luzy to też do wymiany. Warto przy takim demontażu wymienić pierścienie tłokowe, oryginał to PRIMA Łódź. Silnik zalewamy olejem 20W50. Jaki masz uszczelniacz z...
Kolego Kobra, sprawdź przy okazji jak masz skompletowane cylindry z tłokami - czy są z tej samej grupy selekcyjnej. Ja miałem malucha z 78 roku, głośno chodził, niska kompresja, też lubił olej. Jak zdjąłem cylindry, żeby sprawdzić przyczynę głośnej pracy silnika i porównałem grupy selekcyjne to się okazało, że tłoki były o dwie grupy selekcyjne mniejsze...
Chyba nie założyłeś pierścieni tłokowych odwrotnie ?
Witam, poszukuje przyczyny zatartych pierścieni tłokowych w Toyocie Camry 3.5 2GR FE z gaz z lubryfikacją zaczęło się od wypadania zapłonu na 3 i 5 cylindrze różni fachowcy różne diagnozy. Auto raz OK, a potem szarpanie, w końcu sprawdziłem ciśnienie i okazało się że na 2 cylindrach 1 i 3 po 6 atmosfer. Diagnoza - uszczelka głowicy, między tłokami albo...
W mojej Fabii 1.2 HTP 2004 r 6 V trzycylindrowy silnik AWY brał duże ilości oleju (2l 1000km) Przebieg tego silnika to 232 tys km. Ponoć to jednorazówka i nie można wymienić pierścieni tłokowych bo trzeba rozkręcać całą podstawę wału. Czy ktoś z Was remontował jednak taki silnik z powodzeniem ?
Uszkodzone turbo lub pierścienie tłokowe, ale raczej turbo.
po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów 330 nie odpala Czy ustawienie zaworów oznacza regulację luzów, czy coś innego? Skoro wymiana uszczelki pod głowicą to być może woda w cylindrach i korozja. Więc pytanie o stan rozpylaczy i pierścieni tłokowych. Oczywiście ważny dopływ paliwa do pompy. Trzeba zrobić/sprawdzić coś więcej .
Takie silniczki nie mają ani pierścieni ani rowków. 4 cylindrowy model silnika Diesela (4 suwowego). Ze sprężąrką i wtryskiwaczami, wszystko robie na cnc lub tokarce, ale pierścieni nie wytocze.
McCulloch Cabrio 341 - silnik dwusuwowy z oknami w cylindrze i tłok nie posiada kołków ustalających zamki pierścieni tłokowych?
Te 15 minut na wolnych obrotach może doprowadzić do zapieczenia się pierścieni tłokowych.
Trochę za dużo udzielam się w tym temacie ale pytania prowokują. Otóż po pierwsze jak wspomniał poprzednik nie wiemy co ostatecznie zastosowałeś nowe a co używane. Nie pochwaliłeś się. Ale wygląda, ze chyba tylko pierścienie tłokowe są nowe (pomijając nieznaczącą regenerację głowicy). A w takim przypadku to nie masz co docierać Obecnie to tylko zagadnienie...
Może być zbyt bogata mieszanka tak jak kolega wyżej napisał ale to wtedy jest problem z czujnikami co wykaże komputer pewnie. Można wykręcić świece i zobaczyć jaki ma kolor jak czarny to mieszanka jest za bogata, jak szary to uboga. Prawidlowy kolor to beżowy, jasny brązowy. Silnik prawidłowo pracuje po rozgrzaniu, nie szarpie, równo pracuje? Ma prawidłowe...
Na wszelki wypadek sprawdź jeszcze, czy nie masz płynu chłodzącego w oleju. Uszkodzona uszczelka podgłowicowa i przedostający się do cylindrów płyn chłodzący też może powodować podobne objawy, blokując pierścienie tłokowe z gładzią cylindrową. Sprawdź najlepiej przed uruchamianiem zimnego silnika, czy możesz obrócić ręcznie wał korbowy. Jeśli nie -...
Może by i wyjął...Ale na pewno już z całymi pierścieniami nie włoży. Wlepić ostrzeżenie za pisanie bzdur ? Tłoki w dół dawały się wyjąć tylko w dwusuwach.
Nieszczelność pierścieni tłokowych, porysowana gładź cylindrów, ogólne zużycie części oraz zaworów w głowicy.
Wygląda na typowe zużycie pierścieni tłokowych .Podczas pracy silnik nie pociągnie oleju przez pierścienie tłokowe,sytuacja się zmienia gdy nie ma dostatecznego wybuchu w cylindrze wtedy tłok zaciąga olej do cylindra.Nawet jak silnik normalnie pracuje ma moc itp,itd to pierścienie najczęściej zbierające będą zapieczone w rowkach i tak będzie się działo.Typowa...
niema żadnych oznak pęknięcia któregoś z pierścieni tłokowych zmieniony dźwięk pracy silnika może być zapchana któraś dysza na gaźniku lub łapie gdzieś lewe powietrze
Co roku wymieniam olej a silnik mam od dwóch lat. Przez te dwa lata nie miałem z nim problemów. Dopiero pod koniec września jak wyciągałem łókę z wody to nie chciał odpalić. Myślę, że spróbuję jeszcze dolać tak do oleju jak i cylindrów preparat na wymycie cylindrów i pierścieni tłokowych Dodano po 1 Co do świec to wyglądają ok.
Jeśli do tej pory olej był wymieniany regularnie to nic nie zatka, a wręcz przeciwnie np. uwolni ruch pierścieni tłokowych.
hmm... a czy na pewno tłoki nie były/sa owalne ???? pierwsze stawiał bym ze mogłes załozyc odwrotnie pierścienie tłokowe (np.rowkiem do góry) ale wzrost ciśnienia po wlaniu oleju do cylindrów jest ZA duży.... co do ułozenia: pierwszy raz w zyciu spotkał bym sie z tym ze przy tak wielkiej roznicy cisnien silnik sie ułozył.... silnik sam składałes czy...
.Witam Jakiś czas temu wymieniałem pompkę olejową ponieważ jakiś mały element dostał się do środka tej pompy i pracując między trybami w pompie a obudową zrobił dziurę pomiędzy trybami a obudową, wymieniłem pompkę ponieważ ciśnienie uciekało przez tą wyrobioną dziurkę w pompie i w silniku nie było ciśnienia oleju. Kupiłem nową pompkę wymieniłem i niby...
Tłok jak raz spuchł to będzie puchł To jest odkrywcze stwierdzenie. Kolega musiałby nieco wiedzy zasięgnąć o zasadach projektowania takich elementów. Tutaj coś na rzeczy przewierciłem tłok wiertłem 4 mm w miejscu przytarcia i zrobiłem brzeszczotem ukośne przecięcie płaszcza do tego otworka z tyłu tłoka A w tym przypadku silnik przebył 13 tys km i nagle...
Nie uszczelniający. Byłem na tej stronie...
Witam wszystkich. Szukam informacji odnośnie minimalnej wartości ciśnienia sprężania i maksymalnej wartości zamka pierścieni tłokowych. Maszyna nagle przestała odpalać. Zmierzyłem kompresję i okazało się, że jej prawie nie ma. Pozdrawiam.
Stan pierścieni tłokowych i cylindra, ktoś sprawdza, w ogóle, kompresja w jakim jest stanie?
Złapało pierścień tłokowy po uderzeniu zaworów w denko. Rowek zrobił się za ciasny. Trzeba zajrzeć endoskopem do środka.
pierścień tłokowy czarny sprawdzić pierścień tłokowy montaż pierścień tłokowy
amplituner potencjometr citroen moduł wentylator przekaźnik zakłócenia
obdii interfejs obdii interfejs
Czy zawory ssący i wydechowy z Ursus C-330 pasują do 1HC102? Napis "SrCh" na dekoderze - co oznacza?