Mnie to bardziej podchodzi na pierścień jednostronie ścięty. Bardziej podczas suwu w górę zgarnia. A to że dołem zaoblona krawędź, na cóż dla lepszego docisku. Na pewno jest założony prawidłowo. Ważne jest ze pierścień może zgarniać olej podczas pracy i w górę i w dół. Czyli tutaj konstruktor podjął decyzję że głównie podczas wydechu bądź sprężania...
Jest to pierścień zgarniający, olejowy, uszczelniające to te dwa. Są tam w tłoku zamki pierścieni? Jeżeli nie ma, to pierścień chyba niezależnie jak, w czasie pracy i tak może się obracać, ale najlepiej jak by były ustawione co 120 stopni, tak aby ich połączenia nie były nad sobą.
Zbyt duża ilość oleju spowoduje takie przekłamanie na 4 cylindrze (uszkodzony pierścień zgarniający), lub zła regulacja zaworów. Należy sprawdzić powtórnie sposobem mechanicznym za pomocą adapterów.
Jeżeli dolny pierścień ma otwory to jest to pierścień zgarniający czyli olejowy . Jeżeli gładź cylindrowa jest ładna to nie przejmuj się tym fioletem na tłoku . Przytrarcie na tłoku możesz delikatnie zapolerować . Gorzej będzie z pierścieniami , trzeba kupić nowe . PS Jaka jest średnica tłoków ?
gdyby było coś z pierścieniem to przy pomiarze kompresji by to wyszło chyba.. Niekoniecznie, bo pierścień olejowy ma za zadanie zgarniać olej a nie uszczelniać cylinder.
Ikarus powoli się składa. Cylindy po honowaniu. Nowe pierścionki. Przy zakładaniu cylindra gdy został ostatni pierścień zgarniający traf chciał czy nie chciał pęknął... Na miejsce jego niestety wejdzie stary z luzem 0.40.... Ale mam pytanie co do oleju. Jaki polecacie i ile go wlać?
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
Witam. Ja miałem przypadek w 360-3p, że zacioł się pierścień zgarniający na tej sprężynce która powinna go dociskać do gładzi cylindra. Niedociśnięty pierścień przepuszczał olej który wyrzucany był do kolektora wydechowego.
"Poziom nominalny", który powino sie utrzymywać to 3/4 poziomu, jeżeli przez dłuższy czas był eksploatowany na ponad maxymalnym poziomie oleju mogłodojść do zaklejenia pierścieni zgarniających olejowych, jężeli nie masz nigdzie wycieku to takiej ilości spalonego oleju nie zauważysz w dymie.
To chodzi o olej który smaruje sprężarkę , a tam nie ma żadnych pierścieni które by ten olej zgarniały,im większy luz między tłokiem a cylindrem ( starszy agregat) tym więcej tego oleju wydmucha. pozdr.
Jeśli pierścień zgarniający tłoka jest zapieczony lub uszkodzony to kompresja wyjdzie mi dobra.
Uszczelniacze prowadnic też by się przydało wymienić do pełni szczęścia ale w twoim przypadku to elementarne zużycie pierścieni zgarniających na tłokach. Do wymiany kpl pierścieni na wszystkich czterech. Szkoda że nikt nie pokwapił się na ich wymianę przy wcześniejszym demontażu głowicy - to bardzo popularne zjawisko w tych silnikach że pierścienie...
spaliny są koloru czarnego, poczekam jeszcze trochę i zobaczę czy w miarę docierania dalej będzie ciekło, jak tak to wyjmę tłok i sprawdzę pierścień zgarniający, dzięki za wskazówki
Pierwszy chromowany, drugi żeliwny, trzeci zgarniający. Zobacz, czy nie ma znaczników T, Top na jednej z powierzchni.
Witam! Spalanie oleju wskazuje na niezgarnianie oleju ze ścianek cylindra przez pierścień zgarniający. Cena kompletu pierścieni to ok. 15.- zł, pozostała część "kosztów remontu" to własna robocizna. Nie rozumiem pytania o opłacalność remontu: zastanawiasz się czy lepiej wymienić pierścienie, czy silnik?
Tyle że ciśnienie może być normie a pierścienie olejowe mogą nie istnieć. Ciekawa teoria :D nie słyszałem jeszcze o takom przypadku. Pierścień zgarniający który ma pełne smarowanie się starł, a uszczelniające gdzie występuje minimalne smarowanie i extremalne temperatury jest nietknięty. Pomyśl logicznie zanim napiszesz.
Pewnie wyrobiony pierścień zgarniający. Przypuszczam, że silnik nie jest już w najlepszej kondycji, więc zbadanie ciśnienia w cylindrze będzie też zasadne.
U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
Pierścienie na "słuch"? Dobry jesteś- popatrzyłeś do książki jaki powinien być?. Dodano po 25 Z czystej ciekawości poszedłem po książkę, pierścienie uszczelniające- 0,4-0,6 mm dla pierścieni zgarniających 0,3-0,45 mm, kanały w tłoku trzeba wyczyścić z nagaru. Z kolegi opisu tego nie robił.
Mocno dymi? Przez gumki nie będzie mocno dymił. I pierścieni zgarniających może nie być, a ciśnienie sprężania będzie, i to jakie!
(at)wopor, urwało mu "uszy" w których normalnie pracuje sworzeń, reszty destrukcji dokonała korba, która tez na tym trochę ucierpiała ;) Konstruktorzy przesadzili trochę z mocą tego silnika, wolnossący ma 165kM, uturbiony o 100 więcej. Silniki Subaru nie są tak cudowne, jak się w ogólnych opiniach słyszy, standardem jest zapieczony pierścień zgarniający,...
Honowanie zrobisz głowicą z osełkami z all... za 20 dychy i wkrętarką. Pierścienie wymienia się głównie po to aby się zabezpieczyć przed braniem oleju z uwagi na zużycie pierścieni zgarniających. Jeżeli silnik traci kompresję w dół (do karteru) to żadna wymiana pierścieni nie pomoże, chyba że stare były popękane.
Nieobciążony silnik zatrzymuje się zawsze przed suwem sprężania. Jeżeli pierścień zgarniający będzie już trochę zużyty, to ciepły cylinder będzie dodatkowo doszczelniony olejem, co zwiększa kompresję. Dodając do tego zbyt duży luz zaworu wydechowego, ewentualnie starty bolec odprężnika, i rozrusznik nie może pokonać oporu sprężania. Rozgrzany silnik,...
Gdzieś na forum wyczytałem że sprężarki od chłodziarek nie maja pierścieni zgarniających i jest normalna sprawa że biorą olej czy to prawda bo jakoś nie chce mi się wierzyć .
Udało się to wybić. Trzeba rozwiercić zaprasowania dość głęboko, oraz rozciąć wokół przy głowicy, ok 5 mm, tak żeby ominąć zaprasowanie wokół szyjki. Teraz mam dostęp do wszystkiego w tubie, zostało zamówić simmering, 42x32x7. Nie da się tego zanitować bo głowica jest odlewem, więc pójdzie śruba M6 na przelot. Na całość planuję naciągnąć koszulkę termokurczliwą,...
Witam. Autorze tematu prze de wszystkim wymontuj siłownik z urządzenia aby mieć możliwość manewru w wymianie uszczelnień. Pamiętaj, że przed demontażem ramię kopiące musi być zabezpieczone w ten sposób aby w żaden sposób nie mogło się poruszyć(w celach bezpieczeństwa). Po wymontowaniu siłownika zatkaj czymś(taśmą, korkiem, skarpetą) króćce od węży oraz...
Który pierścień? Uszczelniający, kompresyjno-zgarniający, zgarniający?
Czy silnik zużywa nadmiernie olej silnikowy. Jeśli stwierdzasz duży ubytek, to może być uszkodzony pierścień zgarniający na tłoku, bądź masz już zużyty silnik. Sprawdź ciśnienie w cylindrze.
sprężarki chłodnicze chermetyczne nie nadają się do pompowania powietrza problem polega natym że oprucz powietrza pompują olej ponieważ niemają pierścieni zgarniających , i po jakimś czaśe braknie oleju w karterze sprężarki dochodzi jeszcze woda skraplająca się w czasie sprężania
Witam. Kolego podobny przypadek miałem w 3p, nie wiem jak to się stało ale potrafił się zaciąć pierścień zgarniający na tej sprężynce co go rozpycha, nie dociskał do gładzi cylindra no i w efekcie tego wywalał olej do kolektora.
Nie są zapieczone. Na skutek kolizji z zaworami doszło do odkształcenia tłoków i zakleszczenia pierścieni - tłok w miejscu kanałów pierścieni zgarniających jest najdelikatniejszy. Tak że nie próbuj kombinować z wymianą samych pierścieni, bo narobisz większego bałaganu w silniku ( urwana główka tłoka nie należy do przyjemnych rzeczy).
Ile kosztowały uszczelki i pierścionki, gdzie je kupiłeś? Dziś rozkręciłem sprężarkę, okazało się że pierścień od zgarniania oleju jest pęknięty :(
Miałem to samo-dymił że z tyłu nic nie było widać. Wymieniłem uszczelniacze na trzonkach zaworów i pierścienie na tłokach . Pierścień zgarniający był zapieczony i składał się z trzech części, to wymieniłem na jednoczęściowy ze sprężynką. Tłoków nie zmieniałem, zrobiłem tylko honowanie cylindrów. Przy okazji trzeba sprawdzić panewki na korbowodach,...
JA bym optował za radą udręki ;o) Komplet pierścieni na wszystkie tłoki to nie są wielkie koszta a i może się okazać że konstrukcyjnie zmodyfikowano pierścień zgarniający olej, dzięki temu uszczelnisz silnik. Jak masz wszystko na wierzchu to się nie zastanawiaj. Olej lepiej zmień na tej samej lepkości ale innego producenta. Omijaj Castrol, mobil, Shell,...
Można tanio wsadzić tylko pierścienie jak ma się szczęście i cylinder trzyma w miarę wymiary i rowki pod pierścienie w tłoku nie rozjechane. I zrobić kilkaset km, po czym zezłomować silnik, bo zrobi się jeszcze gorzej. Wtedy zmiana honowanie cylindra wkrętarką I co to pomoże? pobór oleju spada do tych akceptowalnych 0,3 - 1 litr na 15 000km. Jak już...
Jak wyglądały świece zapłonowe po wykręceniu ? Czy silnik kopci na niebieskawo ? JAkieś wycieki oleju z silnika ? Mogą też być uszkodzone uszczelniacze zaworowe , co do pierścieni zgarniających to mogły pęknąć {w co wątpię } lub {są zapieczone , to prędzej jeżeli samochód długo stał }.
u mnie w vectrze 2 cylindry były dobre a 2 pozostałe brały tak olej jak by ich w ogóle nie było a na dystanisie 100 km dolewałem 5L oleju Nie było pierścieni zgarniających olej. Niech zgadnę jeździłeś na oleju 0W30 :) Jaka może być inna przyczyna obecności oleju prócz zużytych uszczelniaczy i pierścieni w ostatnim cylindrze?
Dwie główne przyczyny to już chyba wymieniłeś i na nich trzeba się skupić. Po pierwsze pierścień zgarniający na tłoku -wystarczy go źle założyć (odwrotnie) i będzie pompował olej nad tłok. Miałem już taki przypadek -3 litry oleju na 250 km. Po drugie uszczelniacze na zaworach ssących jeżeli utraciły swoją elastyczność to trzeba wymienić na nowe najlepiej...
Albo masz silnik na prawdę ruina albo masz uszkodzone serwo, wciśnięcie hamulca może powodować minimalne wahnięcie obrotów ~50 rpm. Zobacz też czy nie masz benzyny w przewodzie podciśnieniowym regulatora ciśnienie paliwa. Uszkodzony pierścień zgarniający nie powinien mieć wpływu na osiągi, te silniki zazwyczaj biorą olej przez uszczelniacze na prowadnicach...
Jeździć aż zdechnie, doprowadzić budę do stanu używalności żeby nie wyrzucili cię ze stacji diagnostycznej przy okazji najbliższego przeglądu, bo wkładanie zdrowego serducha do starej skorupy to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Skoro jest żwawy to nie jest z nim najgorzej. Co dokładnie dzieje się z silnikiem, bo to że pali olej bez umiaru to w oplu w takim...
(at)robokop ma rację. Obydwa pierścienie olejowe powinny mieć sprężynki. Jeżeli założysz bez sprężynki pierścień nie będzie prawidłowo zgarniał oleju, bo ma on znikomą sprężystość. Pewnie kupiłeś jakiś wadliwy komplet pierścieni. Mam jeszcze pytanie. Jakiej firmy one są?
Oring idzie na tłoczysko po odkręceniu tłoka. Zgarniający powinien być jeden, idzie oczywiście na nakretkę/pokrywę cylindra, tylko, że jeszcze nie wydłubałeś do końca starego - został metalowy pierścień, musisz go wyjąć, oczyścić ładnie wgłębienie, wcisnąć nowy i zapunktować żeby się nie wysunął.
gdzieś czytałem że zużycie pierścieni zgarniających olej ma efekt w postaci zbyt wysokiej kompresji (olej uszczelnia wyższe pierścienie). sprawdzę ten nagar, spróbuję dorwać endoskop. jak się okaże że faktycznie jest dużo to co dalej? głowica do góry i skrobiemy? zastanawia mnie fakt wolnego narastania kompresji, kilka pierwszych obrotów wału daje powoli...
Musiał byś przerobic głowicę cylindra ( wstawić zawory, ssący z filtrem i tłoczący) Zatkać otwory w cylindrze, wydechu i od gaźnika. Rozwiązać smarowanie tłoka (prosta sprawa) Dołożyc na tłoku dodatkowy pierścień zgarniający olej. W przeciwnym razie malował byś olejem a nie lakierem. Zrobić odpowietrzenie skrzyni korbowej.To tyle. Ps. Przecztyaj ostatni...
no ja wiem co to jest próba olejowa, ale w przypadku próby olejowej jednak trochę się tego oleju wlewa do cylindra przez otwór na świecę, natomiast w przypadku normalnego natryskiwania oleju na gładź cylindrową tego oleju jest mniej a poza tym jest on zgarniany przez pierścień zgarniający no ale jakaś tam minimalna ilość oleju chyba nie zostaje zgarnięta...
Jak masz 3 takie same pierścienie, jak każdy jest inny ? I co, założyłeś zwykły pierścień zamiast zgarniającego olej ?, przecież on ma z 2mm luzu w rowku !, popęka i rozwali tłok Komplet nowych pierścieni kosztuje raptem 78zł [url=https://e-katalog.intercars.com.pl/... Ale to...
Jak masz szczeliny 0,40 to są już duże przerwy . Powinny być rzędu 0,15- 0 ,25 to by było ok. Starzy mechanicy kupują w takich przypadkach pierścienie na pierwszy szlif i je dopasywują . To się zgadzam, tylko zastanawiałem się jak to ma być z olejowym pierscieniem, bo/ponieważ, uszczelniający pierścień i zgarniający wszędzie zużycie było w normie,...
Tłok ze zdięcia nie jest od silnika 2-suwa , Silniki od podkaszarek ,pił mają po dwa pierścienie uszczelniające .Na tłoku ze zdięcia widać pierścień olejowy zgarniający i otwory olejowe,to jest tłok od silnika 4-suwa.
Na pewno są założone inne tłoki niż były poprzednie.Nie wiem co z nadwymiarem,ale nowe tłoki mają pierścień zgarniający umiejscowiony poniżej sworznia ,natomiast te,które mi pokazywał miały wszystkie pierścienie osadzone nad sworzniem.Czy to może być przyczyną wibracji?Co do pracy silnika to odczuwa się takie wrażenie jakby nie osiągał maksymalnych...
Witam, mam pewien problem, rozbierałem silnik po raz kolejny, bo silnik strasznie dymił na niebiesko, okazało się że pierścień zgarniający był zaklinowany. Teraz silnik nie puszcza ani dymka, pracuje dobrze ale, przy gwałtownym dodaniu gazu coś stuka w silniku, taki metaliczny dźwięk, na wolnych obrotach jest ok ale jak zwiększam gaz energicznie to...
listwa zgarniać listwa zgarniać toner pierścień wału
odbiornik radiowy kanałowy gramofon wyciszanie schemat jelcz
kabel brake radio kabel brake radio
Nice MCA2 – jak wyłączyć automatyczne zamykanie bramy, samoczynne domykanie ZK-140 – podłączenie przewodów głośnika, wtyk WG-2, polaryzacja, impedancja 4Ω