W oryginalnej instalacji Golfa6 w ogóle nie było doprowadzane do radia napięcie ACC (ze stacyjki). W tym modelu montowano radia współpracujące z magistralą CAN samochodu. Aby (w nieoryginalnym radiu) uzyskać wszystkie funkcje komfortowe, należałoby zastosować odpowiedni adapter (przyłącze) oraz moduł CAN BUS VW. Jeżeli problem dotyczy jedynie wyłączania...
Sugerowałem, żeby sprawdzić na fabrycznym CDR 500 czy reaguje na stacyjkę. Jeśli nie reaguje, to prawdopodobne uszkodzenie w obwodzie plusa po stacyjce (bezpiecznik np. 5A jeśli jest lub styki stacyjki).
Żółty kabelek w kostce ISO to stały plus(do podtrzymywania pamięci)a czerwony plus" po stacyjce"
Czyli pewnie jest tak jak piszę (at)jayro , będzie konieczne doprowadzenie dodatkowego przewodu z zasilaniem po stacyjce.
A gniazdo zapalniczki nie jest przypadkiem odłączane stacyjką?
Podłącz zasilanie kamery po stacyjce.
to jest tak proste ze az nie da sie tego wytlumaczyc :) radio ma 2 kable (zolty i czerwony) spinasz je razem i podanczasz pod iso-pod jeden kabel (drugi zostaje wolny-ten od stacyjki)
zastanawia mnie tylko dlaczego w połowie te dwa kable czerwony i zółty zamieniają sie kolorami od połowy gdyby w kostce w samochodzie bylo inne podlaczenie niz wymaga tego radio (np na 4 nozce byl staly plus a radio na tej nozce ma miec plus po stacyjce) to po prostu zamieniasz miejscami te 2 przewody, niektore kostki maja mozliwosc "zmostkowania"...
W pioneerze żółty stały plus, czerwony stacyjka i czarny masa, cała filozofia.
Kolego w Twoim Oplu musisz zamienić 12V po stacyjce z 12V permanentnym i będzie ok.
Nie znam się na tym za bardzo,ale myślę,że to raczej nie powinna być końcówka.Bo by chyba w ogóle nic nie było słychać.A tu normalnie gra ale z ostatnią zapamiętaną głośnością.Cały equalizer też zmienia barwe głosu.A jak gra z mp3playera i dam głośniej na playerze to gra głośniej (chociaż tego to nie jestem pewien,jakby to miało kluczowe znaczenie,to...
Masz przekręcony kluczyk w stacyjce?
To radio musi być podłączone na stacyjkę.
Audi A4 B6, kupiłem radio 2 din Pioneer, niestety wyłącza się po zgaszeniu samochodu. Oryginalne wyłączało się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Denerwuje, trzeba na nowo łączyc BT itd Jak to ogarnąć, aby Pioneer wyłączał się dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki?
Witam. Żółty przewód musi być podłączony do +12 na stałe, tzn. nie przez stacyjkę.
ale nie chce zaskoczyć na postoju, czy nawet w czasie jazdy? chodzi mi czy nie "pali" nawet po przekręceniu stacyjki.
Jeśli nie ma w radyjku wyjścia typowo na wzmacniacz tzw rem. to można to zrobić z wyjścia na antenę wysuwaną. Zazwyczaj niebieski kabelek w kostce iso. Co do zasilania wzmacniacza najczęściej poleca sie łączyć prosto od klemy akumulatora. Oczywiście z bezpiecznikiem na kablu. Widziałem tam jeden przewód nie podpięty, czy to własnie ten odpowiada za...
Gubi również stacje, nawet jak je ustawię ręcznie Już podałem przyczynę. Masz podłączone odpowiednio, dwa zasilania. Jedno bezpośrednio z aku, kolejne po stacyjce ?
sprawdż po zasilaniu +12V po stacyjce tam może być tranzystor załączjący oraz układ stabilizacji moze tam tkwi problem
zazwyczaj jest niebieski lub niebiesko bialy kabelek wychodzacy od radia -to jest radio fabryczne forda,więc "zazwyczaj niebieski.." nie działa w tym wypadku,możesz podpiąć pod plusa po stacyjce,tylko wtedy przy wyłączonym radiu możesz mieć delikatny szum wzmacniacza w głosniku,lepiej i profesjonalniej byłoby wziąć sygnał z radia-kostka zasilająca...
Zamień przewody miejscami. Żółty ma mieć cały czas napięcie , zasila pamięć radia. A czerwony po stacyjce.
To zobacz w instrukcji po amerykanskiemu-PERMANENT-to zasilanie ciagle(podtrzymanie)a ACC-to zasilanie po stacyjce.Zolty ma byc zasilony ciagle a czerwony po kluczyku(stacyjka)
Witam możesz sobie sprawdzić miernikiem najprawdopodobniej zamieniony jest żółty z czerwonym. Ponieważ w żółtym musi być stałe 12V (pamięć) a w czerwonym po wyjęciu kluczyka ze stacyjki powinien prąd zanikać
Jest tak jak napisałem, auto ma instalacje CAN szynę komunikacyjną do współpracy m.in. z fabrycznym radiem. Pioneer potrzebuje fizycznie +12V po włączeniu stacyjki. W opisanym miejscu podaj taki plus, znajdziesz go w skrzynce bezpiecznikowej. ILL nie koniecznie musi być podpięty. Szyna CAN nie może dochodzić do nie fabrycznego radia. Obetnij te kable...
to jak to podłączyć ? który na plus a który pod stacyjkę ?
wyjmij radio,na oryginalnej wiązce pioneera masz dwa przewody zasilajace czerwony i żółty,w tej chwili po philipsie masz układ zasilań na czerwonym stały plus,na żółtym masz plus po stacyjce,masz tam na kablach takie złaczki do wypinania,zamień je czyli czerwony zepnij z żółtym,a żółty z czerwonym,a,jeżeli chcesz,zeby radio grało niezależnie od stacyjki...
Tak masa to brązowy a stały plus to te dwa grube. Do tego masz jeszcze przejściówkę? Jak tak to w przejściówce muszą być przewody,czerwony i źółty trzeba odłączyć czerwony od kostki z auta i podać na niego plusa po stacyjce,z zapalniczki jak jest tam.
Rachu, ciachu. :D Czerwony kabelek z zółtym razem. Temat poruszany wiele razy
Wszystko poprawnie podłączyłem, tak żeby radio automatycznie uruchomiało się po odpaleniu zapłonu. Jesteś tego pewny ??? Moim zdaniem tak nie jest. Radzę zamienić miejscami (najwygodniej w gnieździe ISO przyłącza) przewody zasilania tak by do żółtego było na stałe doprowadzone +12V, a do czerwonego +12V z włącznika zapłonu (stacyjki).
Jeśli mruga nie jest do końca trup. A sprawdź czy masz oba plusy. Czerwony i żółty przewód. Jeden to pamięć drugi zasilanie zazwyczaj po stacyjce.
Google -> Pioneer DEH 1600UB pinout -> obrazy -> wybierz sobie który chcesz schemat. Oj chłopie, nawet na twoim rysunku jest pin podpisany stacyjka. Tak trudno się domyślić który to?
radia w złączu ISO maja dwa plusy. Jeden na stałe [podtrzymujący pamięć] drugi po przekręceniu kluczyka. Jak je zewrzesz radio będzie działać bez kluczyka w stacyjce
A w aucie podpięte są oba plusy ? Bo coś mi się wydaje że może tylko jeden, stąd to piszczenie. Niektóre modele pionka w ten sposób przypominają o zabraniu panela po wyłączeniu radia stacyjką.
+12V do którego podłączyleś radio jest za stacyjką i dlatego radio się wyłącza. Rozumiem że kostki ISO masz oryginalne... Zalecałbym znlezienie +12V niezależnego od stacyjki... Piszesz że masz dostęp tylko do I kostki ale inaczej tego nie zrobisz... Pozdrawiam!
Jak centralny na powietrze to musi być sterownik i pompka gdzieś w kabinie czasem pod siedzeniem z tyłu bywają wygoogluj sobie gdzie jest.po wężykach dojdziesz. W kwestii poprawności podłączenia radia.Żółty BAT.na stałe Czerwony ACC+ po stacyjce(zapłonie).
Witam. Mam taki mały problem odnośnie radia pioneer ! Przy wyłączonej stacyjce wyłączonym radiu pobiera mi ono 0,6 A co przez dłuższy postój skutkuje rozładowanym akumulatorem. Jaka może być przyczyna ? Czy to coś w kablach czy może same radio winne ?
Tak jak kolega wyżej podał, ale radio zadziała dopiero po włączeniu stacyjki.
Słaby zasięg tunera - trzeb sprawdzić przewód antenowy, końcówkę oraz antenę - w szczególności oplot oraz przewód masy. Co do podświetlenia - sprawdź prawidłowość podłączenia przewodów "+", czy nie jest zamieniony podtrzymujący pamięć z "+" po stacyjce.
Gdy wszystko zawiedzie przeczytaj instrukcję obsługi. A tam dowiesz się że ten typ tak ma. Oczywiście można to próbować omijać j.w. opisano tyle że wtedy na wyłączonej stacyjce radio pobiera niestety prąd.
Żółty (+), czerwony (+) "po stacyjce", czarny masa. Jak dostroisz - dłużej przytrzymaj przycisk stacji (1 czy 2 czy 3.....). Przyciski strojenia - prawy (lub lewy) przy pokrętle głośności.
Czy masz wszystkie kable podłączone? Jak masz podłączone? Tzn pod stacyjkę czy nie?
Oryginalne radio Fiat Grande Punto 2005 funkcjonowało w oparciu o magistralę CAN, więc do kostki zasilania radia doprowadzone było tylko jedno napięcie +12V. Obecne radio (Pioneer) wymaga zasilania +12V stale (żółty przewód) i +12V ze stacyjki (czerwony przewód). Musisz więc znaleźć w instalacji samochodu (na bezpiecznikach) gdzie pojawia się +12V po...
Mozesz połączyc te przewody bez zadnego ryzyka
W samochodzie z instalacji miałeś podłączony stały plus to go nie masz podłączonego. Możesz zmostkowac stały plus z tym przewodem po stacyjka i zostawić zasilacz włączony i zaprogramowany na nowo stacje . Będzie ok.
Plusa po stacyjce możesz sobie bodajże z gniazda zapalniczki wziąć. Oryginalne radio wykrywa włączenie zapłonu za pomocą sieci CAN.
ok dzieki!!!
Nie kombinuj nic z wtyczką, wywal najlepiej gniazdo, dolutuj lepsze kable zasilające i zakończ je złączem śrubowym, nie jest to jakiś pożeracz prądu, ale lepsze zasilanie nie zaszkodzi. Pin 4 to remote, nie stacyjka.
jednak po pod pięciu pioneera dopiero po przekręceniu kluczyka na zapłon radio się załącza. pioneer MVH-390bt I tak ma być żeby łaczyło telefon po właczeniu stacyjki.
żółty jest zasilanie na stałe, a czerwony masz po stacyjce. nic sie nie stanie jak je podłączysz razem. takie wsuwki są tam oryginalnie z kondonkami silikonowymi. str 7 załącznika
To stałe jest przed stacyjką czy po jej przekręceniu?
Programuje się przez długie przytrzymanie klawisza np.1 Jeśli ustawisz sobie w ten sposób 3 stacje pod klawiszami 1,2,3 i wszystko działa do wyłączenia radia prawidłowo a po włączeniu nie pamięta to sprawdz podłączenie (zółty i czerwony) czy jeden z plusów ginie ci po wyciągnieciu kluczyka ze stacyjki??
Polecam stronę: www.studio24.prv.pl A podtrzymanie, to nie jest to samo, co sterowanie. Zresztą jak widać ze zdjęcia masz wszystko opisane: czerwony - plus po stacyjce, żółty - stały plus (podtrzymanie właśnie), niebieski - REMOTE, czyli sterowanie elektryczną anteną lub wzmacniaczem. Proszę. Dziękuję...
Ok sprawdziłem napięcie na kostce i tak na czarnej wpinanej w kostkę iso jest ok 11.7V ale gdy wepnę tą kostkę w iso napięcie spada do ok 4.7V niezależnie czy kluczyk jest w stacyjce czy nie. Dziwne jest to, że jak wyciągnę kostkę z kostki iso zapalają się lampki w aucie tak samo gdy wyciągam kluczyk ze stacyjki...
Żółty na stałe +12V, czerwony po stacyjce tak masz podłączone ?
W samochodowej kostce iso zazwyczaj są 2 grubsze kable i to jest stały + i masa. W kostce iso stały plus jest koloru żółtego a stacyjka czerwonego, jeśli nic w kostce iso od samochodu nie było grzebane to powinna wystarczyć zamiana kabli w kostce iso od radia czerwony z żółtym ale tylko w niektórych samochodach. Jakbyś podał zdjęcia jak to wygląda to...
Własciwie to wyrazilem sie niejasno... Mam taki kabelek komus zlutowac i nie za bardzo mam mozliwosc grzebac w srodku subwoofera. Dlatego poprosilem o rozpisanie wyprowadzen :( Gdyby ktos byl zainteresowany to: 1- nc 2- "-" 3- "+" 4- stacyjka 5- "-" 6- "+" Pozdrawiam i zamykam
Witam. Czerwony napięcie po stacyjce żółty bezpośrednio z Aku.
Zamień przewody na kostce (przewód między radiem a kostkami ISO powinien mieć tzw. bullet connectors, czyli złączki w przezroczystej izolacji), normalnie albo zamiana żółty-czerwony / czerwony/żółty, czasem konieczność podpięcia na stałe czerwonego i żółtego do żółtego przewodu od strony auta. Podtrzymanie pamięci to stałe 12V podawane z auta żółtym...
Miałem podobny problem, radio pioneer podłączone bez stacyjki w stanie wyłączonym pobierało 50mA, co ciekawe po zdjęciu panelu pobierało już 0,9-1mA. Podłączyłem pod stacyjkę (ACC) i teraz pobiera ok 1mA. Te 0,08A to chyba jeszcze za dużo już nie pamiętam ile u mnie wyszło ale było to kilka mA z odłączonym alarmem (alarm 25mA). Proponuje radio podpiąć...
Witam. (Ignition Switched 12V+) - i ten chyba odpowiada za zasilanie od stacyjki. Dokładnie tak, na tym przewodzie powinno być 12V po stacyjce.
Akumulator jest nowy, na gwarancji. A radio Pioneer podloczone chyba w zaleznosci od stacyjki.
Wszystko jest jak najbardziej w porządku. Radio pioneera możesz podłączyć na dwa sposoby: po stacyjce i niezależnie od niej. Załączanie radia podłączonego po stacyjce bez jej przekręcenia NIE JEST możliwe. Tylko niektóre radia posiadają taką funkcję (oprócz seryjnych), np: Blaupunkt. Podpięcie równocześnie przewodu czerwonego pod stały i załączany plus...
Czerwony do stacyjki, żółty na +12V.
Co zrobić by radio w Kia Cerato działało bez kluczyka w stacyjce i bez zapłonu? Radio Pioneer mvh 190ubg
mogłbys wkleic foto tyłu tego radia?? powinny byc wlasnie dwa plusy, z czego jeden do podtrzymania pamieci..Jesli nie ma to sprobuj tego jednego plusa ktorego masz (tak twierdzisz..) podlaczyc pod stale zasilanie, nie sterowane stacyjką... pozdro
Czerwony kabel podepnij po stacyjce zasilanie 12V a żółty zostaw tak jak jest podpięty, tam jest napięcie stałe bezpośrednio z akumulatora.
Witam mam Pioneera avic bt700, dziwnie sie zachowuje, ustawie mu język kolor podświetlania, i takie tam, i wszystko ładnie trzyma, i co jakiś czas jak odpalam auto to restartuje sie do początkowych ustawień, czyli język angielski i niebieskie podświetlanie:( nie mam pojęcia co to może być. gdybym miał złe podłączone zasilanie to by sie restartował po...
Kabel ACC jest podłączony pod stacyjkę czy połączony z BATT?
Kupiłem Mercedesa A170 2001r. Mój problem pojawił się po zamontowaniu radia w samochodzie ( Pioneer DEH-2100r). Stacyjka wyłączona, kluczyk wyjęty, nic się nie świeci a samochód po 3 dniach rozładowuje akumulator do nawet 6v. Zauważyłem że ciągle świeci się na liczniku ekran ze stanem kilometrów i zegarkiem który normalnie powinien się wygasić po 30sec....
Sorki, rzeczywiście nie podałem. Jestem tu nowy. Wybaczcie. Napięcie sprawdzałem tylko na przewodzie odpowiadającym za podtrzymanie pamięci (żółty) no i żarówka zaświeciła:) bez kluczyka w stacyjce.
Zacznę od końca. Nie czyta mp3 bo prawdopodobnie nie jest do tego przystosowany. Druga i pierwsza sprawa są prawdopodobnie ze soba połaczone. Trudno jest znaleźć sposób połaczeń radia w każdym przypadku bez schematu ale ogólnie rzecz biorąc trzeba podłączyć do pinu pamięci zasianie niezależne od tego czy jest właczona stacyjka czy tez nie. Musi być...
Bo zamienione masz kable zasilania i pamięci, zabierając pamieć po stacyjce radio traci wszystkie ustawienia.
Radio ma 2 przewody plusowe: jeden plus na stałe (właśnie po to, żeby pamięć trzymała ustawienia), drugi po stacyjce. Podłącz prawidłowo i nie będzie problemu.
Foto z a..a2 czarny masa, żółty plus stały a obok niebieskiego w rzędzie z czarnym kabel czerwony ma być plus po stacyjce. Sprawdż co na którym jest. Jak weźmiesz złącze nietrzymające pamięci , to zamień w nim miejscami czerwony z żółtym.
Prawdopodobnie jest to sygnał przypominający o wyjęciu panela. Sygnał pojawia się jak radio jest wyłączone i zaniknie napięcie +B (np. jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki). Po zdjęciu panela sygnał powinien zniknąć. Może i wyraźnie napisał, ale tak się składa, że pioneery nie pikają po zaniku plusa po stacyjce. Robią to radia sony.
Miernik w dłoń i iść poszukać "stałego plusa" , bo "plus po stacyjce" już masz .
To, że blaupunkta możesz włączyć bez kluczyka, to cecha szczególna tej marki. Po włączeiu blaupunkta bez stacyjki, wyłączy się on po godzinie. pioneer nie ma tej funkcji i będzie działał albo ze stacyjką, albo całkowicie od nij niezależnie. Co to znaczy, że wysokotonówki masz zmostkowane? NApisz jeszcze co to jest za wzmacniacz i jak masz to spięte...
Witam. Żle podłączyłeś zasilanie radia. Pamięć podłącz na stały plus, i będzie wszystko ok. Przewód żółty, czerwony po stacyjce.
Pierwszy problem musisz sprecyzować czy straciło podświetlanie klawiszy, czy podświetlanie wyświetlacza, bo to dwa różne problemy, jeśli to drugie to sprawdż przetwornicę która jest w radiu, w starych modelach wisiała taka puszka, a teraz jest w środku gdzieś tam będzie pisać pewnie high voltage więc sprawdź czy daje wysokie napięci pewni około 200v,...
Nie wiem, czy nadal oczekujesz odpowiedzi na problem, tylko wtyczka w Audi zasilająca seryjnie ma podmienione piny, niż powinny iść do radia. Może masa jest na dobrym miejscu, ale np. jest stałe 12 V podmienione ze stacyjką 12 V i to jest czasem rozwiązanie problemu.
Witam jestem posiadaczem Pioneer AVH-X7800BT ekran radia po przekreceniu stacyjki wysuwa się Ale się nie podnosi...wcześniej działało wszystko ok od 5lat. Myślałem że może zebatka się gdzieś wytarla albo tasma uszkodzona ale rozbieralem i jest wszystko ok nawet wszystkie zębatki posmarowałem na nowo. Szukalem wszedzie i nikt nie mial takiego przypadku....
Moje uszanowanie. Proszę o opinie :) Mam radio Pioneer MVH-S110UBW z usb. Wtykam pendrive muzyka leci elegancko. Wyłączam stacyjkę, włączam stacyjkę a radio nie odpala się na USB tylko wyświetla zegar-na innym penie po włączeniu zapłonu odtwarza w ostatnim miejscu.. Co jest nie tak?
Jeśli cała instalacja samochodu jest 24V, to do zasilania radia na 12V najlepiej jest zastosować konwerter DC/DC 24V/12V, >5A. Z kostki w radiu: +12V stale (zasilanie główne i pamięć) - przewód żółty +12V z zapłonu (stacyjka) - przewód czerwony masa (z oblachowania kabiny) - przewód czarny
Musisz zobaczyć na który kabel po przekręceniu kluczykiem zostaje podany plus i w jego miejsce podajesz + który masz non stop, nawet wtedy gdy nie ma kluczyka w stacyjce :)
na jednym pioneer nie zagra.-ale racja albo zamień pomar. i czerw. ze sobą .albo je połacz razem i do plus stałego.-wtedy nie gaśnie po stacyjce ( pom jest tym plusem na stałe )
Przypuszczam (mogę się mylić) , że pomoże zamiana "stałego plusa" z "plusem po stacyjce" :arrow: bo chyba podłączyłeś oba :?:
polacz czerwony z zoltym i do + podepnij zadziala na 100% bedzie dzialac nawet bez kluczyka w stacyjce (o ile podepniesz do dobrego +)
Zobacz czy dochodzi zasilanie do radia w twoim samochodzie, tam musi być zasilanie przed i po stacyjce. Albo jak masz to radio już wyjęte, to podłącz je na stole.
To mam pod te 2 grube podpiąć prąd ?? w jeden stały a w drugi wyłączany ze stacyjki ?? Chce ustalić który pin odpowiada za podtrzymanie pamięci i pod pamięć ma być podpięty prą niezależny od stacyjki tak ??
Podepnij żółty bez pośrednio z aku. A czerwony po stacyjce zasilanie. I już ci trzyma pamięć kanałów.
Niech odłączy od zasilania na parę minut,może pomoże. Co do otwarzania to z tego co wiem to odtwarza mp3, wma, aac, wav, dvd, mpeg, divx, wmv, jpeg więc jak będzie w którymś z tych to powinien ruszyć. przy okazji sprawdzić zasilania czy takie jak potrzeba. Plus,plus po stacyjce i masa.
Kolega uważa, że nie mam zielonego pojęcia jak radia się w ogóle podłącza. Otóż mam. Napiszę jeszcze raz. Wiązka jest SPRAWNA testowana na INNYM radiu. Plus stały z plusem ze stacyjki zwarty dla stałego zasilania.
Przełącznik jest podłączony w kostce od radia(Pioneer) A po co tam jest? Coś źle działało czy co? Jak masz wyłączoną stacyjkę i podasz tym wyłącznikiem napięcia z żółtego przewodu na czerwony kabelek - po stacyjce - to masz włączone zasilanie odbiorników w samochodzie, które powinny być zasilane tylko po stacyjce.
Prawdopodobnie zasilanie jest źle podłączone.Nie wiem jakie jest złącze w radiu, ale na plus powinny być dwa przewody. Jeden powinien być zasilony cały czas, drugi ze stacyjki.
Eh i tak zrobiłem to cały czas podłaczyłem czerwony kabel od zasilania z zółtym ktory oznaczony jest jako batery i swieci mi bez kluczyka zapłon!! i rzeczywiscie radio gra:D Tylko stacyjka cały czas swieci:)
Oczywiście, że czytałem. Po wyłączeniu trubu demo jest ok do momentu wyjęcia kluczyka ze stacyjki i tak w kółko macieju
Więc na początek sprawdź kontrolką, miernikiem - który z przewodów z samochodu ma zasilanie po przekręceniu stacyjki - o ile takowy tam jest.
Podłacz dwa plusy do takiego miejsca w którym nie ginie zasilanie nawet po wyjęciu kluczyka.Bo każde radyjko samochodowe ma dwa zasilania jedno do podtrzymania ustawień które się podłacza do stałego plusa np.akumulator a drugie które można połaczyc razem z tym od akumulatora lub podłączyć do stacyjki w tym drugim przypadku miał byś tak ,że aby słychać...
W nowych samochodach, w tym również w tym oplu, komendy załączania po przekręceniu stacyjki, info o zapalonych światłach, sygnał prędkości i inne... przesyłane są do radia po magistrali CAN. Mozesz na własną rękę odnależć taki sygnał w samochodzie, np. przy stacyjce. Wyprowadzenia nowego złącza ISO odnajdziesz na stronie kolegi DjLj24: www.studio24.prv.pl
Sprawdź jak i gdzie masz podłączone zasilanie. W tej chwili całe radio zasilane jest z "plus-a po stacyjce", który nie służy do tego. Poszukaj stałego plus-a, spójrz do instrukcji gdzie powinien być podłączony, a gdzie plus ze stacyjki.
stacyjka renault stacyjka stacyjka renault megane stacyjka stacyjka renault master stacyjka
podlicznik energii kodować licznik gopro uszkodzona
termet ecocondens crystal magazyn energii energy
Radio w Mercedesie W210 2.4 V6 gaśnie przy ruszaniu Brak pracy pilarki elektrycznej Makita - przyczyny