Platynki się nie przestawią, tylko pewnie stopka przerywacza się ściera i zmniejsza się przerwa na przerywaczu, a co za tym idzie zmienia się punkt zapłonu. Tam ma być kawałek filcu nasączony olejem do smarowania krzywki. Jeśli zamontowałeś nowe platynki, to zapewne chińskie z plasteliny i nie dojdziesz do ładu, bo ciągle będzie się ścierać. Druga sprawa...
Platynki mają się otwierać 3 mm przed GMP, a przerwa na platynkach 0,4 mm.
http://www.mzetz.fora.pl/warsztat,13/prz... Poczytaj, bo nie potrafię Ci wytłumaczyć w tym momencie jak to robić- mimo iż robiłem to wiele razy. Po prostu przerwa nie może być ani za duża, ani za mała - ja to robię raczej doświadczalnie - ustawiasz platynki, świecę przystawiasz np. do cylindra, ruszasz kopnikiem i sprawdzasz...
Czyli jak mam rozumieć brakiem iskry są zaśniedziałe platynki? Platynki i przerwa na nich, kondensator(y), ogólnie styki, ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu i same cewki, przewody WN i świece. W Maluchu najważniejszą rzeczą jest dobra masa, od tego bym zaczął Dodano po 1 :D ten to do zanegowania czy potwierdzenia ??????? + oczywiście
Kolega zdobędzie oryginalny kondensator Miflex, przykręci dobrze do masy, podłączy. Te nowe chińskie są nic nie warte. Minimalne iskrzenie na przerywaczu jest dopuszczalne. Przerwa na przerywaczu na 0,3-0,5mm. Do tego pewna świeca jak do komarka i ma chodzić. Tam nie ma dużej filozofii.
3 mm przed GMP platynki mają zaczynać się otwierać czy mają być otwarte? Przerwa między platynkami 0,25 mm. I ostatnie pytanie. Zauważyłem że mgiełka z paliwa podczas odpalania idzie w stronę filtra powietrza a nie do silnika. Może jeszcze coś doradzicie bo już 3 wieczory się męczę.
(at)miro.nasz nie kłam... 1,8 mm przed max. górnym położeniu tłoka styki przerywacza mają się otwierać. Przerwa na stykach 0,4-0,6 mm. jak ktoś rozpiłował kolanko na większą moc to odległość 1,70 - 2,00mm przed górnym położeniem tłoka (GMP) 1,40 -1,70 mm(silnik zablokowany - oryginalny) Przy zbyt wczesnym zapłonie silnik będzie bardziej się grzał i...
Udało się ogar ożył Platynki znowu się zabrudziły i zła przerwa była oraz Wymieniłem kondensator Zapłon ustawiłem na 4,5 mm od ZZ i śmiga Dzięki wszystkim za rady
Gdy wyczyszcze platynki iskra się pojawia. Czy przerwa nie jest zbyt mała? Albo kondensator do dudy i przypala styki. Jeszcze przerwa na świecy- czy nie zbyt duża. Pomijam wartość cieplną- zbyt krótki czas.
Witam! Mam taki problem z moim ogarem:Od samego zakupu brak mocy, szczególnie przy ruszaniu z miejsca trzeba się odepchnąć, jak silnik się rozgrzeje to rusza już lepiej chociaż i tak nie ma zbytnio siły. Przy jeździe na prostej drodze nawet ładnie kręci ale przy byle jakim nawet nachyleniu nie da rady wjechać na dwójce. Na początku chodził lepiej ale...
Na magnecie jest taka kreska i na karterze jest druga. Gdy one są współosiowo (równo) to wtedy ustawiasz platynki ale nie patrzysz jaka jest przerwa tylko tak zeby były luźno i dokręcasz. Ja robie tak zawsze i pali mi elegancko.
Regulacja wyprzedzenia zapłonu, ustawienie poziomu paliwa w gaźniku, świece na pewno zanieczyszczone po takim spalaniu jak było, jak są stare to od razu nowe , a przewody wysokiego napięcia? Ale słaba moc to przede wszystkim źle ustawiony zapłon i nisko poziom w gaźniku (chyba że jeszcze gaźnik nie jest dobrze wyczyszczony), przerywana praca , nierównomierna...
Prawdo podobnie zaśniedziałe platynki ( przerywacz ) , ewentualnie bardzo mała przerwa . Sprawdź to , wyczyść i ustaw przerwę . Jeżeli mocno iskrzą , to do wymiany kondensator . Platyny nowe niedawno kupiłem przed generalnym rematem przerwa ma 0.04 Kondesator podlaczylem do kolegi i nic się nie działo
Kondensator podmieniałem, cewki, a platynki nowe oraz przewód i kapturek przerwa jest na 0,4 iskra bije przy obruceniu samym magnetem ręką, dzisiaj miałem chwilę i odpaliła mi i chodziła na wolnych obrotach i nie gasła oraz wkręcała się na obroty i tak około 10 min pochodziła i zgasiłem oraz ponownie odpaliłem to od strzała odpaliła, i znowu teraz nie...
podłącz kontrolkę do aparatu i masy włącz zapłon i kręć wałem kontrolka powinna zapalać się i gasnąć podczas kręcenia. Jeżeli np. ciągle świeci to brudne platynki lub za duża przerwa jeżeli nie świeci kontrolka to brak przerwy lub zwarcie np. kondensatora.
Mam problem z ustawieniem zapłonu w tym motocyklu, teorie znam czyli że platynmi maja się otwierać 3mm przed GMP i że przerwa na platynkach ma wynosić 0.4mm, potrafię dostrzec ten moment jak się otwierają i znalesc GMP ale nie umiem zmienić momentu wyprzedzenia zapłonu.Jak się dokładnie to robi, domyślam się że odkreca się 3śruby mocujące iskrownik...
https://obrazki.elektroda.pl/8012737900_... Dolna platynka jest regulowana Górna na stałe popuść śrubę na płaski śrubokręt wsadź szczelinomierz miedzy platynki i zakręć śrubę. I jeszcze raz wsuń czy przerwa zgadza się z tym co podałem.
Witam Wiejski sprzęt kaskaderski dobry sprzęt hehe. Zapewne problem jest w układzie zapłonowym. Możliwe, że ścięło klin na magnecie i iskra jest w niewłaściwym miejscu lub przerwa na przerywaczu do regulacji, platynki do przeczyszczenia. Możliwe, że iskrownik się poluzował i przestawił. Ten sprzęt tak ma. Pozdrawiam
jaki masz zapłon? na platynkach?? silnik z pojemnością 70 miał inny kąt wyprzedzenia zaplonu a dokaldnie 1,4 - 1,6 mm przed GZP platynki na 0,3 - 0,4 mm i przerwa na świecy podobnie takie luźne 0,4mm.. a nie jak w fabrycznej 0,7 - 0,8.. tak samo w przy elektronicznym zmniejsz przerwę na świecy..
gdy miałem jeszcze silnik w samochodzie to iskra była...silnik odpalał ale stzrasznie dziwnie chodził....a gdy wyciągłem silnik to wąłśnie mam ten problem... ale co dzis zauważyłem jak przyłoże kabel do tej śruby to żarówka świeci cały czas...gdy przyłoże do platynek...to nie zaświeci..., a gdy znów do tej śruby i pozniej do platynek to zaświeci; tylko...
zawsze przed założeniem nowych platynek smarowałem filcyk założenie nowego kondensatora też nic nie dało tak jak mówiłem po przejechaniu ok 100km ślizgacz młoteczka tak jakby sie przytapiał i przerwa zmniejsza sie i świeca robi sie czarna gdy na nowo ustawie przerwe to za jakieś 20 km simak gaśnie i platynki są do wyrzucenia nie wiem czy to może być...
Musisz pokombinować z przerwą na platynkach najlepiej ustaw minimalną. Gdzie podłączasz prąd z cewki zasilającej zapłon? Musi być podłączony pod platynki razem z kondensatorem. Jeżeli nic nieda to cewkę masz do wymiany. A jak łożyska na wale bo jeśli masz luzy to po wciśnięciu stopu robi się obciążenie na cewce ładowania i przerwa na stykach ci się...
Witam, prosba do znawcow - aparat Ducellier z Clio silnik 1108 cm3, C1E (na lancuszku). Moje pytanie - w jaki sposob sprawdzic poprawnosc dzialania regulatora odsrodkowego i podcisnieniowego ? Dodam, ze wszystkie elementy sa kompletne - sprezynki na miejscu, membrana cala. Istnieje mozliwosc regulacji polozenia spoczynkowego koncowki polaczonej z membrana....
No więc problem jest następujący, dzisiaj z kolegą wziąłem się za ogara z javoskim silnikiem , i chcieliśmy wymienić platyny na nowe, no nie znamy się jakoś na tym wyjątkowo ale wydawało się to proste, no więc odłączyliśmy kabelki, wyjęliśmy stare platyny wsadziliśmy nowe podłączyliśmy kabelki i kopiemy , i nic zero iskry ani na platynach i ani na świecy...
mam taki sam silnik ale niewystępuje umnie samozapłon napisz czy ten samo zapłon masz na gazie czy na paliwie, po pierwsze gażnik ci leje zalewa czarny dym z rury regulacja składu mieszanki śróba regulacyjna z góry przez filtr powietrza , świece przerwa 0.7 , przerywacz dobre platynki niewypalone 0,40 nowy 0,45mm , przedewszystkim kable WN , zapłon...
ale to jest czujnik halla bo na wirniku jest specjalny magnes i na nim jest taka mała luka że gdy czujnik znajduje się na pozycji luki powstaje chyba iskra , ciężko mi to rozgryźć bo mińsk to był motor ściągany z innych motorów więc nie wiem jak się za to zabrać , jak by były platynki w nim to ok ale tu zamiast platynek jest ten czujnik i zamiast 1...
Przeczyść platynki, ustaw przerwę na przerywaczu - 0.5mm. sprawdź połączenie kondensatora z masą. Luz na zaworach jaki masz?
zawsze dostawał muła jednak dało się z tym żyć, szukałem powodu dlaczego tak się dzieje To motorower, silnik niewielkiej mocy... bo czasem platynki się otwierają czasem nie przerwę między nimi też jest trudno ustawić Zdalnie to trudno stwierdzić, ale zwykle powodem jest wyrobienie tulejek ruchomego styku po dużym przebiegu albo gdy ktoś zapomniał o...
Zdjąć magneto, wyczyścić układ zapłonowy (platynki) i ustawić przerwę oraz wyprzedzenie zapłonu, wymienić kondensator, sprawdzić świecę zapłonową oraz jej przerwę, skontrolować kabel wysokiego napięcia pod kątem przebicia no i próba.
To było tak , jakiś czas temu ustawiłem pływak , tak na oko i chodził lepiej , lepiej odpalał i lepiej sie zbierał , tak od jakiegos czasu wsiadłem się przejechać i zaczął mi przerywać , myslałem że to wina świecy lub nagaru w tłumiku , wszystko wyczysciłem i dalej to samo , zapłon myślę że ustawiony dobrze ale to jutro sprawdzę bo dzisiaj nie mam czasu...
Świeca zapłonowa to Awina BR8HS, przerwa i wyprzedzenie jest
Powodem może być chińska platynka (przerywacz) w której uciera się kowadełko i zmniejsza się przerwa lub luźna ośka platynki.
Po prostu przeczyść platynki w aparacie i skoryguj przerwę do ok 0,5 mm. Sprawdź masę czy jest dobra.
Witam.Jeżeli masz problem z iską w mf 70 jest to chyba największy problem spotykany w tych ciagniczkach . Żeby odpalał iskra musi być mocna . iskra musi przeskoczyć jak zakręcisz ręką za koło wętylatora . sprawdz najpierw platynki i przetrzej papierem i ustaw przerwę robi się to przy zdjętym kole wętylatora może nie być przerwy na platynkach wal letko...
A przerwę na platynkach ustawiłeś bo też tak miałem i była winna przerwa. Polecił bym ci wymienić platynki to koszt zaledwie paru groszy a mogą być wyrobione.
Witam :P Mam taki problem że co ustawie zapłon i platynki, trochę pojeżdżę to mi ginie przerwa na platynkach. I mam ustawione już wszystko na maksa nie mogę przesunąć bardziej zapłonu żeby mi się platyny otwierały na garbiku magneta. I mam pytanie czy to może być przyczyna skręcania się wału ???
Sprawdź gaźnik prawdpodobnie jest zapchana któraś z dyszy i paliwo nie dochodzi do rozpylacza. przedmuchaj kompresorem ale dysze wykręć. wypoleruj platynki i ustaw dokładnie przerwę i muszą sie do siebie schodzić. sprawdź dokładnie cewkę bo może iskrę wskazywać ale będzie słaba. P.S. mam trochę części do wsk.
Platynki w jakim są stanie i świeca zapłonowa? Przerwy są odpowiednie? Cewkę zawsze można podmienić i zobaczyć jak się będzie zachowywać. Mam simsona 5 lat i przy takim właśnie problemie problem tkwił właśnie w tym ;)
65, 75, 95- to wszystko to wartości cieplne świecy. na zime polecane są świece o wyższej wartości np 95. chodzi o to że taka świeca wolniej odprowadza ciepło. latem natomiast lepiej mieć świece o niższych wartościach np 75. Te wartości nie mają żadnego wpływu na iskre. :!: (chyba że założymy świece o wartości np 130(nie słyszałem o takich - to tylko...
jeżeli wycofujesz w lewo to robisz dobrze musisz sobie to zobrazować krok po kroku czyli tak tłok idzie do góry następuje sprężanie mieszanki(paliwowo powietrznej) 2mm czy tam 3mm przed gmp otwierają się platynki po czym następuje przeskok iskry te 2mm jeszcze dobija tą mieszankę i to jest też czas na zapalenie(zapłon) tej mieszanki ,mieszanka wybucha...
Wydaje mi się że platynki i reszta są ogarnięte. Próbowałem oczywiście zmiany przerwy na platynkach ale to co najwyżej pogarszało iskre . Zostaje mi gaźnik albo zawory(które podobno pan Mietek docierał, ustawiał) ale w to nie bardzo chce ingerować bo to dolnozaworowy silnik
Nie ściągaj kolanka, ew. tłumik, ale nie na długo, bo mogą pójść Ci pierścienie. Sprawdź ustawienie zapłonu, świecę, przerwę na platynach. Jak wymieniał platynki to chyba zapłon i przerwy poustawiał. :) Filter kwadrat wyczyszczony, iskra dobra, platyny nowe i świeca tez Mam nadzieję. :) A co do jazdy bez tłumika to chyba mu wystarczy odcinek 100 metrów...
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Witam Mam malucha i za jasne skarby nie mogę go zapalić. Maluch stał bardzo długo. Przed odpaleniem wyciągnąłem platynki oczyściłem włożyłem i ustawiłem przerwę na 0,5 mm szczelinomierzem i ustawiłem zapłon na żarówkę idealnie na 10 stopni wyprzedzenia zapłonu. Zauważyłem że strzela w wydech na ssaniu. Wyciągałem też gaźnik wyczyściłem i założyłem....
Ustaw ja fabryka 3mm przed GMP i 0,35mm platynki i zainwestuj w świecę B7HS NGK z przerwą 0,7mm. Całe 7-9zł. Albo BR7HIX platyna/iryd , tej to juz nie upalisz.No ale 42zł.
Jeśli jest to stary model silnika, to trzeba zdjąć koło zamachowe ( magnesowe) i sprawdzić czy nie był ścięty klin, w jaki stanie znajduje się przerywacz ( przeczyścić tzw. platynki ), jaką ma przerwę (powinna wynosić ok. 0,35 mm). Po tych sprawdzeniach i ewentualnej regulacji przerwy nawilżyć kawałek filcu przy przerywaczu złożyć silnik i dokonać sprawdzenia...
Witaj Powiem fajna konstrukcja ciekawi mnie jedno -jak jest z biegami- jak to zrobiłeś i czy są wszystkie ma swoim miejscu mile widziane dokładniejsze foto mechanizmu zmiany biegów Mój kolega tez ma byggy ze 126p w powiem ze silnik wystarcza w porównaniu ze zwykłym 126p buggy ciągnie często zdarza mu się że jeździ z przednimi kołami w powietrzu ale...
gdy zwieram platynki na przerywaczu śrubokrętem to mnie pieści prąd To ustaw poprawnie przerwę.
Brak iskry na świecy -kupiłem silnik na złomie .Po wyczyszczeniu i umyciu stwierdziłem, że silnik nie ma iskry na świecy. Rozebrałem sprzęgło wraz z obudową . pod kołem zamachowym ,które służy też jako magneto jest cewka zapłonowa ,która wygląda na orginalną . Pomierzyłem rezystancję uzwojeń i wynosi uzwojenie pierwotne -0,9 om ,uzwojenie wtórne 4,1...
Załóż z powrotem oryginalny gaźnik. Jaką przerwę na przerywaczu ustawiłeś? Ma być 0,4mm. Wyczyść platynki papierem ściernym i sprawdź czy po odpaleniu zbyt mocno nie iskrzą. Jeśli cały czas walą iskrami, to do wymiany kondensator.
Wita. Mam problem z ustawieniem zapłonu w jawa mustang 50. Wymieniłem cewkę prądową od iskrownika,kondensator,platynki i nie mam iskry :/ . Tłok w pozycji GMP. Przerwa na platynkach 0,40mm i zero iskry. Może mi ktoś wytłumaczyć na "chłopski rozum" jak ustawić zapłon? Oglądałem kilka filmików ale nie bardzo je rozumiem tzn. nie rozumiem tego cofania...
Śieca była kupowana nowa ma jakies 5 mies i dodam jeszcze ze jak juz zpali motor to strzela w gaznik i tłumik... Ewidentnie masz źle ustawiony zapłon. Wykręć świecę w jej miejsce włóż śrubokręt , kręć ręką kołem magnesowym a drugą ręką trzymaj śrubokręt aż wyczujesz, że tłok doszedł do GMP , obserwuj moment otwarcia przerywacza ( ja tam między platynki...
Zimmeringi są nowe, bez paniki... Cała elektryka jest nowa, zbudowana od podstaw, iskra jest jak szatan. Aktualnie ogar odpalił, pochodził na wolnych pół godziny, prejechałem 300 metrów, zgasł i koniec. Nie ma siły żeby go odpalić. Iskra jest, paliwo dochodzi, popchnę go dość szybko na 1 biegu to przerzuci kilka razy, ale nie odpala. Zapłon ustawiłem...
Witam, dziś zrobiłem simsonem około 30-40km, aż nagle zaczął przerywać i zgasł, pierwsze co wymieniłem kondensator, ale to nie pomogło bo nadal nie pali, iskra dochodzi do cewki butelkowej, ale z niej nie wychodzi, cewka wn oraz platynki (przerywacz) maja około 3 tygodnie, sprawdzałem dwie cewki butelkowe i na żadnej nie ma iskry, a w simsonie kolegi...
Fiat 125, 126... i jakoś nie psuły Wcale, tylko co 2 tygodnie ustawianie przerwy na przerywaczu a zimą jak zawilgły i przestawały łączyć to już całkiem jaja Pomógł moduł podpinany pod platynki co pociągało wy eliminowanie kondensatora-o co min chodzi autorowi Kwestia regulacji przerwy pozostała Pomogło do żywotnio zamontowanie układu bez stykowego-działa...
Platynki będą się mniej zużywać ale większy wpływ na pracę silnika ma zużycie plastiku współpracującego z metalową krzywką które powoduje zmniejszenie przerwy na stykach i opóżnienie zapłonu.Zyskasz tylko mocniejszą iskrę i mniejsze zużycie platynek ale musisz przejeżdzić pare tysięcy kilometrów żeby to zauważyć.
Witam! Posiadam Simsona sr 50 od 3 lat. Rok temu robiłem malowanie. Przy okazji rozebrałem silnik by zobaczyć czy wszystko jest ok. Gdy go poskładałem nie chciał wchodzić na max obroty. Ustawiłem zapłon itd. Kupiłem nowy gaźnik, cewkę zapłonową( tą w iskrowniku) świecę, kondensator, platynki. Ma moc tylko robi przerwę na średnich obrotach a na wysokich...
Jak wymieniłeś kondensator , to teraz sprawdź dokładnie przerwę na przerywaczu, jego stan-platynki i czy on czasem nie ma gdzieś przebicia(młoteczek). Cewka-to co napisał rbiesiada-też jest do inspekcji. Gaźnik też nie zaszkodzi dokładnie przedmuchać i pływak sprawdzić, chociaż bardziej to wygląda na układ zapłonowy. Świeca, kabel od niej :?:. Jeżeli...
Platynki w Maluchu powinny mieć przerwę 0,47-0,53mm,tak więc przyjmowało się 0,5mm.Co do zapłonu to jest tak; Jeżeli nie posiadasz lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu,to można dość precyzyjnie ustawić zapłon zapomocą kontrolki wykonanej z żarówki 12V2W. Ustaw koło pasowe na znaku na obudowie 10 stopni,nastepnie podłącz jeden koniec kontrolki...
Chce zastosować go w silniku pulsacyjnym. Chce zrobic elektroniczny przerywacz. W motorach tzw. platynki gdy kolo zamachowe robi obrót to rozdziela platynki co powioduje przeskoczenie iskry ,a ja potrzebuje takiego przerywacza ktory sam zrobi przerwę bez potrzeby użycia kola zamachowego. Coś takiego jak na tym filmie jest pokazane miedzy 44 a 65 sekunda...
po ustawieniu przerwy podlacz zarowke miedzy mase iprzewod cewka aparat ustaw 10stopni przed zz zarowka ma sie zaswieci poczatek rozwarcia stykow
nie masują przypadkiem ,lub nie są popękane i stąd robi się przebicie. Nie sądzę. Wygląda jakby energia zgromadzona w indukcyjności cewki nie mogła się rozładować prawidłową drogą tylko "wracała przez uzwojenie pierwotne. Przecież iskry o długości 1 cm nie uzyska się z samego obwodu pierwotnego. Tam generowane jest max 300V a ono przepije dziesiąte...
Witam. Przeczyściłem platynki, na początku objawy tylko zmalały, ale kupiłem szczelinomierz i ustawiłem dokładnie 0,5 mm przerwę i teraz śmiga aż miło ;) Dobrze, że napisałem tutaj post, bo mechanik, którego pytałem mówił, że rozrząd do wymiany, a ja nie słyszałem jeszcze aby ktos rozrząd w maluchu wymieniał. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Dzięki za odpisanie byłem dzisiaj trochę pogrzebałem i tak odkręcam śrubę spustową od komory korbowej paliwo zalatuje i nie wkręcając śruby odpala za raz tylko obroty łapie duże, potem wkręcam i palę i odpala i nawet weszła na obroty parę razy i znowu nie chce zapalić, i znowu dużo paliwa w komorze korbowej. Gaźnik nowy PRL nie używany a przerwa na...
Dziękuję za porady, jutro się zabieram za czyszczenie, na pewno poinformuje o wynikach :) Dodano po 6 Jak już mam ten temat, to mam jeszcze inne pytanie, ustawiałem przerwę między platynkami 0,3 mm i chodził nie równo, raz iskra "skakała" jak zdjąłem kapę , a raz nie, jak zwiększyłem przerwę jest częściej iskra, ale wolałbym mieć tyle ile ma być, czyli...
Witam Robiłem ostatnimi czasy remont silnika w wsc'e i ciągle mam jakieś problemy chyba z zapłonem. Problemy jakie się pojawiły: Jak już udało mi się ogarnąć temat regulacji gaźnika i zapłonu ,żeby równo pracował w trakcie jazdy i nie przerywał odstawiłem motor na dzień. Następnego dnia były już cyrki. Silnik przerywał, szarpał, nie dało się jechać....
Najlepiej czujnikiem zegarowym. Wstępnie można "na oko" przykładając coś cienkiego w pobliże pierścienia ślizgowego i obserwując przerwę przy obracaniu wałem. Daj zdjęcia, bo te twoje opisy nie wiele wnoszą. Może być sklepana młotkiem powierzchnia o którą się opiera podstawa krzywki i będzie d..pa.
Witam od pewnego czasu simson zaczął mi przebijać świece tak z 5 poszło po przejechaniu 20 kilometrów, aż pewnego dnia odpaliłem simsona przejechałem 300 metrów i simson zaczął gasnąc tak że bez gazu jechał dojechałem do domu wkurzyłem się przeczyściłem gaźnik kupiłem platynki(były spalone) świece i kondensator(był uszkodzony prze niego paliło świece)...
witam, mam malucha, zapłon platynki, cewka ta duża z kablami bezpośrednio na świece,(nowy akumulator, rozrusznik dosc stary na kluczyk ale dobry), gdy jest zimno przychodze, kręci wolno, ok, tyle ze musze z 30, 40 sekund kręcić, z przerwami 5 sekundowymi by zapalił, raz wziałem drugi akumulator podłączyłem bezpośrednio pod cewke, kręcił wolno ale do...
Prawdopodobnie nie dochodzi paliwo, albo świeca, kondensator, przerwa na przerywaczu... za mało danych :) Mam taki problem. Mam simsona s51 od niedawna ale jedzie tylko 55km/h , a ztego co tu wyczytuje powinien jechac duzo wiecej. Oprócz tego ma troche mało mocy. Co pordzicie ? - - Pomóżcie -- Co można poradzić...sprawdź kompresje, ustaw wyprzedzenie...
witam mam nietypowy problem. w silniku simsona s51 gdy go kupiłem zauwarzyłem za mam nowy zapłon i koło magnwsowe w simsonie mam zaplon 12v platynowy przerawa ustawiona na 0,4 mm silnik gasnie a puzniej ciezko go odpalic zauwarzyłem ze mam dwie przerwy na przerywaczu jedna przed górnym matrwym punktem (ta wlasciwa) a druga pojawia sie gdzies gdy tlok...
Witam mam problem z WSK 125 nie chce palić miałem już kilka takich motorów i w każdym sam składałem silnik i robiłem remont niekiedy od zera. Ale z tą WSK nie daje rady! Ustawiłem dobrze zapłon, platynki, kupiłem nowy kondensator, świece pożyczyłem gaźnik, całe inne magneto i cały aparat zapłonowy od innej WSK na chodzie, i nic iskra jest bardzo dobra...
Na przerywaczu ustawiłem około 0,4 Dodam że jak ją ustawiłem tak żeby platynki otwierały się gdy tłok jest w GMP to paliła dość dobrze tylko po rozgrzaniu nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie Z tą przerwą to miałeś po części racje po zmniejszeniu jej do ok 0,1mm jawka nareszcie odpaliła. Jeszcze się nie przejechałem bo nie mam przedniego koła (przebiło...
W sumie to nie zrozumiałem za wiele... Ale założyłem inny, trochę krótszy kabel do świecy i iskra wydaje się mocniejsza. Nie wiele to jednak zmieniło. A to co jest po tym o wyciąganiu gaźnika z pudełka w ogóle jest mi obce xd możesz wytłumaczyć co mam zrobić? :D I dzisiejsza sytuacja.. odpalił normalnie na drugie kopnięcie. Chodził na troszkę wyższych...
Witam, Dziś wymieniałem cały napęd w Simsonie SR 50 88r 6V platynki, odpaliłem go normalnie po nocy na 1 z ssaniem żeby sprawdzić czy wszystko jest okey i czy łańcuch nigdzie nie zawadza (dekiel był zdjęty). Po złożeniu wszystkiego w całość wymieniłem ELBĘ bo moja była zła bo nie działały kierunki. Potem była próba odpalenia i nie odpalił podpiąłem...
przede wszystkim przejrzyj zapłon - najważniejsze - czy magneto nie jest pokrzywione, czy nie ma luzu na ośce - jeśli tak - wymieniaj, płać itp. sprawdź zapłon (przerwa 0,2 mm na platynkach) a najważniejsze - sprawdź gaźnik!!!! - przeczyść koniecznie, wyreguluj (wkręcasz śrubę od mieszanki na full po czym odkręasz o 2 obroty, odpalasz i kręcisz tak...
Zbliż samą końcówkę kabla WN do cylindra - jeśli przeskoczy iskra - problem tkwi w fajce, ew w świecy. Jeśli dalej iskra się nie pojawia, a kondensator jest sprawny i cewka podaje prąd - pozostaje przerywacz - zmniejsz, ew zwiększ przerwę na nim - nie mam książki przy sobie ale chyba wartość 0,4 mm jest poprawna. Przy wszystkich tego typu pracach polecam...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Spotkałem się z tym, ze czop wału obraca się w przeciwwadze i zapłonu nie da się ustawić Taka sytuacja może wystąpić tylko w wałach składanych z części. Tzn przy czopach wciskanych w przeciwwagi. Tyczyło to WSK, Jawy, CZ. Szczególnie goowniane były WSKi. Tu obrót czopa w tarczy przeciwwagi był "normalny". NRDowskie produkcje miały wały odkuwane. Tzn...
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Jestem tu pierwszy raz więc witam wszystkich. Mam WSKę (jak w temacie), nie znam przeszłości tej maszyny. Na początku odpalała bez problemów, pracowała równo aż stanęła. Przyczyną okazał się ścięty klin ustalający pozycję koła magnetycznego. Po zakupie nowego koła oraz wymianie na (na nowe) cewki WN, kondensatora, kabla WN, fajki i przerywacza motorek...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
chodzi nie równo i iskrzy na platynach a nawet nie na polu styku lecz gdzieś obok, J jeszcze napisałeś że iskra była tylko gdy na platynkach i na świecy przerwa była bardzo mała oglądnąłem to nagranie i raczej wygląda mi to na problem tego przebicia z platynek na korpus silnika Hm ? wiesz podczas rozwarcia platynek powstaje bardzo duży ładunek energii...
Witam kolegów. Zwracam się do was z problemem jaki występuje w moim Ogarze 200. Mianowicie po odpaleniu silnik zaczyna gasnąć tak, jakby tracił iskrę. Jedynym sposobem, żeby utrzymać jego pracę to dodawanie gazu, lecz nawet przy lekkim dodaniu gazu silnik gwałtownie wkręca się na wysokie obroty, by za chwilę "przerwać" i zgasnąć (chyba, że znów dodam...
Gdyby przerwy na zamkach pierścieni były zbyt małe to byś szybko zatarł silnik. Skoro ma małą moc, to w zasadzie jedyną przyczyną jest nieszczelność tłoka z pierścieniami w cylindrze. Zakładam, że zapłon jest wyregulowany prawidłowo i jest odpowiednie paliwo. Świeca po wykręceniu (po spokojnym przejechaniu kilku kilometrów) powinna być szara - jest...
Właśnie, mam dwie myśli na ten moment skoro jest to silnik od forda transit to w sumie takowy silnik musiał już mieć gdzieś oryginalnie zapakowany taki czujnik halla ale teraz pytanie gdzie go szukać i czy jeszcze działa 😮😑 Czy był/jest zainstalowany, to zależy z którego roku produkcji pochodzi ten silnik, oraz jego rodzaj. Jeżeli produkcja...
Pisząc "przejście", miałem na myśli "buzer(ciągłość przewodów)" w mierniku. Mierząc "ciągłość połączenia przewodów" między masa cewki a białym przewodem, buzer się załącza. Zostaw te "przejścia". To zupełnie bez sensu. W tym układzie rezystancje są tak małe, że nawet pomiar omomierzem multimetru na najniższym zakresie jest trudny. Jak się ma trochę...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Witam. Tak jak w temacie moja wsk ma iskre,paliwo i jest szczelna kilka dni po kapitalnym remącie. Problem polega na tym że raz odpali raz nie a jak odpali to wkreca się jak by stopniowo na obroty wygląda to takmanetka do połowy obroty rosną i nagle grach jak by straciła iskre gaśnie i przy niskich obrotach dalej chyta. MIENILEM kondensator kilka razy...
Masa to są metalowe części cewki. Zwarcia uzwojenia do masy łatwo nie wykryjesz, ale jeśli wartości są zbliżone do podanych przez kolegę (at)klm787 i nie ma uszkodzeń mechanicznych typu wgniecenia to można założyć że cewka jest ok. Wtedy trzeba sprawdzić czy założona na silnik podaje iskrę na wykręconą świecę (łatwiej kręcić). Należy sprawdzić wartości...
sprawdź, czy dobrze podłączyłeś taśmy przy napędzie i płycie głównej, ewentualnie czy nie uszkodziłeś platynek na taśmach, ewentualnie przerwanie taśmy lub wyczyść platynki taśm alkoholem.
Cześć! Zacznij od wyczyszczenia i wyregulowania przerwy "platynek" i sprawdź połączenia. Zapłon ustaw tak: Do aparatu dołącz jakąś żarówkę na 12V do tej kostki co kabelek dochodzi do aparatu i do masy. Następnie pokręcając kołem pasowym na wale (w prawo) ustaw tak, żeby kreska na kole pasowym i kreska na obudowie pokrywały się w momencie zaświecenia...
totalnie nie wiem co tam jest napisane, ale czy to nie jest szczelina miedzy platynkami i wyprzedzenie zaplonu? http://members.chello.pl/ezawadzka1/riga... Dokładnie tak, przerwa między platynkami i wyprzedzenie zapłonu. Ustaw najpierw przerwę na 0,3-0,5mm a potem wyprzedzenie zapłanu.
Witam, Posiadam Simsona S51 z instalacją 6V, zapłon na platynkach. Zacznę od tego że początkowo miałem problem ze światłami. W żadnym wypadku nie mogłem uzyskać tylnego światła pozycyjnego. Dyskusja toczyła się w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Postanowiłem przejrzeć całą instalację i poprawić ją według schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5107348100_...
Witam. Mam problem odnośnie mojego Simsonka s51 na gaźniku 16n1-11 zapłon platynki. A mianowicie dzisiaj jechałem i w delikatnie przerwał myślałem że jakiś paproch zaleciał więc to olałem bo jechał normalnie ale problem powrócił i zaczął przerywać aż zgasł. Próbowałem odpalić ale zaczął strzelać w wydech. Po x kopie odpalił ale nie chciał się wkręcić...
https://obrazki.elektroda.pl/7988685600_... Chciałbym przedstawić wnętrze oraz zasadę działania cewki zapłonowej z kosiarki z silnikiem Brigss & Stratton. Od dawna byłem ciekaw jak te cewki działają, a znalezienie materiału na ten temat było dla mnie trudne. Problem w rozumieniu był taki, że w normalnych rozwiązaniach z magnetem...
Brak przerwy na platynkach lub zły styk na platynkach. Zacznij od wyczyszczenia styku platynek - czyli od włożenia kawałka papieru ściernego (500) i poruszania nim przy zamkniętych platynkach. Trzeba wyczyścić styki na kowadełku i młoteczku od platynek. Jeżeli to nie pomoże to trzeba ustawić odpowiednią przerwę na nich. Przerwa ma mieć 0,5mm przy największym...
Też obstawiałem 0.3-0.4 mm. Ze wskazaniem na 0.3. Jednak przy zużytym ślizgaczu młoteczka trzeba ustawiać tak jak pisał tomasz021993, czyli nawet 0.1! W przeciwnym razie przerywacz się nie będzie zamykał i iskry albo nie będzie w ogóle albo będzie niestabilna. W takiej sytuacji pomaga wymiana przerywacza. sv125 Nie zapomnij o nasączeniu filcu (o ile...
Jest to zapłon bateryjny.Przewód ze stacyjki z poz 15 lub54 jest wpięty do cewki zapłonowej w poz 15.Z pozycji 1 cewki zapłonowej przewód idzie przez platynkę przerywacza a następnie kowadełko na masę.Wskutek obrotu wałem przerywacz pracując podaje napięcie impulsowe na wtórne uzwojenie cewki a zaindukowana energia w cewce powoduje powstanie wysokoego...
- Przerwa miedzy stykami przerywacze jest około 0,3. - Przerwa na świecy ustawiona 0,5 mm. - Iskra na świecy jest koloru niebieskiego. - Świeca jest mokra. - Silnik stawia wyraźny opór i jak jest tłumik odkręcony, to czuć jak by chciał zapalić. Ale jak jest przykręcony to tego nie słychać. Tłok był nieruchomy, bo cylinder zardzewiał.
iskra platynki dobre platynki iskry platynki
opticum combo falownik yaskawa v1000 schematy ładowarek uniwersalnych
Delikatne podskakiwanie auta na światłach - przyczyny i rozwiązania Tryb serwisowy w LG TV 43UT81006LA: Jak włączyć?