Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Maja zacząć się otwierać przed gmp. Zamykają się jak krzywka pozwoli. Dodano po 1 Jak tłok idzie do dmp to jest ruch tłoka w dół. Ty masz ustawić na ruchu w górę. Czyli do gmp ma 3 mm przed. Użyj żarówki.
Platynki się nie przestawią, tylko pewnie stopka przerywacza się ściera i zmniejsza się przerwa na przerywaczu, a co za tym idzie zmienia się punkt zapłonu. Tam ma być kawałek filcu nasączony olejem do smarowania krzywki. Jeśli zamontowałeś nowe platynki, to zapewne chińskie z plasteliny i nie dojdziesz do ładu, bo ciągle będzie się ścierać. Druga sprawa...
Witam :) Zastanawiam się gdzie zakupić dobry kondensator i platynki do mojej WSK-i 125 z 1984r. Patrzyłem na JackMotors.pl i platynek jest duży wybór, nie wiem które najlepsze. Może ktoś ma sprawdzone źródło gdzie kupię dobre platynki i kondensator do Wiesi? Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam ;)
Z ta linką przy kierownicy, to już trochę przesadziłeś :D Tak miały duże motocykle z ii wojny swiatowej i ich rosyjskie podróby patrz MK. Teraz robi sie to na procesorach. Sam zapłon w wersji CDI nie wymaga aku i jest banalnie prosty. Jednak zapłon ze zmiennym, w sposób kontrolowany, wyprzedzeniem wymaga procesora a procesor stałego napiecia 5 lub 3.3V....
Odłącz kondensator i czerwony przewód od zacisku .Weź miernik i sprawdź czy jest dobre przejście między sprężyną młoteczka,młoteczkiem przez kowadełko do masy.Przekręć wałem i sprawdź co pokazuje miernik.Wygląda że słabe przejście,lub jego brak,co wywołuje przeskok na śrubę.
tu jest inny http://obrazki.elektroda.net/21_11866899...
Nie wiem jakbyś dokonał samej przeróbki głowicy w celu montażu dwóch świec zapłonowych, ale czy wiesz że taka przeróbka niekoniecznie przyniosłaby porządany efekt? Taka przeróbka może pogorszyć osiągi silnika przez niekorzystny kształt komory spalania. Dwie świece na cylinder to dobre rozwiązanie w przypadku silników 4T o dużych średnicach cylindra...
zawsze przed założeniem nowych platynek smarowałem filcyk założenie nowego kondensatora też nic nie dało tak jak mówiłem po przejechaniu ok 100km ślizgacz młoteczka tak jakby sie przytapiał i przerwa zmniejsza sie i świeca robi sie czarna gdy na nowo ustawie przerwe to za jakieś 20 km simak gaśnie i platynki są do wyrzucenia nie wiem czy to może być...
A jaki styk ma przerywacz? Teraz dobre platynki to sztuka znaleźć! Nawet nowe trzeba podoginać żeby styk był na całej powierzchni.
Dostałem simsona s51 do naprawy silnika złozyc 1 z dwóch i mam dylemat bo troche instalacji jest na 6 volt a troche na 12v jak odróznić cewki ,prądnice oraz platynki czy są na 6volt czy na 12volt. dziekuje jak wybrałem zlą kategorie to prosze mi napisac to zmienie na dobre
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Zapytaj w sklepie o kompletny zespół przerywaczy zapłonu, platynki razem z podstawą. A najlepiej zrób dobre zdjęcie tego co tam stworzyłeś z nimi, może będzie widać co Ci się nie udało.
no możesz dać tak jak piszą i jedno i drugie ustawienie jest dobre ważne żeby było przed gmp a nie po w mz-ce kiedyś musiałem ustawić ok 2mm bo inaczej za szybko wybuchała mieszanka co skutkowało że silnik dostał wstecznych obrotów a jeżeli nie masz iskry na większej przerwie to wyrególuj platynki tak żeby była chyba że świeca ma przebicie
Platynki mają się otwierać 3 mm przed GMP, a przerwa na platynkach 0,4 mm.
A więc na wstępie przepraszam za długi okres bez odpowiedzi. Babuszka śmiga aż miło. Dzisiaj pocięła 3m drzewa (liściaste). Powodem nie działania był zawilgocony i ogólnie zasyfiony cały układ zapłonowy ?? tzw. platynki ?? tak powiedział dobry sąsiad który to wszystko wybebeszył i poczyścił. dodatkowo zasugerowaliście koledzy czyszczenie gaźnika też...
hmm a jest moze zaoliwiona albo cos takiego?? jeszcze duzo zalezy od swiecy np ja raz kupiłem iskre i tyle niechce jej widziec poprostu niezdała egzaminu ja jak miałem elektoniczny zapłon tzn na module to zakładałe bosha taka na 4 styki z krutkim gwintem miał lepszego kopa i niezdazyło mi sie zeby sie z nią cos podziało umnie taka swieca kosztowała...
Ustaw tak zapłon żeby platynki się rozwierały przed górnym martwym punktem tłoka.
tak jak kolega balonika3 podaję to zrób, jak nie ma iskry sprawdź świece lub platynki
mam taki sam silnik ale niewystępuje umnie samozapłon napisz czy ten samo zapłon masz na gazie czy na paliwie, po pierwsze gażnik ci leje zalewa czarny dym z rury regulacja składu mieszanki śróba regulacyjna z góry przez filtr powietrza , świece przerwa 0.7 , przerywacz dobre platynki niewypalone 0,40 nowy 0,45mm , przedewszystkim kable WN , zapłon...
Coś słabo to widzę. Miałeś krzywe magneto, bo pewnie ściągałeś bez ściągacza. Coś tam, nie wiadomo co, przeszlifowałeś. Sprawdź, wymień kondensator i licz na szczęście.
Minimalnie przed GMP(górnym martwym punktem). Przez otwór świecy włożyć kawałek drutu i sprawdzić czy platynki (przerywacz) otwiera się minimalnie przed zwrotem tłoka w dół.
Coś tam chyba dostarcza impulsów? Bo nie wiem, czy jest czujnik Halla, platynki?
Witam, platynki z tego co widzę są przykręcone jedną śrubką na torx i tam powinna być regulacja, ustawiasz tak by się delikatnie rozchylały gdy na wałku masz szersze miejsce, potem sprawdzasz jak byś chciał odpalić czy iskrzą.
Moim zdaniem problem tkwi w aparacie zapłonowym,krzywki które otwierają platynki są nierówno wytarte jeden obrót wału to pół obrotu rozrządu czyli co drugi obrót wału masz to samo wyprzedzenie zapłonu.
Dość prostym rozwiązaniem byłoby, tylko zastąpić platynki impulsatorem, a na oryginalnej krzywce umieścić magnesik w oprawce, od tego wyprowadzić kable do modułu i cewki WN. Jedynym problemem byłby moduł na 6V.
Przecież napisał że ominął stacyjke. W simsonie stacyjka przy wyłączonym zapłonie zwiera kabel z iskrownika do masy, chyba jak w wiekszości starszych motocykli Według mnie należałoby wziąć pod lupe platynki o czym napisał kolega KUBA
Powinna iskra przeskoczyć przy pokręceniu magneta ręką. Czyli jeżeli platynki nowe, kabel WN sprawny, kondensator nowy to pozostaje cewka wysokiego napięcia do wymiany. Dodano po 3 Najlepszy kolor iskry to granatowy.
Witam iskra się pojawiła po wymianie cewki zapłonowej. Musiała ta stara być walnięta trochę.
czyli co trzeba ustawiac na zasadzie prob i błędów?
Jak tak czytam te posty to normalnie przeraża mnie to...wywal ten roczny akumulator na śmietnik i daj prawidłowy,maluch stał jakiś czas nieużywany i mogła się rdza powierzchniowa na cylindrach zrobić i to go blokuje,proponuje spróbowac z w pełni sprawnym akumulatorem,a jak nie to włozyc ten stary(bo jakieś tam napięcie ma) i spróbować tego malca na...
"Nawet plytka z diesla nie ma opcjii iskrownika do odpalania bedzyny ..." Ale jaja iskrownik i może jeszcze platynki.
Witam wszystkich forumowiczów. Jako iż jestem posiadaczem simsona s51 z zapłonem platynkowym to chciałbym trochę zmodernizować mojego simerka. Otóż kupiłem od kolegi za 10 zł moduł odcięcia zapłonu i chciałbym go dołączyć do simka. Problem tkwi w tym że na zapłonie platynkowym on nie działa. I pytanie brzmi czy da się go jakiś w inny sposób go podłączyć...
http://www.mzetz.fora.pl/warsztat,13/prz... Poczytaj, bo nie potrafię Ci wytłumaczyć w tym momencie jak to robić- mimo iż robiłem to wiele razy. Po prostu przerwa nie może być ani za duża, ani za mała - ja to robię raczej doświadczalnie - ustawiasz platynki, świecę przystawiasz np. do cylindra, ruszasz kopnikiem i sprawdzasz...
Sprawdź zapłon, cewke, kondensator, ustawienie platynek. Sprawdź czy Platynki nie mają zwarcia. Spróbuj też od zmiany świecy.
Naprawiłem platynki i nic się nie zmieniło, zamówię nową świecę i spróbuję
Twoje działania z zapłonem tylko pogorszyły sprawę, jak widać. Teraz wygląda na to, że punkt zapłonu jest całkiem źle, skoro się nie odzywa. Próbowałeś na pych? Klin do sprawdzenia, bo jeśli nie spasowałeś dobrze na stożku i nie dokręciłeś mocno śrubą to będzie zerwany. Przerwa na przerywaczu ma mieć 0,3 mm, punkt zapłonu 2,8-3 mm przed ZZ. Nie wiem...
Dodałem nowe zdjęcia teraz lepiej widać
Przerywacz platynki aparatu zapłonowego były niedawno wymieniane ale tam iskrzy To wskazuje na problem z kondensatorem.
To wymień na sprawny.
Kolego w zależności od tego jaki masz typ silnika - starsze miały przerywacz (tzw. platynki) a nowe zapłon elektroniczny - bezobsługowy. Jeśli masz już rozebrany silnik po remoncie, to składając go, (bez względu na typ silnika) musisz zgrać znaki na zębatce wału ze znakami na wałku rozrządu. Zwykle są one dość widoczne, ale słyszałem, iż zdarzało się,...
I jeszcze ten zapłon cały sterownik jest mniejszy o ok 1,5 mm od orginalnego i jak popu szczę te dwie śruby od mocowana iskrownika to on opada Podstawa zapłonu to bezużyteczna podróba, która ma średnicę 108-109 mm, gdzie powinna mieć średnicę równą 110 mm. Pewnie także cały zapłon to chińska podróba. Druga sprawa to gniazdo podstawki w karterach które...
Pokręć aparatem zapłonowym, sprawdź "platynki" ( jeśli są),cięgno ssania( może się zalewa).... Pozdr. J.
Czy masz układ/kostkę ELBA? Opisz dokładnie jak robiłeś pomiary? Miernik,zakres pomiarowy, miejsce przyłożenia sond pomiarowych. Czy aku był podłączony i SPRAWNY ??? Tak nawiasem ori prostownik jest właśnie mostkiem Greatza. Czy go sprawdzałeś i jak?
Witam, kupiłem Honde xl 125, lecz okazał sie zatarty i kupiłem inny silnik, też od tego modelu, lecz okazało się że różni się zapłonem ;/ . Stary silnik przy głowicy posiadał impulsator a nowy ma w tym miejscu platynki. Z platynek wychodzi jeden kabel a z impulsatora w starym silniku dwa. W starym silniku z cewek wychodzi 5 kabli a w nowym tylko 4....
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Witam. Posiadam trójkołowca z silnikiem WFM 125. Moglby mi ktoś opisac czy wyslac jakas prosta instrukcje do regulacji gaznika, zaplonu i platynek? Proszę o szybka odpowiedz i z góry dzięki za pomoc.
Najlepiej myślę zacząć od właśnie od takich drobnostek jak sprawdzenie iskry na świecy( ewentualnie wybrać kilka,i wybrać najlepszą). Jeżeli rozkręcasz manetkę i gaśnie to możliwe że zapłon jest źle ustawiony, o ile dobrze pamiętam można platynki przeczyścić. No a jeżeli na wolnych obrotach tak wariuje i gaśnie to by należało wyregulować dyszę od wolnych...
Można się pokusić na eksperyment z dwoma cewkami 6V(Jawka ) połączonymi szeregowo,jak to będzie działać,nie wiem .Wiem tylko że w taki sposób łączono.Jaki wpływ na żywotność platynek to ma ,to zależy jaki prąd będą pobierać cewki. Dodano po 7 Co do cewki z CC.i podobnych ,należy sprawdzić jaki prąd pobiera uzwojenie pierwotne cewki .Jeżeli 3-5A oczywiście...
Jak ustawić platynki w tym motorowerze? Każda odpowiedź cenna, bo nie chce mi ruszyć.
iskry platynki iskra platynki przerywacz platynki
visual zapis pliku vacum volvo czujnik temperatura analog
hilti udaru bateria parkside styki
Schemat obrotomierza analogowego i cyfrowego na NE555 – tachometr, wskaźnik, układ monostabilny Zwarcie w Peugeot Boxer 2.8: dymienie i zapach spalenizny