Więc pewnie chlapie wałek rozrządu - to nic nie znaczy. To nie jest wyznacznik jakości i stanu technicznego silnika.
W pierwszej kolejności najlepiej podpiąć pod tester i powinieneś otrzymać odpowiedź co spowodowało że złapał tryb awaryjny. Ale plucie olejem przez intercooler to chyba tylko turbina. Nie inaczej - zużyte łożyskowanie i uszczelnienia wirnika turbosprężarki
Magik jesteś! Szacun! To plucie olejem to może być zamarznięta odma (czyli wąż odpowietrzający skrzynię korbową). W takim przypadku rozgrzałbym silnik na wolnych obrotach przy otwartym korku oleju. Jeśli nie pomoże to spróbowałbym wąż wyczyścić. Jak i to zawiedzie to liczyłbym się z najgorszym - uszczelka pod głowicą. P. S. Nie wiązałbym ewentualnego...
Tak to jest 2-sów
tomekodziem dzięki za odpowiedź. Mam kolejne pytanie, gdzieś w Internecie wyczytałem, że do HS11 wchodzi około 120ml oleju. Ja wymieniłem teraz wszystkie łożyska plus pierścienie i niestety cały czas wyrzuca mi olej z odpowietrzenia skrzynki korbowej. Ale łożyska toczne zostały założone te z własnym smarowaniem czyli zabudowane. Pomyślałem, że może...
Tak troszeczkę za bogato. Ale źle nie jest. Plucie olejem z kolanka to tylko nieszczelność na połączeniu. A jak silnik reaguje na gwałtowne dodanie gazu?
nie wiem czy ten model ma pierścienie na cylindrach Też nie wiem na 100%, ale stawiam na to, że nie ma. Za to ma olbrzymi stopień sprężania. czy jest możliwość przeróbki tego agregatu na kompresor? Zrobić zawsze można, ale wróżę krótki żywot sprężarki. Do tego plucie olejem i problemy z korozją, a przede wszyskim z przegrzewaniem. Sprężarki chłodnicze...
Kolego abstrahując od doboru zbiornika -jak rozwiązałeś problem typowy dla kompresorów chłodniczych tzn plucie olejem z kompresora razem z powietrzem?
Powiem Ci że też kiedyś miałem przygodę z takim kompresorem tylko o dumnej nazwie Herkules ... no cóż masa hałasu plucie olejem i brak części jak coś padnie (pierścienie tłokowe) ... chińskie "cudo" :) żadnych panewek na korbowodach .... wykonany tak że remontu już nie przewidziano dla niego ... Tanio kosztuje i krótko pracuje ... tak można to podsumować...
Kolego Jeśli jeszcze nie wymieniłeś pierścieni to przy okazji, kiedy odkręcisz głowice sprawdź zawory. Głównie czy nie ma luzu między trzonem a prowadnicą. Plucie żywym olejem to często efekt właśnie tego luzu.
Witam. Mam taki sam silnik w Delice (patrz avatar). Jeśli chodzi o plucie olejem z odmy to niestety normalka. Niewiele osób zwraca uwagę na separator w pokrywie zaworów a angole zakładają patent, który nazywają "oil catch can". Możesz zobaczyć na fotkach. http://www.mdocuk.co.uk/forums/viewtopic... Opróżniają go co serwis i tyle. Ja natomiast...
Dzięki za odp. (at)kamilo23 Gdzie on się znajduje? (at)Staszek49 Kosiarka była używana jak trafiła do mnie. Mógł ktoś grzebać. Linka po prostu się urwała przy tej rączce z żółwiem i zrobiony by haczyk. To plucie olejem zaczęło się po tym jak koszone było po nierównym terenie. Jak udrożnić odmę? Poziom oleju był normie. Oczywiście jak wypluwa jest go...
Mam kompletną sprężarkę, tylko przywiozłem ją w częściach i mogłem po prostu zamienić któryś przewód od separatora. Żeby nie zbytnio nie marnować Waszego cennego czasu wystarczyły by jakieś zdjęcia poglądowe całego zespołu (śruby, silnik, chłodnica, separator, regulator ciśnienia) W mojej okolicy niestety nikt nie posiada tego ew. podobnego modelu demaga....
ale co moze isc nie tak skoro wszystkie czesci nowe glowice po remoncie wiec mysle ze plucie olejem ustanie ,a co do tych trybow rozrzadu to zaloze chyba stare i zobaczymy co bedzie dalej
Siemanko . Nie wiem jak inne firmy [ nie mówiąc już o samoróbkach] aaallleee w standardowych wytwornicach dymu znajdują się dwa czujniki . Pierwszy ,, termik ''który zabezpiecza przed przegrzaniem oraz drugi czujnik który nie pozwala na ,, plucie '' olejem jeżeli jego temperatura nie osiągnie wymaganej wartości [ czyli po prostu nie wytwarza dymu tylko...
Przebiegu to on dużego nie ma jesli jest prawdziwy. Prawdopodobnie pierścionki zardzewiały i złapały do tulei. Można było by próbować go ruszyć, ale skoro pluł olejem to nie ma sensu tylko rozbieraj górę. I rób go porządnie jak chcesz żeby działał dobrze. Nowe zestawy tłok, tuleje pierścieni. Głowice do sprawdzenia regeneracji, wtryski to samo. Olej...
.,,..Pluje olejem z rurki....." Bo temperatura uzwojeń zrobiła się taka, że nastąpił termiczny rozkład izolacji drutu nawojowego , co wydziela sporą ilość gazów, także olej w sąsiedztwie uzwojeń zaczął wrzeć, to razem spowodowało wzrost ciśnienia w obudowie i wypchnięcie oleju. Proste prawda ? Dodano po 3 Moim zdaniem jak by się spaliła to czuć by było...
Trochę źle mnie zrozumiałeś, chodziło mi, że sam separator kosztuje 400 zł . Tak separator jest właśnie w tej puszce. Po jego wymianie plucie olejem ustanie, a i ilość wody w powietrzu powinna się zmniejszyć. Odwadniacz jest firmy Atlas Copco - trafiła mi się literówka. Separator i odwadniacz znajdziesz w firmie Hercu Pneumatic k. Kielc (wpisz w google)-...
Witam. Wymieniłem już płytki w zaworkach. Sprężarka bije spokojnie 10 atm lecz czujnik ciśnienia ustawiłem na 7atm. Gumowy wąż założyłem gdy okazało się że sprężarka pluje olejem z nieszczelnymi zaworami po wymianie płytek na zaworach plucie olejem ustało. Mam pytanie czy mogę zastosować wąż gumowy zakończony zbiorniczkiem np. od płynu hamulcowego w...
Kolego Dany, turbina jest smarowana i chłodzona olejem , a kol. Kwok miał na myśli nie plucie , tylko przepuszczanie oleju. Gdyby pluła , byłaby niegrzeczna , a ona jest zepsuta. Pozdrawiam.
Spalanie na niebiesko i plucie olejem to ewidentnie silnik gdzieś bierze olej i go spala. Jeśli pluje olejem z wydechu to musi dostawać się całkiem spora ilość tego oleju. Co z teorią kolegi apwarsztat przerabiałem ten temat w scenic-u parokrotnie gdy zimny - obwód świec żarowych gdy rozgrzany - nieszczelność turbo, często może się komuś wydawać że...
odpali i wylatuje część dymu przez tłumik a druga część przez gaźnik:( Ewentualnie myślę ze może być zapchany tłumik ? Wylej wodę z tłumika co przez lata się zgromadziła -Niebezpieczne te plucie przez gaźnik - mnie tak pluł gdy miałem zapchany filtr powietrza (na czas naprawy wywal ten filtr powietrza zdemontuj) lub przedmuch na pierścieniach tłoka....
Cześć !!! Przeczytałem misiek84LG twoją wypowiedz i z niektórymi twierdzeniami nie mogę się zgodzić np. misiek84LG napisał: Na temat tych agregatów krążą różne opinie a wiele z nich jest raczej wyssanych z palca. Co niektórzy sądzą że zużyty agregat pluje olejem a to jest jak najbardziej mylna opinia ponieważ jest to nie możliwe. Można jedynie zauważyć...
Nagar na zaworach, pyrkanie tą motopompą do 3 tysięcy, oszczędne jeżdzenie. No i pozostaje sprawa walenia olejem w dolot ale to już zostawiam takim specom, jak przedmówca. Dodajmy - czarnym.
Ja bardziej martwiłbym się brakiem czynnika w układzie niż tym lekkim "pluciem" olejem sprężarki. To plucie w układ może mieć tę pozytywną cechę że dokładnie oglądając układ chłodniczy można zauważyć jakieś lekko zaolejone miejsce - czyli punkt ewentualnego ubytku czynnika. Może to być na parowniku zamrażarki lub gdzieś na skraplaczu. Parowniki w chłodziarce...
To sprężarka chłodnicza i "plucie" olejem jest normalne, musiałbyś dorobić separator oleju z powrotem.
Panowie Koledzy, znowu rozprawa doktorska nad prostym tematem. A przecież Autor jest amatorem, chce tego wynalazku używać nieczęsto (bo ile razy rocznie pompuje się koła?), więc po co ta cała dyskusja o turbinach? Nie ma to żadnego sensu. Natomiast profesjonaliści, którzy codziennie potrzebują powietrza do kół nie używają do tego celu sprężarki lodówkowej....
Jak się grzeję to za ubogą. A plucie oleju zależy od dodatku oleju.
Jakiś chłodniczy zabytek. Części nie dostaniesz klikając w katalog on-line, trzeba wyciągnąć tłoki, zmierzyć szerokość rowków, głębokość rowków, średnicę cylindrów i szukać czegoś co podpasuje. Oczywiście przy założeniu że to jeden, jedyny problem.
kompresor powietrza zalet nie posiada. Panie, jest cichy, to jest zaleta. Sam przymierzam się do zrobienia swojej wersji tylko tak myślę, że wołałbym jakoś tak zrobić żeby kompresor był na butli, tak aby zajmował jak najmniejszą powierzchnie. Czy wydłużenie rury pomiędzy kompresorem a butlą zniweluje "plucie" olejem?
Witam. Chciałem zapytać co może być przyczyną białego kopcenia z wydechu oraz "plucie' olejem z wydechu. Betka ma przejechane 300 tys. km. Silnik wyraźnie jest słabszy i chodzi nie równo. Jak się rozgrzeje wydaje się że jest oki.
Jak w temacie. Póki co nie zawężajmy się do konkretnego silnika, tylko bardziej ogólnie- pytanie o wpływ zatkanego dpf na dymienie z korka wlewu, ewentualnie dodatkowo "plucie olejem". Jeśli ktoś może się pokusić o sensowną analizę teoretyczną- czy może czy nie może dymić...chętnie poproszę ( zakładając że inne podzespoły silnika są sprawne np odma)...
Witam otóż niedawno kupiłem lagunę 2 2.2 dci 150koni z 2003 r. Dziś jak umieściłem z przodu córkę w foteliku, wyłączyłem przełącznikiem poduszkę powietrzną, po odpaleniu samochodu wyskoczył błąd, że nie ładuje akumulatora stop serwis, po powrocie do domu samochód już nie odpalił (to oczywiście wina pewnego stopnia rozładowania akumulatora) otóż czy...
"Plucie" olejem nie musi oznaczać, że sprężarka jest wysłużona. Podobnie "dym" wydostający się z wnętrza od razu po włączeniu, będący w istocie mgłą olejową. Powodem tego zachowania jest olej, który dostał się tam gdzie nie powinien na przykład po położeniu sprężarki w jakiejś dziwnej pozycji. Aby wszystko wróciło do normy, wystarczy normalnie postawić...
Jak napisane wyżej, 1400 obr/min, u mnie pracuje z silnikiem o takich obrotach z przełożeniem 1:1, spisuje się bardzo dobrze, tylko ją ostatnio rozebrałem, aby zaślepić kanał łączący skrzynię korbową z kolektorem ssącym. U mnie silnik 0,75 kW spokojnie daje radę, zbiornik 80 l. Ciśnienie na wyłączniku wył 6 atm, zał około 4, do drobnych prac lakierniczych...
Zobacz sobie na poniższym linku, tam opisywałem swoja sprezarke. U mnie tez na głowice dostaje sie troche oleju ale jest to jakies "plucie". https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Cinqueciento z silnikiem 1100ccm Sporting też jest ciekawe, zresztą tak jak Seicento ale o tym nie pisze bo nigdy nie posiadałem takich pojazdów ale są to te same silniki co w puntach i unach więc myślę że nie ma z nimi większego problemu. Oba modele posiadają cynkowane blachy więc mniej gniją. CC Sporting za 3500 to będzie trup i to nie ze względu...
Więc tak - dokładniejsze oględziny z pomocą taty: Owy wyciek nie jest z obudowy rozrządu tylko z "rurki - prowadnicy" bagnetu do sprawdzania poziomu oleju, sam bagnet był oblodzony. Rozumiem, że jest to woda w oleju ( pierścienie? ) kolejny objaw to plucie z rury wydechowej ( przy przygazowaniu z ręką podstawioną pod końcówkę rury, cała ręka obryzgana...
Tak jak pisałem kolego, stara ma smarowanie lancucha ok. daje calą szlake oleju nowa robi tylko konkretną mgielke i zostaje 1/2 oleju do 0 paliwa. A co ma wplyw w tej starej na plucie mieszanka-paliwem do filtra powietrza ?
A to w takim razie przepraszam, byłem przekonany że tam jest jakis olej... Ale proszę wziąć pod uwage to: Zdemontowałem cylinder i okazało się, że wał moczy się w oleju.
Pod pojęciem kompletny cylinder masz na myśli: tłok, pierścienie, cylinder? Jeśli wymiary są prawidłowe, też luz w zamkach pierścieni, to nie widzę problemu, oprócz zbyt wolnej jazdy. Unikaj: gór, wkręcania obrotów powyżej 70% maksymalnych i jeździj szybciej, 20/h, to rzeź. Po dotarciu, plucie winno ustąpić. Pozdrawiam.
Uwagi odnośnie zastosowania węży i cybantów za 3, 2, 1... :D Oczywiście filtry, odwadniacze powinny być przy wylocie, nie pomiędzy sprężarką a zbiornikiem który sam z siebie działa jako odolejacz. Do czego służą te dwie połączone razem rurki wychodzące ze sprężarki? To nie są czasem końce takiej wężownicy mogącej służyć do polepszenia chłodzenia? Co...
Miałem do czynienia. Pracują z powietrzem bez większych przeróbek, mają pierścienie olejowe. Należy jedynie usunąć pewne elementy z głowic w celu uproszczenia wszystkiego. Możesz z powodzeniem wyrzucić cały osprzęt 'chłodniczy' i zostawić jedynie manometr na tłoczeniu i ciśnienia oleju i zawór wyjściowy. Wydajność 40m3/h. Można założyć silnik 5.5kW/1440rpm....
Ile może z takim pluciem i uzupełnianiem oleju pociągnąć ?
Zawory i olej na szybie? Co ma do pluciem olejem z wydechu regulacja zaworów?
grzanie olejem zużyć olejem zużytym olejem
mixture adaptation sprawdzanie diody lampki excel usuwać wiersz
silnik wkretarki wiatrak modus wspomaganie
SH05601020 – identyfikacja kodu części, silniki krokowe, OEM, Minebea, Sanyo Denki Lincoln Town Car 1998 – prawidłowe napięcie ładowania, alternator, akumulator