Wygląda na to, że silnik pochodzi z wiertarki takiej jak ta: http://www.marcosta.pl/oferta/wiertarki/... W miejscu widocznym na twoim drugim zdjęciu był zamontowany kondensator pod blaszaną kopółką. Zasilanie powinno być podłączone w innym miejscu. Poszukaj wyjścia przewodu po drugiej stronie silnika. Co do pojemności...
Po odkręceniu pokrywy na jej wewnętrznej części nie ma schematu połączeń?
Na tym zdjęciu niewiele widać. Mogę jedynie stwierdzić, że dwie sprœżynki są prawidłowo umocowane, ale czy z przeciwnej strony też? To nie wiadomo. Czy styk na wyłączniku odśrodkowym jest w dobrym stanie ? Otaśmowanie czoła świadczy o przegrzaniu uzwojenia, lub braku dobrego połączenia.
https://obrazki.elektroda.pl/9084439400_... Rozrysowalem w oparciu o powyższe stan pracy silnika. W/g mnie nie wygląda to najlepiej. Nie jestem przekonany co do poprawności takiego połączenia.
Połączenie
Tak. 4cewki 72zw DNEe 0,7mm 4x 2cewki po 30zw, dwoma drutami jednocześnie DNEe 0,95mm. Schemat tak jak na stronie.
W załączniku schematy połączeń W/g foto zasilanie jest źle podłączone
Witam, Mam problem z poprawnym połączeniem silnika jednofazowego z kondensatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2798508900_... https://obrazki.elektroda.pl/5513256300_... Najprawdopodobniej ktoś kiedyś źle go połączył i miał zwarcie i wyrzuca rozłączał bezpiecznik Czy poprawne połączenie to powinno być: U2 czarny kabel...
porównaj uzwojenia w atlasie połączeń silników jednofazowych napięcie na pewno jakieś osiągniesz tylko jak rozwiążesz problem szczeliny między magnesami a rdzeniami szczelina powinna być minimalna im większa spada sprawność .
Wciągarka Einhell Shz600 z silnikiem jednofazowym. Dodano po 21 Schemat połączenia w puszce silnika jednofazowego do wyżej wymienionej wciãgarki.
Witam! Kolego karol99 nie masz racji patrz uważnie na rysunek 12robert12 to jest połączenie szeregowe!
"dcborowiec"]A co gdyby była ? - zwarcia zwojowe. Chodzi mi o to, (czy to aby nie stopiona izolacja)? Połączenia dobre.
W końcu znalazłem wolna chwile żeby zmierzyć rezystancje .. Miedzy przewodami 1-3 jest 15Ω i 2-4 jest 14,9Ω miedzy 5-6 jest przejście , tylko opór własny przewodu. I jak to połączyć w całość? Znalazłem schemat połączeń silników jednofazowych i chyba to ogarniam przewód 1-3 to jedna cewka a 2-4 to druga. tylko nie jestem pewien czy 5-6 to wyłącznik...
Jest to wentylator firmy VTS. Na rysunku jest przedstawiony schemat połączeń w silniku jednofazowym. Chciałbym zrobić sterowanie prędkością obrotową tylko na pierwszym i drugim biegu, nie wykorzystując trzeciego biegu. Nie rozumiem do końca tego schematu, czy może ktoś mi wytłumaczyć zasadę działania. Proszę o pomoc
Bez rozebrania silnika i zmiany połączeń wewnątrz nie zmienisz kierunku wirowania.
Biały to kondensator pracy, zasilanie to czarny. Jak tak to połączenia dobre.
Tak jak kolega wcześniej pisze (przewód powinien być połączony z bolcem w gniazdku) i do tego kondensator 20µ/400V na zaciski U-Y. Zmiana połączenia jak na schemacie spowoduje zmianę kierunku obrotów.
Zakup falownika ? przecież tam masz silnik jednofazowy w nagrzewnicy ....
A co tu szyfrować wszystko pisze na tabliczkach . 1) to silnik jednofazowy nadaje się po przełączeniu . 2)silnik radziecki trójfazowy po połączeniu w gwiazdę 380 V /180W . 3)silnik z szlifierki stołowej produkcji polskiej. 4)silnik rumuński trójfazowy po połączeniu w gwiazdę moc 380V/ 750W . 5)silnik polski 3kW 380V po połączeniu w gwiazdę. Wszystkie...
ohm co ciągle i większości jest to co to jest połączenie w szereg z jakimś uzwojeniem ? Dopisałem
W załączeniu przesyłam schemat aktualnego połączenia silnika. Marek
Taka możliwość zawsze jest, (jeślii lakier zastosowany w silniku pozwoli na bezpieczne rozłączenie tego połączenia), każdy przezwajacz ci to zrobi.
dzieki ,prosze o jeszcze jedna podpowiedz czy ten silnik ma mozliwosc pracy w prawo/lewo.jesli tak to jak to zrobic . Nie, bo ma wyprowadzone tylko trzy przewody ze silnika ( trójka jest zdublowana, jest to połączenie obu uzwojeń silnika ). Dobry elektryk mógłby rozłączyć to połączenie.
Witam. Czy jest możliwość zrobienia przez np. jakiś falownik trzech faz? Mam w piwnicy gniazdko jednofazowe. Chciałbym podłączyć trójfazowe. Czy istnieje urządzenie które zrobi mi trzy fazy z jednej? Myślałem nad podłączeniem silnika jednofazowego i połączeniu go paskiem klinowym z silnikiem trójfazowym, który działałby jako prądnica. Czy to zadziała?
Tak zamazałeś tabliczkę zaciskową że nic nie widać. Ile wyprowadzeń wychodzi z silnika? Narysuj jakiś schemat obecnych połączeń tego silnika.
a może podłączenie gwiazda trójkąt by pomogła? A jakie tu jest? ondensatory służą do hamowania dynamicznego. to akurat racja. Tylko tu prawdopodobnie zachodzi taki przypadek, ze silnik trójfazowy pracuje jako jednofazowy z kondensatorem pracy. Połączenia i styki do sprawdzenia. Czy może być tak, że silnik pracuje tylko na dwóch uzwojeniach? Jakie byłby...
Przy okazji.Na drugim zdjęciu w lewym dolnym rogu jest przełącznik jakiś z guzikiem który odbija po naciśnięciu.Co to może być? Wyłącznik nadprądowy (zabezpieczenie silnika). Jeden z przewodów zasilających powinien być podłączony do wolnej blaszki. Popatrz na wewnętrzną powierzchnię przykrywki (dekla) tam powinien być prawidłowy schemat połączeń.
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
(at)jta na pewno? UWAGA! Przed podłączeniem silnika jednofazowego konieczna jest zmiana jego połączeń wewnętrznych w celu wyeliminowania kondensatora rozruchowego z drugiego linka, który wkleiłem. V.
Z tego co czytam jest na 220 V Tak . Tylko rozumiem że muszę podłączyć jakieś dwa kondensatory? Czy tylko jeden? Nie znam rosyjskiego. Pokaż skrzynkę połączeń.
Witaj Kolego falownik masz jednofazowy dlatego na wyjściu masz 3x230V. W takim wypadku połączenie w trójkąt.
Instrukcję do tej obrabiarki znajdziesz tu – po rosyjsku: http://woodtools.nov.ru/instruc/mogilev/... W tej instrukcji jest schemat połączenia silnika. Silnik: Typ – jednofazowy ИЗ – 6009 Moc: 0,9 kW Obroty: 3000 obr/min Bateria kondensatorów: pracy: 5x10µF podłączone na stałe, rozruchowe 3x10µF dołączane...
Musisz zamienić połączenie uzwojeń poprzez przełożenie blaszek zgodnie z rysunkiem.
Witam. Stefan, to jest jeszcze starszy silnik, typ SZJFe 24b, kondensator według tabliczki znamionowej 180µF. Schemat połączeń jest taki jak podałeś. Rezystancje uzwojeń: -uzwojenie robocze około 1,5Ω; -uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Pozdrawiam. Krzysiek
Tak bezpośrednio do akumulatora, to się nie da podłączyć. To silnik jednofazowy prądu przemiennego (kształt przebiegu: prostokątny, 57 V, 400 Hz, 0,33 A) z pomocniczą fazą kondensatorową (C=0,68 µF). Diagram połączeń dla tego modelu silnika: https://obrazki.elektroda.pl/3712786000_...
Gdyby obroty były odwrotne, to zamień miejscami zaciski jednego z uzwojeń. Na trzech wyprowadzeniach kierunek obrotów zmieni? W jaki sposób? Prawidłowe połączenie: pomarańczowy i niebieski - zasilanie; pomarańczowy i czerwony - kondensator.
Witam,problem jest taki ze ten silnik pracuje z kondensatorem na 1fazie. Nawet bez obciążenia nie chce sie rozpędzić bez pomocy,wiec chciałem podłączyć go na trzy fazy. Czy jest to możliwe jeżeli tak które kabelki użyć (kolory). No chyba ze to niemożliwe. Żadnej tabliczki znamionowej nie posiada i żadnych schematów do połączenia. Pozdrawiam wszystkich...
czy jest to silnik na 2 fazy a nie 230V? nie ma takich silników - czy jest to silnik jednofazowy? podłączenie w/g pierwszego zdjęcia na to by wskazywało, - czy ten kondensator służy TYLKO podczas rozruchu? ale powinien być tam wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe po rozruchu silnika Silnik podłączany był do 230V a na tabliczce jest...
Witam Jest to silnik jednofazowy bez wątpienia co jest napisane na tabliczce znamionowej. Zmanę kierunku obrotów można uzyskać zamieniąjąc początek z końcem uzwojęnia rozruchowego. Sądząc po tabliczce połączeń to silnik w którym faza rozruchowa nie jest odączana a uzwojenia są rozmieszczone jak w silniku trójfazowym. górne połączenie to końce uzwojeń...
Czyli ten silnik można podłączyć w trójkąt tylko w takiej sieci 3-fazowej, w której napięcie międzyfazowe wynosi 230V? A także zasilić go z falownika zasilanego jednofazowo. Lub silnik z jednej naszej fazy (L-N) i dodać kondensator.
1. Uszkodzone uzwojenie fazy rozruchowej, 2. Uszkodzony kondensator, 3. Uszkodzony wyłącznik odśrodkowy, 4. Złe podłączenie kondensatora i/lub zasilania. Zacznij od dokładnego sprawdzenia połączeń, to najczęściej występujący błąd.
To jest uzwojenie 3-fazowe, a nie żadne 1-fazowe. Chociaż mam wątpliwości czy właściwie narysowałeś połączenia.
Rozbierz puszkę do której idą przewody i ten włącznik, jeśli są tam wszystkie połączenia na wierzchu to da rade. http://elektro--hobby.blogspot.com/2016/...
Dysponujesz wyraźnym opisem podłączenia zasilania jednofazowego do zacisków U2 i V2. Do nich podłączysz L i N, jeśli zamienisz L z N , to zachowasz pracę silnika b.z. O kierunku wirowania decyduje sposób połączenia, przedstawiony na schemacie, aby zmienić kierunek wirowania, należy dokonać odpowiednich zmian połączeń. http://obrazki.elektroda.pl/7714460100_1...
Musisz zbadac czy silnik posiada fizycznie uzwojenia 3szt jak trojfazowy W poście tytułowym chyba jasno napisał że to silnik jednofazowy. Moze to silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i kondensatorem tylko wykorzystali zlacze od 3f Raczej na pewno, jest to powszechna praktyka wśród producentów. Czy L zawsze musi być z kondensatorem? Jak na zasilaniu...
tego nie zrobisz tym przełącznikiem. A czemuż to ? :D I tu i tu ,,krzyżujemy " połączenia.
Problem rozwiązany. Po zmierzeniu rezystancji okazało się ,że silnik posiada jedno uzwojenie robocze i dwa uzwojenia pomocnicze. Odpowiednie połączenie tych uzwojeń pozwoliło dokonać zmiany obrotów. Oczywiście , sposób przyłączenia kondensatorów został zmodyfikowany jak dla normalnego połączenia silnika z kondensatorową fazą pomocniczą.
Witam ! Ze silnika wychodzą dwa przewody -OK, i tam podłączasz 230V, te dw przewody muszą dochodzić do S, S na łączniku. Łącznik jest FABRYCZNY na 100%, jednak może być uszkodzony, ale najpierw sprawdź połączenia o których pisałem poprzednio.
Z tego co widzę, to wszystko wskazuje że jest tak jak pisałem w poście nr 26. Mam nadzieję, że do pomiarów rozłączałeś połączenia?
(at)any56 Skąd się biorą takie bzdurne porady ?! Nic nie wiesz o silniku i doradzasz ?? Cztery przewody, tak ? Wiec może być to silnik z kondensatorem rozruchu, kondensatorem pracy...ewentualnie nawet trójfazowy. W każdym przypadku inne połączenia. Szkoda dalej pisać..... :cry:
Z tego, co popatrzyłem na forach rosyjskich, silnik jest nawinięty jako 3-fazowy. W związku z tym podłączasz posiłkując się schematem na deklu (wyprowadzeniem przewodu -dławikiem do siebie): jeden przewód zasilania do lewego zacisku, drugi przewód do środkowego lub prawego zacisku. W zależności, do którego zacisku podłączysz, otrzymasz lewe lub prawe...
Przecież tam jest silnik jednofazowy :D Jaki schemat :cry:
To jest silnik z tabliczką zaciskową w amerykańskim standardzie NEMA. Sześć uzwojeń wyprowadzonych niezależnie na zaciski. Przy 220 V masz po dwa uzwojenia połączone równolegle ze sobą, układ połączeń w gwiazdę. Jest to silnik trójfazowy, przerabianie go na jedną fazę może okazać się nieskuteczne, wymaga odpowiedniego dopasowania pojemności kondensatora....
Z silnika jest wyprowadzone cztery przewody. Jeden nie jest oznaczony Kolory przewodów Czerwony Brązowy Czarny Żółty Żółty jest prawdopodobnie podłączony do obudowy silnika - proszę to sprawdzić. Zmiana obrotów jest możliwa tylko po ingerencji w połączenia uzwojeń - zadanie nie dla amatora.
Bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń, nie zmienisz kierunku wirowania tego silnika. Wszystkie połączenia silnika ma na tabliczce zaciskiwej. Wystarczy zamienić miejscami dwa przewody.
Rozwiązanie z silnikiem 3f i falownikien byłoby najłatwiejsze, ale już same koszty falownika to przynajmniej 350 złotych (z tego co patrzyłem w sieci, chyba że Google pokazuje mi tylko te droższe). Z silnikiem 1f na pewno by było taniej. Przyjmując że mam silnik 1f, z kondensatorem pracy i rozruchowym, to wtedy zmiana kierunku pracy to tylko odwrócenie...
Silniki jednofazowe są nawet dwukrotnie droższe od trójfaowych, bo wyłącznik i kondensatory kosztują. Silnik trójfazowy traci sprawność po połączeniu na jedną fazę ale chyba ze względów ekonomicznych czasem jest to stosowane nawet w fabrycznych silnikach jednofazowych ale małej mocy.
Falownik 230/3x230V ale to dla połączenia w trójkąt silnika 230/400v jaka moc?
zrób pomiary czy uzwojenia mają ciągłość, może któreś ma przerwę. Wszystkie połączenia są całe nic się nie urwało?
Uzwojenie odtworzone jest tak jak oryginalne A połączenia między cewkami też tak odtworzone jak orginalne.
Dokładnie tak, silnik jest trójfazowy, połączenia są wykonane wewnątrz stojana. Kolega chce podłączyć silnik do sieci jednofazowej dlatego należy dołączyć kondensator jak pisałem wcześniej.
O ile dobrze pamiętam w instrukcji od tokarki był schemat połączeń elektrycznych, jeśli nie to na pewno u kolegów z forum cncinfo.pl jest osobny dział poświęcony tej tokarce, i tam powinieneś znaleźć potrzebny schemat ewentualnie opis jak rozwiązać ten problem.
Tak z ciekawości zapytam - jak wygląda styk na tym "połączeniu"? : https://obrazki.elektroda.pl/6369095300_...
Rozwiązanie jest stosunkowo proste,w wyłączniku są 2 ciężarki, sprężyny i zaczepy do sprężyn. Wystarczy rozgiąć zaczepy i będzie na wyższych obrotach pracował. Ile trzeba pomierzyć porównując procentowo 50/60 Hz. Następne już tak samo z następnymi silnikami.-- " Kolejne herezje. :cry: Rozłączenie się stykow wyącznika odśrodkowego zachodzi przy ok 1/3...
Aby coś poradzić proszę napisać czy silnik jednofazowy czy trójfazowy. W silniku jednofazowym może być niesprawny kondensator lub jego połączenia. W silniku trójfazowym brak jednej fazy lub wypalone styki styczników.
http://obrazki.elektroda.pl/4036774400_1... Tu jest przykład połączeń silnika komutatorowego. Musisz dokonać kilku korekt: zasilanie do 2 i 5, wyjście z szczotki 3 do 1, wyjście szczotki 4 do 6 i silnik będzie miał inny kierunek obrotów.
Zasilanie 1-f Twojego silnika o napięciu 230V, doprowadzone przewodami (kolory na zdjęciu), brązowy- 0 (N), czarny i niebieski (połączone z kondensatorem), wyprowadzone na zewnątrz, gdzie alternatywnie, przełącznikiem mogą być łączone z 230V (L). W ten sposób realizowana jest rewersja obrotów na lewe lub prawe. Patrz rys: http://obrazki.elektroda.pl/5710194000_1...
Witam! Falownik jest zasilany jednofazowo dlatego silnik 230/400V należy podłączyć w trójkąt, bez pośrednictwa stycznika na wyjściu. Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/96_12012873...
Kolego delpl , zmierz rezystancje pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym i podaj wyniki. Wtedy będzie wiadomo jak łączyć. pp1964 napisał: Jeżeli oporność między czarnym i czerwonym jest 2x większa niż, między czarnym i białym lub czerwonym i białym to: białe na kondensator, a czerwony z brązowym. Analizowałem to zadanie, nie ma ono rozwiązania....
Witam ! Cytat: "Rezystancje: Biały-Czarny 26 Ohm Biały-Niebieski 25 Ohm Biały-Różowy 35 Ohm Czarny-Niebieski 50 Ohm Czarny-Różowy 60 Ohm Różowy-Niebieski 10 Ohm " To jest schemat Twojego silnika: http://obrazki.elektroda.pl/7590448400_1... Kol. Arelektroda napisał abyś użył żarówki jako zabezpieczenia przed spaleniem silnika ( na czas...
Moje argumenty nie trafiają że zasilanie z jeden fazy w tym przypadku nie ma znaczenia, Kolego drogi - ma znaczenie - poprzednio był to falownik trójfazowy 3x 400 VAC, oraz silnik połączony w gwiazdę. Czy tak ? Teraz chcesz go zamienić na jednofazowy 220VAC, oraz zmienić konfigurację silnika na połączenie w trójkąt. Zatem pomysl o : maksymalnym prądzie...
Czego nie rozumiesz, zamień początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Tego nie rozumiem. Właśnie wróciłem od elektryka i Bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń nie da się.
Teraz Prostuję jest to silnik 75/2-C74 230V muszę dokładnie wiedzieć jak połączyć to z przełącznikiem krzyżowym i oddzielnym włącznikiem. Może teraz dostanę od was precyzyjną odpowiedź Na podstawie podanego modelu silnika, który jest silnikiem jednofazowym z kondensatorem rozruchowym, mogę podać Ci schemat podłączenia do przełącznika krzyżowego i oddzielnego...
Jakbyś podał kod sterowania jednofazowego to może bym zdekodował połączenia faz silnika. Pod warunkiem że połączenie jest takie samo.
Czyli cewki pierwszego silnika zostały przystosowane do napięcia międzyfazowego 230V w trójkącie i go nie podłączymy u nas, bo u nas jest Umf=400V. I taki silnik może pracować tylko w gwieździe, bo jego cewki przy połączeniu w gwiazdę są przystosowane do Umf=400V. Połączenie w Δ takiego silnika możesz wykorzystać przy zasilaniu go falownikiem...
To bez wątpienia jest silnik pompy, takie silniki zazwyczaj są jednofazowe i mają taki układ połączeń: https://obrazki.elektroda.pl/4545230600_...
Witam Z tabliczki połączeń, którą tu zamieściłeś wynika, że jest to silnik jednofazowy z możliwością zmiany kierunku obrotów. Czy Ty chcesz go podłączyć pod napięcie międzyfazowe? Pozdrawiam
. Jeśli łączenie uzwojen jest dokonane wewnątrz silnika rewers jest niemożliwy. Jest możliwy, przecież pisałem: Bez odpowiedniej wiedzy i praktyki lepiej zlecić to osobie (zakład usługowy ) kompetentnej. Wiąże się to z ingerencją w połączenia uzwojeń ( jeśli są łączone wewnątrz) odpowiednia wiedza i praktyka pozwala tego dokonać ( należy odpowiednio...
Obawiam sie że ten schemat na niewiele Ci sie przyda, dekiel jest uniwersalny dlatego są schematy połączeń dla silnika 3f i jednofazowego. Jeśli chcesz podłączyć silnik 3f pod 220V to do skrajnych zacisków na tabliczce podłączasz "N" i "L", a do środkowego zacisku i którego kolwiek ze skrajnych kondensator ( wałkowane x razy na forum). Zasilanie 3-...
Witam . W załączniku jest uproszczony schemat połączeń uzwojenia tego silnika . Uzwojenie robocze jest nawinięte grubszym drutem . Pozdrawiam .
Szeregowe połączenie nie da pewności, czy jest taka pojemność , jaka jest napisana na obudowie , a to ma znaczenie. Utrata pojemności jest zjawiskiem spotykanym i wtedy trzeba założyć nowy z odpowiednią pojemnością kondensator.
Jest tak jak piszesz są 2 przyciski obwód sterowniczy jasny. Zmierze odporność uzwojeń bo akurat wtedy nie miałem przyrządu. Zastanawia mnie tylko jeżeli biały przewód z mostka końca uzwojeń wchodzi do silnika A jego druga strona idzie na styki pomocnicze wyłącznika to czy w silniku nie ma jakiejś dodatkowej cewki,uzwojenia np jak w silniku jednofazowym...
Jest to silnik z 6 przewodami z cewką na 230v to stary używany silnik z motoreduktorem... Jarek9204 - znasz się wogóle na elektryce? Bez odpowiedzi na powyższe pytanie nie ma sensu dalszej dyskusji - silnik jednofazowy i jego układ połączeń dla pracy z przełączaniem kierunku obrotów i wyłącznikami krańcowymi... Po pierwsze wiąże się to z modyfikacją...
Witam mam następujący problem otóż posiadam wciągarkę PRACTICER sprawna chodzi po podłączeniu "na krótko" poszukuje schematu połączenia z wyłącznikiem (góra, dół) i kondensatorem) Wiem jak odwraca się obroty w silniku jednofazowym. Tylko jak zmienić kierunek obrotów z wyłączeniem silnika jednocześnie używając wyłącznika dwu funkcyjnego (góra dół )?
Witam Jakby zdjęcie połączeń było wykonane z góry(tj obiektyw skierowany prosto na tabliczkę łączeniową)lepiej byłoby można zidentyfikować ten silnik.Zwróć uwagę na dekiel tabliczki czy tam niema wytłoczonego bądż przyklejonego schematu.Spróbuj porównać rezystancję uzwojeń(może być miernik uniwersalny).Nie podałeś wszystkich danych z tabliczki.Dla mnie...
zna ktoś prosty i tani sposób jedyne sensowne rozwiązanie to kupno nawet i używanego falownika. To do tanich rozwiązań raczej nie należy. An połączenie w gwiazdę ani podłączenie poprzez kondensator nie spowodują w tym przypadku zmniejszenia obrotów. Dlaczego tak kolega sądzi? Uzwojenia będą zasilane z 230V w przypadku połączenia w gwiazdę zamiast 400V...
W sieciach średniego i wysokiego napięcia masz tylko fazy L1, L2 i L3, nie ma neutralnego. Dopiero Uzwojenia trafa pozwalają uzyskać takie połączenia, w których występuje lub nie neutralny. Dla urządzeń i maszyn zasilanych jednofazowo jest on potrzebny, jednak do przesyłu energii czy zasilania maszyn typu silnik czy urządzeń jak trafo niekoniecznie/wcale....
Fajne, ciekawe, ale moc do 40 VA. :) Potrzebowałbym chyba 25 sztuk naraz... Pozdrawiam. PS. Generalnie wolałbym schemat połączeń - jak wykonać z silnika pierścieniowego przesuwnik jednofazowy. Bo do trójfazowego przesuwnika z silnika schemat mam.
Stan połączeń ok, wszystkie zaciski w porządku. Kondensator sprawdzony, jest ok.
Jeśli ma być to instalacja on- grid trójfazowa podłączona do sieci trójfazowej operatora to możesz zainstalować 3 dowolne falowniki jednofazowe. Zsynchronizują się z siecią i będzie OK. Nie potrzeba żadnych dodatkowych czarodziejskich skrzynek. Ale jeśli chcesz mieć backup i do tego zasilać jakieś urządzenia trójfazowe / np silniki/ to musisz już zainstalować...
Witam! Trudno ci doradzić nie widząc silnika. Grube przewody mogą być zasilające fazę i zero. cienkie mogą być od pierścienia rozruchowego. Przy uzyskaniu obrotów styki rozłączają cewkę rozruchową. Sprawdź czy nie ma tabliczkę tam byś miał pokazane połączenia. Zrób zdjęcie silnika. Pozdrawiam MiroNasz
Dziękuję ale tonie to To tylko pdłączenie kondensatora w silniku jednofazowym z kondensatorem rozruchowym! We wciągarkach trzeba zmieniac kierunekobrotów w silniku jednofazowym! Takie wciągarki z pilotami na przewodzie czterożyłowym są w sprzedaży i takiego schematu właśnie szukam!
Z silnika wychodzą 4 przewody. Obecnie przez kostkę są połączone z włącznikiem trójfazowym. Ja w miejscu połączenia przewodów silnika z włącznikiem chce podpiąć wyprowadzenia do włącznika jednofazowego i tam zrobić obwód z kondensatorem. Dwa niezależne zasilania Tego silnika. Nie mam dostępu teraz do tabliczki. Jest do silnik z betoniarki defro 200l...
Z tabliczki wynika że jest to zwykły silnik trójfazowy . Z połączeń tych przewodów mi się wydaje że ktoś go spiął z kondensatorem na 1f, ale nie widać kondensatora (prosimy o większe zdjęcie całości) Ten schemat co podałeś wydaje mi się że nie dotyczy tego silnika i jest on gdzieś znaleziony w internecie. Prosimy o więcej opisu, co jest skąd i zdjęcia
Ale ten silnik jest jednofazowy i do pracy potrzebuje kondensatora. Ten silnik nie potrzebuje falownika i nie ma w nim połączeń gwiazda-trójkąt i tym bardziej nie potrzebuje on falownika.
W przypadku wyboru makra połączeń oznaczonego jako Cn006 możliwe jest płynne sterowanie prędkością silnika. Dla tej opcji wejścia realizują następujące funkcje: DI1 (zacisk 8) - wyłączenie, DI2 (zacisk 9) - załączenie, DI3 (zacisk 10) - zwiększanie prędkości, DI4 (zacisk 11) - zmniejszenie prędkości. Druga opcja to makro Cn003, w którym można uzyskać...
Pod dekielkiem jest wybite że silnik pierwotnie mógł być podłączony w trójkąt i gwiazdę W naszej krajowej sieci energetycznej napięcie między-fazowe wynosi 3x400V, więc ten silnik mógłbyś podłączyć tylko i wyłącznie pod gwiazdę. Połączenie go w trójkąt spowodowało by jego spalenie. Wyjątek stanowi połączenie przez falownik jednofazowy, tak jak poprzednik...
Potrzebuje pomocy w podłączeniu silnika jednofazowego firmy geko. Schemat nie zgadza się z podłączeniem na zaciskach. Bo na kostce są nieco inne oznaczenia z silnika trójfazowego, to już taki problem? Spójrz jednak na rysunek połączeń. Co widzisz? W pierwszej pozycji połączone są zaciski Z2 i U2 oraz U1 i V1. A to pomiędzy nimi w parach to zworki....
(at)cyebr_viper Sprawdź dokładnie ile masz przewodów wychodzących z silnika, bo w trzy trudno uwierzyć przy tym silniku. PE oczywiście nie liczę, a silnik uruchomiłeś, tyle ze z odwrotnymi obrotami. Istnieje jeszcze taka możliwość, że stary wyłącznik po wyłączeniu zwierał jakieś styki i silnik wtedy był hamowany dynamicznie. Natomiast odwrotne obroty...
Witam Sprawę możesz rozwiązać za pomocą przekaźników. Jeżeli jednak chcesz przełącznik możesz sobie zamówić np w firmie spamel robią pod indywidualne zamówienia jak wyrysujesz sobie grupy połączeń. Pozdrawiam
rodzaje silników jednofazowych łączenie silników jednofazowych zasilanie silników jednofazowych
volvo silnika amplituner instrukcja dekoder cyfrowy telewizji kablowej
przetwornica 24vdc 12vdc tomtom przywracanie
Moment dokręcania panewek VW Bora 2.3 V5 AGZ Lokalizacja przekaźnika świec żarowych Kia K2700