Czujnik wału , cewki, wtryskiwacze, połączenie rozrusznik -akumulator-alternator , masy itp
Oczyścić połączenia masowe (akumulator-nadwozie i nadwozie-silnik), klemy oraz sprawdzić alternator (mogą kończyć się szczotki).
W tych alternatorach słabym punktem był tylko regulator i oczywiście zdarzały się pęknięcia połączeń lutowanych.P
Przyczyną mogą być zużyte szczotki alternatora.Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić wszelkie połączenia.
Warto sprawdzić połączenie obudowy alternatora z masą silnika.
sprawdzić główne diody i połączenia w alternatorze.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Jedyne co raczej możesz sam zrobić to sprawdzić jeszcze raz ładowanie przejrzeć kable no i zrzucić pasek i zobaczyć czy się lekko kręci alternator czy przypadkiem gdzieś się nie blokuje nie obciera, no może być jeszcze sam mógł wymienić regulator napięcia ale to bez sensu jak nie będziesz pewny że uszkodzony. Tak że sprawdź połączenia ładowanie i po...
Posprawdzaj wszystkie przewody pod maską czy nie jest żaden urwany. Ja ostatnio miałem przypadek z oberwanym przewodem od masy alternatora, auto odpaliło ale nie było ładowania i zaraz zgasło. Kontrolek po zapłonie również nie było. Poczyść połączenia i nasmaruj wazeliną techniczną dla zabezpieczenia.
Sprawdź połączenie obudowy alternatora z masą silnika.Sprawdź połączenie masy silnika z karoserią.Miałem przypadek złego kontaktowania obudowy altka do korpusu silnika z powodu utlenienia się obudowy ,tam gdzie jest ta długa śruba mocująca.Efekty awarii były podobne.
Edit: Tak się spieszyłem, że nie zauważyłem odpowiedzi na pytanie na ten przewód wystający z miejsca z połączeniem uzwojenia.
Sprawdź alternator i akumulator oraz połączenia elektryczne.
Było to auto co prawda 2 lata starsze inna instalacja ,ale?sprawdź czy rozrusznik po uruchomieniu silnika jest rozłączony.Oczywiście obudowa alternatora ma dobre połączenie z masą?
W alternatorach Delco-Remy z dużą plastikową pokrywą osłaniającą regulator napięcia często padały mostki diodowe. Trzeba też sprawdzić połączenia na kablach akumulator - rozrusznik - alternator
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
racja ,dioda daje taki objaw ,ale dla pewności proponuje sprawdzic połączenia akumulator ,rozrusznik ,alternator(korozja złącz)
witaj kabel prądowy z alternatora idzie do rozrusznika i dalej do akumulatora sprawdż połączenie na rozruszniku klucz 13mm
Sprawdż jeszcze napięcie na samym alternatorze bo po drodze jest jeszcze połączenie wtyczka gniazdo.możesz po drodze mieć straty i mase też sprawdz.
Sprawdź połączenie kabli oraz naciąg paska klinowego.
Czy rozrusznik kręci ? Sprawdź akumulator, podmień na inny pewny, lub sprawdź na kablach rozruchowych. Sprawdź połączenie masy do silnika, zmierz na obudowie alternatora.
Witam, Mam pewien problem. Ostatnio często miałem problemy z odpaleniem samochodu, słabo kręcił rozrusznik, a gdy auto postało dłużej w ogóle nie mogłem zapalić. Postanowiłem zmierzyć wartość napięcia ładowania i wyszło 13,5 według mnie trochę za mało. Powiedzcie co mogę jeszcze posprawdzać i jak :P Pozdrawiam. Sprawdź akumulator pewnie już kończy...
Skorodowane połączenia lub uskodzony wirnik alternatora. Ewentualne diody pomocnicze i regulator.
czyli uruchomienie samej dmuchawy na 3 nie powoduje żarzenia ? czyli coś kończy żywot /alternator lub akumulator/ ? czy tylko kabelki? /połączenia/
Jak pamiętam tam chyba B+ idzie alternatora, przez rozrusznik, do akumulatora. Przydało by się oczyścić dokładnie wszystkie połączenia tego B+. Głównie przy rozruszniku, bo tam często leży przyczyna.
A nie grzeje się przypadkiem klema w miejscu łączenia z przewodem? Częsty przypadek w oplach to złe połączenie na klemie, alternator daje 14 V a do akumulatora dochodzi mniej.
powinno być tak jak napisałeś 14,3-14,5 v bezpośrednio na klemach Dodano po 9 sprawdz czy klemy nie są luźne czy masa jest dobrze przymocowana czy nie jest zaśniedziała w miejscu połączenia z karoserią no a potem skoro już zmieniałeś regulator i nic nie dało to sprawdził bym sam alternator szczotki,połączenia lutowane, wirnik
Jeśli stan naładowania twojego akumulatora jest wystarczający , masz dobre połączenia i masy to zobacz czy masz plus po stacyjce?
Sprawdź połączenia masowe i kabel między alternatorem rozrusznikiem i akumulatorem.
A sprawdzę jutro z tym wentylatorem :) Nawet nie przyszło mi to do głowy :) Tak myślałem żeby jeszcze sprawdzić połączenie przy tym oczku przy alternatorze, czy tam się nie grzeje ale dostęp jest fatalny.
Dzięki za rady postaram sie posprawdzać te połączenia i dam znać.
A co ma sonda w obrotomierza? Nie tutaj leży przyczyna. Poszukaj czy obrotomierz bierze sygnał z ECU czy alternatora. Ewentualnie sprawdź połączenie masy silnika z karoseria. Zwykły miernik wystarczy
Może puźno ale odnośnie napięcia na akumulatorze to jest dlatego niskie bo tam występuje dogrzewanie silnika gdy jest zimny a jak jest akumulatorek do wymiany to właśnie się tym obiawia tym bardziej że piszesz że aku pada po krutkiej chwili kręcenia rozrusznikiem. wymień akumulator i powinno być po sprawie ewentualnie sprawdz połączenia alternator>akumulator.
Witam! Miałem identyczny problem w Astrze 1.7D i problem był w połączeniu między plusem alternatora i akumulatora . Odpiąłem przewód z alternatora i zamontowałem kabelek ok 10 mm2 i jak ręką odjął.
Naciąg paska to małe prawdopodobieństwo. Piszczał by. Weź sobie kawałek miernika i przy odpalonym silniku sprawdź czy pojawia się napięcie na śróbie z wyjścia alternatora i na akumulatorze. Przy sprawnym regulatorze powinno pojawić się to samo napięcie po obu stronach. Spadek o 0.2-0.5V onacza jedno. Kiepskie przejście. Należało by też sprawdzić połączenie...
Sprawdzić instalacje na ciągłość szczególnie w wiązce pod akumulatorem. Zrobić diagnostykę komputerową, bo wygląda na to że ECU nie ma kontroli na ładowaniem. Słaba kondycja akumulatora, w połączeniu z elektrohydraulicznym wspomaganiem, skutecznie wykańcza alternatory, jeden po drugim.
szczotki wypadało by sprawdzić i wszystkie połączenia przewodów pod śrubkami i we wtyczkach
Nie musiałeś nic odłączać.Kabel może się równie dobrze urwać .Ale jeśli masz uszkodzony mostek wzbudzenia/3 małe diody/to z pewnością uszkodził się regulator.Aha,jeśli jak pisze kolega,alternator jest zamocowany przy pomocy sim...i jest odizolowany od korpusu silnka i skrzyni biegow/masy/koniecznie sprawdź i oczyść to połączenie.
Wygląda że alternator ( uzwojenia ) uszkodzony. Podmień na inny , to będzie wszystko jasne . Jeszcze masę i połączenia silnoprądowe bym najpierw posprawdzał .
nie wiem jaka dokładna mogła byś przyczyna? A kto to zgadnie?Szczotka(i) się zawiesiła?, a może gdzieś jest coś niedokręcone-jakieś połączenie?Pewnie trzeba wyjąć alternator i zrobić dokładny przegląd.
Wygląda na brak zasilania lub masy, sprawdź połączenia, głównych kabli zasilających, sprawdź też ładowanie akumulatora.
Połącz masę alternatora miedzianą wstążką z masą silnika.W mojej Astrze miałem to samo i połączenie pomogło. Sprawdzanie omomierzem niewiele daje przy tak dużych prądach.Pozdrawiam
Miernikiem trzeba sprawdzać diody, ale najlepiej było by odlutować od mostka przewody stojana. Ale spalone musiały by być chyba wszystkie diody i to spalone na rozwarcie (brak przejścia). Bardziej prawdopodobne, że coś nie tak zlożyleś. Albo nie ma polaczebia na płytce plusowej do wyjścia, albo płytka minusowa nie ma połączenia z masą.
Jak w temacie, alternator z wtyczką 4-ropinową, potrzebuję schemat wewnętrzny, oraz połączenia z resztą instalacji ( tzn wycinek schematu z obwodami ładowania i lampki). Cokolwiek - Z Opla Astry czy Corsy z pierwszej połowy lat '90, byle diesel.
Witam.Dziękuję za odzew .W takim połączeniu kontrolka nie świeci-polączenie jest takie same jak w samochodzie.Stąd wniosek ,że jednak regulator.Pozdrawiam.SKORBI.
Witam. Ja stawiam raczej na bardzo częstą usterkę w tych autach czyli na brak masy na alternatorze. Sprawdź połączenie alternatora z masą silnika. Powinien tam być przewód którego końcówki utleniają się i nie łączą. Powodzenia.
Może być wina połączeń. Spróbuj dać "-" na obudowę alternatora i sprawdź co z kontrolką i tak samo postąp z "+". Jeśli nic nie pomoże to wyciągaj alternator lub jeździj póki będzie ładował.
Jak już dostaniesz się do rozrusznika sprawdź przed demontażem połączenia przewodów czy nie zaśniedziało całkiem bo brak połączenia mógłby być przyczyną potencjalnych problemów (chociaż z tego co Ty piszesz to raczej nie, ale sprawdź), sprawdź też czy podczas próby palenia na rozrusznik podawane jest zasilanie (któś musi Ci próbować palić a Ty sprawdź...
Niebiesko biały ma być podpięty pod wzbudzenie alternatora. Altek nie ładuje - wspomaganie nie działa. Rozdzielały się chyba na okrągłym złączu kolo akumulatora. Nowsze wersje miały jeszcze linie diagnozy.
Przewody między akumulatorem - rozrusznikiem - alternatorem są dość uniwersalne więc bez problemy powinny pasować. Ja w swojej Astrze F zakuwalem sam nowe przewody żeby mieć pewność że połączenia będą solidne. Warto od razu wzmocnić połączenie między akumulatorem a karoserią.
Ja w tej sytuacji sprawdziłbym połączenia masowe: alternator-silnik, silnik-karoseria, karoseria-akumulator (-) oraz alternator(+)-akumulator(+). Podejrzewam, że nie będzie większych zastrzeżeń odnośnie ich oporności. Nie wiem jak to wygląda w tej Astrze. W kilku współczesnych samochodach, w których to z ciekawości sprawdzałem mając podobny problem,...
możesz sprawdzić napięcie jakie masz na wyjściu z alternatora czasem jest skorodowne połączenie przy rozruszniku (gdzie kabelek od altenatora łączy się z tym od akumulatora) ale wtedy na wyższych obrotach kontrolka żażyła by się
na początek przeczyść wszystkie styki,klemy od akumulatora,końcówki przy alternatorze itd.. posprawdzaj czy nie ma poułamywanych przewodów przy końcówkach sprawdź połączenie masy i w razie konieczności wyczyść
W Oplach najczęściej niekontaktuje... masa.Obudowa alternatora nie ma dobrego połączenia z masą silnika "dzięki" amortyzującym tulejkom metalowo-gumowym. Najprościej to sprawdzić przed demontażem, jeśli już wymontowany alternator to można go sprawdzić na stole czy ładuje. Pozdrawiam Wojtek
Na początek wyczyszczę połączenia co idą do alternatora, potem masę sprawdzę. Jak to nie pomoże to wyciągnę go i wymienię szczotki z regulatorem. Poinformuję o wynikach, dzięki.
Ja trenowałem w wersji, gdzie nie było przekaźnika lampki ładowania. Ale rozumiem, że efektem jest nie tylko gaśniecie lampki, lecz także uzyskanie odpowiedniego napięcia na instalacji. Z tym, że generalnie świadczy to o zbyt niskim napięciu wzbudzenia i należałoby dalej szukać przyczyny. Wcale nie twierdzę, że zastosowanie takich żarówek to rozwiązanie...
Nie sprawdzaj po raz setny tylko jeszcze raz podłącz zasilanie i masę centralki. Zobacz napięcia na tych przewodach, dokładnie sprawdzić trzeba styk przy centralce, zobacz spadek napięcia między akumulatorem a silnikiem i między akumulatorem a karoserią, może warto poprawić połączenia masowe i zaislania : akumulator, rozrusznik, alternator.
Ok poszukam napewno :) Kable do wzmacniacza będe miał spawalinicze 35mm2 i czy takich samych mogę użyć do połączeń aku-alternator i do masy?? Nie polegnie mi izolacja przy wiekszej temperaturze??
Witam, w moim Oplu Astrze świeci sie kontrolka ładowania mimo że alternator ładuje. Prąd ładowania wynosi 13,9 i jest taki sam mierzac na alternatorze jak i na klemach. Kontrolka żarzy się mocniej po dodaniu gazu . Czasem całkiem zgaśnie i jest zazwyczaj ok, dopoki nie wlącze kolejnego odbiornika energii np. kierunku. Wymienilem regulator napięcia wraz...
Na wolnych obrotach obecne napięcie masz 14.1V do 14.3V bez żadnego obciążenia - są to za duże skoki napięc ponieważ nie ma obciążenia a spadki występują. Napięcie ma byc stabilne czyli np jeśli u kogoś jest 13,9V to pod obciążeniem wszystkich odbiorników nie może spaśc niżej niż o 0.5V. Jeśli ktoś ma 14,2V również ma byc ono stabilne a pod obciążeniem...
bubu1769: nie pisz głupot, stan akumulatora niema najmniejszego znaczenia na odpalonym samochodzie, jeśli samochód normalnie odpala to akumulator jest WYSTARCZAJĄCO dobry, potem jeśli jest za niskie gdzieś napięcie to najpierw trzeba sprawdzić napięcie ładowania z alternatora, jak jest ok to na akumulatorze, jak ok to dalej na odbiornikach (jak nie...
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą...
Popraw wszystkie połączenia z masą, a szczególnie przy fartuchu nadwozia (obok akumulatora) i podłużnicy. Następnie zmierz napięcie ładowania na alternatorze (na biegu jałowym i na obrotach), jak i stan samego odłączonego akumulatora (może mieć zwarcia).
Witam Po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka ładowania. Sprawdziłem przekaźnik i jest ok. Napięcie dochodzące do przekaźnika jest zbyt niskie żeby go załączyć(3V). Zauważyłem także ,że ktoś coś grzebał w instalacji. Podłączył 11 pin sterownika przez diodę prostownicza z plusem przekaźnika ładowania. Może wiecie dlaczego ktoś mógł tak zrobić i...
A tak w ogóle napięcie ładowania mierzyłeś? Tylko szczotki i regulator napiecia odpowiadaja za poprawne ladowanie. To nie prawda. W alternatorze masz jeszcze mostek prostowniczy, diody wzbudzenia, stojan i wirnik. Wszystkie te elementy odpowiadają za ładowanie. A także bardzo ważne są wszystkie połączenia elektryczne.
Uszkodzone diody nie powinny podnosić napięcia. Jesteś pewien miernika? Sprawdź połączenia przewodów altenator-akumulator, przy niepewnym kontakcie napięcie może wzrastac. Aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie po jej obu stronach (od diod wzbudzenia i od diod dodatnich). Objawy wskazują, że diody wzbudzenia pracują, ale napięcie nie...
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie stojanu, dalej zespół diodowy i regulator...
Jak już uda się uruchomić nawet jak nie ma ładowania, to będzie samochód chodził nawet przy ok 10.5v, po zgaszeniu już się nie da uruchomić. W samochodzie kolega zmierzy: Napięcie na uruchomionym silniku z obciążeniami i bez. Po wyłączeniu silnik, bez kluczyka sprawdzić jaki prąd pobiera wyłączona instalacja z akumulatora. Tylko nie uszkodzić miernika....
Świece żarowe pobierają znaczny prąd, jeśli w układzie ładowania jest gdzieś słaby styk, będzie to powodowało spadki napięcia i brak ładowania. Dopóki nie wykonasz pomiarów o które proszono, dalsza dyskusja nie ma sensu. Potem można ew. sprawdzić prąd pobierany przez układ wstępnego podgrzewania, być może jest w nim jakieś zwarcie i pobiera zbyt duży...
No to proste, masz padnięte ładowanie. Powinno być min. te 13,5 V ale lepiej by było mieć 14,5... Kontrolka ładowania zachowuje się poprawnie ? Sprawdź połączenie między alternatorem a akumulatorem. Plus z alternatora idzie chyba w tym aucie do rozrusznika (i potem do akumulatora). Ewentualniejeszcze spadek napięcia między alternatorem i silnikiem (na...
Wszystko wskazuje raczej na koniecznośc wymiany akumulatora - utrata pojemności. Po uruchomieniu silnika napięcie ładowania jest niskie, bo zużyłeś energię na grzanie świec i pracę rozrusznika. Jak zauważyłeś, im dłużej jedziesz tym wyższe napięcie ładowania, bo mniejsze obciążenie alternatora (doładowuje sie akumulator). Napięcie ładowania powinno...
sprawdzałem u kolegi na takim samym aucie terz z tego roku co mój i mierząc napięcie na aku. ma 14.3 V i czy włączy światła czy ogrzewanie szyby napięcie niedrgnie ani 100mV sprawdzałem połączenia kablowe czyściłem styki od alternatora do aku. i objaw jest ten sam po ok. tygodnia jazdy muszę doładować akumulator bo słabo kręci może jeszcze coś sprawdzić
Witam jeśli chodzi o ładowanie to nie powinno mieć wpływu na falowanie obrotów silnika . Alternator ma wyjścia [LW] lampka i obrotomierz , co do drugiego wyjścia to może ma jeszcze jakieś połączenie ze sterownikiem i wpływa to na falowanie obrotów, dlatego jak wcześniej ci napisali odłącz wtyczkę kiedy alternator ładuje i wtedy zobaczysz czy jest różnica....
Dzięki za odpowiedź. Ale niestety się już ściemniło i pada więc dzisiaj odpuszczę. Ale jak tam zerkałem to rzeczywiście jeden czujnik na jednym przewodzie szedł do bloku silnika, i jeszcze jeden widziałem który wchodził z boku do chłodnicy, może termostat. Pozdrawiam Dodano po 47 Dobra znalazłem. Ten kabelek szedł do całej wiązki która nad alternatorem...
Alternator został podłączony przez jeden kabel, w efekcie brak kontrolki ładowania i poziomu oleju na desce. Dodatkowo jednak pojawił się problem ze słabym dogrzewaniem świec żarowych, objawia się to problemem z odpadaniem nawet po kilkugodzinnym postoju w ciepłe dni, po nocy silnik trzeba kilkukrotnie kręcić. Przed awarią wymieniony został alternator...
Jeśli napięcie mierzyłeś na akumulatorze to: 1. albo przewód któryś może nie do końca stykać (należy przeczyścić miejsca połączeń) 2. regulator napięcia w alternatorze wysiadł (kupić nowy lub wymienić diody, wedle umiejętności) 3. szczotki mogły się zużyć w alternatorze lub pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora się wytarły - maja rowki, są nierówne...
Bez dokonania fizycznego pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika nikt Ci nie odpowie nic konkretnego .... . Niekoniecznie niskie napięcie ładowania alternatora może być spowodowane właśnie usterką regulatora napięcia. Bo piszesz o niskim napięciu prądu ładowania ...a w te mrozy silnik się dobrze uruchamia?? , rozrusznik kręci...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Witam, mam problem z moją astrą a mianowicie chodzi o to że na jałowych czuć wibracje w środku (auto kupiłem jakieś rok temu i już tak było). Dodatkowo zauważyłem że po odkręceniu korka wlewu oleju ulatnia się biały dym lub para ( jak zwał tak zwał). Wciskałem sprzęgło i wibracje nie ustają ( czyli dwumasa raczej odpada), na kompie nie mam żadnych błędów....
Witam wszystkich ponownie. Dzisiaj wróciłem z serwisu. Sprawa banalna. Są dwie przyczyny niższego napięcia na akumulatorze: 1. uszkodzona była klema (połączenie z przewodem). Przez co klema się grzała. Po zamontowaniu nowej, napięcie wzrosło o 1V i teraz wynosi przy pełnym obciążeniu 14,1V. 2. Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, z którego przez dłuższy...
]Kol Teodor85 wyhamuj trochę ,może czegoś nie zrozumiałeś ,może ja zle się wyraziłem.Nie musisz brać udziału w tym temacie. w tym modelu wymienia się kpl, mostek i regulator, tak ,wiem o tym,mogłem mu kazać dokupić ten regulator napiecie Ci nie podnosi, bo mocno rozładowany akumulator ma duże obciążenie i alternator sobie nie radzi nie napisałem ,że...
Przy wysiadaniu z samochodu trzeba trzymać drzwi zanim się dotknie stopami ziemi (oczywiście za metalowy element), wtedy ładunek się wyrówna, przejdzie przez ciało, ale się go nie poczuje ;) Jak się dotyka ziemi a później drzwi to nie ma mocnych kopnie w miejscu gdzie znajdzie połączenie do ziemi czyli w łapę ;P Co do akumulatora i alternatora to akumulator...
Witam! Założyłem ten post, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na mój problem w internecie, a samemu wyczerpałem już wszystkie pomysły. Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem 1.7D bez modyfikacji. Ostatnio kolega zauważył że "magiczne oczko" na akumulatorze jest aby tylko lekko zielone. Na początku myślałem że uległo uszkodzeniu, ale mierze napięcie...
No dobra, fotki widziałem ale chyba jakieś uciete. Ta pierwsza wiązka to od aku do alternatora i rozrusznika. Ta druga od ecu. Tylko nie widzę jej całej a napewno nie widzę miejsca połączenia z wiązka pierwsza. Ta pierwsza to prosta sprawa. Ta druga też tylko trzeba ją podłączyć do tej pierwszej, wszystkie oczka na brązowych kablach do masy oczywiście,...
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania. Co do diód to sprawdziłem wszystkie i każda przewodzi tylko w jednym kierunku. Czyli wydają się, że są ok. A co do migania światła to faktycznie występuje taki objaw przy niskich obrotach. Włączam wszystkie odbiorniki i napięcie...
Witam Za jednym obrotem odpala na benzynie. Na gazie po skończonej jeździe, jak go odpalę to odpali od razu ale jak np zgaśnie i próbuję go odpalić to muszę pokręcić- no taka już wada gazu. Z tym TPS i dodatkową masą to chyba źle zrobione bo masa wychodzi ze sterownika a nie z instalacji nadwozia, może dlatego nie masz biegu jałowego takiego jak trzeba???...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Witam -rozumiem że wymieniłeś te czujniki(bo piszesz że jesteś pewny co do ich stanu) , to że silnik reaguje na skręt kierownicą przy wspomaganiu to jest normalne bo dostaje obciążenia podobnie też reaguje na alternator jak włączysz wszystkie odbiorniki i światła w samochodzie. A jeśli ci chodzi o falujące obroty to kilka razy sie napotkałem (ale w...
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Witam wszystkich. Mam Astrę 2006 rok 1.3 cdti. Problem jest taki, że po przygazowaniu i osiągnięciu obrotów około 2500/2800 komp odcina i dalej nie ciągnie. Stała u jednego magika stwierdził że problem tkwi w alternatorze i akumulatorze - wymienione na nowe. nie ma różnicy. Drugi magik stwierdził że ECU padło - wymienione zakodowane. nie ma różnicy....
Witam, od ponad miesiąca walczę ze sterownikiem pompy w tym aucie. Problem polega na tym, że cały czas przepala stabilizator napięcia 9V L7809. Sprawa wygląda tak, że po jego wymianie auto pali od strzała i pracuje poprawnie przez chwilę po czym obroty zaczynają falować aż w końcu po jakimś czasie silnik gaśnie i rzuca palenie i wyrzuca błąd zaworu...
Witam Niestety dalej mam problem :( Kupilem alternator za 350 zl- zamiennik nowy (nie regenerowany) . Warunkiem abym miał gwarancje było założenie altka w serwisie. Tak zrobiłem i po 500km objawy wróciły. Już nie mam siły. Prosiłem serwis aby przy zakladaniu altka sprawdzili przyczyny psucia się altka. Chciałem im podpowiedzieć to co wyczytałem na forach:...
Komp ma kilka mas. 2 kabelki masujące w moim są w okolicy obudowy wałka rozrządu, w miejscu przeznaczonym chyba wcześniej(w kadecie) na przykręcenie pompy paliwa(była napędzana chyba wałkiem rozrządu). Czyli okolice obudowy paska zębatego rozrządu-alternatora-obudowy wałka. Jest też takie duże złacze 2kablowe(czarny i czerwony kabel) w okolicy 4 cyl.,...
No okey, zakupilem nowy akumulator VARTA BLACK 56 Ah, troszke szybciej autko odpala to fakt Po zakupie sprawdzilem ile V ma od nowego rowne 12 V swiezo ze sklepu. Podlaczylem nowy akumulator, na monitorze w aucie pokazuje mi non stop ladowanie okolo 13 V - 13.5 V niestety nie wiecej, nawet po wlaczeniu klimy nie ciagnie zbyt w dol, moze o 0.1 V. Chyba...
No dobra,miałem kiedyś zestaw 4 szt. głośników spiętych w 1ohm,niestety nie przytoczę nazwy tych wooferów,nie pamiętam,jakieś ściągnięte ze Stanów za 200zł sztuka.Każdy miał 4ohm,12",250W rms(400 max),8kg wagi,były dużo efektywniejsze niż np.12" magnaty,Xmax był imponujący,bas dynamiczny.więc podejrzewam,że SPL był niezły.Wewnątrz auta miałem masaż...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już...
Witam, opel astra F 1,8 rocznik 93 problem z niedoładowanym akumulatorem, alternator ładował go tylko do 13V bez obciążenia. Jako pierwsze sprawdziłem: masę na silniku (rozrusznik kręcił extra więc musiała być), połączenie z + akumulatora, kontrolkę wzbudzenia wszystko OK. Następnie zdemontowałem alternator celem sprawdzenia podzespołów, wszystko raczej...
alternator aster aster alternator połączenie alternator
silnik elektryczny łożyska szybkozłączka pneumatyczna hamulec grzać
philips senseo mastercook instrukcja
Wideodomofon EZVIZ HP7 nie otwiera bramy - przyczyny i rozwiązania Iveco Crossway: Ciężko wchodzące biegi po wymianie wybieraka