12V bym sobie darował na Twoim miejscu, lepiej wyższe np. 24V. Zmniejszy to pobierany prąd o połowę, akumulatory nie katowane dużymi prądami też będą miały większą trwałość.
Za mało miejsca by zmieścić tam jakąś bardziej pojemną baterię. Dla przykładu Green Cell 36V 10,4Ah ma rozmiar 43,1x 15,6x 6,8cm. edit: dochodzi do tego jeszcze cena około 800 zł - to pewnie koszt połowy hulajnogi :(
Dawno temu w podręcznikach było tylko że powinno się użytkować akumulator do połowy jego pojemności.
W praktyce można przyjąć połowę pojemności akumulatora (w pełni sprawnego i naładowanego), Jeżeli w pełni sprawny i naładowany, spokojnie można przyjąć 0,8 pojemności znamionowej. Jeżeli jego rzeczywista pojemność jest znacząco niższa niż znamionowa to już nie jest w pełni sprawny :)
Akumulator wysechł i nie przyjmował prądu więc napięcie wzrosło sporo ponad normę i po włączeniu spaliło ledy. Więc nie wiele tam możesz naprawić chyba że wymienisz połowę latarki.
Diody LED zasila się zasilaczami stałoprądowymi. Potrzebujesz zasilacza stałoprądowego (najlepiej LDO) 20A. Dołącz też datasheet Twoich diod, bo nie znajduję w internecie takich, które pozwalają na pracę z prądem 20A. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że podczas rozładowania akumulatora Li-Ion napięcie na zaciskach spada do 3V (a w wielu nawet do 2.5V)....
Powinien być na to przystosowany, to nawet nie jest połowa jego mocy.
Witam. Jak akumulator ( instalacja) 6 V to połowę z tego co napisałeś. Czyli 6,9do 7,2 V
Przeczytałem cały wątek. Fajny, jednak dużo tam nierzeczowych uszczypliwości niestety. Głównie porusza podłączenie superkondensatorów jednak do ciężarówki na 24 V, więc na temat ale w połowie. Akumulatory LiFePo4 i AGM przerabiałem, obstaję przy LTO. Po przeczytaniu doszło mi pytanie dotyczące podłączenia superkondensatorów, mianowicie czy oprócz balanserów...
Dzięki za wskazówkę, ale po odłączeniu czujnika zużycia energii dzieją się następujące rzeczy. Napięcie ładowania przez pierwsze 3-4 dni wynosi około 14,9-15,1 V. Następnie spada do 13,9 V w zimowe dni, a gdy temperatura otoczenia wzrośnie powyżej 30 C, napięcie ładowania spada do 13,5. Z wyjątkiem sytuacji, gdy ECU wykryje spadek napięcia akumulatora...
Możesz kupić dowolne dwa akumulatory. W latarce małej mocy nie ma dużego zapotrzebowania na prąd (narzędzia zużywają 20-30A w szczycie). Dobre akumulatory (nie wiem skąd moda na połowę nazwy - "ogniwo"? akumulator o ogniwo wtórne. Ogniwo może być w baterii lub łańcuchu. Samo słowo ogniwo bez kontekstu jest niewystarczające, bo nie wiadomo czy chodzi...
Bateria nie jest tożsama z akumulatorem. Bateria to ileś tam akumulatorów lub ogniw pierwotnych połączonych szeregowo, równolegle lub w sposób mieszany. Bez tej podstawowej wiedzy nie jest dziwne, że traktujesz tę baterię jak czarną magię. Przełączanie napięcia 18/36V wiąże się z tym, że w konfiguracji 36V akumulatory w baterii są połączone szeregowo....
Ojej, najprościej masz dwa akumulatory... Więc połowa napięcia to? Stabilizator napięcia, hardcore? Przetwornica od ciężarówki 24/12V Nie, to nie było pytanie, tylko odpowiedz... A że zmuszająca do myślenia...
Pytałem autora tematu:) Policz: 0,3Ax24h=7,2Ah 3 dni to ju połowa akumulatora a jego prąd rozruchowy będzie już dużo mniejszy niż znamionowy. Tak więc najprawdopodobniej popełniłeś jakiś błąd przy pomiarze. 0,3A to jakieś 3,5W
Panele połączone szeregowo. Ten sterownik nie nadaje się do ładowania akumulatora ponieważ ma za mały prąd (10A). Można zrobić odczep w połowie paneli i ładować poprzez regulator MPPT akumulator 12V lub 24V, oczywiście nie jednocześnie grzanie i ładowanie.
Nie przesadzajmy. Najmniej połowa akumulatorów będących obecnie w sprzedaży na rynku jest z korkami Z czego połowa połowy jest delikatnie mówiąc krótkożywotna. Mój wpis był odpowiedzią z "przymrużeniem oka" Parafrazując powiedzenie kolegi trymer 01 :)
Ci należy przeczytać i przestudiować instrukcję tego prostownika . W automatycznym reżimie ładowanie akumulatora spełnia się cyklami - ładowanie - 5-35 sek - pauza - 0,5 - 1 sek - przy rozładowanym na połowę akumulatorze . W miarę ładowania akumulatora pauza będzie zwiększała się i w końcu ładowania ( 95-100% pojemności ) złoży 0,5 - 2 minuty i więcej...
Sugeruje jeszcze spojrzeć na to zdjęcie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... - wartości napięć w dwóch cyklach pracy i prąd startowy. Napięcia pozostają bez zmian, a prąd (biorąc pod uwagę pojemność) podziel przez połowę.
nadwyżkę otrzymywanego prądu próbowały oddawać w postaci ciepła A może tak w akumulatory? :D
18ah O matko. jaka jest szansa na uszkodzenie akumulatora? 90-kilka %. Czy w samochodzie nic się nie uszkodzi? A u masz kilkanaście procent szansy. A jak mam sprawdzić jaki samochód potrzebuje prąd rozruchowy? Miernikiem cęgowym z funkcją rejestracji wyniku maksymalnego,oscyloskopem na boczniku itp. Generalnie to ten akumulator do skutera się nadaje,...
CarCommerce WJ-BC06A nr art 42511 12 V 6A taki mały edit , wskaźnik nie dochodzi do połowy symbolu akumulatora tylko do połowy czarnej kreski i wraca się w kierunku symbolu rozładowania
Dziękuję, (at)jareklnx, przetwornica buck-boost, to już połowa sukcesu. Przykład akumulatora, który chciałbym ładować: https://www.ceneo.pl/164503672 Czy samą taką przetwornicę buck-boost można tak wysterować, żeby w sposób wydajny zapewniała regulację napięcia i ograniczenie prądowe?
Ładowarka nie ma funkcji rozładowywania ze względu na mikrokontroler o małej ilości wyprowadzeń. Jeśli jednak włoży się naładowany na przykład do połowy akumulatorek czas jego ładowania będzie o połowę krótszy. Przy włożeniu akumulatorka naładowanego do pełna ładowarka kończy ładowanie po kilku minutach.
O mocy decyduje rezystancja głośników i napięcie zasilania, wzmacniacz może wykorzystać możliwości jakie daje zasilanie, albo nie wykorzystać ich w pełni, 12Vp na 4Om to 18W, więcej być nie może, a na 8om połowa tego. Akumulator "12V" kiedy nie jest rozładowany, ma więcej niż 12V pewnie dlatego udało się im uzyskać 20W Czy taki wzmacniacz wystarczyłby...
Ad1) Odpowiadając na pytanie teoretyczne, prąd teoretyczny będzie nieskończony. Zwierając akumulator, popłynie prąd ograniczony wewnetrzną opornością akumulatora. Im akumulator "lepszy" tym ten prąd jest większy. Ad2) Tego robić nie wolno ale naucz się prawa Ohma. Ad3) Napięcie (skuteczne) zostanie obniżone o połowę.
Jeszcze jedna uwaga dotycząca zasilania na działce: temperatura otoczenia akumulatora ma wpływ na pojemność. W praktyce przy spadku temperatury z 20 stopni do okolic zera pojemność akumulatora spada średnio o połowę. Sprawność akumulatora także. Dawno temu musiałem rozwiązać podobny problem; zasilanie urządzeń radiokomunikacyjnych na obiekcie bez zasilania...
Kupuj taki jak był i tak tyle lat nie wytrzyma jak połowę to będzie dobrze.
A o czym tutaj myśleć? A jednak należy pomyśleć . Funkcja odsiarczania w tym prostowniku polega na tym , że w 1 połowie okresu sinusoidy transformator ładuje akumulator, a w 2 połowie sinusoidy akumulator rozładowuje się częściowo poprzez rezystor. W prostownikach z mostkiem Greetza nie da sie tego zrobić tak prosto. :cry:
Wymień mostek na nowy, najlepiej 35A - cena zbliżona do mostka 10 A a mniej zawodne. Objawy wskazują na uszkodzenie części mostka - prostuje jednopołówkowo, stąd przy pomiarze bez obciążenia - połowa napięcia, a po podłączeniu akumulatora - jest prąd ładowania.
Akumulator litowy? Poszukaj pod samochodem +/- w połowie samochodu.
Koledzy zdają się zapominać, że każde zwiększenie pojemności baterii o 1kWh to ok 10 kg przyrost masy baterii. I o ile 230 kg baterii w mojej mydelniczce można spokojnie wozić, to tona baterii w autku Tesla X to już ciut przesady jest. Z zwiekszona masa pojazdu to zwiększony opory toczenia i większe zużycie energii. To prawda, a to znaczy że kompletną...
Dobrze to zrozumiałeś. Jest jeszcze taki niuans, że Eneloop będzie się długo ładował. 80mA z ładowarki podzielone przez 2000 mAh pojemności akumulatora to 25 godzin ładowania, które trzeba powiększyć o 10%, czyli akumulator naładuje się po 27 godzinach i 30 minutach. Tak z grubsza, bo to zależy od rzeczywistej pojemności akumulatora. Akumulator NiCd...
Więc spada o połowę więc akumulatory uszkodzone. Możesz zakupić akumulator 12V 7Ah bądź 12V 9Ah.
Chyba akumulator ożył. Naladowalo 50% widać że rusza coraz lepiej. 75 procent teraz ładuje i coś tam widać 👍. Wczoraj przed 22 zacząłem ładować. Jeszcze nigdy nie zdażylo mi się ładować połowy akumulatora tak długo. Poczytałem trochę i jest to możliwe. Ciekawe czy to normalne czy może bateria po prostu już swoje lata ma. Ważne póki co że ładuje....
Ja bym go nawet nigdzie nie podłączał i zwrócił od razu skoro nowy był niedoładowany. To nie litowe że celowo ładuje się tylko do połowy.
Po pierwsze nie piszcie bzdur jak nie macie pojęcia o piecach.!!!! PO drugie piec pobiera ok 40W w czasie pracy czyli 4Ah/h , wyładowanie niebezpieczne akumulatora jest już od połowy jego pojemności czyli 40Ah. Czyli piec musiał by pracować 10h non stop, a tego by nawet Afrykańczyk nie przeżył. Tak że jak akumulator ma swoją pojemność to spokojnie obsłuży...
na jakiej podstawie sądzisz, że akumulator po miesiącu straci połowę pojemności ? Czy akumulator np 34Ah też straci połowę pojemności po 30 ładowaniach ? Od kiedy akumulatory ołowiowe mają trwałość 30 ładowań ?
Zamierzam zrobic power station laczac kilka takich baterii: https://shorturl.ac/79oey w jeden zespol, zeby osiagnac np: 42 000 mAH. Bez sensu. 42Ah to nawet nie połowa pojemności akumulatora samochodowego.
Minimalne napięcie zasilania 4 V można wykorzystać jako wyznacznik rozmiarów baterii zasilającej. Akumulatory niklowo-wodorkowe lub niklowo-kadmowe mają końcowe napięcie rozładowania 1 V, więc bateria czterech takich akumulatorów wystarczy do zasilania wzmacniacza. Napięcie maksymalne tej baterii to 4 × 1,45 V = 5,8 V , więc poniżej maksymalnego napięcia...
Wymieniłem akumulator. Stary pokazywał na urzadzeniu w serwisie akumulatorów połowę z nominalnego prądu rozruchu.
Policz sobie, 100 godzin 6 A mniej, a to jest 4 dni. Twój akumulator nowy nie jest, pojemność pewnie ograniczona o połowę, zatem masz do dyspozycji około 20Ah. Po 18 dniach wyczerpałbyś ten akumulator prawie do zera (teoretycznie). Resztę wniosków wyciągniesz sobie sam.
"Łańcuszek" : akumulator -> przetwornica -> zasilacz -> wzmacniacz, jest dość stratny, praktycznie do głośnika trafi mniej, niż połowa mocy pobranej z akumulatora, a przetwornica zawsze jest źródłem zakłóceń. Jeśli Twój "apetyt" na moc nie będzie zbyt duży, to każda przetwornica o mocy nieco ponad 2x większej, niż moc wzmacniacza, powinna wystarczyć,...
Jeśli już mamy się bawić zmontowanymi układami z CHRL , to mamy tam układy do ładowania akumulatorów ( niestety 2 wire ). Jednak tematem jest "impuls zwrotny " realizowany w drugiej połowie sinusoidy .
Mamy nakładające się zjawiska: - przy dużych prądach pojemność akumulatorów maleje (np. przy prądzie "1-godzinnym" akumulator ma połowę pojemności , jaką miał dla prądu 10-godzinnego), - głębokie rozładowania skracają żywotność akumulatora (np. przy pobieraniu 20% pojemności akumulator "żyje" 800 cykli ładowania/rozładowania, a przy pobieraniu 80% pojemności...
Witam, Mam problem z moją hulajnogą elektryczną taki że mi pokazuje że mam jeszcze połowę akumulatora a nie chce jej się nawet samej ruszyć i nie za długo mogę jeździć(krócej jak zapewniał producent). Czy może mi ktoś powiedzieć jaki może być problem? Może powinienem sterownik wymienić bo pisze na niej że na 800W a silnik jest 1000W. Z góry dzięki tym...
Jeżeli jest to popularny akumulator kwasowy to wystarczy zastosować połowę napięcia popularnego prostownika do ładowania akumulatorów dwunasto woltowych. Napięcie to oscyluje w okolicy 6.1V.
Taki akumulator 100Ah ładujesz prądem 10A. Jeśli połowa (15A) szła na niego to już dostawał w łeb, jeśli nic nie pracowało (nie pobierało prądu) i dostawał 30A czy ponad to po prostu go przekręciłeś, regulator dał ile miał a akumulator wziął ile było. Każde ampery ładowania/rozładowania powyżej 10A skraca jego życie a czym więcej przekraczasz tą barierę...
Lepiej zrobić na dwóch diodach 2 x 16V razem czy mostek na jednej połowie 16V ?
[quote="12pawel" Taki samochodowy w pełni naładowany przy sprawnej instalacji też powinien sobie radzić ale wiadomo jak to jest z instalacją w ciągnikach. Połączenia często brudne, ładowanie słabe, przewody masy dobrze nie stykają itd[/quote] Jeśli taka jest instalacja to i oryginalne 2x6V nie dają rady i szybko kończą swój żywot. Rozwiązaniem więc...
Gdzieś tutaj w poradnikach końcowe napięcie rozładowania akumulatora NiMH określane był ona 1.1V. Akumulatory NiCd można było rozładować do 0.9V. Czy może kolega zostawić w połowie naładowane akumulatory na noc, to tak do końca nie wiemy, bo nie wiemy, co potrafi ładowarka, którą kolega posiada.
A taki akumulator trzeba ładować od razu do pełna czy mogę go odłączyć w połowie naładowania
W miejsce J317 po przekręceniu zapłonu pojawia się zasilanie na cewce tego przekaźnika ? - Wpięta żarówka 21 W świeci normalnie ?. Na styku prądowym względem masy jest zasilanie ? Na drugim styku prądowy pobiera prąd - podłączona żarówka H4 z + akumulatora do styku ma się połowę jasności świecić .
Ten zestaw akumulatorów ze zdjęcia ma 7,2 V w pełni naładowany. Są to akumulatory Ni-MH po 1,2V każdy. Są dość pojemne, ale telefon z baterią 5000mAh naładują najwyżej w połowie - pojemność Twoich akumulatorów to 2800 mAh. Po ustaleniu żył ładowania na Twoim kablu USB-C (prawdopodobnie czarna i czerwona, ale lepiej to sprawdzić miernikiem) można prawdopodobnie...
Dzien dobry. Wiem doskonale, ileż to tematów prostowników, się przewinęło przez forum, ale nie znalazłem takiego rozwiązania - całkiem możliwe, że źle szukam. Przetwornica w połączeniu ze źródłem napięcia/prądu stałego, może ładować akumulator i ładuje, w trybie CC oraz później CV. Zależało by mi na tym, aby układ był rozłączany, po wykryciu spadku...
Nie ma związku, poza mechanicznym obciążeniem silnika przez alternator, ale to by tylko trochę stracił, a nie połowę koni.
Tak ale jak napięcie akumulatorów osiągnie tą samą wartość co napięcie zasilacza. Wtedy polowa prądu popłynie z zasilacza i druga połowa z akumulatorów. Możesz dać słabszy zasilacz, ale nie będzie tak sztywny, no i możesz go łatwo przeciążyć. Zasilacz 2400wat to tak na styk. Możesz na nim włączyć jeden odbiornik większej mocy 2000wat plus trochę drobnicy....
gestosc powinna wynosić 1.28 spróbuj, akumulator chyba do wymiany Dodano po 16 transformator zwykły , ale nie dajesz mostka tylko diodę. Po przepuszczeniu przez nią prądu daje charakter połowy sinusoidy.I to żarówka zabiera moc nie ładując akumulatora. Ale powiem szczerze że po tym co napisałeś to ten akumulator chyba do lamusa. Ale próbuj.
Sterownik auta na zwarcia do masy jest bardzo odporny. Można nawet zewrzeć na stałe. Natomiast do plusa na jakiś czas lub w pełni odporny - w zależności od zastosowanego drivera. Proponował bym podłączyć schemat w nowej wersji. Tan w logice TTL nawet jeżeli się skomunikuje to będzie robił błędy. A jeżeli w tej skodzie komunikacja jest zgodna ze standardem...
Kolega Marcin_1972 nie ma racji. Podłączenie jednej diody spowoduje obniżenie napięcia o połowę , wiec akumulator na pewno nie będzie można ładować w takim układzie.
Dalej testuje przetwornicę i ten mój akumulator Co tu testować? To ma być fotowoltaika off grid czy tester ładowania akumulatora? Panele + inwerter hybrydowy + akumulator. Inwerter ma przetwornicę kilka razy mocniejszą niż kupowany oddzielnie. Regulator MPPT w inwerterze pozwala na używanie sporej ilości paneli PV, podczas gdy typowy regulator to np....
Czytałem o wzmacniaczu operacyjnym, czy coś takiego, ale nie rozumiem tego w ogóle. Piszesz o dzielniku napięcia zasilającego na połowę. Wtedy z 12V masz połowę 6V. Masz wtedy zasilanie z masą pozorną symetryczne +6V/-6V. Aby uzyskać zasilanie+12V/-12V z masą pozorną, należy zastosować zasilanie 24V. A jak to wygląda dokładnie: https://obrazki.elektroda.pl/4325115700_...
Alternator od Poloneza obciążony w połowie rozładowanym akumulatorem 45Ah nie chciała ukręcić wiertarka o mocy 700W. Taki wytwarzał hamujący moment elektrodynamiczny.
Niezabezpieczone lipo do takiego sprzętu to fatalny wybór. A on miał przetwornicę na wyjściu, czy bateria akumulatorów była na żywca podłączona do instalacji samochodu? Wątku nikt nie rozmywa, problemem są łatwopalne akumulatory i chciwość producenta oraz klienta, w wyniku której powstaje bardzo słaby produkt - albo krótko pożyje, albo jest niebezpieczny,...
Modulator był wymieniany "podobno" a ten błąd ostatni źle napisałem bo to jest ZBR 00111-10 i pytanie z innej beczki Nie wiecie gdzie w okolicach Katowic można NADLAĆ słupek minusowy akumulatora? chyba klema była luźna albo nie wiem jaki może być powód stopienia słupka do połowy :( nowy akumulator.
Kolego, jest to bardzo stary akumulator, od przynajmniej 4 lat Futura ma symbol CA. O odsiarczaniu zapomnij, nie ma dziś takiego terminu w kwestii akumulatorów. To co się kiedyś robiło miałoby sens w akumulatorze w mirę nowym a zaniedbanym.Wszelkie desulfatory owszem może i działają ale najlepiej na kieszeń. Kratka płyty w Futurze jest w technologii...
Akumulatory kwasowe (24V/12 ogniw) z datą dostawy kwiecień 2000 (Lieferdatum 04/00) mogą być już dawno niezdatne do jakiegokolwiek użytku, dlatego zostały wycofane z eksploatacji. Żywotność takich akumulatorów sięga połowy ich wieku (skończyły 13 lat!), a przewidywany czas ich służby to zwykle 3 - 4 lata. W/g mnie - wartość złomu (dobrze utrzymanego).
Obecna ładowarka z Kauflandu ma niby 5A ale jak daje połowę tego to będzie dobrze. Jeżeli nawet daje połowę to po 10 godzinach daje około połowy pojemności akumulatora 45Ah. Musiałby ten akumulator chyba być rozładowany do zera żeby taka słaba ładowarka nie dała go rady podładować w ciągu nocy. Skoro do podłączania na dłuższy czas to ilość amperów...
Tak, Nie powinien od razu jechać do połowy, a po za tym pewnie szybko się naładował .. Pozdr. J..
Policzcie sobie jeszcze ile potrzebuje rozrusznik na rozruch, bo przy niedoładowanym nie obróci nawet. Taki akumulator musi być co najmniej w połowie sprawny. A jeżeli to diesel? to więcej niż połowa bo to 60-tka.
0,2 A to dużo,daje to około 5Ah na dobę. Po pięciodniowym postoju samochodu jest wyczerpany do połowy standardowy akumulator 50Ah
Witam Jeżeli koniecznie musisz łączyć diody wydaje mi się że powinna wystarczyć Ci jedna para diód (od +). Będziesz miał wtedy spadek o połowę mniejszy. Pozdrawiam
Kolega, retrofood! Mam w domu radzieckie radioodbiorniki 56 i 59 roku produkcji. Wszystkie kondensatory elektrolity oryginalne bez zamiany i żadnego BRUMU sieci! A 2-3 lata po temu utrafił mi do rąk dla naprawy odbiornik 1939 !!! roku i ... O Dziwo !!! Oryginalne elektrolity 4 i 8uF, gabaryty - połowa współczesnego akumulatora, lecz wykonują swoją rolę...
Do dłuższego przechowywania akumulatory Li-Ion powinny być naładowane (lub rozładowane) mniej więcej do połowy pojemności.
Akumulator 12V ładuje się do napięcia 13.8V, więc zasilacz 12V to za mało (naładuje go maksymalnie do połowy).
Jeżeli jest na naświetlaczu napisane 12/24V to wystarczy. Choć trzeba by sprawdzić, czy przy 12 V nie będzie świecił z połową mocy. Jeżeli jest tylko 24V to trzeba dwa, połączone szeregowo akumulatory 12 V ( najlepiej dokładnie takie same) Przy 12V i 160W przez przewód popłynie prąd ponad 13A, więc przewód musi mieć co najmniej 2,5 mm2 i być jak najkrótszy
Witam Chcialem sobie zrobic miernik kondycji akumulatora., a przy okazji czegos madrego sie nuczyc.:D Chcialbym to zrobic na bazie jakiegos opornika jako bocznika o jakiejs logicznej rezystencji, aby nie pokrecilo plyt, no i rownolegle wpiac amperomierz. Ja mam 15A od zera, ale pewnie bedzie bezuzyteczny, bo potrzebny bedzie pewnie z ujemna skala ?...
Akumulatory to temat rzeka. Można sobie kupić akumulatory w zasadzie jakie się chce, jak się nie zmieszczą w obudowie można trzymać poza UPSem, tylko kwestia estetyki. Nie ma najmniejszego sensu przepłacać za oryginał, kiedy można kupić o połowę taniej akumulatory nie oryginalne i o większej pojemności.
No i pamiętaj że zmieniła się norma i teraz pojemność podają dla prądu rozładowania C/20 a nie C/10 jak przedtem. Jak się skończył ten z pierwszego montażu to marketowy trzeba kupować Cx2 o ile wejdzie. To zupełnie inne akumulatory, gdzie indziej produkowane i nawet połowy ołowiu w nich nie znajdziesz tego co miałeś w starym.
Energię może oszczędzisz, ale pieniędzy na pewno nie. Wszystko zależy od tego, czy załatwisz jeszcze sprawne akumulatory w cenie złomu. Nie wiem ile energii oddaje akumulator, ale niektórzy mówią że połowę tej co pobierze. Zatem jeżeli zasilisz go z II taryfy to nawet jeśli sprzęt i akumulatory będą za darmo wyjdziesz na zero finansowo. Jeśli chcesz...
Więcej niż połowa energii akumulatora zostanie w tym układzie zamieniona na ciepło. Ja bym to zrobił na przetwornicy. Nie wiem też po co jest przekaźnik, a sposób podłączenia diod LED jest mocno awangardowy. Aha i jeszcze jedno, kondensatory o pojemności 100 nF zazwyczaj nie są elektrolityczne...
(at)bumble, na podstawie tej instalacji co ja mam i biorąc pod uwagę dzisiejsze ceny ja na dzień dzisiejszy radzę wszystkim chcącym robić u siebie PV taką hybrydę Od siebie dodam, że nawet na mały ongrid dostaniesz dofinansowanie. Ongrid również możesz sam zrobić, bodajże do zgłoszenia potrzeba podpisu elektryka z uprawnieniami. Tylko do tego. Natomiast...
Ok rozumiem ze coś tam poszło tylko co? no i czy mogę tak pojechać 50 km bez tego lądowania? żeby dojechać do warsztatu ,po dniu stania akumulator ma jak przekręcę stacyjkę 12,24 tak pokazuje mi na vcds .jak zapale to spada do 11 z hakiem już nie pamiętam, jechałbym bez świateł najwyżej tylko pytanie czy można czy nic się tam nie powali w silniku albo...
Akumulatory bezobsługowe tzn.bez wykręcanych korkow ładuje się prądem o połowę mniejszym niż tradycyjne ale czas odpowiednio dłuższy.
Niestety to nie raczej wchodzi w grę bo separacja musi przetrzymać 230VAC. To daj kondensatory na wyższe napięcie np. 100µ/200V . Powodem jest stosowanie UPSa który na masie (akumulatorów) daje połowę generowanego przez siebie przebiegu 230V (względem ziemi). Niestety nie ja to wymyśliłem więc nie mam na to wpływu. Rozumiem, że kamery są na ~230V...
Kolego,^ToM^1! Ze swoim akumulatorem możesz przeprowadzać które chcesz eksperymenty, lecz nie należy ich rekomendować wszystkim innym! Jeśli do prostownika bez kontroli maksymalnego napięcia podłaczysz przez timer w całości rozładowany czy na połowę rozładowany akumulator to i czas ładowania dla ich należy będzie ustalać różny. Producenci w swoich instrukcjach...
Jakim cudem odpaliłeś samochód .?? akumulator nałądowany na prostowniku i do auta jak sie nałąduje i dziś to sprawwdziłem to było na poziomie 6V i po przejachaniu połowy miasta akumulator padł do tego stopnia że nie świeciły światła ani nic
jeden halogen - ok. 60 godzin, dwa halogeny równolegle - ok. 30 godzin. Raczej jeden 45 h, a 2 połowę z tego.
38 miliamperów to jest nic biorąc pod uwage zasilanie pamieci sterownika i badziewiałe instalacje we fiutach, ładowanie jest jak najbardziej wporzatku 13,6 volta to wystarczająco, poprostu za mało jeździsz, teraz jeszcze jak jest zima wilgodz właczysz swiatła dmuchawe to nie dziw sie ze 10-15 km nie da rade doładowac aku. Zaleca się 2 razy w roku podłaczyc...
Mateusz 2020 napisał: narazie jest to tylko w postaci pomysłu, i chciałem się dowiedzieć czy coś takiego ma wogule rację bytu A myślałeś o zastosowaniu ogniw fotowoltaicznych? Też bym szedł w tym kierunku, bo chyba w naszych warunkach, większe jest prawdopodobieństwo doładować akumulatory przy ich użyciu, niż przy użyciu wiatraka. Sam wykorzystuje...
Wadami są połowa gęstości energii, powolne ładowanie i niski prąd. Połowa gąstości w stosunku do wagi czy do rozmiaru?
Jeśli bateria 6 akumulatorów ma 13,8 V, to bateria 3 akumulatorów powinna mieć o połowę mniej, czyli 6,4 V. Piszę o stanie pełnego naładowania. Któraś z baterii ma zaniżone napięcie albo wszystkie są już wyeksploatowane, albo ja czegoś nie wiem.
Zdarza sie, ze nurkując zabieram pod wodę akumulatory ołowiowe. Przy temperaturze wody rzędu 1-4 stopnie czas działania lamp spada o połowę. Tak więc: Mimo to wskaźniki pokazują, że ma 50-60%. pokrywa się z moimi spostrzeżeniami.
Przy zasilaniu z 24V warto by pomyśleć o układzie impulsowym. Inaczej będzie jak pisze _jta_ ok połowa energii z zasilania pójdzie straty - na ciepło.
Naukowcy juz pracują (i chyba jest juz dostepne) tzw. paliwo przyszlosci, ktore zastapi benzyne/ropę i będzie czyste. Będzie to paliwo syntetyczne. Chyba podrzucają fake newsy dziennikarzom zamiast pracować. Żadne paliwo syntetyczne nie będzie czyste w znaczeniu obojętne dla środowiska. Każdy produkt spalania poza H2O nie jest obojętny dla środowiska....
dokładnie tak chłopaki. ja sie tylko zastanawiam jak w pełni wykorzystać układ wbudowany w akumulator komórkowy. bo do akumulatorów Li-ON "nie komórkowych" buduję sterowniki ładowania na bazie specjalnych kontrolerów do tego przeznaczonych. ale one są stosunkowo drogie. a taki akumulator komórkowy kosztuje tyle co sam kontroler. czyli jakby go umieć...
Zrobisz jak uważasz. Weź jednak pod uwagę, że akumulator żelowy 6V 4Ah to waga ok. 0,7kg gdy 2 akumulatory 18650 ważą łącznie ok. 0,1kg. Różnica w wadze jest spora. Nawet gdybyś w celu zwiększenia pojemności zbudował pakiet z czterech akumulatorów 18650 to i tak całość będzie ważyła około połowy wagi akumulatora żelowego. A maksymalna pojemność dla...
Ogniwo fotowoltaiczne: 20W : 18V = 120mA ? U mnie panel 10W/12V w pełnym słońcu daje 0.57A, a dwa połączone równolegle (20W) dają 1.14A. Przy słońcu lekko przysłoniętym przez chmurki spada prawie o połowę.
Ładowarka jest sprawna i ładuje już akumulatory więc połowa sukcesu. Został jeszcze problem jak regulować szybkość silników. Jaki potencjometr trzeba by kupić? Dodam jeszcze że są dwa silniki po jednym na tylnie koło.
Witam! Mam taki problem z tym modelem gdyż podczas włączenia go wieczorem to w połowie nocy rozładowuje się cały akumulator i rano musi na kable odpalać i wiem że to jest związane z webasto ale nikt nie wie czemu. Wszystko w nim działa, grzeje itd ale pada po kilku godz akumulator prosze o szybka odp
Ta połowa radiostacja ma akumulator który ten rower cały dzień ładuje, by chwilę porozmawiać. To samo oświetlenie sali operacyjnej. Przy świecy też robili operację. O kociołku partyzanta nie wspominam bo i tak kolegą nie rozumie zagadnienia.
połowa dotyku połowa plazma jasna połowa
odblokować karte ładowarka litowo polimerowych zamek klapa octavia
lodówka gorenje otwieranie bagażnika fabia
Elektrozawór Aqua-Stop Samsung DW60H9970/FS – objawy, numery części, wymiana Mercedes Atego 2018 – ciągłe świecenie świateł stopu, czujnik hamulca, FR, EBS