http://silnikielektryczne.prv.pl/html/as... Tutaj masz wszystko.
Silnik obciążony mocą znamionową nie ma szans rozpędzić się do prędkości synchronicznej czyli 3000 obr/min, te 100 czy 200 obr/min mniej to poślizg silnika.
(at)hiszpan_ Dodaj bargrafy z obu czujnikow - będziesz miał lepszą wizualizację tego co dzieje się od momentu rozruchu.
Ale podejrzewam że standardowo silnik indukcyjny jednofazowy. Najprościej będzie obniżenie mu napięcia co zwiększy poślizg silnika. Polecam użycie transformatora, a jeżeli nadmiar ciepła nie przeszkadza w co wątpię, to szeregowo z silnikiem wstawienie rezystora dużej mocy.
H30 – moc znamionowa silnika--0,37 kW H31 - ilość biegunów-4 H32 - znamionowy poślizg silnika 5,33 H33 – prąd znamionowy silnika--1,84 A H34 - Prąd biegu luzem - 0,9 A F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) 50 Hz
Możesz też przyjrzeć się parametrowi od poślizgu silnika (P170) - kiedyś miałem taki problem że niby wszystko ok ale brał strasznie duży prąd - dopiero zmniejszenie tego parametru poprawiło sytuację.
byłyby problemy z regulacją trzebaby jednocześnie sterować mocą i częstotliwością a silniki asynchroniczne nie chcą pracować na małej częstotliwości ani na dużym poślizgu.
Może zastanów się nad zastosowaniem impulsatora, takiego najprostszego, dającego np. 24 impulsy na jeden obrót plus do tego licznik. Możesz uzyskać dokładność różnicy obrotów w dziesiątych częściach obrotu na minutę. Oprócz tego możesz np. na bieżąco wyliczać poślizg silnika.
ale do wyboru są tylko cztery odpowiedzi: -woltomierz elektromagnetyczny z zerem pośrodku, -woltomierz magnetoelektryczny z zerem pośrodku, -amperomierz elektromagnetyczny z zerem pośrodku, -amperomierz magnetoelektryczny z zerem pośrodku. A do tego, trzeba uzasadnić swój wybór... :cry:
A gdzie to sprawdzić ile tych par? Bo jak 3 podstawie pod wzór to prędkość synchroniczna wyjdzie 1000. A jak podstawie ją do wzoru na poślizg to wyjdzie mi ujemny. :idea: Możesz to wywnioskować z tablicy znamionowej silnika 1 para 3000rpm ;2 pary 1500 itd.Prędkość synchroniczną mają tylko silniki synchroniczne, oraz wielkość zwana wirujące pole magnetyczne...
Obroty silnika zależą od liczby par biegunów i poślizgu.
w sumie te stare pompki mają trzypozycyjny przełącznik prędkości - to nie może być jakiś zaawansowany układ sterowania. Tam były zwyczajnie przełączane uzwojenia silnika i zmieniana w ten sposób moc silnika, co dalej przekładało się na poślizg silnika i wydajność pompy. Nie wiem jak to było rozwiązane w starym sterowniku Np. w sterownikach solarnych...
Duże maszyny wyciągowe (kopalnia), w ten sposób reguluje się w prosty sposób obrotami silnika zwiększając poślizg pomiędzy stojanem a wirnikiem. pozd. Slawek
Tak. Im większy poślizg tym mniejsze obroty (przy stałej częstotliwości zasilania). Poślizg zależy od obciążenia: większe obciążenie = większy poślizg = mniejsze obroty. Chociaż obrotów silnika asynchronicznego nie reguluje się za pomocą poślizgu tylko częstotliwości zasilania (za pomocą falowników). Poślizg jest zjawiskiem, które w pewnym stopniu jest...
Napisalem Ci, jakie są warunki do wzrostu prędkości obrotowej takiego silnika. Sterownik generuje określoną czestotliwość, której zmienić w górę pewnie się nie da (blokada). Przy wzroście prądu (napięcia) maleje poślizg magnetyczny takiego silnika, ale nie w stopniu takim jak w silniku asynchronicznym. Oczywiście moc też wzrośnie. Dokąd komutacja halotronami...
(at)ElektrodaBot 1. Oblicz poślizg jeżeli f=50Hz 1 para biegowa i obroty silnika =2800 obr/min. 2. Oblicz obroty silnika jeżeli obroty synchroniczne =3000 obr/min a pobliżu s=0.08. 3. Oblicz obroty synchroniczne (prędkość wirowania pola magnetycznego) gdy ilość par biegów p=2 a częstotliwość f=90Hz.
Prosta logika prościej się nie da . i tak jest .Czaisz teraz . Taki układ jak silnik napędzany prądnicą to łączy nie tylko przekładnia mechaniczna i obroty tylko częstotliwość zależna od ilości par biegunów. Silnik może mieć jedną parę a prądnica dziesięć par - wtedy przekładnia musi być ciut większa niż 1 ÷ 10. To dzięki wspólnej częstotliwości i...
Nie żebym się czepiał pedagogów, ale tabliczka w zadaniu nie pochodzi z prawdziwego silnika ale jest zlepkiem dwóch tabliczek, bo nazwa silnika wskazuje na dwubiegunowca czyli 3000obr/min, a rubryka z prędkością wskazuje na 6-biegunowy, w nazwie silnika powinno byc "6B" zamiast "2B". Jak ktoś często mierzy silniki i wypisuje protokoły to od razu spostrzeże...
Będą większe straty - więcej idzie w ciepło, kontroluj temperaturę. Zwalnianie dociążonego silnika (poślizg) w ocenie słuchowo-optycznej będzie wartością subiektywną. Można się tym posiłkować, ale lepszy byłby już odczyt obrotów.
Typowy wentylator w momencie odłączenia zasilania zaczyna pracować bez poślizgu. Uruchom silnik, podaj masę i po pewnym czasie powinien zacząć zwalniać. I sprawdź to co napisał kolega post wyżej bo klima też może wymuszać pracę wentylatora.
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
Posuw jest potrzebny, aby posunąć inwestora na suwnicy. :D Tak na poważnie, to trzeba jeszcze wziąć pod uwagę poślizg.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_lini... http://www.automatyka.com.pl/poradnik/ar... http://www.bryk.pl/teksty/liceum/fizyka/...
mozna ta regulacja nazywa sie regulacja poślizgu gdyz jest to silnik asynchroniczny
To w takim razie moga byc niepewnie dzialajace (np. zabrudzone) styki programatora. Mialem cos podobnego ale w innej pralce. Chwilowe rozlaczenie po zalaczeniu stykow moze powodowac takie zachowanie.
Gdy ustawiłem parametr H41 na 1 (Automatyczny pomiar rezystancji i indukcji silnika) - falownik pokazuje błąd. A ustawiłeś wcześniej: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) Jeśli nie to nie dziwne, że...
Zasadniczo przy jeździe na wprost nie powinno być problemów. Jeżeli silniki są identyczne (oraz przełożenia ewentualnych przekładni i średnice kół), to wszystkie koła będą poruszać się prawie synchronicznie (zawsze są jakieś przecieki wewnętrzne...). Moment obrotowy przenoszony na podłoże będzie taki, jak przy pojedynczym silniku minus straty na 2 pozostałych,...
Czy ktorys z kolegow moglby wyjasnic ogolnie zasade dzialania i zmiany obrotow w silniku do tzw. direct drive (naped bezposredni). Wygląda mi na silnik trójfazowy synchroniczny. Silnik zasilany jest z falownika z regulowaną częstotliwością od zera. Obroty są zależne tylko od częstotliwości dla danej konstrukcji silnika. Ze względu,że jest to silnik...
LINE 1 LINE 4 LINE 2 LINE A Czy ktoś wie - co to znaczy? line - zasilanie 1,2,4,A - numery końcówek (styków) 1425 + 20% = 1710. Trochę się nie zgadza. synchroniczna dla 50Hz 1500rpm - 1425 = 75 (poślizg) synchroniczna dla 60Hz 1800rpm - 1725 = 75 (poślizg)
230V zmieni sie liczba jego obrotów na minutę Obroty silnika zależą od ilości par biegunów uzwojenia - i jeżeli po przezwojeniu nie ulegną zmianie to obrotów też nie zmienisz. po przerobieniu silnika 380V na 230V obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg).
To nie tak. Bez poślizgu silnik klatkowy nie ma prawa się obracać bo nic nie zaindukuje się w klatce. Poślizgu występuje zawsze.
Mój kumpel też coś w tych latach kombinował z 14009. Robił doktorat o "poślizgu" silników synchronicznych czy coś w tym stylu i ustawił go jako przelicznik. Jak byś mógł, podeślij skan tego artykułu. Zbieram archiwalia na temat polskiej elektroniki. Dodano po 5 Co do wyświetlaczy, to mam kikadziesiąt sztuk CQYP74 (też polska myśl "techniczna). Świecą...
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
Na zużycie komutatora ma duży wpływ dobór szczotek- ich twardość, ścieralność i poślizg (są np takie, które zawierają dużo miedzi). Jednak ma też wpływ w jakich warunkach pracuje silnik (obroty w jedną stronę czy w obie, poślizg znamionowy - też można inaczej dobrać/ zamontować szczotki).
Kiedyś miałem podobnie z Corsą. Objawy słabego akumulatora, no to doładowałem. W końcu zakręcił ale na podwórku kupa dymu i smrodu gumy. Okazało się, że przyłapało łożyska alternatora i zakręcił z poślizgiem paska. Może zdjąć pasek i próbować?
Prędkość silnika indukcyjnego nie zależy od napięcia . Jest proporcjonalna do prędkości pola wirującego ( czyli f) a odwrotnie proporcjonalna do liczby par biegunów To teraz przeczytaj czym jest poślizg silnika indukcyjnego i od czego zależy.
Witam Odpowiem jako praktyk, część teoretyczną ładnie opisał Kolega Wider. Na tabliczce znamionowej ciężko znaleźć liczbę par biegunów oraz poślizg, ale bardzo łatwo można go wyliczyć. Jeżeli na tab. znam. podano obroty nom. równe 2950/min, to oznacza że silnik posiada jedną parę biegunów, a jego prędkość synchroniczna wynosi 3000 obr/min. Poślizg takiego...
Zaraz do nich napiszę ten całkiem fajny tylko sterowanie wyłącznie skalarne... Liczył może ktoś poślizg silnika ? Mam jeszcze jedno wrzeciono z obrotami 24.000 jednak na falowniku który mam nie pracuje ono prawidłowo. Mój falownik regulacje poślizgu znamionowego kończy na 10Hz jak zwiększam wartość poślizgu silnik pracuje na 15Hz jak poślizg jest na...
Zasada jest taka że im większe kola tym lepiej dla pasków .Trzeba wziąc pod uwagę czy przy małym kole opasanie pasków wystarczy aby zapobiec poślizgowi . Niby silnik 2800 obr/min ma o połowę niższy moment obrotowy ale jest też obciążenie kompresorem . Po coś tam wsadzili silnik 1400obr/min a nie 2800 . Jedyna obawa to czy przy starcie paski będą się...
Dla wiatraka o mocy 60W dławik zmniejsza napięcie o jakieś 20-25%, poślizg silnika pewnie rośnie o kilkanaście % jego wartości - i jeśli był na poziomie np. 15%, to będzie około 17% - obroty maleją o 2-2,5% (może trochę pesymistycznie to szacuję, ale dużo lepiej raczej nie będzie) i chyba różnica jest trudna do zauważenia.
Witam, ... A ponadto prędkość obrotowa silnika indukcyjnego klatkowego asynchronicznego wynika ze wzoru 60 * częstotliwość sieci podzielone przez liczbę par biegunów. ( minus oczywiście tzw poślizg zależny min od szczeliny magnetycznej pomiędzy wirnikiem a stojanem.) Prawda, ale prędkość obrotowa silnika asynchronicznego (w obr./min) nie jest daną rożnicą...
do: SAWEK101 BLDC ? - czy to nie tak teraz nazywają absolutną "nowość" czyli silnik synchroniczny napędzany z falownika ze sprzężeniem z nadajnika położenia oczywiście żeby z synchra nie wypaść ? Takich "nowości" to więcej jest: taki scroll nazywał się tak jakoś w 1935 G (Garret) i w Mercach (chyba) dawał niezłe doładowanie. z tymi scrollami na 100Hz,...
https://obrazki.elektroda.pl/3256734700_... Wartość określająca różnicę prędkości obrotowych pól magnetycznych wirnika i stojana nazywa się poślizgiem. Ponieważ wirnik silnika indukcyjnego zawsze obraca się wolniej niż pole stojana, zwykle jest mniejszy niż jedność.
A jaki efekt kolega zamierza uzyskać? Proszę wziąć p[od uwagę, że jakakolwiek regulacja będzie polegała na zmienie poślizgu.
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego większy prąd skoro niższe napięcie na uzwojeniu? . Bo sprawność silnika maleje przez zwiększony ,,poślizg magnetyczny", inaczej mówiąc, moc doprowadzona do uzwojeń jest zbyt mała, by silnik osiągnął prędkość znamionową / asynchroniczną.
Ale skokowo poprzez wyprowadzenie końcówek cewek stojana i zmianę ich połączeń, uzyskując zmianę ilości par biegunów. Za wzorem obroty=(60*f)/p minus sprawy wynikające z poślizgu.
Prawdopodobnie "zgubiła się" gumowa rolka (tulejka), która była na wałku silnika i stąd nieco inne przełożenie. Mogła też zesztywnieć i masz poślizg. Dobierz coś pasującego na wałek.
Witam! Nie do końca wyjaśniłeś jaką chropowatość powierzchni posiada element napędzany i jakie ewentualnie dodatkowe siły na niego działają, bo jeżeli to tylko samo obtaczanie to problem jest niewielki. Masa 500kg nie jest wielką a obroty rzędu 10/min bardzo małe. Gdybyś nie poddawał obciążnika żadnym dodatkowym oddziaływaniom to podłączasz napęd np...
Przy silniku 7.5kW obroty wału sprężarki powinny wynosić ok. 600rpm (60m3/h). W tym celu stosując silnik 1450rpm przełożenie powinno wynosić 2.4 (koła 46 i 19 pomijając poślizg - to nie apteka). Stosując silnik 960rpm i zostawiając oryginalne koło na silniku wydajność zmniejszy się do ok. 55.5m3/h.
W gwieździe silnik ma mniejszą moc więc problemem będzie raczej zbytni poślizg silnika przy obciążeniu. Jemu samemu nic raczej nie grozi.
Czytam te absurdalne wywody i oczom nie wierzę. Stały poślizg ma silnik synchroniczny, poślizg jest wtedy równy zero. Równie dobrze można dowodzić że silnik pierścieniowy ma stały poślizg - jak nie zmieniamy obciążenia i rezystancji w obwodzie wirnika lub zmieniamy je jednocześnie w ten sposób, że poślizg jest stały.
Każdy asynchron może być generatorem, wystarczy przyjrzeć się ch-ce. Musisz "dopędzić" taki silnik ponad zero poślizgu i już masz generator. Częstotliwość jest stała ponieważ sieć jest sztywna. A kondziolki służą do mocy biernej. Tak jak napisał Jerzy Bartnicki żeby dawał prąd sam z siebie to się nie da, można też przerobić silnik wg Marek-Pe - będziesz...
regulacja obrotów by się też przydała Ale w jakim zakresie? Pokazany regulator niestety dla tego silnika (indukcyjny) będzie działał w niewielkim zakresie. Regulacja poślizgiem nieefektywna i niestabilna. Ale też nie wiemy jakie jest zapotrzebowanie.
Prąd jest ustawiany przez sterownik dla silnika o danych parametrach (4A to prąd hamowania silnika, ciągły) a napięcie jest tak wysokie aby odpowiednią charakterystykę zapewnić silnikowi przy pracy krokowej (dynamika) - bez poślizgu. Łączenie dwu silników przeciwsobnie bez sprzężenia zwrotnego to ryzyko koszenia bramy gdy jeden silnik zgubi krok. Niech...
Witam, w tym przypadku należałoby sprawdzic tachoprądnice miałem już kiedyś taki przypadek, ewentualnie pasek czy nie ma poślizgu.
Witam ! Przychylam się do sugestii Kolegi . Powodem niedowinięcia taśmy do kasety może być sprzęgło [ poślizg na okładzinach przenoszących ] . Ponadto sprawdzić pasek napędowy [ silnik capstan - sprzęgło ] , czy nie ma on czasem poślizgu [ ? ] Mocno naciągnięty hamulec lewego talerzyka , może też powodować taki objaw . Pozdr.
Witam Jest to najnowsze rozwiązanie jeżeli chodzi o silniki. Silnik ten ma bardzo dużo zalet, przede wszystkim brak szczotek i łatwość w uzyskaniu konkretnej prędkości obrotowej. Silniki te mają wbudowane czujniki hallotronowe, których zadaniem jest śledzenie kąta obrotu i zarazem odpowiednie zasilanie stojana. Do sterowania takim silnikiem potrzebny...
Witam Silnik na 50 Hz lub 60 Hz. Mówimy o silnikach 1 fazowych indukcyjnych klatkowych z wirującym polem magnetycznym. Obroty silnika zależy od częstotliwości, liczby par biegunów i poślizgu ( mówimy o silnikach asynchronicznych klatkowych.) Uzwojenie wirnika wykonane jest jako klatka z prętów aluminiowych zalanych na blachach stanowiących zamknięcie...
Pomiar oporności komutatora a szczotek może byc zmienna w wypadku luzu osi silnika a panewką lub nieosiowym prowadzeniu wirnika co może przekładać się na spadek mocy obrotowej silnika , może tez występować poślizg w napędzie talerza trzeba spróbować przytrzymać talerz i zobaczyć czy silnik się obraca ,najlepiej podłożyć inny silnik.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu poniższego zadania. Jaką prędkość obrotową ma wirnik silnika asynchronicznego o liczbie par biegunów równej 2, zasilanego napięciem 110 V o częstotliwości 60 Hz, jeżeli silnik pracuje przy poślizgu 5%? Wzór na prędkość silnika: n = 60*f/p czyli n=60*60/2=3600/2=1800 Teraz mam obliczyć 5% z 1800 i odjąć od prędkości silnika...
co się stanie jeśli podłącze te regulator, o którym pisałem do tego silnika, o którym pisałeś? Efekty dźwiękowe, jakieś brzęczenia etc. mógłbyś polecić jakiś regulator, w miarę mały do tego typu silników, o których piszesz? Dlatego pytałem o model silnika/wentylatora, może to być całkiem inna konstrukcja. W silnikach z kondensatorem pracy (nieco większej...
Albo inaczej - przemiennik częstotliwości. ;-) Widziałem jeszcze sterownie fazowe, ale z pomiarem prędkości obrotowej i regulowało się "poślizg" silnika do zadanej prędkości. Inna sprawa, że to jakby zabytkowe rozwiązanie. ;-)
A ja kiedyś coś takiego popełniłem, tak z ciekawości Ale to było dawno temu. I ciekawe ile mocy potrafiła wyprodukować, jak tam jest silnik indukcyjny pracujący przy bardzo dużym poślizgu...
Przy silniku możesz dopisać, że przyjęto poślizg s=0 stąd n=ns. Twoje obliczenia są dobre dla układu połączeń w gwiazdę. Jest tylko jeden byk - napięcie zaznacza się prze U a nie V :!:
Uwaga podaję odpowiedź - PASEK NAPĘDOWY. Jeśli ma przekrój kwadratowy, to podajesz bok kwadratu i długość paska lub jego średnicę. Pasek nie może być zbyt długi (będzie miał duży poślizg) ani zbyt krótki (będzie spowalniał pracę silnika).
Witam, proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny. Podczas podłączania vag-a wyszła usterka 00765 czujnik kontroli poślizgu. Silnik ma 900 obr. dawka paliwa 22mg. Chcąc uzyskać dawkę ok. 3mg silnik wchodzi na 1500 obr. Sterownik został rozebrany i wyczyszczony.
W regulacji obrotów silnika wentylatora nie jest ważna precyzja regulacji. Obroty maksymalne - to pełne zasilanie. Obroty minimalne - to napięcie przy którym silnik jeszcze się obraca (nie wolno dopuścić do zatrzymania, bo silnik staje się grzejnikiem) . Pośrednie obroty to kwestia skuteczności wentylacji. Regulacja , jest to wpływ na poślizg silnika...
...podobnie jest z wentylatorami i trzeba choć na 53Hz podkręcić by zachować tą samą wydajność.... Napisz proszę czym się różni 50Hz z sieci od 50Hz z falownika skoro twierdzisz że spadnie wydajność - jak rozumiem zmniejszą się według Ciebie obroty wirnika ? Dlaczego i o ile się zmniejszą ? Co do poślizgu, jeśli zasilamy silnik przez falownik to mamy...
Silnik asynchroniczny można wzbudzić z wykorzystaniem magnetyzmu szczątkowego - pracuje wtedy bez układu stabilizującego. Małe silniki (stare bo długo pracowały) rozkręcałem wałek palcami i pojawiało się napięcie. Wystarczy palce zamienić na inny napęd i mamy elektrownię. Jego częstotliwość f = n(ilość drgań) ÷ t = obr x ilość par biegunów ÷ t . 1 Hz...
Poszukaj sobie o "poślizgu" w silniku asynchronicznym.. to powinno wyjaśnić sprawę.
Akurat zajmuję się zawodowo naprawą pralek i lodówek. To co napisałem trzeba sprawdzić. Może jednak problem tkwi nie w poślizgu paska lecz iskrzy komutator silnika w skutek zużycia bądź zawieszenia się szczotek ? Potwierdzam, że Bosch to badziewie, szczególnie najnowsze. Słabym punktem są właśnie silniki. Dźwięk jaki słyszałem w nagraniu to pasek uślizgujący...
cos fi ma znaczenie niezauważalne, znamionowe obroty wprowadza się po to, aby falownik mógł wyświetlić tę wartość jako obroty przy generacji częstotliwości 50Hz. Będzie to np. 2850 obr/min lub 1430 obr/min - czyli synchroniczne minus poślizg.
Z powodu zmieniającego się obciażenia osi silnika i powstajacym przy tym poślizgiem, obroty silnika ulegną zmianie, konieczna jest dodatkowa synchronizacja urzadzenia.
Witam. Zależy ile chcesz zmniejszyć obroty w stosunku do znamionowych oraz co napędza ten silnik.Można zmieniac obroty przez zmianę poślizgu silnika (regulacja napięciem) ale dotycz to tylko napędu pomp i wentylatorów do innych zastosowań regulacja napięciem może być za mała.
Teoretycznie moze to byc regulator fazowy na tyrystorze , boję się tylko opoziom zakłócen . W sumie chodzi o zwiększenie poślizgu silnika . Jezeli znajdę chwilę czasu to postaram się sprawdzic w najblizszym czasie . Czy ten wentylator juz jest zamontowany ? Sterowanie poślizgiem będzie o wiele tansze od przetwornicy częstotliwośc - napięcie . W tym...
Sprawdzaj komputerem, bo ESP z zasady działania dławi silnik, by uniknąć poślizgu kół - a u Ciebie dławi silnik, najwyraźniej celowo, bo coś jest źle. Nie jestem fachowcem w dziedzinie, ale traktowałbym dławienie silnika nie jako przyczynę problemów, a jako skutek problemu z np. czujnikiem, być może nawet w kole.
Radarator chciał przez to powiedzieć, że wargi w kontakcie z wałem potrzebują poślizgu. :D (pozdro dla kumatych)
Bez oględzin się nie obejdzie. Jeśli silnik kręci prawidłowo do może występuje poślizg pomiędzy ośką i kółkiem współpracującym.
Witam! Poniżej parametry do ustawienia, jeśli brak tabliczki znamionowej silnika to należy wykonać pomiary i obliczenia. H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa)
Zdaje się, że do kolegi trueman93 nie dociera, że niczego więcej się nie dowie. Podsumuję: masz spalony silnik i potwierdzić ostatecznie można to jedynie omomierzem. Dlaczego pracuje po zakręceniu ręką? Dlatego, że jedno z uzwojeń jest dobre. Niestety, jedno uzwojenie nie wystarczy do wymuszenia kierunku obrotu i w dodatku do pokonania poślizgu silnika....
Wygląda to na silnik z sprzęgłem elektrodynamicznym.W obudowie silnika jest zamontowane sprzęgło,którego wyjście jest wyprowadzone na zewnątrz.Na wyjściu jest prądniczka tachometryczna.Obroty wału wyjściowego regulowane są wzbudzeniem sprzęgła,a więc poślizgiem między silnikiem a wałem wyjściowym.Sprzęgło elektrodynamiczne jest to sprzęgło,które może...
Oczywiście , że nie musi być z "najwyższej półki" , można cewkę stycznika dla układu "trójkąt" zasilić poprzez styk pomocniczy ( NC = normalnie zamknięty) stycznika "gwiazdy" a wtedy uniknie się załączenia obu gdyby stycznik się skleił lub układ czasowy źle zadziałał. Czas można ustalić na kilka sekund a potem zmniejszać go "na słuch" , ponieważ słychać...
Witam. Kolego Piotrekk.Powszechnie stosowanym układem regulacji prędkości obrotowej silników indukcyjnych klatkowych jest rozwiązanie,które przedstawiłem wyżej regulator RM130 do pralek automatycznych.Jest to rozwiązanie stosowane do regulacji prędkości obrotowej na wirowaniu. Polega to na tym,że silnik startuje od obrotów prania tj.55obr/min bębna...
hmm.. coś mieszasz.. Poślizg krytyczny, to poślizg przy tzw. momencie krytyczym.. Czyli swego rodzaju maks. charakterystyki silnika.. Przy tym zasilaniu nie zbudujesz większego momentu w stanie statycznym (tzn. przy stosunkowo małych zmianach prędkości). Różnica między momentem wytwarzanym przez silnik (moment elektromagnetyczny lub już na wale moment...
Piła ma mieć 3342rpm, na silniku masz 2900rpm czyli przełożenie 0.86. Jak na wałku piły dasz koło 100mm do na silniku 100/0,86=116mm. Pomijam poślizg paska.
I tutaj jest całkowita zgoda. W chwili załączenia silnik jest w stanie zwarcia nieustalonego. Jeżeli silnik nie rusza to stan nieustalony przechodzi w stan zwarcia ustalonego. Wtedy przez uzwojenia nieruchomego silnika zasilanego napięciem znamionowym przepływa prąd nazywany prądem zwarcia. Jeżeli silnik nabrał obrotów to tutaj sprawę poboru prądu przejmuje...
chyba już wiem co zrobiłem źle ale to sprawdzę dopiero w niedziele bo nikt mi teraz nie pozwoli przy nich grzebać ;p prawdopodobnie źle obliczone poślizgi dla silnika ( nie zmieniłem z ustawień fabrycznych :( ) ale licząc ze wzoru s=(n1-n)/n1 wyszło mi, że poślizg dla silnika ze zdjęcia wynosi 0,92Hz i tu krótkie pytanie do was czy to jest poprawna...
Bo często pod obciążeniem lock-up się rozłącza i wtedy lecisz na naturalnym poślizgu konwertera.
Dodatkowo chcę dać jeszcze jakiś na silniku. Zawsze polepszy sterowanie trochę. I np. prędkość prał bym z silnika a położenie już z osi za przekładnią. Niepotrzebny przerost formy nad treścią. W zupełności wystarczy enkorder na osi za przekładnią. Po co ci przejmować się poślizgiem przekładni czy jej luzami. One skasują się automatycznie.
Nie widzę żadnych magnesów. W okolicach montażu cewki nic nie magnesuje. Ech losie... :wink: Tu jest magnes https://obrazki.elektroda.pl/1734182500_... Sprawdź jak ciasno siedzi pierścień magnetyczny na osi silnika. Jak silnik i zarazem oś się nagrzewa pierścień magnetyczny może dostawać poślizgu i z tego powodu silnik może dostawać...
Panowie , połączenie gwiazda trójkąt , silnik ten można tylko podłączyć w gwieździe , silnik jest zaprojektowany do pracy w trójkącie na napięciu 230 V . Zwróćcie uwagę na amperaż przy 230 a 400 woltach na tym silniku . NAPIĘCIA SIECI TRÓJFAZOWEJ SA WARTOŚCIĄ MIĘDZYFAZOWĄ , CZYLI NASZ 230 *PIERWIASTEK Z 3 =400 V Dodano po 10 Jaki to jest silnik , INDUKCYJNY...
W 1978r stałem się dumnym posiadaczem TI-30 (większa ilość poszła na giełdę.... :) ). Potem kombinowaliśmy z 14008 i 14009. Do tego doszło, że kumpel na kościach 14009 i TTL-ach zrobił ..... doktorat. Miernik poślizgu silnika 3 fazowego. Swoją drogą, pomysł, żeby jako programu używać kolejno zapamiętanych komend z klawiatury był genialny w swojej prostocie.
Mam pytanie czy ma ktoś dane tego silnika, SZUD(K)e24b: rodzaj pracy P-40 240cykli/h moc znamionowa 1,5kW prędkość obrotowa znamionowa 1375 obr/min prąd przy 380V 3,8A sprawność 77,5% współczynnik mocy 0,84 U2 42V I2 25A przeciążalność 320 GD2 0,030 ... należy zastosować rezystor o parametrach: Rmin=1.68om P=1kW Najlepiej jakby miał kilka odczepów...
Silnik indukcyjny odpowiednim falownikiem można wysterować równie dobrze co BLDC. Hmmm, a co ze stratami w wirniku które przekładaja się na ,,poślizg"
W silniku asynchronicznym w bardzo małym zakresie, ale można. Przez zmiane poślizgu - realizuje się to przez zmiane napięcia zasilania. Ale jest to zupełnie nieekonomiczne. W bardzo małych mocach stosuje się jeszcze tyrystorową regulacje fazową, ale to w bardzo małej mocy.
(at)Xenon02 Coraz gorzej. Może najpierw poczytaj o silniku trójfazowym ASYNCHRONICZNYM i jego zasadzie pracy. Oraz, co to jest tzw. poślizg w silnikach asynchronicznych, i dlaczego jest on niezbędny do działania takiego silnika. Silnik pierścieniowy tym różni się od klatkowego, że możesz regulowć prąd płynący przez ,,klatkę" wirnika. Niczym wiecej....
Już wiem jak wygląda stojan, to znaczy założę go odwrotnie. Kolego bez emocji, masz to wszystko wyjaśnione w poprzednich postach to działa jak suport w rowerze w tylnym kole. Kręcisz pedałami do przodu, no to jedziesz, a do tyłu nie wyhamujesz i robi się tzw wolno bieg jak w trabancie na czwartym biegu. O to biega, że nie napisałeś czy ten rozrusznik...
Witam. Potrzebuję by ktoś wyliczył z tabliczki znamionowej wartości następujących danych: 1. Liczba par biegunów. 2. Znamionowy poślizg silnika w Hz. 3. Znamionowy prąd silnika w A. 4. Prąd silnika bez obciążenia w A. 5. Sprawność silnika w %. 6. Częstotliwość maksymalna. 7. Częstotliwość bazowa. Potrzebuję tych danych do zaprogramowania falownika IG5A....
Należy ustawić prawidłowo wszystkie parametry "silnikowe": P209 do P215 Mogę prosić jakie wartości wprowadzić do falownika dla parametrów P209-P215 ja myślę że takie ale proszę mnie poprawić (Napięcie znamionowe silnika) P209-220V (Prąd znamionowy silnika)P210-8A (Współczynnik dla silnika bez obciążenia) P211-? (Znamionowa prędkość obrotowa silnika...
Ustaw prawidłowo: H30 – moc znamionowa silnika 7,5kW H31 - ilość biegunów 4 H32 - znamionowy poślizg silnika 1,67 H33 – prąd znamionowy silnika 15,3A H34 - Prąd biegu luzem 7,6A F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) 50Hz ACC:-przyśpieszanie 20s F4:-Tryb stopu (zatrzymania) 2 - wybieg F30:Charakterystyka pracy u/f 1 – kwadratowa H40:-Wybór...
silnik poślizg poślizg znamionowy silnik czujnik poślizg
piosenka radia schemat elektryczny układu zapłonu hasło wygasa
amica piekarnik generator ozonu
Niebieska kostka radia Seat Cordoba 2000 - lokalizacja i funkcje Lodówka Samsung piszczy i brak światła - co robić?