Jest kilka problemów zastosowania lifepo4 w samochodzie. Jeśli nie jesteś świadomy ograniczeń technologi to porzuć projekt bo może skończyć się pożarem. Ale do rzeczy: 1. Rezystancja ogniw to kilkanaście miliomów, więc przy różnicy napięć rzędu 2V płyną bardzo duże prądy. 2. W zimie poniżej zera nie może ładować Aku zbudowanego z lifepo4. 3. Balansowanie...
Żadnych kombinacji z grubością kabli, chyba że większy przekrój, każdy rezystor to grzałka i szczególnie przy dużych prądach potencjalne źródło pożaru...
czy zwarcie plusa do masy moze generować mi napiecie? Nie. Wygeneruje pożar samochodu. Skąd się biorą takie bzdury ? :cry:
Na podstawie pomiarów i oględzin instalacji ustali przyczynę ewentualnego spadku napięcia. Jeśli sytuacja będzie tego wymagać to wymiana gniazda lub przewodów jest prawdopodobna. Choć najczęściej przyczyna leży w słabej jakości, luźnych połączeniach, stykach co wprowadza szkodliwą rezystancję do obwodu na której następuje spadek napięcia i niestety...
Wydaje mi się że masz wersję z polską kabiną, dlatego wiązka jest inaczej położona. W oryginalnej wersji kabinowej i pomostowej przewody chyba wchodziły od drugiej strony cięgna odprężnika. Tak w ogóle to dziwne że masz szczęście, że nie doszło do zwarcia i pożaru w instalacji elektrycznej. Alternator zwykle nigdy nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem...
po minucie nie idzie dotknąć Alternator na stół probierczy - myślę, że takiego nie posiadasz - pozostaje elektryk samochodowy. Samodzielnie możesz wymontować i zamontować alternator z samochodu - będzie taniej. To jest jedyna metoda na eliminację takich usterek, które mogą spowodować pożar samochodu.
Uważam ,że zastosowanie przwetwornicy jest uzasadnione technicznie.Komplikacje z przełączaniem przekażników grożą pożarem.
Dzięki za info, teraz już wiem. Wreszcie podniósł się poziom i można się czegoś dowiedzieć. Jak wiesz cos innego to podziel się wiedzą a nie kpij z kolegi. To jeśli będzie ladowanie powyżej pradu tego bezpiecznika to go przepali? Alternator w zasadzie nie wytworzy takiego prądu (jak bezpiecznik jest dobrze dobrany) bo ma ograniczenie maksymalnego prądu...
Jeśli producent nakazuje (czy może tylko zaleca?) montaż bezpiecznika nie więcej niż 150mm, to mój pomysł na to jest taki, że chce jak najbardziej zmniejszyć niezabezpieczoną część instalacji. Od ciebie zależy, czy go posłuchasz. Czy nie będzie kłopotów z ewentualną obsługą gwarancyjną czy odszkodowaniem w razie pożaru. Jeśli regulator ma wewnątrz własny...
Uszkodzony przewód dodatni od akumulatora do rozrusznika. Prawdopodobnie to wlasnie na rozrusznik idzie także przewód od alternatora, nie pamiętam dokładnie, w każdym razie to by dawało opisywane objawy. Masę między silnikiem a akumulatorem możesz sprawdzić łącząc kablem rozruchowym minus akumulatora z masą silnika. Tak czy inaczej,, auta nie można...
W takim razie musisz sam doprowadzić przewody tak jak robią to ci którzy podłączają wzmacniacze po kilkaset wat. Czeka Cię przeprowadzenie dodatkowych przewodów o przekroju kilku-kilkanastu milimetrów kwadrat. Do tego jakiś UPS 2000-3000W. Założenie zabezpieczenia nadprądowego przy akumulatorze. Oczywiście taki piekarnik szybko rozładuje akumulator....
Duby smalone pleciesz, bo przekaźniki te sterowane są ze sterownika, który z zasady na wejściu posiada stabilizator. Autor wątku napisał o konieczności wymiany konkretnych przekaźników więc domniemywam że wie że to one mają defekt a nie układ sterowania (jeśli nie sprawdził to jego błąd). Nie napisał czy to defekt styków czy cewek, stąd moja uwaga....
Włączony na dłuższy czas zapłon, przy niepracującym silniku może spowodować pożar auta, uszkodzenie np. alternatora a także rozładowanie akumulatora. Bez przesady. Zagrzeje świece i po chwili odłączy ich zasilanie. Nic się nie spali, aku też nie padnie, chyba, że będzie tak stał cały dzień, albo i lepiej.
A ile kabli idzie do alternatora? Jeżeli to jest ten model co myślę to idą 2 kable. Gruby i cienki . 1. Gruby ( przeważnie przykręcany nakrętką) to wyjście do akumulatora. Jest z nim podłączony na stałe (bez żadnych stacyjek, zapłonów) Musisz go dobrze podłączyć bo jak się odczepi, albo dotknie do masy to grozi pożarem auta. 2.Drugi cienki (przeważnie...
Masz w tym pojeździe alternator? Jeśli tak, to przy pracującym silniku prąd nie jest pobierany z akumulatora tylko z alternatora. I tak i nie. Jeśli w pojeździe jest akumulator 12V/14Ah, to podejrzewam, że jest tam silnik z jakiegoś motocykla. Alternator będzie dysponował dość ograniczoną mocą. Tak około 200W maksymalnie. Więc podłączenie obciążenia...
O czujniku bezwładnościowym Przy porwaniu auta przez wodę powodziową, raczej wątpliwe jest jego zadziałanie. Kolejna rzecz, czy czujnik ten działa również w zaparkowanym aucie ze zgaszonym silnikiem? Nie wydaje mi się. Takie urządzenie jak "klema pirotechniczna", odcinająca prąd z akumulatora, jest sterowana przez systemy bezpieczeństwa, a czy te zadziałają...
Kolego musi być jakiś nie styk bo 4v to pożar gwarantowany w 6 sekund. Po drugie weź przewód co najmniej 2x2,5mm2 a nie takie cienkie gó....... . I podepnij tak jak podpinasz . Po drugie wyprowadź masę bezpośrednio z klemy akumulatora i poprowadź do tych punktów masowych .
A mi zaimponowali technicy w krakowskim serwisie fiata. Na padniętym alternatorze z Sofii dojechałem do Krakowa, ładowanie około 16-17Voltów, 3x po drodze zmieniałem żarówki, nie było jak naprawić/wymienić alternatora/regulatora (długi weekend majowy). Co 50km postój i chłodzenie akumulatora, i zapalanie na popych. Wiem ryzyko było i przed samym Krakowem...
Wydałeś 1,5 k PLN na kondensatory zamiast na dobry akumulator i alternator? Uhhh... Oddaj te super kondensatory, bo jak czytam w nocie katalogowej, mogą pobrać ponad 2 kA z instalacji, co może skończyć się pożarem. Natomiast jeżeli dasz jakiś bezpiecznik na 200 - 300 A to przy basie będzie Ci go przepalać.
Jest gorący tylko przy bezpieczniku bo na rozgałęźniku pod maską już jest zimny, nie wiem tylko czy gdzieś po drodze nie jest połączony i tam nie złapał luzu. Coś wnioskowanie nielogiczne - tam się grzeje gdzie jest "luz" (w połączeniu elektrycznym "luz" nie oznacza że da się ręką poruszyć przewód). Gołym okiem widać przegrzanie dookoła śruby mocującej...
Po pierwsze jak podłączasz bezpośrednio do akumulatora - to MUSI być bezpiecznik jak najbliżej niego. Chroni on gównie przed pożarem itp. a nie samą przetwornicę. Po drugie jak masz zamiar pociągnąć do 400W to pobór prądu wzrośnie lawinowo z tych 5A i tu zapomnij od razu o zasilaniu z gniazda zapalniczki zapalniczki. Po trzecie przetwornica ta to ma...
Albo wina regulatora, jest on bardzo słabej jakości, z czasem spada napięcie ładowania co jest związane z wyrobieniem układu w regulatorze. Napięcie ładowania można w nim wyregulować aczkolwiek zbyt długo taki stan nie potrwa. Oczywiście może się rozregulować w drugą stronę co swego czasu było skutkiem bardzo wielu pożarów w kombajnach Bizon. Polecam...
Na pewno nie ABS. Z Tym jest problem w modelach, gdzie znajduje się na wysokości krawężnika w lewym nadkolu i jest permanentnie zalewany przez błoto i inny syf. W 2,0HDi to tak na szybko przychodzą mi do głowy dwie przyczyny: podgrzewacz, tak jak pisze Andiv i przewód prądowy pomiędzy rozrusznikiem a alternatorem.
Tu nie ma nic do śmiechu... DAWNO TEMU SFAJCZYŁO MI CAŁĄ INSTALACJĘ NA LICZNIKU COŚ KOŁO 70 POŻAR TRWAŁ CHM... .. 15 SEKUND?? Diagnoza? Regulator napięcia... nigdy się nie dowiedziałem czy to on zawinił...
Mycie silnika to nie porblem. Opcje dwie pierwsza to myjka ciśnieniowa plus jakaś chemia może być w spryskiwaczu. Opcja druga to troszkę np benzyny lakowej + ludwik ja dodaje jeszcze szampon samochodowy do słoika zakręcić zamieszać i taką mieszanka silnik najpierw zmoczyć potem wypenzelkować potem jeszcze raz zlać wodą. Uwaga na alternator i inna elektrykę....
Przypomina mi to trochę moją przygodę w corolli. Po przypadkowym zwarciu przestało mi działać parę urządzeń i między innymi ładowanie akumulatora (świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu silnika wolne obroty falowały, a napięcie na alternatorze w takt zmian obrotów jeździło od 12-16V. i alternator momentalnie zrobił się gorący (mnie też przy...
Zaizoluj te wsuwki i zabezpiecz przed zsunięciem bo grozi to pożarem i żarówka 5W w oprawę kontrolki , jeśli nie pomoże zmień regulator. Spróbuj podłączyć kontrolkę przy samym alternatorze między plus a D+. To iskra jugosłowiańska pobróba Boscha
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Kolego jeśli masz sprawny alternator to każdy regulator działa tak samo, gorzej jak masz usterkę . Druga sprawa to połączenie alternatora z instalacją musi być bez korozji i nie naderwane przewody. Trzecia sprawa to wolne obroty silnika , nie mogą być za wolne. Czwarta sprawa to nowy pasek bo na starym zmniejsza się przełożenie przekładni pasowej....
Sprawa nie jest taka całkiem prosta . Jeśli „wajchą” zewrzemy rozładowany akumulator z naładowanym akumulatorem to prąd wyrównawczy może przekroczyć 100A. Taki numer przejdzie tylko w przypadku gdy różnica napięć między akumulatorami nie przekroczy 1V słownie jeden wolt !. Przy większych napięciach akumulator rozładowany 10.8V naładowany...
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Temu obstawiam, że w moim alternatorze któraś (albo wszystkie) diody są padnięte i nie prostuje napięcia (temu cęgowy wykrywa przemienny) Nic ten miernik nie wykrywa, a jedynie pokazuje głupoty. Nie ma prwa być tam żadnego prądu AC, bo miałbyś pożar w komorze silnika. Podstawowa sprawa - jaki masz silnik w tym aucie i co to za auto żony?
Za niedługo jak w samochodzie zepsuje sie alternator to ludzie bedą wymieniać samochód bo sie pospuł. W samochodzie zepsuty alternator nie zagraża życiu. Tutaj zrobisz babola, coś podepniesz nie tak jak trzeba i ktoś może zostać porażony. Nie mówiąc o tym, że ubezpieczenie w razie pożaru nie zadziała gdyż nie ma przeprowadzonych badań instalacji a...
Jaki silnik? Sprawdz czy masz zasilanie na liczniku czy też alternator i czujka oleju nie sa podłączone. UCH musi być czyste, używka cie nie zbawi. PO dzwonie , pożar, wymiana silnika?
Kolego nie lekceważ sobie tej usterki, bo może skończyć się pożarem auta. Jeśli dysponujesz uniwersalnym miernikiem, to sprawdź, czy alternator poprawnie ładuje akumulator. Po tzw. uspokojeniu elektroniki w aucie (ok.15 min) i rozłączeniu klemy akumulatora sprawdź amperomierzem wielkość "kradzieży" prądu. Następnie wyjmuj kolejno bezpieczniki (najlepiej...
Aha rozumiem więc nie kombinuje z tymi ogniwami .A Gdybym podłączył do przetwornicy 1500 W/3000 W , silniczek od miksera AGD 230 v ,600W i na pasku by napędzał alternator z regulatorem napięcia do 14,5 v i rozłącza się gdy naładuje się do pełna w tym przypadku zastosował bym zamiast ogniw to akumulator 12 v też 56 AH .Czy to by zadziałało i niebyło...
ładowania 13,5V. To ci nie po morze, to 250A potrzebuje przetwornica do pracy, a ile da ci prądu alternator z akumulatorem razem? Przewody za cienkie. (chcesz wywołać pożar w aucie?) -nigdy ci przetwornica nie zadziała prawidłowo. Będzie paliło bezpiecznik lub coś w układzie z auta lub samą przetwornicę. Akumulator za malej pojemności -od razu spuchnie...
Dzień dobry, Chciałbym Was bardzo prosić o pomoc w rozwiązaniu irytującego mnie problemu ze wzbudzaniem alternatora. Mam aktualnie w ciągniku zamontowany alternator Elmot 125 czyli typowy alternator z fiata czy z żuka. Wzbudzany jest on żarówką (kontrolką) 2W. Problem w tym, że aby to wzbudzenie nastąpiło, muszę zrobić przygazówkę do 1300obr/min. Jest...
Montujesz urządzenie które pobiera 30-40A i równie dobrze można sobie zrobić pożar przez głupotę a szukasz plusa po stacyjce, weź chłopie. Jeszcze mi powiedz że masz tam prądnicę ??bo jeśli masz alternator to znalezienie plusa po zapłonie jest chyba oczywiste. Masz prądnicę to zapomnij o wspomaganiu. Masz alternator to plus będzie leciał przez kontrolkę...
Witka! Z tych niejasnych faktów nasuwa mi sie tylko jedno rozwiązanie pasujące jak ulał. Przerwa w połączeniu z aku.(drgania ujawniają przerwę). Albo brak porządnej masy silnika do karoserii(typowo duży przekrój plecionki miedzianej+porządny kontakt). Przerwy na przewodzie + do aku(załamania przy końcówkach lub innym miejscu). To moja sugestia,jeśli...
W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze Dokładnie tak, i ta skrzynka w T4 też się pali, ople o ,których wspomniałeś Astra G szczególnie. To można nazywać naprawą natomiast podbijanie napięcia bez znalezienia przyczyny to droga w złą stronę (mówiąc grzecznie). Po tym zabiegu dosłownie wszystko jest lepiej,...
Trudno powiedzieć czy było, ciężko coś tam źle podłączyć. Odłącz alternator (napęd i kable, chyba że możesz to sprawdzić bez uruchamiania silnika to wtedy wystarczy tylko kable) i zobacz czy "się naprawiło". Jeśli tak to masz uszkodzony alternator, jeśli nie - to stacyjkę. Konsekwencją może być: rozładowywanie akumulatora na postoju, słabe ładowanie...
Teraz wszyscy którzy piszą o dokładaniu przewodu niech wykonają solidny rachunek sumienia. Leczenie syfa pudrem to pikuś. Ale pomyślmy co się stanie jak jedno ze złącz całkowicie zasniedzieje. Prąd rozruchu popłynie grubym i solidnym nowym kablem do B+ alternatora i stamtąd dużo za cienkim do rozrusznika. Pomijając niejako gruby przewód aku- rozrusznik....
Witam, mam małe doświadczenie z elektryką, tym bardziej samochodową ale problem nie wydaje się być dość skomplikowany. Ostatnimi czasy mam problemy przy podłączaniu akumulatora. Podczas podłączania (oczywiście prawidłowo + i -) zaczyna się dymić gdzieś głębiej pod silnikiem. Dokładnie w momencie mocowania minusa. Ciekawe jest to, że nie zawsze i kilka...
Owszem będzie dodatkowa skrzynka bezpieczników tylko pod ten nowy kabel zasilający. Mówisz, że bez różnicy czy alternator czy bateria, a pytam, bo spotkałem się z opinią, że jeśli podepnę pod akumulator to bateria będzie niedoładowany. I dlaczego miałbym się obawiać pożaru skoro instalacja była by zrobiona w taki sposób jak powinna, bez machlojek.
Zauważ jakie straż ma halogeny, gdy jest pożar i brak oświetlenia strażaki rozkładają mocne halogeny i używają agregatu, agregat spali mało paliwa w porównaniu do samochodu a wytwarza dużo energi, w twoim przypadku to najlepsze rozwiązanie.
Nie jest to dziwne, że przy zwarciu wyjścia palą się diody a nie bezpiecznik, bo zadanie bezpiecznika to nie dopuścić do pożaru urządzenia. Jak ktoś tego nie ogarnia, to ma problemy z gaszeniem pożarów. Pożar jest bardziej kosztowny niż wymiana 4 diod prostownika czy kupno kolejnej takiej ładowarki. Proponowane tutaj zwarcie klem robi każdy sprytny...
Skoro nie alternator to sprawdź rozrusznik. Prąd który rozładowuje (zakładam) sprawny akumulator w tak krótkim czasie musi być duży. Musi zatem zamieniać się w ciepło. Ja bym tak beztrosko kolejnych akumulatorów nie podłączał. To może się szybko skończyć pożarem.
Wygląda to na uszkodzony alternator, regulator napięcia alternatora. 17-19V to stanowczo za wysokie napięcie, maksymalnie powinno wynosić 14,4V w czasie wysokich obrotów. Przy tak dużym napięciu dochodzącym do 19V !!! jest ryzyko uszkodzenia pozostałych elementów instalacji elektrycznej a jako strażak, mogę powiedzieć iż może grozić to pożarem instalacji...
Potrzebuję odświeżyć żaluzje(rolety) z samochodzie pożarniczym Star 244. Chciałbym aby nabrały lekko połysku. Co byście polecali, abym mógł to zrobić samemu i nie wydał zbyt dużo kasy na to? Dodam, że żaluzje są od tyłu złączone cienkim paskiem blachy i nie chciałbym go demontować, bo to kupa roboty poźniej.
założenie dwóch alternatorów to jeden problem, drugi to zrównoważenie ich.a trzeci to to że pas klinowy który założysz musi przenieść moc rzędu 2kW ze względu na : sprawność przeniesienia napędu paskiem klinowym (ok.60-85% w bardzo efektywnych napędach) oraz sprawności samego alternatora.robi się czasem tak że daje się dwa alternatory ale dwa identyczne...
Dziękuje. Problem jest następujący, po przegniciu kabelka od wzbudzenia alternatora (standard w toyotach) poleciał regulator a alternatorze, po wymianie na nowy/regenerowany wszystko wróciło do normy, samochód jeździł przez 2 tyg. nagle rano po przekręceniu kluczyka znowu kontrolka ładowania, alternator się grzeje, po reklamacji okazało się, że sprzęgło...
Witajcie, po małym pożarze instalacji elektrycznej w okolicach parownika lpg przestał działać licznik. Sygnał do odczytu prędkości obrotowej dla lpg był wzięty ze wzbudzenia alternatora a z tego co wiem ten kabel idzie dalej do licznika. Było na nim zwarcie i prawdopodobnie uszkodził się licznik. Sterownik silnika pod vagiem obroty normalnie widzi,...
ADR ma działać w ten sposób, że w każdej chwili możesz wyłączyć prąd w aucie czy to przełącznikiem w kabinie czy tym za kabiną po lewej stronie (ten co nie działa) nie zależnie od tego czy silnik pracuje czy nie (zabezpieczenie na wypadek pożaru, wypadku drogowego, awarii itd) Aby móc włączyć zapłon i uruchomić pojazd to oba te wyłączniki awaryjne powinny...
Co do 1.5dCi to mieliśmy dwa takie w Kangoo (2007 i 2006) jeden i drugi dojeździły do 400tyś i zostały sprzedane, ale dalej jeździły. Co prawda w trakcie eksploatacji zdażyło się co najmniej kilkanaście awarii, ale wszystko to osprzęt głownie elektryka (pompa wspomagania, alternator, rozrusznik, termostat, pedały przyspieszenia, jakieś przekaźniki -...
Witam, mam następujący problem. Po małym pożarze instalacji elektrycznej, zniknęło ładowanie, jako że lekko nadpalona byłą obudowa regulatora postanowiłem go wymienić (żadnego napisu na nim nie było). Po wymianie nadal nie doładowuje akumulatorów, kontrolka gaśnie na wysokich obrotach. Podłączenie: B- = masa, B+ = + akumulatora, W = niepodłączony, D+...
Mam do rozłożenia na części siene 98 rok 1,6 16V z metalowym kolektorem i trafiło mi się ostatnio kupić punto z 95 roku z silnikiem 1,2. Punto jest po małym pożarze, spaliła się wiązka elektryczna, przewody wodne, paliwowe i takie tam... pytanie brzmi: 1. czy silnik 1,6 16v ze skrzynią wejdzie bez wiekszych przeróbek do tego punta? 2. jeśli tak to co...
Napięcie w stanie jałowym zależy od ustawienia przełącznika zakresów, w trybie rozruchu nie przekracza 15V. Zabezpieczenia są potrzebne, przy takiej wydajności prądowej (równej niemalże spawarce) wystarczy kilka sekund przy nieprawidłowym podłączeniu i pożar gotowy. Nie musi to być aż tak rozbudowana ochrona jak w moim wypadku, odpowiednio dobrany bezpiecznik...
Cześć, Mercedes SL generacji R230 posiada dwa akumulatory. Pierwszy (G1/4), startowy, odpowiedzialny jest tylko i wyłącznie za rozrusznik i znajduje się pod maską pojazdu. Drugi (G1) znajduje się w bagażniku i odpowiedzialny jest za całą elektronikę pojazdową. Jeśli chodzi o ładowanie, to akumulator tylny jest ładowany bezpośrednio z alternatora, natomiast...
To co napisałem odnosi się do faktycznie istniejących zakłóceń. Ale jeszcze pozostaje prawidłowy montaż sprzętu. A to dla wielu jest tajemnicą gdyż uważają że jeśli cokolwiek gra to znaczy że jest dobrze. A wcale nieprawda. Tu znów moża by napisać elaborat. Podpowiem tylko że własciwe prowadzenie mas i zasilania to już jest sztuka. Wymagana jest dokładność...
Przychylam się do wniosku Kol. Sp5wcx o zrobienie minusa na masie Żuka (niezaleznie czy prądnica czy alternator, ale warto poszukać alternatora). Następny powód: ktoś może chcieć podłączyć kable np. rozruchowe do innego np. pojazdu - ponieważ plus na masie jest już prawie niespotykany w pojazdach to zwł. przy młodszych użytkownikach, pośpiechu, ciemności...
W przypadku wibracji silnika takiego jak mój ( 1.9 tdi AJM i nie tylko) poleca się sprawdzić następujące elementy: 1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy 2) łącznik elastyczny wydechu 3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria 4) poduszki silnika 5) sprzęgiełko jednokierunkowe...
Witam, Sedno problemu - nie rozumiem ,co zniszczyło mi bramkę cmos (cd4011), skoro napięcie zasilające nie przekroczyło 14,5V. Jak zabezpieczyć bramkę przed uszkodzeniem? Zrobiłem sobie do samochodu "alarm", który włącza się, gdy silnik pracuje (warunek 1), a hamulec ręczny jest zaciągnięty (warunek 2). Po zwolnieniu ręcznego przy pracującym silniku...
Dobrze mówi kolega wyżej ale to nie buczy radio tylko sterownik klimy, wyjmij go a zobaczysz ze przestanie, kręci się tam wiatraczek, nie przejmuj się, wszystko jest ok układ sterownika działa do 20 min jak zamkniesz brykę i później się wyłącza, nie rozładowuje to aku ale faktycznie te buczenie jest wkużające obciążenie sprawdz amperomierzem na aku....
Znalazłem dzisiaj strone producenta takiego urządzenia: http://www.elfir.com.ua/product.php?id_p... Coś takiego chciałbym zbudować. Doszedłem do wniosku że najkorzystniej będzie zastosować diody led bo w samochodach pożarniczych są stosowane zwykłe alternatory które i tak mają co robić.
za paliwo i tak muszę płacić więc stąd cały pomysł żeby troche energii odzyskać Hahaha, myślisz, że silnik napędza alternator przy okazji ? :lol: To się mylisz, jak podłączysz dodatkowe, wydojone akumulatory to spalisz więcej paliwa. Uwzględniając cały cykl przemiany energii: silnik spalinowy>alternator>akumulator>przetwor... 12-230>przetwornica 230-12...
Ale nie da się tego osiągnąć diodą. Tylko przekaźniki. Co więcej ta kamera owszem włącza się fajnie i szybko zaraz po uśpieniu A spróbuj zrobić ten sam trick po 3,4 godzinach. Dobra, a masz tą kamerę czy gawędzisz jak reszta ? nic dziwnego, że elektroda ma taką opinie. Niby czemu miałaby mieć inny zapłon po dłuższym czasie ? why ?????? przecież to...
Taką nagrzewnicę PTC montują m.in. w Fordach, Volvo - zabezpieczona jest bezpiecznikiem 80A, pracą przez PWM steruje komputer analizując ile innych urządzeń jest aktualnie włączonych (światła, ładowanie akumulatora itd.). W środku całość opiera się o 3 mosfety, bodajże IRF1404 . Tak to wygląda: https://obrazki.elektroda.pl/3833996200_...
a nie zostało kawałek paska pk na pożarcie przez być może zazdrosny pasek rozrządu
Osobiście słyszałem opinie, że wypada podnieść obroty silnika dawcy w momencie odpalania silnika biorcy, aby zwiększyć obroty alternatora, a co za tym idzie wydajność prądową. Mogę (z praktyki) napisać o konieczności podniesienia obrotów w silniku "dawcy" aby podnieść minimalnie napięcie w instalacji dawcy (aby było wyższe choć o "ułamek Volta" niż...
Witam. Robię oświetlenie robocze w samochodzie pożarniczym (Star 244). Zamontowałem na bokach po 2 halogeny (12V 55W H3) połączone szeregowo i z tyłu 1 halogen (24V 55W H3), i okazało się że jak jest teraz wszystko włączone to alternator przestaje wyrabiać z ładowaniem, ;/ Chciałbym teraz wymienić żarówki halogenowe na LED'y, ale nie wiem jakie. Muszą...
Zacznij od poprawnego podłączenia zasilania i anteny bo maluch nie samochów i oryginalnej instalacji radiowej nie posiada a domorośli fachowcy mają niezłe poczucie humory i nieraz horroru co obserwuję w niektórych autach. Dwa plusy podłącz poprawnie przez bezpiecznik do akumulatora, z tym że styki mają być poprawne elektrycznie a nie owinięte byle jak...
Kondensator słuzy jako filtr przeciwzakłuceniowy na które moze wpłynąc na zakłucenia przetwornicy w stanie nie obciązonym. Śmidło mam pięcio płatowe. Smarowanie ma wbudowane. Małem mostek gretza ze sobą w warsztacie to odrazu wykorzystałem niż czekać na zakup diody, bo dioda poszła podczas burzy. Po co przerabiać silnik na 3 fazowy jak to jest silnik...
robokop Co innego nim pracować, a co innego być właścicielem i nim pracować Dodano po 45 slonko3103 10HA można przez kilka lat kosić bezawaryjnie to jest jeden dzień pracy . Odme masz przy alternatorze jako rurka lub sitko , które trzeba zdiąć by sprawdzić odme . Może trochę dmuchać ale nie może pluć olejem [w końcu nie jest to nowy silnik] . Kombajnista...
ludzie zapomnijcie o tym i tyle żeby samochód nagrzać szybko w zimie[wnętrzecała buda to blaszany radiator]trzeba nie 250 wat a 2500wat,i nie mówimy tu o ciepełku a o złamaniu temperatury ,wszelkie kombinacje z prądem to utopia -prucz grzałki fotela trzeba kombinowac inaczej ,np. wykorzystać temperature spalinczyli zmodyfikować rure wydechową -płaszcz...
Klimatyzator przenośny + przetwornica? Niepotrzebne duże straty energii, zarówno w samym przetwarzaniu napięcia, jak i w zużyciu paliwa. Dodatkowo wprowadzasz do auta niebezpieczne dla życia napięcie, ponadto prawdopodobnie będziesz chciał rozebrać ten klimatyzator, żeby lepiej rozplanować położenie elementów, co jeszcze podwyższy ryzyko przypadkowego...
Tak, tak, śmiało, pomysł z minionej epoki. A nierównomierne obciążenie akumulatorów to akurat też jest istotny problem: jeden się gotuje, a drugi niedoładowany, a później obydwa akumulatory trupy, do wymiany, może dwa latka wytrzymają. Oświetlenie, radiostacja, to trochę prądu pobiera. Szczerze mówiąc, to najbardziej partackie podłączenie jakie może...
Witam jestem nowy na grupie przychodzę z problem Audi a4b6 2.5 163km tdi podczas trasy auto weszło w tryb awaryjny wyskoczy checke Engine zgasiłem auto przy kolejnej próbie odpalenia auta auto kręci o... Bezpośrednia odpowiedź Silnik gaśnie, bo sterownik pompy wtryskowej (J399) nie komunikuje się z ECU (błąd 01318). 00532 potwierdza zakłócenie zasilania,...
Do artykułu o autkach na sprężone powietrze wkradł się mały błąd: mianowicie czas ładowania "w domu" wynosi 4 godziny a nie 4 minuty(nie całą noc) wykorzystuje się przy tym ten sam silnik jako sprężarkę a pokładowy alternator? jako silnik elektryczny napędzający całość.Max zasięg to 300 km ale przeważnie ok. 200 km.Ogólnie bardzo mi się podoba.Co do...
To dziwne, że przu rozruchu tylko 5A - skąd wiesz? - bo pomiar multimetrem tu na nic. Silnik prądu stałego podczas rozruchu z obciążeniem stanowi praktycznie zwarcie i pobiera prąd wielokrotnie większy niż podczas pracy (zależy od rodzaju silnika). Stąd moje wątpliwości. Żaden bezpiecznik nie zabezpieczy mostka, zwłaszcza takiego chińskiego. Dawne...
Witam serdecznie. Opiekuję się samochodem pożarniczym Mercedes Atego 1326 w naszej OSP. Mam w zakresie obowiązkow przepalać go co jakiś czas, ale mam pytanie jak długo powinien ten samochód pracować na wolny chobrotach, żeby nie uszkodzić akumulatorów oraz żeby nie skrócic ich żywotność. Czy mozna obliczyć czas ładowania akumulatorów? Np. Samochód powinien...
Na jednym z aut mamy już e-Q2b ale to jest elektroniczna wersja. Mamy już zakupioną Q2b i trzeba to podłączyć. Jasny gwint, to w takim razie jak Amerykanie to rozwiązali, skoro ta syrena jest seryjnie montowana na ich wozach pożarniczych. Q2B nie występuje w wersji 24v, wiem że to olbrzymie prądy, ale oni jakoś sobie z tym dali radę. Jedyne co mi przychodzi...
Jeśli się pali to ratuje cię tylko gaśnica lub oddział straży pożarnej. A jeśli tylko świeci to weź wreszcie do ręki miernik elektryczny i stwierdź cokolwiek. Później ewentualnie demontaż i ocena elementów. Jeśli twoim miernikiem jest fakt, że od początku 2006 roku nie ładowałeś akumulatora to gratuluję precyzji. Czyżbyś zatem ostatnio bez przerwy jeździł...
To jak to jest...? Zwykły kwasiak nie AGM wytrzymuje mi na aucie 6 lat i nadal nei widac oznak zużycia, dodam zeby nie było tak różowo że kilka razy sie zdarzyło ze moje dzieciaki bawiąc sie w aucie wlączyły swiatła na kilka godzin...co rozładowało aku i ja myslałęm ze to juz bedzie trup ale nic z tych rzeczy ...a AGM-y padają jak muchy ? Ktoś umie...
Witam, zakładając, że w pierwszym przekaźniku od lewej (ozn. ">=12V") podajesz na cewkę napięcie z wentylatora (minus cewki łączysz z minusem w samochodzie - najczęściej na karoserii) a na styk tego przekaźnika podajesz +12V i z tego styku zasilasz cewkę przekaźnika "100A", w którym styk wpinasz między +12V z akumulatora a nagrzewnicę - tj. jeżeli dobrze...
Nie będę wyjaśniał nic bo znajdą się Janusze biznesu co będą zarabiać za moimi plecami. Wody tyle ile litrów ma koło wodne koryta wszystkie w pionie połowę koła plus 50L (ja zastosuje 10L wiaderka albo 20L a na głupa 30L i ile tych wiader będzie w kole. Tego nie wiem jeszcze bo czekam na szwagra bo ma mi załatwić wiadra do tego celu. I kotyra mają być...
Skomplikowany drogi i prawdopodobnie niewystarczająco wydajny będzie taki system. Na waszym miejscu zastosowałbym reaktory biomasy zwane popularnie zgazowywarkami. Taki system składałby się z : - Silnika albo kilku silników benzynowych (lub wysokoprężnych lecz odpowiednio zmodyfikowanych tzn. z aparatem zapłonowym, świecami i cewką zapłonową) - Zespołu...
Sprawdź poziom paliwa, zawór iglicowy i wyczyść gaźnik. W PF gaźnik jest prosty, jak budowa cepa. podkładka termoizolacyjna też lubi spękać, ale wtedy silniczek się dusi, ale jakoś chodzi, a tu dysza główna nie dostaje paliwa, więc albo brud, albo poziom. Jak pamiętam, to ta dysza w 126 dostaje paliwko z samego dna komory, więc raczej to pierwsze. Możesz...
witam wszystkich o hho trochę czytałem rozmawiałem z różnymi ludźmi postanowiłem zagłębić się w temacie spróbować na własnym bmw 3 2.0 150km zrobiłem 4 generatorki które testowałem na wydajność ustawienie blach różne napięcia i natężenia chodziło o uzyskanie jak najwięcej wodorotlenu (hho) na minutę ludzie różnie piszą ile powinno być ja uzyskałem 1,5...
O nowoczesne rozwiązanie i bardzo praktyczne można będzie ładować akumulator nocą jednocześnie oświetlając garaż a zimą da dość ciepła żeby ręce ugrzać. Musze podsunąć takie rozwiązanie producentom akumulatorów myślę, że będzie spore zainteresowanie. A tak na marginesie to podziwiam polską myśl technologiczną w wykonaniu polskich inżynierów. Ja do całej...
Witam. Na wstępie chciałbym zaznaczyć: tak, już zakładałem identyczny wątek i został on zamknięty. Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków na forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Do tego, co dodał dodali poprzednicy dodam. Ten przewód jest do zabudowy a ty chcesz go dać ot tak na wierzchu. Narażając go na mróz w zimie, który może u nas wynieść nawet i –40°C i latem na promieniowanie od rozgrzanego asfaltu, który może mieć więcej niż 60°C. Dodatkowo przewód będzie poddawany drgania i szkodliwemu wpływowi smarów i olejów...
Witam, posiadam Opla Omegę B, 1998r sedan z silnikiem Diesel 2.0 16 V 101 KM. Gdy ostatnio jechałem do niemiec, podłączyłem ładowarkę samochodową do gniazda zapalczniki z tyłu. Podłączałem ją po omacku i wtedy strzelił jakiś bezpiecznik. Możliwe, że zwarłem ze sobą + i masę w tym gniazdku - stąd bezpiecznik. Wraz z bezpiecznikiem, utratą prądu w gniazdku...
Armor ATV jest przeznaczony dla osób, którym zwykły quady ATV nie wystarczy, a nie chcą inwestować w ciężki sprzęt do off-road’u. Zalety wielozadaniowych pojazdów Tinger ? 1) Pojazd potrafi się poruszać w trudnym górzystym terenie, po śniegu, błocie, górzystym terenie, potrafi pływać; 2) Dzięki napędowy 6x6 oraz 8×8 i wytrzymałej, ale lekkiej...
pożar gniazdko pożar wtyczki pożar antena
excel ocena wymiana pompa oleju wirus blokuje google
licznik tiguan elektryczny samochód
Kondensator ELKO Valvo NO1802P/50+50 - zamienniki i specyfikacja Kolumny aktywne na imprezy plenerowe do 2500 zł