Pamiętaj, że nie tylko na zimowy bo jak jest ciepło to niby sprawność akumulatora będzie wyższa, ale samorozładowanie w wyższych temperaturach również przebiega szybciej (w garażu pół biedy bo będzie stałe 20 czy 25 stopni, ale jak auto na słońcu to pod maską temperatura może spokojnie przekraczać 40 stopni. Osobiście uważam, że jak wsio ok z baterią,...
Człwieku, jestem z zawodu doradca ubezpieczeniowym. Nie muszę się na wszystkim znam. Od tego sa ludzie. Nie potrzebnie nabijasz post i się wysyliłeś nie wnosząc nic do tematu. W skróce? Leje na twój post mojym moczem... Zająłeś mi cenne 5 minut mojego życia nie wnosząc nic do tematu znaczącego dla mnie . Widżę że kultura osobista na najwyższym , godnym...
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
Sprawdź czy działa ci normalnie oświetlenie. To w bagażniku też. Dodano po 1 I stan przelotek w drzwiach.
W osobowym po zazbrojeniu alarmu i gdy on uśnie to pobór wynosi około 20 mA do 50 mA czyli 0,02 A do 0,05 A.
pobór pradu na postoju (wyłączony kluczyk/swiatła/radio ...... ewentualnie uzbrojony alarm) to \są miliampery czyli jeden kabelek do COM a drugi do mA, a pokrętło w sekcji A na 200mA a gdyby było za dużo na 20mA tylko nic nie właczaj w samochodzie w trakcie pomiaru bo uwalisz "miernik" no i podłaczenie szeregowe - czyli odłączyć kleme z aku i miernik...
Witam Moduł komfortu znajduje się z przodu w konsoli za schowkiem pasażera . Masz auto na can-ie najlepszy był by vcds . http://furmanka.blogspot.com/2009/01/mk5... Pzdr
Mierzyłem w Toyota Celica 2.2, 96r. Normalnie na postoju ma 170mA, jednak po wyjęciu panelu z radia już tylko 80mA a po odłączeniu bezpiecznika od radia 60mA. Więc może masz ten sam problem? Radio w tym samochodzie to Pioneer z wyższej półki.
Ja miałem to samo, zepsuł się przekaźnik kontroli świec, robił zwarcie.
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
0,09A na wlaczonym alarmie to niejest za duzy pobor.zreszta 140mA dla akumlatora to nie tragedia.poprostu konczy sie akumlator.na wylaczonym alarmie ciagnie wiecej bo zasilany jest przekaznik.
Już pisałem jak podpiąć, nie pod stały plus ale pojawiający się po przekręceniu kluczyka i będzie po temacie.
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
miałem cos takiego w Altei winny był moduł komfortu w drzwiach kierowcy trzeba było naprawić wade fabrycznał wylutować z modułu jakiś chyba rezystor,odłacz drzwi kierowcy i zobacz .
A nie nosisz kluczyka w kieszeni? Nie wiem jak w tym pojeździe jest to rozwiązane ale różnie to może bywać. Radio oryginalne? Jakiś subwoofer nie jest podłączony?
A co z podświetleniem bagażnika ?
Bo podejrzewam, że nie ma innego sposobu sprawdzenia kabla, niż naoczny. Jest trzeba mieć multimetr i sprawdzić rezystancję przy odłączonym zasilaniu lub sprawdzić napięcie pod obciążeniem na odbiorniku.
Sprawdź podłączenie przekaznika odcięcia zapłonu prawdopodobnie cewka przekaznika jest zasilana
Zegary odepnij.
amperomierz podłącz szeregowo oczywiscie a jak nie masz to żarówkę pozdrawiam i co ci da ta zarówka? podłacz amperomierz w szereg, wyłacz wszystkie odbiorniki. powinno byc nie wiecej 0,05A
To jakieś 35W. Sama lampka w posdufitce to chyba 15 czy 20W. Pobór jak najbardziej prawidłowy.
w pierwszej fazie po zamknieciu samochodu moze tyle pobierac,to normalne. W zasadzie pobor pradu powinno sie mierzyc w tym samochodzie po ok 30 min od zamkniecia(tzw usypiajaca elektronika). Najpierw skorzystaj z rad Norberta.
Co jeszcze zasila ten czarny sprawdź. Wzmacnacz anteny dokładany może być np. lub moduł domykania szyb. Trza ryć. Ma być max. 0,05A
Sprawdzałeś miernikiem jaki jest pobór na postoju? Jak nie to sprawdź i w przypadku gdy będzie on większy niż 0,02A to wyciągając po koleji bezpieczniki.
Zrób dokładny pomiar poboru prądu na postoju przy zamkniętym samochodzie i uzbrojonym alarmie.
Położenie bezpiecznika w gnieździe - dla prądu - nie ma istotnego znaczenia. Natomiast pozostałe symptomy wskazują na uszkodzone lub źle podłączone radio. Jeżeli samochód posiada instalację LPG, to również sterownik pobiera prąd, jeżeli zasilanie nie jest rozłączane przez stacyjkę. Proponuję obejrzeć filmik, który co nieco wyjaśni, w temacie podłączenia...
Po jakim czasie sprawdzasz ten pobór prądu?
Jaki jest pobór prądu na postoju, po zamknięciu wszystkich drzwi i uśpieniu instalacji elektrycznej ?
Pobór prądu na postoju wynosi 0.06A. Taki pobòr jest ok,zròb test akumulatora.
1Pomiar akumulatora testerem lub 2 Naładowanie akumulatora i pozostawienie ze zdjętą klemą na czas kiedy się "rozładowuje" (ważne żeby nie poruszać akumulatorem ) i próba , nie zapali aku na złom
Spawdź czy cewka spręzarki klimatyzacji nie jest załączona.
odepnij alternator, masz pewnie uwaloną diode
Nie będę się modrzył- masz immo? Może aku padł bo jest zwarcie na wiązkach? Może kuny pogryzły kable? Jaki pobór prądu na postoju?
Zapinasz amperomierz do klem, zamykasz auto pilotem i czekasz przynajmniej 20minut(mniej/więcej po takim czasie UCBIC wygasi lampkę podsufitki na otwartych drzwiach i pójdzie w kimę). 120mA to o dużo za dużo na radio, co to za sprzęt?
Podstawa sprawdzić ładowanie i pobór prądu na postoju
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Kolego odczekaj min 20 min .
Wynik jaki uzyskałem był taki,że najpierw wyświetla 0,40 (400 mA?) i spada do 0,04 (40mA?). Czy taki wynik jest normalny i dopuszczalny czy za wysoki? Auto ma instalację gazową i radio podpięte w taki sposób, że działa bez kluczyka w stacyjce. Może być, ale podłącz radio tak by grało po włożeniu kluczyka to pobór jeszcze się zmniejszy.
Nic nie kombinuj, taki pobór jest normalny.
Witam! Napisz na priv to podeśle.
Zmierz ładowanie, sprawdź aku, sprawdź pobór na postoju, bo same fantazje, a diagnozy zero.
Tak. Nie ma prawa być na nim masy,nawet najmniejszej. O ile wtyczki wypięte. Jak jest to szukanie gdzie zwiera,lub z czego bierze. Jak nie ma to wina komputera podającego tą masę,nie odcina jej całkiem.
Radio samochodowe ma wzmacniacz do 4x25W RMS więc nie jest to moc bardzo duża a co za tym idzie kable nie muszą być tak grube. U mnie w radyjku siedzi orginalny bezpiecznik 5A więc nawet takiego poboru te radio nie osiąga pomimo tego że ma 4x22W. Czy CD czy tuner więcej pobiera to naprawde nie mam pojęcia. W każdym razie są to małe ilości bo najwięcej...
Stanowczo za duży prąd. Wychodzi że 3 waty idzie w kosmos non stop. Sprawdź radio.
Teoretyczne przeliczając amperogodziny akumulatora i pobór prądu 0,25A wydawało by się że bez problemu powinno być. A jednak w praktyce jest inaczej. Nie dalej jak wczoraj walczyłem z podobnym przypadkiem. Identyczny pobór na postoju , a dokładnie to 0,24A, prawie nowy akumulator i po pełnym naładowaniu 2 dni niezbyt intensywne jazdy i odmowa współpracy...
Ustawienie na mierniku 20a i kable przepiete na sprawdzanie a W kwestii formalnej Kolego Początkujący: jak masz miernik ustawiony na "A" (ampery) to w czym będziesz mierzył prąd? W "Ah" (amperogodzinach)? Chyba nie...
Witam, Warto sprawdzić pobór prądu na postoju. Czy przypadkiem jakiś z odbiorników nie pobiera zbyt dużego prądu. Jeśli tak jest to należy po kolei wyłączać bezpieczniki i w ten sposób sprawdzić który to odbiornik.
Cześć, BMW F36 2016, ten sam problem. Coś doi energię do samego dołu, jak mogę zlokalizować przyczynę?
Witam. Zna ktoś prawidłową wartość poboru prądu na postoju/ po uśpieniu systemów, w Audi A4 B6 2001r. (1.8T - AVJ). Coś rozładowywuje mi akumulator, ale pobór prądu jest chyba w granicach normy. U mnie jest (bez centralnego) 0.03A = 35.5mA po zamknięciu centralnym wacha się od 0.03 - 0.04A = 34.5 - 48mA wachanie wynika z migającej diody w drzwiach kierowcy,...
I wymień baterię, bo w tych miernikach stan baterii mocno rzutuje na wynik pomiaru...
Coś rozładowuję akumulator w samochodzie. Duży pobór prądu na postoju, https://obrazki.elektroda.pl/9727561000_...
W grupie aut Vag, najczęstrzą przyczyną poboru prądu na postoju jest uszkodzenie mikrowłaczników w zamkach drzwiowych (moduł komfortu nie "usypia" systemu jeżeli nie widzi położenia zamków drzwi. Sprawdź czy oświetlenie wnętrza reaguje na wszystkie drzwi.
Może najpierw podłącz amperomierz do akumulatora poczekaj 5 -10 min min aż wszystko się wyłączy. Zwróć uwagę żeby czujnik otwarcia klapy zablokować jak występuje. Dopiero taki pomiar da ci faktyczny pobór prądu. Nawet radio potrzebuje wejść w tryb uśpienia do 5min. (Spotkałem się z autami co po 20min wszystko dopiero się wyłączała w aucie.) Może któryś...
Akumulator umarł, napięcie to nie wszystko, liczy się jeszcze natężenie czego nie sprawdzisz. Gdy już włożysz nowy to sprawdź wtedy ładowanie 14,4 w tych okolicach być powinno, oraz pobór prądu na postoju, nie pytaj jak to zrobić, szukaj było opisywane.
Może światełko w bagażniku? To częsta usterka w tym modelu, że świeci się cały czas.
Jaki jest pobór prądu na postoju?
Branie prądu przez akumulator na poziomie 0,14A jest w granicach normy uwzględniając granicę błędu miernika. Może to być podtrzymanie zegarka, alarmu lub immo jeśli jest. Kolega chyba żartuje. Taki pobór prądu na postoju jest co najmniej 3x za wysoki.A jeśli miernik ma taka granice błędu to lepiej go oddać do utylizacji a w najlepszym wypadku bateria...
(at)drunek z bezpiecznikiem 29 pobór 2A A bezpiecznik 30 około 3A oczywiście mierzone po 40 minutach od zamknięcia auta, dodam że strasznie grzeje się czarny przekaźnik, który znajduje się w bagażniku. https://obrazki.elektroda.pl/1420091800_...
To za dużo około 5 wat . sprawdź żarówke w bagażniku, pod maską w schowku itp. Powinno być nie więcej jak 0,02-0,05 A
Coś źle mierzysz 0,05mA to jest bardzo mało za mało i nie można mówić o nadmierny prądzie na postoju, pokaż ten miernik i kable gdzie wpięte.
Ja bym zdecydowanie szukał "ucieczki" prądu, albo spróbuj z odłączaniem różnych odbiorników - czy jest różnica.
Pobór prądu jak rozumiem całkowicie nieczynnego samochodu jest wręcz ogromny. Rozładujesz każdy akumulator. Na pierwszy ogień wziąłbym radio, czyli całkowicie odłączył. A może jakieś wyszukane wzmacniacze?
temat poboru na postoju wałkowany stale. Zamykam
Faktycznie.
Pobór prądu na postoju jes 0.07A. Tyle ze aku po zgaszeniu ma tylko 12.5v. W drugim aucie starszej daty jest 13.5.v. Aku sprawny 100% zmieniałem z innym autem.
Rozebrałem drzwi i co udało mi się ustalić to to że ginie gdzieś na samym końcu wiązki przy mechanizmie centralnego zamka. Natomiast uszkodzeń izolacji na tej wiązce nie znalazłem. Zdiołem starą izolacje z kawałka wiązki około 10 cm Do ostatniej kostki(centralnego zamka)i zaizolowałem każdy kabelek oddzielnie izolacją plastikową i jeszcze raz wszystkie...
Pobór prądu na postoju z reguły mieści się w 20mA (0,020A). Jeżeli u ciebie jest faktycznie 180mA to jest to stanowczo za dużo. Mój poprzednik ma rację i tam należy szukać przyczyny usterki.
Elektryk mierzył pobór prądu na postoju?
Witam czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć na pytanie lub fizycznie zmierzyć pobór prądu na postoju w tym modelu. Na moje jest dosyć wysoki bo ok 200mA ale może ten typ auta tak ma. Pozdrawiam
Jest wszystko OK.
samochód podaje 14.8V - 15.2V sprawność akumulatora 85%, brak poboru prądu na postoju. W jakich warunkach było mierzone to napięcie, zaraz po odpaleniu zimnego silnika, czy po jeździe np. po tych 30 km? Brak poboru prądu na postoju - odpinasz klemę?
Jeśli Twoje urządzenie będzie zamontowane na stałe, to nie widzę potrzeby dublowania akumulatorów. Na znanym portalu aukcyjnym można niedrogo zakupić regulowane przetwornice obniżające napięcie. Nie zapomnij o odpowiednio dobranym bezpieczniku w zasilaniu całości. Pobór prądu na postoju nie powinien przekraczać 20mA.
Spróbuj bo to czesta przyczyna w róznych autach
Panowie pomóżcie bo juz mi rece opadają... https://youtu.be/qwNovi10WWw Czy ten pobór pradu na postoju jest ok??
Witam corsa D 1,0 pobór prądu 0,40A na postoju po 1 godzinie ,gdy wyjmę przekaźnik sterowania silnika pobór spada do 0,01A .Problem w tym iż ten przekaźnik się nie załancza ,wystarczy ze jego cewka jest podpięta pobór wzrasta ,przekaźniki zmieniane , w czym problem ???
Zdejmij klemę plusową z akumulatora i podłącz miernik na zakresie amperomierza między klemę + akumulatora a przewód zdjęty z z plusowego trzonka akumulatora i sprawdż jaki pobór występuje w trakcie postoju samochodu.
Witam No i dopadł mnie problem elektryki w Fordzie Galaxy. Po zdjęciu klemy i odczekaniu ok.30min po wygaszeniu auta mam dziwny pobór prądu, prąd rośnie i maleje tzn. od 0,12A do 1.2A i tak cały czas. Co to za wariacja? Ponadto po uśpieniu auta lekko mrugają, pulsują co 2 sek wszystkie żarówki postojowe, kierunków i podśw. tablicy. Czy ktoś spotkał...
Kabina kierowcy czyli BSI.
Z osobistych doświadczeń - podobny przypadek. Powód - przekaźnik załączający pompę paliwową "skleił się" i pompa cały czas działała. Niech kolega dokona pomiaru prądu na postoju "z" i "bez" owego przekaźnika. Tak na wszelki wypadek.
Sprawdzałeś pobór prądu podczas postoju? Może np lampka bagażnika nie zawsze gaśnie.
Oba marne ale lepszy ten PIROTEC jest szansa że podziała, ten drugi przy tak rozładowanym akumulatorze może nie dać rady, widziałem go w środku nadaje się do ładowania akumulatorów w skuterach. Gdyby napięcie było poniżej 11V wtedy można się martwić. Dziwne jest że po tygodniowym postoju nie zakręcił mimo że jak mówisz nie ma roku, także albo był niedoładowywany...
Temat rozwiązany, bezpiecznik spalił się w mierniku.
Kris to mam rozumieć że u mnie jest za duży pobór? Bo nie bardzo się w tym orientuje :oops:
Coś pobiera prąd-ponad 1A chwili gdy samochód jest zgaszony, zamknięty, po prostu zaparkowany. Pobór ustaje z chwilą wyjecia wskazanego bezpiecznika. Co on zabezpiecza?
Starty pył ze szczotek i komutatora robi upływ prądu na masę A skąd niby robi te upławy do masy?
Mam też taki problem , w moim Multivanie , zaczęło się po 2 tygodniowym postoju auta i uszkodzeniu stycznika rozrusznika , po naprawie , pobór na postoju jest ok 1,3-0,7A - stale 0,7A nie ma fazy jakby usypiania po włączeniu alarmu. Kiedyś wcześniej jak mierzyłem pobór prądu był na poziomie 60-49mA , więc wiedziałem ze po tygodniu lub 2 trzeba doładować...
Powtarzam, żaden obwód nie kradnie prądu... pobór prądu po wygaszeniu komputera to max 0,02A. (at)dziubek102 ale to miałbym wtedy pobór, a ja go nie mam. (at)remot czyli jak zjechał do takiego napięcia to już będzie trup? Bardzo nurtuje mnie kwestia jak sprawdzić ten akumulator, byłem u elektryka miał tester (wyszło, iż prąd rozruchowy to 600A). Brak...
Tylko musi minąć kilka minut aż moduły zostaną uśpienia i wtedy spadnie pobór prądu. Kolega wyżej ma rację. No ale jak masz dużo pieniędzy to wymieniaj po kolei.
Ups, pod stacyjkę, znowu muszę rozbierać xd, jaki pxa ma pobór na postoju?
Czy uszkodzenie tego licznika może powodować nadmierny pobór prądu na postoju ok 1,8 A ? Po odłaczeniu 20A bezpiecznika konsoli centralnej licznik gaśnie i pobór prądu spada do przyzwoitych 0,4 A. Miał ktos może taki przypadek. Pozdr.
Panowie!!! wilgoć i jeszcze raz wilgć.Ten p;ierwszy przypadek Kolegi Z Octavią,przy takim poborze prądu na postoju,to moduł komfortu-może któryś zamek drzwi.
Skoro masz ładowanie i pobór prądu w normie a auto po postoju nie odpala to wskazuje to na akumulator.Aby mieć 100% pewności należy mieć przyrząd do testowania akumulatorów.
Witam. Auto jak w temacie - pacjent świeżo kupiony zza gramanicy, pobór prądu na postoju z zamkniętym autem 1.1A. Okazuje się, że po wyjęciu bezpiecznika nr. 1 od klimy ( dwustrefowa, automatyczna) wszystko wraca do normy. Dodatkowym objawem w trakcie poboru prądu są świecące ciągle przycisk od awaryjnych i podświetlenie przełączników obok włącznika...
To był bezpiecznik świateł.
Przede wszystkim podczas mroźnych dni jakie mieliśmy ostatnio pojemność akumulatora spada drastycznie więc to, że akumulator się rozładował przez zbyt duży pobór prądu podczas postoju miało w sumie niewielki wpływ. Należy znaleźć przyczynę takiego poboru prądu i ją usunąć, dopuszczalny prąd to około 50 mA. Na przyszłość lepiej odłączyć akumulator całkowicie...
Witam problem został rozwiązany Zła konfiguracja modułu BCM Zaprogramowana wersja z szyberdachem oraz pomocą dla pasażera. Uszkodzony jednak moduł BCM. Audio skonfigurowane pod wersję SRT. Po tych wszystkich zabiegach, po zamknięciu pilotem auto ładnie usypia i pobór wynosi 10 mA, ale w aucie jest gaz . Dziękuję pozdrawiam
elektryk coś wspomniał, że przy moim jeżdżeniu 6km w jedną stronę i z powrotem do pracy akumulator się po prostu nie doładowuje i to może być problem...tylko że znam osoby jeżdżące jeszcze mniej i nie mające takiego problemu Zgadzam się, u nas czasem polo siostry stoi po trzy tygodnie samo a potem pali "do strzała". Ja jednak sprawdziłbym pobór prądu...
No napewno nie piszczy to co zaznaczyłeś.
Za pierwszym razem wtyk czerwony w wejście max200mA z bezpiecznikiem, multimedia ustawiony na 10A pokrętło. Sprawdzałem bezpiecznik na tej ścieżce w porządku, nie tknięty.
Odłącz radio i sprawdź pobór prądu.
pobór prądu postoju pobór prąd postoju pobór prąd postoju punto
bulgocze lodówka wzmacniacz monacor telewizory jedna antena zwrotnica
technics instrukcja obsługi śmieszne obrazki
Citroen C3 1.4 2002 – błąd P0603, ELM327 pokazuje 17V, miernik 14,3V – rozbieżność napięcia ładowania Citroen C3 – wyciek oleju: typowe przyczyny, uszczelki, simmeringi, przewody turbo