Jak najbardziej OK.
zmierz pobór prądu samego alarmu w stanie czuwania
Bo akumulator będzie odlaczony.
2 przewody przy przekaźniku.Ale skoro piszesz prawdopodobnie alarm, to zmierz pobór prądu i wtedy będziesz pewien.
Można. Nie należy tylko przekroczyć prądu w obwodzie, który dla diody przewidziany jest znikomy. Poza tym prąd diody to dość znaczący procent poboru prądu przez alarm w czasie czuwania.
Odsyłam do wymagań stawianych przez PN-EN 50131-6. Poczytaj sobie instrukcję SATELA, tam znajdziesz przykłady bilansu energetycznego np. taki: INTEGRA 24 – akumulator 7 Ah Dysponowany prąd na 30 godzin dla akumulatora 7 Ah wynosi: I30h = 7 Ah / 30 h ≈ 0,233 A (233 mA) Średnie prądy pobierane przez elementy przykładowegosystemu alarmowego...
Poza alarmem jeszcze musisz wziąć pod uwagę inne stałe pobory- - jakieś diodki mrugajace - układ pamięci radia - zegar -coś z elektroniki w tablicy wskaźników - doładowanie akumulatorka syreny ( jęsli taki ma ) - inne nieznane pobory w aucie - łącznie z ew upływami w instalacji - niewiele ale zawsze coś tam płynie. sam prąd alarmu możesz zmierzyć na...
głównym bohaterem a za razem głównym problemem jest alarm Skad wiesz, że problem jest w alarmie, mierzyłeś pobór prądu/ile bierze go zamknięte i uśpione auto?
te 400mA to troche za duzo max to 50mA a tak to ma prawo rozladowac sie aku
50mA na autoalarm, to nie jest jakaś kosmicznie wielka wartość. Jasne, że mogłoby być mniej. Ale zastanów się, czy masz wpływ na ten pobór? Może akumulatorki w syrence wymagają wymiany ?
Sprawdź podłączenie przekaznika odcięcia zapłonu prawdopodobnie cewka przekaznika jest zasilana
Do obliczenia wydajności zasilacza przyjmujesz maksymalny pobór prądu urządzeń.
Ciekawy sposób sprawdzania (iskrzy), proponuję wziąść amperomierz, zmierzyć prąd i napisz jakiego rzędu są wartości, wtedy spróbuję ci odpowiedzieć. Mały pobór prądu zawsze jest (radio, alarm itd)
Pobór w tym alarmie mierzysz po minucie?
Mały przekaźniczek wysterowywany sygnałami z krańcówek (diody pozostaw), podający na wejście alarmu "żywą masę". Minus tego rozwiązania - zwiększony pobór prądu przy otwartych drzwiach (pracująca cewka przekaźnika)
Może być Sprawdź spadek napięcia przy rozruchu
2. Jak sprawdzic miernikiem ile pradu pobiera uzbrojony alarm (jesli mozna prosze o instrukcje jak dla laika). Włączyć miernik w szereg z alarmem.
Zrób dokładny pomiar poboru prądu na postoju przy zamkniętym samochodzie i uzbrojonym alarmie.
Pobór prądu przez alarm mierzy się przy zapiętych klemach i najlepiej na bezpieczniku alarmu:)
Jaki ma być pobór prądu?
Miernik był na mniejszym zakresie. "Dziurki" ADC? Tego nie rozumiem. Miernik połączyłem tak że plusowy przewód dałem na plus akumulatora a minusowy na klemę. Szeregowo go wpiąłem.
właściwie to nie ma reguły, wszytsko zalezy czy masz dotatkowo czujniki udarowe, czy czujniki ultradźwiękowe. Na każdy dodatkowy moduł musisz liczyć ok 5-10mA poboru, sama uzbrojona centralka to 25-50 mA, zalezy jak silnie świecącą diodą dysponuje alarm i co ma w sobie. Ogólnie przy takiej kombinacji możesz liczyć się z poborem rzędu 50 mA przy założeniu...
Test akumulatora ? To znaczy mam go sprawdzać co ileś czasu gdy nie jeżdżę czy szybko spada napięcie czy chodzi o coś innego, jestem trochę zielony w tym temacie. Akumulator kupiłem około pół roku temu ma bodajże 65Ah. Co do wersji sterownika nie mam pojęcia w książeczce serwisowej od alarmu nie jest napisane. Pobory prądu alarmu:
Uzbrajasz raz, odczekujesz, sprawdzasz. Zresztą , alarm po uzbrojeniu powinien pobierać prąd niezauważalny na amperomierzu ustawionym na zakres 20A. Więc myśle że możesz sobie darować uzbrajanie alarmu. Sprawdz czy bez uzbrajania masz nadal pobór większy od 0.05A.
Pisałem Ci o tym w 8 poście. do tego bilansu prądowego musisz doliczyć jeszcze prąd ładowania akumulatora i pobór prądu przez płytę centrali.
Wyciągaj po kolei bezpieczniki i mierz pobór prądu zaczynając właśnie od alarmów, radia oświetlenia itp.
Nic się nie bój :) Moja ładowarka do nokii jest włączona codziennie od roku a druga od Sony-Ericsson pracuje jako zasilacz do alarmu już ~5lat. Pobór prądu zawsze jakiś będzie ale nie odczujesz tego na rachunkach. (chyba, że jesteś bardzo skąpy :D)
Może być alternator, rozrusznik, chyba że masz tak jak mój znajomy, dodał światła dzienne i musiał co dzień ładować akumulator, też mu klemy iskrzyly
Powiem tak podłącz akumulator i zmierz multimetrem pobór prądu. Zakładamy że pobór będzie duży więc musisz znaleźć co tak pobiera prąd. Za zwyczaj morze to być: radio, alarm, lampka w podsufitce itd. Po drugie jeśli go zapalisz zmierz ładowanie.
Panowie - pobór prądu 60 -80mA to zdecydowanie za dużo. Jeżeli alarm tyle ciągnie to znaczy że z nim coś jest nie tak - na marginesie odłacz syrenę od alarmu i wtedy sprawdź pobór pradu.
Oba marne ale lepszy ten PIROTEC jest szansa że podziała, ten drugi przy tak rozładowanym akumulatorze może nie dać rady, widziałem go w środku nadaje się do ładowania akumulatorów w skuterach. Gdyby napięcie było poniżej 11V wtedy można się martwić. Dziwne jest że po tygodniowym postoju nie zakręcił mimo że jak mówisz nie ma roku, także albo był niedoładowywany...
Witam Coś Ci wciąga prąd aż miło . Musisz kolejno odłączać odbiorniki i sprawdzać jaki jest pobór aż dojdzie do max 50mA . Odłącz centralkę alarmu, radio itd . Czas "wygaszenia" to około 20 sekund . pozdrawiam
" Co kradnie prąd w aucie" Komputer i alarm.
Witam Jeśli coś w aucie jest dołożone (alarm, gaz, inne radio itp.) będzie większy pobór prądu. Generalnie nie ma tragedii jak jeździsz regularnie. Zobacz do ile spadnie np po 3-4dniach.
Dzisiaj mam 0.08A na wpiętym alarmie i po wypięciu bezpiecznika nr 16 w skrzynce ppor maską, pobór spada do 0.02A. Alarm zostawiam w spokoju, co zjada prąd z 16 Bezpiecznika ?
Witam. Piszesz że wyciągasz trzy bezpieczniki i pobór spada do zera? Po mojemu cewka zapłonowa i pompa paliwa i rozruch zimnego silnika są to obwody sterowane po kluczyku więc odpadają. Musisz skupić się no obwodach zasilanych na stałe. Mam nadzieje że szukając poboru prądu brałeś pod uwagę oświetlenie wnętrza i bagażnika, a mianowicie odłączenie czujników...
To zmierz pobór prądu przez alarm . I tyle w temacie.
jaki akumulator wybrać tak by zasilił alarm który pobiera 12v oraz router na sim kartę także 12v. jaka powinna być pojemność aku aby starczyło na około miesiąc bez doładowywania ? Nie znam poboru prądu podanych urządzeń ale licząc alarm 10-20 mA i oszczędny router 250, niech całość wyniesie 300mA. To 300x24x30=216000 mAh czyli 216Ah. Ponieważ akumulatory...
https://www.youtube.com/watch?v=gIoCBcOb... http://www.wiringdiagrams21.com/2012/07/... Z tego co widzę, to w tym modelu jest wymyślona jakaś kombinacja z układem stycznika rozrusznika. Trzeba o tym dobrze poczytać, jak to działa i po co zostało wprowadzone. Jeśli "na krótko" rozrusznik kręci jak szalony,...
A dodatkowy przekaźnik, to dodatkowy pobór prądu...
Rozkręć obudowe centralki i posprawdzaj miernikiem, czy nie ma na przekaźnikach jakiegoś zwarcia. Tam sa dosyć marne przekaźniki i przy sporym poborze prądu mogły się uszkodzić styczniki.
Wszystko jest napisane: POWER - zasilanie 9-16V DC pobór prądu do 15 mA ALARM - styki przekaźnika włączającego się po wykryciu ruchu. Parametry styków: max 30V DC, obciążenie max 500 mA. TAMPER - styki mikroswitcha antysabotażowego. Pozostałych wyprowadzeń nie znam. Mikroprzełączniki najlepiej ustawić lewy i środkowy na dół, prawy do góry - wtedy LED...
Panowie szlachta , do brzegu - za dużo wody! 100 mA , to za duży pobór prądu na uśpieniu! Dobry alarm amochodowy w stanie czuwanie nie powienień pobierać więcej niż 5 - 15 mA.
Sprawdź amperomierzem na spoczynku jaki masz pobór prądu,może alarm z odcięciem paliwa.
A jaki jest pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i uzbrojonym alarmie?
uchyl skrzynkę, wyjmij taki duży szary przekaźnik z czerwoną literą R na nim i zobacz czy pobór prądu spadnie, i zgaśnie kontrolka.
Zmierzony pobór sugeruje że po wyłączeniu alarmu jest zasilany jakiś przekaźnik(standartowy przekaźnik pobiera ok 110mA)-może alarm posiada funkcję confort albo tak dziwnie podpięte jest odcięcie zapłonu.Sprawdź pobór przy rozpiętym alarmie.
0,09A na wlaczonym alarmie to niejest za duzy pobor.zreszta 140mA dla akumlatora to nie tragedia.poprostu konczy sie akumlator.na wylaczonym alarmie ciagnie wiecej bo zasilany jest przekaznik.
Centralka Elmes z GSM może i da radę z akumulatorem 60-70 Ah, ale do zasilenia pozostaje jeszcze syrena zewnętrzna. Na stronie producenta brak informacji o poborze prądu.
Witam A jaki to samochód? Pomiar zarejestrowany od razu po podłączeniu amperomierza, czy odczekałeś przynajmniej minutę? Próbowałeś wyciągać bezpieczniki i obserwować kiedy ten pobór prądu spadnie? PozdrawiaM
Odłączenie centralki alarmu X-SAFE 01 uniemożliwi uruchomienie samochodu (blokada zapłonu).
Czujki są potrzebne do celów alarmowych. Chodzi o produkt, który będzie mógł działać przynajmniej rok bez wymiany baterii. Czujka bardzo sporadycznie będzie miała szanse wykryć intruza. Z tego powodu pobór prądu w czasie alarmu nie jest istotny. Wyjście może być dowolnego typu. Zwykle w czujkach stosowany na wyjściu jest przekaźnik elektroniczny (bezpotencjałowy...
Pobór prądu 0,01 A jest prawidłowy. Zanim zaczniemy rozbierać samochód sprawdzamy akumulator - czy jest naładowany, jeśli nie - doładowujemy. Sprawdzamy stan klem akumulatora - mają być czyste nie tylko z zewnątrz ale też w miejscu gdzie się stykają z końcówkami akumulatora. Potem sprawdzamy napięcie ładowania alternatora - na gorącym silniku po jeździe,...
65ma to daje 1,56 Ah na dobe więc zakładając sprawny i naładowany akumulator np 45Ah to niepowinno być problemu z odpaleniem auta po tygodniu stania. Sprawdź ładowanie i dokładnie jeszcze raz pobór prądu przez dłuższy czas czy okresowo nie wzrasta. Co prawda w moim aucie prąd pobierany z akumulatora nie przekracza 10mA (radio alarm i modół silnika)...
Taki układ nie jest sensowny. Koszt nowej centralki alarmu jest niższy od kosztu budowy takiego układu. Zmierzyłeś amperomierzem jaki jest pobór prądu z zamontowanym alarmem i po jego odłączeniu? Zmierz pobór pradu samej centralki alarmowej - uzbrojonej i rozbrojonej?
Jest na pewnym portalu aukcyjnym taki moduł ZB-1 który według opisu odcina zasilania przy 10,5V tyle że obciążalność prądową ma na poziomie 7A. Są tez takie na większe prądy - szukaj zabezpieczanie akumulatora przed rozładowaniem. Tylko czy potrzebujesz większego prądu? Co to jest zwykła żarówka? H4/H7 to raczej nie jest zwykła ale popularna. Taka...
Więc na którym bezpieczniku wykazało ci duży pobór prądy. Podaj nr. Może masz podłączone jakieś dodatkowe alarmy, centralki.
Branie prądu przez akumulator na poziomie 0,14A jest w granicach normy uwzględniając granicę błędu miernika. Może to być podtrzymanie zegarka, alarmu lub immo jeśli jest. Kolega chyba żartuje. Taki pobór prądu na postoju jest co najmniej 3x za wysoki.A jeśli miernik ma taka granice błędu to lepiej go oddać do utylizacji a w najlepszym wypadku bateria...
Podane przez ciebie wartości są w miarę ok. Przy zamknietym aucie mogło by być trochę mniej np 0,03 ale ogólnie jest ok. Przy otwartym to normalne że wzrasta bo moduły się wybudzają , plus światła w kabinie i drzwiach. Jest w aucie alarm ?
Dwa dni grzebałem po całej elektrodzie i nie znalazłem wcześniej tego postu. W najbliższą sobotę wypróbuję - dziękuję.
Pomysł dobry i przydatny, ALE... jak zmieniłbym sposób zasilania układu. Teoretycznie 5.5 mA rozładuje aku 40Ah w 303 dni co jest pomijalne przy założeniu że auta używamy regularnie. Praktycznie to różnie to może wyglądać, szczególnie zimą, Bez przesady. Szkoda komplikować układ walcząc o pojedyncze mA. Jaki jest pobór prądu immobilizera/alarmu w samochodzie?...
I teraz musisz znaleźć tego ukrytego pożeracza prądu. Typowy pobór prądu po uzbrojeniu alarmu wynosi 30 do 40 mA.
W osobowym po zazbrojeniu alarmu i gdy on uśnie to pobór wynosi około 20 mA do 50 mA czyli 0,02 A do 0,05 A.
Szeregowo z baterią włączyć diodę, np. 1N4001 w kierunku przewodzenia. W takim układzie napięcie czuwania będzie nieco niższe (o około 0,6V) ale doładowania baterii nie będzie i poboru prądu z baterii przy zasilaniu sieciowym również.
Za duży pobór prądu.
Uważam, że to nie z powodu alarmu rozładowuje się akumulator przez noc. Pobór prądu przez centralę alarmu do 20mA to norma. Twój alarm przez godzinę pobiera 35mAh = 0.035Ah (wartość prądu w A * czas w h) Na dobę pobiera ok. 0.84 Ah Dalesze obliczenia pozostawiam Tobie Odłącz fizycznie centralkę alarmu od instalacji samochodu i zmierz wtedy pobór prądu...
Temat uważam za zakończony, powodem rozładowywania aku był błąd komputera który nie wyłączał wszystkich zbędnych procesów w aucie. Po diagnozie komputerem serwisowym pobór kształtował się pomiędzy 150-180mA.
0,2 przy alarmie i radiu uważam za świetny wynik
Dzisiaj byłem u elektronika samochodowego- moje pomiary się potwierdziły, pobór prądu według speca jest w dolnej strefie normy, ładowanie w porządku, alarm oraz akumulator sprawny. Muszę zatem odpinać klemę na zimowy postój- dzięki za pomoc!
Witam Dzięki za zainteresowanie. Znalazłem przetarty kabel w instalacji gazowej i w instalacji centralnego zamka. Pobór prądu spadł do 170-180mA, a po całkowitym uzbrojeniu alarmu jest na poziomie 90-100mA.I taki pobór utrzymuje się przez cały czas. Chociaż to chyba i tak jeszcze jest za duży. Akumulator sprawdzałem aerometrem i reflektometrem-jest...
Niestety schematu nie mam ale stawiam na błędne podłączenie przekażnika odcinającego zabezp. obwód. Po załączeniu alarmu jest on zasilany,znajdz to (prawdopodobnie blokada rozrusznika,zapłonu pompy paliwa ew. dodatkowy zawór paliwa) i odetnij , następnie sprawdź pobór prądu przez alarm i prawdopodobnie cała reszta wróci do normy.
Ołowiowy. Stosuje się takie właśnie do alarmów i nie tylko, lub każdy inny, kieruj się ceną i pojemnością akumulatora. Np. akumulator 12V 7.5Ah ołowiowy kosztuje ok. 50zł. Zasilacz (najlepiej) 14V prąd zależy od poboru prądy zainstalowanego alarmu z czujnikami myślę, że 300mA wystarczy.
Masy przy silniku. Nawet jeśli masz pobór 100mA to raczej dieslowskiego akumulatora nie jest ten prąd w stanie przez noc rozładować. Jeszcze takie trochę dziwne pytanie nie włącza Ci się przez noc alarm?
Jeśli to jest bateria 6F22, to oznacza to prąd 3-4mA. Raczej 4-6 jeżeli mówimy o alkalicznej. Może faktycznie prosty układ z Zenerką by się nadał gdyby nie problem poboru prądu po włączeniu alarmu.
ok co do wykorzystania pilota jako przekaźnika miałem na mysli, wpięcia kontaktrona w mikroprzełącznik - czyli przycisk pilota (rozkręcić pilota, podlutować przewody i wyprowadzić je do kontaktronu) ale ten temat już odpada ze względu na brak drugiego pilota. co do Twojego zamieszczonego linka - chyba najłatwiejszy pomysł, tyle tylko, że szukał bym...
Witam. Mam problem od jakiegoś czasu mój outlander ma problem z Aku. Rozładowuje się całkowicie. Wymieniłem na nowy w marcu tego roku i w sierpniu znów całkowicie rozładowany akumulator na wakacjach. Przyjechał asitance i Aku powstał. W październiku ponowna akcja już w domu i znów Aku padł. Co zauważyłem to raz alarm się włącza z kluczyka key les go...
To jest klasyczny przypadek: komputer auta + alarm na czuwaniu Jeszce nie widziałem takiego klasyka w sprawnym aucie.Sam alarm to maks 20 mA. Sterownik zaś nie pobiera na czuwaniu 120mA.
Sprawdź pobór prądu przez auto (zamknięte,włączony alarm, jak na parkingu) Na mrozie mogła np.przymarznąć krańcówka bagażnika i paląca się lampka wykończyła aku. To tylko domysły, podstawa to pomiar poboru prądu przez auto na postoju
Raczej rozszczelniła się obudowa akumulatora co powoduje przyspieszoną korozję słupków i klem. Ew. masz za duży pobór prądu na postoju (alarm, radio).
mam za duży pobór prądu Za duży czyli jaki? podczas pomiary auto zamknięte, alarm zazbrojony?
udalo sie zajsc do okolo 100 mA, sam alarm wsatanie spoczynku wcina 25mA radio drugie tyle. Czy to juz wystarczy???? Bo nizej juz sie chyba nie da.
Właśnie spojrzałem na sam tytuł Twojego posta. Prosty alarm, o małym poborze prądu. Prosty alarm - są prostsze od bariery nad, którą tak się uparłeś o małym poborze prądu - to też chyba je zdyskfalifikuje pierwsza pobiera: 100mA nadajnik, 50mAodbiornik ,druga 300mA. Tak więc zasilanie bateryjne odpada.
Witam!Podczas postoju samochodu w zimne dni rozładowuje mi się akumulator.Dzieje się tak po około 4 góra 5 dniach.Zmierzyłem dzisiaj ile pobiera prądu na postoju i wyszło mi tak: alarm pobiera 0.04A (40mA) sterownik gazu sekwencyjnego zenit 0.04A (40mA) no i samochód pozamykany z wyłączonym radiem i odłączonym gazem i alarmem 0.02A (20mA) A jak podłącze...
Bardzo dziękuję za zainteresowanie i pomoc Koledze piotrek22101 Przyczyną zawyżonego poboru prądu okazała się wadliwa instalacja alarmu. Problem rozwiązany, temat można zamknąć.
Mam pytanie. Jaki jest pobór prądu w zamkniętym samochodzie? Jest alarm? Po prostu czy zmierzyłeś pobór?
Niemożliwe, żeby listwa brała 20mA. Tyle bierze jedna dioda... Jeżeli pobór prądu będzie za duży NIE możesz podłączyć tam listwy zamiast jednej diody.
Wg mnie nie musi być w pionie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_... Oczywiście musisz uważać na styki aby się nie zwarły, lub aby nie dotknęły do obudowy. Co do jego pojemności - wszystko zależy od poboru prądu w systemie i tego na jaki czas aku ma zapewnić rezerwowe zasilanie. Wystarczy zmierzyć pobór prądu w czasie czuwania (lub policzyć...
Musisz odczekać kilka minut bo niektóre samochody dopiero po czasie wchodzą w tryb pełnego uśpienia. Jeśli nadal będziesz miał taki duży pobór to zacznij wyciągać po kolei bezpieczniki i zobacz kiedy pobór spadnie. Masz w samochodzie jakieś niefabryczne urządzenia, instalacje LPG, radio, alarm itp.?
A alarm też oryginalny?
jest to pobór prądu w normie np. zasilanie centralnego zamka,zegarka,alarmu itd.
Witam. Wszystko się wyjaśniło.Winowajcą za zbyt duży pobór prądu był przekaźnik od alarmu odpowiedzialny za odcięcie zapłonu i centralka BRC,która została podpięta bezpośrednio pod akumulator,a nie tak jak być powinno pod zapłon.
Mam centralkę Napięcie zasilania: 12 ¸ 15V DC Pobór prądu w stanie czuwania: 20mA Pobór prądu w stanie alarmu: 60mA (z buzzerem, który wchodzi w skład zestawu) nie ma ona wyjścia na zasilanie z akumulatora... [url=http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N... specyfikacja***
Witam jak najlepiej jest podłączyć sygnalizator MOS-10 do DSC1565? Pobór prądu w czasie alarmu podają 500 mA. Czy wyzwalanie zrobić "-" i czy podłączyć ten sygnalizator przez przekażnik lub bez.Proszę o rade.
Radio fabryczne czy dokładane? Podobnie alarm, centralny zamek...
Tak o ile po formacie i w czasie konfiguracji nie zapodasz do trackera komend; apn123456 ... adminip123456 ... Dodano po 19 Sorry, że post pod postem ale mam pewien problem i myślę że to wina tk103. Po jego założeniu gdy auto postoi ze 2 dni bez odpalania nawet teraz gdy nie ma mrozu to później nie mogę auta odpalić bo aku nie domaga przed tem tego...
Wymień elektrolity w alarmie poloneza.
Podałeś zupełnie nieinteresujące dane, a nie podałeś istotnych. 1. Jaki jest pobór prądu 15 minut po zamknięciu auta i uzbrojeniu alarmu (jeśli posiada)? Pobór mierzymy w amperach. 2. Jakie jest napięcie w instalacji elektrycznej przy włączonym silniku i przy wyłączonym?
Musisz znać maks. pobór prądu przez: i alarmu w domu. Ddopiero do tych dwóch urządzeń dobierasz odpowiedni zasilacz, a nie odwrotnie.
Czy samochód ma jakieś nieoryginalne akcesoria - np. hak holowniczy, nieoryginalne radio, alarm, instalację LPG? Można spróbować namierzyć winowajcę poboru prądu poprzez wyciąganie kolejnych bezpieczników do czasu, aż pobór prądu zmaleje.
Przy zamkniętych drzwiach na gnieździe przekaźnika 382 nóżka 4 (brązowo biały) nie powinno być masy. Masa jest podawana z zacisku B/6 pompki centralnego przy otwieraniu i otwartych drzwiach. Na stronie 375 masz krańcówki i kabel b/b tam też jest podpięty kabel od alarm przez "warsztat specjalistyczny" . Sam przekaźnik ma zadanie opóźniać i łagodnie...
sprawdzić pobór prąd alarm pobór prąd syrena alarm alarm pobór
czujnik biegu wstecznego mozilla instalka corsa hamulce
sprawdzić moduł skuter kymco drukarki xerox firmware
Pasywny regulator barwy dźwięku o niedużym zakresie regulacji Pasywny regulator barwy dźwięku +/-6dB - jak zaprojektować?