Jak połączysz się testerem diagnostycznym ze wspomaganiem w samochodzie, to możesz odczytywać parametry bieżące podczas pracy modułu: napięcie zasilania, pobór prądu przez silnik pompy, kąt skrętu kierownicy etc. na tej podstawie można wywnioskować co się dzieje i dlaczego wspomaganie się wyłącza.
Jeździłem taką skodą. Zachowanie miała podobne, ale od razu uspokoję, to auto ma elektryczne wspomaganie kierownicy. To jest bardzo prądożerne urządzenie a w związku z tym przy kręceniu kierownicą, szczególnie na postoju gdy opory związane z obrotem kół są największe jest największy pobór prądu przez silnik wspomagania. Objaw-spadek napięcia na zaciskach...
Problem z silnikiem elektr. pompy wspomagania. Na początek sprawdź w złączu czy masz +12V (po zapłonie) i masę na silniku pompy. Jaki pobór prądu przez silnik pompy na opcomie?
Witam ponownie Co do grzania się wspomagania to po 4 godzinach pracy ciągnikiem silnik jest ledwo co ciepły, stwierdzone na c330 i 3512.Co do poboru prądu to też niema tragedii ja mam w c330 alternator z żuka i spokojnie daje rady.
Dołożyć zasilacz serwerowy i baja. Szkoda ze ten silnik ma nietypowe uzwojenie i sterowanie. Chciałem przerobić tam na regulacje jednak odpuściłem temat. Pobór prądu 63A.
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Witam, W Merivie A, 1.8 benzyna, rocznik 2006 zaczął się pojawiać sporadycznie błąd EPS i wyłączało się wspomaganie przy maksymalnym skręcie w prawo. Od kilku dni przy niższych temp. w nocy i nad ranem pojawia się już znacznie częściej nawet przy delikatnym obrocie kierownicy w prawo. Dzieje się to najczęściej na zimnym jeszcze silniku, kiedy się go...
Witam. Diagnostyka komputerem i odczyt błędów. Sterowanie silnika pompy jest na mosfetach. Pompa przytarta i zbyt duży pobór prądu, rozłącza zabezpieczenie. Prawdopodobne że pompa wspomagania do wymiany. Ale najpierw diagnostyka.
Problem rozwiązany. Po oględzinach okazało się, że przerwany był kabel sygnałowy do sterownika pompy wspomagania. Zlutowałem uszkodzony kabel sygnałowy CANa. Dlatego był problem z usypianiem modułu komfortu i pobierał prąd. Błąd po naprawie w kanale silnika zniknął. Teraz można również połączyć się z sterownikiem w pompie wspomagania(kanał 44 wspom....
Znowu problem i to od dwóch tygodni... Mają jakiś problem z serwerem i nie można się zalogować. IMHO aplikacja powinna łączyć się z rowerem nawet offline. Akurat teraz by mi się przydała bo zachciało mi się upgrad'u silnika i wspomaganie dziwnie działa. Na aplikacji widziałem jaki mam pobór prądu i coś mogłem ustalić...
10A zdecydowanie za mało. Przy odpalonym silniku załączonych światłach/klima/wspomaganie prąd może sięgać 50A. Ten miernik to zabawka ( średnica kabli pomiarowych ).Bezpieczne pomiary przy pomocy miernika cęgowego/przystawki do multimetru. Zdecydowanie odradzam rozłączanie obwodu akumulatora w czasie pracy silnika. Zmierz napięcie ładowania- powinno...
Piny czyste brak zieleni w BSM W wspomaganiu brak komunikacji z silnikiem CAN na oscyloskopie sieje w czasie braku komunikacji Podstawie drógą pompę wspomagania Wiecie może jaki pobór prądu powinna brać na wyłączonym zapłonie?
przy próbie wyjazdu z parkingu zapala się kontrolka akumulatora z komunikatem o błędzie ładowania. Komunikat pojawia się przy manewrowaniu kierownicą i wspomaganie przestaje działać. Wspomaganie elektryczne pobiera wtedy dużo prądu, po ruszeniu samochodu, w czasie jazdy, prąd pobierany przez wspomaganie zdecydowanie maleje. Na początku zauważyłem że...
Citroen C5 2.0HDi - rozładowuje akumulator. Witam. Doszedłem do tego, że pobór prądu na postoju wynosi 1.9A. Objaw dziwny dźwięk pod maską, jakby jakaś przetwornica, przepustnica pracowała. Po wyjmowaniu bezpieczników doszedłem do: 1.) Bezpiecznik pod maską F1 20 Amper Kalkulator kontroli silnika - zespół wentylatora to coś na nim wisi. Tutaj jak wyciągnę...
Witam. ... Biorąc przykład kolegów z forum robię sam napę bramy przesuwnej. Silnik zastosowany jest od wspomagania elektrycznego toyoty corolli ... Witam! Jaki jest pobór prądu przez silnik podczas rozruchu i podczas ruchu bramy. Jaki jest ciężar bramy. Pozdrawiam Ihor - Ukraina - Lwów ihor.lviv.2013(at)gmail.com
Podłączona została pod clipa, nie ma żadnych błędów w elektronice pompy Jak kręcisz kierownicą to jaki masz pobór prądu przez silnik pompy podczas podglądu na Clipie?
Nie wiem jak jest w tym samochodzie,czy da się wyłączyć całkowicie nawiew,ale podstawowa zasada to NIE WYŁĄCZAĆ WENTYLATORA NIGDY!! Pozycję "0" należy traktować jak serwisową. Lożyska są ze stopu samosmarującego,puszczają soki jak pracują. Nieuzywane wysychają wspomagane kurzem i zaczynają stawiać opór. Natężenie za małe aby spalić bezpiecznik,ale wystarczające...
Wentylatory i dmuchawa nie pracują. Sprężarka i pompa wspomagania napędzana paskiem. Wszystkie odbiorniki poboru prądu wyłączone (sterowane przełącznikami przez kierowcę). Pracuje tylko elektryka konieczna do obsługi pracującego silnika w stanie nagrzanym. Pobór prądu przypuszczam, że powinien być 10-15A. Może ktoś posiada taki samochód i zmierzy ten...
Silniki od wspomagania są bardzo dobre do zastosowania w amatorskich konstrukcjach ale są trudne do sterowania, prąd przy lekkim obciążeniu często przekracza 30A. Mam silnik ze wspomagania Suzuki Ignis i nie ma niczego takiego o czym mówisz. Mam cały przebieg poboru prądu w czasie jazdy mojej bramy i maksymalny prąd wynosi 6,5A (przy rozpędzaniu).
Jest pobór prądu, ale gdyby się zatarła to powinien spalić się bezpiecznik, lub uzwojenie pompy i chyba nie było by poboru prądu. Dodano po 2 Omyłeczka, chodziło mi o uzwojenie silnika, a nie pompy.
czy w silniku centralnym, w kasecie, przy hamowaniu poprzez naciśnięcie pedałami do tyłu silnik wyłącza napęd? A może nawet powoduje hamowanie? Odpowiedź będzie różna w zależności od sytuacji. Kręcenie korbami pedałów rozpoznawane jest przez czujnik (określany skrótowcem PAS). Ten wysyła informację do sterownika "z prośbą" o uruchomienie napędu. Sterownik...
Opis Bezpieczników F 1 - 60 A kostka stacyjki (do 2000 roku) F 1 - 60 A złącze diagnostyczne, składany dach, skrzynka bezpieczników w kabinie (po 2000 roku) F 2 - 60 A przełącznik świateł , zespół sterowania silnika F 3 - 60 A złącze diagnostyczne, składany dach, skrzynka bezpieczników w kabinie (do 2000 roku) F 3 - 60 A kostka stacyjki (po 2000 roku)...
W hydraulicznym pompa chodzi non stop ale jak nie kręcisz kierownicą to olej idzie w przelew z powrotem do zbiorniczka nie stawiając oporu pompie hydraulicznej . W elektrycznym pobór prądu jest duży ale tylko po czas skręcania . W hybrydach natomiast jest to widoczne po przygasających światłach w niektórych modelach szczególnie jak chcemy skręcić w...
W fabi przepaliło bezpiecznik 50A od pompy wspomagania ten na aku.Założyłem na próbę 60A i w parametrach widzę że pompa na postoju ciągnie 4-5A przy kręceniu 30A a jak dojadę do końca kierownicą i trzymam to bierze 62A.W tym czasie jęczy trochę silnik pompy.Jakie są normy odnośnie tych wartości?
Czy będzie wystarczający czy raczej założyć 70A tak jak w Corsie? Ma ktoś może informację jaki jest pobór prądu tego wspomagania ? W corsie B z silnikiem 1.0 (X10XE) czyli z modelu od którego prawdopodobnie masz wspomaganie były montowane fabrycznie alternatory 55A. W corsie C zaś alternatory 100A które mocowaniem rzekomo podchodziły do B. Ja osobiście...
Koledzy proszę o poradę rozwiązania problemu: Mam separator ładowania, który podczas pracy silnika ładuje mi dwa akumulatory, startowy do silnika i hotelowy. Niestety separator ten ma wspomaganie rozruchu czyli pobiera w trakcie rozruchu silnika częsciowo prąd z akumulatora hotelowego i tego właśnie chciałbym uniknąć. Wiem że diody mogą służyć jako...
No popatrz parę milionów passatów jednak zjechało z linii produkcyjnych Być może, że silnik w niskich temperaturach po zapłonie jest wspomagany przez świece żarowe przez kilka sekund, ale na pewno w samym momencie rozruchu świece żarowe nie działają, by był większy prąd na rozrusznik. Na pewno w żadnym pasacie świece żarowe nie grzeją 5 minut po odpaleniu...
Odnowię temat pojawia się bład jak we wstępie P0330 , ale objaw dziwny raz wspomaganie działa bez zarzutu i jest ok. Nieraz na postoju przy uruchomionym silniku zaczyna wspomaganie chodzić tzn. "bez kręcenia kierownicą" w wartosciach rzeczywistych wartość czujnika kąta się zmienia i pobór prądu rośnie do 30-40 A. Wiązka na ścianie sprawdzona grodziowej...
Chciałbym się jeszcze w takim razie spytać, jakie są objawy uszkodzonego modułu sterującego akumulatorami. Bo ponoć lubią zawodzić i rozładowywać akumulatory, ale czy to się dzieje właśnie na zasadzie zwarcia i podwyższonego poboru prądu, czy objawy są jakieś inne, ale nie wiem co może być innego jak wyższy pobór? Druga sprawa to tak, czy na wyłączonym...
Witam. W passacie b5 są fabrycznie zainstalowane 3 świece żarowe do dogrzania silnika wmontowane w układ chłodzenia.
Apropos dużego poboru prądu: świece grzeją kiedy altek (i silnik) nie pracuje, więc nie widzę związku. Ale wspomaganie kierownicy(elektryczne), może mieć wpływ na żywotność altrnatora.
Wydaje mi się, że do rekuperacji energii hamowania najefektywniej można zastosować sprężone powietrze. Silnik spalinowy konstrukcyjnie jest podobny do sprężarki, więc jakiś dodatkowy zestaw zaworów może go przekształcić w sprężarkę. Moc też może być duża. Energia pojedynczego hamowania - rozpędzenia nie wymaga jakiś specjalnie wielkich zbiorników, a...
A czy ktoś moze wie, jakie ciśnienie daje taka pompa i jaki ma pobór prądu? Coś mi się obiło o uszy ze w saxo ona pracuje non stop czy to prawda? Jakie są szanse zastąpienia taką pompą elektryczną pompy mechanicznej napędzanej klasycznie paskiem z silnika.
Im mniejszy opór=większy pobór prądu przez odbiornik, tym więcej A. Czy to dobrze? Jak traktujesz w ten sposób padnięty akumulator (a nie wspomagasz kręcenie silnikiem) to nie bardzo, chyba że ładujesz jakiejś bydle ponad 1000 Ah...
Mam jeszcze jedno pytanie. Ilu amperowy alternator powinien być w tym modelu? Bo po ostatniej wizycie mechanik stwierdził ze mam za słaby do modelu z elektronicznym wspomaganiem (może poprzedni właściciel coś kombinował). I zastanawiam się nad wstawieniem mocniejszego bo faktycznie przy dużym poborze prądu silnik faluje na obrotach.
jeżeli miałeś proble ze wspomaganiem to odłącz pompe wspomagania i spróbuj sie połączyć u mnie spaliła sie pompa wspomagania i był ten sam problem a jeżeli zapala sie epc to sprawdż czujnik przy pedale chamulca bo bardzo częstosiadają i jest duży pobór prądu też może się nie łączyć to jest cholernie czułe na obciążenia
Witam. Projektuje sterownik silnika DC do bramy przesuwnej z układem softstartu PWM. Właściwie to już go wykonałem i przetestowałem z użyciem małego zabawkowego silnika DC i wszystko działa jak należy. Po podłączeniu właściwego napędu (silnik DC od wspomagania elektrycznego Renault Clio II, pobór prądu w czasie pracy bez obciążenia: 3,2 A, w czasie...
Sprawdż ładowanie i stan akumulatora. gdy już silnik pracuje, to podczas nawet delikatnych ruchów kierownicą wspomaganie kierownicy potrafi mieć 30- 50A chwilowego poboru prądu.
Witam. Problemem jest żarząca się kontrolka wspomagania non-stop. Audi A3 8p 2.0tdi cffb z 2010r. Kontrolka pojawiła się po demontażu belki przedniego zawieszenia i przekładni kierowniczej. Oczyszczony został EGR, DPF i kolektor ssący. Przy okazji zmieniłem drążki kierownicze i końcówki. Nie ma błędów w zegarach i wspomaganiu, wspomaganie działa normalnie....
Sprawdź obroty pompy ,pobór prądu, wartość z czujnika i napięcie ładowania. Wszystko to powinno być w live data pompy. Jak obroty silnika pompy szaleją ,migają światła np mijania to prawdopodobnie czujnik jak to piszesz na maglu.
(...) k jak tutaj radzicie. Działa poprawnie przez jakiś czas poczym nagle pada i nie chce się uruchomić. Wczoraj gdy kończyłem prace działało. Dzisiaj żadnego poboru na tym pinie #1. Podłączałem przez żarówkę żeby zobaczyć czy cokolwiek pobiera na tym pinie. Jesli ktoś ma jakies sugestiue to byłbym wdzięczny. Witaj na forum! Przepraszam, że masz problem...
Bardzo proszę o pomoc również w moim przypadku. Po uzbrojeniu alarmu nie udaje mi się zejść poniżej 0.19A. Po wypięciu dosłownie wszystkich (!) bezpieczników oraz przekaźników w kabinie (okolice kierownicy) ORAZ w pod maską (szczelna obudowa ECU) dalej to samo. Podczas wizyty w obudowie ECU zauważyłem ślady oleju (turbina stara jak świat bez regeneracji)...
Pobór prądu zależy od obciążenia układu hydraulicznego.Na maxymalnych skrętach,zwłaszcza na regenerowanej,ciasnej maglownicy taka wartość może się pojawiać.Przy zimnym silniku i układzie masz gęstszy olej.Gdzieś jest błąd,który mechanicy nie potrafią ogarnąć.W tym typie Forda często wyrabiały się maglownice.Pompa też potrafiła przerywać,ale dwie?
Witam fachowców :) Stałem się posiadaczem takiego oto napędu jak na załączonym foto. Prawdopodobnie jest to wspomaganie kierownicy (tak mi google podpowiada) i niestety na tym koniec. Wszelkie próby znalezienia coś innego niż sprzedam/zamienię/kupię spełzły na niczym. Żadnej dokumentacji ani opisu wyprowadzeń. Prawdopodobnie jest to BLDC z własną elektroniką,...
Bardzo mało tematów znalazłem na forum,na dodatek tematy są "zablokowane" więc napiszę tutaj. Dopadła moje tytułowe autko dziwna przypadłość - po wyłączeniu silnika zauważyłem lekko jarzącą się kontrolkę wspomagania układu kierowniczego, wszystko w samochodzie działa normalnie, z niczym nie ma problemów. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki kontrolka gasła...
Jest sylwestra a ja się pier.... z tą szmatą. Jest tak że coś pobiera prąd w komorze silnika bo tam słychać cyk cyk cyk pobór prądu wtedy wzrasta do 2 A w impulsie, wisi to na bezpieczniku F31 W komorze silnika 60A. Odpiąłem cały osprzęt silnika : egr, reg cisnienia, podgrzewacz paliwa etc, i pompe wspomagania i dalej to samo. Także wycieraczki, moduł...
Rezystor raczej rozwiązanie dla samego silnika. Tutaj jest jakaś pompa z wyświetlaczem. Chyba że patrzę na coś innego. Ograniczenie prądu może powodować problemy ze stabilnością. Moim zdaniem to nie nadal nie jest odpowiednie rozwiązanie problemu. Może działać a może nie. Jakieś zewnętrzne wspomaganie rozruchu może być lepszym pomysłem. Albo wymiana...
Aleś człowieku wymyślił……… Takie coś jest możliwe, ale zapewniam cię że ci nie wyjdzie na byle jakiej baterii słonecznej…. Żeby taki układ działał w sposób opisany przez ciebie ogniwo fotowoltaiczne (bateria słoneczne) musiała by dawać więcej prądu niż pobiera silnik (tak aby był w stanie pracować pod przeciążeniem i jednocześnie...
Witam mam problem ze wspomaganiem w Ibizie jak z tematu. Na zimnym silniku objaw jest bardziej wyraźny, ale na rozgrzanym też występuje. Chodzi o to, że podczas skręcania w prawo wszystko jest ok. Natomiast przy skręcie w lewo wspomaganie nie działa w początkowej fazie skrętu lub przy bardzo powolnym skręcaniu. Po mocnym szarpnięciu kierownicą w lewo...
Dlatego też ja projektując pojazd tesla konwersja ze spalinowego na akumulator stawiam na ekonomia energii elektrycznej i jak najmniejszy pobór prądu z akumulatora. Prędkość podróży maksymalnie celuje do 80 km bo więcej nie ma sensu w Polsce przepisy. Ale taka prędkość podróży pod górę największą w Polsce jakie są ma być 50km. ... I jeszcze żeby można...
Wejdź w listę połączeń w CAN Gateway a nie w kodowanie. Na liście odznacz RADIO 56 i tyle. Czemu to musisz wymienić CAN Gateway na nowszy? Jeżeli masz radio nieoryginalne to nic to nie da. Raczej radio masz źle podłączone przez to ciągnie prąd. Gateway nie uśpi nieoryginalnego radia. Co innego jak włożysz radio z nowszego rocznika ale oryginalne. Podejrzewam...
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Co do mocy altenatora to nie zależy ona od pojemności akumulatora lecz od poboru mocy (elektryczne wspomaganie, halogeny, żarówki HID, klima , wentylatory) i diesle mają większe bo mają większy pobór mocy zwłąszcza przez swiece żarowe które po odpaleniu silnika grzeją i mają pobór prądu ok 60A więc alternator musi być większy. I dlatego akumulatory...
Po przerwie znalazłem chwilę na dalszy opis. Kolejnym podzespołem jest przetwornica napięcia trakcyjnego na 12V; według danych producenta ma wydajność prądową 70A, przy zasilaniu z właściwego napięcia. Jeśli będzie zasilana z napięcia mniejszego - wtedy jej wydajność też będzie mniejsza i nie jest to szkodliwe, o ile w aucie jest sprawny akumulator....
Tak dla jasności. Im mniejszy silnik tym więcej go obciąża alternator i więcej zużywa. Mam teraz cara z silnikiem 76kW i jest zauważalna róznica w przyśpieszaniu na średnich obrotach i spalaniu. W cc700 jeszcze bardziej się to ujawnia. Co do ciśnienia w oponach to na dzisiejszych drogach powiatowych , gminnych, .. nie da się jezdzić z pełnym ciśnieniem...
Witam, mam problem z Oplem Combo. Na podtoju sterownik EPS ( wspomaganie) pobiera prąd, ok. 0,5A, przez co rozładowuje się akumulator. Ponadto na przemian zaświeca się i gaśnie kontrolka EPS powodując brak wspimagania. Odłączyłem silnik od sterownika i wtyczkę sterowania, pomomo tego prąd jest pobierany przez sterownik. Natomiast gdy odłączę wtyczkę...
Sprawdziłeś tranzystory sterujące uzwojeniami i wyszło, że sprawne. Gdyby. któryś był uszkodzony to w konsekwencji doszłoby do zwarcia, a przecież silnik bez obciążenia pracował, jak piszesz. Można z tego wysnuć wniosek, że i procesor jest sprawny. Bateria trzyma napięcie, więc i ona nie jest źródłem problemu. BMS ma jedynie chronić ogniwa przed przekroczeniem...
A to tak ciężko sprawdzić czy na zacisk 50 dochodzi prąd?Albo podać prąd bezpośrednio na ten zacisk?Wystarczy żarówka i kawałek kabla.Tylko tyle.Tylko wyłącz bieg i daj na luz jak będziesz to robił.Masę jeszcze sprawdź na silnik. Dodano po 5 Pobór prądu na wyłączonym zapłonie 0,15A. Po włączeniu zapłonu pobór prądu 1,5A. Na wyłączonym zapłonie i uśpieniu...
Witam, Podczas dłuższego postoju nie mogłem odpalić samochodu, np. po nocy akumulator był całkiem rozładowany ,że nie działał nawet centralny zamek, sprawdziłem cęgami i na zgaszonym silniku oraz bez kluczyków w stacyjce pobiera 3,6 A , po przeczytaniu wielu postów wskazania idą na alternator (który ładuje dobrze) oraz pompę wspomagania. Zauważyłem...
U mnie akumulator ma już swoje lata, więc może już jest do wymiany. Przeczytałem też na jednej stronie dotyczącej pompy elektrohydraulicznej TRW, że: "Jeżeli jednak słychać głośne „wycie” podczas zmiany obciążenia pompy, to można podejrzewać, że problem ma związek z układem pompowym. Poszukiwanie usterki należy zacząć od precyzyjnego zbadania...
1. Wyraźnie jest napisane 30-40km bez pedałowania - ten zapis nie wymaga komentarza? 2. 100, a nawet 120km kiedy w sterowniku mamy ustawiony tryb Eco czyli maksymalny prąd ograniczony jest do 3A i pedałujemy jak w klasycznym rowerze, ale siła jaką włożymy w pedałowanie będzie o połowę mniejsza niż w rowerach bez wspomagania. Proste sterowniki mają zwykle...
Ma ktoś może schemat skąd idą te dwa kabelki wtyczka przy bezpiecznikach w komorze silnika? 2pin czyli bez diagnostyki. Wtyczka posiada dwa kabelki niebiesko-biały sygnał wzbudzania alternatora i czarny plus po zapłonie czy to prawidłowe podłączenie? (ktoś przedtem grzebał). Mam problem że pompa szwankuje raz działa raz nie działa. Kiedy nie działa...
Miernik normalnie pokazuje 14.2-14.3 V ale w chwili zapadu spada do 10-11V. Rozumiem, że pomiar napięcia i obserwacja jego spadków dokonywane są zgodnie ze sztuką, czyli na zaciskach baterii. Jeśli tak jest, to zwarcie/pobór prądu powodujący aż czterowoltowy (sic!) spadek napięcia akumulatora musi występować w obwodzie wysokoamperowym. Alternator został...
https://allegro.pl/oferta/prostownik-z-r... Ja używam tego sprzętu. do rozruchu na te kilka sekund głównie Ciągniki rolnicze. spełnia swoje zadanie. Ma moc chociaż używam go do wspomagania słabych akumulatorów w silnikach które dobrze palą. Kręcenie dosłownie kilka sekund i chodzi. W środku jak typowy chińczyk, trafo dość...
Jednofazowe urządznie jest "niezdrowe"(pulsacja prądu) dla auta z elektroniką. Czyli KAŻDEGO. Oj chyba bardziej niezdrowe dla aut z elektroniką jest odpalanie za pomocą takich urządzeń wspomagających rozruch. Poza tym - gdzie ty widzisz tam prostowanie jednopołówkowe? Przecież to klasyczny całofalowy prostownik z dzielonym uzwojeniem. Pulsacja? Akumulator...
Musisz się jednak liczyć z tym, że zasięg roweru się nieco zmniejszy. Tak, zdaję sobie z tego sprawę, ale mam nadzieję, że ta różnica będzie znikoma. Według moich wyliczeń to 90% czasu oświetlenie będzie pobierało w okolicach 0,6A (światłą dzienne przód i światła pozycyjne tył). Po zmroku nie jeżdżę bardzo często, a klaksonu tez używa się dość rzadko....
mam to samo wine za to ponosi słaby akumulator ... jak jest mało prądu to bodu odcina po kolei największe pobory prądu ... zaczyna od wspomagania ale tylko city ... normalne drogowe zostaje .. następnie odcina sterowanie elektrycznych szybek ... ogrzewaną tylną szybe .... itd ... najlepiej zapodać aku 50 Ah i od czasu do czasu podładować prostownikiem...
Siemka Nie ma wyjścia musisz zmierzyć faktyczny pobór prądu przez webasto ale raczej nie zamkniesz się w kwocie 300 zł. Taki zasilacz musi być potężny nie wiem jaki masz silnik wiatraka ale jeśli to samochodowy to minimum 16 do 20 A przy już "rozkręconym" a w chwili rozruchu jeśli startuje od razu na "full" to nawet 30 do 35 A. Może lepiej zastanowić...
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Witam! ... Silnik - zastosowałem silnik 12V pochodzący od wspomagania elektronicznego kierownicy (stosowany w Toyocie ale nie tylko - serwisy mają tego sporo po wymianach gwarancyjnych) silnik jest juz z przekładnią i jest dość "mocny" - niestety nie wiem jak "mocny" ... Witam! Jaki jest pobór prądu przez silnik podczas rozruchu i podczas ruchu bramy....
Prostownik podłączony jest do drugiego akumulatora. A tak szczegółowo to w Renault CLIO II można odłączyć instalację pojazdu od alternatora przy 60A /potwierdza to również i ASO/ - układ wspomagany elektrycznie. Alternator 12V 110A Mitsubushi sprawdzali na hamowni i orzekli, że jest dobry. Jutro mam po raz drugi oddać na hamownie, aby sprawdzili go...
Witam serdecznie! Wiem, że tematów jest o tym wiele, ale zaryzykuje napisać nowy wątek. A więc sprawa ma się tak: Fabia 2000r., czyli wychodzi przekładnia TRW. Skodzianka nagle zaczęła migać światłami w rytm dyskoteki, w tym samym czasie słychać wariującą pompę wspomagania ( chaotycznie rozpędza się i zwalnia). Czyli sprawa jest prosta - duży pobór...
1 alternator 110A 2 wnętrze 110A 3 wspomaganie 80A 4 przekażnik zasilania (tylko FSI) 50A w TDI świece żarowe 5 wnetylator chłodzącyn 40A 6 ABS TCS ESP 40A 7 ABS TCS ESP 40A 8 Wentylator chłodzący 30A 9 Zespół sterowania silnikiem 30A 10 Centralny zepół sterowania 5A 11 klima 5A 12 nie używany 13Przekładnia automatyczna 5A Więc wygląda na to że coś...
niewiem w jakim stopniu ci te swiatła przygasają . podczas skręcania lekkie przygasanie to całkiem normalne zjawisko .pobór prądu jest dość spory. ale w twoim przypadku ( tylko przypuszczam ) masz za niskie obr silnika przez co zbyt małe ładowanie i pompa sie wtedy wyłączy . warto sprawdzić jakie masz błedy w silniku i poduszce powietrznej i wspomaganiu...
Tak.NARAZIE .Myśle że życie to skoryguje ,a wtedy może na podstawie Waszych rozwiązań będę w stanie to rozwinąć i siebie też.Jeżeli nie to znowu poproszę o pomoc.Natomiast przyszło mi do głowy że zastosowany silnik działa na niższych napięciach i mozna sobie wyobrazić sytuację że zasilę to z akumulatora umieszczonego w osłonie mechanizmu żaluzji,a foto-element...
Ad. ryszardon Witam. Szanowny Kolego chyba coś z tego będzie. Zrobiłem tak jak napisałeś. Silnik już pracuje idealnie z tą żarówką 100 W przy 130 V DC i pobiera prąd 0,50 A. Pracuje znacznie lepiej przy poborze tego prądu i nie grzeje się. To już jest więcej o 50 V DC. Pierwotnie pracował maksymalnie przy 80 V DC. Jeszcze brakuje tych 50 V DC. Chyba...
Witam serdecznie dziękuję za odpowiedź. Jeździłem dwa miesiące do pracy na 5km w jedna stronę w terenie górzystym i gorsze były powroty do domu pod górę. ...po pracy.... więc temat znam. U mnie silnik od extremalnych warunkach moment startu od 8A do do rozpędu i stabilności jazdy to jest do 3A. A idealnie poziom równina to jest 2A... no wiesz tutaj...
Witam. Jak to uruchomić bez samochodu? Dobrze kumam, chcesz to odpalić na stole czy jak? Tak się nie da. Sterownik EPS musi dostać sygnał pracy silnika (nie zapłon) oraz sygnał prędkości auta. Co od poboru prądu to u mnie bezpiecznik 50 A obsługiwał linię zasilania, nie przepalił się nigdy. Uwaga, zajarzyłem. Sterownik EPS nie jest powiązany z samochodem,...
Moja pompa TRW (ten model bez ożebrowania silnika) zepsuł się podczas jazdy, zagrzał i wychlapał płyn. W moim przypadku pomagało puknięcie młotkiem w korpus metalowy po rozruchu silnika i pompa startowała i pracowała do wyłączenia silnika. Po wyjęciu okazało się że jeden z kabli zasilających dość kiepsko się trzyma, próba przylutowania nie bardzo się...
Witam Mam podobny problem, ale znacznie prostszy, a nie chcę zakładać nowego tematu więc podpinam się do istniejącego. Chciałbym zrobić sterowanie dwóch silników DC za pomocą joysticka. Silniki to silniki od wycieraczek malucha z przekładniami 12V. Nie wiem jaki mają pobór prądu ale pewnie około 2-5A. Chodzi mi o 1 stopniowe sterowanie tych silników...
Witam. Potrzebuje zrobić do maszyny rolniczej system elektryczny. Potrzebuje aby napędzić oś maszyny do ok. 60obr/min, potrzebując do tego "dość dużej" siły (dokładnie nie wiem jakiej gdyż dopiero w najbliższym czasie planuje sprawdzić ile Newtonów tam potrzeba-podejrzewam że ok. 100Nm). Dla zobrazowania zdjęcie poglądowe zapożyczone z neta w załączniku....
Druga wersja, nie robić nic, bo może w czasie jazdy bilans energetyczny się zamknie. Zrobić testy i nie martwić się na zapas. Też tak uważam, skoro autor tematu rozważa taką opcję: Myślałem o założeniu jednego mniejszego akumulatora żelowego który obsługiwałyby te podzespoły które są najważniejsze i z którymi będę w stanie zmieścić się do tych 28A...
Nie rozumiem, co ma Pan na myśli. Agregat z własnym silnikiem nie będzie miał nic wspólnego z napędami elektrycznymi. Agregat, ładujący akumulator podczas jazdy, jednocześnie współpracuje z napędem wózka. Agregaty prądotwórcze na 24V też są. Ten który znalazłem, jest o zbyt małej mocy ale może wystarczyć jako wspomaganie akumulatora. http://allegro.pl/wojskowy-agregat-prado...
Witam ! Wracam do tematu wałkowanego przeze mnie kiedyś tu na tym forum. Chodzi mianowicie o pompę wspomagania (w tym momencie nie ważne czy to będzie TRW czy Koyo) a dokładnie o to czy ktoś z szanownych kolegów/koleżanek badał kiedyś jaki jest lub powinien być pobór prądu przez taką pompę. Chodzi mi o wartości w stanie tzw. spoczynku oraz dynamicznie...
wielkie dzięki za schemat, a resztę sprawdzę mail: zg(at)occ24.pl jeszcze widziałem jakąś puszkę pod silnikiem z prawej str. chyba to wspomaganie idzie tam kabel z +, w citroenie powiedzieli mi, że ma połączenie przez bezpiecznik, ale nie prawda bo jak widziałem idzie tam + bezpośrednio. ale schemat i tak poproszę jakby to nie było to ;) pozdrawiam...
Witam Przejrzałem tematy z Elektrody (m.in. Ładowanie baterii rowerowej Gazelle (w tym temacie zdjęcia - mam taką samą baterię) , niby problem rozwiązany jednak nie wiadomo jak :-( Na wyjściu z mojej baterii jest 6 pinów i z boku włącznik z wskaźnikiem poziomu baterii. Chcę do niej zaadaptować zwykłą ładowarkę (oryginalnej nie posiadam) i tutaj mam...
Witamy w nowoczesnym samochodzie. Takie zachowanie jest jak najbardziej normalne. Za takie zachowanie obwinialbym klimatyzację. Wiem, ze sprężarka jest napędzana paskiem osprzętu, ale zapominasz o jeszcze jednej rzeczy - wentylatorze chłodnicy, który pracuje bardzo intensywnie wtedy, kiedy samochód stoi w korku. A wentylator chłodnicy potrafi pociągnąć...
ok w takim razie jest to jasne ( szukałem informacji o stosowaniu dodatkowych kondensatorów ale nie znalazłem, tak samo jak oglądałem filmy na Youtube i nikt nie używał ich), ale logiczne wydaje się ich zastosowanie. Z noty katalogowej: http://obrazki.elektroda.pl/6689177500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5855664800_1...
W nawiązaniu do tematu z wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... W wózku Nissan FPO1L18U, którego dostałem do naprawy trakcji oraz układu wspomagania kierownicy drogą dedukcji zlokalizowałem, że prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik poboru prądu SCEA4, w wózku są takie dwa jeden odpowiedzialny za podnośniki drugi za silnik...
Wcześniej mogłem zatrzymać ręcznie bramę przy otwieraniu stawała i trochę cofała się do tyłu. Wyczytałem we fragmencie tej instrukcji (siła zamykania powinna być na tyle mała żeby przy uderzeniu w przeszkodę siła nacisku nie przekraczała 15 kg) . W tej instrukcji pisze o sile zamykania/otwierania nie wiem czym te potencjometry sterują (większym poborem...
witam forumowiczów. Chce zbudować mechanizm do bramu przesuwnej z silnika ze wspomagania od samochodu. Do tego sterownik Bramster. Pytanie moje brzmi, czy ja jako "zielony" z tej dziedziny dam radę to podłączyć? czy będę musiał wpinać,lutować kombinować jakieś mostki, przekaźniki czy wystarczy że wg instrukcji podłącze odpowiedni zasilacz do sterownika,...
Zanim kolega napisze kolejne bajki na temat rozruszników i jump starterów, radzę poczytać trochę o nich - ich dane. Obecnie od kilkunastu montowane są rozruszniki z przekładnią planetarną i poborem prądu kilkanaście, lub kilkadziesiąt amperów. Moce rozruszników są podobne jak kolega pokazał, ale na wyjściu przekładni planetarnej - typowy rozrusznik...
W tym przypadku silnik musi zużyć więcej paliwa, bo więcej energii mechanicznej musi przekazać do alternatora, żeby ten wyprodukował więcej prądu. Szczególnie widoczne było to w autach gaźnikowych - obroty spadały po włączeniu świateł i nadmuchu. We współczesnych też jest widoczne - wprawdzie obroty nie spadną bo bieg jałowy jest regulowany elektronicznie,...
Witam Wszystkich użytkowników W skrócie opiszę usterkę z jaką się spotkałem naprawiając samochód mojego syna. Samochód VW FOX silnik benzyna 1,2 rocznik 2008 Objawy: 1) zapalenie się lampek kontrolnych: - ABS - ESP - hamulec ręczny do tego 3 sygnały dzwiękowe z tablicy Sytuacja ta nie była ciągła tzn. nie zawsze dochodziło do tego typu objawów, jednego...
Witam Co do przewodów - ja mam marketowe 6mm2 i dobrze służą. Oczywiście po połączeniu chwilkę należy poczekać aby akumulator biorcy trochę się podładował -DAREK- To prawidłowa diagnoza. Przewody tylko wspomagają rozruch. Który się odbywa w rzeczywistości z akumulatora biorcy. Poprzez przewody rozruchowe nie płynie wcale pełny prąd rozruchowy. Jak...
https://obrazki.elektroda.pl/1518708600_... W sieci jest tysiące projektów kosiarek DIY, ten chyba nie wyróżnia się niczym szczególnym od pozostałych, ale że dawno w tym dziale nie widziałem podobnego projektu to postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami. Jest to pierwszy prototyp weryfikujący w realu podstawowe założenia....
Witam. Wczoraj niestety nie miałem czasu aby zajrzeć do auta , jak również tutaj. Niestety zostałem wezwany do pracy :/ Dziękuję za pomoc i nakierunkowanie. Idę pogrzebać w aucie :) Co do spryskiwaczy reflektorów to ten model nie posiada takowych. Ma zwykłem lampy, nie ksenony. (at)ALIBABA I Co do schematu będę wdzięczny. Na obecną chwilę nie przewiduję...
(...) V i 2 A, są to pompy przepływowe, jedna pompuje 1000 litrów na godzinę, druga 4000 litrów na godzinę, to są pompy przepływowe, czy gdyby zaokrąglić przepływ, to te pompy mogą działać ogólnie bez baterii? Chodzi o wydajność tych urządzeń, czy one mogą działać same, zasilać się wzajemnie bez zasilaczy? Wstępna ocena dostępnych informacji - Pytanie...
https://obrazki.elektroda.pl/6889073600_... witam ze sie podepne pod pytanie mam problem z panda 1,2 2003 nowy akumulator ,nowy alternator,jak juz silnik chodzi to jak podlacze miernik na napiecie + do klemy plusowej ale nie na akumulatorze a minus- na karoserie to mam 14,15 v czyli alternator laduje,ale jesli podepne minus- pod kabel...
Witam. Postanowiłem do sterownika roweru podłączyć czujnik obrotu korby, żeby sterownik wspomagał silnikiem bez potrzeby używania manetki. Pojawił się pierwszy problem ponieważ czujnik obrotu korby (Halla,PAS) podaje sygnał +4,85V (takie jest napięcie w zasilaniu czujnika ze sterownika), a sterownik włącza wspomaganie gdy jego kabel sygnałowy zwierany...
pobór prądu silnika elektrycznego pobór prądu rozruchu silnika pobór prądu wyłączonego silnika
iskrownik ustawić schemat migacz tranzystor kenwood grzeje
kemppi minarc polonez chłodnica
Błąd 0420: Problemy z katalizatorem i czujnikami Mazda 3 2006: Błąd P2096 po montażu emulatora