Witam Podłącz tak jak na rysunku.Dawniej początki uzwojeń silnika oznaczano jako UVW,natomiast końce jako odpowiednio XYZ teraz początki to U1 V1 W1 a końce U2 V2 W2.Pozdrawiam
Dlatego podałem sposób aby nie rozbierać silnika.
Najprościej: masz 3 pary uzwojeń. Oznacz początki uzwojeń np,taśmą kolorową.Podłącz początki do zasilania a końce zewrzyj w gwiazdę.Jeśli silnik źle pracuje,zamień w jednym z uzwojeń początek z końcem (zapamiętaj które to uzwojenie). Jak się udało to pozostaje połączyć silnik do pracy tak jest napisane na tabliczce znamionowej.Jeśli się nie udało trzeba...
Jeżeli z silnika wychodzą początki i końce uzwojeń silnika trójfazowego, to wystarczy uzwojenia połączyć w gwiazdę i można podać zasilanie trójfazowe bez falownika.
Nic chyba usunięcie silikonu nie da, bo jak mówił mi poprzedni właściciel, silnik chyba był przezwajany.
Witam ponownie. Czy nie ma kogoś kto mógły mi przesłać na mail Wystarczy poszukać, po wpisaniu w google.pl uln2803 znalazłem np: http://www.thnd.private.pl/index.php?go=... do zaznaczonych wejść uln2803 podłącz wyjścia TTL, do wyjść podłącz początki uzwojeń silnika, końce połącz razem i podłącz do +12V (oczywiście masa zasilacza 5V i 12V połączone...
Witam! Proszę bardzo - opisłem tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic47... Na przyszłość przeszukaj lepiej forum. Pozdrawiam Jan
Prze uruchomieniem, podłączeniem do przełącznika i sieci, powinno się zrobić jeszcze pomiar oporności uzwojeń, a przede wszystkim pomiar izolacji.
A jest taki fajny temat, w podwieszonych https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... a w nim (na końcu) "Wyznaczanie początków i końców uzwojeń silnika 3-fazowego. " PS. Podłączanie pod napięcie starego silnika bez uprzedniego sprawdzenia rezystancji izolacji, ciągłości uzwojeń, oraz nie znając początków i końców uzwojeń, to tak jak sprawdzanie...
Wyznaczanie początków uzwojeń;
Silnik, który mi się trafił miał: 1. grzebane w zaciskach - więc początki z końcami były zamienione, 2. analiza rozmieszczenia wyprowadzeń uzwojeń w siniku: z jednej strony oba końce jednego uzwojenia plus jedno wyprowadzenie drugiego. Z drugiej strony silnika - oba końce trzeciego uzwojenia i drugi koniec drugiego uzwojenia. Więc nie tak, jak to opisałeś...
U1 początek jednego z trzech uzwojeń silnika, U2 koniec tegoż samego uzwojenia i analogicznie z pozostałymi.
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
Witam. Zaciski z przełącznika L1 L2 L3- przewody fazowe,dopływ. Zaciski U1 V1 W1 początki uzwojeń faz silnika. U2 V2 W2- końce uzwojeń. Co do silnika to prawdopodobnie C1 C2 C3 to odpowiednio U1 V1 W1,zaś C6 C4 C5 to odpowiednio W2 U2 V2 jeżeli jest to zwykłe uzwojenie jak w normalnym silniku trójfazowym. Zobacz na tabliczkę co tam napisane. Dodano...
1U1, 1V1, 1W1 - początki uzwojeń pierwszego biegu 2U1, 2V1, 2W1 - początki uzwojeń drugiego biegu Końce uzwojeń połączone oczywiście w gwiazdę wewnątrz silnika. Czyli byłby układ γ / γ z nie połączonymi uzwojeniami Dla mnie przynajmniej tak to od początku wyglądało . Uzwojenia trójfazowych silników indukcyjnych dwubiegowych, są przełączane...
Racja, te silniki 3F, która oglądałem, nie miały N. Ale na wypadek, jakby jakiś producent wymodził silnik 3F z N... Pewnie miały to połączenie N na uzwojeniu a nie wyprowadzone? Widziałem takie rozwiązania gdzie N było mostkowane w środku silnika (3 końce lub 3 początki uzwojeń)
Takie objawy jak na filmie, to jedna faza nie dochodzi do silnika. A przewody to co najmniej 2,5 mm². Albo początek z końcem uzwojenia zamienione.
Albo były wyprowadzone trzy przewody, wystarczyło podłączyć zasilanie i sprawdzić pobór prądu na każdej z faz. Albo były wyprowadzone początki i końce uzwojeń. Nie wierzę aby doświadczona osoba uzwajająca silnik nie oznaczyła końców/początków uzwojeń.
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
Silnik powinien mieć wyłącznik silnikowy zamontowany przy silniku na prąd około 8.6A jest to prąd jaki jest podany na tabliczce znamionowej silnika dla układu gwiazdy, jeżeli jest podany tylko dla trójkąta to trzeba go podzielić przez √3 (jest to prąd pobierany przez dany silnik w układzie gwiazdy czyli prąd pobierany w układzie trójkąta podzielony...
a) trójkąt b) gwiazda U, V, W - początki uzwojeń; x, y, z - końce uzwojeń
Jeśli chodzi ci o oznaczenia w silnikach trójfazowych to stare oznaczenia początków uzwojeń były odpowiednio U V W a końców X Y Z w nowszych silnikach U1 V1 W1 początki i U2 V2 W2 końce uzwojeń
Jest to "uniwersalny" silnik, jeśli zasilasz go bezpośrednio z sieci trójfazowej to jedynym poprawnym połączeniem jest właśnie gwiazda.(...) Aby podłączyć ten silnik do pracy w gwieździe musisz w zewrzeć ze sobą końce uzwojeń tego silnika (zaciski: U2, V2, W2) natomiast zasilanie podłączyć do początków uzwojeń silnika (zaciski: U1, V1, W1)
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
To zależy ile ma wyprowadzeń trzy to się nie da tylko mechanicznie, cztery owszem zmieniając początki uzwojeń.
Zmierz czy silnik dostaje wszystkie fazy na silnik i czy sa zwarte początki uzwojeń w gwiazdę. Czym jest realizowane przełączanie D/Y.
Witam. Na początek kup sobie "Poradnik przezwajania silników indukcyjnych" oraz "Atlas uzwojeń". Autor to Jan Zembrzuski.
Witam wszystkich Mój problem dotyczy podłączenia (połączenia) uzwojeń stojana w silniku indukcyjnym (ponieważ sie wyrwał) - silniczek pochodzi z kosiarki do trawy. 1. silnik jest podłączony do sieci 1-fazowej 2. posiada kondensator (również jak mam go podłączyć) 3. ze stojana wystaje 6 przewodów (końcówki i początki uzwojeń) Silnik jest silnikiem indukcyjnym...
Zasilanie należy podać na uzwojenia a szczotki wpiąć między uzwojenia (początek uzwojenia 1 koniec uzwojenia 1 na szczotkę 1 szczotka 2 na początek uzwojenia 2 i koniec uzwojenia 2 )
(at)gzeho W nowszym modelu masz elektroniczny timer przełącznika gwiazda-trójkąt. Rzeczywiście widać że termik jest umieszczony na fazach U1/V1/W1, więc nastawa termika 0.58×In (jak dla 690 V). Na zdjęciach autora tematu nie widać jak jest w rzeczywistości podłączona tablica. Możliwe że jednak zostało zmienione, co mniej więcej pokrywa się z ułożeniem...
Nie da się zrobić odwrotnego kierunku wirowania dla "trójkąta" i "gwiazdy" w przełączniku gwiazda-trójkąt, ponieważ "początki" uzwojeń silnika podłączone są do tych samych faz zarówno w położeniu "gwiazda", jak i "trójkąt". Zmienia się tylko podłączenie "końców" i tu może być pies pogrzebany: o ile w "gwieździe" łączą się "do kupy" i zawsze się spotkają,...
Witam. Mam pompę bocznokanałową SIEMENS ELMO-G 2bh1. Działa pod 1 fazą połączona w gwiazdę (z kondensatorem rozruchowym). Dostałem przełącznik Y - Δ ŁUK 25 z roku 1986. Niestety wyprowadzenia różnią się od tych współczesnych - opisane są symbolami: R; V; T; U; S; W; Z; Y; V; X. Jedną fazę połączyć w gwiazdę? Sztuka... Dawne oznaczenia: R,S,T -...
Czy podłączenie przewodów poprzez mostkowanie 3 w rzędzie styków jest dla tego silnika odpowiednie. Wyznaczanie początków i końców uzwojeń znajdziesz na końcu tego tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Czyli tak: Zasilanie podłączamy do wyłącznika silnikowego (zaciski L1, L2, L3), a wyprowadzamy (T1, T2, T3) na wyłącznik trójbiegunowy i jednobiegunowy nadprądowy. Dopiero z wyłącznika trójbiegunowego idziemy na stycznik, i z niego wychodzimy na początki uzwojeń silnika trójfazowego (U1, V1, W1). A z jednobiegunowego idziemy na jaki element dokładnie?
Tak powinne być wyprowadzone prawidłowo początki i końce uzwojeń silnika o czym pisze marcint2525 http://obrazki.elektroda.net/39_12224115... Jak widzisz początki faz to U1, V1, W1 czyli zaciski do podłączenia zasilania sieciowego. Uzwojenia silnika na tabliczce są wyprowadzone po skosie i co bardzo ważne nie możesz sobie dowolnie zamieniać...
Kolego. Gotowego takiego przełącznika w sklepie raczej nie kupisz , ale można takie coś wykonać na dwóch stycznikach 4P NO , rozpinając najpierw wszystkie połączenia na kostce silnika , i mając do dyspozycji wszystkie początki i końce uzwojeń silnika . Twój zakupiony przełącznik można wykorzystać do sterowania stycznikami . Jeśli znajdziesz kumatego...
Tak. Początek i koniec jednego z nich wyznaczy kierunek wirowania.
O ile sie nie myle RST to 3 fazy z sieci energetycznej. UVW to początki uzwojeń silnika 3 fazowego a XYZ to ich końce. Silniki mają zwykle na płytce ze złączami opisane wyprowadzenia UVW i XYZ i do tych wyprowadzeń podłączasz przełącznik a RST do sieci. :) ---edit--- Sory... jak zwykle nie przeczytałem do końca i napisałem to co już pewnie wiesz :lol:...
Zamiana początków i końców uzwojenia nie ma wpływu na pracę silnika. Ważne , by zmienić absolutnie wszystkie początki z końcami.
Silnik nie uszkodzi się natychmiast,ale będzie buczał.Lepiej jednak nie eksperymentować-to robi się tylko w przypadku gdy nie mamy oznaczonych początków i końców uzwojeń.
Jeśli chodzi o sam silnik, to zwykły silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami połączonymi równolegle czyli początki uzwojeń spinasz razem i szeregowo z bezpiecznikiem termicznym do L, końce uzwojeń łączysz poprzez kondensator i z jednej odnogi idziesz do N. Włącznik wpinasz według jego przeznaczenia.
Można bez schematu: początek uzwojenia 1 z końcem uzwojenia 3 faza pierwsza koniec uzwojenia 1 z początkiem uzwojenia 2 druga faza koniec uzwojenia 2 z początkiem uzwojenia 3 trzecia faza Narysuj trzy cewki na kartce i połącz, powstaną trzy punkty podłączenia faz Zostaje jeszcze kwestią poprawnego początku i końca uzwojeń Info na pw.
Bez znaczenia. Ważne tylko, by być konsekwentnym - zwieramy albo wszystkie końce, albo wszystkie początki uzwojeń.
Początki uzwojeń do KM1 a końce do KM5 i powinno być OK
Czyli rozumiem, że w silniku mogę się spodziewać 6 niezależnych uzwojen, tak? Tak, 6 uzwojeń 12 końcówek. Zidentyfikowanie początków i końców oraz ułożenia uzwojeń w stojanie, nie będzie proste.
Regulację prędkości lepiej zostawić. Idź śladem czerwonego przewodu aż znajdziesz rozdział na dwa uzwojenia, rozłącz połączenie, znajdź koniec uzwojenia pomocniczego (którego drugi koniec jest zakończony białym przewodem) i zamień początek z końcem tego uzwojenia.
Witam Jest to silnik jednofazowy bez wątpienia co jest napisane na tabliczce znamionowej. Zmanę kierunku obrotów można uzyskać zamieniąjąc początek z końcem uzwojęnia rozruchowego. Sądząc po tabliczce połączeń to silnik w którym faza rozruchowa nie jest odączana a uzwojenia są rozmieszczone jak w silniku trójfazowym. górne połączenie to końce uzwojeń...
Sprawdziłem początki i końce uzwojeń w kostce przyłączeniowej silnika i wszystko się zgadza. Nadal pytam jak?Bo na zdjęciu w #1kolory czerwone przewodów są podłączone do zacisków V2 i W1, a w silnikach przyjęte jest(tak najczęściej), że jednym kolorem oznacza się początek i koniec uzwojenia i analogicznie innym kolorem tak samo- początek i koniec uzwojenia.
Silnik się uruchamia na początku na gwieździe, potem jak przeskakuje na trójkąt, chwilę pochodzi i wywala bezpieczniki. Masz 6 przewodów wychodzących z silnika - 3 czerwone ( początki uzwojeń ) i 3 czarne ( koniec uzwojeń ). W gwieździe obojętnie które pary ( początki czy końce uzwojeń ) zewrzesz a do pozostającej pary podłączysz zasilanie trzy fazowe...
jak znależć początek i koniec uzwojeń ? Ogólnie początki i końce powinny być osobno wyprowadzane z silnika tak jak tu na przykładzie u kolegi, można też rozkręcić silnik i sprawdzić jak uzwojenia są wyprowadzone albo też jest metoda impulsów lub prądu stałego https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
na początek pomierzyłem uzwojenia jest ok Wypadałoby podać wyniki pomiarów.
Możliwe, że uzwojenia silnika są nieoprawni podłączone do kostki przyłączeniowej silnika. I zatem typowe połączenie w trójkąt jest niepoprawne. Zdemontuj mostki i sprawdź czy uzwojenia są podłączone prawidłowo patrz rysunek #9 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Zauważ, że początki i końce uzwojeń nie maja być podłączone naprzeciw siebie,...
Ja bym wolał ŁUK -40 przeczyścić , lub naprawić, bo to bardzo dobry wyłącznik. Jeśli jednak się decydujesz na wymianę to ten nowy wyłącznik jest odpowiedni do silnika 5,5kW. Nowe oznaczenia różnią się tym, że dawniej początki uzwojeń oznaczano U,V,W a obecnie z cyfrą 1 , natomiast końce uzwojeń X,Y,Z, a obecnie U,V,W, z cyfrą 2
W silniku powinny być oznaczenia uzwojeń. Typowe to U1,V1,W1 jako początki, W2,U2,V2 końce uzwojeń. Podłączamy je analogicznie do oznaczeń na włączniku Y/^. Z silnika musi wychodzić też PE, który podpinamy do obudowy silnika. Do włącznika doprowadzamy jeszcze fazy z wtyczki. Trzeba sprawdzić, która faza odpowiada bolcowi, żeby ich nie pomylić. Z wtyczki...
Czy silnik posiada tabliczkę znamionową? Na początek zmierz rezystancję uzwojeń.
Ta tabliczka to ruina. Jeżeli pod tą śrubą co napisałem ŚRODEK są trzy przewody to jest środek gwiazdy. A pozostałe trzy śruby to początki uzwojeń. I tu trzeba podpiąć zasilanie. Najlepiej najpierw pomierzyć.
Opisy w załączniku - przy czym to K jest torchę niewyraźne a gumie. Omomierz mówi ~8Ω na połączeniach K-U, V-Y, W-Z. Pomiędnzy innymi przewodami brak połączenia. Czy na tej podstawie można stwierdzić, co jest czym? Jakby dało radę to wolałbym nie kombinować z podłączaniem tego do akumulatora:D Jak nie ma innej rady to poszukam/pożyczę prostownik:|...
Temat rozwiązałem. Okazało się że przedłużacz który używałem do testów miał źle podpięte żyły 1L 2L oraz N Dlatego na dwóch uzwojeniach pokazywał się większy prąd a na jednym mniejszy. Co do początków i końców uzwojeń w silniku były dwie dziury z którego wychodzą po 3 przewody więc nie ma problemu z identyfikacją początków / końców uzwojeń
Pod aluminiową blaszką nie ma żadnych tranzystorów MOSFET. Jest to sterownik najprawdopodobniej z czujnikami Halla. Na początek można odlutować trzy przewody silnika, sprawdzić oporność uzwojeń. A same tranzystory MOSFET, po rozszyfrowaniu wyprowadzeń G, D, S pomierzyć miernikiem na teście diody. A wyniki poszczególnych par porównać. Te złącze 6 pin,...
Witam masz oznaczenia silnika po staremu czyli x y z nazwijmy te oznaczenia jako początki uzwojeń po nowemu U1 V1 W1 , końce uzwojeń u v w czyli U2 V2 W2 oznaczenia L1 L2 L3 oznaczenia faz mostki w silniku zdemontuj bo tę funkcję będzie spełniał przełącznik gwiazda trójkąt , jeszcze dla pewności sprawdź przejścia uzwojeń omomierzem to jest X-U , Y-V...
Nie istnieje taka możliwość, żeby silnik kręcił się na gwieździe w jedną stronę, a po przełączeniu w trójkąt - w drugą. Chyba, że ktoś tak postanowi umyślnie. Wyjaśnienie: w klasycznym układzie gwiazda to podanie faz na jedną stronę uzwojeń i zwarcie do kupy drugiej strony. Trójkąt uzyskujemy rozłączając te zwarte drugie strony i podając na nie 3 fazy,...
Jeśli przewody ze silnika są wyprowadzone na kostkę zaciskową, na której są oznaczenia początków i końców uzwojeń- U, V, W, X Y, Z, to jest sprawa prosta, bo masz wszystko nazwane. Jeśli nie, to jest sprawa dość skomplikowana, bo używając miernika, możesz znaleźć trzy pary przewodów, które będą początkami i końcami uzwojeń, ale niestety nie jest to...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Na końcu tekstu jest podany sposób identyfikacji początków i końców uzwojeń silnika 3-fazowego.
Zamień początek z końcem jednego z uzwojeń.
Witam. JECHEN ja w poprzednim poscie pisałem nie o styczniku gwiazdy tylko o styczniku trójkąta.Masz racje przy gwiezdzie nic csię nie dzieje ale jeśli jest sklejony styk trójkąta to na początki uzwojeń silnika cały czas są podawane 3 fazy ale jedna z cewek na koniec tez cały czas dostaje faze, w momęcie gdy włanczamy układ i włancza się stycznik gwiazdy...
Tytuł na zdjęciu z tabliczki :Silnik jednofazowy z kondensatorem roboczym i wyłącznikiem nadprądowym. Jest to silnik nawrotny taki sam jakie kiedyś były w pralkach automatycznych . Zmiana kierunku wirowania przez przełożenie przewodu Mp z zacisku Z na zacisk V. Ważne jest zachowanie początków i końców uzwojeń U-V, W-Z. Do zacisku U/W należy podłączyć...
Żeby zmienić kierunek "zwykłego" silnika indukcyjnego jednofazowego trzeba zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. Na przekaźniku z jednym stykiem przełącznym się nie da.
założyłem nowy temat choć pytanie zostało zadane gdzieś indziej Sprawa dotyczy silnika klatkowego a konkretnie rozruchu y/d pytanie jest takie dlaczego po włączeniu uzwojen silnika w trójkąt silnik traci obroty, w porównaniu z gwiazdą. Jestem laikiem ale myślałem że silnik potrafię właczyć prawidłowo. Pytanie drugie jak wyznaczyć początki uzwojeń stojana...
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
Jaki masz przełącznik jak to połączyłeś? Ustal poprawnie początki i końce uzwojeń bo spalisz silnik.
Zamieniasz początek z końcem jednego uzwojenia.
Sposoby wyznaczania początków i końców uzwojeń w silniku były już kilkakrotnie zamieszczane na forum. Również przeze mnie.
A czy te wyprowadzenia w puszcze to nie końce i początki uzwojeń?
Witam, mam zamiar nawinąć uzwojenia na stojan. Silnik jest szeregowy czyli stojan plus wirnik. Oryginalnie nawinięty był podwójnym uzwojeniem 0,6mm. Mam zamiar nawinąć pojedynczym 0,82(policzyłem mm2) w podwójnej izolacji 0,85 średnica zewnętrzna. Ilość zwojów wynosiła 208zw dla uzwojenia 0,6mm. Czyli co najmniej 104 dla drutu 0,82. No i z racji iż...
Tak, rzeczywiście było już ciemno i nie dojrzłem tabliczki znamionowej. Na zwojnicy nawinięta jest cewka, która, również w przypadku gdy wyniki pomiarów rezystancji trzech uzwojeń będą podobne - nie będzie już potrzebna. Na panelu od czoła są trzy podłączone w szereg do kazdej fazy oporniki albo bezpieczniki też nie będą chyba potrzebne - odłączyłem....
Witam, za galwanometr (kiepski, ponieważ mało czuły), może posłużyć jakikolwiek miernik prądu stałego (niskozakresowy) o ustroju magnetoelektrycznym. Skoro, jak sam napisałeś, zasada przekory Lenza jest Tobie znana, to chyba więcej nie muszę pisać... chyba tylko tyle, iż początki i końce uzwojeń (byleby dobrze względem siebie) to sprawa umowna. Pozdrawiam
Żółte przewody zamienić miejscami?, a nie przypadkiem koniec z początkiem uzwojenia silnika podpięte do zacisków W i Z ? Silnik na pewno na 230V ? Oznaczenia R i S w starej literaturze oznaczały przewody fazowe.
Podłączyłem go w gwiazdę, początki uzwojeń starałem się rozpoznać miernikiem wskazówkowym według tego co znalazłem w Internecie. Włączyłem, na 2 fazach pobiera 1.40A na trzeciej 1.34A . Jednak nie mam pewności czy dobrze sprawdziłem początek i koniec uzwojenia..
Biały, niebieski masz szczotki. Jakie kolory są przewodów stojana, powinno być ich cztery. Wszystko łączysz w szereg. Czyli przykładowo: L> zasilanie początek pierwszej cewki, koniec >szczotka>druga szczotka >początek drugiego uzwojenia >koniec uzwojenia do zasilania, czyli przykładowo do N.
jeśli wiesz które to uzwojenie rozruchowe to po prostu je odłącz i nawiń na wałek silnika kawałek mocnego sznurka i jak go mocno rozbujasz szybko włącz zasilanie (najlepiej gdyby ktoś ci pomógł) i jeśli wejdzie na obroty i nadal będzie się mocno grzał to masz coś nie tak z uzwojeniem głównym ale jeśli będzie miał pracę prawidłową to prawdopodobnie wyłącznik...
Początki uzwojeń stare ozn.................. nowe U---------------------U1 V---------------------V1 W--------------------W1 końce uzwojeń. X----------------------U2 Y----------------------V2 Z----------------------W2
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
(at)Dax93 Tak, oczywiście. Tylko później musisz postąpić w/g # 50, by odnaleźć początki i końce uzwojeń .
Rozumiem, że masz na myśli sposób podłączania wyprowadzenien silnika do tabliczki zaciskowej silnika? Wszędzie w literaturze spotykałem się z pierwszym sposobem i taki sposób zawsze stosowałam ale w praktyce spotyka się również i sposób drugi, dla silnika nie ma to znaczenia. Zastanawiam się nad pytaniami które zadałem, końce uzwojeń są wyprowadzone...
Jakie oznaczenia mają górne bolce silnika a jakie dolne. Mają, albo nie mają. Niektóre kostki przyłączeniowe silników mają oznaczenia obok sruby, inne nie. Miernik do ręki i znając zasady, trzeba samemu ustalić i nazwać początki i końce uzwojeń silnika.
Prawdopodobnie(bo pewność można mieć po sprawdzeniu miernikiem), są to początki i końce uzwojeń silnika. Jednak żeby podłączyć silnik pod przełącznik gwiazda/ trójkąt, trzeba mieć pewność,ze jest on przystosowany do pracy w połączeniu trójkąt-- to najważniejsze, bo łatwo można spalić silnik.
Może to być jeden z wymienionych powodów. Nie ma sensu zgadywanie, trzeba sprawdzić choćby na początek kondensator poprzez pomiar, lub wymianę na "pewny"nowy. Jeśli to nie da skutku, pozostaje dalszy ciąg, czyli pomiar uzwojeń. Można by sprawdzić czy silnik lekko się obraca, ale wymaga to oddzielania od sprężarki.
Aby była możliwość zmiany obrotów w twoim silniku z silnika muszą wychodzić 4 przewody.Przewody S2 i S3 to uzwojenie pracy , S1 początek uzwojenia pomocniczego - koniec połączony jest na stałe w silniku z S2 . Pozdrawiam.
To zrób tak: Włącz miernik na zakres 20V=(stałego napięcia). Włącz zasilanie na jedno z uzwojeń silnika przez diody. Zmierz napięcie między kolektorem a emiterem (masą) tranzystora. Zmierz napięcie między początkiem uzwojenia silnika a masą. Zmierz napięcie między wyjściem procesora a masą. Ten cały problem to są dwa wzory: R=U/I P=I x U
Witam. Proponuję jeszcze tę lekturę: http://www.edw.com.pl/pdf/k01/79_22.pdf i kolejne części tego cyklu artykułów. Należy także zapoznać się z podobnymi tematami, np.: http://www.google.pl/search?q=Silnik+kro... jak teraz rozpoznać wyjścia...
To na pewno silnik dwubiegowy? Widać tylko 6 przewodów, więc 3 początki i 3 końce jak sądzę.
https://obrazki.elektroda.pl/5831633300_... Dodano po 11 Pozostałe fotografie uzwojeń silnika znajdujæ się na początku tematu
Sam schemacik silnika nic nie da. Oczywiście, możesz zmienić kierunek obrotów, ale ... Ze silnika muszą być wyprowadzone początki i końce uzwojeń tak roboczego, jak i rozruchowego. Ze schematu wynika, że są wyprowadzone tylko trzy przewody, a więc nic z tego nie będzie.
Na początek należy połączyć uzwojenia silnika i kondensator. Wyprowadzić 3 przewody: wspólny (ten podpięty do BC), oraz dwa kierunkowe AE oraz DF. Teraz w zależności który koniec zasilimy silnik będzie pracował lewo/prawo(ten przełącznik na schemacie). Teraz tylko należy podpiąć styczniki i gotowe. W tym silniku nie jest to aż takie proste. Kolego...
Czyli upraszczając możliwe jak się da z skrzynki gdzie mam różnicówkę 25A i nadprądowy 3xC25A lecę przewodami 5x4 do mufy na ścianie z niej do presostatu następnie do skrzynki kompresora gdzie łączę to do stycznika głównego w który wpięty jest termik 10-16A następnie łączę z początkami uzwojeń silnika. Końce uzwojeń łączę z stycznikami dla trójkąta...
Jeszcze nigdy nie widziałem tak połączonego silnika trójfazowego. Gwiazda / trójkąt jednak odpada. Na początek rozszyfruj omomierzem ile silnik ma cewek ( uzwojeń ).
Zamień miejscami początek z końcem jednego z uzwojeń.
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
http://obrazki.elektroda.pl/1544549800_1... A powiecie mi czy poprawnie opisałem działanie tego układu powyżej? Podłączam układ do sieci. Załączam zabezpieczenie ( czy może lepiej wyłącznik nadprądowy 3 fazowy ? ) S303 C 10 A w obwodzie głównym. Załączam wyłącznik nadprądowy w obwodzie sterowania, co powoduje zapalenie się lampki kontrolnej...
Musisz zbadac czy silnik posiada fizycznie uzwojenia 3szt jak trojfazowy W poście tytułowym chyba jasno napisał że to silnik jednofazowy. Moze to silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i kondensatorem tylko wykorzystali zlacze od 3f Raczej na pewno, jest to powszechna praktyka wśród producentów. Czy L zawsze musi być z kondensatorem? Jak na zasilaniu...
początki końce uzwojeń silnika transformator początki uzwojeń początki końce uzwojeń
zasilanie cursor pralka mastercook instrukcja obsługa żarówka omnilux
Problemy z telewizorem Sharp 40BL3EA: zasilanie, obraz, dźwięk i Smart TV Funkcje wężyka w quadzie KYMCO LAD 250